PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Erwintje: New York - Florida - New York 2011



Erwintje
18-03-11, 20:08
Beste leden,

Wij hebben vliegtickets geboekt voor New York (vorig jaar in het westen geweest), in de eerste instantie was het de bedoeling om rond New York te blijven, maar onze wensen zijn een beetje gewijzigd. We vliegen 3 juli naar New York en terug vliegen we op 20 juli.

Ons huidige reisschema:
- Brussel - New York
- New York
- New York
- New York
- New York - Miami (vliegen ;))
- Miami
- Miami (Everglades)
- Miami - Key West
- Key West
- Key West - Richting Orlando (ergens overnachten, tips?)
- Richting Orlando - Orlando
- Orlando (Walt Disney)
- Orlando - Washington (vliegen ;))
- Washington
- Washington - Lancaster
- Lancaster - Philadelpia
- Philadelpia
- Philadelpia - New York - Londen
- Londen - Brussel

Nu heb ik een tweeltal vragen:
- is het gedeelte in Florida te doen?
- is het te doen in juli m.b.t. huricane season, ik lees hier wisselende dingen?

Erwin

SpaceAce
18-03-11, 20:27
- Orlando (Walt Disney)


Weet je al welke van de vier parken jullie willen bezoeken?

Het gedeelte in Florida is op zich prima te doen... alhoewel, het is wel vrij kort (d'oh) ;) Over hurricanes kan ik je helaas geen informatie over geven.

Jen876
18-03-11, 20:56
Heb ongeveer dezelfde route gedaan twee jaar geleden en doen het dit jaar weer.
Beginnen in New York verblijven daar 5 dagen en gaan met de auto naar Florida waar we eindigen in Fort myers en vandaaruit weer naar huis vliegen.
Route 2009:New York-Philadelphia-Washington-Richmond-Wilmington-Savannah-St.Augustine-Orlando-Miami-Key west-Fort myers-Lake city-Atlanta.
Route 2011:New York ???????? en we eindigen in Fort Myers.
Twee jaar geleden nog geen stormpje meegemaakt dus ik maak me niet te veel zorgen voor dit jaar.
Maar je weet natuurlijk nooit maar dat is met alles zo.

reneefrankrijk
19-03-11, 12:16
Zou je geen tijd uitsparen door vanaf NYC richting Washington te rijden en dan door te vliegen naar Florida. En dan terugvliegen vanaf Miami of Orlando?

zjerre
20-03-11, 16:30
idd ik vind het ook een heel gek schema op dat vlak. Doe gewoon NY - Washington - Philadelphia en van daaruit naar Florida. Maar waarschijnlijk zijn die tickets al geboekt ;)

Erwintje
21-03-11, 19:45
Nee deze zijn nog niet geboekt. In principe maakt het natuurlijk niet zo heel veel uit waarvandaan we gaan. Voordeel van mijn manier is dat we geen gezeur hebben met het op de één of andere manier van missen van onze vlucht in New York, tenzij we een complete dag opofferen.

Alleen van naar New York en van New York naar huis zijn geboekt.

Jen876
21-03-11, 20:34
Maar het nadeel is dat je veel tijd kwijt bent om terug te komen in New york terwijl je die tijd beter in Florida kunt besteden ; )
Is toch veel makkelijker om naar New york te vliegen auto huren naar Florida rijden en vandaaruit weer naar huis vliegen.

reneefrankrijk
21-03-11, 20:45
Ja, maar als hij geboekt heeft dan ligt het vast, dus daar kan niks meer aan veranderd worden.
Toevallig hebben wij ook alleen naar en van NY geboekt. Maar na 1 nacht in een JFK hotel vliegen wij door naar Florida voor de rest van onze 3 weekse vakantie. Dan vliegen we weer naar JFK voor 3 dagen NYC, en dan naar huis. Zo verliezen we niet veel tijd en hebben we alle tijd voor Florida. Misschien ook een idee voor jullie, een binnenlandse vlucht van NY naar Fla?

Jen876
21-03-11, 21:27
Nee wij rijden liever.
Zo zien we wat meer en als het bevalt blijven we hangen.
Ik koop alleen het ticket van de vliegreis,dit jaar heen New York en terug vanuit Fort Myers.
In de tussentijd boek ik de hotels via priceline.
Kijk een dag vantevoren waar we naar toe willen en ga bieden dit werkt voor ons echt goed.
Zitten nu te twijfelen of we de Niagara watervallen de moeite vinden en dan door het Amish gebied via de blue ridge mountains naar Florida te rijden.
Vorige keer zijn vanuit New York langs de kust naar Florida gereden.
Och we zien wel als we er zijn misschien hebben we tegen die tijd weer andere plannen.
Dat is dus het voordeel van een auto huren.

reneefrankrijk
21-03-11, 21:35
Mijn antwoord was eigenlijk bedoeld voor Erwintje :-)

Als je tijd hebt en in het goede seizoen gaat is rijden zeker geweldig. Wij gaan in februari, niet de beste tijd om dan te rijden denk ik zo.