PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Lief: Miami - Orlando 2011



lief
26-04-11, 22:55
Yesssss...\\:D/ vandaag is het dan definitief! 9 Dagen geleden was ik nog een mejuffrouw van 44 jaar en nu, negen dagen later, ga ik én trouwen én op huwelijksreis naar Florida en vanmorgen zijn we naar Leylystad gereden om de offerte te tekenen bij USAFV en hebben daar vele bruikbare tips meegekregen, in één woord GEWELDIG hoe deze mensen ons geholpen hebben! (Warme douche dus voor USAFV).

En wat is het resultaat geworden...

7 Sept vertrek Amsterdam 15.05 uur rechtstreeks naar Miami met een aankomst van 19.10 uur.
Na het ophalen van de koffers en huurauto, kunnen we dan naar ons eerste hotel en dat is het http://www.thunderbirdresortmiami.com/index.asp en ik mag aannemen dat we dan na een warme douche lekker in ons bedje duiken om vervolgens de volgende dag lekker fris te gaan beginnen aan een dagje Miami...

9 Sept zullen we dan 's-morgens na het ontbijt doorrijden naar Naples en zullen hier 1 nacht overnachten in het http://www.trianon.com/oldnaples.html

10 Sept ook weer na het ontbijt doorrijden naar St. Petersburg voor 1 dagje en daar gaan we overnachten in http://www.magnusonhotels.com/hotel-details.cfm?pcode=M20121

11 sept komen we dan rond 12-en aan in Orlando, http://www.lexingtonhotels.com/property.cfm?idp=22046, om vervolgens aan een week Orlando te beginnen tot en met 18 sept.

Mijn éérste idee was om dit met een camper te doen, maar na hier gelezen te hebben, is dat idee snel vervangen door een personenauto, welke we ook gelijk erbij geboekt hebben.

Nu kan dus dé voorpret gaan beginnen met het invullen/plannen van deze dagen en er staan de volgende dingen op ons verlanglijstje welke zéker niet mogen ontbreken::-P:-P:-P

- Airboat Tour
- Discovery Cove
- SeaWorld
- shoppen
- Gatorland
- Universal Studios
- Waterpark
- Epcot
- Downtown Disney

en ik durf te wedden dat dit niet alles zal zijn maar ja... oh zo weinig tijd want ik wil natuurlijk zoveel mogelijk proppen in zo weinig mogelijk tijd. Staks kom ik terug en mag ik wel wéér op vakantie gaan om bij te komen.:-k

Hebben jullie misschien nog leuke dingetjes die erbij kunnen of dingen die ik moet laten?

Teleton
27-04-11, 08:09
want ik wil natuurlijk zoveel mogelijk proppen in zo weinig mogelijk tijd. Zou ik echt nog eens over nadenken. Gaat het nu om de kwaliteit of de kwantiteit tijdens zo'n fijne vakantie?

Misschien kanje nu als volgende stap de parktickets eens bestuderen. Kijk eens welke combi's aantrekkelijk zijn. Met een combi Discovery Cove , Seaworld, Aquatica en Universal ben je eigenlijk al een week onder de pannen.

Geloof me maar, Florida's too much, dat moet je niet zo maar even tussen de soep en de aardappelen door proberen te proppen. Relax!

lief
27-04-11, 19:32
Ik geloof je helemaal Teleton en het is eigenlijk gewoon jammer dat ik maar 12 dagen ga en daarvan ook nog es 2 dagen verlies aan reizen argh... maar ja, het is eigenlijk ook een luxe probleem want vele kunnen niet eens naar Florida ;-)

Maar jij zegt: "Met een combi Discovery Cove , Seaworld, Aquatica en Universal ben je eigenlijk al een week onder de pannen".

Je doet elk park toch maar 1 dag aan, hoe kom jij dan aan een week?

Njit
27-04-11, 20:11
Je wilt ook nog tijd overhouden voor shoppen :)

Dr. Phlox
27-04-11, 20:19
Je kan ook sommige parken meerdere malen aandoen.
Wij doen zelf Universal 2x 2 maal, Animal kingdom 2x, Magic kingdom 2x, Seawordl 2x en Busch Gardens 2x aan. We willen niets missen :p
Grz
Ton

SpaceAce
27-04-11, 20:45
Maar jij zegt: "Met een combi Discovery Cove , Seaworld, Aquatica en Universal ben je eigenlijk al een week onder de pannen".

Je doet elk park toch maar 1 dag aan, hoe kom jij dan aan een week?

Dat zijn vijf parken in totaal (Universal bestaat uit twee parken), dus een werkweek ;)

Jullie blijven t/m de 18e in Orlando. Vertrekken jullie die 18 sept, of bedoel je dat als een hele dag Orlando en vertrek je dan 19 sept weer?

In de eerste optie tel ik namelijk zes volle dagen Orlando (11 sept en 18 sept zijn dan reisdagen). Met de vijf bovenstaande parken zit je dan dus al een behoorlijk eind vol. Heb je dus nog maar één volle dag over, terwijl je ook nog naar Gatorland wilt, en shoppen, en Downtown Disney.

Of het moet zijn dat je niet naar Universals Island of Adventure wilt (maar echt puur naar de studios). Dan heb je dus in feite twee dagen over en kun je die voor Gatorland en Epcot inplannen. En kun je op dag van aankomst in Orlando naar Downtown Disney.

Maar dan zit je dus echt al proppie vol inderdaad...

MiSsSherry
27-04-11, 23:59
@lief Gefeliciteerd en veel succes met maken van een keuze!

lief
28-04-11, 00:45
Potverdorrie nog es aan toe zeg, het past gewoon allemaal niet *heeft handen in 't haar nu*

Ik denk, weet het eigenlijk wel zeker, dat ik Gatorland, een waterpark en de Universal studio's moet laten schieten en dan blijft er 't volgende over:

- Airboat Tour (op de route Miami-Naples
- Discovery Cove
- SeaWorld
- Epcot
- Downtown Disney
- Shoppen

Bij aankomst Orlando zou ik dan gelijk aan de parken kunnen beginnen en dan hou ik 2 dagen over om te shoppen/relaxen of eventueel een 2e dag aan een park besteden.

Ben érg blij dat jullie zo meedenken en dat ik dit forum heb gevonden, thxxx

SpaceAce
28-04-11, 15:52
Potverdorrie nog es aan toe zeg, het past gewoon allemaal niet *heeft handen in 't haar nu*

Ach, je wordt toch met het bekende Florida-Virus bestemd, dus dan doe je de andere parken toch gewoon de volgende keer? :razz:
(en sowieso was de planning toch al om een keer met de kinderen terug te gaan?)

Njit
28-04-11, 15:58
Downtown Disney hoef je niet perse een hele dag aan te besteden. Je zou kunnen overwegen om Animal Kingdom te bezoeken en daarna naar Downtown Disney. Animal Kingdom gaat om 1700 dicht dus daar kun je toch niet de hele dag doorbrengen. Ga je in DTD lekker eten en winkels bekijken. Of naar de bioscoop - ook een hele belevenis met een mega-popcorn en een mega-cola :)

lief
28-04-11, 17:33
Ik heb zelf ook zitten denken om DTD 's-avonds te doen ivm het vuurwerk en dan diezelfde dag 's-middags te gaan shoppen want Animal Kingdom is weer een park erbij en ik moet nét gaan schrappen Njit ;-)

Aangezien we maar 1 volle dag in Miami zijn, heb ik het volgende bedacht en vraag me af, óf beter gezegd aan jullie, óf dit haalbaar is qua tijd/afstand?

De avond wil ik in Miami besteden aan SoBe en overdag heb ik het idee gevonden om naar dit park http://www.pennekamppark.com/index.html op Key Largo te gaan.
De bedoeling is dan om de glassbottom tour te doen om 12.15 uur en deze duurt 2,5 uur. We zijn dan (als 't goed is?) om 14.45 terug en zouden dan (theoretisch) om 15.00 de snorkeltour kunnen doen en na dit dagje boot en snorkelavontuur, lekker douchen in 't hotel en gaan eten in Sobe.

Heeft iemand dit als eens gedaan en zo ja, is het mogelijk om beide tours op één dag te doen?

MiSsSherry
28-04-11, 20:59
@ Njit Goed idee inderdaad!!! Denk dat wij dat ook zullen doen.