PDA

Bekijk Volledige Versie : Plastic regen capes



Nixo
03-04-11, 17:48
Hallo,

Aangezien er veel waterattracties zijn in de pretparken, denken we eraan om van die doorzichtige plastic regen capes te kopen. Nu weet ik dat die in de parken nogal aan de prijzige kant zijn.
Wie weet hoeveel die kosten in welk park (universal, ioa, wdw, seaworld) of zijn die ook te vinden buiten de parken en wat is dan de prijs van zo een stukje plastic? :D
We weten wel, je droogt wel op na de attractie, maa het is meer om de eventuele camara en/of heuptasje met inhoud te beschermen....
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Michael66
03-04-11, 17:57
Walmart voor minder dan een dollar.
In NL: bij de Wibra voor 50 cent.

Of http://www.twenga.nl/search.php?hx=1&c=1275c&s=2

Lea
03-04-11, 18:38
Of bij de Xenos ook vaak voor niks.

corrus
03-04-11, 18:40
Een regencape kost in het gemiddelde park ongeveer US$ 7,-
Eerdergenoemde optie van Michael66 is voordeliger.

Maar een goede ziplock zak kopen... is een betere optie en neemt een stuk minder ruimte in beslag. (daar pas je zélf trouwens niet in...

En de laatste optie zou zijn: niet in deze attracties gaan, kun je ook niet nat worden... (oh sorry, worden je cameraspullen niet nat)

Teleton
03-04-11, 18:40
Aangezien er veel waterattracties zijn in de pretparken, denken we eraan om van die doorzichtige plastic regen capes te kopen. We weten wel, je droogt wel op na de attractie, maa het is meer om de eventuele camara en/of heuptasje met inhoud te beschermen....

Meen je dat nou? Een waterattractie met regenjas? Je bestelt toch ook geen dame blanche, maar dan zonder ijs en vooral geen chocoladesaus? En bovendien, denk je nu echt dat de poncho je camera waterdicht beschermt? Als je de ponco drie minuten aanhebt, is de binnenkant al drijfnat en dan zit je nog niet eens in de waterattractie.....Het is 35 graden met een luchtvochtigheid van 90 %.

Waardevolle camera's spulletjes en een een waterattractie gaan slecht samen. Doe je spullen zoals portemonnee, rijbewijs en paspoort in een plastic zipzak en hoop er het beste van.

corrus
03-04-11, 18:42
Doe je spullen zoals portemonnee, rijbewijs en paspoort in een plastic zipzak en hoop er het beste van.
Exactly my words... :D

Nixo
03-04-11, 18:54
Hoi iedereen,

Bedankt voor de bruikbare tips!! Ik weet de vorige keer in Seaworld waren er ook lockers beschikbaar (weet wel niet meer of als die ook gratis waren...)

Ja ik zou ook zonder poncho in de waterattracties gaan, maar mijn mede reizigers stelde zich de vraag =)

De jurrasic park in ioa, dáár wordt je nat in, maar idd, dat hoort erbij =)

corrus
03-04-11, 18:56
Lockers zijn vaak gratis...
Tja, indien ze dit niet zijn dan stort je toch die dollar... (of paar dollar)
Het is tenslotte vakantie...

JKG
03-04-11, 19:38
Bij Seaworld meen ik dat ze niet gratis waren, maarja dat is onderhand ook alweer 3 jaar geleden. :)

Njit
03-04-11, 20:27
De jurrasic park in ioa, dáár wordt je nat in, maar idd, dat hoort erbij =)

JP zijn maar spatjes.. Popeye and Bluto's Bilge-Rat Barges (http://www.universalorlando.com/Amusement_Parks/Islands_of_Adventure/Attractions/popeye_bluto_bilge_rat_barges.aspx), da's pas nat!

an25
05-04-11, 19:11
De lockers zijn niet gratis op Sea world.
Vorig jaar betaalden we 50 cent of 1 dollar voor een grote locker. Ze zijn trouwens verplicht bij de 8 banen. Als je dan eerst een 8 baan doet en daarna de wateratrractie zijn al je spullen nog veilg en droog.
Bij Universal betaal je ook iets van een of twee dollar.

Lea
05-04-11, 19:14
Wij stopten onze spullen bij Manta in de locker en gingen dan daarin dan aantal rondjes Kraken vandaar door naar Atlantis en toen weer Manta zo had je lekker je handen vrij voor een aantal keer de atracties te kunnen doen.
Bij Universal is het wel zo dat het eerse half uur gratis is he.

r.teeuwsen
05-04-11, 19:46
Maar een goede ziplock zak kopen... is een betere optie en neemt een stuk minder ruimte in beslag.

KOPEN?? Op elk vliegveld kun je tegenwoordig heel aardige zakjes krijgen om e.e.a. in te bewaren.... en ze gaan niet 'per stuk', je kunt ze meestal gewoon pakken......

corrus
06-04-11, 03:46
Daar past in de regel géén camera in, Remco...
Ze hebben namelijk maar een inhoud van 1 liter

r.teeuwsen
06-04-11, 07:27
De meeste hebben een digitaal klik klak klaar dingentje mee, die past daar prima in... tenminste die van ons wel ;-)
Ja, de grotere met telelens.... neem je die mee in de waterbaan??

corrus
06-04-11, 16:33
De meeste hebben een digitaal klik klak klaar dingentje mee, die past daar prima in... tenminste die van ons wel ;-)
Ja, de grotere met telelens.... neem je die mee in de waterbaan??

Ik neem helemaal niets mee... :lol:

Ik reageerde alleen maar op jouw antwoord...

MrBean14
08-06-11, 10:09
Twee jaar geleden was ik in Florida met mijn vrouw. Bij het bezoek aan Universal Studios is het de ganse voormiddag beginnen water te gieten. Het bizarre was dat opeens alle winkels vol stonden met paraplu's en ponchos. Maar bij het zien van de prijzen was het toch echt wel schrikken. Maar goed, je wil niet al te nat worden, dus toch maar een poncho gekocht voor erg veeld geld. Het erge is dat het zo vochtig was dat je er onder toch nog nat werd, al was het maar door het zweet...

Twee jaar geleden gingen we ook in de "Radja River" (ben even naam kwijt) in Universal Island of Adventures en daarin werden we zeiknat !! :-)

Ik moet toegeven dat Nixo, die met mij vorige week in Florida was, het toch niet heeft kunnen laten om zijn poncho te dragen in de "Jurassic Park" attractie. En maar goed, want de rest van de mensen waren erg nat ! :-)

anjavromans
19-06-11, 21:26
hahahaha ik lig altijd dubbel als ik zie dat mensen zo'n plastic geval aan gaan doen als ze in een water attractie gaan, ik snap dat niet, waarom ga je er in als je niet nat wil worden? dat is toch juist lache? En bij veel waterattracties kan je in het midden je camera leggen van het bootje en dat wordt dan dicht gemaakt, of leg hem in een locker. Dat maakt die paar dollar op je vakantie ook niet uit. Vaak staat het er wel of je daar je spullen ook kan opbergen in de attractie, en anders staat er meestal wel iemand bij de ingang van de attractie waar je het aan kan vragen. Groetjes en veel plezier. Anja