PDA

Bekijk Volledige Versie : Oneworld



toornent
13-04-11, 19:54
Hallo Mensen.

Dit is misschien handig voor iedereen die met de oneworld (http://www.oneworld.com/) luchtvaartmaatschappijen vliegt.
( Iberia, American Airlines, Finnair, Mexicana, British Airways, Cathay Pacific, S7, Royal Jordanien, Malev, Lan, Japan Airlines en Qantas )

1:
Op de grotere luchthavens kun je de instapkaarten krijgen voor de gehele vlucht ( dus inclusief overstap met verschillende maatschappijen ) VB. Wij vliegen met Iberia naar madrid maar krijgen ook de instapkaarten voor American Airlines naar Miami alvast. Scheelt weer tijd.

2:
Uw bagage kan worden doorgelabeld tot u eindbestemming. Ook als u met verschillende oneworldmaatschappijen vliegt. Dit geld alleen als je een overstap maakt in een ander land dan de VS. Stap je in de VS of Canada over dan moet je wel de koffers ophalen en weer inleveren. ( Bedankt voor de opmerkingen dit had ik niet gezien )

3:
Koffers
Economy class = 1 koffer van 23 kilo gratis pp de tweede koffer voor 1 persoon kost 60 dollar. ( dus 3 personen mogen 3 koffers meenemen )
First en hoger = 2 gratis koffers

4:
Eigen tv-scherm op Atlantische vluchten
AA over het algemeen niet in de boeing 677. Wel in de nieuwe 777 maar die wordt nog niet veel ingezet
BA wel eigen schermen

5:
Onrworld acties. Je kan bij oneworld maatschappijen korting krijgen als je AAA ( amerikaanse anwb ) lid bent. Ook kun je korting krijgen op je hotels en huurauto's als je bij oneworld boekt.

Ik hoop dat dit handig is voor mensen en ook dat het voor nieuwe mensen wat onduidelijkheden kan wegnemen

Gr. Luke

1250
14-04-11, 08:15
Punt 2 is niet helemaal waar als je naar the States vliegt. Je moet op je Point of Entry (POE) altijd je bagage ophalen en daarna weer inleveren als je verder ligt. Die beslissing ligt namelijk in handen van de US government en niet de airline.

toornent
14-04-11, 08:41
Okee apart want onze koffers zijn bij voorgaande reizen gewoon doorgelabeld naar Florida. ( Dit was op London Heatrow en Madrid )

Maar zou kunnen dat het aangepast is. Ik heb ff op de site van oneworld gekeken en daar staat ook dat de koffers worden door gelabbeld

rolandino
14-04-11, 08:45
Wat 1250 bedoeld is dat als je in de US een overstap maakt, je altijd je koffers even moet ophalen, en er vlak na weer dumpen. Dit doe je op het 1e vliegveld in de US die je aandoet. Jij hebt zo te zien enkel rechtstreekse vluchten gemaakt naar de US (Hierbij negeer ik even je Europese vluchten, omdat je daar inderdaad niks hoeft te doen), en daardoor heb je hier nog niet mee te maken gehad.

toornent
14-04-11, 09:11
ah. Okee sorry verkeer begrepen:oops:

Ik zal het er meteen gaan bijzetten.

Hardcore-Disneyfan
20-04-11, 16:09
hoeveel koffers mag 1 persoon nou mee nemen?
1 gratis en 60 dollar voor een 2e maar is er een maximum aantal koffers voor 1 pers?
en telt de handbagage mee als koffer?

rolandino
20-04-11, 20:39
hoeveel koffers mag 1 persoon nou mee nemen?
1 gratis en 60 dollar voor een 2e maar is er een maximum aantal koffers voor 1 pers?
en telt de handbagage mee als koffer?
Het aantal koffers verschilt, maar is op standaard voorwaarden vaak maar 1. Bijbetalen voor een 2e (en 3e, etc) koffers kost rond de 50 dollar (bij de één wat meer, bij de ander wat minder). Het maximum aantal koffers is ook per maatschappij afhankelijk, dit wordt ook per extra koffer vaak duurder (1e 50 dollar, 2e 100 euro, etc).

Handbagage telt niet mee, mits het binnen de richtlijnen blijft. Neem dus geen hutkoffer mee als handbagage.

r.teeuwsen
20-04-11, 21:15
Advies: lekker met Skyteam vliegen ;-)
Met one world naar Orlando is twee keer overstappen, in Madrid en Miami.... via die route :-(
enne... van Madrid naar Miami is Iberia met een A340-600... zonder privé schermpjes.
Maak het niet mooier dan het is, want de route is langer.... totaal een uurtje of 18.

Klopt wel dat je koffers door worden gelabeld naar MCO (Orlando) maar in Miami eerst ophalen en daarna weer afgeven!!