Florida Forum

Kerst in Florida

lschrijver
13 oktober 2005, 15:29
Hallo allemaal,

We willen een auto rondreis van twee weken maken naar Florida. We zijn een gezin met drie kinderen van 7, 5 en 2. We willen graag de Disneyparken doen maar ook een week relaxen aan het strand. Is de kerstvakantie een goede periode om te gaan? En dan doel ik voornamelijk op het weer (kun je nog wel lekker in zee zwemmen dan?) en de drukte. Is Disney "te doen" of overal ellllllenlange rijen?

Alvast heel hartelijk dank voor jullie advies.

Laura

Njit
13 oktober 2005, 15:34
We willen graag de Disneyparken doen maar ook een week relaxen aan het strand. Is de kerstvakantie een goede periode om te gaan? En dan doel ik voornamelijk op het weer (kun je nog wel lekker in zee zwemmen dan?) en de drukte. Is Disney "te doen" of overal ellllllenlange rijen?

Temperatuur: tussen de 12 en de 23 graden
Drukte: druk tot zeer druk

Disney houd zelf de volgende seizoenen aan:

Value Season: January 1 - February 16, August 28 - October 4, November 27 - December 19
Regular Season: April 17 - August 27, October 5 - November 26
Peak Season: February 17 - April 16
Holiday Season: December 20 - 31

Bron:
Weather Averages Orlando (http://www.weather.com/activities/other/other/weather/climo-monthly-graph.html?locid=USFL0372&from=search)
Disney Seasons 2005 (http://www.mousesavers.com/seasondates2005.html)

Eric
13 oktober 2005, 23:12
mmmm, 7, 5 en 2.
Het is maar een suggestie, maar kun je niet buiten de schoolvakanties voor een keertje?
Voordelen: goedkoper, rustiger en vaak ook beter weer.
Zwemmen in zee zal in de winter niet gaan, maar elk hotel heeft wel een zwembad, dus dat is geen probleem.
Ga lekker in bv. Februari, dan is het hier pokkeweer, en daar heerlijk aangenaam in de parken.
Succes, Eric

lschrijver
14 oktober 2005, 13:45
Hallo Njit en Eric,

Bedankt voor jullie reactie. Inderdaad lijkt het me dan beter om een keertje buiten de schoolvakanties te gaan. Februari lijkt me wel ok, maar kun je dan wel lekker in zee zwemmen? Of is het dan toch verstandiger om in april/mei te gaan? We zijn echte strandfanaten, vandaar.

Vriendelijke groet,

Laura

Ebelix
14 oktober 2005, 13:51
Eind maart, begin april is lekker om in Zuid florida aan het strand door te brengen. Het water komt dan ook al langzaam op temperatuur.

Eric
14 oktober 2005, 20:07
Ik heb geen idee of de zee dan al warm genoeg is om te zwemmen, houd bij boeken in die periode wel rekening met de Springbreak, ik weet niet precies wanneer die is, het duurt ongeveer een maand volgens mij...
Het water van de zee is uiteraard in het nejaar warmer, op dit moment (ik zit in Ft. Myers) is het heerlijk om in zee te zwemmen, en ook ideaal rustig in de parken !!
Eric

Daniel
15 oktober 2005, 11:50
Nou, als ik zie dat mensen in mei de zee in gaan in NL, dan kun je zeker in april de zee in in Florida!

Zonder gekheid: volgens mij is de zee dan warm genoeg (zeker in zuid FL) om in te zwemmen. Maar voor 100% uitsluitsel zal je er een temperatuur kaart van de regio en de tijd erbij moeten pakken...

Jenny
2 november 2005, 20:11
Weet een van jullie misschien of er op kerstavond nog een supermarkt open is. Wij komen 24 dec om 20:30 aan op Orlando, zouden we dan nog iets kunnen kopen of kunnen we dat beter vanaf hier regelen.

Eric
3 november 2005, 02:07
Supermarkten in Amerika zijn 365 dagen per jaar 24 uur per dag open.
Geen enkel probleem om op kerstavond of op eerste kerstdag uitgebreid te gaan shoppen.
Je zal verbaasd zijn als je kerstnacht om 03:00 uur de Publix binnenloopt, en daar gewoon hele families karren vol ziet laden !!
Eric

vanwijkjes
6 december 2005, 15:47
Hallo,
wij zitten in Florida vanaf 23 december t/m 7 januari. Dat wordt dus kerst en oud en nieuw in de USA. Voor ons helemaal nieuw. Het is de eerste keer dat we zo'n verre reis maken. We hebben er ontzettend zin in natuurlijk. Wie heeft er ervaring in deze periode in Florida??
We zijn met z'n viertjes, man vrouw en 2 kinderen van 17 en 14 jaar.
Groetjes Jacqueline

sonja
6 december 2005, 19:05
Hallo Jacqueline,

Naar welke plaats gaan jullie in Florida? Dat is belangrijk te weten ivm de attracties.
Wij gaan nu al een aantal jaren met kerst en oud-en-nieuw en dat bevalt ons uitstekend. We hebben tot nu toe steeds heerlijk weer getroffen, zon, droog (niet vochtig zoals in de zomer) en een temperatuur van 22-26C. We zitten meestal aan de kant van de Golf van Mexico.
Met welke maatschappij vliegen jullie? Wat willen jullie gaan zien/doen?

groetjes
Sonja

Stephan
7 december 2005, 14:10
Hoi Jacqueline,

Grappig wij gaan ook op de 23e naar florida (vliegen met delta op ft lauderdale, vertrek 11.00 uur vanaf schiphol).
Kerst is in florida op de 25e en de 26e gebruiken de amerikanen als "boxing day" is alle pakjes weer terug brengen ipv onder de rhodendendoron :lol:
Kerst voor ons dus in Ft. Lauderdale en daar in die prachtige omgeving lekker eten, beetje rondkijken en genieten voor ons. Met Oud en Nieuw zitten we in Orlando en dat is een heeeeeeeeeel ander verhaal :shock:

gr.stephan

Fan
7 december 2005, 14:38
Hoi,
Wij hebben vorig jaar voor de 1e keer de Kerstvakantie doorgebracht in Florida Orlando. Een geweldige ervaring vinden wij. Alle parken prachtig versierd, overal Kerstmuziek maar je loopt wel lekker in je zomerkleding. Vorig jaar was het tussen de 20 en 25 graden, helemaal perfect. Nu vertrekken wij op 26 december en verblijven tot 2 januari in Orlando. Vervolgens een cruise vanaf Fort Lauderdale voor 6 dagen. We kijken er heeeeel erg naar uit. Heel veel plezier gewenst in Florida.
Groetjes
Fan

Barry1401
7 december 2005, 16:21
Nou... vorig jaar heeft het in orlando op 1ste kerstdag gegoten... bij 15 graden C ... (wij waren op dat moment in Animal Kingdom) vroeg weggegaan, nat tot op het bot...

2de kerstdag was wel mooi 22 graden
Met de jaarwisseling was het 19 graden in EPCOT

vanwijkjes
8 december 2005, 11:21
Hallo,
We vliegen met Martinair en we landen in Miami. We verblijven daar twee nachten, dus 23 en 24 december. Dan gaan we naar Key-West en blijven daar ook 2 nachten, dan naar Key Largo, 2 nachten, Fort Lauderdale 1 nacht en dan naar Orlando, dus daar vieren we oud en nieuw. In Orlando verblijven we t/m 7 januari. Heel programma dus, we zijn erg benieuwd.
Groetjes Jacqueline

marije
9 december 2005, 08:25
Ze hebben alleen in amerika maar 1 kerstdag. Dat is wel jammer en idd de dag na kerst brengt iedereen de cadeau's die ze gekregen hebben allemaal terug. Als jullie naar Key largo gaan is het leuk om een speedboot te huren bij pennycamp. Erg leuk, kost niks en de kans dat je dolfijnen ziet is erg groot.
Veel plezier!!!

edenanita
13 december 2005, 07:39
Hoi,

Wij zijn in 2003 met de kerstperiode in Florida geweest. Ik zelf vond het niet zoveel bijzonders. De tuinen van een hoop mensen zijn wel leuk en mooi versierd. Het enige wat ik leuk vond aan de kerst is dat we bij familie zaten wat het wel bijzonder maakt. Oud en nieuw is daar erg weinig aan, geen vuurwerk. Af en toe een verdwaalde vuurpijl, maar dat is dan ook alles!! Ikzelf zal in deze periode niet meer naar florida gaan. Wij gaan nu in de periode februarie/maart.

Marcelg
13 december 2005, 22:20
Ik vond het ook al vreemd om te horen dat er mensen zijn die kerst hier geweldig vinden.

De kerst in Key West heeft dus helemaal niets aparts anders dan onze duizende lampjes, die ik dus nu eindelijk allemaal nieuw heb in een andere kleur, omdat de oude onder water waren geraakt tijdens Wilma.
Oud en nieuw, dat is hier helemaal een lachertje, om 12 uur op een toetertje blazen en dan naar huis.

Ik ga dus ook lekker naar NL voor oud en nieuw.
De kerst moet ik helaas hier door brengen, maar omdat er toch niets aan is ben ik blij dat het maar 1 dag kerst is.

Natasja L.
14 december 2005, 09:35
Kerst in Florida vieren lijkt mij niets aan. Bij kerstmis hoort de kou en als we soms geluk hebben sneeuw, dus geen zand en temperaturen van boven de 20 graden. Tenminste zo kijk ik er tegen aan. Het lijkt me dus niks om op 1e kerstdag op het strand te liggen. Kerstmis in het buitenland vieren zoals in een stad als New York lijkt me wel weer erg leuk. Wij zijn een paar keer een week voor de kerst in New York geweest. Prachtige periode om daar de kerstdagen door te brengen. Wij zijn ook nog bij Amerikanen op visite geweest. die wijken daar, waren erg "bijzonder "gedecoreerd. Je weet wel met van die vreselijke opblaas sneeuwpoppen en een overdaad aan buitenverlichting. (Ik hoop dat ik nu niemand beledig op dit forum, want de overdaad aan kerstdecoraties zie je hier in Nederland ook steeds meer) Ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die in de winterperiode de warmte opzoeken. Wij hebben dat een keer in maart gedaan, toen zijn we op vakantie naar Mexico geweest. Voor mij geen kerstmis in Florida.

vanwijkjes
14 december 2005, 10:08
Hallo,
even over de kerst in Florida. Wij gaan dus met de kerst omdat we het gewoon in de zomervakantie veel te heet vinden. Het is ons afgeraden om in die tijd te gaan. Als we wel waren gegaan (in de periode vanaf 1 juli) dan hadden we dus ook nog een orkaan gehad. Dus.... kerst is de enige periode dat we 2 weken weg kunnen met de kinderen. Kerst zelf zegt ons in ieder geval niet zo veel. Het is gewoon lekker om midden in de winter naar een warme locatie te gaan. Lijkt me wel bijzonder.
Groetjes Jacqueline

Pauline
1 februari 2006, 07:38
Goede morgen Florida-kenners,

Wij, gezin met 5 kids (leeftijd tussen 9 en 18 ) zijn van plan in de kerstvakantie naar Florida te gaan. Wie heeft hier ervaring mee :?:
Is het dan erg druk, drukker als in de zomervakantie :?: Is dat dan alleen de eerste week van de kerstvakantie (kerst,oud/nieuw) en is de eerste week van Januari rustiger :?: (dan plannen we de pretparken in die week!) En zijn de "waterparken" ook open rond de kerst of niet :?:
Ik heb al veel gelezen op het forum en ben veel wijzer geworden, maar dus toch nog een paar vragen.

Graag jullie reactie

groetjes
Pauline

marisca
1 februari 2006, 10:36
Naar mijn ervaring is het de aller drukste periode in de pretparken! De waterparken gaan voor onderhoud om en om dicht bij disney . Meestal eind januari en begin februari. Je kunt het ook terug vinden op de Walt Disney world site! Het zou per jaar kunnen verschillen. Ik denk dat ze dat doen in de minst druke periode, En houden rekening met het weer, Dan is het rond de 18 graden. Groetjes marisca. :D

Disneyfan1970
1 februari 2006, 18:42
Het is op voorhand de meest drukke periode, vooral tussen 23 december en 1 januari.
Wij zijn in 97/98 geweest, en vonden het geweldig, nooit meer kerstsfeer gevoeld als toen, ondanks het goede weer.

De drukte in de parken hebben wij niet als vervelend ervaren.

Jeroen

keplah
1 februari 2006, 19:43
Wij zijn afgelopen kerst geweest en het is inderdaad erg druk. Als je dit van te voren weet komt het niet als een verrassing en calculeer je het dus in. Sommige wachttijden lopen wel uit maar die attracties doe je dan met de fast-pass of je doet ze na 2/3 januari gewoon een keer, het is dan inderdaad (iets) rustiger. :D

Oudjaarsdag in het Magic Kingdom is zeer apart, extreem druk maar wel gezellig. Let wel op de drukte bij het verlaten van het park op deze dag...dit kan soms erg lang duren! Wij deden er ruim 1,5 uur over om van de uitgang naar de mono-rail te lopen, een afstand van ong 300 meter.....:!:
Op zich een unieke ervaring maar de volgende keer toch maar iets anders doen op deze avond.

Het weer was perfect de afgelopen kerstperiode: 20-25 graden overdag (soms nog warmer)maar 's-avonds koelt het wel snel af en is een trui of een jas onontbeerlijk. Wij hadden dit soort spullen in een kluisje gedaan, dan hoef je dit niet steeds mee te zeulen.

Kortom: wij hebben het prima naar ons zin gehad, maar slaan de volgende keer oudjaarsavond in het MK over.

sonja
1 februari 2006, 19:49
Wij hebben de laatste 5 jaren Kerst en oud en nieuw doorgebracht in Florida. De week tussen kerst en oud en nieuw is over het algemeen wel drukker, de eerste week januari absoluut niet. Dit jaar Nieuwjaarsdag in Epcot doorgebracht, geen echte wachttijden. De sfeer en kerstversiering en parade 's zijn geweldig.
Overigens klaagden dit jaar de hotels en restaurants dat het 'very slow' was, dit was ook onze ervaring voor wat betreft restaurants, nergens hoeven wachten op een tafeltje. Persoonlijk vind ik Florida in de winter heerlijk, temperatuur is aangenaam en niet vochtig. Dit jaar wel een paar koude avonden gehad, maar overdag altijd zon. Ook barst in de eerste week van januari de uitverkoop in alle hevigheid los, je kunt dan voor bijzonder weinig geld goede merkkleding kopen, met 5 kids lijkt me dat een leuke bijkomstigheid. Geniet van de voorbereidingen!

Disneyfan1970
2 februari 2006, 14:08
Oja vergeten te zeggen, het was ons toen zo goed bevallen, dat we dit jaar weer gaan met de kerstvakantie.

Toen hebben we oud en nieuw gevierd in MK, dat doen we dit jaar denk ik weer, of heel misschien Epcot.

Jeroen

popbizzart
30 mei 2006, 22:10
Hallo.
Ik vroeg me af of er veel prijsverschil zit tussen een complete reis met villa/auto rond de feestdagen of met karnaval ?
Heeft iemand hierover een idee ??

Marcel

Michael66
30 mei 2006, 23:40
Tip: Maak zelf even een offerte via de website van American Estates. Daar kun je de data invullen die je op het oog hebt en dan zie je zo wat het verschil is.

Kerst is overigens de duurste periode in Orlando. Veel amerikanen die dan op vakantie gaan en gewoon veel mensen die de Christmas-spirit in Disney willen meemaken.

Als carnaval in de periode van Spring Break valt zit je overigens ook in een drukke=dure periode.

marisca
31 mei 2006, 14:45
Dat lijkt mij ook wel wat, Met kerst en oud en nieuw in florida!
Maar dan kan het maar voor 2 weken in de vakantie periode.
Maar dat is toch niet veel duurder als Bouwvak vakantie periode???
Of heb ik het mis?, ik weet wel dat het veeeeel drukker is maar veeeel duurder?
Gr Marisca :lol:

popbizzart
31 mei 2006, 22:10
Dat was inderaad een goede tip.
Ik heb op American Estates gekeken en is zit niet veel verschil in de prijs.
Nog niet alle prijzen staan op de site, maar wel die van Martinair.
En het verschil is maar € 47 voor 4 personen en 19 dagen.

Bedankt.

Marcel

stefimke
17 mei 2007, 22:47
Wij willen met 2 kleine kids (tzt 4 en 2 jr) dit jaar in de kerstvakantie naar Florida op vakantie. Een goede vriend woont in Fort Lauderdale wat we als "thuisbasis" gaan zien, vandaaruit willen we meerdaagse trips gaan plannen. In principe gaat het ons nu om 2 dingen:
* vlucht..
* huurauto

We zien tussen de bomen het bos niet meer qua sites waar we vluchten en huurauto's kunnen regelen. De verschillen zijn vrij groot, en er zit zelfs al verschil tussen vandaag kijken en morgen kijken blijkt.

Voor de vlucht AMS-MIA (en terug) kijken we momenteel naar www.expedia.nl (http://www.expedia.nl/) en hebben we iets met Alitalia met een tussenstop op Milaan op 't oog. Die is "goedkoop".

Voor de huurauto hebben we een full-size in gedachte (moet ruim genoeg zijn toch voor 2 volw, 2 kleine kids+stoeltjes, en 1 à 2 kleine vouwbuggies?).... maar dit is nog lastiger ivm de verzekeringen. Met name de aanvullende WA (LIS?) zit niet overal erbij. Qua prijs komen we erg goed weg op www.eautohuur.nl (http://www.eautohuur.nl/) maar daar zien we die LIS niet terug en dat zit ons niet zo lekker.

Experts... zitten we op de juiste sites te zoeken of hebben jullie betere tips?

Eric
17 mei 2007, 23:02
Hallo, Stefimke, welkom op het forum.
Je bent al aardig aan het neuzen geweest blijkbaar, want je eerste keuzes zijn niet slecht.
Overigens zou Alitalia niet mijn eerste keus zijn als je een Amerikaanse mij kan vinden voor ongeveer dezelfde prijs.
Alitalia heeft een slechte reputatie op het gebied van stakingen, punctualiteit en bagagevermissngen (belangrijk ivm overstappen).
Kijk ook eens op www.vliegtarieven.nl (http://www.vliegtarieven.nl), en dan moet je ook eens een andere voorkeursmij aangeven, anders krijg je niet altijd de goedkoopste tarieven. Probeer bv. Continental maar eens.
Een andere goedkope autoverhuurder, momenteel door veel forumleden gebruikt is usareisen.de, met name goedkoop voor Alamo, de Equinox !!
Succes, Eric

calypso
18 mei 2007, 05:59
Allereerst welkom op dit leuke forum
Zo te zien heb je al aardig wat informatie bij elkaar verzameld. Wat is het beste dat is natuurlijk voor iedereen anders, want iedereen heeft een andere voorkeur voor maatschappij en zo.

Voor de auto zou ik toch zeker gaan voor een all inclusief pakket of dat nu van Alamo of Hertz of eautohuur is. dan weet je in ieder geval dat je alle verzekeringen erbij hebt en hoef je dus niet druk om te maken.
Een goedkope site hiervoor is momenteel inderdaad zoals Eric zei Usareisen.de (http://www.usareisen.de)

Tja en welke vliegmaatschapij? er zijn er zo veel!
Veel gebruikt hier zijn toch Delta, United, Martin Air(die overigens direkt vliegt als enige) Zelf heb ik dit keer Delta genomen gewoon omdat het de goedkoopste was, en ik er een stop-over mee kon boeken gratis.

Dus kijken toch nog eens rond voor wat voor jouw de beste keus is, en mocht je iets gevonden hebben leg het hier voor. weet zeker dat je altijd wel reactie op je voorstel zult krijgen.

Albert38
18 mei 2007, 08:58
Wij zijn gewoon met onze wensen naar een Globe reisbureau gegaan en die hebben in samenspraak met ons een reis samengesteld. De kosten hiervan zijn maar € 20,- (boekingskosten). We vliegen rechtstreeks naar Orlando voor een tarief wat ik bij diverse aanbieders die hier worden vermeld nog niet ben tegengekomen. De autohuur bij Hertz word gratis uitgebreid van type C naar F en kregen er gratis "Neverlost" erbij.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je ruim van te voren de zaken regelt dat je vrij veel geld kan besparen. Het is onze eerste reis naar de USA en we willen de zaakjes goed geregeld hebben. Jullie hebben kinderen dus ik zou je als vader van 2 tieners een rechtstreekse vlucht aanraden.

Eric
18 mei 2007, 19:27
Jullie hebben kinderen dus ik zou je als vader van 2 tieners een rechtstreekse vlucht aanraden.
Of juist niet.
Rechtstreeks heeft voordelen, maar overstappen ook.
Het grootste verschil is dat je al op de overstapluchthaven alle sores van immigration en customs hebt, en dus bij aankomst in Florida zo door kan lopen naar buiten, en dus ook geen halve 747 voor je hebt bij de autoverhuur !!
De totale reistijd is meestal daardoor hetzelfde.
Daarbij is er maar een mij die rechtstreeks vliegt (Martinair) en met overstap heb je heel veel keuze.
Eric

Michael66
18 mei 2007, 19:36
Eric heeft helemaal gelijk wat mij betreft!! en je VS-gevoel begint ook nog eens eerder. \\:D/

stefimke
19 mei 2007, 13:35
Dank voor alle enthousiaste reacties en goede tips!

Ik heb LTU afgelopen week gemaild en kreeg toen te horen dat ze pas juni/juli met de flight calender voor dec-jan kwamen.

Directe vlucht met Martinair leek ons zeker het ideaalst, maar pakt ~1500 euri duurder uit dan een vlucht met Alitalia... vinden we toch wat veel van 't goede.

We hebben inmiddels de knoop maar doorgehakt en hebben via een lokaal reisburo geboekt. Vlucht met Alitalia en een huurauto via Sunnycars, met extra WA-verzekering. Hoeven we ons daar alvast geen zorgen meer om te maken en kunnen we ons concentreren op de leuke dingen die we ginds kunnen gaan doen straks! Het prijsverschil tussen lokaal en via internet boeken was zo minimaal dat we voor de lokaal boeken variant gekozen hebben. We zijn niet echte reis-experts en zeker met 2 zo'n kleine koters erbij is het toch wel handig om zo een echt aanspreekpunt te heben.

Via Alitalia stappen we over in Milaan. Dat leek ons met de kids handiger dan een overstap in de States, aangezien je dan weer met je hele hebben en houwen door de fijne US-customs heen moet. Of het overstapmoment op 't einde/begin van de vlucht ligt maakt op zich niks uit, want dat is bij de terugreis precies andersom.

Overigens, we zijn aan deze periode gebonden ivm werk in de onderwijs-sector.

Nu dus op zoek naar leuke dingen voor ons, en voor de kinderen. Dat zal nog een hele uitdaging worden om daar een leuke balans in te vinden. Voor tips houden we ons altijd aanbevolen!

Eric
19 mei 2007, 14:08
Via Alitalia stappen we over in Milaan. Dat leek ons met de kids handiger dan een overstap in de States, aangezien je dan weer met je hele hebben en houwen door de fijne US-customs heen moet.
Dat moet je zowieso, of je nu overstapt in de US, of aankomt....
Nu heb je bij aankomst in Florida al die sores, anders loop je er gewoon uit.
Eric

bemmel47
21 mei 2007, 16:01
Hoi, ook wij gaan 21 december florida verkennen voor 14 dagen en ik heb mijn vlucht via WTC geboekt. 2 volwassen en 2 kinderen (4 en 11 jaar) voor 1745 inclusief alles. Ik vlieg met United Airlines.

Soeza82
1 augustus 2007, 19:32
Wie heeft er tips? Hotels in Key West zijn heeel erg moeilijk te vinden op deze dagen en ook aardig aan de prijs.

Ik hoor het graag.

Groetjes Saskia

Eric
1 augustus 2007, 20:14
Beetje niet helemaal het antwoord, maar ik denk dat de Disneyparken het meest sfeer hebben in die periode.
Kerst in Miami heeft weinig sfeer, van Key West weet ik het niet, maar het is daar dan wel de drukste periode van het jaar.
Eric

Soeza82
2 augustus 2007, 10:49
Dankjewel voor je reactie.

We gaan van 17 t/m 21 december naar Disney. Hopelijk is het dan nog iets rustiger. Met de kerst vrees ik dat de drukte enorm is.

Ik heb de route alweer iets omgegooid. We rijden vanaf Disney naar Naples, verblijven daar 1 nacht en rijden dan naar de Keys, de dagen voor de kerst is rustiger dan de dagen voor O&N en dus ook meer hotelkeus.

Groetjes!

corrus
4 augustus 2007, 09:34
Dankjewel voor je reactie.

We gaan van 17 t/m 21 december naar Disney. Hopelijk is het dan nog iets rustiger. Met de kerst vrees ik dat de drukte enorm is.

Ik heb de route alweer iets omgegooid. We rijden vanaf Disney naar Naples, verblijven daar 1 nacht en rijden dan naar de Keys, de dagen voor de kerst is rustiger dan de dagen voor O&N en dus ook meer hotelkeus.

Groetjes!Het is verstandiger om de route andersom te rijden...

Eerst de rest en eindigen in Orlando.

Ten eerste... zijn de hotel in het zuiden dan goedkoper, hoe later in december je gaat hoe duurder het wordt.

Te tweede... indien je met kinderen reist is het een leuker vooruitzicht voor ze.

Lannie
30 augustus 2007, 21:35
Meld je aan voor de nieuwsbrief bij www.Cheaptickets.nl (http://www.Cheaptickets.nl), wij hebben een rechtstreekse vlucht geboekt met martinair voor € 340,- p.p. De auto hebben wij via het reisburo hier bij ons in het dorp gedaan, omdat dit meer duidelijkheid geeft. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat je bij de maatschappijen in Amerika nog vaak een eigen risico die je dan ter plekke moet afkopen en je daardoor vaak ook duur uit bent.

bono
24 april 2008, 10:33
Wij zijn er 2x geweest rond de kerst en moet zeggen het is een speciaal sfeertje hoor.

Je rijdt in je auto en hoort kerstmuziek en jij zit daar in je korte broek met topje en airco aan :sad:

Hotels die in de kerstsfeer zijn en erg mooi zijn aangekleed.
http://img368.imageshack.us/img368/6227/amerikarondreis2007407ov0.jpg (http://imageshack.us)

Ook de Disney parken doen hun best het mooi te maken en overal hoor je kerstmuziek en in Downtown geven ze kerst concerten en zo .....er mooi allemaal.
http://img368.imageshack.us/img368/7651/amerikarondreis2007344wy2.jpg (http://imageshack.us)

Veel plezier daar.....

Gr. Monique

Michael
24 april 2008, 17:39
Afgelopen kerst zijn wij er geweest. Geweldig. heerlijk die overdaad aan kerstversieringen. De after christmas opruimingen :grin: en vooral het lekkere weer. Voor een impressie van onze afgelopen kersttrip zie
www.kerstinflorida.web-log.nl (http://www.kerstinflorida.web-log.nl)
komende kerst gaan we weer 8-)

calypso
25 april 2008, 07:54
Kerst is inderdaad de mooiste tijd van het jaar zeker in Florida. Alles is zo mooi versierd dan. En ga eens een avond door de wijk rijden kijken naar alle huizen die zo mooi versiert zijn echt te gek. En uiteraard zie je dit natuurlijk ook in de parken terug.

Ben nu 2 keer met kerst daar geweest en ga dit jaar weer, vind het gewoon zo special vooral Disney met kerst

Guus
25 april 2008, 08:33
Ik begrijp niet helemaal waarom Kerst zeker in Florida de mooiste tijd van het jaar is. De dingen die je beschrijft zijn redelijk standaard in de VS en jammer genoeg ook al op sommige plaatsen in Nederland. Ik associeer Florida meer met zon, zee, strand, lekker eten en relaxen. Ik vraag me af of ik een kerstgevoel zou hebben als ik in mijn korte broek en flip-flops over het strand loop (All I want for Christmas is a real good tan). Kerst is voor mij lage temperaturen, sneeuw, gezelligheid, chessnuts on an open fire, mooie etalages met uitbundige kerstversiering, shoppen. New York dus.

nbh
25 maart 2009, 23:57
Ik ben zo enthousiast over de mogelijkheden in florida dat we besloten hebben om er met kerst ook maar meteen naar toe te gaan.De grap is dat we pas 16 juli 2009 eerste voet op floridiaanse aarde zetten... Over floridakoorts gesproken:lol:

marijke8
14 mei 2009, 22:00
ik dit jaar ook voor de kerst geboekt, na een slechte start in januari 2009, wil ik kerst 2009 niet thuis vieren, daarom maar is kijken hoe het in december is. Wat zijn de temperaturen rond de kerst. graag jullie reactie

calypso
15 mei 2009, 06:37
Is natuurlijk koffiedik kijken, maar afgelopen december had ik gemiddeld zo'n 20-25 graden daar, alleen neem een trui mee als je naar een park gaat want in de avond koelt het best goed af en voelt het koud aan.

svenehans
10 juni 2009, 08:32
Hoi! Nou, van 20-dec tot 3-jan gaan wij dus ook! Het duurt nog een tijd, maar voorzichtig aan eens plannen wat we gaan doen. Aangezien we 2 januari een jarige in ons midden hebben en de keuze voor die dag dus aan haar is, staat nu al vast dat we die dag naar Magic Kingdom gaan. Drukte-technisch, zoals ik op het forum heb gelezen, ook niet onverstandig. 31 december gaan we de parken ontwijken. Maar mij is niet helemaal duidelijk wat de situatie nou eigenlijk op 25 december in de parken is. Juist druk? Of juist niet? En what about 1 januari? Zat dan eigenlijk te denken aan Seaworld of Busch Gardens. Voor de rest zijn we er ons terdege van bewust dat het een drukke periode is. Maar daarom zal het niet minder zijn!

Wie ervaring heeft... ik ben echt geïnteresseerd! Alvast bedankt!

disney fan
11 juni 2009, 07:47
Weet iemand van wanneer tot wanneer de disney parken in kerstsfeer zijn?
Heb al een paar keer gezocht op de Disney site maar nooit iets kunnen vinden.
In Parijs beginnen ze al half november tot de eerste week van januari.
Mijn man en ik kunnen lastig weg van ons werk rond de feestdagen maar eind november, begin december is geen probleem.
Ik wil zo graag een keer de kerst sfeer in de parken in Florida zien dus vroeg me af of dit begin december ook al lukt?

Groetjes Disney fan

theovg
11 juni 2009, 09:49
Dat is bijna altijd na thanksgiving day dit jaar is dat op 26 November.Wij vliegen dit jaar ook op die dag naar Orlando.

Groeten Theo

calypso
11 juni 2009, 10:29
Van eind November tot begin January kun je de kerstsfeer opnemen in het Magic Kingdom.

disney fan
11 juni 2009, 14:17
Thanx!
Dat klinkt goed.
Gaat dit jaar niet meer gebeuren ben net terug en ga in september voor 3 weken (2x per jaar is max jammer genoeg)
Ga dus in 2010 zeker begin december heen!
Is alleen in Magic Kingdom kerstsfeer of ook in de andere parken?

corrus
11 juni 2009, 14:24
Afgelopen jaar...

31 december (oudejaarsavond) 24:00 uur...

De jaarwisseling.

Epcot...

Onbewolkt, 19 graden celsius...

Niks dikke trui, wél lange mouwen... heerlijk

brin
11 juni 2009, 17:09
Wij waren er met de jaarwisseling ook en hebben heel mooi weer gehad, s' avonds inderdaad een truitje meenemen of dekentje voor de kinderen ( handig bij de vuurwerkshows).
De drukte in de parken valt eigenlijk goed mee. Oké er was veel volk maar het is geen overrompeling.

Wij waren op 24 december in Magic kingdom, om 15 u was er de Christmasparade en we aten om 16u in Crystal Palace. Om 21u vuurwerk Wishes gaan bekijken (prachtig !) en dan was er nog om 20u en 22u Spectromagic.

25 december hebben we de Disney Hollywood Studio's gedaan met om 15u de Block Party Parade. Om 17u20 eten bij Derby restaurant (heel lekker!) en dan om 20u was er de show Fantasmic. Ook de Osborne Spectacle of lights is erg mooi !

De restaurants moet je wel ruim op voorhand reserveren.

Daar de winkels open zijn op 1 januari zijn we gewoon gaan shoppen !

marijke8
11 juni 2009, 19:45
Ik verheug mij nu al op de feestdagen (in Orlando) ook van 20 december tot 2 januari 2010. Lijkt me helemaal geweldig weg uit het koude kikkerland. Zijn er nog niet uit welke parken we gaan bezoeken. Shoppen gaan we zeker doen. Maar eerst nog de zomervakantie 3 dagen New York en 13 dagen Orlando

kris65
14 juni 2009, 18:48
Na onze eerste geslaagde florida reis in mei, plannen we om het eindejaar daar eens door te brengen van 23/12 tot 03/01, al dan niet met een verlening van een 07 daagse cruise met carnival. Nu eens met het vrouwtje alleen. Het weer zal er althans zaliger zijn dan de belgische regen. Onze vraag is, hoe het zit met kerstavond ( of je dan gezellig uit eten kan gaan) en eindejaarsavond ( eindejaars party's, dinners, ect) ? Betreft parken zouden wij het dan willen houden bij disneyworld. Zijn in deze periode de twee zwemparken typhoon lagoon en blizzard beach ook open ? en is de rest van de parken goed te doen qua volk ( ik bedoel hiermee geen massaoverrompeling met wachttijden van 01 uur en langer) ?

groeten aan allen

kris & hilde

cindy74
14 juni 2009, 19:44
kris ik vrees dat het wel het geval gaat zijn hoor dat zijn toch 1 van de drukste periodes van het jaar . En ik denk ook dat je best het eten voor die avonden reserveert bij disney

Teleton
14 juni 2009, 22:17
en is de rest van de parken goed te doen qua volk ( ik bedoel hiermee geen massaoverrompeling met wachttijden van 01 uur en langer) ?

Oeps, jullie hebben het flink te pakken! Als je wel de sfeer maar niet de drukte van die periode wilt, denk dan eens aan de periode na Thanksgiving en voor de Kerst. Kerst en Oud en Nieuw in Florida lijkt heel aangenaam, maar de drukte is ongekend. Lees de verslagen maar na. Maar, om met Andy Williams te spreken: It's the most wonderful time of the year........

Arie
15 juni 2009, 03:58
Eerste Kerstdag vond ik het vrij rustig in deparken en hotels, dit wordt mede veroorzaakt doordat Amerikanen kerst met familie willen vieren.
Het vuurwerk in Epcot op 31 december is mooi te noemen, groots is een te groot woord, na 10 min. is het over en uit. Het is in Epcot wel gezellig druk, maak je niet druk om een plaatsje, sommige nemen 2 uur van te voren al een plaats in, het meeste vuurwerk vliegt toch recht de lucht in.

corrus
15 juni 2009, 08:20
Eerste Kerstdag vond ik het vrij rustig in de parken en hotels.
Huh???

Op eerste kerstdag zijn de parken "packed" je loopt bijna rug aan rug...
Magic Kingdom zat om 11:30 al op Maximum Capacity...

Het vuurwerk in Epcot op 31 december is mooi te noemen, groots is een te groot woord, na 10 min. is het over en uit.

Ik weet echt niet waar je dit vandaan hebt, maar er zijn 2 vuurwerk evenementen op oudejaarsavond.
1 om 21:00 en de laatste van die avond om 23:30...

Deze laatste loopt door tot ruim kwart over 12 (00:15) inclusief aftellen...

Dit laatste vuurwerk duur meer dan 45 minuten en is zondermeer specaculair te noemen...

Het is in Epcot wel gezellig druk, maak je niet druk om een plaatsje,

Waar heb je het over... Epcot zat rond 14:00 uur al aan Maximum Capacity...
En als je niet tijdig een plekje hebt voor het vuurwerk zie je niet veel...

Dus als je de volgende keer informatie geeft, geef dan wél de juiste...

koenkamphuys
17 juni 2009, 19:36
Winkels, huizen, alles geweldig versierd met een overdaad aan lampjes. Een fikse kalkoen in onze oversized oven (in mijn combi-tje in NL past niet eens een flinke kip). After christmas sales staat garant voor volop shopplezier. Oud en nieuw zonder pyromanen en raddraaiers. En de nieuwjaarsduik bij 23 graden in de golf van Mexico is héél wat aangenamer dan die op Scheveningen (en zonder die domme Unox-mutsen). Elke dag ontbijten (oke, lange mouwen) en avondeten op de veranda. Barbecue op tweede kerstdag. Swimming under the Christmas tree. Need I say more?

In Nederland hebben we ook geen sneeuw met kerst maar wel koud rotweer. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat je beslist enige kans maakt om de 'Floridan winter' mee te maken, die een of twee dagen in het jaar dat de snijdende noordenwind van het Amerikaanse vasteland tot in de Sunshine State doordringt en de hele staat op zijn kop zet voor een nachtvorstje. Mijn tropische plantjes waren in januari door een nachtje -5 (bijna-record) allemaal ter ziele :cry: snik

Oke, op 29 december op de pier van Fort Meyers met een strand zo vol als op een zomerse dag op Scheveningen, dat is best bizar als je dan bedenkt dat het overmorgen oud-en-nieuw is. Maar erg? Nou nee. Ik ga, denk ik, komende feestdagen weer.

sonja
18 juni 2009, 18:58
After christmas sales staat garant voor volop shopplezier. Oud en nieuw zonder pyromanen en raddraaiers. En de nieuwjaarsduik bij 23 graden in de golf van Mexico is héél wat aangenamer dan die op Scheveningen (en zonder die domme Unox-mutsen).
Ik ga, denk ik, komende feestdagen weer.

Dit is nu precies de reden dat we laatste jaren kerst en oud en nieuw in Florida vieren, helemaal geweldig. Die koude noordenwind vind ik niet eens erg, het is dan wel fris, maar crisp met een diepblauwe hemel en een stralende zon.:D

Nance
18 juni 2009, 19:45
Wij gaan dit jaar voor het eerst Kerst, pa z'n verjaardag en Oud en Nieuw vieren in het zonnige FL :twisted:

Echt, we kunnen niet wachten! Vooral die Christmas after sale.... \\:D/

brin
13 oktober 2009, 15:17
Wij zijn met de kerstperiode van 20 december - 02 januari in Cape Coral. Weet er iemand enkele leuke activiteiten, kerstparades, vuurwerk enz. in de buurt Cape Coral-Fort Myers-Naples. Wij zijn met twee volwassenen en een zoon van 15 jaar.

Kortom alles wat rond kerst en oud- en nieuw draait. De boat- parade ( spijtig we komen net te laat aan die avond, dus we missen die sowieso)in Cape Coral heb ik al gevonden op het internet.

Toen we verleden jaar in Orlando verbleven was dit makkelijker om zo'n dingen op het internet terug te vinden. Hier in deze streek lukt dit mij moeilijker.

Misschien lezen er huiseigenaars van deze streek mee en hebben die ideetjes ?

Alvast bedankt !

Marco Stern
15 oktober 2009, 15:32
Vorig jaar waren we met oud&nieuw in Fort Myers. We hebben toen eerst een bezoekje gebracht aan het historische centrum van Fort Myers, waar veel muziek en eten was te vinden. Het was er ook gezellig druk. Vuurwerk is er echter niet, maar wel een balldrop met balonnen en lampjes. Daarom zijn we tegen een uurtje of 11 naar de Cape Harbour Marina gegaan in Cape Coral, daar was namelijk wel vuurwerk en balldrop. Ik kan je dit echt aanraden, we hebben het super leuk gehad. Wat Kerst betreft heb ik geen tips, wij zaten vorig jaar op 1e kerstdag in het vliegtuig.

Teleton
15 oktober 2009, 15:46
Hier in deze streek lukt dit mij moeilijker. Misschien lezen er huiseigenaars van deze streek mee en hebben die ideetjes

Misschien komt het doordat er in deze omgeving beduidend minder activiteiten zijn dan in Orlando? Is het een idee om de lokale kranten een tijdje te volgen of doe je dat al? In the Orlando Sentinel (http://www.orlandosentinel.com/travel/destinations/florida/)vind je bijvoorbeeld ook veel Florida getaways en tips voor de hele staat. Een andere lokale informatiebron kan Floridaweekly (http://www.floridaweekly.com/)misschien zijn?

brin
19 oktober 2009, 19:00
@ Marco: De balldrop gaan we zeker doen, bedankt voor de tip !

@ Teleton: Goed idee van die kranten, had daar nog niet aan gedacht, zal ik zeker in de gaten houden. Bedankt !

car66
31 oktober 2010, 03:39
Wij zullen de kerst en nieuwjaar periode met z'n drietjes in Florida doorbrengen (omdat we sinds afgelopen zomer in noord Florida voor een periode van twee jaar wonen) en willen gedurende de kerst en nieuwjaarsperiode een rondreis gaan maken.
We zijn erg benieuwd of iemand ervaringen heeft met leuke plekken om te verblijven bij voorkeur waar iets bijzonders met de kerstdagen of op oudejaarsavond gebeurd.
Disney is voor de hand liggend dat ligt echter op twee uur afstand rijden van ons huis en willen we niet in deze drukke periode doen.
Wie heeft er goede tips ?

car66
2 december 2010, 04:32
Echt niemand een tip om tijdens de kerstdagen te verblijven??

corrus
2 december 2010, 06:24
Orlando, orlando, orlando... :mrgreen:

In onderstaande thread kun je er alles over lezen... :D

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10398&highlight=kerst+orlando

Marcelg
9 december 2010, 17:05
Vervelend he om hier te wonen tijdens de fesstdagen, vergeleken met Nederland of waar dan ook in Europa vind ik er hier helemaal niets aan.
Nu heb ik nog het geluk dat wij met de kerst met veel europeanen samen komen en er zelf maar wat van maken.
Het enigste dat ik nog wel aardig vind is de lampjes rondom de huizen verder vind ik het hier helemaal niks.

koenkamphuys
9 december 2010, 19:29
Nou Marcel, dat kun je toch niet serieus menen...

Mijn kerst in Florida is inderdaad met familie en vrienden aldaar (prettig dat ik ze heb) en oud/nieuwjaar idem. Net als in Nederland. Kerst is nou eenmaal een familiefeest. Tweede kerstdag in FL is geen echte feestdag en een shoppingfestijn waar we graag aan meedoen.

Voor de toerist hebben Disney en de andere attractieparken bijzonder sfeervolle kerstthema's, en waar je ook komt is het uitbundig kerst.

Maar waar ik zo ontzettend blij mee ben in Florida: niet die afgrijselijke kou waar ik na 49 jaar nog steeds niet aan kan wennen, en ook helemaal niet die afgrijselijke teringzooi en het asociale gedoe met oud en nieuw in Nederland.

Maar helaas zitten we dit jaar in Nederland met de feestdagen. :cry:

Sylly
10 december 2010, 07:10
Maar waar ik zo ontzettend blij mee ben in Florida: niet die afgrijselijke kou waar ik na 49 jaar nog steeds niet aan kan wennen, en ook helemaal niet die afgrijselijke teringzooi en het asociale gedoe met oud en nieuw in Nederland.

Maar helaas zitten we dit jaar in Nederland met de feestdagen. :cry:

Sja....Rijswijk zeker :)

Sorry hoor, ik vind oud en nieuw in Nederland altijd erg leuk!
We wonen nu in Belgie en ben benieuwd of het hier ook zo leuk is.

Michael66
18 december 2010, 19:05
Een paar ideetjes voor degenen die zo gelukkig zijn om in de kerstmaand 2010 in FL te zijn:
With dazzling holiday light displays from St. Augustine to the Keys, the biggest challenge for Floridians is choosing which way to see them. From a helicopter? From a horse-drawn wagon in a historic park? With a flute of champagne at the top of a lighthouse? Or dangling from a harness as you rocket through the treetops? All possible, though not in the same night. From boat parades to theme park extravaganzas, we've assembled holiday light highlights from around the state.

We zip you a merry Christmas

Like a little adrenaline with your Christmas lights? Florida Ecosafaris in Kissimmee decorates its nine-platform zipline course in holiday lights for a nighttime thrill ride each Saturday in December.

"You're stepping off of the platform into darkness, with a beautiful starry sky above and lights and decorations in the trees and on the ground below," said Matt Duda, director of sales and marketing. "The guides get people caroling along the way."

Tickets are $85 and riders must be 10 or older and weigh between 70 and 275 pounds. ((407) 957-9794; foreverflorida.com)

Bells will be ringing . . .

Draped in holiday lights, the carillon at Stephen Foster Folk Culture Center State Park evokes a glittering 200-foot Christmas tree. Even more charming is the music that rings out from its 97 bells during the park's Festival of Lights.

"When you hear those old bells play, it really reminds you of the power of the holiday," park manager Ben Faure said. "It's an elegant sound. It resonates through the whole park."

More than 4 million lights illuminate the grand old oaks and plantation-style museum of the park in White Springs, which honors the songwriter who made the Suwannee River famous. Driving through the gingerbread village and candy-cane forest is a must, as are a horse-drawn wagon ride and a visit to the park's craft square, where crafters and artisans demonstrate folk art from quilting to blacksmithing. The shopping area offers gift ideas you won't find in the mall, from pine-needle baskets to handmade pottery and jewelry.

The Festival of Lights runs from 7 to 9 p.m. Saturday through Dec. 31. A bonfire and marshmallow roast — along with hot chocolate and popcorn — are included in the $2 admission fee. ((386) 397-4331, floridastateparks.org)

Clam-tastic Christmas

Forget the flying reindeer: In Cedar Key, Santa Claus arrives by airboat, escorted by a giant clam. Clam farming is big business in this Gulf Coast village, which explains the origin of Santa Clam, but fresh seafood is just part of the draw. Potters, painters and sculptors also call the island home, and galleries selling their wares along streets lined with dolphin- and starfish-shaped Christmas lights are open into the evening beginning Monday through Dec. 13.

Don't miss a steaming bowl of clam chowder at Tony's: A two-time winner of the Great Chowder Cookoff in Rhode Island, the pudding-thick chowder is also available for shipping as a holiday gift. ((352) 543-0022; tonyschowder.com).

Santa arrives at the beachfront Cedar Key City Park on Dec. 11 as part of the town's lighted boat parade. For more information, go to cedarkey.org.

Five million lights and a purple cat

Jennings Osborne's neighbors complained when the holiday display at his Arkansas home reached 3 million lights. Little Rock's loss is Florida's gain, however, as the whole shebang was moved to Disney's Hollywood Studios in 1995.

At the Osborne Family Spectacle of Dancing Lights, Disney's Hollywood Studios isn't so much decorated as encrusted with holiday glitter. Among the miles of lights hides a purple cat figure — mistakenly brought along from the Osborne's Halloween decorations — that diehard fans search for each holiday season. The display is included in park admission and runs through Jan. 3 (except Wednesday).

Not to be outdone, the Magic Kingdom has its own light show: Its trademark castle gets an extreme makeover icicle-style, getting decked in 200,000 white lights each evening through Jan. 3. ((407) 939-6244, disneyparks.disney.go.com)

Nights of Lights in the old city

St. Augustine's streets, shops and historic inns get a frosting of twinkling lights at the annual Nights of Lights celebration, which continues through January with concerts, candlelight tours and art walks. Nights of Lights packs the calendar with daily events: On Dec. 5, re-enactors bring to life St. Augustine's mid 1700s British occupation, ending in the torchlit Night Watch Parade and a musket volley that rings in the season. If muskets don't figure into your dream holiday, try the Holiday Tour of Bed and Breakfast Inns on Dec. 11-12 or a candlelight tour of the 1883 Villa Zorayda on Dec. 18 and 27-30.

New to this year's Old City festivities is a 20-foot-high, 100-foot-long ice slide in the St. Augustine Amphitheatre's Winter Wonderland, also home to a skating rink, sleigh rides through decorated trails, s'more making and winter-themed games. (winterwonderlandflorida.com)

Visitors have two options when it comes to taking in the annual Regatta of Lights on Dec. 11: Stake out a waterfront spot along the Intracoastal or be part of the parade by booking a seat on a decorated fishing boat departing from the eatery Cap's on the Water.

For a bird's-eye view of Nights of Lights, hop on a helicopter (oldcityhelicopters.com) or climb 219 steps to the top of the St. Augustine Lighthouse, where full-moon programs on Dec. 21 and Jan. 19 include a champagne toast and hors d'oeuvres for $25. (getaway4florida.com/nights)

Holiday Knights at UCF

Now in its third year, Light Up UCF in Orlando has grown into a holiday extravaganza befitting the nation's second-largest university. Free music and light shows set Knights Plaza near the UCF Arena aglow every evening through Jan. 2. More than 75,000 lights flash in synchronized splendor with holiday tunes, while Christmas movies show on a two-story surround-sound screen and the UCF Marching Knights and other groups perform. Admission is free, but the outdoor ice skating rink, ice luge, Ferris wheel and carousel require tickets. Light Up UCF opens at 11 a.m. on weekends and 5 p.m. weekdays. (lightupUCF.com)

Lights afloat

South Florida may never have a white Christmas, but spending a December evening yacht-watching at a waterfront park is some consolation. Hugh Taylor Birch State Park is the vantage point of choice for the Seminole Hard Rock Winterfest Boat Parade on Dec. 11, when 100 lighted boats, from megayachts to outrigger canoes, make their merry way down the Intracoastal through Fort Lauderdale. Homes and businesses along the parade route are decked out as well.

Reserve a seat in the grandstands ($21 adult, $16 child) or arrive early to save a spot at the southern end of the park near the seawall. Children's activities, games and demonstrations of Seminole culture, from arts and crafts to traditional dances, begin at 3:30 p.m.; the parade begins its journey from downtown at 6:30. Admission to the park (walk-in only, no cars) is $3. ((954) 564-4521; winterfestparade.com).

A jolly trolley Christmas

In early December, the owners of Sarasota's SRQ Trolley comb area neighborhoods for the best light displays before mapping out the route for their Holiday Tour of Lights. The trolley tour draws visitors who come back each year, said SRQ owner Priscilla Gratton.

"It's become a family tradition for some people," she said. "They bring hot chocolate and snacks to enjoy while they're riding around looking at the lights."

Holiday music plays during the 90-minute tours, which depart at 6:30 and 8:30 p.m. each night from Dec. 9-31 and cost $15. Holiday parties may rent out the entire trolley, so call in advance to ensure availability and reserve a seat. ((941) 538-1414; srqtrolley.com).

. IF YOU GO

Holidays in Florida's state parks
State parks offer budget-friendly holiday fun, from Santa meet-and-greets to dinner cruises. For more information or the full list of holiday events, visit floridastateparks.org.

Holiday Cruise and Dinner, 5 p.m. Dec. 18, Edward Ball Wakulla Springs State Park, Wakulla. Take a guided boat tour of the Wakulla River, where Tarzan was filmed, before dining in a 1930s Mediterranean Revival lodge decorated for the holidays. $32 adults, $20 children 12 and younger.

Fishing With Santa, 10 a.m.-2 p.m. Dec. 11, Colt Creek State Park, Lakeland. Santa takes some time off from checking his list to see what's biting in Mac Lake. Poles, bait and tackle provided; $3 per vehicle.

Santa Paws 5K Run and Pet Parade, 8 a.m. Dec. 11, Highlands Hammock State Park, Sebring. Pet photos with Santa, a 1-mile pet parade and a 5K run to benefit the Humane Society of Highlands County. Registration prices vary.

Mermaid Shows, Dec. 11-12 and 17-18, Weeki Wachee Springs State Park, Spring Hill. Retired mermaids from the 1940s to the 1970s strap on their tails and hit the water Dec. 11-12, while the holiday show "Winter Waterland" takes over the pool Dec. 17-18. Adults $13, children $5.

Santa Over the Rainbow, 6-8 p.m. Dec. 10-12 and 17-18, Rainbow Springs State Park, Dunnellon. Santa and Mrs. Claus arrive at the lavishly lit head springs on a decorated boat. Also view the lights only (no Santa) 6-8 p.m. Dec. 26-27, $1.Bron (http://www.tampabay.com/features/travel/florida/florida-abounds-with-light-shows-holiday-festivals/1135976).

hannie
11 november 2011, 15:50
FF een oud topic van stal gehaald.
Wij gaan voor het eerst met kerst en oud en nieuw naar Orlando.
Weet iemand iets leuks te doen op oudjaarsavond wat niet in 1 van de parken is?
Kan je bv in een Disney hotel gaan eten en daarna blijven om van daaruit het vuurwerk te bekijken wat in een van de parken afgestoken wordt?
Of weet iemand een plek buiten de parken van waar je goed het vuurwerk kan zien.

kathy
11 november 2011, 20:25
Hallo Hannie,

Wij hebben kerst en oud op nieuw 2009 - 2010 meegemaakt in Orlando. Het is vooral erg druk, druk, druk, druk maar wel geweldig om een keer mee te maken. Wij zelf hadden het oudjaar avond diner in Hollywood Studio's gepland om daarna het vuurwerk in het park te zien. Dit was meer dan overweldigend !

Later spraken wij mensen die vanuit diverse hotel tuinen en wegen de verschillende vuurwerk shows hebben bekeken.
- Op het strand van het Polynesian kun je het vuurwerk van Magic Kingdom zien
- Vanaf het boatdock van de Grand Floridian kun je ook het vuurwerk van het Magic Kingdom zien en ook nog een beetje horen
- Op de brug tussen Swan en Dolphin hotel heb je een beetje zich op de vuurwerk show van Epcot
- Bij diverse restaurants kun je een diner boeken met eerste keus zitplaatsen bij het vuurwerk (in Hollywood studio's was dit bij Hollywood Brown Derby)(weet eerlijk gezegd niet of dit ook geldt op oudjaarsavond)

Magic Kingdom zelf wordt vaak al vroeg gesloten dus mocht je toch in het park willen gaan kijken dan moet je er 's ochtends al naar toe gaan.

Groetjes,
Kathy

hannie
12 november 2011, 19:41
Net de dinnershow spirit of Aloha in het Polonesian resort geboekt voor oudjaarsavond.
Het is de bedoeling dat we dan na de show op het strand van het Polonesian resort naar het vuurwerk gaan kijken.
Is iemand hier wel eens geweest?

Ferno
28 november 2011, 19:31
Hi,

Volgens mij is het wel eens ter sprake gekomen hier op het forum maar ik stel deze vraag toch nog een keer.

Wij gaan dit jaar voor het eerst Kerst in de states vieren, kerst op zich vind ik niet eens zo belangrijk gezien we dan 500 km van atlanta naar Destin aan het rijden zijn (ben eigenlijk alleen benieuwd of er genoeg restaurants en walmarts etc. open zullen zijn op 25 December) maar oud en nieuw vind ik wel belangrijk, we zitten dan in Orlando en zijn er nog niet helemaal uit waar we het best oud en nieuw kunnen vieren.

We zijn met zijn 4en (mijn vrouw twee zoons van 10 en 13 en ik) en Disney is tot nu toe hetgeen waar we aan zitten te denken maar hoop eigenlijk wat tips hier op het forum te krijgen voor alternatieven etc.

corrus
28 november 2011, 19:50
Wij gaan dit jaar voor het eerst Kerst in de states vieren, kerst op zich vind ik niet eens zo belangrijk gezien we dan 500 km van atlanta naar Destin aan het rijden zijn (ben eigenlijk alleen benieuwd of er genoeg restaurants en walmarts etc. open zullen zijn op 25 December)Op 25 december zijn alle grootwinkel bedrijven zoals K-Mart, WalMart, Publix en Wynn Dixies de gehele dag gesloten.
Er zijn nog wel een paar restaurants geopend hoor, echter ik zou wel van te voren reserveren.
Denny's en dat soort bedrijven zijn normaal geopend, maar of je daar voor je kerst wil zitten in een ander verhaal.
maar oud en nieuw vind ik wel belangrijk, we zitten dan in Orlando en zijn er nog niet helemaal uit waar we het best oud en nieuw kunnen vieren.
We zijn met zijn 4en (mijn vrouw twee zoons van 10 en 13 en ik) en Disney is tot nu toe hetgeen waar we aan zitten te denken maar hoop eigenlijk wat tips hier op het forum te krijgen voor alternatieven etc.De beste plek is voor gezinnen met kinderen is EPCOT, Walt Disney World, met ondermeer een gigantisch vuurwerk rond 24:00 uur...

angelique100
28 november 2011, 19:59
Inderdaad EPCOT zul je zeker geen spijt van krijgen!
Vuurwerk is er heel erg mooi ,wel flink druk maar dat heeft ook wel weer wat.

Ferno
4 december 2011, 10:38
Zo, maar even voor de zekerheid gereserveerd bij TGI Fridays in Destin voor de 25ste. Meeste tenten waren dicht, ook nog outback gebeld maar die zijn dicht.
Nu hopen dat benzine stations wel allemaal open zijn, ik maak mij vooral zorgen over het stuk dat ik van de interstate af moet en over us 29 (http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Route_29) moet rijden. Ik heb even met google maps en streetview gekeken en het ziet er niet echy geweldig uit (een baan in elke richting een veel bos). Moet daar 300 KM overheen rijden.

corrus
4 december 2011, 11:26
Anders je route iets gaan omleggen...

Ferno
6 december 2011, 19:39
:) dat is dus 250km als ik alleen maar interstate wil rijden. :)

Ferno
9 januari 2012, 20:29
Uiteindelijk over route 431 gereden, goed te doen en het was ook leuk om het platteland van Georgia en Alabama te zien.

Zo krijg je ook te zien hoe de rest van Amerika woont, wat een contrast met Naples en de mooie buurten van Orlando, Tampa/Clearwater Beach etc.

Volgens mij nog nooit zoveel huizen voor sale en dicht getimmerd gezien, kan goed zien dat het de afgelopen jaren slecht is gegaan met Amerika.
Door buurten gereden dat je je bijna in India waant (zo groot is de puinhoop).
Maar ook mooie stukken zoals Eufaula en de natuur is ook erg mooi, Alabama is erg groen en dat had ik niet verwacht.

Trouwens in Florida tussen port st. Joe, apalachicola en Perry zie je ook alleen dicht getimmerde huizen die te koop staan of verlaten zijn, maar wat een prachtige omgeving verder, vorig jaar ook al gereden maar dit jaar weer genoten van de natuur daar, zoals carrabelle beach ect.

EZ Archive Ads Plugin for vBulletin Copyright 2006 Computer Help Forum