PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerstmis / Oud en nieuw in Florida



Pagina's : [1] 2

Sprenger
20-10-04, 21:19
Wij vieren voor het eerst kerst in Florida (Orlando). Wie heeft er tips voor de kerst en oud en nieuw?

Monique
24-10-04, 04:28
Een vriend van ij heeft ooit eens oud en nieuw gevierd in Las Vegas. ('t is toch USA) en vertelde mij dat dit tegenviel. Blijkbaar bleef iedereen zo'n beetje binnen en zaten ze dus met z'n tweeen op de hotelkamer. Na 12 uur 's nachts werd het wel gezellig. Iedereen ging ineens de straat op en daar werd flink gefeest. Keiharde muziek over de straat heen en zo. Mensen die hij helemaal niet kenden wenste hem gelukkig nieuwjaar.

Ik weet niet hoe het in Florida is, maar misschien zijn er wel speciale feestavonden door het hotel geregeld of zoiets. Je zou allicht ook eens info bij het hotel op kunnen vragen of een site zoeken over de plaats waar je bent in Florida.

Verder lijkt kerstmis mij ook in USA een familiefeest. Als je daar maar met z'n tweeen bent lijkt mij een heerlijk romantisch etentje wel iets. Informeer wel even of alles open is en of je moet reserveren.
Ik heb ook al eens gehoord dat een echte gospel kerk iets geweldigs is om eens mee te maken. Met kerstmis is dit natuurlijk een idee, om toch een beetje in the spirit te blijven. :wink:

Ik hoop dat je nog meer tips kunt vinden van mensen die het zelf meegemaakt hebben.
Alvast een fijne vakantie.

Petra/VS
24-10-04, 05:58
Kerst hier in de VS is echt heel erg leuk, natuurlijk is Kerstdag wel een familie affaire, maar je kunt lekker gaan eten ergens.
Oud en Nieuw wordt veel minder uitbundig (lees: vuurwerk) gevierd, dan in Nederland. Meestal zijn daarvoor allerlei parties. Wij hebben wel vuurwerk, maar ja, wij zijn 500 mijl naar het noorden ;).
Als je gewoon geniet en niet hetzelfde als "thuis" verwacht zul je een prima tijd hebben.

RMB
24-10-04, 12:10
Wij zijn 2 jaar geleden met kerst in Orlando geweest, maar dit viel ons eigenlijk tegen. Je hebt niet het gevoel dat het kerst is, zowiezo omdat de Amerikanen maar 1 dag kerst vieren. Je hoort hier en daar wel kerstmuziek maar daar houdt het dan ook mee op. Met de jaarwisseling zijn wij naar Magic Kingdom gegaan, dit was mooi, het regende echter gigantisch, nieuw park aqua-Disney.

Petra/VS
24-10-04, 23:26
Het lijkt me in Florida helemaal moeilijk een Kerst sfeer op te roepen :D.
De Amerikanen mogen dan een dag daadwerkelijk Kerst vieren, de voorpret is alles. Hier in het Noord-Oosten is de maand voor Kerst mijn favoriete maand van het jaar, met alle lichtjes, gezellige muziek, parties en wat al niet meer.

Barry1401
25-10-04, 22:03
Nou, Petra, kom dan eens naar Celebration. FL. Kerstdag en de dagen daarvoor... Arreslee ritten, christmas songs met Schoolkoren en familiekoortjes (op straat)... 3 x per avond valt er ECHTE sneeuw... hot chocolate everywhere... appetizers everywhere... Santa is er ieder avond met kleine cadeautjes... foto sessies met Santa... Ieder restaurant of bar heeft buiten wel iets gezelligs...Feest in Market street...
Iedere tourist schijnt op één of andere manier op kerstdag naar het MK te willen, waarom weet ik niet, je kunt er dan over de hoofden lopen en zit daarom meestal al om 11.00 AM to max. capacity...

Come to Celebration... LOL :D LOL

Petra/VS
27-10-04, 04:56
http://www.mapquest.com/maps/map.adp?country=US&countryid=US&addtohistory=&searchtab=address&searchtype=address&address=&city=celebration&state=fl&zipcode=&search=++Search++

dani
23-11-04, 18:12
Hallo,

Wij gaan dit jaar met oud en nieuw wederom naar Orlando en daarna nog naar Miami.
Vorig jaar zijn we ook geweest en we hebben het onwijs naar ons zin gehad. oudjaars avond zijn we naar plesure island geweest en buiten het feit dat het erg druk en gezellig was was het vuurwerk ook erg mooi om te zien. Heel veel mensen waren aan het winkelen (gehele avond en deel van de nacht open) aan het dansen in de diverse discotheken en erg gezellig alle restaurantjes rondom. Voor ons was het een onvergetelijke vakantie dus vandaar dit jaar weer twee weken genieten daar.
Bij deze wens ik jullie dan ook een prettige vakantie toe en neem je korte broek mee zou ik zeggen want het weer was er ook geweldig (als je van zon houd tenminste)

Groetjes Dani

lschrijver
13-10-05, 17:29
Hallo allemaal,

We willen een auto rondreis van twee weken maken naar Florida. We zijn een gezin met drie kinderen van 7, 5 en 2. We willen graag de Disneyparken doen maar ook een week relaxen aan het strand. Is de kerstvakantie een goede periode om te gaan? En dan doel ik voornamelijk op het weer (kun je nog wel lekker in zee zwemmen dan?) en de drukte. Is Disney "te doen" of overal ellllllenlange rijen?

Alvast heel hartelijk dank voor jullie advies.

Laura

Njit
13-10-05, 17:34
We willen graag de Disneyparken doen maar ook een week relaxen aan het strand. Is de kerstvakantie een goede periode om te gaan? En dan doel ik voornamelijk op het weer (kun je nog wel lekker in zee zwemmen dan?) en de drukte. Is Disney "te doen" of overal ellllllenlange rijen?

Temperatuur: tussen de 12 en de 23 graden
Drukte: druk tot zeer druk

Disney houd zelf de volgende seizoenen aan:

Value Season: January 1 - February 16, August 28 - October 4, November 27 - December 19
Regular Season: April 17 - August 27, October 5 - November 26
Peak Season: February 17 - April 16
Holiday Season: December 20 - 31

Bron:
Weather Averages Orlando (http://www.weather.com/activities/other/other/weather/climo-monthly-graph.html?locid=USFL0372&from=search)
Disney Seasons 2005 (http://www.mousesavers.com/seasondates2005.html)

Eric
14-10-05, 01:12
mmmm, 7, 5 en 2.
Het is maar een suggestie, maar kun je niet buiten de schoolvakanties voor een keertje?
Voordelen: goedkoper, rustiger en vaak ook beter weer.
Zwemmen in zee zal in de winter niet gaan, maar elk hotel heeft wel een zwembad, dus dat is geen probleem.
Ga lekker in bv. Februari, dan is het hier pokkeweer, en daar heerlijk aangenaam in de parken.
Succes, Eric

lschrijver
14-10-05, 15:45
Hallo Njit en Eric,

Bedankt voor jullie reactie. Inderdaad lijkt het me dan beter om een keertje buiten de schoolvakanties te gaan. Februari lijkt me wel ok, maar kun je dan wel lekker in zee zwemmen? Of is het dan toch verstandiger om in april/mei te gaan? We zijn echte strandfanaten, vandaar.

Vriendelijke groet,

Laura

Ebelix
14-10-05, 15:51
Eind maart, begin april is lekker om in Zuid florida aan het strand door te brengen. Het water komt dan ook al langzaam op temperatuur.

Eric
14-10-05, 22:07
Ik heb geen idee of de zee dan al warm genoeg is om te zwemmen, houd bij boeken in die periode wel rekening met de Springbreak, ik weet niet precies wanneer die is, het duurt ongeveer een maand volgens mij...
Het water van de zee is uiteraard in het nejaar warmer, op dit moment (ik zit in Ft. Myers) is het heerlijk om in zee te zwemmen, en ook ideaal rustig in de parken !!
Eric

Daniel
15-10-05, 13:50
Nou, als ik zie dat mensen in mei de zee in gaan in NL, dan kun je zeker in april de zee in in Florida!

Zonder gekheid: volgens mij is de zee dan warm genoeg (zeker in zuid FL) om in te zwemmen. Maar voor 100% uitsluitsel zal je er een temperatuur kaart van de regio en de tijd erbij moeten pakken...

Jenny
02-11-05, 22:11
Weet een van jullie misschien of er op kerstavond nog een supermarkt open is. Wij komen 24 dec om 20:30 aan op Orlando, zouden we dan nog iets kunnen kopen of kunnen we dat beter vanaf hier regelen.

Eric
03-11-05, 04:07
Supermarkten in Amerika zijn 365 dagen per jaar 24 uur per dag open.
Geen enkel probleem om op kerstavond of op eerste kerstdag uitgebreid te gaan shoppen.
Je zal verbaasd zijn als je kerstnacht om 03:00 uur de Publix binnenloopt, en daar gewoon hele families karren vol ziet laden !!
Eric

vanwijkjes
06-12-05, 17:47
Hallo,
wij zitten in Florida vanaf 23 december t/m 7 januari. Dat wordt dus kerst en oud en nieuw in de USA. Voor ons helemaal nieuw. Het is de eerste keer dat we zo'n verre reis maken. We hebben er ontzettend zin in natuurlijk. Wie heeft er ervaring in deze periode in Florida??
We zijn met z'n viertjes, man vrouw en 2 kinderen van 17 en 14 jaar.
Groetjes Jacqueline

sonja
06-12-05, 21:05
Hallo Jacqueline,

Naar welke plaats gaan jullie in Florida? Dat is belangrijk te weten ivm de attracties.
Wij gaan nu al een aantal jaren met kerst en oud-en-nieuw en dat bevalt ons uitstekend. We hebben tot nu toe steeds heerlijk weer getroffen, zon, droog (niet vochtig zoals in de zomer) en een temperatuur van 22-26C. We zitten meestal aan de kant van de Golf van Mexico.
Met welke maatschappij vliegen jullie? Wat willen jullie gaan zien/doen?

groetjes
Sonja

Stephan
07-12-05, 16:10
Hoi Jacqueline,

Grappig wij gaan ook op de 23e naar florida (vliegen met delta op ft lauderdale, vertrek 11.00 uur vanaf schiphol).
Kerst is in florida op de 25e en de 26e gebruiken de amerikanen als "boxing day" is alle pakjes weer terug brengen ipv onder de rhodendendoron :lol:
Kerst voor ons dus in Ft. Lauderdale en daar in die prachtige omgeving lekker eten, beetje rondkijken en genieten voor ons. Met Oud en Nieuw zitten we in Orlando en dat is een heeeeeeeeeel ander verhaal :shock:

gr.stephan

Fan
07-12-05, 16:38
Hoi,
Wij hebben vorig jaar voor de 1e keer de Kerstvakantie doorgebracht in Florida Orlando. Een geweldige ervaring vinden wij. Alle parken prachtig versierd, overal Kerstmuziek maar je loopt wel lekker in je zomerkleding. Vorig jaar was het tussen de 20 en 25 graden, helemaal perfect. Nu vertrekken wij op 26 december en verblijven tot 2 januari in Orlando. Vervolgens een cruise vanaf Fort Lauderdale voor 6 dagen. We kijken er heeeeel erg naar uit. Heel veel plezier gewenst in Florida.
Groetjes
Fan

Barry1401
07-12-05, 18:21
Nou... vorig jaar heeft het in orlando op 1ste kerstdag gegoten... bij 15 graden C ... (wij waren op dat moment in Animal Kingdom) vroeg weggegaan, nat tot op het bot...

2de kerstdag was wel mooi 22 graden
Met de jaarwisseling was het 19 graden in EPCOT

vanwijkjes
08-12-05, 13:21
Hallo,
We vliegen met Martinair en we landen in Miami. We verblijven daar twee nachten, dus 23 en 24 december. Dan gaan we naar Key-West en blijven daar ook 2 nachten, dan naar Key Largo, 2 nachten, Fort Lauderdale 1 nacht en dan naar Orlando, dus daar vieren we oud en nieuw. In Orlando verblijven we t/m 7 januari. Heel programma dus, we zijn erg benieuwd.
Groetjes Jacqueline

marije
09-12-05, 10:25
Ze hebben alleen in amerika maar 1 kerstdag. Dat is wel jammer en idd de dag na kerst brengt iedereen de cadeau's die ze gekregen hebben allemaal terug. Als jullie naar Key largo gaan is het leuk om een speedboot te huren bij pennycamp. Erg leuk, kost niks en de kans dat je dolfijnen ziet is erg groot.
Veel plezier!!!

edenanita
13-12-05, 09:39
Hoi,

Wij zijn in 2003 met de kerstperiode in Florida geweest. Ik zelf vond het niet zoveel bijzonders. De tuinen van een hoop mensen zijn wel leuk en mooi versierd. Het enige wat ik leuk vond aan de kerst is dat we bij familie zaten wat het wel bijzonder maakt. Oud en nieuw is daar erg weinig aan, geen vuurwerk. Af en toe een verdwaalde vuurpijl, maar dat is dan ook alles!! Ikzelf zal in deze periode niet meer naar florida gaan. Wij gaan nu in de periode februarie/maart.

Marcelg
14-12-05, 00:20
Ik vond het ook al vreemd om te horen dat er mensen zijn die kerst hier geweldig vinden.

De kerst in Key West heeft dus helemaal niets aparts anders dan onze duizende lampjes, die ik dus nu eindelijk allemaal nieuw heb in een andere kleur, omdat de oude onder water waren geraakt tijdens Wilma.
Oud en nieuw, dat is hier helemaal een lachertje, om 12 uur op een toetertje blazen en dan naar huis.

Ik ga dus ook lekker naar NL voor oud en nieuw.
De kerst moet ik helaas hier door brengen, maar omdat er toch niets aan is ben ik blij dat het maar 1 dag kerst is.

Natasja L.
14-12-05, 11:35
Kerst in Florida vieren lijkt mij niets aan. Bij kerstmis hoort de kou en als we soms geluk hebben sneeuw, dus geen zand en temperaturen van boven de 20 graden. Tenminste zo kijk ik er tegen aan. Het lijkt me dus niks om op 1e kerstdag op het strand te liggen. Kerstmis in het buitenland vieren zoals in een stad als New York lijkt me wel weer erg leuk. Wij zijn een paar keer een week voor de kerst in New York geweest. Prachtige periode om daar de kerstdagen door te brengen. Wij zijn ook nog bij Amerikanen op visite geweest. die wijken daar, waren erg "bijzonder "gedecoreerd. Je weet wel met van die vreselijke opblaas sneeuwpoppen en een overdaad aan buitenverlichting. (Ik hoop dat ik nu niemand beledig op dit forum, want de overdaad aan kerstdecoraties zie je hier in Nederland ook steeds meer) Ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die in de winterperiode de warmte opzoeken. Wij hebben dat een keer in maart gedaan, toen zijn we op vakantie naar Mexico geweest. Voor mij geen kerstmis in Florida.

vanwijkjes
14-12-05, 12:08
Hallo,
even over de kerst in Florida. Wij gaan dus met de kerst omdat we het gewoon in de zomervakantie veel te heet vinden. Het is ons afgeraden om in die tijd te gaan. Als we wel waren gegaan (in de periode vanaf 1 juli) dan hadden we dus ook nog een orkaan gehad. Dus.... kerst is de enige periode dat we 2 weken weg kunnen met de kinderen. Kerst zelf zegt ons in ieder geval niet zo veel. Het is gewoon lekker om midden in de winter naar een warme locatie te gaan. Lijkt me wel bijzonder.
Groetjes Jacqueline

Pauline
01-02-06, 09:38
Goede morgen Florida-kenners,

Wij, gezin met 5 kids (leeftijd tussen 9 en 18 ) zijn van plan in de kerstvakantie naar Florida te gaan. Wie heeft hier ervaring mee :?:
Is het dan erg druk, drukker als in de zomervakantie :?: Is dat dan alleen de eerste week van de kerstvakantie (kerst,oud/nieuw) en is de eerste week van Januari rustiger :?: (dan plannen we de pretparken in die week!) En zijn de "waterparken" ook open rond de kerst of niet :?:
Ik heb al veel gelezen op het forum en ben veel wijzer geworden, maar dus toch nog een paar vragen.

Graag jullie reactie

groetjes
Pauline

marisca
01-02-06, 12:36
Naar mijn ervaring is het de aller drukste periode in de pretparken! De waterparken gaan voor onderhoud om en om dicht bij disney . Meestal eind januari en begin februari. Je kunt het ook terug vinden op de Walt Disney world site! Het zou per jaar kunnen verschillen. Ik denk dat ze dat doen in de minst druke periode, En houden rekening met het weer, Dan is het rond de 18 graden. Groetjes marisca. :D

Disneyfan1970
01-02-06, 20:42
Het is op voorhand de meest drukke periode, vooral tussen 23 december en 1 januari.
Wij zijn in 97/98 geweest, en vonden het geweldig, nooit meer kerstsfeer gevoeld als toen, ondanks het goede weer.

De drukte in de parken hebben wij niet als vervelend ervaren.

Jeroen

keplah
01-02-06, 21:43
Wij zijn afgelopen kerst geweest en het is inderdaad erg druk. Als je dit van te voren weet komt het niet als een verrassing en calculeer je het dus in. Sommige wachttijden lopen wel uit maar die attracties doe je dan met de fast-pass of je doet ze na 2/3 januari gewoon een keer, het is dan inderdaad (iets) rustiger. :D

Oudjaarsdag in het Magic Kingdom is zeer apart, extreem druk maar wel gezellig. Let wel op de drukte bij het verlaten van het park op deze dag...dit kan soms erg lang duren! Wij deden er ruim 1,5 uur over om van de uitgang naar de mono-rail te lopen, een afstand van ong 300 meter.....:!:
Op zich een unieke ervaring maar de volgende keer toch maar iets anders doen op deze avond.

Het weer was perfect de afgelopen kerstperiode: 20-25 graden overdag (soms nog warmer)maar 's-avonds koelt het wel snel af en is een trui of een jas onontbeerlijk. Wij hadden dit soort spullen in een kluisje gedaan, dan hoef je dit niet steeds mee te zeulen.

Kortom: wij hebben het prima naar ons zin gehad, maar slaan de volgende keer oudjaarsavond in het MK over.

sonja
01-02-06, 21:49
Wij hebben de laatste 5 jaren Kerst en oud en nieuw doorgebracht in Florida. De week tussen kerst en oud en nieuw is over het algemeen wel drukker, de eerste week januari absoluut niet. Dit jaar Nieuwjaarsdag in Epcot doorgebracht, geen echte wachttijden. De sfeer en kerstversiering en parade 's zijn geweldig.
Overigens klaagden dit jaar de hotels en restaurants dat het 'very slow' was, dit was ook onze ervaring voor wat betreft restaurants, nergens hoeven wachten op een tafeltje. Persoonlijk vind ik Florida in de winter heerlijk, temperatuur is aangenaam en niet vochtig. Dit jaar wel een paar koude avonden gehad, maar overdag altijd zon. Ook barst in de eerste week van januari de uitverkoop in alle hevigheid los, je kunt dan voor bijzonder weinig geld goede merkkleding kopen, met 5 kids lijkt me dat een leuke bijkomstigheid. Geniet van de voorbereidingen!

Disneyfan1970
02-02-06, 16:08
Oja vergeten te zeggen, het was ons toen zo goed bevallen, dat we dit jaar weer gaan met de kerstvakantie.

Toen hebben we oud en nieuw gevierd in MK, dat doen we dit jaar denk ik weer, of heel misschien Epcot.

Jeroen

popbizzart
31-05-06, 00:10
Hallo.
Ik vroeg me af of er veel prijsverschil zit tussen een complete reis met villa/auto rond de feestdagen of met karnaval ?
Heeft iemand hierover een idee ??

Marcel

Michael66
31-05-06, 01:40
Tip: Maak zelf even een offerte via de website van American Estates. Daar kun je de data invullen die je op het oog hebt en dan zie je zo wat het verschil is.

Kerst is overigens de duurste periode in Orlando. Veel amerikanen die dan op vakantie gaan en gewoon veel mensen die de Christmas-spirit in Disney willen meemaken.

Als carnaval in de periode van Spring Break valt zit je overigens ook in een drukke=dure periode.

marisca
31-05-06, 16:45
Dat lijkt mij ook wel wat, Met kerst en oud en nieuw in florida!
Maar dan kan het maar voor 2 weken in de vakantie periode.
Maar dat is toch niet veel duurder als Bouwvak vakantie periode???
Of heb ik het mis?, ik weet wel dat het veeeeel drukker is maar veeeel duurder?
Gr Marisca :lol:

popbizzart
01-06-06, 00:10
Dat was inderaad een goede tip.
Ik heb op American Estates gekeken en is zit niet veel verschil in de prijs.
Nog niet alle prijzen staan op de site, maar wel die van Martinair.
En het verschil is maar € 47 voor 4 personen en 19 dagen.

Bedankt.

Marcel

stefimke
18-05-07, 00:47
Wij willen met 2 kleine kids (tzt 4 en 2 jr) dit jaar in de kerstvakantie naar Florida op vakantie. Een goede vriend woont in Fort Lauderdale wat we als "thuisbasis" gaan zien, vandaaruit willen we meerdaagse trips gaan plannen. In principe gaat het ons nu om 2 dingen:
* vlucht..
* huurauto

We zien tussen de bomen het bos niet meer qua sites waar we vluchten en huurauto's kunnen regelen. De verschillen zijn vrij groot, en er zit zelfs al verschil tussen vandaag kijken en morgen kijken blijkt.

Voor de vlucht AMS-MIA (en terug) kijken we momenteel naar www.expedia.nl (http://www.expedia.nl/) en hebben we iets met Alitalia met een tussenstop op Milaan op 't oog. Die is "goedkoop".

Voor de huurauto hebben we een full-size in gedachte (moet ruim genoeg zijn toch voor 2 volw, 2 kleine kids+stoeltjes, en 1 à 2 kleine vouwbuggies?).... maar dit is nog lastiger ivm de verzekeringen. Met name de aanvullende WA (LIS?) zit niet overal erbij. Qua prijs komen we erg goed weg op www.eautohuur.nl (http://www.eautohuur.nl/) maar daar zien we die LIS niet terug en dat zit ons niet zo lekker.

Experts... zitten we op de juiste sites te zoeken of hebben jullie betere tips?

Eric
18-05-07, 01:02
Hallo, Stefimke, welkom op het forum.
Je bent al aardig aan het neuzen geweest blijkbaar, want je eerste keuzes zijn niet slecht.
Overigens zou Alitalia niet mijn eerste keus zijn als je een Amerikaanse mij kan vinden voor ongeveer dezelfde prijs.
Alitalia heeft een slechte reputatie op het gebied van stakingen, punctualiteit en bagagevermissngen (belangrijk ivm overstappen).
Kijk ook eens op www.vliegtarieven.nl (http://www.vliegtarieven.nl), en dan moet je ook eens een andere voorkeursmij aangeven, anders krijg je niet altijd de goedkoopste tarieven. Probeer bv. Continental maar eens.
Een andere goedkope autoverhuurder, momenteel door veel forumleden gebruikt is usareisen.de, met name goedkoop voor Alamo, de Equinox !!
Succes, Eric

calypso
18-05-07, 07:59
Allereerst welkom op dit leuke forum
Zo te zien heb je al aardig wat informatie bij elkaar verzameld. Wat is het beste dat is natuurlijk voor iedereen anders, want iedereen heeft een andere voorkeur voor maatschappij en zo.

Voor de auto zou ik toch zeker gaan voor een all inclusief pakket of dat nu van Alamo of Hertz of eautohuur is. dan weet je in ieder geval dat je alle verzekeringen erbij hebt en hoef je dus niet druk om te maken.
Een goedkope site hiervoor is momenteel inderdaad zoals Eric zei Usareisen.de (http://www.usareisen.de)

Tja en welke vliegmaatschapij? er zijn er zo veel!
Veel gebruikt hier zijn toch Delta, United, Martin Air(die overigens direkt vliegt als enige) Zelf heb ik dit keer Delta genomen gewoon omdat het de goedkoopste was, en ik er een stop-over mee kon boeken gratis.

Dus kijken toch nog eens rond voor wat voor jouw de beste keus is, en mocht je iets gevonden hebben leg het hier voor. weet zeker dat je altijd wel reactie op je voorstel zult krijgen.

Albert38
18-05-07, 10:58
Wij zijn gewoon met onze wensen naar een Globe reisbureau gegaan en die hebben in samenspraak met ons een reis samengesteld. De kosten hiervan zijn maar € 20,- (boekingskosten). We vliegen rechtstreeks naar Orlando voor een tarief wat ik bij diverse aanbieders die hier worden vermeld nog niet ben tegengekomen. De autohuur bij Hertz word gratis uitgebreid van type C naar F en kregen er gratis "Neverlost" erbij.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je ruim van te voren de zaken regelt dat je vrij veel geld kan besparen. Het is onze eerste reis naar de USA en we willen de zaakjes goed geregeld hebben. Jullie hebben kinderen dus ik zou je als vader van 2 tieners een rechtstreekse vlucht aanraden.

Eric
18-05-07, 21:27
Jullie hebben kinderen dus ik zou je als vader van 2 tieners een rechtstreekse vlucht aanraden.
Of juist niet.
Rechtstreeks heeft voordelen, maar overstappen ook.
Het grootste verschil is dat je al op de overstapluchthaven alle sores van immigration en customs hebt, en dus bij aankomst in Florida zo door kan lopen naar buiten, en dus ook geen halve 747 voor je hebt bij de autoverhuur !!
De totale reistijd is meestal daardoor hetzelfde.
Daarbij is er maar een mij die rechtstreeks vliegt (Martinair) en met overstap heb je heel veel keuze.
Eric

Michael66
18-05-07, 21:36
Eric heeft helemaal gelijk wat mij betreft!! en je VS-gevoel begint ook nog eens eerder. \\:D/

stefimke
19-05-07, 15:35
Dank voor alle enthousiaste reacties en goede tips!

Ik heb LTU afgelopen week gemaild en kreeg toen te horen dat ze pas juni/juli met de flight calender voor dec-jan kwamen.

Directe vlucht met Martinair leek ons zeker het ideaalst, maar pakt ~1500 euri duurder uit dan een vlucht met Alitalia... vinden we toch wat veel van 't goede.

We hebben inmiddels de knoop maar doorgehakt en hebben via een lokaal reisburo geboekt. Vlucht met Alitalia en een huurauto via Sunnycars, met extra WA-verzekering. Hoeven we ons daar alvast geen zorgen meer om te maken en kunnen we ons concentreren op de leuke dingen die we ginds kunnen gaan doen straks! Het prijsverschil tussen lokaal en via internet boeken was zo minimaal dat we voor de lokaal boeken variant gekozen hebben. We zijn niet echte reis-experts en zeker met 2 zo'n kleine koters erbij is het toch wel handig om zo een echt aanspreekpunt te heben.

Via Alitalia stappen we over in Milaan. Dat leek ons met de kids handiger dan een overstap in de States, aangezien je dan weer met je hele hebben en houwen door de fijne US-customs heen moet. Of het overstapmoment op 't einde/begin van de vlucht ligt maakt op zich niks uit, want dat is bij de terugreis precies andersom.

Overigens, we zijn aan deze periode gebonden ivm werk in de onderwijs-sector.

Nu dus op zoek naar leuke dingen voor ons, en voor de kinderen. Dat zal nog een hele uitdaging worden om daar een leuke balans in te vinden. Voor tips houden we ons altijd aanbevolen!

Eric
19-05-07, 16:08
Via Alitalia stappen we over in Milaan. Dat leek ons met de kids handiger dan een overstap in de States, aangezien je dan weer met je hele hebben en houwen door de fijne US-customs heen moet.
Dat moet je zowieso, of je nu overstapt in de US, of aankomt....
Nu heb je bij aankomst in Florida al die sores, anders loop je er gewoon uit.
Eric

bemmel47
21-05-07, 18:01
Hoi, ook wij gaan 21 december florida verkennen voor 14 dagen en ik heb mijn vlucht via WTC geboekt. 2 volwassen en 2 kinderen (4 en 11 jaar) voor 1745 inclusief alles. Ik vlieg met United Airlines.

Suzie
08-07-07, 22:06
Hallo allemaal,

Het is nog eventjes weg.......maarrrrr..........wij hebben geboekt voor 2 weken Orlando met kerst en oud & nieuw. Hebben jullie nog tips voor luxe uit-eten :-({|=, speciale dingen die met kerst leuk zijn (buiten de parkbezoeken dan).

Ik hou me aanbevolen :-d

groetjes,

Suzie

silvia1981
15-07-07, 12:37
ja er is altijd van alles te doen rondom die tijd,zoals candle light christmas boot parades,winter wonder land bijna in elke stad wel te vinden,leuke markten en ga zo maar door!

Michael66
15-07-07, 13:10
Hebben jullie nog tips voor luxe uit-eten :-({|=, speciale dingen die met kerst leuk zijn (buiten de parkbezoeken dan).
Ik heb er nog wel een paar: http://www.christmasinorlando.com/

Gave website met zo'n beetje alles wat er te doen is rondom de kerstdagen: evenementen, wat er te doen is in de parken, waar je Santa kunt tegenkomen, waar je leuk kunt christmas-shoppen, en nog veel meer.

Wel duidelijk door het Gaylord Palms Resort gesponsorde website, maar dat mag de pret niet drukken. Gewoon enorm veel info!

calypso
16-07-07, 22:50
Kerst & Nieuwjaar is denk ik wel een van de leukste tijd daar.
Zoveel extra te zien dan daar. Ga maar eens een lokale wijk in en bekijk de kerstversiering eens, vond ik altijd heerlijk om te doen. Want die Amerikanen kunnen best hun huis leuk versieren!
;-)

silvia1981
19-07-07, 15:12
Ja dat is idd ook altijd erg leuk om te zien en vooral als je sommige straten inrijdt en daar bijna alle huizen meedoen,dan beland je vaak echt even in een soort van wonderland! Erg leuk om te zien hoeveel tijd en moeite ze daarin steken!

Njit
19-07-07, 15:17
We hebben een keer een topic gehad over kerstversieringen. Staan ook een aantal amerikanen in van het forum: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2609

Soeza82
01-08-07, 21:32
Wie heeft er tips? Hotels in Key West zijn heeel erg moeilijk te vinden op deze dagen en ook aardig aan de prijs.

Ik hoor het graag.

Groetjes Saskia

Eric
01-08-07, 22:14
Beetje niet helemaal het antwoord, maar ik denk dat de Disneyparken het meest sfeer hebben in die periode.
Kerst in Miami heeft weinig sfeer, van Key West weet ik het niet, maar het is daar dan wel de drukste periode van het jaar.
Eric

Soeza82
02-08-07, 12:49
Dankjewel voor je reactie.

We gaan van 17 t/m 21 december naar Disney. Hopelijk is het dan nog iets rustiger. Met de kerst vrees ik dat de drukte enorm is.

Ik heb de route alweer iets omgegooid. We rijden vanaf Disney naar Naples, verblijven daar 1 nacht en rijden dan naar de Keys, de dagen voor de kerst is rustiger dan de dagen voor O&N en dus ook meer hotelkeus.

Groetjes!

corrus
04-08-07, 11:34
Het is verstandiger om de route andersom te rijden... Eerst de rest en eindigen in Orlando. Ten eerste... zijn de hotel in het zuiden dan goedkoper, hoe later in december je gaat hoe duurder het wordt. Te tweede... indien je met kinderen reist is het een leuker vooruitzicht voor ze.

Lannie
30-08-07, 23:35
Meld je aan voor de nieuwsbrief bij www.Cheaptickets.nl (http://www.Cheaptickets.nl), wij hebben een rechtstreekse vlucht geboekt met martinair voor € 340,- p.p. De auto hebben wij via het reisburo hier bij ons in het dorp gedaan, omdat dit meer duidelijkheid geeft. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat je bij de maatschappijen in Amerika nog vaak een eigen risico die je dan ter plekke moet afkopen en je daardoor vaak ook duur uit bent.

Suzie
04-10-07, 10:59
Iemand nog nieuwe tips voor mijn kerst/oud&nieuw reis? Bijv. leuke plaatsen om het nieuwe jaar in te luiden, goede restaurants (niet de bekende ketens maar iets bijzonders) om met kerst te gaan eten, leuke activiteiten voor iemand die al vaak in Orlando is geweest?

Eric
04-10-07, 15:04
Probeer eens The Melting Pot voor de kerst, als ze nog plaats hebben tenminste.
Succes verzekerd.
Eric

Eric
24-10-07, 16:24
Volgens mij is de dag na kerst een van de drukste winkeldagen in de VS, het is namelijk de dag die de Amerikaantjes traditioneel gebruiken om hun overbodige kerstcadeau's terug te brengen cq te ruilen.
Eric

vondutchga
28-10-07, 14:30
als je een leuk restaurant wilt probeer Tu-Tu Tango direct op International Drive.

Dit is niet je "gewone" restaurant. Ze doen hier alleen appetizers die je dan deelt met de anderen aan je tafel.

Er zijn meestal ook belly dancers, en artiesten die schilderen etc. de muren hangen vol met art en ieder schilderijtje etc is te koop

ik vindt het fantastisch. Als je Disney World wilt op kerst dag zou ik nu maar kaarten online kopen (als ze er nog zijn) ik werk voor disney en ik kan op die dag niet eens naar het park.

vondutchga
29-10-07, 13:16
Als je het park in wilt met kerst en oud en nieuw moet je je tickets (kaarten) NU kopen, paar jaar geleden naar de Magic Kingdom gereden op kerstdag, waren daar tussen 10:15 en 10:30 en park volledig uitverkocht.

corrus
29-10-07, 19:39
Het zal wel aan mij liggen, maar men gaat gewoon door met de kaartverkoop, het maakt niets uit waar je het kaartje koopt.
Ik kan (bijv.) in het TTC een kaartje kopen en daarmee MGM naar binnengaan...

Wel is het zo, dat ze vaak op kerstdag rond 11:00 uur al Maximum capacity zitten. maar dat zegt niets over de kaartverkoop.


PS.
Watvoor Maingate heb jij... een blauwe???
Die kun je toch helemaal niet gebruiken op Christmas day???

vondutchga
29-10-07, 21:38
precies kaartverkoop gaat door als je naar een ander park wilt. Je wordt geadviseerd dat het park op capacity zit, wat doe je dan? of je switched naar een ander park of that's it!!

mijn vriendin krijg tblauw (zij werkt bij de GF) ik zilver

almeretoppers
30-11-07, 23:34
Beste forum leden.
Wij komen de 23 december aan in Kissimee.
En het lijkt ons toch wel leuk om met onze 2 kids nog ergens lekker te kunnen eten met de kerst. Zou het mogelijk zijn om vanuit nederland ergens wat te bespreken ? Of is er iemand die daar eerder geweest is en een leuk restaurant weet om met de kerst te eten Zo mogelijk natuurlijk.
Wij hebben namelijk geen idee hoe de Amerikanen hun kerst doorbrengen, Buiten de deur in restaurants of meer in huiselijke kring. Vandaar deze vraag.
Bij voorbaat dank Rob en Alice van Dijk

Eric
01-12-07, 00:47
De meeste Amerikanen (uitzonderingen daargelaten) zitten met kerst gewoon in korte broek en zo in een restaurant.
Ja, en welk restaurant wil je? Waar houden jullie van, en wat mag het kosten.
Iets héél aparts is The Melting Pot (http://www.meltingpot.com/), een fonduerestaurant. Niet goedkoop maar wel iets speciaals. Met als dessert oa. aardbeien die je in de vloeibare chocolade kan dopen. mmmmmmmmmm. Kijk maar eens op hun site.
Eric

corrus
01-12-07, 02:25
Iets héél aparts is The Melting Pot (http://www.meltingpot.com/), een fonduerestaurant.Let op! Is echter gesloten op Christmas day...

Petra/VS
01-12-07, 19:08
De meeste Amerikanen (uitzonderingen daargelaten) zitten met kerst gewoon in korte broek en zo in een restaurant.
Eric

Echt? Zijn de Floridianen zo anders, dan hier, dan? Hier blijven de meeste Amerikanen toch echt wel thuis met Kerst en eten ham of kalkoen.
Het is echter wel aan te raden een restaurant van tevoren te boeken, ook omdat het aanbod minder is, dan op andere dagen, want niet ieder restaurant is op Kerstdag geopend.
Verder zou het inderdaad helpen om te lezen, wat jullie voorkeur heeft. Er zijn thema restaurants (zoals Medieval Times), buffet restaurants, chique restaurants etc.

Eric
01-12-07, 19:41
Ik denk dat je in Florida op zo'n dag twee groepen Floridianen kunt onderscheiden:
De inwoners zelf, die waarschijnlijk Kerst traditioneel lekker thuis vieren en:
De toeristen, die in korte broek en hawaishirt het Rainforest cafe onveilig maken.
Eric

bono
24-04-08, 12:33
Wij zijn er 2x geweest rond de kerst en moet zeggen het is een speciaal sfeertje hoor.Je rijdt in je auto en hoort kerstmuziek en jij zit daar in je korte broek met topje en airco aan :sad:
Hotels die in de kerstsfeer zijn en erg mooi zijn aangekleed. Ook de Disney parken doen hun best het mooi te maken en overal hoor je kerstmuziek en in Downtown geven ze kerst concerten en zo .....er mooi allemaal.

Veel plezier daar.
Gr. Monique

Michael
24-04-08, 19:39
Afgelopen kerst zijn wij er geweest. Geweldig. heerlijk die overdaad aan kerstversieringen. De after christmas opruimingen :grin: en vooral het lekkere weer. Voor een impressie van onze afgelopen kersttrip zie
www.kerstinflorida.web-log.nl (http://www.kerstinflorida.web-log.nl)
komende kerst gaan we weer 8-)

calypso
25-04-08, 09:54
Kerst is inderdaad de mooiste tijd van het jaar zeker in Florida. Alles is zo mooi versierd dan. En ga eens een avond door de wijk rijden kijken naar alle huizen die zo mooi versiert zijn echt te gek. En uiteraard zie je dit natuurlijk ook in de parken terug.

Ben nu 2 keer met kerst daar geweest en ga dit jaar weer, vind het gewoon zo special vooral Disney met kerst

Guus
25-04-08, 10:33
Ik begrijp niet helemaal waarom Kerst zeker in Florida de mooiste tijd van het jaar is. De dingen die je beschrijft zijn redelijk standaard in de VS en jammer genoeg ook al op sommige plaatsen in Nederland. Ik associeer Florida meer met zon, zee, strand, lekker eten en relaxen. Ik vraag me af of ik een kerstgevoel zou hebben als ik in mijn korte broek en flip-flops over het strand loop (All I want for Christmas is a real good tan). Kerst is voor mij lage temperaturen, sneeuw, gezelligheid, chessnuts on an open fire, mooie etalages met uitbundige kerstversiering, shoppen. New York dus.

petrajessy
26-06-08, 17:37
Als we (het is nog niet zeker) met d ekerst naar Florida willen dn zouden wij het liefst weer een week Orlando parken doen en een week westkust. Nu is mijn vraag: is het in de eerste week van januari ook zo megadruk in de parken? Anders draai ik het om en gaan we eerst een week uitrusten aan d ekust en doen we de eerste week van jan. de parken!

Disneyfan1970
26-06-08, 17:49
Onze ervaring al 2x in die periode is dat het de eerste week van Januari nog steeds druk is, maar minder druk als de week daarvoor.
Wij hebben overigens beiden keren de drukte niet als vervelend ervaren, maar ons erop ingesteld, en veel met de fastpass gewerkt, en verder alles op os gemak.

Jeroen

calypso
26-06-08, 21:05
Over het algemeen word gezegd dat tot 21 december het redelijk druk is, maar goed te doen. Dan van 21 tot 2 januari het zeer druk is, en je beter kunt wegblijven.
Daarna is het weer redelijk druk, net zoals tot aan 21 december.

Dus stelregel is wel tussen 21 december en 2 january wegblijven.

mattrob
27-06-08, 10:55
Dus stelregel is wel tussen 21 december en 2 january wegblijven.

Wel begrijpelijk inderdaad, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een hele aparte periode om een keer mee te maken 8-[ ? Nog nooit geweest in die periode, maar wil graag nog ooit eens een keer met kerst :p !

calypso
27-06-08, 11:11
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar dan zou ik toch liever de periode ervoor nemen heb je toch de hele sfeer van kerstmis mara het is niet zo erg druk als in die kerstweek. Dat is wat ik dus ook doe dit jaar weer.

Maar als je het helemaal wilt beleven dan kun je ervoor kiezen natuurlijk om de kerstweek te gaan, maar dan moet je dus rekening houden dat het erg druk is.

Bv op de kerstdagen word normaal het MK zo rond 13:00uur gesloten omdat gewoon de limit aan bezoekers is bereikt. is al diverse keren gebeurt. zelfde met oud jaars dag!

mickmak
27-06-08, 16:35
Wij zijn 2x de 1e week van januari geweest en wat betreft de drukte is dat prima te doen. Daarna wordt het wel opvallend rustiger.

Als je echt voor de kerstsfeer gaat dan zou ik toch eerder de week met kerst naar Disney gaan.
Er stond in januari nog wel een kerstboom e.d. en er hing nog ergens een slinger maar de parade, de liedjes en alles eromheen is met kerst echt in de kerstsfeer en in januari is dat snel afgelopen.

Jackie

corrus
27-06-08, 21:38
Corrus, als ik de laatste week zou gaan (tussen 2 en 9 jan.) is dat dan een goed keuze? Rustiger in het park maar nog wel de kerst versieringen en parades? Of halen ze dan alles al weg?

Eigenlijk niet...
Want dan is kerst en oud & nieuw voorbij...
Er gaat niets boven het oudejaars vuurwerk in EPCOT...
Zij die het gezien zullen het met me eens zijn.

Bovendien gaan ze dan héél langzaam de versieringen al verwijderen.
De gemiddelde amerikaan (Floridiaan) haalt uiterlijk op 3 januari de kerstversieringen van en rond z'n huis weg, de meeste zelfs 1 of 2 januari.

Rustig in de parken is het dan wel...

Maar het kan dan ook verrekte koud zijn, al 2 jaar lang hebben we in de eerste week van januari nachtvorst gehad... en overdag stond een behoorlijke koude snijdende wind.
Wijzelf hadden zelfs de kachel aan... :shock:

Nee... Ik vind als je met kerst en oud & nieuw wilt gaan, moet je ook écht met kerst en oud & nieuw gaan... niet daarna

Alleen zullen de meeste vliegtickets voor die periode behoorlijk opraken.

mc.kunst
27-06-08, 23:29
Hoi,

Leuk dat jullie in december misschien weer gaan! Jullie hebben de smaak te pakken, haha! Wij gaan van 15 december t/m 29 december. Dus als ik het goed begrijp, zouden de parken de eerste paar dagen van onze vakantie nog wel wat rustiger moeten zijn. Weet iemand of alleen Disney World in de kerstweek heel druk is of geldt dat voor alle parken?

Groetjes, Claudia

Ceetje
28-06-08, 09:51
Twee jaar geleden zater wij in Orlando met oud en nieuw: idd vuurwerk in Epcot is prachtig.... nog mooier waren de Amerikanen met hoedjes en toeters ... heel leuk om mee te maken. Wij hadden gedácht dat het 2 januari rustig zou zijn [iedereen weer aan het werk] dus hadden we Magic Kingdom gepland. Het was echt beredruk en na de drukte van oud&nieuw in Epcot was dit wel een beetje jammer, want we hadden gehoopt op minder mensen.

Michael
30-06-08, 03:21
Afgelpen kerst waren wij voor het eerst in deze periode gegaan. Het was zo leuk, dat wij komende kerst weer gaan. Tuurlijk, het is druk, maar die sfeer......onbetaalbaar :razz:
ook wij hadden afgelopen kerst nachtvorst. Volgens de media was het langgeleden dat die -temperaturen voor waren gekomen. ook waren er enkele koelere dagen, maar de meeste haalden de 28 graden wel, heerlijk.
Toen wij 6 januari naar Animal Kingdom en 7 januari naar MGM gingen was alles nog in kerstsfeer. Zelfs de parades. Het was overigens heerlijk rustig in beide parken. Magic Kingdom hadden wij al op 27 december gedaan, dus daar kan ik niets over zeggen.
Op de volgende link (en het kerstlog onderaan) krijg je een indruk hoe leuk de kerstdagen zijn in Florida. http://mkjvandijk.web-log.nl/mkjvandijk/2007/12/kerstversiering.html

Leentje
01-07-08, 02:57
Wij zijn in 1999 met de Kerst/Nieuwjaarsperiode naar WDW geweest. Het is idd wel drukker, maar de Kerstsfeer is er wel uniek (lopen terwijl de kunstsneeuwvlokken op je vallen die net echt lijken, terwijl je daar loopt in T-shirt is écht wel maf!). Het is uiteraard wel het drukste seizoen, evenals de periode rond Pasen. Maar ben ook al met Pasen en in juli geweest en al bij al zijn de wachttijden wel vergelijkbaar vond ik (ga je echt buiten het seizoen zoals mei of september scheelt het wel). Maar even goed uitkienen wat je wanneer wil doen en idd veel gebruik maken van de Fastpass, en dan is het best te doen.
We hebben toen idd ook ondervonden dat je er met die speciale dagen VROEG moet bij zijn. Wij waren daar met de overgang van 1999 -> 2000, we vertrokken op 31 dec s morgens rond 10u naar Magic Kingdom. Toen we daar, na in een lange file te hebben gestaan, bijna waren, bleek het, iets voor 11 al zijn maximum capaciteit te hebben bereikt! Verder naar Epcot dan, zelfde liedje. In MGM konden we gelukkig wel nog binnen.
Wij hadden die periode geluk met het weer, overdag was het lekker warm (maar minder vochtig dan in de zomer: zalig! :-)), ´s avonds kon je een trui gebruiken, maar echt koud was het niet. Voordeel in de wintermaanden is dan ook wel dat het minder vaak regent en meestal stralend weer is.
Kort samengevat ;-): zeker aan te raden, die Kerstperiode, ik zou wel met Kerst zelf gaan en niet erna. (wij waren er toen al rond 10 dec en hebben de drukbezochtste attracties gedaan voor de drukste periode)

mc.kunst
01-07-08, 11:11
Dank je wel, Leentje! Ik ga idd het schema wat aanpassen, want wij gaan 15 dec. weg. Dan doen we in de eerste week gewoon vast een aantal parken, maken we daarna de rondrit van 4 dagen en het laatste park zullen we dan in de drukste periode moeten doen. Maar goed, wij zijn eigenlijk altijd wel vroeg wakker, dus vroeg er zijn zal voor ons geen probleem zijn. Dank je wel voor je tips!

Groetjes, Claudia

brin
04-07-08, 14:07
Wij gaan ook met de kerstvakantie en zouden graag een mooi vuuwerk zien. Met Pasen hebben we reeds het vuurwerk in Epcot gezien, is dit dan anders met Kerst, of zijn er in de andere parken ook mooie vuurwerken te zien ? Eventueel op kerst of oudejaarsavond ofwel Kerstdag of Nieuwjaarsdag.

Wij zijn ook op zoek naar een "zeer goed" gastronomisch ( French Cuisine ) restaurant voor Oudejaarsavond door te brengen. Heb al een beetje rondgezocht en wat restaurants gevonden, maar de meningen lopen hierover zo uiteen. Wat wij zoeken is geen grill of steakhouse maar meer gastronomie. Hier enkele adressen die ik reeds gevonden heb:
MANUELS ON THE 28
DOWNTOWN ORLANDO

CHEZ VINCENT (FRENCH CUISINE)
533 W. NEW ENGLAND AVENUE ORLANDO

LE COQ AU VIN (FRENCH CUISINE)
4800 S ORNAGE AVENUE ORLANDO

Is er iemand die al deze restaurants bezocht heeft en zijn ervaring wil delen ?

N@th@lie
21-09-08, 18:50
Hallo allemaal,

Wij, Luuk, Nathalie en Fay (4, bijna 5), vliegen op 17 december 2008 naar Florida (Orlando) waar we twee weken verblijven in een mooi resort in Kissemee. Gaan er nog meer mensen in deze periode naar Orlando, misschien ook met kinderen rond de 5 jaar? Welk programma hebben jullie (qua intensiviteit e.d.)?

Heeft iemand een goede tip (restaurant) voor het kerstdiner?

Alvast bedankt en groeten,

Nathalie

brin
22-09-08, 16:55
Wij gaan ook die periode. Kerst de 24 e gaan we hoogstwaarschijnlijk doorbrengen in Magic Kingdom met s'avonds het vuurwerk "Wishes", het restaurant voor s'avonds moeten we nog uitzoeken( ik heb de indruk dat er hier geen echt goede restaurants zijn, eerder snacks).
De dag daarop gaan we naar Disney Hollywood studios en eten we s'avonds in het Derby restaurant en dan terug vuurwerk met de show "Fantasmic".

Onze zoon is reeds 14, maar ik heb hier op het forum iets gelezen over Caracter Dining in Magic Kingdom, misschien is dat een leuk idee voor jullie ? En dan ook het vuurwerk erbij, dat moet een fantastische ervaring, en dan die kerstsfeer erbij... Ik kijk er in ieder geval naar uit.

In Epcot zijn er ook veel restaurants en een mooie vuurwerkshow, maar die hebben we de vorige keer gedaan.

Yvet
22-09-08, 17:19
Euhm.... Misschien vergis ik me, maar kerst is toch de 25e en niet de 24-ste???
Overigens kennen ze in Amerika maar alleen 1e kerstdag, 2e wordt niet gevierd zoals wij dat doen.

Kerstdiner zoals wij dat kennen, kennen ze niet in Amerika.
Verwacht daar dan ook niet teveel van, ga je gewoon voor lekker uit eten gaan dan zal je ook niet teleurgesteld worden.

Maar dan krijg je het volgende probleem, eten in Disney met kerst.
Nu nog niet geboekt?? Vergeet het dan maar.
Het is knetter maar dan ook echt knetterdruk in Disney met kerst (wil je een park in dan moet je er voor 10 uur zijn wil je zeker weten dat je het park in kunt, na 12.00 uur MK inkomen is gegarandeerd uitgesloten).
Alle restaurants die een beetje iets zijn, zijn al een ruime tijd geleden volgeboekt voor de kerst.
Mijn tip aan N@th@lie, wil je eten in een park, dan zul je genoegen moeten nemen met een counter service als kerstdiner, zeker in MK (in epcot heb je evt nog kans in China, Marokko en evt Mexico, maar dan moet je wel NU gaan bellen en reserveren).

brin: Heb je al geboekt voor kerst in Brown Derby??? Anders kun je ook deze plannen helaas vergeten.
Ook voor kerstavond zul je in MK geen restaurant meer vrij vinden....

Dan het character meal gebeuren, ook hier zul je helaas voor de kerstdagen geen plekje meer kunnen vinden.

Het reserveringssysteem heeft momenteel maar de mogelijkheid om 90 dagen van te voren je restaurants te reserveren maar voor de kerstperiode is dat nog 180 dagen geweest en iedereen belt dan ook 180 dagen van te vroen om restaurants vast te leggen, zeker voor de kerstperiode.

Dit klinkt allemaal reuze negatief, maar zo is het niet bedoeld. Het is gewoon de realiteit.
Mijn tip is bel nu naar Disney, maar dan ook echt nu direct niet langer wachten en vraag welk restaurant er nog een restaurant is die enige beschikbaarheid heeft op de hele dag en pas daar je schema op aan.
Wil je dit niet of is er idd echt nergens plek meer dan blijft er niets anders over dan een counter service meal te pakken.
Denk er ook aan te vragen naar plekken op de hele dag, mss kun je lunchen warm ipv avondeten, ook deze plekken zullen al wel vol zitten maar het is weer een extra optie.
Het tel nr dat je moet hebben is: 001 407 WDW-DINE

Tuurlijk is er ook de mogelijkheid om niet naar een park te gaan die dag en dan buiten het Disneyterrein te eten, of de ochtend en middag een park te doen en dan buiten Disney te eten.
Hier wel als opmerking bijgeplaatst, als je het park hebt evrlaten kom je er later op de dag niet meer in, geen vuurwerkshow dan met kerst.
Mochten jullie dit overwegen dan heb ik wel wat restauranttips voor jullie, maar ook hiervoor geld nu gaan boeken deze hebben wrs nog wel wat plekken maar dat zullen er ook niet veel zijn (overigens durf ik niet te beloven dat de restaurant ook open zijn met kerst, dat moet je echt zelf informeren).
Fondue restaurant, erg luxe eten.
http://www.meltingpot.com/locations.aspx?z=&n=167568

Hotel op Disney terrein (weet niet of ze in het Disney systeem zitten wat betreft de restaurant reserveringen, volgens mij niet).
http://www.swandolphin.com/home.html

Erg groot hotelcomplex dichtbij Disney met geweldig gave, mooi en supergrote lobby/atrium. Hier zijn verschillende restaurants die erg goed schijnen te zijn.
http://www.gaylordhotels.com/gaylord-palms/

Hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie, heel veel suc 6.

brin
23-09-08, 16:18
Bedankt voor de info Yvet. Ik heb meteen gebeld voor het Derby restaurant en er is nog plaats op 25 december !!! \\:D/\\:D/\\:D/
We kunnen aan tafel om 5u20, en dan naar Fantasmic om 8u.

De 24e is er ook nog plaats (ons geluk kan niet op :p) in het Crystal Palace om 4u. Ik heb eerst Cinderella's Royal Table gevraagd maar die was al voor de ganse dag vol. Er is een parade om 12u en om 3u dan gaan we om 9u naar Wishes en om 10u naar Spectromagic.

Ik zou zeggen aan N@th@lie, bel direct er liggen nog enkele mogelijkheden open ! Veel succes !

Yvet
23-09-08, 18:22
Geen dank, heb het erg graag gedaan.

WOUW dat is eigenlijk het enige dat ik uit kan brengen, gewoon WOUW dat er nog plek te krijgen is.....

Heel goed dat je direct gereageerd hebt en gebeld hebt.
Nu heb je toch wat je wilde en zeker niet op rare tijden, zelfs hele redelijke tijden!!!!!

Heel veel plezier en suc6 met kerst.

nbh
26-03-09, 01:57
Ik ben zo enthousiast over de mogelijkheden in florida dat we besloten hebben om er met kerst ook maar meteen naar toe te gaan.De grap is dat we pas 16 juli 2009 eerste voet op floridiaanse aarde zetten... Over floridakoorts gesproken:lol:

marijke8
15-05-09, 00:00
ik dit jaar ook voor de kerst geboekt, na een slechte start in januari 2009, wil ik kerst 2009 niet thuis vieren, daarom maar is kijken hoe het in december is. Wat zijn de temperaturen rond de kerst. graag jullie reactie

calypso
15-05-09, 08:37
Is natuurlijk koffiedik kijken, maar afgelopen december had ik gemiddeld zo'n 20-25 graden daar, alleen neem een trui mee als je naar een park gaat want in de avond koelt het best goed af en voelt het koud aan.

svenehans
10-06-09, 10:32
Hoi! Nou, van 20-dec tot 3-jan gaan wij dus ook! Het duurt nog een tijd, maar voorzichtig aan eens plannen wat we gaan doen. Aangezien we 2 januari een jarige in ons midden hebben en de keuze voor die dag dus aan haar is, staat nu al vast dat we die dag naar Magic Kingdom gaan. Drukte-technisch, zoals ik op het forum heb gelezen, ook niet onverstandig. 31 december gaan we de parken ontwijken. Maar mij is niet helemaal duidelijk wat de situatie nou eigenlijk op 25 december in de parken is. Juist druk? Of juist niet? En what about 1 januari? Zat dan eigenlijk te denken aan Seaworld of Busch Gardens. Voor de rest zijn we er ons terdege van bewust dat het een drukke periode is. Maar daarom zal het niet minder zijn!

Wie ervaring heeft... ik ben echt geïnteresseerd! Alvast bedankt!

disney fan
11-06-09, 09:47
Weet iemand van wanneer tot wanneer de disney parken in kerstsfeer zijn?
Heb al een paar keer gezocht op de Disney site maar nooit iets kunnen vinden.
In Parijs beginnen ze al half november tot de eerste week van januari.
Mijn man en ik kunnen lastig weg van ons werk rond de feestdagen maar eind november, begin december is geen probleem.
Ik wil zo graag een keer de kerst sfeer in de parken in Florida zien dus vroeg me af of dit begin december ook al lukt?

Groetjes Disney fan

theovg
11-06-09, 11:49
Dat is bijna altijd na thanksgiving day dit jaar is dat op 26 November.Wij vliegen dit jaar ook op die dag naar Orlando.

Groeten Theo

calypso
11-06-09, 12:29
Van eind November tot begin January kun je de kerstsfeer opnemen in het Magic Kingdom.

disney fan
11-06-09, 16:17
Thanx!
Dat klinkt goed.
Gaat dit jaar niet meer gebeuren ben net terug en ga in september voor 3 weken (2x per jaar is max jammer genoeg)
Ga dus in 2010 zeker begin december heen!
Is alleen in Magic Kingdom kerstsfeer of ook in de andere parken?

corrus
11-06-09, 16:24
Afgelopen jaar 31 december (oudejaarsavond) 24:00 uur De jaarwisseling Epcot Onbewolkt, 19 graden celsius
Niks dikke trui, wél lange mouwen... heerlijk

brin
11-06-09, 19:09
Wij waren er met de jaarwisseling ook en hebben heel mooi weer gehad, s' avonds inderdaad een truitje meenemen of dekentje voor de kinderen ( handig bij de vuurwerkshows).
De drukte in de parken valt eigenlijk goed mee. Oké er was veel volk maar het is geen overrompeling.

Wij waren op 24 december in Magic kingdom, om 15 u was er de Christmasparade en we aten om 16u in Crystal Palace. Om 21u vuurwerk Wishes gaan bekijken (prachtig !) en dan was er nog om 20u en 22u Spectromagic.

25 december hebben we de Disney Hollywood Studio's gedaan met om 15u de Block Party Parade. Om 17u20 eten bij Derby restaurant (heel lekker!) en dan om 20u was er de show Fantasmic. Ook de Osborne Spectacle of lights is erg mooi !

De restaurants moet je wel ruim op voorhand reserveren.

Daar de winkels open zijn op 1 januari zijn we gewoon gaan shoppen !

marijke8
11-06-09, 21:45
Ik verheug mij nu al op de feestdagen (in Orlando) ook van 20 december tot 2 januari 2010. Lijkt me helemaal geweldig weg uit het koude kikkerland. Zijn er nog niet uit welke parken we gaan bezoeken. Shoppen gaan we zeker doen. Maar eerst nog de zomervakantie 3 dagen New York en 13 dagen Orlando

kris65
14-06-09, 20:48
Na onze eerste geslaagde florida reis in mei, plannen we om het eindejaar daar eens door te brengen van 23/12 tot 03/01, al dan niet met een verlening van een 07 daagse cruise met carnival. Nu eens met het vrouwtje alleen. Het weer zal er althans zaliger zijn dan de belgische regen. Onze vraag is, hoe het zit met kerstavond ( of je dan gezellig uit eten kan gaan) en eindejaarsavond ( eindejaars party's, dinners, ect) ? Betreft parken zouden wij het dan willen houden bij disneyworld. Zijn in deze periode de twee zwemparken typhoon lagoon en blizzard beach ook open ? en is de rest van de parken goed te doen qua volk ( ik bedoel hiermee geen massaoverrompeling met wachttijden van 01 uur en langer) ?


groeten aan allen

kris & hilde

cindy74
14-06-09, 21:44
kris ik vrees dat het wel het geval gaat zijn hoor dat zijn toch 1 van de drukste periodes van het jaar . En ik denk ook dat je best het eten voor die avonden reserveert bij disney

Teleton
15-06-09, 00:17
en is de rest van de parken goed te doen qua volk ( ik bedoel hiermee geen massaoverrompeling met wachttijden van 01 uur en langer) ?

Oeps, jullie hebben het flink te pakken! Als je wel de sfeer maar niet de drukte van die periode wilt, denk dan eens aan de periode na Thanksgiving en voor de Kerst. Kerst en Oud en Nieuw in Florida lijkt heel aangenaam, maar de drukte is ongekend. Lees de verslagen maar na. Maar, om met Andy Williams te spreken: It's the most wonderful time of the year........

Arie
15-06-09, 05:58
Eerste Kerstdag vond ik het vrij rustig in deparken en hotels, dit wordt mede veroorzaakt doordat Amerikanen kerst met familie willen vieren.
Het vuurwerk in Epcot op 31 december is mooi te noemen, groots is een te groot woord, na 10 min. is het over en uit. Het is in Epcot wel gezellig druk, maak je niet druk om een plaatsje, sommige nemen 2 uur van te voren al een plaats in, het meeste vuurwerk vliegt toch recht de lucht in.

corrus
15-06-09, 10:20
Eerste Kerstdag vond ik het vrij rustig in de parken en hotels.
Huh???

Op eerste kerstdag zijn de parken "packed" je loopt bijna rug aan rug...
Magic Kingdom zat om 11:30 al op Maximum Capacity...


Het vuurwerk in Epcot op 31 december is mooi te noemen, groots is een te groot woord, na 10 min. is het over en uit.

Ik weet echt niet waar je dit vandaan hebt, maar er zijn 2 vuurwerk evenementen op oudejaarsavond.
1 om 21:00 en de laatste van die avond om 23:30...

Deze laatste loopt door tot ruim kwart over 12 (00:15) inclusief aftellen...

Dit laatste vuurwerk duur meer dan 45 minuten en is zondermeer specaculair te noemen...


Het is in Epcot wel gezellig druk, maak je niet druk om een plaatsje,

Waar heb je het over... Epcot zat rond 14:00 uur al aan Maximum Capacity...
En als je niet tijdig een plekje hebt voor het vuurwerk zie je niet veel...


Dus als je de volgende keer informatie geeft, geef dan wél de juiste...

koenkamphuys
17-06-09, 21:36
Winkels, huizen, alles geweldig versierd met een overdaad aan lampjes. Een fikse kalkoen in onze oversized oven (in mijn combi-tje in NL past niet eens een flinke kip). After christmas sales staat garant voor volop shopplezier. Oud en nieuw zonder pyromanen en raddraaiers. En de nieuwjaarsduik bij 23 graden in de golf van Mexico is héél wat aangenamer dan die op Scheveningen (en zonder die domme Unox-mutsen). Elke dag ontbijten (oke, lange mouwen) en avondeten op de veranda. Barbecue op tweede kerstdag. Swimming under the Christmas tree. Need I say more?

In Nederland hebben we ook geen sneeuw met kerst maar wel koud rotweer. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat je beslist enige kans maakt om de 'Floridan winter' mee te maken, die een of twee dagen in het jaar dat de snijdende noordenwind van het Amerikaanse vasteland tot in de Sunshine State doordringt en de hele staat op zijn kop zet voor een nachtvorstje. Mijn tropische plantjes waren in januari door een nachtje -5 (bijna-record) allemaal ter ziele :cry: snik

Oke, op 29 december op de pier van Fort Meyers met een strand zo vol als op een zomerse dag op Scheveningen, dat is best bizar als je dan bedenkt dat het overmorgen oud-en-nieuw is. Maar erg? Nou nee. Ik ga, denk ik, komende feestdagen weer.

sonja
18-06-09, 20:58
@koenkamphuys;
Dit is nu precies de reden dat we laatste jaren kerst en oud en nieuw in Florida vieren, helemaal geweldig. Die koude noordenwind vind ik niet eens erg, het is dan wel fris, maar crisp met een diepblauwe hemel en een stralende zon.:D

Nance
18-06-09, 21:45
Wij gaan dit jaar voor het eerst Kerst, pa z'n verjaardag en Oud en Nieuw vieren in het zonnige FL :twisted:

Echt, we kunnen niet wachten! Vooral die Christmas after sale.... \\:D/

brin
13-10-09, 17:17
Wij zijn met de kerstperiode van 20 december - 02 januari in Cape Coral. Weet er iemand enkele leuke activiteiten, kerstparades, vuurwerk enz. in de buurt Cape Coral-Fort Myers-Naples. Wij zijn met twee volwassenen en een zoon van 15 jaar.

Kortom alles wat rond kerst en oud- en nieuw draait. De boat- parade ( spijtig we komen net te laat aan die avond, dus we missen die sowieso)in Cape Coral heb ik al gevonden op het internet.

Toen we verleden jaar in Orlando verbleven was dit makkelijker om zo'n dingen op het internet terug te vinden. Hier in deze streek lukt dit mij moeilijker.

Misschien lezen er huiseigenaars van deze streek mee en hebben die ideetjes ?

Alvast bedankt !

Marco Stern
15-10-09, 17:32
Vorig jaar waren we met oud&nieuw in Fort Myers. We hebben toen eerst een bezoekje gebracht aan het historische centrum van Fort Myers, waar veel muziek en eten was te vinden. Het was er ook gezellig druk. Vuurwerk is er echter niet, maar wel een balldrop met balonnen en lampjes. Daarom zijn we tegen een uurtje of 11 naar de Cape Harbour Marina gegaan in Cape Coral, daar was namelijk wel vuurwerk en balldrop. Ik kan je dit echt aanraden, we hebben het super leuk gehad. Wat Kerst betreft heb ik geen tips, wij zaten vorig jaar op 1e kerstdag in het vliegtuig.

Teleton
15-10-09, 17:46
Hier in deze streek lukt dit mij moeilijker. Misschien lezen er huiseigenaars van deze streek mee en hebben die ideetjes

Misschien komt het doordat er in deze omgeving beduidend minder activiteiten zijn dan in Orlando? Is het een idee om de lokale kranten een tijdje te volgen of doe je dat al? In the Orlando Sentinel (http://www.orlandosentinel.com/travel/destinations/florida/)vind je bijvoorbeeld ook veel Florida getaways en tips voor de hele staat. Een andere lokale informatiebron kan Floridaweekly (http://www.floridaweekly.com/)misschien zijn?

brin
19-10-09, 21:00
@ Marco: De balldrop gaan we zeker doen, bedankt voor de tip !

@ Teleton: Goed idee van die kranten, had daar nog niet aan gedacht, zal ik zeker in de gaten houden. Bedankt !

[verwijderd]
17-08-10, 11:27
Rondom kerst en oud en nieuw is er volgens mij al het nodige beschreven op dit forum. Wat betreft de periode waarin je gaat kan ik je vertellen dat de parken extreem druk zijn, dus bij de opening al in de parken gaan om wat te kunnen doen en de wachttijden te beperken.

Verder was er in Celebration afgelopen jaar elke avond een feest waarbij er met schuim gespoten werd om een idee van sneeuw te krijgen in de winkelstraat.

In Gaylord Palm waren er ijssculpturen te bezichtigen.

Houd echt rekening met de drukte in deze periode anders kom je van een koude kermis thuis.

Sanibel
17-08-10, 14:44
Wij zij afgelopen kerstperiode van 19-12 t/m 3-1 geweest.
Mijn eerste vraag is eigenlijk meteen waarom ga je op 30-12 naar huis.
Wij vonden het oud en nieuw(in de Magic Kingdom) het hoogtepunt van de vakantie.
Het vuurwerk is in één woord adembenemend.

Voor de rest is het zoals al eerder genoemd is erg druk in deze periode.
We stonden dagelijks waar we ook heen gingen gemiddeld 1 uur per dag ergens in een file.
Op 26-12 gingen we shoppen en toen deden we er ruim 1,5 uur over om van de Lake Buena Vista outlet naar de Prium Outlets te rijden(normaal 5 minuten).

Voor de rest is het natuurlijk prima vertoeven in Florida!!!:-D:-D:-D

Sjon, Bianca en Romy

toyata
17-08-10, 16:53
Ja wij hebben voror 30 december gekozen ivm vakantiedagen en beschikbaarheid vliegtickets.
We waren al blij dat we deze tickets konden bemachtigen.

Marita
17-08-10, 16:53
Hoi,
wij zijn 24 december 2008 tm 7 januari 2009 daar geweest en in parken (wij zijn in Disney geweest) was het ontzettend druk. Behalve op 1 januari was het helemaal niet druk. Misschien een tip maar of dat altijd zo is weet ik natuurlijk ook niet.

Groetjes Marita

car66
31-10-10, 05:39
Wij zullen de kerst en nieuwjaar periode met z'n drietjes in Florida doorbrengen (omdat we sinds afgelopen zomer in noord Florida voor een periode van twee jaar wonen) en willen gedurende de kerst en nieuwjaarsperiode een rondreis gaan maken.
We zijn erg benieuwd of iemand ervaringen heeft met leuke plekken om te verblijven bij voorkeur waar iets bijzonders met de kerstdagen of op oudejaarsavond gebeurd.
Disney is voor de hand liggend dat ligt echter op twee uur afstand rijden van ons huis en willen we niet in deze drukke periode doen.
Wie heeft er goede tips ?

car66
02-12-10, 06:32
Echt niemand een tip om tijdens de kerstdagen te verblijven??

corrus
02-12-10, 08:24
Orlando, orlando, orlando... :mrgreen:

In onderstaande thread kun je er alles over lezen... :D

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10398&highlight=kerst+orlando

Marcelg
09-12-10, 19:05
Vervelend he om hier te wonen tijdens de fesstdagen, vergeleken met Nederland of waar dan ook in Europa vind ik er hier helemaal niets aan.
Nu heb ik nog het geluk dat wij met de kerst met veel europeanen samen komen en er zelf maar wat van maken.
Het enigste dat ik nog wel aardig vind is de lampjes rondom de huizen verder vind ik het hier helemaal niks.

koenkamphuys
09-12-10, 21:29
Nou Marcel, dat kun je toch niet serieus menen...

Mijn kerst in Florida is inderdaad met familie en vrienden aldaar (prettig dat ik ze heb) en oud/nieuwjaar idem. Net als in Nederland. Kerst is nou eenmaal een familiefeest. Tweede kerstdag in FL is geen echte feestdag en een shoppingfestijn waar we graag aan meedoen.

Voor de toerist hebben Disney en de andere attractieparken bijzonder sfeervolle kerstthema's, en waar je ook komt is het uitbundig kerst.

Maar waar ik zo ontzettend blij mee ben in Florida: niet die afgrijselijke kou waar ik na 49 jaar nog steeds niet aan kan wennen, en ook helemaal niet die afgrijselijke teringzooi en het asociale gedoe met oud en nieuw in Nederland.

Maar helaas zitten we dit jaar in Nederland met de feestdagen. :cry:

Syllvia
10-12-10, 09:10
Sja....Rijswijk zeker :)
Sorry hoor, ik vind oud en nieuw in Nederland altijd erg leuk! We wonen nu in Belgie en ben benieuwd of het hier ook zo leuk is.

Michael66
18-12-10, 21:05
Een paar ideetjes voor degenen die zo gelukkig zijn om in de kerstmaand 2010 in FL te zijn:

With dazzling holiday light displays from St. Augustine to the Keys, the biggest challenge for Floridians is choosing which way to see them. From a helicopter? From a horse-drawn wagon in a historic park? With a flute of champagne at the top of a lighthouse? Or dangling from a harness as you rocket through the treetops? All possible, though not in the same night. From boat parades to theme park extravaganzas, we've assembled holiday light highlights from around the state.

We zip you a merry Christmas

Like a little adrenaline with your Christmas lights? Florida Ecosafaris in Kissimmee decorates its nine-platform zipline course in holiday lights for a nighttime thrill ride each Saturday in December.

"You're stepping off of the platform into darkness, with a beautiful starry sky above and lights and decorations in the trees and on the ground below," said Matt Duda, director of sales and marketing. "The guides get people caroling along the way."

Tickets are $85 and riders must be 10 or older and weigh between 70 and 275 pounds. ((407) 957-9794; foreverflorida.com)

Bells will be ringing . . .

Draped in holiday lights, the carillon at Stephen Foster Folk Culture Center State Park evokes a glittering 200-foot Christmas tree. Even more charming is the music that rings out from its 97 bells during the park's Festival of Lights.

"When you hear those old bells play, it really reminds you of the power of the holiday," park manager Ben Faure said. "It's an elegant sound. It resonates through the whole park."

More than 4 million lights illuminate the grand old oaks and plantation-style museum of the park in White Springs, which honors the songwriter who made the Suwannee River famous. Driving through the gingerbread village and candy-cane forest is a must, as are a horse-drawn wagon ride and a visit to the park's craft square, where crafters and artisans demonstrate folk art from quilting to blacksmithing. The shopping area offers gift ideas you won't find in the mall, from pine-needle baskets to handmade pottery and jewelry.

The Festival of Lights runs from 7 to 9 p.m. Saturday through Dec. 31. A bonfire and marshmallow roast — along with hot chocolate and popcorn — are included in the $2 admission fee. ((386) 397-4331, floridastateparks.org)

Clam-tastic Christmas

Forget the flying reindeer: In Cedar Key, Santa Claus arrives by airboat, escorted by a giant clam. Clam farming is big business in this Gulf Coast village, which explains the origin of Santa Clam, but fresh seafood is just part of the draw. Potters, painters and sculptors also call the island home, and galleries selling their wares along streets lined with dolphin- and starfish-shaped Christmas lights are open into the evening beginning Monday through Dec. 13.

Don't miss a steaming bowl of clam chowder at Tony's: A two-time winner of the Great Chowder Cookoff in Rhode Island, the pudding-thick chowder is also available for shipping as a holiday gift. ((352) 543-0022; tonyschowder.com).

Santa arrives at the beachfront Cedar Key City Park on Dec. 11 as part of the town's lighted boat parade. For more information, go to cedarkey.org.

Five million lights and a purple cat

Jennings Osborne's neighbors complained when the holiday display at his Arkansas home reached 3 million lights. Little Rock's loss is Florida's gain, however, as the whole shebang was moved to Disney's Hollywood Studios in 1995.

At the Osborne Family Spectacle of Dancing Lights, Disney's Hollywood Studios isn't so much decorated as encrusted with holiday glitter. Among the miles of lights hides a purple cat figure — mistakenly brought along from the Osborne's Halloween decorations — that diehard fans search for each holiday season. The display is included in park admission and runs through Jan. 3 (except Wednesday).

Not to be outdone, the Magic Kingdom has its own light show: Its trademark castle gets an extreme makeover icicle-style, getting decked in 200,000 white lights each evening through Jan. 3. ((407) 939-6244, disneyparks.disney.go.com)

Nights of Lights in the old city

St. Augustine's streets, shops and historic inns get a frosting of twinkling lights at the annual Nights of Lights celebration, which continues through January with concerts, candlelight tours and art walks. Nights of Lights packs the calendar with daily events: On Dec. 5, re-enactors bring to life St. Augustine's mid 1700s British occupation, ending in the torchlit Night Watch Parade and a musket volley that rings in the season. If muskets don't figure into your dream holiday, try the Holiday Tour of Bed and Breakfast Inns on Dec. 11-12 or a candlelight tour of the 1883 Villa Zorayda on Dec. 18 and 27-30.

New to this year's Old City festivities is a 20-foot-high, 100-foot-long ice slide in the St. Augustine Amphitheatre's Winter Wonderland, also home to a skating rink, sleigh rides through decorated trails, s'more making and winter-themed games. (winterwonderlandflorida.com)

Visitors have two options when it comes to taking in the annual Regatta of Lights on Dec. 11: Stake out a waterfront spot along the Intracoastal or be part of the parade by booking a seat on a decorated fishing boat departing from the eatery Cap's on the Water.

For a bird's-eye view of Nights of Lights, hop on a helicopter (oldcityhelicopters.com) or climb 219 steps to the top of the St. Augustine Lighthouse, where full-moon programs on Dec. 21 and Jan. 19 include a champagne toast and hors d'oeuvres for $25. (getaway4florida.com/nights)

Holiday Knights at UCF

Now in its third year, Light Up UCF in Orlando has grown into a holiday extravaganza befitting the nation's second-largest university. Free music and light shows set Knights Plaza near the UCF Arena aglow every evening through Jan. 2. More than 75,000 lights flash in synchronized splendor with holiday tunes, while Christmas movies show on a two-story surround-sound screen and the UCF Marching Knights and other groups perform. Admission is free, but the outdoor ice skating rink, ice luge, Ferris wheel and carousel require tickets. Light Up UCF opens at 11 a.m. on weekends and 5 p.m. weekdays. (lightupUCF.com)

Lights afloat

South Florida may never have a white Christmas, but spending a December evening yacht-watching at a waterfront park is some consolation. Hugh Taylor Birch State Park is the vantage point of choice for the Seminole Hard Rock Winterfest Boat Parade on Dec. 11, when 100 lighted boats, from megayachts to outrigger canoes, make their merry way down the Intracoastal through Fort Lauderdale. Homes and businesses along the parade route are decked out as well.

Reserve a seat in the grandstands ($21 adult, $16 child) or arrive early to save a spot at the southern end of the park near the seawall. Children's activities, games and demonstrations of Seminole culture, from arts and crafts to traditional dances, begin at 3:30 p.m.; the parade begins its journey from downtown at 6:30. Admission to the park (walk-in only, no cars) is $3. ((954) 564-4521; winterfestparade.com).

A jolly trolley Christmas

In early December, the owners of Sarasota's SRQ Trolley comb area neighborhoods for the best light displays before mapping out the route for their Holiday Tour of Lights. The trolley tour draws visitors who come back each year, said SRQ owner Priscilla Gratton.

"It's become a family tradition for some people," she said. "They bring hot chocolate and snacks to enjoy while they're riding around looking at the lights."

Holiday music plays during the 90-minute tours, which depart at 6:30 and 8:30 p.m. each night from Dec. 9-31 and cost $15. Holiday parties may rent out the entire trolley, so call in advance to ensure availability and reserve a seat. ((941) 538-1414; srqtrolley.com).

. IF YOU GO

Holidays in Florida's state parks
State parks offer budget-friendly holiday fun, from Santa meet-and-greets to dinner cruises. For more information or the full list of holiday events, visit floridastateparks.org.

Holiday Cruise and Dinner, 5 p.m. Dec. 18, Edward Ball Wakulla Springs State Park, Wakulla. Take a guided boat tour of the Wakulla River, where Tarzan was filmed, before dining in a 1930s Mediterranean Revival lodge decorated for the holidays. $32 adults, $20 children 12 and younger.

Fishing With Santa, 10 a.m.-2 p.m. Dec. 11, Colt Creek State Park, Lakeland. Santa takes some time off from checking his list to see what's biting in Mac Lake. Poles, bait and tackle provided; $3 per vehicle.

Santa Paws 5K Run and Pet Parade, 8 a.m. Dec. 11, Highlands Hammock State Park, Sebring. Pet photos with Santa, a 1-mile pet parade and a 5K run to benefit the Humane Society of Highlands County. Registration prices vary.

Mermaid Shows, Dec. 11-12 and 17-18, Weeki Wachee Springs State Park, Spring Hill. Retired mermaids from the 1940s to the 1970s strap on their tails and hit the water Dec. 11-12, while the holiday show "Winter Waterland" takes over the pool Dec. 17-18. Adults $13, children $5.

Santa Over the Rainbow, 6-8 p.m. Dec. 10-12 and 17-18, Rainbow Springs State Park, Dunnellon. Santa and Mrs. Claus arrive at the lavishly lit head springs on a decorated boat. Also view the lights only (no Santa) 6-8 p.m. Dec. 26-27, $1.Bron (http://www.tampabay.com/features/travel/florida/florida-abounds-with-light-shows-holiday-festivals/1135976).

Chrissie en Pleun
08-10-11, 18:00
Wij vertrekken 24 december naar Florida (Westkust) en komen pas 's avonds laat op onze bestemming aan. Daarom willen we graag weten zijn er op 1e kerstdag 25 december supermarkten geopend (bijvoorbeeld de Wallmart). De dichtstbijzijnde Wallmart is een zgn. 24/7 vestiging. Houdt dit in dat deze winkel met kerst geopend is? En zijn restaurants zoals Denny's deze dag geopend?

Sanibel
08-10-11, 18:28
Wij zijn in 2009 in deze periode geweest, en gingen ook de 24/7 Walmarts op 24-12 om 18.00 uur dicht en op 26-12 om 06.00 uur weer open.

Waar je dan wat te eten kan halen zijn de 7eleven bij de tankstations.

Er waren op 1e kerstdag wel enkele restaurants open waar onder de Mac aan de 192 vlak bij de Super Target en de Golden Coral, maar daar stond de rij tot op de parkeerplaats.

Maar maak je voor de rest geen zorgen je zal niet verhongeren, ga lekker GENIETEN!!!!!!!!

Sjon, Bianca en Romy

corrus
09-10-11, 02:56
ALLE supermarkten zijn op kertsdag dicht (ook de 24/7)

Denny's en Mc Donalds... zijn normaal geopend, de vraag is of je daar wel wilt zitten op je kerstdag. (ik in ieder geval niet)

Riverwood
09-10-11, 16:48
Op welk vliegveld komen jullie aan en hoe laat? en gaan jullie naar een hotel of condo/villa.?

Eventueel direct na aankomst boodschappen doen en als jullie in villa/condo zitten kan je een levensmiddelenpakket aanvragen.

Verleden jaar waren wij in Kissimmee en daar waren alle supermarkten dicht en bij de restaurants die open waren afwijkende openingstijden en lange rijen wachtenden.

In ieder geval een hele fijne vakantie in Florida.

Groetjes Henke.

sonja
18-10-11, 19:07
Wij vertrekken 24 december naar Florida (Westkust) en komen pas 's avonds laat op onze bestemming aan.
Houdt dit in dat deze winkel met kerst geopend is? En zijn restaurants zoals Denny's deze dag geopend?

Zoals gezegd zijn de winkels echt gesloten op kerstavond en 25 december. Aan de westkust, weet niet waar je heengaat, zijn er wel wat restaurants open, in ieder geval de restaurants in hotels.

hannie
11-11-11, 17:50
FF een oud topic van stal gehaald.
Wij gaan voor het eerst met kerst en oud en nieuw naar Orlando.
Weet iemand iets leuks te doen op oudjaarsavond wat niet in 1 van de parken is?
Kan je bv in een Disney hotel gaan eten en daarna blijven om van daaruit het vuurwerk te bekijken wat in een van de parken afgestoken wordt?
Of weet iemand een plek buiten de parken van waar je goed het vuurwerk kan zien.

kathy
11-11-11, 22:25
Hallo Hannie,

Wij hebben kerst en oud op nieuw 2009 - 2010 meegemaakt in Orlando. Het is vooral erg druk, druk, druk, druk maar wel geweldig om een keer mee te maken. Wij zelf hadden het oudjaar avond diner in Hollywood Studio's gepland om daarna het vuurwerk in het park te zien. Dit was meer dan overweldigend !

Later spraken wij mensen die vanuit diverse hotel tuinen en wegen de verschillende vuurwerk shows hebben bekeken.
- Op het strand van het Polynesian kun je het vuurwerk van Magic Kingdom zien
- Vanaf het boatdock van de Grand Floridian kun je ook het vuurwerk van het Magic Kingdom zien en ook nog een beetje horen
- Op de brug tussen Swan en Dolphin hotel heb je een beetje zich op de vuurwerk show van Epcot
- Bij diverse restaurants kun je een diner boeken met eerste keus zitplaatsen bij het vuurwerk (in Hollywood studio's was dit bij Hollywood Brown Derby)(weet eerlijk gezegd niet of dit ook geldt op oudjaarsavond)

Magic Kingdom zelf wordt vaak al vroeg gesloten dus mocht je toch in het park willen gaan kijken dan moet je er 's ochtends al naar toe gaan.

Groetjes,
Kathy

hannie
12-11-11, 21:41
Net de dinnershow spirit of Aloha in het Polonesian resort geboekt voor oudjaarsavond.
Het is de bedoeling dat we dan na de show op het strand van het Polonesian resort naar het vuurwerk gaan kijken.
Is iemand hier wel eens geweest?

Ferno
28-11-11, 21:31
Hi,

Volgens mij is het wel eens ter sprake gekomen hier op het forum maar ik stel deze vraag toch nog een keer.

Wij gaan dit jaar voor het eerst Kerst in de states vieren, kerst op zich vind ik niet eens zo belangrijk gezien we dan 500 km van atlanta naar Destin aan het rijden zijn (ben eigenlijk alleen benieuwd of er genoeg restaurants en walmarts etc. open zullen zijn op 25 December) maar oud en nieuw vind ik wel belangrijk, we zitten dan in Orlando en zijn er nog niet helemaal uit waar we het best oud en nieuw kunnen vieren.

We zijn met zijn 4en (mijn vrouw twee zoons van 10 en 13 en ik) en Disney is tot nu toe hetgeen waar we aan zitten te denken maar hoop eigenlijk wat tips hier op het forum te krijgen voor alternatieven etc.

corrus
28-11-11, 21:50
Wij gaan dit jaar voor het eerst Kerst in de states vieren, kerst op zich vind ik niet eens zo belangrijk gezien we dan 500 km van atlanta naar Destin aan het rijden zijn (ben eigenlijk alleen benieuwd of er genoeg restaurants en walmarts etc. open zullen zijn op 25 December)Op 25 december zijn alle grootwinkel bedrijven zoals K-Mart, WalMart, Publix en Wynn Dixies de gehele dag gesloten.
Er zijn nog wel een paar restaurants geopend hoor, echter ik zou wel van te voren reserveren.
Denny's en dat soort bedrijven zijn normaal geopend, maar of je daar voor je kerst wil zitten in een ander verhaal.

maar oud en nieuw vind ik wel belangrijk, we zitten dan in Orlando en zijn er nog niet helemaal uit waar we het best oud en nieuw kunnen vieren.
We zijn met zijn 4en (mijn vrouw twee zoons van 10 en 13 en ik) en Disney is tot nu toe hetgeen waar we aan zitten te denken maar hoop eigenlijk wat tips hier op het forum te krijgen voor alternatieven etc.De beste plek is voor gezinnen met kinderen is EPCOT, Walt Disney World, met ondermeer een gigantisch vuurwerk rond 24:00 uur...

angelique100
28-11-11, 21:59
Inderdaad EPCOT zul je zeker geen spijt van krijgen!
Vuurwerk is er heel erg mooi ,wel flink druk maar dat heeft ook wel weer wat.

Ferno
04-12-11, 12:38
Zo, maar even voor de zekerheid gereserveerd bij TGI Fridays in Destin voor de 25ste. Meeste tenten waren dicht, ook nog outback gebeld maar die zijn dicht.
Nu hopen dat benzine stations wel allemaal open zijn, ik maak mij vooral zorgen over het stuk dat ik van de interstate af moet en over us 29 (http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Route_29) moet rijden. Ik heb even met google maps en streetview gekeken en het ziet er niet echy geweldig uit (een baan in elke richting een veel bos). Moet daar 300 KM overheen rijden.

corrus
04-12-11, 13:26
Anders je route iets gaan omleggen...

Ferno
06-12-11, 21:39
:) dat is dus 250km als ik alleen maar interstate wil rijden. :)

Ferno
09-01-12, 22:29
Uiteindelijk over route 431 gereden, goed te doen en het was ook leuk om het platteland van Georgia en Alabama te zien.

Zo krijg je ook te zien hoe de rest van Amerika woont, wat een contrast met Naples en de mooie buurten van Orlando, Tampa/Clearwater Beach etc.

Volgens mij nog nooit zoveel huizen voor sale en dicht getimmerd gezien, kan goed zien dat het de afgelopen jaren slecht is gegaan met Amerika.
Door buurten gereden dat je je bijna in India waant (zo groot is de puinhoop).
Maar ook mooie stukken zoals Eufaula en de natuur is ook erg mooi, Alabama is erg groen en dat had ik niet verwacht.

Trouwens in Florida tussen port st. Joe, apalachicola en Perry zie je ook alleen dicht getimmerde huizen die te koop staan of verlaten zijn, maar wat een prachtige omgeving verder, vorig jaar ook al gereden maar dit jaar weer genoten van de natuur daar, zoals carrabelle beach ect.

moonlight91
04-06-12, 13:40
ben eens aan het kijken voor de kerstvakantie (zal natuurlijk die van 2013 worden)
ben benieuwd naar ervaringen met kerst ,oud en nieuw
disney en de key (s)(west), wie is er geweest met die dagen
wanneer kun je dan het beste waar zijn

angelique100
04-06-12, 14:43
Wij zijn slechts 1x rond de kerst geweest en dan alleen in Orlando.
Oud en nieuw (vuurwerk) hebben wij gevierd in Epcot en dat was echt super!

marijke8
04-06-12, 19:43
3x met de kerst geweest, druk, druk, druk maar o zo heerlijk om het koude kikkerlandje Nederland te ontvluchten met de feestdagen. Gaan de feestdagen 2012 weer. Afgelopen oud en nieuw op een cruise boot geweest dit is ook een geweldige ervaring.
1x oud en nieuw gevierd in Sea World zeer geslaagd met overal muziek.

hannie
07-06-12, 08:01
Wij zijn in 2011 voor het eerst met kerst naar Fl geweest.
En idd wat Marijke zegt, het is druk, maar heerlijk om even naar een wat warmere plek te gaan.
Wij zijn dan ook niet naar de Disney parken geweest. Wel oud en nieuw in het Polonesian resort gevierd om toch een beetje in Disneysfeer te zijn.
Komende kerst gaan we weer!

Lindaa
17-10-12, 22:00
Vorig jaar heb ik hele leuke kerst-Snoopy's en dergelijke gezien die je in je tuin kunt zetten.
Zijn er mensen die deze ooit mee hebben genomen?
Ik weet dat je waarschijnlijk een omvormer nodig hebt, maar zijn er ervaringen?

http://i2.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/590/draft_lens19814653module162116146photo_1349027329a __a_a_-___.jpg

Ta2 Gerrit
17-10-12, 22:41
De pomp werkt meestal met een adapter (van de week gezien bij Walmart), en die koop je in NL (een universele voor) 5 euro.
Dat is i.i.g. wat goedkoper dan een omvormer.
Het enige nadeel van meenemen is dat de pakketen vrij groot zijn. We hadden er zelf één besteld, van halloween, maar de Walmart wil ons (momenteel)online niks verkopen :confused:.

marijke8
18-10-12, 10:17
2 jaar geleden hebben wij ook met kerst een Snoopy bij de Walmart gekocht en deze op ons balkon gezet bij Terrace Ridge. Wilde deze eerst mee nemen, maar het werd zo'n groot pakket dat we de Snoopy maar hebben achter gelaten. Wat wel jammer was had wel leuk gestaan in de tuin.

PENPE
20-10-12, 22:42
.. maar de Walmart wil ons (momenteel)online niks verkopen :confused:... <offtopic> Inderdaad, online aankopen tbv Store Pick-Up wil op dit moment niet lukken, bij BestBuy lukt het overigens wel :rolleyes: </offtopic>

FloridaFrankie
13-12-13, 23:55
Kerst en jaarwisseling in Florida is fantastisch. Er is een prima sfeer, veel uitverkoop in de malls, outlets en Walmart/ Target/ ... We vliegen as vrijdag voor de derde keer met de feestdagen naar Florida (maar ook op andere momenten in het jaar), we kijken er erg naar uit. Heel bijzonder. Twee tips: de dag na Kerst (tweede Kerstdag dus) bestaat hier niet: wij konden nauwelijks bij de malls/ outlets komen: alles stond vast rond Orlando, iedereen aan het shoppen. Niet doen of heel vroeg van huis. En uit eten op eerste Kerstdag is lastig: bijna niets is open. We hebben (de tweede keer) zelf een grill gekocht (Wal*Mart $ 20,00) en gegourmet, bijna op z'n Nederlands! Jaarwisseling vorig jaar gevierd @ Seaworld: een aanrader! Heel veel te doen (naast de bekende attracties), mooi vuurwerk, Dj's, ijsshow, bands, kerstmarkt, ... Dit jaar gaan we naar Busch Gardens ...

Bieg
14-12-13, 00:18
Wij vieren dit jaar ook kerst en oud en nieuw thuis in Windermere. Vorig jaar kerst nog in Parijs doorgebracht en daarna direct weer terug naar Florida voor oud en nieuw + 3 basketbal wedstrijden. Dit jaar worden het twee NBA wedstrijden. We kunnen niet wachten...

Minneke
14-12-13, 08:33
Wij vertrekken donderdag. Elk jaar brengen wij de feestdagen door in Florida, Cape Coral. We genieten van het heerlijke weer, shoppen, gezellig samen zijn met de vrienden, .... Het zijn die dagen van het jaar waar we het meest naar uitkijken! Kerst vieren we gezellig "thuis" met een BBQ en met oud en nieuw gaan we uit eten en genieten van het vuurwerk.

Esther2013
19-10-14, 16:57
Volgend jaar november zijn we 12 1/2 jaar getrouwd. Ik zou heel graag met de kerst naar Florida willen om het daar te vieren (goed excuus :D).
Nu heb ik een paar vragen:
Waar is het in december over het algemeen beter weer, in Orlando of aan de Gulfcoast?
Kun je zwemmen bij de villa met poolheating of is het daar te koud voor?
Kun je dan nog zwemmen in zee of is het dan al te koud?
Zijn de waterparken nog open of sluiten die in december?
Zijn de vliegtickets met de kerst veel duurder dan in het hoogseizoen juli/aug?
Ik zie nu ticketprijzen voorbij komen van € 530 voor juli/aug, maar lijkt me niet waarschijnlijk voor december?
Is het heel veel drukker dan juli/aug in de pretparken rond de kerst in vgl. tot de zomervakantie of vergelijkbaar?
Zijn er überhaupt pretparken die in de kerstvakantie niet te druk zijn en dus goed te doen?

ik hoop dat de ervaren Florida kerstgangers mij hier even op weg willen helpen....

alvast bedankt, gr Esther

marijke8
19-10-14, 17:08
In Orlando is het weer, ik zeg altijd Lente in Nederland. 's Ochtend handschoenen aan en 's middags heerlijk bij het verwarmde zwembad. 's Avonds weer je handschoenen aan. Gulf coast is dezelfde temperatuur als in Orlando. Maar hoe lager je gaat richting Miami hoe warmer dat het wordt.
In 2012 hebben 14 dagen lang prachtig weer gehad zo rond de 25 graden. Maar het kan ook anders.
Alle pret parken zijn druk zeer druk.
Je kan zwemmen in zee maar is niet echt warm.
Waterparken zijn volgens mij gesloten, meestal in deze periode voor onderhoud.
Ticketprijzen variëren, wij hebben een aantal keren geluk gehad. Prijzen rond de 500,00. Maar ik heb ook een keer 800,-- betaald.
Lekker 2e kerstdag shoppen met je slippers aan.

Maar dit alles weer houdt mij niet om tijdens de kerstperiode niet te gaan. HEERLIJK weg uit Nederland met de feestdagen.:o

Esther2013
19-10-14, 17:16
Dank je wel Marijke voor je snelle reactie!
Is het dan op de Keys beter weer?
Boek je tickets een jaar van te voren met zulke mooie prijzen?
Villa ook een jaar van te voren?

Mushu
19-10-14, 18:24
Het kan in december ook 12 graden zijn overdag! Wat Disney betreft is in ieder geval 1 waterpark dicht voor onderhoud en het andere waterpark gaat alleen dicht als de temperatuur te laag is (en dat komt best wel eens voor). Ooit begin januari een erg koude Orlando vakantie gehad met een aantal dagen van 10-14 graden. Al was dat wel warmer dan het toen in Nederland was. Rond en tijdens kerst zijn de parken druk bezocht maar november/ begin december valt niet onder die drukke periode.

marijke8
19-10-14, 18:36
Esther, een paar keer geluk gehad met de tickets bij de internet aanbieders. Meestal in mei geboekt.

Klopt Mushu we hebben het ook wel eens koud gehad.
Bij de Osbourne lights liep ik met mijn dikke vest, muts en handschoenen. Wij zijn in 2009, 2010, 2011 en 2012 geweest. In 2009 mocht ik gratis naar binnen bij Magic Kingdom op 2e kerstdag is mijn verjaardag. Het was een kraak heldere dag maar een koude wind. Maar daar kun jezelf op kleden.

De laatste 3 jaren lag er in Nederland heel veel sneeuw.

In 2011 met oud en nieuw 5 dagen westelijke caribbean cruise gedaan. Heerlijk elke dag 30 graden.

Toen we van Orlando naar Fort Lauderdale reden, zag je de temperatuur in de auto oplopen.

Na 5 dagen terug in Fort Lauderdale was het ijzig koud.

Maar beter als in Nederland.

hannie
19-10-14, 19:24
Esther, wij zijn de afgelopen 3 jaar in de kerstvakantie naar Orlando geweest. En zoals al gezegd hoe zuidelijker hoe warmer.
Wij hebben ook warme dagen en koude dagen gehad. Het kan alle kanten op met de temperatuur in die tijd. je kunt onze blogs er op nalezen.
Tickets hebben wij steeds tussen de 600- 675 gehad. Gewoon gelijk 11 mnd van te voren in de gaten gaan houden en toeslaan als de prijs voor jou gunstig is.
Villa hebben wij niet zo lang van te voren geboekt maar als je wat op het oog hebt zou ik boeken. Het is natuurlijk wel piekseizoen. Oh ja, probeer een villa met pool op het zuiden te krijgen. Ik wil in de winter ook altijd een hottub erbij dat is zo lekker dan.
Het is idd overal heel druk. De Florida mall doen wij dan niet aan, maar gaan dan naar de Altamonte mall. De winkelstripjes zoals Posner en The Loop doen we dan wat vaker en gelijk vroeg op de dag. Pretparken zijn echt ook heel druk vooral met kerst en oud en nieuw natuurlijk. Wij gingen met oud en nieuw altijd in een Disney Hotel eten wat aan de monorail grenst. Dan bleven we gewoon tot middernacht en gingen vanuit Floridian of Polonesian het vuurwerk bekijken. Je bent dan toch in Disneysfeer maar zonder de megadrukte. Ook voordeel als je weg wilt ben je ook zo weer onderweg.

Fitzroy
19-10-14, 21:12
Persoonlijk zou ik naar de Keys gaan als je mooi weer wilt hebben. Wij zijn 's winters steeds beneden de lijn Fort Lauderdale - Naples gebleven en wij hebben ook alle keren mooi weer gehad terwijl het in Orlando echt beduidend minder was, zowel qua neerslag als temperatuur.

corrus
19-10-14, 21:17
Persoonlijk zou ik naar de Keys gaan als je mooi weer wilt hebben.
En wanneer je torenhoge prijzen wilt betalen in dit "Peak Season" zou ik het zeker doen.

Fitzroy
19-10-14, 21:26
Tja, als je verzekerd wilt zijn van goed weer hangt daar een prijskaartje aan. Dat is nu eenmaal zo. Maar voor 15 graden ga ik niet op vakantie naar Florida, dan kies ik wel voor de Canarische weilanden die ook niet zonzeker zijn maar iig wel warmer.

corrus
19-10-14, 21:33
Ik zit ieder jaar met de kerstperiode in de Orlando area.
Heb alleen de eerst 3 dagen van januari kou gehad.
1ste kerstdag gemiddeld 25 graden
Oudejaarsavond (met de jaarwisseling) 20 graden.
Met de kerstperiode ga je niet voor het superwarme weer... mar voor de sfeer.
En inderdaad Key West is het weer lekkerder... maar dat ik ook alles... In Orlando is de kerstsfeer in ieder geval een stuk meer

Esther2013
19-10-14, 21:34
Bedankt voor de reacties!
Ik vind de door jullie genoemde ticketprijzen niet hoger dan die van onze zomervakantie in juli/aug, dus dat is prettig te weten.
Wat betreft de villa zal ik letten op ligging, hottub en poolheating en gameroom voor de slecht weer dagen. Iemand tips?
Omdat we 2 jaar geleden geen Disney parken bezocht hebben, zou ik dit met de kerst wel willen, maar dan niet met de kerst zelf, maar ervoor of erna, misschien net iets minder druk?
Hannie, ik ga je blogs nog eens nalezen, thanx!

hannie
20-10-14, 09:22
Mijn verslag van 2012 natuurlijk;)
En van de Biegjes, Sonja en Teleton.

Tans4USA
20-10-14, 10:32
Wij zijn al diverse keren rond oud en nieuw en begin januari naar Florida geweest. Heel wisselende temperaturen maar ook genoeg zonnige dagen.
Dit jaar gaan we de kerstsfeer volop meemaken en we hebben er heel veel zin in.
Heerlijk hoor Esther om weer plannen te maken en zeker voor je speciale trouwdag :D.

(Even off topic maar wij vonden Costa Rica afgelopen zomer geweldig en dit is ook een aanrader. Leuk Lelli Kelly dat jullie een vakantie daar heen geboekt hebben.)

sonja
20-10-14, 11:11
Nog meer kerstverslagen die ik kan lezen?

Ja hoor: Teletons weekbericht (http://teletonsweekbericht.wordpress.com/?s=we) en mijn verslag (http://soninetravel-usa.blogspot.nl/) ;)

Esther2013
20-10-14, 20:29
Mijn verslag van 2012 natuurlijk;)
En van de Biegjes, Sonja en Teleton.

Die van 2012 had ik vorig jaar al gelezen Hannie, maar ik heb hem idd weer een keer door gebladerd.
Jullie hebben wel 2 jaar een beetje pech met de villa gehad, maar dat zal bij Remco vast niet gebeuren!

De anderen volg ik ook al 2 jaar, maar ik zal daar ook nog een blik op werpen!
Uiteraard ga ik Anita volgen aankomende kerst, maar ik wil eigenlijk al volgende maand beslissen.
We moeten eerst de kids nog overtuigen, rare kinderen heb ik af en toe, stonden weer niet te springen bij dit idee....

Nog do's en don'ts tijdens kerstvakantie?

elstars
20-10-14, 21:06
Wij zijn nu al een aantal jaren net na de kerstdagen en voor Oud en Nieuw naar Florida gegaan (vliegtickets zijn dan echt niet duur, rond de 500 euro ben je wel klaar) en zitten er dan de eerste twee weken van januari (ook komende keer weer). We hebben een paar keer in Kissimmee/ Orlando gezeten en de laatste jaren steeds aan de Gulfcoast. Je kunt ook onze reisverslagen daarover lezen. In Orlando vonden wij het ontzettend druk, aan de Gulfcoast beduidend minder, dat vonden wij prettiger. We hebben in die periode warme dagen en zeer koude dagen gehad. De ene keer zaten we 's avonds om 10 uur nog in korte broek in een bootje van Downtown Disney, de andere keer liepen we met onze winterjas aan en sjaal om, midden op de dag. Dat laatste was wel een uitzondering trouwens, dat is maar 1 keer gebeurd. Meestal liepen we met Oud en Nieuw en Nieuwjaarsdag gewoon lekker op het strand! De zee is dan wel te koud, vinden we en 's avonds is het wat frisser,maar met een vestje en lange broek aan is het vaak goed te doen bij je huis op het terras. Wat ook fijn is in deze periode: weinig regen en erg leuke koopjes in de winkels!

Opreismetco
22-10-14, 16:27
Heb met veel plezier alle pagina's van dit topic doorgelezen, heb erg veel zin in mijn kerstvakantie! Nog wel een paar vragen:
- is er wel eens iemand naar de kerk geweest op kerstavond? Zo ja, heeft iemand tips in de omgeving van Kissimmee? Lijkt me heel leuk om eens mee te maken in de US!
- hoe is kerst /oud&nieuw in Seaworld of de Universalparken (lees hier voornamelijk over Disney)
Zou fijn zijn als iemand hier ervaring mee heeft, dank alvast!

frankz
11-11-14, 21:30
Hallo forummers

Even een vraagje mbt kerst 2015.
Dit is de eerste keer dat we rond de kerst naar Florida willen gaan. We zijn
nu al diverse keren in de voorjaar, zomer en najaar geweest, maar nu willen we
eens de kerst in Florida doorbrengen.
We willen zeker naar Disney en misschien ook nog naar Gaylord Palms gaan maar verder
staat alles nog open.
Wie heeft er tips voor deze periode, wat is de beste periode om je vliegticket te boeken. Ik weet dat
er meestal rond kerst en oud en nieuw aanbiedingen komen voor het hoogseizoen, maar is er ook
een gunstige periode voor tickets voor de kerst.
Dus tips wat wel en wat vooral ook niet te doen zijn van harte welkom.
alvast bedankt

Anthon14
11-11-14, 21:39
Kerst is de moeilijkste periode voor Tickets en helaas tegenwoordig ook hoogseizoen tenzij je een weekje eerder kunt gaan dan de schoolvakanties en dan pas rond 4 of 5 januari terug.

Tickets voor de kerst moet je snel bij zijn aangezien er erg veel gegadigden zijn elk jaar, dus ca 11 maanden voor de terug vlieg datum meteen boeken, prijzen lopen altijd per dag meteen op. Wij geven van te voren onze data op aan usafunvacations en dan houden ze de tickets in de gaten en informeren ons direct als de tickets beschikbaar zijn en wat de prijzen dan zijn.

Disney is in die periode erg mooi en leuk maar eigenlijk is er overal met kerst van alles te doen, veel leuk versierde huizen, winkels e.d. maar ook heel erg druk in Orlando.

frankz
11-11-14, 21:47
we hebben de luxe om inderdaad een week 12 a 13 december voor de vakantie te kunnen vertrekken
en gaan dan zo rond 4 a 5 januari weer terug.
ja drukte verwachten we al, maar ja ach in de zomer is het de laatste jaren ook behoorlijk druk

Esther2013
11-11-14, 21:52
Ik haak in op dit topic, ook wij hopen met de kerst 2015 te kunnen gaan, 18 dec en 3 jan terug.
ik ga zeker direct na deze kerst tickets in de gaten houden.....

Anthon14
12-11-14, 00:13
Wat de drukte betreft worden Disney parken met de kerst gewoon gesloten omdat het maximale bezoekersaantal dan in het park is, voor Magic Kingdom is dat vaak al rond 11.00 uur !!!

De andere parken zijn dan vaak nog toegankelijk en op oudjaarsdag is het vaak al eerder dat Magic Kingdom en Epcot gesloten worden voor nieuwe bezoekers, dus die dagen is het zaak vroeg in de parken te zijn.

Maar het is wat ons betreft na Halloween de mooiste tijd om in Orlando te zijn. :D

Mushu
12-11-14, 10:36
Ik ben eens op onderzoek gegaan over de sluiting vd parken in de drukke tijden en dat lijkt heel erg mee te vallen. Wij waren er dit jaar met de 4th of July en daarover vond ik ook diverse commentaren op internet dat het Magic Kingdom gesloten zou worden. Het afgelopen jaar is dat in ieder geval niet zo geweest en hoefde we ook niet over de hoofden te lopen (het was gewoon druk). Mijn onderzoek heeft ook opgeleverd dat de parken zelden dicht gaan. Disney wil natuurlijk geld verdienen en heeft er niets aan om mensen weg te sturen maar moet dat natuurlijk wel doen als er teveel mensen zijn (veiligheidsafspraken). Als er een park sluit is het Magic Kingdom (meest populair) en van Epcot kon (bijna?) niemand op internet bevestigen dat het ooit helemaal dicht was gegaan (is ook een heel groot park). Het gebeurt dus zeker wel dat je geen toegang kan krijgen tot een park (en dan worden als eerste de dagjes mensen tegengehouden en als laatste de resort gasten, dus sluitingsberichten zijn ook afhankelijk van het soort gasten) en als het gebeurt is het meestal met kerst of oudejaarsdag (en 4th of July). Restaurants moet je heel ver vooraf boeken en als een park open is, is het er druk (op youtube zijn wel wat filmpjes te vinden). Sluiten doen ze niet snel maar zorg voor een plan B (Animal Kingdom is bv volgens de kenners altijd toegankelijk). Als er een park dicht gaat, kan het ook weer open gaan. Ik heb een reisverslag van iemand gelezen die aangaf dat MK een paar uur dicht was (was volgens mij met 24u opening??).

Tans4USA
12-11-14, 11:22
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kerst naar Orlando, nog maar een maandje tot vertrek ;)
De vliegtickets hebben wij in juni al geboekt!
Misschien haal je straks wat tips uit ons reisverslag?
Wij gaan naar Mickey's Very Merry Christmas party en willen op oudejaarsavond naar SeaWorld en ook een bezoek aan Gaylord staat op het programma.
We kunnen niet wachten om te vertrekken ;)
Succes.

Anthon14
12-11-14, 19:23
@Mushu, ik heb inmiddels aardig wat bezoekjes gebracht aan Orlando rond de kerstdagen en daarbij ook Disney bezocht en neem maar aan dat de dagen tussen kerst en oud en nieuw zeker Magic Kingdom elke dag een closure heeft voor de dagjesmensen en ik denk dat de meeste hier niet op Disney terrein verblijven. En met oud en nieuw heeft in ieder geval Epcot de closure elk jaar.

En gaandeweg de dag gaan er mensen uit het park en dat bied weer ruimte voor nieuwe gasten, maar als de parkeerplaatsen vol zijn dan kun je er niet meer bij als je met de auto aan komt. Ook past Disney het interne Disney transport aan als de parken zo vol zijn en worden er minder of zelfs geen mensen meer naar de parken gebracht.

Op het geheel van het jaar zijn het misschien maar een paar dagen maar het is wel erg zuur als jij een dag plant om daar heen te gaan en je staat voor een gesloten poort en dat gebeurt heel veel mensen op de dagen met de kerst, want je kan gewoon keren direct na de kassa van het parkeer terrein want de weg daarachter is dan gewoon afgesloten.

Vandaar de waarschuwing hiervoor en de tip vroeg naar de parken te gaan in die periode.

Mushu
12-11-14, 19:55
Ik snap zeker je waarschuwing wel en wilde die ook niet wegnemen. Maar het is zeker niet zo dat MK gewoon dicht gaat! Ze gaan pas dicht als het echt niet anders kan en weer open zodra het kan. En ja, Disney is goed in organiseren dus als het dicht is, is het dicht. Epcot is zo groot dat de kans dat het sluit heel klein is dus je hebt toen echt heel veel pech gehad. Maar misschien dat niet alle berichten van bronnen komen van dag-gasten (dus met 1 dag tickets of die nog een kaartje moeten kopen. Zij mogen als eerste niet meer naar binnen). Als je al op het park bent of meerdaagse tickets hebt of als resort gast heb je een andere ervaring want phase 4 (sluiting voor alle gasten) wordt helemaal weinig bereikt. De parkeerplaatsen kunnen trouwens al eerder op volle capaciteit zijn en dan kan het park nog wel open zijn. Maar de boodschap blijft: Kerst en oudjaar in WDW = druk, maak een plan A en minstens ook een plan B. En kom vooral vroeg vanwege het parkeren.

corrus
12-11-14, 20:35
Ik ben eens op onderzoek gegaan over de sluiting vd parken in de drukke tijden en dat lijkt heel erg mee te vallen.
Als er eentje is die een goede kijk heeft op de drukte met kerst is het Anthon14 wel...
Al jaren lang is hij daar met de kerstdagen én oud en nieuw..
Dus is het niet zo verstandig om op je eigen "onderzoekje" te bouwen en beter te weten dan een ervaringsdeskundige... dan welterusten!

Hieronder even een klein overzicht van de Park flow op kerstdag en oudejaarsdag van de afgelopen 2 jaar.

December 25, 2012
Magic Kingdom - 10:00am Reached phase 1
New guests with MYW base tickets, Daytickets, guests without admission tickets and CMs with a "MainGate Pass", are being turned around at the Auto Plaza. Admission only allowed for guests of Resort hotels, AP/PAP, Parkhoppers and "re-entering" guests to the same park.

December 25, 2012
Magic Kingdom - 11:00am Reached phase 4.
Closed for ALL guests. (Auto Plaza closed) (No incoming Disney Transportation allowed).

December 25, 2012
Epcot - 2:00pm Reached phase 3.
Closed for All guests except Resort guests and guests with an AP/PAP.(Only allowed with Disney Resort Transport).

December 31, 2012
Magic Kingdom - 1:00pm Reached phase 4
Closed for ALL guests. (Auto Plaza closed) (No incoming Disney Transportation allowed)

December 31, 2012
Epcot - 1:00pm Reached phase 1
New guests with MYW base tickets, Daytickets, guests without admission tickets and CMs with a "MainGate Pass", are being turned around at the turnstiles. Admission only allowed for guests of Resort hotels, AP/PAP, Parkhoppers and "re-entering" guests to the same park.

December 31, 2012
Epcot - 7:00pm Reached Phase 3
Reached Phase 3: Closed for All guests except Resort guests and guests with an AP/PAP.(Only allowed with Disney Resort Transport).

December 31, 2012
Epcot - 8:00pm Reached Phase 4
Closed for ALL guests. (Turnstiles closed) (No incoming Disney Transportation allowed)




December 25, 2013
Magic Kingdom - 9:00am Reached phase 1
New guests with MYW base tickets, Daytickets, guests without admission tickets and CMs with a "MainGate Pass", are being turned around at the Auto Plaza. Admission only allowed for guests of Resort hotels, AP/PAP, Parkhoppers and "re-entering" guests to the same park.

December 25, 2013
Magic Kingdom - 10:00am Reached phase 4
Closed for ALL guests. (Auto Plaza closed) (No incoming Disney Transportation allowed)

December 25, 2013
Epcot - 13:00pm Reached Phase 3
Closed for All guests except Resort guests and guests with an AP/PAP.(Only allowed with Disney Resort Transport).

December 31, 2013
Magic Kingdom - 11:00am Reached phase 4
Closed for ALL guests. (Auto Plaza closed) (No incoming Disney Transportation allowed)

December 31, 2013
Epcot - 11:00am Reached phase 1
New guests with MYW base tickets, Daytickets, guests without admission tickets and CMs with a "MainGate Pass", are being turned around at the turnstiles. Admission only allowed for Toguests of Resort hotels, AP/PAP, Parkhoppers and "re-entering" guests to the same park

December 31, 2013
Epcot - 4:00pm Reached phase 3
Closed for All guests except Resort guests and guests with an AP/PAP.(Only allowed with Disney Resort Transport).

December 31, 2013
Epcot - 9:00pm Reached phase 4
Closed for ALL guests. (Turnstiles closed) (No incoming Disney Transportation allowed)

Hans van Demen
12-11-14, 21:57
Epcot is zo groot dat de kans dat het sluit heel klein is dus je hebt toen echt heel veel pech gehad.

Ik weet niet of je vaak tussen kerst en nieuwjaar in Disney bent, maar Epcot sluit bijna ieder oudejaarsavond om plm. 19:00 uur want dan is het bomvol.
2011/2012 was Epcot zelfs om 16:15 uur dicht, wij waren al binnen maar onze vrienden die zich later bij ons wilden aansluiten mochten er niet meer in.

corrus
12-11-14, 22:10
Walt Disney World Theme Park toegangsfases

Phase 0:
Toegankelijk voor alle gasten

Phase 1:
Gasten met MYW base tickets, 1 dagstickets, gasten zonder toegangsbewijzen en CMs
met een "MainGate", worden teruggestuurd (omgekeerd) bij de Auto Plaza.

Phase 2:
Toegankelijk voor gasten van de resorthotels, AP/PAP, Parkhoppers en "re-entering" gasten naar hetzelfde park.
Uitsluitend gebruikmakend van taxi of Disney Resort Transport (Auto Plaza gesloten)

Phase 3:
Toegankelijk voor gasten van de resorthotels en gasten met een AP/PAP. (uitsluitend toegestaan met Disney Resort Transport)

Phase 4:
Gesloten voor ALLE gasten. (Auto Plaza gesloten)(Geen binnenkomend Disney Transport mogelijk)

Mushu
13-11-14, 09:53
Nou Corrus, ik doe zeker mijn eigen onderzoekjes als ik zelf naar WDW ga in een drukke periode (met sluiting van parken). Zoals ik aangaf was ik er met 4th of July en las ik overal dat het heel druk zou zijn. Dus logisch dat ik dan mijn plan maak en onderzoekjes (of wel internet op ga) doe, toch? Vind ik wel verstandig! En ik ga ook nooit op advies van 1 persoon af. Nogmaals ik zeg zeker niet dat Anthon14 er niets vanaf weet en onzin op heeft geschreven maar ik weet wel (ook van mijn vele bezoeken aan WDW op allerlei momenten vh jaar vanuit allerlei verblijfplaatsen in Florida) dat mensen snel flinke beweringen op het internet zetten en je er een beetje bang van kan worden als je dan voor het eerst naar WDW gaat.
-WDW zelf geeft trouwens de gegevens over sluitingen niet vrij dus is het altijd niet officiële info-
Verder voor Anthon14, ik hoop dat je het niet zo opgevat hebt. En zo ja, dan mij excuses. Je weet vast wel dat ik een WDW fan ben en er graag wat over vertel. Ik vind het juist leuk als mensen er ook enthousiast over zijn en mee kunnen vertellen. En zo hoor je verschillende meningen/ smaken van verschillende bezoekers. De mensen die met kerst en/of oudjaar naar WDW gaan hebben ons vast wel begrepen: het is druk en maak verschillende plannen!

corrus
13-11-14, 20:54
Troost je...
WDW geeft wel degelijk deze gegevens af... alleen niet voor en door iedereen te lezen.
De door mij geposte gegevens komen van de Disney CM Portal...
En zijn niet uit de duim gezogen...
Ik bezoek sinds 1991 WDW met kerst en oud en nieuw...
Bovendien de Portal is 100% juist en accuraat.

4th of July is het wel druk, is er goed binnen te komen.
Sinds 9/11 is het zelfs nooit meer gekomen tot phase 1..

Daar je het hoe dan ook toch beter weet, maakt niet uit wie of wat iemand zegt.

Succes met je onderzoek... :rolleyes:

frankz
19-11-14, 21:27
zijn er buiten de disneyparken ook nog bepaalde plaatsen (zoals bijv. Christmas) what a must is om tijdens de feestdagen te bezoeken. ondanks de drukte gaan we zeker een dag naar disney willen toch de sfeer mee maken.

Anthon14
19-11-14, 22:37
Christmas (als je het dorpje bedoelt) is niet zo heel bijzonder, je kan er op het postkantoor wel je kaarten/enveloppen voorzien van een speciaal kerststempel maar om er daarvoor helemaal naar toe te rijden doen wij in ieder geval geen 2e keer. :D

In veel wijken en ook bv Celebration zijn de huizen heel erg versierd en dat op zich is al een rondrit waard, daarnaast heeft Celebration in het centrum elke avond (dacht ik) activiteiten en zeepsop sneeuw.

Anthon14
25-12-14, 20:01
Vandaag weer eens het bewijs gezien, om 12.00 uur dikke files naar Magic Kingdom en Epcot, de rij stond tot aan het dolphin hotel en vanaf Epcot was het al niet meer mogelijk om naar Magic Kingdom te gaan met de monorail.

Wij kwamen vanaf Epcot en daar waren niet veel parkeerplaatsen meer beschikbaar, laat staan dat je naar Magic Kingdom zou willen waar altijd meer mensen heen gaan dan de andere parken. :D

julieke
25-12-14, 21:54
Hoe is het er voor de rest?
Wij gaan volgende kerstvakantie ook en wil toch een beetje weten waar we aan toen zijn... :-)

Kan je er s morgens wel nog vlotjes geraken? Hoe is het op de wegen, winkelcentra en restaurants? :-)

Het natuurlijk geen zin om 2 weken er door te brengen wanneer je er helemaal niet van kan genieten door overal teveel drukte..

Anthon14
26-12-14, 01:23
Voor alle parken geldt dat je gewoon bij opening er moet zijn dan is het nog goed te doen, zo rond 12.00 á 13.00 uur merk je dat het heel erg druk wordt in de parken en worden de wachtrijen langer en langer.

De I-4 bij Lake Buene Vista is altijd druk vanaf bij de afslag Disney en er staat dan ook wel eens file, vanavond om 17.30 uur stond de file voor Magic Kingdom en Epcot zelfs op de I-4 bij Epcot Center Drive.

De restaurants zijn ook wel druk maar het ligt er aan hoe dicht je bij Disney wilt eten hoe druk het is, iets verder van Disney is het nog goed te doen. En anders even van tevoren reserveren. Denk er ook om dat 1e kerstdag veel restaurants gesloten zijn en de andere heel druk.

Shopping malls zijn ook erg druk, moeilijk om een parkeerplek te vinden en af en toe in de file naar de malls toe, winkelen is verder goed te doen en lekker goedkoop door de grote sale in die periode.

Genieten doe je door een goede planning te maken waarbij je rekening houdt met de drukte, wij gaan 's morgens de parken in en 's middags midget golfen, zwemmen of shoppen.

hannie
26-12-14, 09:46
Wij zijn de afgelopen 3 jr met kerst in Kissimmee geweest. Winkelen deden wij ook altijd 's ochtends vroeg omdat je ook daar merkt dat het tegen 12 uur echt druk wordt.
Florida Mall hebben we expres gemeden vanwege drukte i.p.v daarvan gingen we naar de Altamonte Mall dat is goed te doen. En we gingen b.v naar Posner park en The Loop.
En niet alleen in de winkels wordt het na 11-12 uur erg druk, ook op de weg.

Esther2013
26-12-14, 11:00
Als ik het zo lees is het dus handiger om niet kerstdagen parken te bezoeken en met de kerst beter wat andere activiteiten plannen?

julieke
26-12-14, 18:33
Ja sowieso plannen om zoveel mogelijk smorgens te doen en dan hopen op mooi weer zodat we namiddag kunnen zwemmen ofz

ik ken de drukte in de parken maar wij waren er steeds zondér buggy. Volgende kerst zullen we 2 buggys bij hebben , waarvan 1 een aangepaste voor ons gehandicapt dochtertje. En daar maak ik me wel zorgen om. Is het een beetje te doen om in deze periode in de parken rond te lopen met buggys?

Anthon14
27-12-14, 05:31
Julieke, maak je niet druk om het lopen met buggys, die zijn er net als de rolstoelen zat tijdens deze drukke dagen en iedereen komt waar hij/zij wil zijn. Wij hebben ook een buggy mee en dat gaat prima.

Eigenlijk is het vaak zelfs een voordeel omdat mensen even wachten tot je voorbij bent met de buggy. ;)

Maarten-Annique
03-03-15, 17:07
Wij zijn ook van plan om het kerst naar Florida te gaan, naar de westkust. We kunnen dus vliegen op Miami, Fort Myers of Orlando. Wat zijn goede ticketprijzen voor deze periode? Wij kunnen niet een paar dagen eerder weg, echt alleen in de kerstvakantie. Bedankt alvast!

Anthon14
03-03-15, 20:10
Dan moet je gauw denken aan Euro 800,- voor vliegen op MCO aangezien ze dan rekenen met hoogseizoen prijzen. Een paar dagen eerder weg scheelt je dan zo een flink bedrag. Overigens is hierbij ook de dag dat je terug vliegt bepalend voor de prijs, de eerste dagen in januari zijn altijd de duurdere dagen.

En kijk inderdaad vooral naar andere luchthavens zoals Miami, Fort Lauderdale en Tampa bijvoorbeeld voor wat gunstigere tarieven.

Jeny
04-03-15, 09:58
Wij gaan dit jaar ook met de kerst (19-12 tm 02-01-16). We hebben onze tickets al geboekt. Wij vergelijken altijd alle vliegvelden in de buurt zoals vertrekken vanaf Dusseldorf of landen ergens anders dan Orlando.
Dit jaar hebben wij geboekt bij Expedia en doordat we een overnachting erbij hebben geboekt kwamen we aanzienlijk goedkoper uit (was tip uit het forum). Wij gaan met 2 volw en een kind van 10. Zonder overnachting kwamen we steeds op 1950,- uit en inl. een overnachting op 1700,-. Nu we de tickets hebben gaan we vanuit daar de rest van de vakantie plannen. Uit ervaring vanuit het verleden weten we dat de rest nooit een probleem is om later in het jaar te boeken.

maryde
04-03-15, 16:36
Tampa is een wat kleiner, maar vriendelijk vliegveld. In 2014 kwamen we 's avonds laat aan, we hadden een hotel met shuttle dichtbij het vliegveld geboekt (Hilton). De volgende morgen met shuttle naar vliegveld om huurauto op te halen en naar Orlando gereden (ca 2 uur). Alles goed te doen.

WendyFL
08-03-15, 01:27
Hoi Maarten-Annique; nog steeds te boeken voor de kerstvakantie, gewoon 19-12 tot 2-1: amsterdam-tampa vandaag zag ik voor €616 pp. Bij expedia , kies voor vlucht+hotel en kies dan maar 1 nacht hotel, ook al heb je het misschien niet nodig. Klm/delta. Zeer goeie deal voor de kerst, en Tampa is een heel fijn vliegveld om te landen.

moonlight91
25-03-15, 12:34
ik ben me aan het oriënteren voor de kerstvakantie

de tickets zijn al geboekt, maar wat doe je 2de kerst in Orlando ? (zoiezo geen Disney , die staan op andere dagen gepland)

voor eerste kerstdag heb ik `veilig` een resortday in Discovery Cove geboekt
dan ben ik er zeker van dat ik ergens binnen kom, dat voorkomt teleurstellingen, en een noodplan ..plus dat er niet meer dan 1000 mensen rond lopen ;)
en na die dag geniet ik wel van mijn Lemon /Pepper Chicken die ik de dag ervoor bij de publix heb gekocht :up:
maar ja , hoe vul ik de 2de kerstdag in , en kennen ze dat in Orlando überhaupt ook net als in Nederland
is er die dag veel dicht ?
wie heeft er leuke haalbare tips om te ondernemen in of rond Orlando op die dag (pakweg tot +/- 1.30u rijden)

elstars
25-03-15, 13:27
Tweede kerstdag is een gewone dag in de USA en wordt niet als kerstdag gevierd. Alles is open, je kunt dus alles doen waar je zin in hebt.

hannie
25-03-15, 15:12
Blue springs state Park.

marijke8
25-03-15, 16:43
Shoppen, vanaf 05.00 uur 's ochtends zijn de winkels al open.

moonlight91
25-03-15, 17:31
Blue springs state park is echt zooo mooi, we zijn er vorige maand (voorjaarsvak.) geweest ..
dus het zal met kerst afvallen, al hoe wel mijn moeder er dan bij is, en het wel zeker is dat ze daar van zal genieten
we hebben daar ook de boat tour gedaan (geweldig) en vele manatees gezien

shoppen, o daar hou ik niet van, vind een paar uur voor vertrek naar huis meer dan voldoende
en aangezien mijn moeder zowat winkel verslaafd is, brengt dat heel veel ergernis bij de rest van het gezelschap:p

Cindy1969
25-03-15, 20:54
Ik zou ook voor shoppen gaan, maar ben shopaholic :)
Even zonder gekheid, wat heerlijk, DC op 1e Kerstdag! Ik zou dan 2e Kerstdag lekker een statepark bezoeken, Blue Springs is prachtig, maar er zijn nog veel mooie.
Wellicht ook maar een keer rond kerst naar Florida, hou niet van kerst, en dat is zwak uitgedrukt, en daar heb je maar 1 dag, hoe heerlijk haha!

WendyFL
26-03-15, 00:35
Inderdaad is alles gewoon open op tweede kerstdag en er is genoeg te doen rondom Orlando. Wel eens in Celebration geweest rond kerst? Leuk om eens rond te lopen: de huizen zijn prachtig versierd, bij het centrale deel is een soort schaatsbaantje van ijs gemaakt waar elk kwartier een " sneeuw" (sop) naar beneden komt vallen. Grappig! Zeker als je een foto maakt en dan daarna een heerlijk ijsje gaat eten in de ijssalon in de winkelstraat. Eventueel te combineren met een bezoek aan het Gaylord palms hotel, ook prachtig ingericht in kerstsfeer, met een mooie tuin binnen met krokodillen en een show die gratis is te bezoeken. Ook is er elk jaar een ijssculpturen tentoonstelling. Dat hebben wij 1 keer gedaan maar vond ik vrij duur, en koud. Bezoek aan celebration en gaylord palms is gratis.

moonlight91
26-03-15, 10:43
we hebben Celebration al eens bezocht ,maar dat was in een meivakantie, het word na 7x Florida reizen..nu de eerste keer met Kerst
ik had wel al wat gelezen over Celebration in de kerstperiode, maar niet echt verder meer bij stil gestaan
Gaylord palms die staat al op het to-do lijstje , Ik heb daar nu Celebration aan toegevoegd ,je hebt me overtuigd WendyFL

wat Bleu springs state park betreft , ik was wel aan het twijfelen om er nog eens heel te gaan
ik vind het er prachtig .. nu jullie eigenlijk dat ook allemaal opperen voor een bezoek.. ben ik toch geneigd het nogmaals in te plannen dit jaar

wat Disney betreft heb ik de crowd calendar erbij gepakt..

wat ik nu al heb ..

dag 0 Amsterdam -> Jacksonville
dag 1 St.Augustine met overnachting
dag 2 St. Augustine ->Ocala national forest (black bear scenic byway)-> Orlando
dag 3
dag 4 Magic kingdom (wishes dessertbuffet)
dag 5 Epcot
dag 6 Discovery cove (met of zonder dolphin swim ..moet ik nog even over nadenken word ons 8e x waarvan 4x met dolphinswim)
dag 7 Deleon springs state park/ avond Celebrations
dag 8 Seaworld
dag 9 Hollywood studio`s ( fantasmic dinner package)
dag 10 Gaylord palms /shoppen ( -> nachtvlucht Amsterdam)

rest mij nog een volledige dag in te vullen ... ben al blij te weten dat ze maar 1 kerstdag kennen!
kijken of er nog meer tips binnenkomen, anders zet ik op die dag toch het BL. springs SP

Ta2 Gerrit
26-03-15, 15:37
Celebration is in die periode idd erg leuk, ook al omdat veel huizen uitbundig verlicht zijn voor kerst.
En een "sneeuwfoto" in de korte broek is altijd grappig :cool:.

frankz
22-06-15, 22:11
Heeft er toevallig ook iemand ervaring met zwemmen met manatee's in december??
Of is dit in deze periode niet mogelijk?

peterwoudje
22-06-15, 23:13
Wij zijn vorig jaar geweest in december, je moet dan echt wel een dag uitzoeken dat de zon schijnt, in het water is het goed te doen maar als je eruit gaat is het prettig als de zon schijnt om je op te warmen.

elstars
23-06-15, 07:58
In ieder geval zijn er in die periode volop manatees!
Als je er niet mee zou kunnen zwemmen, kun je ze wel op vele plaatsen zien, zoals bij Blue Spring State park of het Manatee Viewing center in Tampa.

frankz
24-06-15, 21:56
In ieder geval zijn er in die periode volop manatees!
Als je er niet mee zou kunnen zwemmen, kun je ze wel op vele plaatsen zien, zoals bij Blue Spring State park of het Manatee Viewing center in Tampa.
bedankt voor de reacties, maar als je er wel mee wil zwemmen wat adviseren jullie dan?
we waren al bang dat de manetees dan vertrokken waren ivm de temp.

elstars
25-06-15, 21:50
Je kunt in Crystal River met manatees zwemmen, bv http://www.riverventures.com/three-sisters-springs-florida.html
De manatees zoeken juist dit soort springs ( bronnen) op, omdat het water hier een constante temperatuur door het jaar heen heeft. Op andere plekken is het in de winter te koud, maar in deze bronnen niet, dus kun je ze hier vinden.
Het Manatee viewing center in Tampa is geen bron, maar ligt bij een elektriciteitscentrale. Ook daar is het water relatief warm.

koenkamphuys
25-06-15, 23:12
zijn er buiten de disneyparken ook nog bepaalde plaatsen (zoals bijv. Christmas) what a must is om tijdens de feestdagen te bezoeken.

Je kunt je op tweede kerstdag 's avonds gratis vergapen aan dit:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?929-Holy-Land-Experience-Orlando&p=207730#post207730

Ik was anders vast nooit erheen gegaan, en het was zeer de moeite waard.

moonlight91
12-10-15, 18:23
weet iemand hoe lang je je kunt vermaken in het Gaylord Palms

we willen dit op dag 3 gaan doen, in de ochtend
maar de mannen willen graag smiddags nog 18 holes lopen op een van de golfbanen in disneyworld
dus ben ik wel benieuwd qua tijd om in te plannen

corrus
12-10-15, 21:32
Ach... ICE, hebben we weleens bezocht...
Niet verkeerd, maar ik vond het eigenlijk te duur (prijzen verschillen per dag)
We zijn pakweg 2 á 3 uurtjes binnen geweest (in ieder geval beduidend minder dan een middag)
Wel grappig is dat je een winterjas te leen krijgt.

moonlight91
13-10-15, 10:53
Van die prijzen schrokken we ook wel
maar laten we zo zeggen liever spijt dat we gegaan zijn
dan achteraf spijt dat we het toch niet gedaan hebben
iniedergeval is er de ochtend mee te vullen

Ebelix
13-10-15, 15:50
Wij hebben het afgelopen december gedaan. Je bent ongeveer 2 uur kwijt. wil je alles doen dan wordt het 3 uur. Wij vonden het leuk maar wij hadden ook kleine kinderen bij ons. Toegangsprijs verschilt per dag en ik geloof ook nog per tijdstip. De merchandise was erg duur. Je moet het een keer gezien hebben.

Tans4USA
14-10-15, 17:48
Wij zijn vorig jaar kerst ook bij Gaylord Palms geweest en ik vond de ijsshow leuk maar ook de kerstvoorstellingen die ze er hielden waren leuk om mee te maken.
Je kunt er over lezen in ons verslag van 2014 http://kerstinorlando2014.blogspot.nl/
Misschien haal je er nog meer tips uit? Veel plezier met de voorpret.

moonlight91
15-10-15, 13:15
Ik had toevallig een tijd terug de link in je onderschrift al aangeklikt
was al erg blij te zien dat jullie veel in korte broek en tshirts hebben rond gelopen hahah
het was afgelopen februari zoooo koud in Orlando, dat ik de moed voor december ook al een beetje verloor

elstars
15-10-15, 20:53
Je kunt er niets van zeggen. De ene keer is het warm, de andere keer iets minder. Wij zaten een keer op Oudjaarsdag op het strand en en een week later was het de koudste dag van het jaar in Florida. Gewoon wat warms meenemen, een vestje en wat zomerkleding, dan zit je altijd goed.

moonlight91
20-10-15, 12:12
Ik had dat al gelezen , is dat alleen op 2de kerst Koen ?
of is dat op meerdere avonden opengesteld
normaal zou ik daar echt niet heen gaan , maar om er zo eens door te wandelen met al die mooie verlichting
lijkt me wel heel mooi..

corrus
20-10-15, 14:12
Lijkt mij niet, want in de VS is bestaat 2de kerstdag niet, het is dan een gewone werkdag. :o

koenkamphuys
21-10-15, 22:54
Tweede kerstdag bestaat niet, inderdaad... gelukkig hebben ze wel 26 december in Amerika. Correctie dus: op 26 december is Holy Land Experience 's avonds gratis geopend.

Ik vond het zeer de moeite waard, alleen al om de excessieve kerstversiering. We gingen daarna naar Downtown Disney en daar was het, in vergelijking met Holy Land, maar een kale boel.

robisjo
23-10-15, 16:04
SHOPPEN!!!!!!!!

Op wat wij 2e kerstdag noemen gaat alles net als op black friday met grote kortingen de deur uit.
Maar hou er wel rekening mee dat het erg druk is, wij hebben in 2009 er bijna 2,5 uur over gedaan om van Lake Buena Vista outlet naar de Primium Outlet te komen waar je normaal 10 minuten over doet.

moonlight91
24-10-15, 10:06
O nee shoppen, daar hou ik echt niet van (en gelukkig dat mijn man en zoon daar mee zijn).. mijn moeder daar in tegen is zowat shop verslaafd
meer dan genoeg reden om ver weg te blijven van de Malls en outlets nu ze weer mee is
er staat de maandag ochtend voor kerst een paar shop uurtjes gepland en dat is meer dan genoeg (lees al te veel ;))

moonlight91
31-12-15, 21:15
Wij zijn inmiddels weer thuis..

En hebben er enorm van genoten

Omdat mijn moeder er bij was hadden we besloten om de tip van Koen op te volgen ,en hebben `the Holy land` bezocht
ondanks dat wij niet gelovig zijn, was het zo de moeite waard om daar alle lichtjes en gebouwen te bekijken,
na al die Florida bezoeken nooit gedacht dat we daar nog eens zouden binnen stappen.
st.Augustine is ook zeker de moeite waard met een kerst bezoek.
Disney en Seaworld waren geweldig, zeker de speciale kerst shows.
Celebration vonden we zelf wat minder, maar ICE in de Gaylord palms was zoooo mooi.
Qua natuur hebben we Silver Springs en Merritt Island bezocht (met dank aan de reisverslagen van PENPE)
en ook het Disney Wilderness Preserve. O, en de strandwandeling in St Augustine-Beach niet te vergeten
De mannen hebben een rondje Golf gedaan op de Disney Magnolia ,terwijl moeder en ik gezellig geshopt hebben
Het was een zeer geslaagde reis!!

het uiteindelijk schema was als volgd
dag 0 Amsterdam -> Jacksonville
dag 1 St.Augustine met overnachting
dag 2 St. Augustine ->Ocala national forest (black bear scenic byway)-> Orlando
dag 3 Golf/ Shoppen / avond Holy Land
dag 4 Magic kingdom (wishes dessertbuffet)
dag 5 Epcot
dag 6 Discovery cove /avond Celebration
dag 7 Merritt Island / avond ICE
dag 8 Seaworld
dag 9 Hollywood studio`s ( fantasmic dinner package)
dag 10 uitslapen/ Disney wilderniss preserve ( -> nachtvlucht Amsterdam)


Of we volgend jaar Florida bezoeken weten we nog niet, dit jaar 2x geweest
volgend jaar staan de Smoky Mountains op de agenda omdat onze zoon daar nog niet is geweest
en hij daar ontzettend graag naar toe wil gaan ..en aangezien er prachtige Golfbanen liggen, is de kans groot dat we dat in 2016 gaan doen
als er ook dat jaar een 2de Amerika reis in zit, Ja dan reizen we zeker naar Florida af.. en anders zeer zeker in 2017 weer !

Dirkje
27-03-16, 23:37
Dag iedereen!
Ik ben nieuw op dit forum en heb al aardig wat informatie hier vanaf gehaald, waarvoor dank! Wij zijn van plan om van 23 december 2016 tot 5 januari 2017 met de kinderen (8 en 10 jaar) naar Florida te gaan. We willen vliegen naar en van Miami en daar vandaan rond reizen, dit omdat de tickets van AirEuropa op dit moment het goedkoopst zijn. Ik heb de volgende vragen:
1.) Denken jullie dat we het risico kunnen nemen om nog te wachten met het boeken van de tickets? Kunnen ze nog goedkoper worden (nu €535,-p.p.) of kunnen we beter dat risico niet nemen?
2.) Weten jullie wat leuke plaatsen zijn om de kerstdagen en de jaarwisseling door te brengen?
3.) Zijn er andere zaken waar we tijdens deze periode rekening mee moeten houden?

Alvast bedankt!

Groetjes, Laura

Fitzroy
28-03-16, 00:03
1. Ik vind dat voor die periode een super prijs. Ik zou meteen boeken.

2. Wat willen jullie doen? Pretparken, strand, shoppen?
Een standaardrondje zou als volgt kunnen zijn Miami - Keys - Gulfcoast - Orlando - St. Augustine - Cocoa Beach - Miami

Anthon14
28-03-16, 00:07
Beste Laura,

Welkom op het forum, als je de zoekfunctie gebruikt komt je heel veel tegen omtrent het verblijven in Florida rond de kerstdagen. Zo zijn de parken extra mooi versierd en is er een leuke kerstsfeer overal terug te vinden in de parken maar ook in de wijken is er erg veel kerstversiering bij de huizen te zien. Oud en nieuw topper is en blijft voor ons toch Epcot met het speciale vuurwerk om 0.00 uur.

Waar je rekening mee moet houden is dat het heel erg druk is in deze periode, wil je ergens naar toe dan moet je gewoon vroeg opstaan en er voor opening al zijn dan heb je nog wat rustigere uurtjes om een en ander te bezichtigen/ te doen.

Voor wat betreft de tickets, als je tevreden bent met de prijs, route, reistijden en de maatschappij zou ik meteen boeken. Prijzen rond de kerstperiode zijn over het algemeen niet heel laag en dan is dit een mooie prijs.

hannie
28-03-16, 10:29
Ik zou ook zeggen,gelijk boeken die tickets!
En zoals anderen ook al zeggen het is overal druk, erg druk. Het is superhoogseizoen, de accomodaties zijn meestal ook een stuk duurder.
Wij zijn 3x met kerst naar Orlando geweest en hadden toen een villa gehuurd.
Misschien kun je nog tips uit mijn blogs halen. Als je mijn blog wilt lezen stuur me dan even een pb met je mailadres dan voeg ik je toe als lezer.

edbet
28-03-16, 17:20
Gelijk boeken! Vaak zijn de tickets in die periode heel duur! Wij zijn om die reden nog nooit met kerst geweest.

Dirkje
28-03-16, 19:34
We hebben geboekt!!! En nu heerlijk plannen maken! Ik ben er nog niet helemaal uit hoe we gaan rijden en wat we het beste kunnen doen met en voor de kinderen. Magic Kingdom slaan we in ieder geval over. Tips en suggesties (buiten Orlando om) zijn van harte welkom! 😃😃

peterwoudje
01-09-16, 12:37
Wij vinden december de mooiste maand om in Florida te zijn, we willen kijken en horen wat je allemaal kunt doen.

wij zelf vinden het leuk om naar de ijsbaan/sneeuwval te gaan kijken in Celebration, tevens zijn de huizen in Celebration prachtig verlicht en dan speciaal in de Jeater Bend drive.

de Osborne Family lights in Hollywood studios zijn werkelijk fantastisch, ik dacht die helaas er dit jaar niet meer zijn.

marijke8
02-09-16, 09:52
Gaylord Palms, ijssculpturen. Is niet goedkoop maar wel heel leuk. Je krijgt warme jassen aan.
Naar het strand, als is het maar om langs het strand te wandelen.

tony
18-10-16, 13:02
Hoi,

Wij gaan met ons gezin (2 kids van 4 en 6 jaar) met de kerst 2 weken naar Florida.
We beginnen een met 3 dagen Miami en daarna een week Orlando.
Heeft er iemand tips waar we het Amerikaanse kerstgevoel en nieuwjaar het beste kunnen meekrijgen. (must see's)
We zitten 1ste en 2e kerstdag in Miami en daarna in Orlando.
Alvast bedankt

tomenvalesca
18-10-16, 14:39
je kan niet meer in de kerstsfeer zitten dan naar 'Mickey's Very merry Christmas party' te gaan in Disney world,
zeker met de kids zou ik me niets leukers kunnen bedenken :D
heb al gehoord dat een wandeling door celebration ook de moeite zou zijn omdat de huizen daar dan allemaal zo mooi versierd zijn.
En minigolven in winter summerland, allemaal in kerstthema
*best wel jaloers hoor, staat hier ook op de bucketlist om ooit eens te gaan met kerst*
heeeeeeeel veel plezier!!

FPK
18-10-16, 15:25
Wij zijn ook met kerst in Florida alleen gaan wij net voor kerst naar Orlando en zitten met Kerst op Captiva Island. Wij wilden de drukte met kerst in Orlando juist niet opzoeken. Met oud en Nieuw zijn we in Miami. Kijk graag mee in dit topic of er nog tips zijn!

b767-300er
29-05-17, 20:23
Temperatuur is prima!

mijnie
30-05-17, 12:05
Ja, ik vond de temperatuur goed te doen. Ik heb maar 1 dag een vestje aan moeten doen en dat was toen we naar Ocala gingen. Temperaturen in Orlando lagen zo rond de 25 graden en in Bonita Springs zaten we op dik over de 30 graden.

osterop
30-05-17, 12:20
fantastisch, wij gaan meestal in de zomer of voorjaar. Maar dit klinkt heerlijk!

moniquekruiningen
21-01-18, 20:03
Als alles gaat zoals gehoopt, vieren wij dit jaar mijn 50e verjaardag (24 december), kerst en oud en nieuw in Florida.
Epcot is een aanrader voor oud en nieuw lees ik, maar ik lees ook dat ergens tegen het middag uur de parken wel eens aan hun max kunnen zitten qua bezoekersaantallen. Maar hoe werkt dat dan als ik bijv een parkhopper kaart koop voor 1 dag? Stel ik begin in AK en wil daarna naar Epcot, heb ik dan gewoon pech als het vol is?

YBodur
22-01-18, 00:31
Leuk hoor, wij zijn net weer terug. Ik kan je niet vertellen hoe het is in Epcot met oud en nieuw want wij hebben dit in Seaworld gevierd. Via het nieuws hebben we wel gehoord dat Disney met kerst vol was en ook geen mensen meer binnen liet. Voor oud en nieuw werd aangeraden om vroeg het park in te gaan en dan binnen te blijven.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Mushu
22-01-18, 07:02
Epcot heeft de minste kans om te sluiten (want het is een groot park) en dat gebeurd dan ook zelden. MK heeft een veel grotere kans en sluit zo’n 6 x per jaar. Maar altijd in fases. Phase 4, totale sluiting is echt heel zeldzaam. Als je een hopper hebt en je komt van een ander park, mag je er met een phase 3 sluiting niet meer in (dus met phase 1 en 2 nog wel). Disney doet trouwens heel onduidelijk over wanneer er een sluiting is geweest. Je leest tegenstrijdige berichten naderhand. Ik ben met 4th of july geweest in mk (na opening later in de ochtend en Epcot in de middag) en dat was geen probleem. Er bleek later wel een phase 1 sluiting geweest te zijn van mk maar daar hebben wij niets van gemerkt. Als resort gasten mochten wij t/m een phase 3 sluiting naar binnen.

moniquekruiningen
26-08-18, 13:30
Nog 114 dagen voor dat we weer gaan... en de twijfel slaat weer eens toe.
tickets voor Discovery Cove en dus ook voor Seaworld hebben we. Maar voegen we daar OF Disney OF Universal OF geen ven beide aan toe? Ik twijfel omdat ik verwacht dat het in die periode razend druk zal zijn 18/12-02/01.
Ook omdat we in beide parken al vaker zijn geweest, maar oh wat zijn ze leuk en krijgen we er geen spijt van als we het niet doen? Tips?

Mattie
26-08-18, 18:00
Voor Universal kan je een 14dagen kaart halen voor €270 kan je makkelijk een ochtendje/middagje gaan zonder dat het echt flink geld kost.

moonlight91
26-08-18, 19:57
Wij hebben in 2015 de Disney parken gedaan
en ja het is heel druk!
toch was de kerstsfeer fantastisch
dit jaar doen we MK (planning 24-12) en Universal beide parken (27 of 28-12)
ik vond zelf toen dat de dagen voor kerst minder hectisch waren dan de dagen erna

Gerjo 2016
28-08-18, 13:46
Nog 15 weken en dan gaan we ook eens kijken hoe druk het is
we hebben al jaren een jaarkaart voor Seaworld en daar gaan we ook tijdens de feestdagen gebruik van maken
we zijn wel eens de voor periode geweest maar gaan nu echt de Dagen daar mee maken
we gaan van 12 December tot 14Januari

tcjvissers
29-08-18, 09:20
Seaworld is met de kerst ook prachtig Gerrit, met mooie shows, verlichting en sfeer!

osterop
17-09-18, 08:41
Hebben julie een idee wat de kosten van de vliegtickets zijn als je de kerstvakantie in Florida door zou willen brengen? We zijn waarschijnlijk erg laat met tickets boeken maar het kwam spontaan op. wat ik zie kom je al snel rond de 1000 euro per persoon uit. Wellicht is dit een prijs die gewoon is rond die tijd. Dan zet ik het spontane idee weer in de koelkast :)

moniquekruiningen
17-09-18, 13:34
Wij gaan van 18/12 tm 02/01 en ik was via Gate1 € 870 kwijt voor 2 personen incl baggage
We vliegen met UA /Lufthansa; niet rechtstreeks uiteraard. Ik keek een week of 2 geleden naar Tui, waar ik niet mee wil vliegen, kwam ik voor die periode over de € 1000 pp uit.

FloridaFabian
17-09-18, 15:12
Ik ben momenteel ook voorzichtig aan het kijken voor de komende kerstperiode (22/12-31/12, ik kan helaas vanwege mijn werk niet later terug) en kom rond de 700-800 p.p. uit voor 'redelijke vluchten'. Nu Roshelle nog zover krijgen ;)