PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011



Jostravels
30-03-11, 10:49
Na wat gepuzzel met tijd (die we niet genoeg hadden) hebben wij onderstaand semi-definitief schema opgesteld. Hierop willen we de tickets gaan baseren, daarna kunnen we nog wel details invullen.

Dag 1 AMS-New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York - New Orleans (vlucht)
Dag 6 New Orleans
Dag 7 New Orleans - Cajun Country (bijv Breaux Bridge): onderweg naar Laura Plantation
Dag 8 Cajun Country - omgeving Mobile
Dag 9 Mobile - omgeving Tallahassee
Dag 10 Tallahassee - Orlando
Dag 11 Orlando (naar Kennedy Space Centre)
Dag 12 Orlando (naar pretpark)
Dag 13 Orlando - Anna Maria Island
Dag 14 Anna Maria Island
Dag 15 Anna Maria Island - Naples/Marco Island/?
Dag 16 Naples/Marco Island - Key Largo: onderweg naar Everglades
Dag 17 Key Largo - Key West
Dag 18 Key West
Dag 19 Key West - Miami
Dag 20 Miami
Dag 21 Miami
Dag 22 Miami - AMS
Dag 23 AMS

Wat vinden jullie ervan?
Wat vinden jullie lleuk om onderweg te doen? Net name op dag 13, 15 en 17/19.
Waar we nog geen duidelijke keuze voor een overnachtingsplaats hebben gemaakt: wat kunnen jullie aanraden?

Wij zijn 2 begin-dertigers en willen een leuke combinatie van natuur/cultuur/lekker eten en strand. Geen grote pretparkfans. De reis zal als het goed is in september plaatsvinden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

reneefrankrijk
30-03-11, 20:39
Onderweg naar Key West heb je een paar mogelijkheden: glass bottom boat op Key Largo 0f er gaan snorkelen, zwemmen met dolfijnen of zeehonden op Islamorada (Theatre of the Sea), lekker zwemmen in Bahia Honda S.P.
Op Key West is genoeg te doen en zien! Veel plezier.

Jostravels
30-03-11, 22:15
Dat snorkelen klinkt geweldig. Moet je dat vantevoren reserveren of kunnen we dat ter plekke regelen?

reneefrankrijk
30-03-11, 22:18
Dat weet ik niet, maar dat kun je vast wel op google vinden. Ik ben zelf niet van het snorkelen. Maar daar ligt een onderwater Nationaal Park, het enigste van de VS als ik het goed heb, het John Pennekamp NP.

Jostravels
01-04-11, 14:24
Even een vraagje: is dag 16 teveel van het goede? Dus van Naples of Marco Island via de Everglades naar Key Largo. Is dat te ver om nog van de Everglades te kunnen genieten?

reneefrankrijk
01-04-11, 15:00
Als je echt het Nationaal Park in wilt en daar wilt wandelen of een tocht wilt maken, dan zal je daar inderdaad niet echt veel van kunnen zien.
Ik zou vanaf Miami een dagje Everglades inplannen. Maar in welke periode willen jullie gaan? In de zomer wordt je er opgevreten door de muggen.
Ik denk dat je nog wel ergens winst kunt behalen in je planning. Maar het ligt er allemaal aan wat je persé wilt zien en doen overal.

Jostravels
03-04-11, 16:19
We willen ongeveer half september in New Orleans zijn en dus eind september in Miami.
Waar zie jij de mogelijkheden voor tijdswinst?

reneefrankrijk
03-04-11, 16:31
Heb je al een planning gemaakt voor NYC? Je hebt daar nu 3½ dag. Ik neem aan dat je op een tijd aankomt dat je nog wat kunt gaan doen. Misschien kun je daar een dag minder doen? Ik zeg maar wat hoor. :-k Wij gaan volgend jaar 3 nachten naar NYC en hebben een planning gemaakt en kunnen heel veel doen in een dag minder dan jullie. Kijk maar eens op onze site, op de pagina Florida 2012 staat bovenaan een link naar de planning.
Is er tussen New Orleans en Orlando zoveel wat je wilt zien en doen dat je daar 4 nachten voor nodig hebt?
De afstand van New Orleans naar Orlando is 1027 km. Ik zou een dag Cajun Country doen, Laura Plantation en dan alvast een stuk doorrijden tot bv. Mobile (da's 200 km van N.O.). En de dag erna een lange rit van 800 km. Dat scheelt je dagen.

Ik weet niet hoe je je reis plant, maar wij kijken altijd eerst naar wat willen we zien en doen en vullen dan de nachten in. Als je ergens 2 nachten inplant en er is niks wat je die ene dag wilt zien of doen, dan kun je die dag beter ergens anders gebruiken.
Maar het zijn maar ideeën hoor. Als je tevreden bent moet je het vooral zo houden. :-)

Jostravels
03-04-11, 16:56
Ha Rene,

Bedankt voor je antwoord. Wij zijn dol op leuke steden dus eerlijk gezegd vinden we 4 nachten New York al te kort. We hebben er zelfs over nagedacht om het maar helemaal over te slaan omdat we met 4 nachten eigenlijk te weinig tijd hebben! We houden gewoon erg van de stadse sfeer van rondhobbelen in het park, koffiehuizen bezoeken, door wijkje dolen en meer van dat soort dingen die veel tijd kosten en niet echt in een planning te vatten zijn.

Ik ben niet helemaal tevreden over de planning, maar dat komt met name omdat ik vind dat we overal te weinig tijd hebben. Dat zou dus makkelijk op te lossen zijn door NY maar helemaal over te slaan, maar we hebben een beetje het gevoel dat als we het nu niet doen, het er nooit meer van komt. Of we moeten langer weg, maar dat kan werktechnisch niet. Of we skippen een nacht Anna Maria, maar na alle drukte denken we dat dagje strand wel even nodig te hebben.

Maar goed, ik ga je tips niet over de schutting gooien en er mijn hoofd nog eens over breken! Wie weet kom ik nog tot geweldig inzichten.... Bedankt!

reneefrankrijk
03-04-11, 17:09
Je kunt natuurlijk ook alleen kiezen voor NYC en Florida. Gewoon New Orleans overslaan en bewaren voor een andere keer. Ik vind NO er niet helemaal logisch inpassen op de één of andere manier.
gr. Renée

rolandino
03-04-11, 17:53
De één heeft aan paar dagen NY genoeg, een ander aan 2 weken nog niet. Ik behoor tot de laatste categorie. Nadat ik er 8 dagen was geweest, wou ik eigenlijk bij het vliegtuig instappen al wel weer terug. Je kunt gaan rennen en dan kun je de hoogtepunten prima mee pakken in enkele dagen zoals Renée aangeeft, maar zelf zou ik gek worden. Het is vakantie! Lekker rustig aan doen, en je niet constant te hoeven richten op de te strakke planning hoort daar zeker bij. Plannen is uiteraard wel goed, maar persoonlijk hou ik wel van wat ruimte tussen de zaken in.

Als je nu al aangeeft dat je niet blij bent over je planning, omdat je denkt niet overal genoeg tijd te hebben kun je beter gaan schrappen. Zonde als je na 3 weken vakantie het gevoel hebt dat je eigenlijk niets echt heb gezien, maar enkel hebt afgetikt op je lijstje.

Echter heb ik enkel ervaring met NY, en kan pas over enkele weken meepraten over Orlando, dus lees lekker rond en je komt wel tot een passende planning.

trails
04-04-11, 12:12
Als jullie de ingeplande dagen voor New York al te kort vinden voor een stedenbezoek, dan is 1 dagje voor New Orleans zeker te kort. Waarom niet de dagen van en om New Orleans bij New York plakken en dan New Orleans bewaren voor een evt volgende trip? Denk wel dat het in september in New Orleans bloedheet is en ontzettend vochtig.
En dan gelijk van New York door te vliegen naar Orlando, bijvoorbeeld...
Waarom niet een paar dagen meer Key West ipv Ana Maria Island. Key West is super gezellig en je hebt en ook mooie stukken strand. Je zit er in een gezellige Caribische sfeer en je kunt er ook lekker relaxen en dan 's avonds de gezelligheid opzoeken.
Vergeet in Miami niet Vizcaya en het Spanish Monastery te bezoeken. Zeer de moeite waard.

Jostravels
05-04-11, 15:26
Grappig dat je dat zegt over Key West. Wij dachten ook daar de strandvakantie van ons leven te beleven, maar overal staat: ga niet voor het strand naar Key West... Dus vandaar dat we een ander idyllisch strand hebben gezocht om een dagje te lummelen. Ik ga er toch nog eens over nadenken.

Jostravels
08-04-11, 11:07
Vanavond hebben we een puzzelavondje gepland. Maar voorlopig hebben we bedacht dat we toch maar niet in Cajun Country gaan overnachten. We slapen dan een extra nacht in New Orleans. Als we zin hebben kunnen we van daaruit altijd overdag een ritje door Cajun Country maken. Het maakt ook de afstand naar Orlando net wat korter, zodat we wat meer tijd hebben voor bijvoorbeeld Wakulla Springs.
Daarnaast willen we een nacht in Key Largo toevoegen. De planning wordt dan:
Marco Island/Everglades city - Key Largo
Key Largo
Key Largo - Key West
Dit geeft ons tijd om lekker in John Pennekamp park te gaan snorkelen.

Ik geloof dat ik me hier wat beter bij voel. Vanavond nog even de puntjes op de i en dan tickets boeken.

Jostravels
11-04-11, 13:12
We hebben de tickets geboekt en dit is onze definitieve planning:

1 Ams-New York (vlucht bij KLM geboekt)
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York - New Orleans (Delta-vlucht geboekt)
6 New Orleans (New orleans bekijken)
7 New Orleans (uitstapje naar Laura Plantation)
8 New Orleans - Fort Walton beach
9 Fort Walton Beach - Wakulla Springs (boottocht Wakulla Springs)
10 Wakulla Springs - Orlando
11 Orlando (Naar Kennedy Space Centre)
12 Orlando (naar een pretpark)
13 Orlando - Anna Maria Island
14 Anna Maria Island (luieren)
15 Anna Maria Island - Everglades city (kayaktour via Ivey House)
16 Everglades city - Key Largo
17 Key Largo (snorkelen/duiken in John Pennekamp SP)
18 Key Largo - Key West
19 Key West
20 Key West - Miami
21 Miami (rondkijken/luieren en naar een honkbalwedstrijd)
22 Miami
23 Miami - AMS (vlucht bij KLM geboekt)
24 thuis

Nu de rest nog regelen. Ik ben in ieder geval toch wel erg tevreden met de planning nu.
Heb er zin in!!!