PDA

Bekijk Volledige Versie : Marlins of oceans drive?



daantje40
30-04-11, 18:33
Hallo Floridaforummers,

onze reis naar de sunshine state moet nog even wachten(augustus 2011) maar de planning van het een en ander is wel zo'n beetje klaar. Daar we 2 keer 1 week in een huis (Cape coral en Orlando) zullen verblijven, lukt het bij lange na niet om "alles" te zien. Altijd maar weer kiezen... De laatste dag voor onze terugkeer naar NL rijden we van Orlando naar Miami en de volgende dag vliegen we dan om ongeveer 17.30 naar huis. Dit is de enige tijd die we in Miami hebben en nu heb ik een levensgroot dilemma ( Ja, zwaar leven ): Gaan we 's avonds naar de enige baseballwedstrijd die we in die periode mee kunnen maken of gaan we de sfeer proeven op Oceans Drive? Wij zijn met pa, ma en 2 meiden van 12 en 13. Wat vinden jullie?
Alvast dank voor jullie adviezen... O ja, er is nog 1 alternatief, namelijk dat we naar de Tampa Bay Rays gaan vanuit Cape Coral maar dat lijkt me nogal een eind rijden voor een wedstrijd. Of valt het mee?
Daantje40

van der Steen
04-05-11, 18:47
Ik ga naar wedstrijd van Tampa Bay Rays, vanuit Orlando....dat is zeker te doen.
Dus als jullie dat ook doen, zal ik lekker kiezen voor lincoln road en ocean drive als je in miami bent

sonja
04-05-11, 18:53
Van Cape Coral naar Tampa is een forse rit, ca. 2 uur.
Wat denk je dat 2 tienermeiden leuker vinden: Ocean drive in trendy Miami of een baseball wedstrijd?:-k

Jurr
04-05-11, 20:14
Waarschijnlijk vinden die meiden Oceans Drive leuker en Lincoln Avenue dan baseball.

En zo niet, dan vanuit Orlando een ritje naar de Tampa Bay Rays ;)

baluga
05-05-11, 10:29
Ocean Drive!!!

Michael66
05-05-11, 10:39
Marlins !!!

(ik heb er maar een poll van gemaakt)

corrus
05-05-11, 13:21
None of the above... :lol:

daantje40
06-05-11, 22:42
Tja, daar was ik natuurlijk al bang voor dat dit zou gebeuren. Over smaak valt niet te twisten.... Ons programma in Orlando is al wat druk. Parken enzo. Dus dan maar een dagje naar Tampa vanuit Cape coral? Tenslotte is er onderweg ook wel het een en ander te zien, lijkt me. Alleen de heer des huizes nog overhalen.... Ik denk namelijk dat de meiden allebei leuk( baseball EN ocean drive ) zullen vinden. Nou ben ik nog nooit bij een Amerikaanse baseballwedstrijd geweest maar de sfeer lijkt mij ( als honk- en softballfan met 2 softballende dochters) geweldig.

Bedankt voor jullie mening en advies!

Daantje

nikie1968
10-05-11, 15:29
Ik ga nooit meer naar ocean drive....

daantje40
22-05-11, 15:46
Waarom niet, nikie1968?

nikie1968
23-05-11, 13:49
we hebben daar vorig jaar gezeten met memorial day, en ik/ wij waren gewoon bang....wil beslist niet discrimineren, maar er waren zoveel donkeren mensen daar dat het er werkelijk zwart van zag.....

Teleton
23-05-11, 16:43
wil beslist niet discrimineren, ..... Waarom doe je het dan wel? Discrimineren mag niet.

Onzin vertellen wel.... dus ga gerust je gang, misschien kom je er wel mee weg. Goed grapje ook, 't zag zwart van de zwarten. Logisch dat je bang werd. Ze zijn levensgevaarlijk! Stonken ze niet erg? Dat hoor je namelijk ook veel. En stelen dat ze doen.....als de raven! Altijd je geld natellen als er veel zwarten in de buurt zijn.

Nou, je bent nog goed weggekomen hoor, voor hetzelfde geld ga je in de kookpot. Blanken, die lusten ze rauw op Oceans Drive! Fijn dat je even waarschuwt hoor. Je boodschap is helder: Blijf vooral uit de buurt van donkeren mensen......

Nou mijn reactie nog even. Ik wil beslist niet onvriendelijk zijn:Wat een nare, achterlijke bijdrage over donkeren mensen! Ik zou bang van jou worden.

sonja
23-05-11, 17:20
We zijn een week geleden op Ocean Drive geweest en vinden het een feestje.:grin: Gezelligheid, muziek, vrolijke mensen, vriendelijkheid, heel veel bijzonder mooie mensen uit alle hoeken van de wereld. Prachtig, wat een smeltkroes van culturen. Wij hebben ons er geen moment onveilig gevoeld, integendeel, lekker gekletst met een aantal.

Sanibel
23-05-11, 17:24
Marlins natuurlijk!!!!

Het is alleen jammer dat de kans om daar de Yankees op de worldseries na tegen te komen er niet is.:-(:-(

Guus
24-05-11, 19:32
we hebben daar vorig jaar gezeten met memorial day, en ik/ wij waren gewoon bang....wil beslist niet discrimineren, maar er waren zoveel donkeren mensen daar dat het er werkelijk zwart van zag.....
Rond Memorial Day Weekend wordt op Miami Beach de Urban Beach Week (ook wel Black Beach Week genoemd) gehouden. Niet het beste moment om daar te zijn. Dit festival heeft ook nog eens historie van geweld. Reden genoeg dus om rond die periode weg te blijven van Miami Beach. Verder is Maimi Beach geweldig. Lekker loungen, cocktails drinken en mensen kijken. What's not to like?

s-ax-y
25-05-11, 06:09
Zojuist over oceans drive 'geslakt' met de 'Joekel XL'. Zag er erg gezellig uit. Veel live muziek, dikke motoren en leuke terrasjes. Geen puf meer om uit te stappen maar als we nog fit waren geweest hadden we het zeker gedaan.

nikie1968
25-05-11, 11:31
Sorry teleton was echt niet verkeerd bedoeld maar " Ik" voelde me er niet happy....
en dat mag toch gezegd worden???
een forum is er toch voor om eerlijk te zijn en je mening te geven?
sorry als ik jou er mee gekwetst heb....

Teleton
25-05-11, 12:37
Sorry teleton was echt niet verkeerd bedoeld maar " Ik" voelde me er niet happy....
en dat mag toch gezegd worden???
een forum is er toch voor om eerlijk te zijn en je mening te geven?
Dank voor je sportieve en sympatieke reactie. Neem onmiddelijk van je aan dat je het niet zo lelijk bedoelt als het er eigenlijk staat. Zand er over?

Natuurlijk mag je je mening geven, maar schrijf dan liever dat je je daar onveilig voelde. Nu wordt de suggestie gewekt dat dit aan mensen met een donkere huid zou liggen. Het ligt misschien aan mensen die aggressief zijn, die zich niet kunnen gedragen etc. of omdat je je in grote mensenmassa's niet senang voelt, maar hun huidskleur staat er echt buiten.

Omdat onderscheid maken op huidskleur wel degelijk een vorm van discriminatie is, reageerde ik daar fel op. Voor je het weet wordt het een gewoonte, ook al bedoelen we het niet zo, we zeggen het toch maar even.

Faith1
11-07-11, 01:31
wil beslist niet discrimineren, maar er waren zoveel donkeren mensen daar dat het er werkelijk zwart van zag.....

Ik wordt ook erg bang in de buurt van veel witte mensen, dan ziet het er werkelijk wit uit van de witte mensen..........of zijn die toch minder agressief, luidruchtig etc, als ze van een voetbalwedstrijd Feijenoord- Ajax komen. Wat een onzin, bah! Misschien moet je voortaan naar Australie op vakantie, minder zwarten en die er zijn worden zwaar gediscrimineerd.

nikie1968
12-07-11, 17:46
sorry......had het beter moeten beschrijven.....het was er gewoon te massal voor mij...

patspoel
13-07-11, 01:50
LOL wat een beschrijving van je gedachten....
Wat het allemaal teweeg brengt he.

Kan best begrijpen dat het een beetje overweldigend voor je is, als je dit niet gewend bent.

Ik heb wel een keer meegemaakt dat de discriminatie en apartheid nog steeds bestaat in Amerika.
Was bij een Sizzler restaurant aan de West Irlo Bronson Memorial Highway 192, daar werden de 'donkere mensen' in een apart gedeelte van het restaurant geplaatst, helemaal achterin het restaurant.

Wist niet wat ik zag, en ik kon het niet geloven

Guus
13-07-11, 06:49
Ik heb wel een keer meegemaakt dat de discriminatie en apartheid nog steeds bestaat in Amerika. Was bij een Sizzler restaurant aan de West Irlo Bronson Memorial Highway 192, daar werden de 'donkere mensen' in een apart gedeelte van het restaurant geplaatst, helemaal achterin het restaurant. Wist niet wat ik zag, en ik kon het niet geloven
Wellicht een familie feestje bij Sizzler?

Teleton
13-07-11, 10:57
en ik kon het niet geloven
...sterker nog: Ik geloof je niet.

Stond er soms een bordje "zwarten achter in de zaak?" Werd er soms omgeroepen "voor het comfort van onze blanke gasten, zetten we de zwartjes een beetje uit het zicht?" Sizzler heeft het restaurant opgedeeld in secties. Als het rustig is, gebruiken ze alleen de voorkant, aan de raamzijde, rond het buffet. Wordt het drukker dan gaat het achterste gedeelte met zicht op de binnentuin open. En zo zijn er nog twee ruimtes tegenover de keuken en de toiletgroep die ingezet kunnen worden. Ooit zal er iemand als eerste in die ruimtes een tafeltje krijgen. Of ze zwart of blank zijn, doet helemaal niet ter zake.

En, zoals Guus al schrijft; hoe weet je eigenlijk dat het geen familiefeestje was? Of misschien heeft de familie wel gevraagd om een beetje apart te zitten omdat er bijvoorbeeld een baby gevoed moest worden. Of omdat oma nogal kwijlt tijdens de maaltijd........

Nee, gasten worden niet gediscrimineerd bij Sizzler. Maarrre..., wat te denken van al het zwarte personeel dat daar werkzaam is? Wij gaven ze altijd een extra snoertje kralen of een spiegeltje. Niet omdat ze zo vriendelijk, gezellig en behulpzaam waren, maar omdat we medelijden met die arme drommels hadden, met hun peniskokers en hun rieten rokjes......... :^o:^o:^o

Ta2 Gerrit
13-07-11, 11:40
Als ik dan toch moet kiezen, en dat heeft niks met discriminatie te maken; eerst naar de Florida Marlins.
En dan savonds, want het is dan toch al donker, een biertje happen op Ocean Drive. Zo ! :mrgreen:

Michael66
13-07-11, 11:42
En zo zijn we weer terug bij de keuze: Marlins of Oceans Drive.
En volgens mij blijven we daar bij. Toch, Gerrit?!?

Ta2 Gerrit
13-07-11, 12:27
Lijkt mij ook. De andere discussie kan prima voortgezet worden in de lounge.

patspoel
19-07-11, 06:48
...sterker nog: Ik geloof je niet.Ja dat kan wel zijn dat je me niet gelooft, dat moet je zelf weten.
Weet wel dat het gewoon rustig was, van de tafels in het gedeelte waar wij zaten, waren er maar een aantal bezet, om niet te spreken van het gedeelte waar het buffet stond.
En ieder donker gezin wat binnen kwam werd daa geplaatst, dat viel gewoon op toen we daar zaten.
En nee, het zag er niet uit als een feestje.

Maar laten we maar lekker ontopic blijven

nikie1968
24-07-11, 21:58
Ja dat kan wel zijn dat je me niet gelooft, dat moet je zelf weten.
Weet wel dat het gewoon rustig was, van de tafels in het gedeelte waar wij zaten, waren er maar een aantal bezet, om niet te spreken van het gedeelte waar het buffet stond.
En ieder donker gezin wat binnen kwam werd daa geplaatst, dat viel gewoon op toen we daar zaten.
En nee, het zag er niet uit als een feestje.

Maar laten we maar lekker ontopic blijven


wederom zoiets....

je kunt niet alles hier neerzetten en een eigen mening geven.....


hahahahaha....weet wat het is....

[FBI]HOOCH
25-07-11, 00:43
veels te druk kon nergens parkeren viel een beetje tegen na lange rit vanuit orlando
naar de sawgrass mills gegaan veeeel leuker lol
btw vanmorgen teruggekomen 11 graden brrrrrrrrr en dinsdag bah! weer werken!

Teleton
25-07-11, 08:21
wederom zoiets....

je kunt niet alles hier neerzetten en een eigen mening geven..... [-X[-X Je kunt hier alles neerzetten. Tenzij er door de moderator niet gevraagd is om on topic te blijven...... En mits het maar geen lariekoek is. Dan nemen andere forumleden wel eens de moeite om je te vragen het ook eens van een andere kant te bekijken.

Ta2 Gerrit
26-07-11, 10:48
[-X[-X Je kunt hier alles neerzetten. Tenzij er door de moderator niet gevraagd is om on topic te blijven...... En mits het maar geen lariekoek is. Dan nemen andere forumleden wel eens de moeite om je te vragen het ook eens van een andere kant te bekijken.

<<Zullen we het nog maar een keer vriendelijk vragen dan ?>>

B@rb
28-07-11, 01:08
HOOCH;151213']veels te druk kon nergens parkeren viel een beetje tegen na lange rit vanuit orlando
naar de sawgrass mills gegaan veeeel leuker lol
btw vanmorgen teruggekomen 11 graden brrrrrrrrr en dinsdag bah! weer werken!

Ik zou ook zeggen: ga naar Sawgrassmills, echt een aanrader!
's Avonds langs Ocean Drive file rijden kan natuurlijk ook nog als afsluiter ;-)

daantje40
24-08-11, 18:54
afgelopen zondag naar tampa bay rays-seattle mariners geweest. wel ruim 2 uur rijden vanaf cape coral maar het was meer dan de moeite waard. We vonden het alle vier geweldig en het was ook nog een spannende wedstrijd waarbij de thuisploeg uiteindelijk won met 1 punt verschil. Zo kunnen we toch nog the best of both worlds hebben en volgende week naar ocean drive/lincoln road.... al moet ik zeggen dat het honkballen zo leuk was dat we twijfelen of we toch niet naar de marlins moeten.....haha