PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerstmis / Oud en nieuw in Florida



Pagina's : 1 [2]

moniquekruiningen
17-09-18, 22:19
Ik ben momenteel ook voorzichtig aan het kijken voor de komende kerstperiode (22/12-31/12, ik kan helaas vanwege mijn werk niet later terug) en kom rond de 700-800 p.p. uit voor 'redelijke vluchten'. Nu Roshelle nog zover krijgen ;) de verslaving neemt eigenlijk alleen maar ernstigere vormen aan, vind je niet? Het verlangen om te gaan wordt groter en de overtuiging alleen maar sterker...

FloridaFabian
18-09-18, 12:25
de verslaving neemt eigenlijk alleen maar ernstigere vormen aan, vind je niet? Het verlangen om te gaan wordt groter en de overtuiging alleen maar sterker...
Oh zeker! Ik denk toch dat het komt omdat het daar voelt als thuis. Bij het idee van de Macy's met kerst kan ik al helemaal gelukkig worden, hoe stom dat ook mag klinken.

Cindy1969
18-09-18, 12:43
Roshelle zo ver krijgen???? Die is toch zo overgehaald, of niet?
Zou het wel weten haha! Heb zo niks met kerst, maar zou ze dolgraag een keer in Florida doorbrengen (wellicht ook juist om de geijkte kerstsfeer te ontlopen haha)

moniquekruiningen
18-09-18, 21:27
Dat wordt dan zeker toch een diner met alle Florida(forum) gangers, in deze kerstvakantie of gaan jullie naar Miami?

Fcbam@kpnmail.nl
17-11-18, 22:46
Heeft iemand een idee voor een gezellig restaurant, goed eten, voor Christmas eve Fort Myers?

mickey
18-11-18, 10:54
Ik ben momenteel ook voorzichtig aan het kijken voor de komende kerstperiode (22/12-31/12, ik kan helaas vanwege mijn werk niet later terug) en kom rond de 700-800 p.p. uit voor 'redelijke vluchten'. Nu Roshelle nog zover krijgen ;)
Misschien kunnen wij met z'n allen Rochelle overhalen, haar huidige vlogs lopen tenslotte op hun einde😉.
Wij zijn met kerst in New York, en Boston, kijk er ook enorm naar uit om oa de macey's te bezoeken in de hele kerstsfeer.

onyx666
12-06-19, 18:00
Ik wil een 3 parken ticket kopen voor busch gardens/seaworld en aquatica met all day dine erbij. Weet iemand of je hiermee dan ook oudjaar met deze tickets binnenkunt en new years eve in seaworld hiermee kunt bijwonen (en ode all day dine geldig is)

Gerjo 2016
22-06-19, 15:29
Wij hebben al jaren een anual pas en we konden daar gewoon ook ouderjaars avond mee naar binnen
en dat is echt een aanrader je moet wel na afloop geduld hebben om van de parkeerplaats af te komen

moniquekruiningen
14-07-19, 18:51
Ik vond het een drama afgelopen 31 december, het was erg warm (29 graden) en er waren wachtrijen tot 240 minuten en magic kingdom werd gesloten. Ik ben met migraine naar t motel gegaan en heb mijn dochter er achtergelaten om na sluiting op te halen. Zij vond het geweldig! Wegkomen uit t park was echter ook nog een uitdaging. Ik zag dat een 1 dags ticket dit jaar €163 kost..

elstars
25-07-19, 11:03
Tip gevraagd voor boodschappen doen op 1ste Kerstdag.

Ik weet dat bijna alles op 1ste kersdag gesloten is (Publix, Walmart etc.) Maar heeft iemand misschien uit ervaring een goede tip om boodschappen te doen?
Denk dan aan de noodzakelijke dingen, water en brood...;)

Cindy1969
25-07-19, 13:34
Geen ervaring mee, maar tankstations hebben natuurlijk ook het nodige. Wawa bv heeft lekkere broodjes. Maar of ze gewoon brood hebben? Dat wete ik zo even niet.

Terpies
25-07-19, 14:10
Misschien is een goede tip om een dag eerder boodschappen te doen? :p

elstars
25-07-19, 15:28
Misschien is een goede tip om een dag eerder boodschappen te doen? :p

Dan hangen we ergens boven de oceaan...;)

Mushu
25-07-19, 23:06
Misschien de winkels van resorts. Alle winkels in bv de Disney resorts hebben wel wat dingen als brood, melk etc. Natuurlijk wel duurder dan in de supermarkt. Weet alleen niet of deze winkels open zijn maar lijkt mij van wel. Valt vast te checken en als je daar dan toch bent kan je gelijk alle Kerstversieringen bewonderen.

elstars
26-07-19, 08:28
Bedankt voor de tip Mushu, maar we zitten aan de Gulfcoast en zijn niet in de buurt van Disney.

Mushu
26-07-19, 09:20
Bedankt voor de tip Mushu, maar we zitten aan de Gulfcoast en zijn niet in de buurt van Disney.
Dan gaat Disney het niet worden ��. Maar misschien een ander wat groter resort in de buurt? Die resort (hotel) winkels hebben vaak een kleine collectie supermarkt artikelen. En anders zoals eerder gezegd een benzinestation. Of vooraf wat bestellen?

hannie
26-07-19, 09:25
Ik denk dat je toch gaat uitkomen op boodschappen halen bij een benzinestation.

Fitzroy
26-07-19, 13:11
Is dat echt zo dat alle winkels gesloten zijn? Ik kom ook pas de 24e ‘s avonds aan dus wel handig om te weten.

Frans1949
26-07-19, 14:28
Is dat echt zo dat alle winkels gesloten zijn? Ik kom ook pas de 24e ‘s avonds aan dus wel handig om te weten.

Wow, onze Walmart is 364 dagen per jaar open 24 uur per dag.
En uitgerekend op de ene dag dat ze dicht zijn kom jij aan. :o

jastsali
26-07-19, 14:36
Goede kans dat de CVS-store (niet de pharmacy) en Walgreens, 24 uurs-winkels open zijn op kerstavond en ook op 1e kerstdag. Maar dat verschilt per stad/dorp. Misschien een idee om dat tegen die tijd even uit te zoeken.

elstars
26-07-19, 16:15
Goede kans dat de CVS-store (niet de pharmacy) en Walgreens, 24 uurs-winkels open zijn op kerstavond en ook op 1e kerstdag. Maar dat verschilt per stad/dorp. Misschien een idee om dat tegen die tijd even uit te zoeken.

Dat is een goede tip en gaan we uitzoeken, bedankt!

elstars
26-07-19, 16:16
Ik denk dat je toch gaat uitkomen op boodschappen halen bij een benzinestation.

Ook dit gaan we uitzoeken, bedankt voor het meedenken.

moniquekruiningen
26-07-19, 18:10
Met heel veel moeite scoorde wij oo 25 december 2018, een broodje bij Dunkin Donuts in de buurt van Cocoa Beach er was verder niets open. Ze hadden zelfs geen donuts meer. Omdat er geen andere zaken open waren, was hun voorrraad er ook snel door heen gegaan. Be prepared!

Fitzroy
27-07-19, 07:34
Hahaha, dat wordt ouderwets een zakje aardappelen mee op vakantie :o:p

Frans1949
27-07-19, 10:00
Hahaha, dat wordt ouderwets een zakje aardappelen mee op vakantie :o:p


Je zal verbaasd staan.
Vorig jaar was het ongelooflijk druk is restaurants.
Enorme wachttijden.
Toen we dachten, we waren onderweg ergens bij Orlando, we gaan maar even wat te halen bij een fastfood bleken die allemaal dicht.

sonja
29-07-19, 14:33
Tip gevraagd voor boodschappen doen op 1ste Kerstdag.

Maar heeft iemand misschien uit ervaring een goede tip om boodschappen te doen?

Weet uit ervaring dat aan de Gulfcoast Walgreens open is!

elstars
29-07-19, 19:09
Weet uit ervaring dat aan de Gulfcoast Walgreens open is!

Weer een goede tip waarmee we verder kunnen, bedankt Sonja.

Fitzroy
29-07-19, 19:37
https://www.thebalancesmb.com/which-stores-are-open-on-christmas-day-4118117

Hier een lijstje alvast.

elstars
30-07-19, 08:32
https://www.thebalancesmb.com/which-stores-are-open-on-christmas-day-4118117

Hier een lijstje alvast.

Fijn, dank je wel!

koenkamphuys
30-07-19, 20:54
Je hebt wel een dag uitgekozen om aan te komen :eek: en die dag die dan zo heel speciaal moet zijn is Amerika met kranten dichtgeplakt. Het is een familiefeest, hè. De behoeftige toerist wordt eenmaal per jaar vergeten.

Ik heb wel eens mijn dochter opgehaald op 1e kerstdag. Na het kerstdiner op mijn gemakje naar Orlando om haar op te halen. Maar eenmaal aangekomen trof ze een welgevulde koelkast (de onze)... als er nou toch iemand voor jullie koelkastvulling kon zorgen :) ...

Edit: ik was nog even verder aan het lezen, en vond dit:

https://www.tripsavvy.com/which-restaurants-are-open-on-christmas-day-4118217

Opvallend: 'Almost all' Denny's zijn open, idem met Ihop, en ook de Golden Corral, al houdt de laatste er afwijkende openingstijden op na. Nou daar kun je toch een aardige maaltijd scoren dacht ik. De site adviseert wel 'call ahead' of ze wel open zijn en als je in toeristisch gebied zit wordt de deur mogelijk platgelopen door hongerige toeristen, kan ik me zo voorstellen.

De kans dat je verhongert in Amerika is al akelig klein, maar zelfs op eerste kerstdag niet.

Fitzroy
31-07-19, 08:25
Wij hebben op Key West een aantal jaren geleden toch echt heel veel moeite gehad om een restaurant te vinden op 1e Kerstdag waar we konden eten. Uiteindelijk zijn we bij TGiF beland. We verbaasden ons er toen over dat er juist met Kerst geen ‘uit eten’ cultuur is zoals in Nl.
En als we het dan over toeristisch hebben, dan is Key West daar een voorbeeld van.
Dit jaar zit ik in Naples, dus ook wel toeristisch. Ik ben benieuwd.

Terpies
31-07-19, 14:38
Kerast is een familie feest dus bijna iedereen die werkt (ook in de horeca/winkels) wordt in staat gesteld om deze dag/avond met familie door te brengen (avond van de 24e (Christmas Eve) en 25 december (Christmas day)); de 26e is geen feestdag en wordt er gewoon weer gewerkt.

mblokland
30-09-21, 18:30
Top dank voor alle tips wij zijn van 27-12 tm 6-01 in Florida en hopen op goed weer. We gaan voor de eerste maal in deze periode om een nba wedstrijd mee te maken. Helaas geen nfl wedstrijd tijdens onze geplande periode.

Swets
08-12-21, 22:08
Als we alle vijf gezond blijven en op 1e kerstdag een negatieve test hebben vliegen wij op 2e kerstdag naar Miami! We zakken in een week rustig de Keys af (ik hou van de keys en snap ook nooit dat mensen in een streep van Miami naar KW rijden) Met oud en nieuw zijn wij in Key West.

We denken nu aan de ShoeDrop op Duval Street, een groot sodom en Gomorra met alle dragqueens volgens mij, maar lijkt me heel bijzonder om mee te maken.
Iemand andere tips voor de jaarwisseling daar? Is er dan ook Sunset-celebration op Mallory Square? Is er ergens vuurwerk?

Kan niet wachten tot ik eindelijk weer in m'n flipflops in 26 graden rondloop <3

Chantal Van Wijngaarden
08-12-21, 22:16
Wij vliegen hopelijk op 27 december naar Orlando. En zijner dus met oud en nieuw. Heeft er iemand nog leuke tips voor oud en nieuw? Wat is een leuk plek om vuurwerk te kijken?