PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Miami naar Key West en terug op één dag



Faith1
06-05-11, 13:16
Wij willen vanuit Miami naar Key West rijden en terug op 1 dag. Wie heeft dit een keer gedaan en wat is jullie ervaring? Eventueel op de heen weg lunchen op Islamorada (Morada Bay Cafe) of op de terugweg dineren op Islamorada (Morada Bay Cafe).

knaapje
06-05-11, 14:12
Ja, het kan je zult zo'n 6 a 8 uur rijtijd nodig hebben.
In het weekend of met wat verkeersproblemen komt daar het nodige bij.

Ik weet niet waarom je perse op 1 dag retour wilt.
ik zou een hotelletje of guesthouse in KW nemen voor 1 nacht, maar ieder heeft zijn eigen idee over vakantie.

Knaapje

Faith1
06-05-11, 14:25
Ik wil het niet perse, ik legde een vraag neer met vraagteken.

Overigens bedankt voor je reactie. Ik neem het in overweging.

ronenivonne
06-05-11, 16:23
Ik zou ook 1 nacht in Key West blijven.
Zo kun je Key West beter ontdekken.
Is veel te zien en te doen. :D
Wij zijn vorig jaar ook 1 nacht daar verbleven,maar zouden er graag nog langer zijn gebleven. Wat een ontzettende leuke plaats is KW!!\\:D/

SpaceAce
06-05-11, 17:51
Wij willen vanuit Miami naar Key West rijden en terug op 1 dag.


Ik wil het niet perse, ik legde een vraag neer met vraagteken.

Antwoord: ja dat kan! (een dag heeft 24 uur, dus dat red je wel ja... )

Ik zou het je alleen niet willen aanraden...

Dr. Phlox
06-05-11, 19:12
Ik zou ook een overnachting doen. Dan kan je teminste ook nog de sunset zien in Key West.
Grz
Ton

moonlight91
06-05-11, 19:21
wij zijn vandaag thuis gekomen na 2 heerlijke weken
wij hebben 2 overnachtingen op de keys(1 op key west en 1 op long key) gedaan
ook ik raad het niet aan om het op 1 dag te doen
wij zijn de eerste dag in 1 keer naar key west doorgereden
en daar heb je echt je tijd voor nodig
key west is ook zo erg leuk dat het zonde is om een toch erg lange en vermoeiende weg direct terug te rijden

JKG
06-05-11, 20:21
Ja, ik heb ervaring!
De eerste keer hebben wij dit gedaan. Zowel heen als terug 4 uur, dus in totaal 8 uur gereden. Gelukkig hebben we om het uur of om de twee uur gewisseld, in m'n eentje had ik dit écht niet willen doen.

Onderweg stop je ook nog wel even wat om te eten, dus je doet er eigenlijk nog wel langer over. Uiteindelijk hebben we nog even een rondje gelopen in Key West, nog wat gegeten en toen weer terug.

Het jaar erop hebben we mooi 2 overnachtingen daar gedaan en eigenlijk vond ik dat nog te weinig.

Dus als ik je één advies mag geven op je trip: Boek minimaal 1 overnachting, ga niet op 1 dag heen en weer.
Als je wat later vertrekt en het donker is, is het pikkedonker, je ziet geen hand voor ogen, een paar zogenaamd stoere bikers bleken niet zo stoer te zijn en gingen met 30mph rijden en het duurde alleen al een kwartier voor ik ze alle 4 in één ruk kon inhalen, was teveel tegemoetkomend verkeer. Sommige stukken zijn tweebaans, maar ook lange stukken enkelbaans en dan is inhalen soms gewoon riskant. Volgens mij sterven er op die manier 20 man per jaar op de US1.

Faith1
06-05-11, 22:21
Bedankt allemaal, wij gaan op zoek naar een hotelletje of guesthouse op Key West.

Njit
06-05-11, 22:51
Goede beslissing!

s-ax-y
07-05-11, 01:01
Zoals ik vandaag eerder in een ander topic heb geschreven hebben wij twee en een half jaar geleden op 1 dag van kissimmee naar de keys gereden en terug. We zaten drie weken in een villa en hadden op een ochtend zwemmen met de dolfijnen bij het research center op key largo geboekt.

's Nachts ben ik gaan rijden en 's ochtends bij aankomst op de keys hadden we een geweldige zonsopkomst. Na het zwemmen met de dolfijnen zijn we doorgereden naar key west en later in de middag weer terug gereden naar kissimee waar we 's Nachts weer aankwamen.

De meeste zullen het gekkenwerk vinden maar ik hou van autorijden en heb het grootste gedeelte van de rit zelf gereden. Oké, ik was doodmoe toen we weer in de villa waren maar vanaf Miami zou ik zeggen: dat is zeker te doen!

JKG
12-05-11, 21:15
Zeker te doen? Jij liever dan ik! :mrgreen:
Ik vond het vanaf Miami naar Key West en terug niet te doen en dan reden we met z'n 2en. Ik wil niet +/- 8 uur in de auto zitten om even 2 a 3 uur ergens te kunnen zijn. Ik vind het helemaal niet erg om ergens lang heen te moeten rijden, maar dan moet het geen flitsbezoekje zijn. De eerste keer vond ik dus echt tegenvallen, daarom mooi die 2e keer mooi 2 nachten gebleven.. en dat was gewoon nog te weinig.

Daarnaast vraag ik me af hoe fris je nog bent (om deel te nemen aan het verkeer) als je 's nachts vanaf Kissimmee naar Key Largo rijd en dan door naar Key West en dan terug van Key West naar Kissimmee. Voldoende uitgerust onderweg? Het is daar 's avonds al pikdonker overal buiten de steden en als je moe bent en het is donker en de wegen zijn constant recht... ik zou moeite hebben met m'n ogen open te houden.

2theUSA
12-05-11, 21:36
Goed besluit, wij hebben op de heen- en terugweg gelunched bij Morada Bay, dat was erg de moeite waard. Met diner hebben wij geen ervaring!
Groet Christa

s-ax-y
12-05-11, 22:53
Het is inderdaad af en toe even doorbijten en ik zal het zeker niemand aanraden, maar vanaf Miami lijkt het mij goed mogelijk. Maar ik kan me voorstellen dat de meesten hier zullen zeggen dat een overnachting op de keys de beste optie is.

Over twee weken zit ik weer op de keys en ditmaal wordt het wel een overnachting!

En Oja, we waren met drie personen die auto reden. Dus af en toe wel een tukkie gedaan in de auto.

alaincas
13-05-11, 13:19
Goeie, beslissing. wij zijn er verleden jaar 3 dagen (2 overnachtingen) en de volgende keer doe ik er zeker nog een dag bij, een zeer leuk plekje !!

escalade
23-05-11, 13:33
Is het vanuit Islamorada naar Key West te doen op één dag retour? In Islamorada overnachten we n.l. een week.

nikie1968
23-05-11, 13:41
wij landen gewoon op de keys en rijden dan omhoog.....heb je de keys gezien en je hoeft niet op en neer....

escalade
23-05-11, 14:01
wij landen gewoon op de keys en rijden dan omhoog.....heb je de keys gezien en je hoeft niet op en neer....

Ja, maar we slapen een week op Islamorada en gaan natuurlijk ook naar Key West, vandaar dat ik graag wil weten of dit in één dag heen en terug te doen is. :wink:

pumi1000
23-05-11, 14:43
Ja, maar we slapen een week op Islamorada en gaan natuurlijk ook naar Key West, vandaar dat ik graag wil weten of dit in één dag heen en terug te doen is. :wink:

Ja ik vind dat het wel te doen is op 1 dag.

Wij wilden het vorig jaar vanuit Miami op 1 dag doen, maar hebben besloten na advies hier op het forum om toch 1 overnachting te boeken. De sfeer 's avonds is leuk, je kunt de sunset meemaken op Mallory Square en je hoeft niet te haasten.

Als je het niet erg vindt om 's avonds nog door het donker terug te rijden dan rij je terug. Islamorada ligt tenslotte een stukje dichterbij.

A3
23-05-11, 16:02
wij landen gewoon op de keys en rijden dan omhoog.....heb je de keys gezien en je hoeft niet op en neer....

Dat doen wij dus ook.

We komen per vliegtuig aan op Key West, slapen daar drie nachtjes en rijden dan de volgende dag via Everglades East Entrance/Anhinga Trial, Everglades North Entrance/Shark Valley & de befaamde Loop Road naar Naples.

Volgens google maps 6uur en een kwartier. Wel een hele ruk, maar moet te doen zijn.

Key West heen en terug vanaf Kissimmee heb ik ook ooit overwogen maar toch maar niet gedaan.......... Tot nu toe geen spijt van gehad!

A3

suskenl222
29-05-11, 14:21
Ik wil het niet perse, ik legde een vraag neer met vraagteken.

Overigens bedankt voor je reactie. Ik neem het in overweging.
Ja het is te doen, maar het is zonde om weer na een mooie avond in de keu`s te blijven,. Voor een paar $$$ kan je een kamer huren en de avonden zijn zeer mooi. DUS

Teleton
29-05-11, 14:56
Voor een paar $$$ kan je een kamer huren en Vertel...vertel.....