PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Faith1: Miami - Orlando juli 2011



Faith1
06-05-11, 14:34
donderdag 7 juli - Vertrek Amsterdam Miami, 5 nachten in hotel ergens in Miami (wordt onze 1e keer verblijf in Miami, hebben dus geen idee welk hotel en welke regio, we denken aan hotel in South Beach, Miami Beach of Miami Airport West of Fort Lauderdale. We gaan proberen om hotel via priceline te bemachtigen. Dit wordt een hele uitdaging>

dinsdag 12 juli - vertrek vanuit Miami naar Key West en terug naar Miami (onderweg lunchen of dineren op Islamorada)

woensdag 13 juli - vertrek Naples, maar eerst Everglades, overnachten in Naples. Is overnachten in Naples de moeite waard? We overwegen om gelijk door te rijden naar Orlando naar onze villa aldaar.

donderdag 14 juli - vertrek vanuit Naples naar Orlando
donderdag 28 juli - vertrek Orlando naar Amsterdam


Wij zijn een gezin van 5, met 3 kids van 18, 15 en 6 jaar. Dit wordt onze derde reis naar Florida. De vorige twee keren in Orlando doorgebracht, waarvan 1 dag op en neer naar Miami gereden. We willen dit keer meer van Florida zien.

Teleton
06-05-11, 15:13
We willen dit keer meer van Florida zien...dan toch even een kritische kanttekening: als je meer wil zien en je rijdt op een dag heen en weer naar Key West waar de grootste attractie de zonsondergang met het spektakel er omheen is, doe je het dan wel helemaal goed?

En jullie 'doen' aansluitend ook de Everglades op een ochtendje om misschien direct door te tuffen naar Orlando.....#-o. Met een beetje pech zit je twee dagen achter elkaar 10, 11 uur in de auto met hier en daar een plasstopje. Je hebt dan wel 'meer' van Florida gezien. Meer asfalt, om precies te zijn.

Voor een gezin met jullie samenstelling zitten jullie wel erg veel in de auto in die periode van de vakantie. Waarom niet wat meer rust en tijd genomen voor de toer, dan maar wat minder tijd in Orlando of in Miami. Jullie willen en/en.....maak er liever of/of van, zou ik wilen zeggen.

Jostravels
06-05-11, 15:32
Daar sluit ik me bij aan: jullie hebben meer dan genoeg tijd om de planning wat evenwichtiger te maken. Een nachtje minder in Miami (of 2) en je Key West-beleving wordt ineens een stuk relaxter. Hetzelfde geldt voor Orlando. Liever een nacht of wat minder in Orlando en een nachtje in Napels erbij. Volgens mij is Florida heel wat meer dan alleen Orlando en Miami!

Faith1
06-05-11, 15:35
..dan toch even een kritische kanttekening:

Dat waarderen we juist van deze forum en maak er graag gebruik van.


Voor een gezin met jullie samenstelling zitten jullie wel erg veel in de auto in die periode van de vakantie. Waarom niet wat meer rust en tijd genomen voor de toer, dan maar wat minder tijd in Orlando of in Miami. Jullie willen en/en.....maak er liever of/of van, zou ik wilen zeggen.


Bedankt voor de reactie c.q. kritische kanttekening.
We hebben gelukkig nog niks vastgezet, alleen de tickets naar Florida.

Dan proberen we waarschijnlijk 1 overnachting in Key West en 1 overnachting in Naples ervan te maken. Dat was onze eerste opzet.

Alle tips/ideeën/kanttekeningen zijn welkom:)

Teleton
06-05-11, 15:37
. Dat was onze eerste opzet. Die is vaak helemaal niet zo slecht.......:wink:

Faith1
06-05-11, 23:32
Volgens mij is Florida heel wat meer dan alleen Orlando en Miami!

Er zijn mensen die ervoor kiezen om hun vakantie alleen in Orlando doorbrengen of alleen in Miami.

Jostravels
07-05-11, 14:11
Dat weet ik wel hoor en als je dat wil is daar niks mis mee, maar je schrijft zelf dat je meer van Florida wil zien. Vandaar mijn opmerking.

tomenvalesca
07-05-11, 20:00
onze route is wat ongeveer hetzelfde dan die van jou Faith, maar met meer tussenstops, we komen aan in miami en verblijven hier 2 nachten, dan rijden we naar key west waar we ook 2 nachten verblijven, via de everglades naar naples waar we een nachtje tussenstop houden en dan de dag nadien naar Orlando waar we dan natuurlijk enkele weken blijven. Het zijn redelijke lange ritten van de ene stad naar de andere, dus even uitblazen op 1 plek en daar overnachten is geen overbodige luxe. En zeker als je met kids op de achterbank zit. ik wens jullie alvast een hele leuke reis toe, wij vertrekken 2 daagjes na jullie ;)

Faith1
08-05-11, 19:12
@ tomenvalesca, mag ik vragen in in welk hotel jullie verblijven in Miami, Key West en Naples en met hoeveel personen zijn jullie?

Ja het zijn idd lange ritten van de ene stad naar de andere. Maar voor amerikaanse begrippen valt het wel mee. We nemen desondanks de adviezen in acht en gaan meer rust en tijd inlassen, zodat we idd kunnen genieten van onze vakantie in Florida.

Nu we weten hoe we het ongeveer willen gaan doen, gaan we ons de komende tijd focussen op bieden op hotels en ons villa in Orlando uitzoeken, locatie ed. We hebben deze nl. nog niet geboekt.
Wanneer onze definitieve schema rond is, zullen wij deze uiteraard posten.

Alle tips/adviezen zijn nog steeds welkom.

tomenvalesca
08-05-11, 21:22
miami: motel bianco
key west: duval gardens --> b&b (ontbijt inbegrepen)
naples: naples courtyard inn (ontbijt inbegrepen)

wij zijn met zn tweetjes. het zijn goedkopere hotels/motels die er wel heel leuk en mooi uitzien! enorm veel gezocht, tripadvisor geraadpleegd en vergeleken. Dit zijn ze voor ons geworden. Nog veel zoekplezier!