PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisorganisatie: Aeroglobe International (Amerika Plus)



corneswart
04-04-11, 20:06
Wij zijn ons momenteel aan het oriënteren op een autorondreis door Florida en van de offertes die we hebben opgevraagd springt de offerte van Amerika Plus (http://www.amerikaplus.nl) (de Amerika-afdeling van Aeroglobe International) er het meest gunstig uit. Het scheelt gewoon bijna 300.- met de daarop eerst volgende prijsopgave. Maar graag lees ik wat reacties van mensen die ook met Aeroglobe hebben gereisd, want op dat gebied kan ik niet zoveel over ze vinden. Ze zijn wel aangesloten bij anvr/sgr, dus dat zal dan wel goed zitten. Graag hoor ik of er mensen zijn die me wat meer kunnen vertellen of hun ervaringen. Alvast bedankt.

Corné

Michael66
04-04-11, 20:26
Hoi Corné,
Ik heb zelf geen ervaring met Aeroglobe. Waar ik wel ervaring mee heb is het vergelijken van prijzen. En het op waarde schatten van prijsverschillen.
Een prijsverschil van € 300? Dat valt nog mee. Ik heb prijsverschillen van meer dan € 1000 gezien. En keek daar niet eens raar van op. De inhoud van de aangeboden reizen was namelijk ook anders, meer dan je op het eerste oog zou zeggen.

In de basis bestaat een Florida-reis uit drie onderdelen: Vlucht, autohuur en accommodatie. En per onderdeel kunnen er ongewerkt grote verschillen ontstaan.

Vlucht:
Sommige aanbieders nemen in hun offerte de goedkoopste vluchtklasse op. Ongeacht of die nog beschikbaar is. Als je dan boekt moet nog maar blijken of die klasse nog beschikbaar is, zo niet loop je tegen een (forse) meerprijs aan. Andere aanbieders geven een eerlijke, beschikbare vluchtprijs, die dan wel in de offerte al hoger is.

Autohuur:
Sommige aanbieders geven bij autohuur de kleinste auto met het allerkleinste pakket verzekeringen en extra's op in hun offerte. Wil je een grotere auto, betere verzekeringen en extra's (zoals meer dan één verzekerde bestuurder) en de eerste tank benzine alvast betaald? Dan loopt de rekening makkelijk op met 100-300 euro per week.
Andere aanbieders bieden liever direct een passende auto met een goed pakket (Gold), zonder verrassingen achteraf.

Accommodatie:
Als er ergens veel verschillen zijn, dan is het wel in accommodatie. Prijzen variëren per periode, per plaats, per klasse (die ook niet altijd betrouwbaar is), per afstand tot bezienswaardigheden, met of zonder (beperkt) ontbijt, met of zonder bijkomende resort-kosten, per soort kamer, .... en nog veel meer. Dat is dus pas vergelijkbaar als je precies weet welke hotels je op welke data hebt aangeboden gekregen.

Kortom:
Kun je wat preciezer zijn met wat in de offerte van Amerika Plus staat? En in de andere offertes? Dan kunnen we hier op het forum een vergelijking maken en aangeven hoe de offerte van Amerika Plus zich verhoudt tot de andere aanbieders.

Ik ben persoonlijk ook erg benieuwd naar de offertes, want wie weet heb jij hier een hele goede, nieuwe aanbieder gevonden. Ik laat me graag verrassen!!

6foot6
04-04-11, 20:55
Wij hebben een paar maal een fly drive bij airoglobe geboekt maar dat was nog in guldens, ze bestaan dus al lang.

Alles was prima geregeld.

corneswart
04-04-11, 22:32
@ Michael66; dank je wel voor je reactie. Niet alleen een Florida-reis bestaat vlucht, auto en acco, maar zo zien eigenlijk alle reizen die wij, mijn partner en ik, maken eruit. Onze ervaring ligt voornamelijk nu in Zuidelijk Afrika, Europa en een beetje Zuid-Amerika en Azië. Dus je kunt je voorstellen dat wij prima in staat zijn om een goede vergelijk te maken tussen appels en peren. Het is alleen lastiger om een vergelijk te maken tussen de ene aanbieder en de ander, als je nog geen ervaring hebt met de ander :) Vandaar deze topic.

Ook @6foot6 dank voor je reactie.