PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Patgooss en Frans45: april-mei 2011



patgooss
18-04-11, 17:19
Zo,
het is bijna weer zover! Over 3 nachten staat de taxi voor de deur om ons, weer met 6 personen, naar schiphol te brengen.
We mogen weer naar Florida! Wat een straf zeg. Iedereen is zich aan het voorbereiden. De kids gaan nog 2 dagen naar school en dan gaan we 18 dagen genieten.
We vliegen met United en Continental. Tussenstop in Washington met een overstaptijd van bijna 3 uur. Voldoende tijd om te eten en dollars te pinnen. Jullie kunnen ons blijven volgen want we zijn van plan om er weer regelmatig een stukje over te schijven.

Patgooss en Frans45.

patgooss
24-04-11, 00:44
Zo, he he, eindelijk tijd om een berichtje te typen.

We hebben een perfecte vlucht gehad naar Washington. Redelijk snel door de douane, ondanks de kwal die bij de balie stond om onze paspoorten te stempelen. Wat een zeurpiet. Nou ja, mag de pret niet drukken. Hij had waarschijnlijk zijn dag niet. Later spraken we nog een stel dat ook bij hem was geweest. Ze hadden de zelfde ervaring.
Onze vlucht naar Orlando vertrok bijna 3 uur later dus we hadden nog genoeg tijd om even lekker te relaxen. Aangekomen in Orlando konden we zo de koffers halen en door naar Alamo. Daar waren we ook zo klaar! Frans45 heeft een mooie Kia Sorento en ik moest natuurlijk weer de auto waar de kont het verst van buiten de rij steekt: een Dodge Grand Caravan met werkelijk alle opties! 3.7 liter 6 cilinders en een verbruik van ???? 1 op een paar mijl! Altijd weer een sport om een echte Amerikaan te rijden toch?

Bij aankomst in de villa zag alles er weer tip top uit. Nieuwe vloer, muren gedaan, nieuwe badkamers. Perfect in orde. Opa en oma zijn de boodschappen wezen halen en wij hebben de kids in bed gestopt. Die waren direct vertrokken. We hebben nog een borrel genomen en tot een uurtje of 12 buiten gezeten.

Vrijdag hebben we een rustdag genomen. Lekker ontbijtje en daarna shoppen. Dat stond boven aan het lijstje van things to do! We moeten die 2 lege koffers natuurlijk wel vol mee naar huis nemen. Oma had nog wat klachten over de Kia: hij blijft in zijn versnelling hangen en het raam kan niet open. Na een inspectie bleek dat hij in zijn handschakel stand stond ipv de D van Drive! Ook het raam werkte prima nadat de blokkade toets was uitegzet. We hebben lekker geshopt en zijn daarna terug gegaan naar de villa. Even opfrissen en eten bij de Golden Correl. Favoriet van de kids en wij zijn er ook niet vies van!
Omdat het goede vrijdag is en de Amerikanen allemaal vrij zijn hebben we besloten om zaterdag lekker in de villa te eten.

Zaterdag: Beetje luieren, beetje shoppen en verder niet zo veel. Wat een genot hier! De kids liggen de hele dag in het zwembad.
Morgen gaan we lekker aan de BBQ. We hebben net de boodschappen gedaan dus alles is in huis.

Groetjes,
Patgooss en Frans45.

patgooss
24-04-11, 16:34
Goedemorgen,
hier even een paasgroet vanuit onze zonnige villa in Davenport. Vanochtend een zeer rustige opstart voor de grote mensen en een grote surprise voor de kids.
De tafel was gedekt door oma en de kids. We hadden een heerlijk paasontbijtje. Gisteren avond hadden we een gezellig avondje bij het zwembad:-({|=. We hadden een lekker koud biertje en namen als afsluiter een heerlijk "pinkie" whiskey met een klontje ijs. Na dit kleintje besloten we dat het toch wel erg lekker was buiten en voor je het weet is het 03:30!!! Vandaar de rustige opstart.
De kinderen zijn na het eten op eierjacht geweest in de tuin. Er zaten er een paar in de palmbomen, er lag wat in het raamkozijn en er lagen er in het gras. Na een speurtocht waren ze gevonden en konden de snoepjes eruit gehaald worden.:D
De eitjes blijven drijven (plastic) dus we hebben nog meer speelgoed in het zwembad.

De weersvoorspellingen zijn goed. Ze geven een kleine kans op een buitje vanavond. Met het oog op de BBQ zullen we er maar vanuit gaan dat ze er naast zitten!
Gisteren nog even bezig geweest met een stukje voorbereiding voor de trip naar Miami. :pWe willen een hotel op Miami Beach en die zijn er genoeg! Zoals het er nu uit ziet gaan we woensdag daarheen en komen dan donderdag weer thuis.

Groet,
Patgooss en Frans45

Frans45
26-04-11, 15:42
Goedemorgen!
Gisteren zijn we naar Seaworld geweest. Prachtig park. Vorig jaar hebben we er alle atracties gedaan en dit jaar weer. Dit jaar hadden we alleen wel geluk bij de achtbanen. We hebben overal voorin gezeten!\\:D/ De wachttijden waren goed te doen. Alleen bij de Manta hebben we 55 minuten moeten wachten. Dit kwam vooral omdat er behoorlijk wat mensen met rode armbandjes waren die door mochten lopen en voor aan in mochten stappen. Ook waren er groepen van Child wish die via de fast-lane naar binnen mochten. Mag de pret niet drukken! Wij zaten op de eerste rij! Een geweldige sensatie. Bij de Kraken konden we zo doorlopen. 10 minuten en dan instappen. Het heeft toch wel mijn voorkeur om voorin te zitten. Het geeft net dat beetje extra gevoel en (ja ja, verbeelding) het lijkt allemaal nog sneller te gaan.
De wildwaterbaan was dit jaar echt een nat pak! We kregen de volle laag! Gelukkig is de temperatuur goed (32 graden) dus opdrogen is geen probleem.
Na Seaworld zijn we terug gereden naar de villa om even lekker op te frissen en door te gaan naar de Golden Correl. We hebben weer lekker gegeten.

Vandaag is het weer een shop dag. De kids moeten in het nieuw. Later in de middag gaan de mannen op electronica jacht. Er moet een mp4 spelen komen voor zoon lief en pa en opa gaan eens kijken wat voor moois er verder nog te scoren is. Je weet het nooit!;)

Vanavond gaat we even het hotel voor onze trip naar Miami vastleggen en we gaan vrijdag naar de laatste lancering van de shuttle kijken!!!!!

Groet,
Patgooss en Frans45.

patgooss
27-04-11, 00:59
Zo,
dat was weer een heerlijke shop dag! We zijn naar de Prime outlet geweest en hebben ons eens even helemaal laten gaan. Wat is het toch heerlijk als de dollar op 1,45 staat! We hebben de kinderen in het nieuw gestoken, ik heb een mooie Fossil klok gekocht en de sportschoenen voor het hardlopen zijn aangeschaft. Straks nog even op en neer voor de mp4 spelen en de dames gaan nog even langs de Way out west voor nieuwe laarzen.

Morgen gaan we naar Miami. Dat worden ook weer twee heerlijke dagen! Het hotel is geboekt: het Hawaii hotel op Miami Beach. Dicht bij het Art deco district en naast de dure winkelstraten. Ik denk dat we die maar even skippen. Winkelen doen we volgende week wel weer.

Groet,
Patgooss en Frans45

patgooss
29-04-11, 05:07
Miami!!!

Dat is weer een ervaring rijker! We hebben de trip naar Miami gemaakt. Het hotel, Hawaii Hotel, was wat minder dan we dachten. We hadden redelijke kamers maar, zoals altijd zijn de fotoīs op internet mooier dan de werkelijkheid. De prijs-kwaliteit verhouding was echter prima. We hadden 2 kamers met Queen size bedden. Prima vertoeven dus. We hadden de kamer toch alleen om in te slapen dus dat was goed genoeg en, we zaten natuurlijk wel op Miami Beach!
De reis er naar toe is prima gegaan. We waren blij dat we een TomTom bij hadden want door Miami rijden blijft een sport op zich.

Ik had het idee om lekker naar Ocean Drive te gaan lopen. Dit hadden we echter snel gezien. Op advies van de juf achter de balie hebben we de bus genomen en die was 30 minten onderweg!!!
Art Deco District was behoorlijk anders als de laatste keer dat wij hier waren. Dat was natuurlijk ook al weer 10 jaar terug. De neon is minder en de `rondlopen om gezien te worden`was ook niet meer zoals toen. Toch keken we onze ogen uit. Helemaal toen we de 3 enorme limo Hummers langs zagen komen en even later nog een mooie Rolls waar een man met een Ferrari pet in zat. Hoe fout kan je zijn!

We hebben in de loop van de avond een heerlijk hapje gegeten aan de Ocean Drive. Daarna hebben we nog een beetje in Collin street gelopen om winkels te kijken. Ook leuk om te doen. Lijkt een beetje op de Kalverstraat. Ook hier kwam weer een Bentley aanrijden met 2 jonge knapen die even moesten shoppen en hem dus gewoon zo neergooien met de alarm lichten aan.

Einde van de avond zijn we weer met de bus teruggegaan naar het hotel. Kids op bed en wij nog een koude Bud op het terras. TToen ik naar buiten kwam werd ik aangesproken door een spaans talige man of ik de bestelling kwam brengen. We hadden direct onze bedenkingen. Later bleek dat hij zat te wachten op zijn maaltijden van de Publix!! Ha ha, wat kan je soms een vreemd idee krijgen bij bepaalde mensen.

De volgende ochtend zijn we vertrokken naar het Holocaust Memorial. Wat geeft dit toch een enorme indruk! De kids waren er stil van.
Hiernaa zijn we in de auto gestapt en wilden we de Tamiami trail nemen om aligators te kijken. Helaas hadden we de verkeerde afslag en kwamen we op een andere weg die ons echter ook door de glades bracht. Er was alleen 1 klein minpunt. De tank was bijna leeg en de eerste pomp was na 50 mijl!!!! We hebben hem gelukkig net gehaald. Even een bak koffie en een volle tank en toen door naar Billieīs swamp boatīs om een toer te maken. Net na het wegrijden bij de pomp zagen we een hele groep roofvogels smullen langs de kant van de weg. Snel op de rem en even draaien om te kijken waar ze die natte bek van kregen. Er lag een enorme aligator die waarschijnlijk een poging bumper koppen had gedaan. Niet gelukt, Vogels blij!

De tour is niet doorgegaan. Er was te weinig water in de swamp om uit te varen. Helaas, 100 mijl omrijden en een mooi landschap gezien. Wat een enorme partij sinasappel bomen!

Vanavond een paar heerlijke kippen gehaald en goed gegeten. Nu nog een borrel en dan, zzzzzzzz.

Morgen gaan we richting titusville voor de lancering van de laatste shuttle!

Groet,
Patgooss en Frans45

patgooss
29-04-11, 16:14
Goedemorgen!

Zojuist het huwelijk zitten kijken. Wat een prachtig gezicht! Het is ook hier hot news.
We hebben ons ontbijtje op en gaan zo de spullen inpakken om te vertrekken naar Titusville. We hopen dat we de shuttle zien vertrekken. We houden jullie op de hoogte!

Patgooss en Frans45

patgooss
30-04-11, 15:46
Wat een ervaring!!!

File rijden naar Titusville. Daar aangekomen werden de parkeerplaatsen aangeboden voor bedragen tussen de 10 en de 50 dollar! We hadden een plekje bij een winkel voor 20 te pakken en waren dicht bij het water. Onderweg naar het punt waarvan wij de lancering wilden gaan bekijken was er een vrouw die ons vertelde dat de lancering was afgeblazen. Wij dachten dat het een geintje was want het kwam met een grote glimlach. Bij de strook langs het water was het een drukte van jewelste en de BBQ's stonden al aan voor de hamburgers. Toen we een plekje gevonden hadden hoorde we dat het inderdaad niet doorging. Uitgesteld met 48 uur! Iedereen ging zijn spullen pakken en wij liepen terug naar de auto. Daar aangekomen kregen we direct ons geld terug met daarbij de mededeling: jullie waren net de hoek om toen wij hoorden dat het niet door ging. We hebben ze vriendelijk bedankt en begonnen, met 100.000 andere aan de terugreis!!! Wat een file!!!
Eerst wilde we doorrijden naar Aquatica. Toe we zagen hoe langzaam alles reed besloten we dat maar niet te doen. Een uurtje in een waterpark is niet echt de moeite.
We zijn doorgereden naar Downtown Orlando en zijn naar Ripley's Believe it or not geweest. Dit is een echte aanrader. Helemaal de spiegel als je net binnen bent. Iedereen oefenen om zijn tong te draaien of dubbel te vouwen en later zie je dat ze aan de andere kant heerlijk staan te lachen en mee te genieten omdat je daar door de spiegel mee zit te kijken.

In de avond zijn we naar huis gegaan en we hebben een lekker hapje gegeten.
Vandaag gaan we wel naar Aquatica. Het park gaat om 10 uur open dus we kunnen nog even rustig wakker worden.

Groet,
Patgooss en Frans45

patgooss
01-05-11, 00:22
Tomaat!!!

Da's de kleur waar ik nu mee rondloop. Het was heerlijk in Aquatica. Aleen even vergeten in te smeren. Nou ja, trekt wel weer weg.
We hooren net dat de shuttle maandag staat voor de lancering. Daar gaan we niet heen. We gaan naar Tampa Bush Gardens. daar zijn we zeker van een dag vol plezier!

Morgen eerst nog even shoppen want vrouw lief heeft een paar prachtige laarzen gezien bij Way out west.

Groet,
Patgooss en Frans45

patgooss
02-05-11, 03:11
Hallo Florida lovers,

Vandaag lekker koel rondgelopen in de Florida Mall. WE hebben ons zelf op een paar nieuwe Clarks getracteerd. Onze dochter heeft nog een paar mooie instappertjes voor onder de vele leuke jurkjes gekregen. Ook hebben ze het zakgeld uitgegeven aan een aantal kleinigheidjes, nieuwe oorbellen, een echte afstandbestuurbare helicopter, iets van kneed draadjes waar je figuren mee kan maken???? Zal wel goed zijn.
We hebben nog Energy Armor bandjes gekocht. Ja ja, ik ben normaal gesproken erg makkelijk en geloof er totaal niet in. Tot ik afgelopen week in een mall liep en een praatje met een verkoper had. Hij stond er op dat ik het zou proberen. Ik moest met mijn armen wijd op 1 been staan en duwde op een arm. Onmiddelijk zette ik een voet aan de grond. Toen gaf hij mij dat bandje in mijn hand en herhaalde de actie. Ik bleef staan! Toch heb ik het toen niet gekocht. Ik twijfelde. Vandaag stond er zo'n zelfde kraam. Ik deed net of ik van niets wist en de man herhaalde de oefening. Ik had me voorgenomen om al bij de eerste keer duwen rechtop te blijven staan. Helaas, lukt niet. En daarna, met het bandje weer wel!!!! Ik was er versteld van. Ik probeer het gewoon een tijdje uit. Zo duur zijn die bandjes niet.

De verbranding is iets dragelijker. Het is nog steeds standje tomaat maar ik kan weer een arm om de schouder verdragen.
We hebben net een heerlijke BBQ gehad en nemen nu een lekkere bak koffie. Morgen Busch Gardens! Hi ha. Plezier maken!!

Groeten,
Patgooss en Frans45

patgooss
03-05-11, 16:44
Busch Gardens,

Heerlijk park. De combinatie van dieren en atracties is perfect. Er is echt voor ieder wat wils! Zoonlief is niet echt een achtbaan freak en is dus bij opa Frans gebleven. Samen zijn ze het park door gegaan en hebben er allerlei dingen gedaan die wij ook deden. Bij ons, Patrick, vrouw, dochter en oma, lag het accent toch echt op de achtbanen! Wat zijn ze toch heerlijk. Helemaal als je geen wachtijden hebt! Het was echt heel rustig in het park.
Tussen de middag hadden we afgesproken in Marocco (ha ha) voor een lunch. Daarna nog even wat banen gepakt en getuige geweest van de testrun van de nieuwste Cheeta baan die in aanbouw is. Hij reed een paar rondjes met dummies er in! Snel een klein stukje op de film gezet. Leuk voor later toch?

Rond een uur of 5 zijn we terug gereden naar de villa om even op te frissen en droge kleding aan te doen. We waren niet een beetje nat geworden in de waterbaan maar een beetje boel! De hele route in de ronde bootjes ging prima tot we aan het eind bij de enorme waterstraal kwamen. Daar kregen we de volle laag!!!

We zijn na het omkleden gaan eten bij Outback. Frans en ik aan een 9oz Outback special, vrouw lief aan de ribs, oma aan de vis en de kids een hamburger. Wat hebben we een lol gehad!! Zoon lief wilde een hamburger zonder poespas. Gewoon een broodje met sla en een lekker stuk vlees. Toen de broodjes gebracht werden zat hij die van hem met die van zijn zus te vergelijken en vond die van hem toch wel erg laag??? Hij tilde het broodje op en .............hij had alleen een plak tomaat!!
Na vele excuses kwam zijn bestelde broodje toch op tafel en kon er gesmikkeld worden.

Vandaag hebben we weer een relax dag. We gaan even de tickets halen voor Universal en misschien nog een rondje rijden. Frans gaat met oma nog even naar Sebring om rond te kijken.

Morgen dus naar Universal studio's!

Groet,
Patgooss en Frans45

patgooss
05-05-11, 22:15
Universal Studio's.

Een topdag gehad! Het was extreem rustig in het park waardoor we bij alle atracties zo door konden lopen! We zijn begonnen bij Schrek 4D, lachen gieren brullen! Daarna zijn we de Twister gegaan. Leuke show, gebaseerd op de film. Daarna was het tijd voor de Rappid Rocket Ride. Leuke achtbaan waar je je eigen muziek in kan stellen en waar je later een dvd kan kopen met je eigen rit! Er zit een camera in de stoel voor je die alles opneemt. Verder hebben we nog een show van Beetje Juice gedaan. De GraveYard Rock. Leuk opgezet en een lekkere compilatie van allerlei rock nummers.
Toen Frans naar de Blues Brother show ging hebben wij de Mummy gedaan. Was leuk om te doen en oma kocht nog een leuk shirt in de shop.

De kids vonden Simpson Ride echt heel leuk. Dat was de favoriet van dit park dat overigens helemaal in de jaren 60 stijl was opgezet. Overal stonden prachtige auto's en de gebouwen zijn fantastisch!

Rond een uurtje of 5 zijn we naar huis gegaan voor een koude klets en een opfrisser. Daarna lekker eten bij ons favorietje: De Golden Correl. Daar zaten overigens behoorlijk wat Nederlanders! Gezellig toch?

Vandaag rust, rust, en vanavond gaan we samen shoppen. De kids blijven bij Frans en oma, die vandaag samen naar Crystal River zijn gereden.

Groet,
Patgooss en Frans45

patgooss
06-05-11, 23:50
Island of Adventure!

Vandaag naar Island of Adventure geweest. Was weer een topdag. Het was wat drukker dan afgelopen dagen in de andere parken maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben alle rollercoasters kunnen doen en vonden ze weer geweldig. Ook de waterbanen waren super! We waren door en door nat! Rond een uurtje of 4 zijn we naar huis gegaan. Even de douche opgezocht en droge kleding aan. Straks gaan we heerlijk eten in Olive Garden. Dit was vorig jaar heel goed bevallen dus we doen het nog maar eens over.

Het einde van de vakantie is in zicht. Snik, snik. Morgen nog even de laatste dollars opmaken en dan zondag op naar het vliegveld. We hebben een tussenstop in New York. ZZeer kort! 45 minuten.
We houden jullie op de hoogte!

Groet,
Patgooss en Frans45

Tans4USA
07-05-11, 18:23
He, wat jammer dat het het er al weer bijna opzit voor jullie. Ik vond het erg leuk om jullie verslagen te lezen. Jullie hebben behoorlijk wat gedaan en lekker wezen eten. Olive garden vinden wij ook erg goed. Geniet nog even en een goede reis terug.

patgooss
09-05-11, 16:57
We zijn weer thuis.

Helaas,
de overstap in New York is goed gegaan(ha ha) We hadden al een beetje zitten fantaseren dat we er nog een dag of 3 New York bij zouden moeten doen! Erg hoor!.
De vlucht is prima gegaan. De overstap ging ook goed. We waren niet eens de laatste die het vliegtuig in gingen. Onderweg een poging gedaan om te slapen maar dat was geen succes. Rick Nieman van RTL zat in de rij naast ons en die had er duidelijk minder moeite mee!

Aangekomen op schiphol een lekker bakkie bij de Starbucks gedaan en op de taxi gewacht. Bij thuiskomst even 2,5 uur geslapen want ik moet vanavond onze bullebak ophalen vanuit zijn logeeradres in Esbeek.

Ik denk dat we vanavond maar een lekker maaltje chinees halen en daarbij een glaasje van de TaxFree Chivas Regal nemen om te kunnen slapen. Morgen om 05:45 gaat de wekker en is de pret echt over.

Bedankt voor al jullie leuke reakties en de volgende keer houden we jullie weer op de hoogte!

Groet,
Patgooss en Frans45.

patgooss
22-05-11, 17:53
We hebben zojuist de schoolvakanties voor 2012 zitten bekijken. Helaas hebben de kids in mei 2X een week vrij. Volgende week eens even langs de directeur om te vragen of er nog studiedagen in te roosteren zijn. Als er weer een periode van minimaal 2 weken uit te slepen is weten wij wel wat we gaan doen!

Groet,
Patgooss