PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Liberty

Liberty
28-04-11, 21:15
Hoi!,

Mijn naam is Diana, en zo als het er nu voorstaat zullen we ergens eind december voor een 3 weken vakantie naar Florida ( Orlando) gaan.
Zelf ben ik er voor het laatst 20 jaar geleden geweest, ja, echt waar.. zo lang geleden al weer.. hahahaha. Dus er zal wel het één en ander veranderd zijn, ben dus heel benieuwd
Voor mijn man is het zijn eerste USA trip.
Mijn laatste vakantie naar Amerika is al weer 15 jaar geleden, en dat was naar Las Vegas.
Ook heb ik regelmatig rondreizen gemaakt aan de westkust, doordat ik een jaar in de staat New York heb gewoond, maakte dat een stuk makkelijker.
Heb onwijs veel zin in de vakantie, en dacht.. laat ik eens vroeg alles gaan plannen en regelen, zoals.. visum, route, eventuele hotels, tickets, welke bezienswaardigheden, enz..

Groetjes,

Diana

r.teeuwsen
28-04-11, 23:58
Hoi Diana,

Hartelijk welkom op dit informatieve forum... hier is genoeg te lezen om je goed voor te bereiden en er een onvergetelijke vakantie van te maken ;-)
Eind december is een prima tijd, zijn de vluchten al weer wat goedkoper (na de kerst) en is het een lekkere periode om te gaan....
Enne... als je vragen hebt, stel ze gerust, genoeg 'Florida' experts hier die je op weg willen helpen!
Veel plezier bij je voorbereidingen.

Greetz, Remco

Liberty
29-04-11, 17:54
Hoi Remco,

Dank je wel voor je welkomstwoord :-)
We willen gaan van 19 december tot 2 januari, we hadden juist begrepen dat dit een hele drukke periode is, zijn nu aan het overwegen om misschien toch te vervroegen en in november te gaan..

r.teeuwsen
30-04-11, 00:59
Ja, als je het van mij persoonlijk wilt weten, ik zou voor November gaan ;-)
Mijn vrouw gaat normaal in November, heeft altijd superweer, heerlijke temperaturen.... omdat wij nu in aug/sept. met ons gezin gaan, wil ze een keer in het voorjaar gaan met haar vriendinnen, anders is het zo kort op de vorige keer.... ik snap er niets van.... ik zou voor November gaan!

A.Hofman
30-04-11, 07:02
Hallo,

FL in november is geweldig. Heerlijk weer, weinig regen, geen drukte, betaalbare tickets, en toch al een vleugje kerst(versiering). Wij zijn 4x in november geweest, maar gaan nu eind augustus ivm de schoolvakantie.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Liberty
01-05-11, 19:10
jullie reacties hebben de doorslag gegeven, november it is!!..:-)

Liberty
04-05-11, 23:08
de datum staat vast, werkgevers zijn akkoord, we zijn van 7 t/m 28 november a.s in Florida!! :-)

Liberty
29-10-11, 23:19
vandaag geboekt voor 14 nachten in HoJo Express Inn & Suites Lake Front Park ( pff.. wat een mond vol...) in Kissimee, een budget motel... , maar goed... we zullen er alleen maar slapen en douchen...
De prijs incl. een auto voor 14 dagen was $640, gezien de prijs hoop ik maar dat alles goed gaat... :-)

Ik had op het forum al rondgesnuffeld of er bestaande ervaringen waren, maar die kon ik niet vinden, daarom: Heeft iemand een ervaring met dit hotel ?
Ben benieuwd!

Teleton
30-10-11, 08:24
De prijs incl. een auto voor 14 dagen was $640, gezien de prijs hoop ik maar dat alles goed gaat... :-)
Over het hotel zou ik me niet in de eerste plaats zorgen maken. Omdat je de prijs in $$ noemt, vraag ik me af wat de condities voor de autohuur zijn. Waar heb je dit geboekt? Weet je zeker dat je verzekerd bent? Als je de verzekeringen, taxes en fees nog moet betalen, wordt het nog een dure grap.

Liberty
30-10-11, 09:36
ik heb geboekt via een vacation package deal via Hojo, het zou een full Size moeten zijn van Budget, met unlimited miles, . Optionele coverage niet included, dus dat zal idd bij pick up moeten worden geregeld.
Enig idee wat voor kosten ik kan verwachten bij pick-up ?

Teleton
30-10-11, 10:07
Enig idee wat voor kosten ik kan verwachten bij pick-up ? Vrij veel. De prijs die je hebt betaald is de kale huurprijs zonder tax, verzekeringen, fees etc.

De kale huur voor een week economy autohuur is $ 104. Inclusief je tank benzine en de genoemde voorzieningen is dat $485. D'r komt dus nogal wat bij en dan mag je nog maar met een chauffeur rijden. Ik vind 275 euro in ieder geval een klap geld en je gaat twee weken.....

Om eerlijk te zijn, niet handig want dergelijke pakketten zijn voor europese klanten niet voordelig. Er zijn voor europese huurders speciale arrangementen verkijgbaar. Een week economy, inclusief alle kosten en tweede chauffeur komt dan op een kleine 170 euro....:sad:. een full size komt op 208 euro.

Het lijkt voordeliger om alsnog zo'n pakket te kiezen en het amerikaanse aanbod te laten voor wat het is. Zeker als er meer personen rijden. Meer vragen over de auto kan je misschien het best stellen in de rubriek autohuur.

Liberty
30-10-11, 12:27
oei.. dat is inderdaad nog een hoog bedrag die er bij komt, ik ben blij dat je de moeite hebt genomen om een reactie te geven, want nu ben ik in ieder voorbereid dat er nog forse kosten bij opgeteld moeten worden...

knaapje
30-10-11, 18:57
Zou eens kijken of je het hele pakket niet kunt annuleren.
Was die $ 640 p.p. voor 2 personen?
Als ik in april kijk naar een reservering voor 2 personen met deze optie kom ik n.l. op $ 1278.
Dat is nou niet zo heel goedkoop $ 100 per dag voor kamer en auto zonder verzekeringen.
Bijv. Hojo Tropical Palms heb je in deze periode al voor EUR 322 voor 1 kamer 14 nachten via Expedia.
Het door jou genoemde hotel komt op EUR 582. Even $ 800, voor de resterende bijna $ 500 heb je haast een auto incl. verz. via de hier op het forum bekende adressen .
Knaapje

Liberty
31-10-11, 20:12
@knaapje, helaas kan ik niet annuleren of wijzigen, het bedrag is betaald, en die 640 dollar is voor 2 personen. Ik weet nu dat ik nog rekening moet houden met een behoorlijke post aan "optionele" auto kosten.... Het is helaas nu niet anders meer...

[verwijderd]
31-10-11, 20:56
Misschien is het nog wel verstandiger om zelf een auto te regelen via een Europese verhuurder en de auto die bij het pakket zat te laten staan. Denk dat je dan alsnog goedkoper uit bent dan daar de extra's te gaan betalen.

[verwijderd]
31-10-11, 21:21
Of je kijkt gewoon even in de FAQ waar in de aanvulling een zeer uitgebreide lijst staat van autoverhuurders:

FAQ autoverhuur (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=7367)

knaapje
01-11-11, 21:24
@Liberty;
Voor welke periode is het eigenlijk?

Knaapje

Liberty
02-11-11, 22:41
van 8 t/m 22 november..:-)

r.teeuwsen
02-11-11, 23:03
Voor €330,- heb je een Mid-size SUV, twee weken lang, via usa-reisen.de
en een 'kleintje' al voor 278,- euro....

Liberty
27-11-11, 22:56
Even een kleine update van de kosten:

14 dagen Howard Johnson express in $460
14 dagen autohuur via budget $700 ( fullsize)
- CDW
- LDW
- volle tank
- 2e bestuurder gratis indien dit je partner is
- geen gps, want ik had copilot live op m'n iphone
- had geen internationaal rijbewijs nodig

Njit
28-11-11, 06:35
- CDW
- LDW
- volle tank

Naast CDW en LDW is ook SLI/LIS (aansprakelijkheidsverzekering) erg aan te raden.
Dit is de duurste verzekering maar kost je ook het meest als je die nodig hebt.

Was die $700 incl. of exc. tax? Incl tax kom je op 526.303 EUR uit. Voor dat bedrag huur je bij USAReisen via Alamo een Fullsize incl. CDW,LDW, SLI tot 1 Mio.US-$, tank benzine en extra bestuurder. En dan ben je nog goedkoper uit, namelijk 439,30 EUR.

Teleton
28-11-11, 16:03
14 dagen Howard Johnson express in $460
- CDW
- LDW
- volle tank
-

@ Njit, hierover is al eens info gewisseld zie hier (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=157460&postcount=11). Maar begrijpen doe ik het nog niet goed. De amerikanen kennen helemaal geen pakket inclusief benzine Als je onder hun condities huurt heb je de keuze; of zelf aftanken of de benzine bij terugbrengen met de verhuurder afrekenen.

Over de verzekeringen; ze zijn al terug. Je hebt groot gelijk, ze hebben dus met een onvolledig pakket rondgereden. Geen aanbeveling voor anderen. SLI/LIS is noodzakelijk.

SLI of LIS is een uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering, oftewel een verhoging op het minimum bedrag van de aansprakelijkheid die per Staat verschilt. I.v.m. de hoge claims in Amerika blijkt vaak het minimum is. Om dit af te dekken is dus de SLI of LIS. Deze verzekering is niet verplicht, maar je neemt een groot risico als je deze verzekering niet neemt.

Liberty
28-11-11, 20:46
Om iedereen even juist te informeren heb ik de eindnota er maar even bij gepakt:

CAR GROUP = E
ADDL. PKG CHGS @ = .00
@NON PKG ITEMS = 705.52
*** 10.00% FEE = INCLUDED
FUEL PURCH OPT = NON PKG *
$ 0.02 / DY TBS = .28
$ 0.78 / DY VLF = 10.92
$ 2.50 / DY CFC = 12.50
$ 0.60 / DY ERF = 6.00
$ 2.00 / DY SSU = 28.00
TAXABLE SUBTOT =
TAX 6.500% = INCLUDED
LDW = NON PKG
PAE / ESP / SLI CHG = NON PKG
TOTAL CHARGES = 705.52

* = tank leeg ingeleverd

Njit
28-11-11, 20:50
Snap er niet veel van maar dat kan ook aan mij liggen :)
Wat wil NON PKG zeggen? Heb je dat nu wel of niet afgesloten?

corrus
28-11-11, 20:57
Wat wil NON PKG zeggen? Heb je dat nu wel of niet afgesloten?
NON PKG = niet in pakket opgenomen.

M.a.w. Beslist niet geschikt voor europeanen,
Gelukkig dat er incidenten zijn geweest...

[verwijderd]
28-11-11, 21:03
NON PKG wil niet meer zeggen dan NON Package, dus zit niet in het pakket.

Maar dat geeft verder nog weinig duidelijkheid of er hier nu wel of niet naderhand voor wordt betaald. Belangrijk is de huurovereenkomst die je bij de auto huur mee krijgt want hier zou het toch duidelijk op moeten staan.

Njit
28-11-11, 21:06
Dus geen LDW / PAE / ESP / SLI . Sommige zijn toch echt wel erg aan te raden:

Loss Damage Waiver (LDW)
The optional Loss Damage Waiver is not insurance. It's a coverage option that relieves renters of financial responsibility if the car is damaged or stolen while under car rental contract.

SLI
Supplemental Liability Insurance (SLI) is extra automobile liability coverage that protects you and all authorized drivers of the rental car against third-party bodily injury and property-damage claims with USD $1,000,000 or $2,000,000 of coverage depending on the rental location*.

Liberty
28-11-11, 22:15
Voor zover ik het zelf begrijp... Ik had autohuur via Howard Johnson als package deal ( auto en hotel) gekocht. Ik neem aan dat dit de kosten zijn die op de nota staan.
Alles wat buiten de package viel, wordt dan aangemerkt als NON PKG
dit zijn dat de
1. FUEL PURCH OPT = NON PKG *
2. LDW = NON PKG
3. PAE / ESP / SLI CHG = NON PKG

Voor deze posten is 706 dollar in rekening gebracht.

Njit
28-11-11, 22:24
Heb je een huurovereenkomst?

ps, dit is nu precies waarom huren in Europa aan te raden is. Het is allemaal een stuk helderder.

Teleton
29-11-11, 00:07
Voor zover ik het zelf begrijp... Ik had autohuur via Howard Johnson als package deal ( auto en hotel) gekocht. Ik neem aan dat dit de kosten zijn die op de nota staan.
Alles wat buiten de package viel, wordt dan aangemerkt als NON PKG
dit zijn dat de
1. FUEL PURCH OPT = NON PKG *
2. LDW = NON PKG
3. PAE / ESP / SLI CHG = NON PKG

Voor deze posten is 706 dollar in rekening gebracht.

Dat is dus anders dan wat je aanvankelijk hebt gemeld. In dit pakket zitten in ieder geval de noodzakelijke verzekeringen. Dan heb je in ieder geval geen risico gelopen. Maar dat is meer geluk dan wijsheid, want eigenlijk had je geen idee wat er nu wel en niet verzekerd was.

Qua prijs ben je, op z'n hollands gezegd, met dit pakket behoorlijk bij de beer gedaan. Je hebt nu 700 dollar voor het verzekeringspakket betaald. Da's pakweg 520 euro. PAE en ESP heb je je aan laten smeren, terwijl dit nu net weer niet nodig is. Zonde...zonde..zonde!

Als je de full-size auto via usareisen had gehuurd, was je 419 euro kwijt geweest, inclusief 2e bestuurder, tank benzine en alle noodzakelijke verzekeringen.

Tel daarbij op dat de twee weken Howard Johnson dan overpriced zijn, 640 dollar! Dit hotel staat bij www.usafunvacations,nl (http://www.usafunvacations,nl) dacht ik momenteel voor 30 euro per nacht in de lijst.

Voor jou is er niks meer aan te doen. Schade, alles ist vorbei... Maar het is wel een goede waarschuwing voor anderen om zich nog maar eens drie keer achter de oren te krabben, voor ze op zo'n "aanbieding" in gaan.