PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema MiSsSherry: Miami - Orlando 2011



MiSsSherry
22-04-11, 12:05
Ik had het reisschema er niet helemaal goed ingezet, bij deze de juiste:

Dag 1: Amsterdam - Miami
Dag 4: Miami Beach - Key West
Dag 5: Key West - Fort Myers
Dag 6: Fort Myers
Dag 7: Fort Myers - Orlando
Dag 8 t/m 14 Orlando

Wij willen graag op de weg van Key West - Fort Myers naar de Everglades als dat tot de mogelijkheid behoort.

In Orlando willen wij 5 dagen de Disney-parken bezoeken en daarnaast 1 dag naar de Universal studio's. Ook willen wij vanuit Orlando naar het Kennedy Space center.

JKG
25-04-11, 17:37
Ga je op dag 3 naar Marathon of rijd je door tot Key West?
Aangezien je daarna al weer terug gaat naar Fort Meyers (wat een behoorlijk eindje rijden is!), zou ik 1 dag extra Key West pakken en ergens iets verschuiven.

Hoeveel van de Everglades wil je zien (of hoe ver wil je er in)? Op weg naar Fort Meyers heb je op de Tamiami Trail diverse bedrijfjes met airboats die tours aanbieden.

Vanuit Orlando zijn de Disney en Universal parken zo bereikbaar in no time.
Kennedy Space Center is ongeveer een uurtje rijden, zit je ook zo. Kom niet te laat, de laatste bus die een rondje langs de complexen doet, rijd volgens mij (uit m'n hoofd) zo rond 14.30u weg vanaf het Visitors Center.

Teleton
25-04-11, 18:40
Dag 8 t/m 14 Orlando.
In Orlando willen wij 5 dagen de Disney-parken bezoeken en daarnaast 1 dag naar de Universal studio's. Ook willen wij vanuit Orlando naar het Kennedy Space center.

Da's een heel druk programma in die 7 dagen dat jullie er zijn. En vertrekken jullie ook nog op de 14e dag? En op 1 dag naar de Universal studio's? Kiezen jullie voor een park of willen jullie ze beide op een dag doen?

Jullie gaan in mei, toch? Wanneer gaan jullie precies? In mei zitten een paar zeer drukke dagen i.v.m. Moederdag en Memorialday.

MiSsSherry
26-04-11, 18:08
@JKG;
Wij rijden op dag 3 meteen door naar Key West. Zie ook mijn aangepaste reisschema.
Wij willen in ieder geval een airboat tour doen in de Everglades. Hoe lang moeten wij hiervoor uittrekken?
Goed om te weten van het rondje in het Kennedy Space Center.

@Teleton;
Ja, het is inderdaad een heel druk programma....maar er zijn ook alweer plannen om volgend jaar misschien weer naar Florida te gaan:smile:
Wij vetrekken op 13 mei naar Miami en vertrekken 27 mei weer naar Nederland.

Wij willen in de 2 weken dat wij daar zijn zoveel mogelijk zien. Onze reis duurt 16 dagen, waarvan 14 nachten en 7 volle dagen in Orlando. Wij hebben besloten om alle 4 de Disney-parken te gaan bezoeken + 1 zwempark.

Resteren nog 3 dagen waarin wij ook graag naar het Kennedy Space Center willen en twijfelen tussen Universal Studios of Sea World.
Ook willen we 1 dag gaan winkelen en wat meer zien van Orlando zelf dan alleen de parken.

Misschien nog tips voor ons?

JKG
27-04-11, 23:14
Airboattour? Meestal hooguit uurtje ofzo.
Kijk bijv. eens op http://www.evergladessafaripark.com/ , zo maar een hit op Google, ze zitten aan de Tamiami Trail, dus op weg naar Fort Myers. Maar dan zit je dus aan de noordkant van The Everglades.

Persoonlijk zou ik wat minder pretparken doen en iets meer shoppen of andere dingen doen, maar ik ben dan ook geen pretpark-freak en weet niet hoe dat met jullie is. Vind het zonde om daar mijn hele vakantie aan te besteden, maar dat is natuurlijk voor iedereen (gelukkig, anders deden we allemaal hetzelfde) anders. Qua zwemparken ken ik alleen Typhoon Lagoon en Blizzard Beach. Wet 'n Wild ben ik bijv. nooit geweest.. maar als ik mag kiezen uit de Disney zwemparken, dan kies ik voor Typhoon Lagoon.

MiSsSherry
27-04-11, 23:39
@JKG;
Heb even op de site gekeken en het Everglades Safari Park zit op 35-40 min. van Miami vandaan, dus dat is wel te doen vanuit daar. Bedankt!
Wij zitten namelijk 2 dagen in Miami Beach en hebben dan wat meer tijd dan op de weg van Key West naar Fort Myers.

Ons lijken zowel de pretparken als sightseeing heel leuk, maar helaas laat de tijd dat allemaal niet toe. Wie weet nog een keer terug ooit om de rest te zien/doen.

lief
27-04-11, 23:50
@MiSsSherry, ik ken het gevoel hoor want wij gaan maar 12 dagen en je wilt toch zoveel mogelijk zien/doen/beleven van Florida en er is ook eigenlijk veels te veel te kiezen voor ons... (wat een luxe probleem toch) ;-)

MiSsSherry
27-04-11, 23:54
@lief
Inderdaad...zoveel doen in zo weinig tijd!!
Wie weet gaan we ooit nog eens terug om de rest te zien, als de situatie het toe laat.

lief
28-04-11, 11:33
Lol... we zijn beiden nog niet eens weg, beiden nog nóóit in Florida geweest en we hebben het beiden al over de volgende keer... Zou dat nou het Florida-fever zijn?

corrus
28-04-11, 13:21
We hebben het beiden al over de volgende keer... Zou dat nou het Florida-fever zijn?Nee, da's pure liefde... :D

MiSsSherry
28-04-11, 21:00
Lol... we zijn beiden nog niet eens weg, beiden nog nóóit in Florida geweest en we hebben het beiden al over de volgende keer... Zou dat nou het Florida-fever zijn?

Echt he!!!8-)

MiSsSherry
12-05-11, 21:20
Nou mensen morgen is het dan eindelijk zover :) ...Florida here we come!!
Tot over 2 weken!

ferret
12-05-11, 21:37
Heel veel plezier en geniet van ieder moment.

baluga
12-05-11, 23:01
Fijne vakantie en lekker genieten..

Hans uit Koekelare
13-05-11, 22:44
Een leuke en fijne vakantie gewenst.

MiSsSherry
30-05-11, 01:08
Dankjewel allemaal! Wij zijn zaterdagochtend weer terug gekomen.
En we missen het nu alweer. Het was geweldig!
Als ik wat meer tijd heb zal ik proberen een reisverslag te schrijven.