PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegangst



calypso
08-03-07, 19:20
Zou dit niet bekijken als je vliegangst hebt :-)

Wie vlieg er mee (http://media.santoalt.com/7075ba31e2cc21dce44ee603e2751d00.wmv)

Oja het ie een groot bestand 43mb!

bono
08-03-07, 20:01
Ach het viel wel mee om het te bekijken........................:---) :---)
Alleen het laaste stukje is lachen geblazen, echt leuk :D :-P

gr. Monique

db2011
10-03-11, 13:55
Beste mensen,

Ik ga dit jaar 18 juli naar Florida Orlando,11 dagen lang
Maar ik heb nooit of nooit gevlogen met een groot vliegtuig.
ik heb mijn etiketten al van KLM.

maar ik was gisteren aan het surfen op google van vliegtuigen info over KLM.

Dan kwam ik toevalig dit tegen zeker
http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-06-01/vliegtuig-air-france-verdwijnt-van-de-radar (http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-06-01/vliegtuig-air-france-verdwijnt-van-de-radar)

Mijn goesting wat direct over om op vakantie te gaan hoor

Maar heb een vraagje aan jullie
heeft als ooit een KLM vliegtuig neergestort???
graag een eerlijke antw terug aub
dat ik mijn angst terug overzet
MVG
Daisy

Vike32
10-03-11, 14:12
Hallo Daisy,

Vliegangst is allereerst niets om je voor te schamen, veel mensen hebben er in meer of mindere mate last van. Als je puur statistisch naar de factor 'gevaarlijk' kijkt dan is de kans dat je onderweg in de auto naar het vliegveld een dodelijk ongeluk overkomt vele malen groter dan dat je een vliegtuigcrash zult meemaken.

Inhoudelijk m.b.t. je vraag over de KLM: In de periode januari 1989 tot en met december 2008 heeft de KLM 281 miljoen vluchten uitgevoerd. Daarvan waren 2 (!!!) vluchten met een fatale afloop. De kans dat je zoiets overkomt is dus zo goed als te verwaarlozen.

Toch zijn er veel mensen die angst hebben om in een vliegtuig te stappen. Het is onnatuurlijk en, heel belangrijk, je hebt zelf geen enkele controle. Daarom is het goed om te weten dat maatschappijen als de KLM behoren tot de veiligste ter wereld met zeer goed en deskundig personeel.

behalve 'eng' kan vliegen ook erg leuk zijn want je ziet de wereld opeens vanuit een heel ander perspectief. Probeer er dus van te genieten, evenals van de service aan boord en je zult zien dat het achteraf allemaal enorm zal meevallen.

Heel veel plezier in Florida, je zult absoluut van je vakantie genieten!

db2011
10-03-11, 15:30
Ok bedankt mensen voor jullie goede reactie`s
ik ga dat gewoon doen ik wil de droom vakantie niet laten gaan.
ik wil graag naar seaworld en naar buschgarden en disneyworld ze zeggen dat daar heel mooi is en de moeite waard voor die vliegtuig te nemen om naar daar te gaan.
ik zal en moet die vliegangst opzij zetten.
hebben jullie nog voor mij tips van FLORIDA seaworld en de voorbereidings van vlieghaven en bagage en zo.
laat mij snel iets weten hoe meer tips hoe beter voor mij.
ik heb al een florida reisgids gekocht en daar sta al veel in maar ik wil tips weten de mensen die al naar daar geweest zijn, die zullen me meer te vertellen hebben
mvg
daisy

Vike32
10-03-11, 15:38
Als ik jou was zou ik eerst eens goed de tijd nemen om dit forum door te lezen.
Het staat boordevol met tips en ervaringen van vele Floridagangers.
En het lezen van al die berichten verhoogt de voorpret alleen maar.
Have fun!

ietie
10-03-11, 15:42
Mijn vriendin is al 20 jaar stewardes bij klm en vliegt alleen de verre vluchten naar china ect maar zij heeft in haar loopbaan nog nooit een een nood situatie mee gemaakt.
Maak je niet te druk, zoek niet op internet naar filmpjes met ongelukken, je word er zelf gestresst van en je schiet er niks mee op.

db2011
10-03-11, 15:45
@ietie;
Bedankt voor u reactie
met dat te lezen zal rap mijn vliegangst voor bij gaan
ik wil echt naar florida daar is het zo mooi met de foto`s te zien en lezen hier op de forum
en ik kan toch niet terug krabbelen de tikets zijn er al :-P
mvg
daisy

Marita
10-03-11, 15:47
Hoi Daisy,

vooral van je droomvakantie genieten. Ik zelf stap in het vliegtuig en mijn vakantie begint. Mijn man is al weken van te voren op van de zenuwen buikkrampen en als wat er bij hoort:sad: hij kan echt niet genieten van de voorpret. Het liefst zou hij met de auto of boot gaan. Hij zou nog het hele stuk zelf pedelen als dat mogelijk was. Als we geland zijn kan hij genieten en dan heeft hij een paar dagen om te ontspannen en dat zit hij weer in de zenuwen over de terugvlucht. Maar Florida is zooooooooooooo mooi dat hij dat er graag voor over heeft. We vertrekken ook 18 juli met lufthansa en het is al de 8ste keer dat we gaan.Zo geweldig vindt hij het daar.

Groetjes Marita

r.teeuwsen
10-03-11, 15:55
Ik ga dit jaar 18 juli naar Florida Orlando,11 dagen lang
Maar ik heb nooit of nooit gevlogen met een groot vliegtuig.


Vraagje: Heb je wel eens in een klein vliegtuigje gezeten, zo'n twee zitter bijvoorbeeld?? Geloof mij, vliegen is het mooiste wat er is..... gewoon lekker genieten van je vlucht!! KLM is een prima maatschappij met een uitstekende service, hoewel ik bijna zeker weet dat je niet de gehele vlucht in een KLM toestel zit.... het tweede gedeelte is waarschijnlijk een Delta kist ;-) maar net zo goed!
http://img21.imageshack.us/img21/1723/afbeelding010v.jpg

r.teeuwsen
10-03-11, 16:09
Waar vlieg je naar toe, Miami of Orlando, en waar heb je de overstap als je naar Orlando vliegt?? Misschien leuk om eens naar het Aviodrome in Lelystad te gaan, kun je in een grote 747 kijken... heb je in ieder geval een idee.... maar VLIEGEN is echt VEILIG!!

db2011
10-03-11, 16:12
Ik ga in Juli 11 dagen naar Orlando daar is seaworld en buschgarden en tuurlijk disneyworld
ik pak een vliegtuig van KLM en land eerst atlanda en dan moet ik een vliegtuig pakken voor naar orlando te gaan

randje35
10-03-11, 16:16
Hier nog 1 met onwijs vliegangst, maar het heeft me er nooit van weerhouden.
Alleen dit jaar gaan we voor eerst "ver", en dan die oceaan ](*,) ...... maar we gaan toch.
Ik ben altijd zo,n 2 uur van slag en daarna ga ik het voorzichtig erg leuk vinden.
Zeker als we weten wat er wacht als we er zijn.:sun:

db2011
12-03-11, 08:32
Hallo mensen.

Ik heb nog een vraagske over Atlanda naar Orlando.
Hier in brussel KLM is veilig ja
maar in amerika is dat veilig met de vliegtuig van Arlanda naar Orlando????
er zij mensen die een huur auto pakken en zo naar Orlando gaan maar ik niet ik pak een vliegtuig van arlanda naar orlando
ik dat veilig of hebben jullie ook twijfels daarvan???
graag een rap antw aub
mvg
daisy

Tinkerbell
12-03-11, 09:12
Wij huren idd een auto vanaf Miami of zoals deze keer Fort Myers maar dat heeft niks met vliegangst te maken maar gewoon omdat we willen genieten van de omgeving.
Het is maar net wat je zelf wilt.

db2011
12-03-11, 09:21
Ja dat is normaal he
maar wij pakken geen auto kan dat kwaat dat wij de vlieger pakken en is er al ooit iets gebeurd in america???
ja ik weet wel de WCT dat er iets gebeurd is maar ik bedoel nu is er een zware controle nu op de luchthaven??
ik blijf bang hebben om te vliegen echt. ik wil heel graag naar FLORIDA :-(
mvg
daisy

moonlight91
12-03-11, 11:28
als ik jou was zou ik me focussen op je droom
ik heb er ook jaren over gedaan om de stap te zetten
omdat ik absoluut niet durfde vliegen en me net zo gek liep te maken als jij nu bij je zelf doet,en had altijd gezworen nooit in zo`n ding te stappen..... laat het los!!!! en geniet van je voorbereidingen
ik zelf ben vorig jaar al spugend van angst naar schiphol gegaan,met het beeld dat ik echt 10 uur paranoia in dat vliegtuig zou zitten..
en eenmaal in het vliegtuig vroeg ik me af waar ik mee bezig was
ik ging na 25 jaar dromen van amerika en vooral florida wat ik als een hemel op aarde zag... het allemaal echt zien...hoe gezegend ben je dan
...achteraf is dat toch zo zonde van je voorpret...
en de conclusie, vliegen stelt nix voor, en het is oer saai.. je kijkt films om de tijd te doden en lees een boek.....
ook zag ik erg op tegen de vliegvelden,en de overstap maar alles is zo makkelijk en in amerika zijn ze erg behulpzaam als je ze iets vraagt,en eigenlijk wijst alles zichzelf,een kind kan de was doen..echt waar

eenmaal in florida is het zo enorm fantastische,en zit je je gelijk al weer te bedenken wat je er het volgende jaar wil gaan doen...

een dag voor we naar huis vertrokken ,kwam er in het nieuws dat er een ongeluk in tipoli was gebeurd met heel veel nederlanders aan boord
mijn moeder en zus die gewoon in nederland waren liepen helemaal over hun toeren omdat ze dachten dat ik helemaal overstuur zou zijn vanwege mijn vliegangst,en de volgende dag niet terug zou durven vliegen
nou ik kan je zeggen ik was zoooooo onder de indruk van mijn florida ervaringen dat ik niet eens tijd had om er bij stil te staan tijdens de vlucht
wat er allemaal kon gebeuren, ik was zo blij en zo trots op mezelf
eenmaal thuis heb ik geduldig(nee hoor ontzettend ongeduldig) zitten wachten tot er weer vliegtickets vrijkwamen voor onze volgende meivakantie.....6weken na terugkomst in nederland heb ik weer geboekt...
want ik heb amerika ervaren en ik wil meer, veel meer!!!!!!
en ik heb spijt,zo ontzettend veel spijt dat ik me nooit eerder over mijn angst heb heen gezet,ik heb daar door zo ontzettend veel gemist

duzzzz...... stop ermee..... en zeg tegen je zelf ik ga mijn droomreis maken,en niets of niemand hou mij tegen!!!!!!

Lea
12-03-11, 11:47
Ik heb geen vliegangst, in 2008 voor het eerst het vliegtuig ingestapt met zoonlief en meteen ook naar de andere kant van de wereld naar Florida.
Opstijgen is leuk en dan heb je het wel gehad, dan slaat de verveling toe als je niet oppast. Soms wel wat momentjes met wat turbulentie( net als je op de wc zit gaat het belletje van seatbelts on) . Ik vind wel dat je er niet al te diep over na moet denken dat je gemiddelt 10 km hoog in de lucht vliegt want dan word je echt gek.
Maar zo denk ik er over.
Heb verder (gelukkig) nog geen erg hobbelige vlucht of andere enge dingen meegemaakt dus voor mij stelt het vliegen niet veel voor en ja om in Florida of net waar dan ook te komen waar je niet met de auto naar toe kan dan zal je toch in het vliegtuig moeten stappen.
Maar kan me angst wel voorstellen hoor mijn oudste zoon wilt eigenlijk ook heel graag naar USA maarja durft het vliegtuig niet in dus als die echt een keer wilt dan zal hij toch ook aan zo'n cursus moeten of zo.

Maar probeer je angsten opzij te zetten, denk alleen het is een manier om er te komen en echt het is geweldig om in Florida rond te reizen of net wat je van plan bent om te doen.

Ta2 Gerrit
12-03-11, 13:18
Hallo mensen.


graag een rap antw aub
mvg
daisy

Nou, nou, [-X wanneer ga je weg, morgen ??

Vliegen is zo'n beetje de veiligste manier van transport, zeker in de westerse wereld.
Dat moet je na zo'n 20 positieve berichten toch wel duidelijk zijn, dacht ik.

db2011
12-03-11, 13:41
U bent bedankt voor u reactie aan mij,

Je hebt me weer doen goesting krijgen om naar florida te gaan:grin:=D>ik ga en niemand zal mij tegen houden ik wil die droom reis mee maken het is de moeite en je leef maar 1 keer voor zo iets mee te maken.

ben u ook al naar Seaworld geweest hoe is dat daar iedereen zegt heel mooi en leuk en zo? ik zelf wil ook graag dolfijn aaien en kijken van dicht bij, hoe is de ervaringen daar van? en naar buchgarden wil ik ook en disneyworld hoe gaat dat met die schuttel bussen? en in de zomer is het daar heet wat ze zegggen 40graden?

mvg
daisy


Nou, nou, [-X wanneer ga je weg, morgen ?? neen hoor in juli pas dit jaar in de top zomer

knaapje
12-03-11, 15:10
................ben u ook al naar Seaworld geweest hoe is dat daar iedereen zegt heel mooi en leuk en zo?
ik zelf wil ook graag dolfijn aaien en kijken van dicht bij, hoe is de ervaringen daar van?
en naar buchgarden wil ik ook en disneyworld
hoe gaat dat met die schuttel bussen?
en in de zomer is het daar heet wat ze zegggen 40graden?................

Zou zeggen, lees dit forum eens door, dan lees je vanzelf op vrijwel al je vragen een antwoord en krijg je vast gelijk nog meer zin te gaan.
Het helpt vast ook je vliegangst weg te nemen als je alle ervaringen leest.

Denk ook eens aan de bemanning. Ze vliegen misschien al wel 20 jaar vrijwel dagelijks en zijn altijd goed thuisgekomen en de keer dat jij met ze meevliegt willen ze dat ook.

Heb je daarna nog vragen stel ze dan gerust.
P.S. Misschien jezelf ook even voorstellen??

Veel plezier met de voorbereidingen en een grandioze vakantie
Knaapje

willy2008
12-03-11, 16:36
men zeg het kan allemaal niet kwaad, het is veilig dit is ook zo toch als je de berichten leest oa

26/12/'09 In de Verenigde Staten is een aanslag op een vliegtuig verijdeld. Een 23-jarige Nigeriaan probeerde poeder in brand te steken, maar de passagiers konden hem overmeesteren.

10/03/11, 15u52

Een deel van de Londense luchthaven Heathrow is vandaag ontruimd wegens een verdacht pakketje. Dat meldde de Britse politie. Uiteindelijk bleek het pakketje niets sinisters te zijn, voegde hij hieraan toe. Er zou tot nu toe niemand opgepakt zijn.

25 December 2009: Een 23-jarige Nigeriaanse student die beweert namens al-Qaeda te handelen, veroorzaakt een kleine explosie aan boord van een vliegtuig van Amsterdam naar de Amerikaanse stad Detroit. Volgens de autoriteiten is sprake van een mislukte aanslag. Het vliegtuig landt veilig in Detroit, nadat passagiers en bemanningsleden de man overmeesteren. De Nigeriaan loopt zware brandwonden op. Enkele anderen raken lichtgewond

wat ik wil zeggen er zullen miljoenen vluchten zijn maar je moet er maar eens bij zijn dan is in een flits je leven wel gedaan.

ik heb geen bang van crasch want vliegen is veilig zolang er geen gekken op het vliegtuig zitten, ik heb wel angst van de passagiers die raar doen en om de 5 minuten opstaan, dan hou ik deze mensen wel scherp in het oog en meld het ook aan het boordpersoneel, onlags hebben ze mij laten weten dat ik geen agnst hoef te hebben aangeizen er op de vliegtuigen geheime security mensen meevliegen, maar is dat wel zo dat is de vraag ik denk het niet kost veel te veel geld om op alle vluchten securty mee te laten viegen

Meri
12-03-11, 17:28
Ik zelf heb ook vliegangst. Elk jaar boek ik toch weer en inmiddels ben ik al 2 keer in Florida geweest en 1x met een overstap in Washington. Ik zou zeggen geniet van de voorbereidingen en probeer aan de leuke dingen te denken wat je ga doen in Florida. Vliegen is het veiligste vervoersmiddel en KLM een goede maatschappij. Dus zet je zorgen opzij en geniet van alles.

corrus
12-03-11, 21:24
Ik heb geen vliegangst... Maar ik vind het totaal niet nodig om andere mensen banger te maken dan ze al zijn...
Ook niet met akelige vertellingen (waarheid of niet)

[verwijderd]
12-03-11, 21:35
Zolang vliegen nog steeds de veiligste vorm van vervoer is maak ik me niet druk. Maak je je ook zo druk als je gaat wandelen, fietsen, op de motor weggaat, of met de auto een stukje gaat rijden ? En vliegen is net een lange busreis, enige is dat je niet even stopt na 2 uur vliegen.

Als je daar al nee op zegt moet je je voor het vliegen al helemaal niet druk maken. Op 10 km hoogte wat turbulentie is ook niet erg, je hebt immers nog 10.000 meter lucht onder je voordat je de aarde raakt. Zorg er alleen voor dat je met een gerenommeerde maatschappij vliegt, die zorgen wel dat de veiligheid goed is.

Lekker gaan voorbereiden op de vakantie.

koenkamphuys
13-03-11, 10:19
Vliegangst - gelukkig heb ik er geen last van - is iets wat je serieus moet nemen en niet zomaar even weg rationaliseert. Het helpt maar heel beperkt om te horen te krijgen dat statistisch gezien vliegen de meest veilige vorm van transport is; dat soort cijfers heeft mij steeds onzekerder gemaakt in het verkeer.

Wie heel serieus last ervan heeft kan terecht bij een van de vele organisaties die vliegangstcursussen organiseren. Voor België moet je eens kijken op http://www.vliegangst.org/ - in Nederland heb je de stichting Valk: http://www.valk.org/ . Er is ook een e-book over dit onderwerp: http://www.vliegangstcursus.nl/ . Of http://www.reiswijs.nl/vliegen/vliegangst/vliegangst.html . Google is your friend.

JKG
13-03-11, 11:14
Ach.. vliegangst.. weet je wat veel enger is? Die aardbeving + tsunami in Japan. Ze hebben nog geluk gehad dat het overdags gebeurde, gebeurde het 's nachts, had je nog véél meer doden. Dat is pas eng, uit het niets ineens hel op aarde.

Even in het vliegtuig zitten voor een paar uur, je doodvervelen en dan ben je op de plek van bestemming. Vliegen is veilig, fietsen is gevaarlijker en als het echt zo gevaarlijk zou zijn, denk je dan dat er wereldwijd bijna 100.000 vluchten per dag zouden worden uitgevoerd? En anders ga je gewoon niet, net zo makkelijk. Wie zijn wij om iemand over te halen. :mrgreen:


Overigens heb ik ook zo mijn bedenkingen over db2011... ook rare vragen over de aardbeving in Japan in de lounge.. of dat ook naar Amerika komt. Ik heb het idee dat het educatieve niveau niet heel erg hoog ligt, laat staan dat nieuwssites en Wikipedia bekend zijn. Don't feed the troll.

db2011
13-03-11, 12:34
Mensen ik wil gewoon een beetje informatie, en tips over mijn vliegangst
dat is alles
het is voor mij de eerste keer dat ik ga vliegen met een vliegtuig,en ik wil dan wat voorbereid zijn voor mij vakantie naar florida
wij gaan daar toch geen discussie forum van maken he over dat onderwerp?
en willy2008 is mijn collega die ook graag meer info wilt!!!
want hij ga ook naar florida en die wil ook meer informatie van dit forum
wij verstaan elkaar en die wil gewoon jullie iets duidelijk laten maken.
mvg
daisy

Tinkerbell
13-03-11, 12:50
Als dit dan zo'n onoverkomelijk probleem voor je is en gerusstellende woorden vanaf dit forum niet helpen denk ik dat er alleen nog een gang naar je huisarts overblijft.Ga met hem praten.
Misschien schrijft hij je iets voor en misschien stuurt hij je door naar iemand die je psychische bijstand kan geven.
Wij kunnen dat nu eenmaal niet en we kunnen tot in den treure blijven discussiëren hierover maar overtuigen kunnen we je geen van alleen.

En om dan even het citaat van je collega aan te halen:


ik heb geen bang van crasch want vliegen is veilig zolang er geen gekken op het vliegtuig zitten, ik heb wel angst van de passagiers die raar doen en om de 5 minuten opstaan, dan hou ik deze mensen wel scherp in het oog en meld het ook aan het boordpersoneel, onlags hebben ze mij laten weten dat ik geen agnst hoef te hebben aangeizen er op de vliegtuigen geheime security mensen meevliegen, maar is dat wel zo dat is de vraag ik denk het niet kost veel te veel geld om op alle vluchten securty mee te laten viegenAls het personeel zegt dat er veiligheidsmensen meevliegen moet je dat toch gerust stellen?
Er zijn idd mensen die wel twintig keer opstaan en naar het toilet gaan maar ik heb altijd gedacht dat dit mensen met vliegangst waren en geen potentiële terroristen. :lol:

rolandino
13-03-11, 13:58
Een vliegtuig is niets anders dan een bus met vleugels. Niet teveel bij nadenken, en het zien als noodzakelijk kwaad. Je kunt vast bij de dokter wel tabletjes krijgen om rustig te worden.

Over het panisch rondkijken en bij elke keer dat iemand opstapt bang worden is ook onzin natuurlijk. Ook ik sta regelmatig op, plassen, beentjes strekken, etc. Is vrij normaal, vooral mensen met jonge kinderen doen dit veel.

Michael66
13-03-11, 19:33
De moderators houden de gang van zaken op het forum in de gaten en treden op tegen forumleden als ze dat nodig achten.
Als je als forumlid iets wilt melden, dan kun je dat doen door op http://www.floridaforum.nl/images/buttons_NL/report.gif onderaan het desbetreffende bericht te klikken, of door een privébericht aan een/de moderator(s) te sturen.

Alle commentaar-berichten zijn uit dit onderwerp verwijderd.

Yowannes
14-03-11, 08:22
... Het liefst zou hij met de auto of boot gaan. Hij zou nog het hele stuk zelf pedelen als dat mogelijk was.


Klinkt herkenbaar... Ben een ongelooflijke Amerikafan, maar ik heb het echt niet voor die vliegtuigen.. Mocht er morgen een over-oceans-highway liggen, ik zou zeker niet twijfelen

Don Fernando
18-03-11, 09:46
Hallo mensen.

Ik heb nog een vraagske over Atlanda naar Orlando.
Hier in brussel KLM is veilig ja
maar in amerika is dat veilig met de vliegtuig van Arlanda naar Orlando????
er zij mensen die een huur auto pakken en zo naar Orlando gaan maar ik niet ik pak een vliegtuig van arlanda naar orlando
ik dat veilig of hebben jullie ook twijfels daarvan???
graag een rap antw aub
mvg
daisy

Ik ben een kleine 2 jaar geleden van Amsterdam via Atlanta naar Orlando gevlogen, geen enkel probleem, al hadden we op het stuk tussen Atlanta en Orlando wel een rotvlucht, veel turbulentie en het vliegtuig was snikheet, maar goed, het is maar een uurtje dus dat was nog wel te doen.

Syllvia
18-03-11, 09:55
Ik heb verder geen vliegangst, maar vind het toch niet zo fijn om te vliegen, al die mensen op zon kluitje :) Maar goed het doel heiligt de middelen.

Ik vind het in een vliegtuig vaak of te warm of te koud, dus doe ik altijd laagjeskleding aan. bv topje, t shirt en vest, kun je alles uit doen of niet:)

[verwijderd]
18-03-11, 10:18
Als je alles uit doet mag je de volgende keer niet meer mee met de maatschappij. ;-)

Syllvia
18-03-11, 10:39
Als je alles uit doet mag je de volgende keer niet meer mee met de maatschappij. ;-)

Niet????:D

fransje
18-03-11, 10:59
dat is een idee voor al die andere mensen met vliegangst; afleiding:-P:p

ronenivonne
18-03-11, 11:00
Ik heb geen vliegangst, maar zit ook weer niet te springen om het vliegtuig in te stappen. Maar eenmaal onderweg is alles goed.
Ik ben vorig jaar toen we voor de 1ste keer naar Florida zijn geweest, naar de huisarts geweest. Uitgelegd wat het probleem was ( geen vliegangst, maar evengoed met klamme handjes het vliegtuig in stappen ) en toen heeft hij me een tabletje meegegeven. Van deze tabletjes wordt je rustig en een beetje slaperig. Heb deze op de heenweg gepakt, maar de vliegreis viel zo erg mee. Dat ik ze op de terugweg niet meer gepakt heb, ondanks de 3 uur turbulentie die we toen gehad hebben.
Dus mijn voorstel is ga naar je huisarts en vraag of je er iets voor kunt krijgen.

Hardcore-Disneyfan
19-04-11, 13:38
Hey allemaal heeft iemand tips om jezelf af te leiden van wat er om je heen gebeurdt in zo'n vliegtuig want toen ik naar Turkije vloog (voor de eerste keer in een vliegtuig) hoorde ik allerlei geluiden waar ik echt de zenuwen van kreeg. dus wat kan je doen om jezelf van dat soort dingen af te leiden?

Dr. Phlox
19-04-11, 14:02
Gamen, muziek luisteren, film kijken, noem maar op.
Er is voldoende te doen. Je kan op de komende lange vlucht ook wat proberen te slapen en te denken aan wat gaat komen.
Grz
Ton

Njit
19-04-11, 14:07
Koop een Noise Cancelling Headphone (http://www.bose.com/controller?url=/shop_online/headphones/noise_cancelling_headphones/quietcomfort_15/index.jsp). Kost wat maar dan hoor je geen enkel geluid meer van het vliegtuig. Of beter nog, koop die in Florida :) Want ze zijn daar een stuk goedkoper ;) (maar dan moet je op de heenweg wel naar alle geluiden luisteren..)

1250
19-04-11, 15:54
Misschien vinden sommige van jullie het heel raar; maar ik vind turbulentie (tot bepaalde maten) heerlijk, kan ik veel lekkerder slapen, ik kon als kind alleen ook vaak slapen in een rijdende wandelwagen ;-).
Een vliegtuigexpert zei een keer ergens op TV: Het vliegtuig is gemaakt op turbulentie, er is dan dus niks aan de hand, sinds dien slaap ik heerlijk als er turbulentie is.

Lea
19-04-11, 18:33
Dat herken ik wel de lichte vorm van turbulentie zo lekker hobbelend, daar kan ik ook best wel op inslapen( dan moet niet de stewardes langskomen en me toedekken met een deken dan word ik weer wakker hihi maar was goed bedoelt)

JKG
19-04-11, 20:18
Als je rare geluiden hoort, kijk eens naar een stewardess. Als die moeilijk kijken, weet je dat er problemen zijn en dan pas mag je de zenuwen krijgen. :)

knaapje
19-04-11, 20:39
.............Als die moeilijk kijken, weet je dat er problemen zijn en dan pas mag je de zenuwen krijgen. :smile: ...................

Ik weet hoe moeilijk stewardessen kijken bij een doorstart vanaf zo'n 300 meter hoogte met een 747 op LAX.
Stond een vliegtuig op de landingsbaan.
En dan keer je niet even, duurde zo'n klein uur voor we weer konden landen.

Knaapje

PENPE
19-04-11, 22:32
..Een vliegtuigexpert zei een keer ergens op TV: Het vliegtuig is gemaakt op turbulentie, er is dan dus niks aan de hand..

Klopt, dat was een mooie docu op Discovery Channel waar ze lieten zien hoeveel een vliegtuig kan hebben tijdens turbulentie. Sindsdien is Petra niet meer bang dat er op momenten van (flinke) turbulentie bv iets met de vleugels gebeurt ;)

1250
19-04-11, 22:42
Klopt! Dat was het inderdaad!

JKG
20-04-11, 10:44
Ik weet hoe moeilijk stewardessen kijken bij een doorstart vanaf zo'n 300 meter hoogte met een 747 op LAX.
Stond een vliegtuig op de landingsbaan.
En dan keer je niet even, duurde zo'n klein uur voor we weer konden landen.


I know, dat is het enige moment geweest dat ik dacht 'what the hell is going on?', bij onze doorstart zaten we nog maar een meter of 50-100 boven de grond en was er net een vliegtuig opgestegen en konden we niet landen ivm de jetstreams. Dus hup, vol gas er op en weer omhoog het circuit in.. ik dacht eerst dat er dus inderdaad nog een vliegtuig op de landingsbaan stond die aan het opstijgen was, die we moesten ontwijken. Ik was op dat moment niet bang, maar wist wel meteen dat dit ècht niet bij de normale procedure hoorde en was erg benieuwd naar een bericht van de piloot, die vrij vlot volgde. Gelukkig waren we weer snel aan de beurt en konden we dus na een kwartier ofzo landen. Bij LAX was het denk ik gewoon druk en mocht je weer achteraan de rij aansluiten. :mrgreen:

Die vleugels kunnen idd heel veel hebben.. en zelfs als er één motor van een vleugel af valt kunnen ze nog doorvliegen (moet je wel anders vliegen ivm het missen van een motor en een gewicht aan die vleugel). En als twee motoren uitvallen zou je nog kunnen zweven naar de dichtstbijzijnde landingsbaan (mits in bereik, denk dat je na een half uurtje 'gliden' toch wel uit de lucht zal vallen, ook weer o.a. afhankelijk van je vlieghoogte, wind, lift, etc.). Uiteraard kan een vleugel nog altijd afbreken door metaalmoeheid of andere oorzaken, maar hoe groot is die kans... dan ben je wel overgeleverd aan de goden.

chippie
20-04-11, 11:48
Kijk anders eens naar het volgende filmpje:
http://www.liveleak.com/view?i=f80_1186644837
Hier zie je hoe ver een vleugel kan buigen voordat deze breekt

corrus
20-04-11, 13:08
Ik weet hoe moeilijk stewardessen kijken bij een doorstart vanaf zo'n 300 meter hoogte met een 747 op LAX.
Stond een vliegtuig op de landingsbaan.

Dit antwoord is ook zo lekker opbeurend voor de vraagstelster... [-X

Hardcore-Disneyfan
20-04-11, 13:28
Gamen, muziek luisteren, film kijken, noem maar op.

kun je films kijken in een vliegtuig? (heb maar 2x gevlogen en dat waren kleine vliegtuigjes) ik heb dat namelijk nog niet mee gemaakt, dat er een tv in het vliegtuig zat. en hoelang duurt de reis naar florida btw?
verder bedankt voor de tips ik zal me ds inpakken :P en me mp3!
greetz.

Njit
20-04-11, 13:41
Ligt eraan met welke maatschappij je vliegt. Soms heb je een eigen schermpje, soms kun je een Personal Entertainment System huren (ArkeFly) en soms heb je enkel een centraal scherm.

De vlucht duurt minimaal 9 uur heen en minimaal 8 uur terug bij een rechtstreekse vlucht. Bij een overstap ben je wat langer onderweg.

randa3
29-06-12, 21:30
Ik heb ook vliegangst en ga 17 juli voor 3 wkn naar Florida.
We vliegen met United en de binnenlandse vlucht is met DBA United Express.
Ik heb hier geen ervaringen mee zijn er mensen die me kunnen vertellen of het goeie vliegtuigmaatschappijen zijn?

PENPE
29-06-12, 21:43
Ik heb ook vliegangst en ga 17 juli voor 3 wkn naar Florida.
We vliegen met United en de binnenlandse vlucht is met DBA United Express.
Ik heb hier geen ervaringen mee zijn er mensen die me kunnen vertellen of het goeie vliegtuigmaatschappijen zijn?

De afgelopen 4 jaar 10x gevlogen met United en United Express en alles pico bello in orde ;)

Ferry77
18-10-14, 20:02
Ik heb me altijd afgevraagd hoe een vliegtuig die zo lang boven de oceaan vliegt het moet doen als er plotseling problemen voordoen en zsm moet landen !!
Je zit toch ver van het vast land af neem ik aan ?

wie weet dit ?

b767-300er
18-10-14, 20:25
Vliegtuigen met 2 of minder motoren vliegen op ETOPS over de Oceaan.
de meeste maatschappijen hebben ETOPS 120. Dat betekend dat ze maximaal 120 minuten verwijderd mogen zijn van een vliegveld waar ze kunnen landen. In de Oceaan liggen diverse eilandengroepen waar naar uitgeweken kan worden in zon geval. Denk bijvoorbeeld aan de Azoren.
Je hebt ook ETOPS 180 en ETOPS 90. Het getal geeft de minuten aan. Luchtvaartmaatschappijen en vliegtuigproducenten moeten zich certificeren voor de ETOPS waarden.

Als een bepaalde maatschappij veel problemen heeft, akn een ETOPS waarde afgepakt worden. De betreffende Airline is dan verplicht dichter langs luchthavens te vliegen tijdens de route. Dientengevolge wordt de vliegduur naar een caraibische bestemming langer.

Zo duurt een enkele reis AMS-CUR bijvoorbeeld zon 9,5 uur met ETOPS 120. Zonder ETOPS zou je er zon 14 uur over doen omdat je dan langs alle kustlijnen moet vliegen (GB, Ijsland, VS etc) Als je geen ETOPS hebt geldt dat je maximaal 60 minuten van een veld af mag zijn.

Als er problemen zijn (bv motorstoring), dan kan een toestel makkelijk op 1 motor zon 120 minuten verder vliegen. Tijd genoeg om te landen dus.

PENPE
18-10-14, 20:30
Ik heb me altijd afgevraagd hoe een vliegtuig die zo lang boven de oceaan vliegt het moet doen als er plotseling problemen voordoen en zsm moet landen !!
Je zit toch ver van het vast land af neem ik aan ?

wie weet dit ? Ze vliegen altijd een route met een uitwijk mogelijkheid zoals je kunt zien op bijgaande afbeelding:

https://lh4.googleusercontent.com/-RSNRAD7qZW4/VEKxH963UcI/AAAAAAAAOTQ/xy4vExVQ8aA/w640-h400-no/Schermafbeelding%2B2014-10-18%2Bom%2B20.25.34.jpg

Op die route zitten diverse luchthavens voor een eventuele uitwijk, waarvan Goose Bay de bekendste is

Ferry77
18-10-14, 20:34
dank je een stuk wijzer weer. Heb je ook een kaart met tussenroutes voor de vlucht Amsterdam naar florida ?

moonlight91
18-10-14, 20:41
b767-300er , nooit geweten!, en aangezien ik doodsbang ben in de lucht boven water, met vele nachtmerries vooraf gaat ...is dit wel enorm gerust stellend...
ondanks mijn angst doe ik mezelf toch een 2 vliegreizen per jaar naar Amerika aan ...

Ferry77
18-10-14, 20:53
B767 300er
heb me blind gezocht op internet maar vond er niks .... Tot nu.
wederom bedankt voor dit duidelijke verhaal. Een stuk vliegangst is weg ����
b767-300er , nooit geweten!, en aangezien ik doodsbang ben in de lucht boven water, met vele nachtmerries vooraf gaat ...is dit wel enorm gerust stellend...
ondanks mijn angst doe ik mezelf toch een 2 vliegreizen per jaar naar Amerika aan ...Ik weet hoe je je voelt ... Ik idem dito

b767-300er
18-10-14, 22:06
dank je een stuk wijzer weer. Heb je ook een kaart met tussenroutes voor de vlucht Amsterdam naar florida ?

wat bedoel je met tussenroutes? Bedoel je plaatsen waar ze kunnen landen?
Er wordt niet elke dag dezelfde route gevlogen (afhankelijk van drukte vh verkeer, luchtstromen, mee en tegenwind etc)
Grofweg wordt er over GB gevlogen, dan onder Ierland en Groenland langs en dan zo langs de kust van de Canada en de VS naar Florida. Op jouw tekening is dat de gele stroom vliegtuigen die naar de VS vliegt en zon 2 cm boven het woord North Atlantic Ocean begint richting Canada. Trek die lijn door naar Ierland en je hebt grofweg de vluchtroute welke gemiddeld genomen wordt naar Florida.
Per vlucht heb je verschillende uitwijkhavens, afhankelijk van de exacte route. Deze havens mogen maximaal 4 uren van elkaar verwijderd zijn (Bij ETOPS 120). Immers een toestel kan namelijk ook terugkeren naar een haven welke reeds gepasseerd is. 120 minuten terug of 120 minuten verder maakt samen dat de havens 240 uren uit elkaar kunnen liggen.
Bekende uitwijkhavens zijn Halifax en St Johns aan de Canadese kustlijn. ook GooseBay wordt vaak gebruikt. Het stuk tussen Ierland en Canada is eigenlijk de Azoren een bekend punt.
(Terceira en Pnta Dlgada) Door de centrale ligging van deze eilandengroep zit je altijd binnen 2 uur van een luchthaven. Als je mid way tussen Ierland en Canada vliegt, is het grofweg 2 uur naar Ierland, 2 ur naar Sint Johns en 1 uur naar de Azoren. Zo voldoe je altijd aan de ETOPS normen.. In ierland heb je tal van uitvalshavens, waarbij Cork vaak het meest dichtblij ligt.

mocht je nog vragen hebben kunnen jullie mij ook altijd mailen.
vliegschemas@vliegschemas.nl

Ferry77
18-10-14, 22:20
Oké dus erg veilig ! U weet er veel van... Piloot geweest of nog steeds ?
mocht je nog vragen hebben kunnen jullie mij ook altijd mailen.
vliegschemas@vliegschemas.nlZal ik doen indien ik vragen hebt . Bedankt gr fer

b767-300er
18-10-14, 22:25
Werk in de luchtvaart dus weet er ondertussen wel aardig wat van!
geen paniek. Per dag vliegen honderden vluchten de Atlantische Oceaan over zonder 1 enkel probleem.

Ferry77
18-10-14, 22:29
Wel heel mooi beroep. Ga regelmatig eens naar Schiphol omdat het mij ondanks de vliegangst altijd enorm trekt.

p.s is de vloot van arkefly een betrouwbare vloot ... Hoor zoveel klachten over arkefly

b767-300er
19-10-14, 07:35
De dispatch reliability is bij Arke net zo hoog als bij andere maatschappijen. Arke heeft alleen een iets kleinere vloot en daarom wat minder backup als bijvoorbeeld KLM of Delta. Als er dus wat aan de hand is met 1 van de toestellen, duurt het vaak wat langer voordat er vervanging is. Uiteraard heeft dat irritatie tot gevolg.
Hier wordt wel aan gewerkt en vanaf 1 november is de vloot van Arke uitwisselbaar met die van JAF en Thomson. Er kan in geval van problemen sneller geschakeld worden dan, daar de kisten van JAF en Thomson vanaf die datum ook door Nederlandse Arke vliegers gevlogen mag worden. (En vica versa) Vooralsnog mag dat niet, en heeft elke TUI maatschappij zijn eigen backup plan. Nu kan je dat delen en kan je met minder backup machines meer backup creeeren. Vanaf aankomende zomer worden de kisten van binnen ook nog eens helemaal omgebouwd zodat het enige verschil nog maar is de naam die op de machine staat genoemd. Zowel JAF, Thomson, TUI Nordic en Arke hebben dan van binnen exact dezelfde geconfigureerde boeing 767 en boeing 787 vliegtuigen. Alleen de naam op de machines is anders.

Als je veel slechte dingen leest komt omdat arke alleen maar Nederlandse passagiers vervoert en de KLM voor bijna 80% passagiers uit andere landen. Dientengevolge lees je op Nederlandse fora en websites al snel negatieve ervaringen.
als er 1 arke vlucht vertraagd is dupeer je al snel zon 250 NL passagiers. Bij 1 vertraagde KLM vlucht zijn dat er misschien 50. Verder vervoert Arke zon 5000 padsagiers per dag. Het aantal negatieve reacties wat je leest is dan dus maar een handje vol. Uiteraard klaagt niet iedereen met een slechte ervaring, maar mesne met goede ervaringen zijn vaak al helemaal niet van olan om ergens te reageren of te plaatsen hoe hun ervaring was. Je moet een en ander dus wel in verband zien. Daarbij heeft Arke, zeker in haar beginjaren, weinig punten gescoord onder haar klanten door de vele vertragingen die de maatschappij toen had. Ondertussen is dat verleden tijd. De hoeveelheid vertragingen is nu nagenoeg gelijk als met Transavia, KLM of Delta. Door de genoemde vlootuniformiteit zal dat alleen maar minder worden. Wel is er vaak nog veel kritiek als er een ander type toestel wordt ingezet en mensen daardoor hun gereserveerde plaats in het vliegtuig kwijtraken. Ook dit probleem is straks opgelost doordat er nog maar met 1 type 767 en 1 type 787 gevlogen gaat worden die van binnen allemaal hetzelfde zijn. Waar Arke nig wel punten op kan winnen is communicatie naar haar klanten toe in geval van vertragingen etc. Daar schiet men wel eens tekort. Met grote irritatie tot gevolg. Verder is de service aan boord minder. Dit staat ook aangegeven bij boeking. Betalen voor wat je gebruikt en wat je niet gebruikt koop je niet. Zo hebben de meeste maatschappijen die lange afstanden vliegen een all inclusive service aan boord. Bij Arke dus niet. Je krijgt 1 maaktijd met een drankje, koffie of thee naa en de rest moet je, net als je bagage, kopen. Iets wat Arke op veel kritiek komt te staan. Maar let wel. Dit weet je voordat je boekt ook al. Je kan dus daarom ook een maatschappij kiezen die wel allin service heeft. Echter toch levert dit achteraf vaak kritiek op.

Veb de veiligheid, als straks eind december de laatste oude 767 vertrekt heeft arke de jongste vloot van Nederland, jonger dan KLM (en ook Delta, Transavia etc) crew wordt op gebied van veiligheid opgeleid bij de KLM die bijna de hoogste eisen stellen aan vliegveiligheid aan boord van de gehele wereld. Onderhoud aan de 767 wordt gedaaan door Lufthansa Technics in Frankfurt en onderhoud aan de 787 zal straks gaan plaatsvinden door KLM. Beide gerenommeerde maatschappijen. Klein onderhoud gebeurd door Tec4Jets.

Lelli Kelly
19-10-14, 07:52
Als je echt veel last van vliegangst hebt: ga even langs je huisarts. De huisarts kan je een medicijn voorschrijven waar je je wat minder angstig door voelt.
Probeer de medicijnen eerst even uit voordat je gaat zodat je weet hoe je lichaam er op reageert.

Ferry77
19-10-14, 08:35
De dispatch reliability is bij Arke net zo hoog als bij andere maatschappijen..


ZO !!!! Ik kijk nu heel anders door jouw verhaal tegen arke en de gehele luchtvaart aan.
fijn om dingen te lezen waar ook echt te tijd wordt genomen om ze uit te leggen.
dat van alleen aan boord kopen indien gewenst wist ik idd. Vandaar dat wij premium comfort hebben gekozen.
echter de tickets prijs van nu in verhouding dat ik ze kocht is nu 45% duurder .... wat een mega verschil hè

Ferry77
19-10-14, 08:36
Als je echt veel last van vliegangst hebt: ga even langs je huisarts. De huisarts kan je een medicijn voorschrijven waar je je wat minder angstig door voelt.
Probeer de medicijnen eerst even uit voordat je gaat zodat je weet hoe je lichaam er op reageert.

I Will keep it in mijd Kelly ! Thanks

Fitzroy
19-10-14, 10:31
Ferry, ik gebruik altijd 2 Oxazepammetjes en neem er een wijntje achteraan. Ik weet dat dit heel fout is, maar het helpt mij goed door de vluchten heen. Ook heb ik al eens een training gedaan.

@B-767: wat is er waar van de bewering dat er bij Arke mindere piloten zouden zitten die ergens anders niet aan de slag zouden komen?

b767-300er
19-10-14, 11:01
Fitzroy

Je reinste flauwekul. Er zitten bij Arke diverse soorten vliegers. Jong-Oud, net van school of al duizenden uren. Ik zal een en ander uit proberen te leggen.
Ten eerste vliegt Arke alleen met Nederlandse piloten welke een Nederlandse vliegschool hebben gevolgd en over de Nederlandse nationaliteit beschikken. Er zitten vliegers van diverse vliegscholen uit Nederland. Voor jouw informatie, op dit moment zitten er in heel Nederland zon 1200 vliegers werkeloos thuis, die een afgeronde opleiding hebben, al dan niet ervaring elders hebben opgedaan en nu geen baan (meer) hebben. Op dit moment hebben de Airlines dus keuze genoeg uit vliegers.

Alle Nederlandse vliegscholen zijn vertegenwoordigd in het vliegercorps van Arke. Ook alle leeftijden zijn vertegenwoordigd. Bij de KLM ben je bijvoorbeeld verplicht om op je 56ste met pensioen te gaan (Ja je leest het goed!! geen typfout) Vaak willen vliegers dan nog niet met pensioen en vliegen ze nog een aantal jaren elders door, waaronder bij Arke, daar de verplichte pensionering niet geld. Dit zijn dan dus vliegers met 30 jaar of meer ervaring achter de knuppels. Er vliegen ook een hoop ex Martinair vliegers bij Arke, die door de jaren inkrimpende vloot hun heil elders zijn gaan zoeken. Ook vliegers met tig jaren ervaring. Maar ook schoolverlaters van bijvoorbeeld de KLS Vliegschool (preffered supplier van de KLM) worden aangenomen op de 737 om een paar seizoenen mee te draaien. Op dit moment is er een wachtlijst bij de KLM. Dat betekent dat als je van de KLS bent afgestudeerd, je soms wel 3 jaar moet wachten voordat je op gesprek mag bij de KLM. Sommigen zitten in die periode werkloos thuis en kunnen geen andere baan vinden, Sommigen zoeken hun heil helemaal in Azie en Afrika bij boeroe boeroe airways en sommigen vliegen dan eerst een paar jaar bij bijvoorbeeld Arke, Trans, Corendon Dutch! of JetAirFly. Sommigen blijven daar, sommigen gaan na 3 jaar alsnog naar de KLM. De primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden bij de KLM zijn vaak beter geregeld dan bij Arke en dat is vaak de reden dat ze alsnog de overstap maken. Dit geldt echter alleen voor de KLS studenten. Studenten van andere scholen komen bij KLM niet aan de bak. Ook KLM vliegt dus met beginnend piloten, maar dat maakt ze niet minder slecht. Echter als je als vlieger eenmaal binnen bent bij de KLM gaan ze niet meer weg, daar de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden voor vliegers vele malen beter is als bij bijvoorbeeld Arke.

Bij Vliegers maakt men voor promoveren gebruik van senioriteit. Degene die het langste in dienst is, maakt als eerste kans op promotie. Daarvoor zijn er elk jaar biedrondes op vrijgekomen plaatsen door vlootuibreiding of pensioneringen. Je hebt Captains(gezagvoerders, Bazen) en First Officers. Captains zitten links in de cockpit, Firts officers rechts) Soms vliegen ze ook Mulit crew (met name bij lange vluchten) en dan zijn er 1 captain en 2 first officers aan boord, welke tijdens de vlucht rouleren zodat er tussendoor gerust kan worden.
Bij Arke doe je er gemiddeld zon 6 jaar over om van First Officer naar Captain te promoveren. Vaak start je op de plaats van First Officer op de 737. Je vliegt dan samen met een captain die al 6 jaar of meer ervaring heeft. Na een paar jaar maak je kans om door te stromen naar Firts Officer op de 767/787.Dan weer na een paar jaar wordt je Captain/Gezagvoerder op de 737 en je laatste promotie is dan gezagvoerder op de 767/787. Mits je naturlijk wel bied. Als je niet bied komt er ook geen promotie voor je. Sommige mensen vinden het namelijk wel prima waar ze zitten. Een Gezagvoerder 737 die gewoon elke dag thuis bij moeder de vrouw wil zijn zal bijvoorbeeld niet bieden op de functie gezagvoerder 767. Want in laatstgenoemde functie ben je dan weer een paar dagen van huis bij elke vlucht. Zo is er voor een ieder een argument om wel of niet te bieden. Let op, Bieden betekend niet dat je ervoor moet betalen ofzo. Het is gewoon een term die gebruikt wordt in de luchtvaart.

Vliegers moeten elk jaar meerdere keren per jaar in de SIM om hun brevet current te houden. Tijdens die SIM sessies worden extremen geoefend. Uitval van apparatuur aan boord, motoruitval, bird strikes(vogelaanvaringen), plotseling noodweer, windshear etc etc. Zie het als een soort rijexamen wat je elk jaar dient af te leggen en waar de meest extreme gebeurtenissen worden nagebootst inn een virtuele omgeving,. Alleen bij succesvol afronden mag je blijven vliegen. Ook wordt je regelmatig medisch getest.

Al met al weinig om je zorgen over te maken.

b767-300er
19-10-14, 11:02
O ja, als je dus een beetje kan rekenen, zie je dat er op de 737 altijd 1 gezagvoerder en 1 first officer aanwezig zijn. Om gezagvoerder te zijn moet je al minimaal een jaar of 5/6 ervaring hebben. Er zit dus altijd ervaring in de cokpit, het is niet zo dat er 2 net afgestudeerden voorin zitten.....

Ferry77
19-10-14, 13:23
Ferry, ik gebruik altijd 2 Oxazepammetjes en neem er een wijntje achteraan. Ik weet dat dit heel fout is, maar het helpt mij goed door de vluchten heen. Ook heb ik al eens een training gedaan.

@B-767: wat is er waar van de bewering dat er bij Arke mindere piloten zouden zitten die ergens anders niet aan de slag zouden komen?

Met kinderen bij me blijf ik liever scherp en ik lust geen alcohol hahHah maar Thank anyway

Ferry77
19-10-14, 13:30
Deze b767 300ER weet echt alles... Gewoon top om te lezen allemaal. Dot vind je niet op Google namelijk

Ferry77
19-10-14, 13:30
Ik vlieg al heel lang maar eerlijk gezegd ga ik met het vliegtuig mee omdat mijn gezin graag wat van de wereld wilt zien. Zou mijn vrouw op vakantie in nl willen doen zal ik het nooit opperen om het vliegtuig te pakken naar een mooie bestemming al wil ik graag die bestemming zien.
Als ik altijd geland ben ik wel altijd blij met mijn bestemming maar dan ga ik me weer druk maken over de terug reis hahaha, op zulke momenten haat ik mezelf echt. Ook moet ik erbij zeggen zodra in de stoel zit ze mij niet zullen horen hoor... Het is mijn probleem en daar ga ik anderen niet mee lastig vallen door me belachelijk te gaan zitten gedragen.
ik zit... Ik zwijg... Ik zweet... En wacht netjes af tot de wielen de grond weer raken.
aan de andere kant vind ik het ook wel weer enorm gaaf dus ga regelmatig kijken bij Schiphol.
ook tijdens het kijken hoe een toestel opstijgt vind ik mooi en snap ik niet waarom ik het zo eng vind... Maar als ik erin moet verkramp ik gewoon... Maar nogmaals .. Mij horen ze niet

ik geloof überhaupt niet in een vliegangst cursus.... Je wordt er mee geboren en ze gaan mij echt niet afleren dat als we opstijgen waar ik altijd een beetje duizelig van in me hoofd word en zo een raar gevoel in mijn maag van krijgt ( waardoor de angst dus door opgewekt wordt ) ik van mijn rare belachelijke angst gaan afhelpen.
Ja ik weet dat het super super veilig en de snelste manier van reizen is bla bla bla.... Maar toch gebeurt er wel eens wat en dan ben je het haasje.

Tja sommige hebben ergens anders angst voor.. Dit is helaas de mijne.
maar ik ga wel naar Florida en dat is echt een droom...
DUS ZITTEN EN MEZELF 10 UUR HATEN !!!!!!! Ggrrrrrrr

Fitzroy
19-10-14, 13:33
B767, bedankt weer voor je toelichting. Ik had er wat dat betreft toch al wel vertrouwen in, maar je verhaal maakt me nog geruster. Ik heb afgelopen jaar 3 x met Arke gevlogen en het is me (afgezien van de maaltijdservice op de terugvluchten) prima bevallen. Ik kon ook niet zeggen dat we stuiterend over de baan gingen ;)

Fitzroy
19-10-14, 13:38
Ferry, ik denk wel degelijk dat die trainingen kunnen helpen. Ik ben al heel wat geruster gaan vliegen en heb oefeningen gekregen om in het vliegtuig te doen tijdens start en landing. Voor de training zat ik letterlijk de minuten af te tellen, nu valt dat best mee.
Je zou kunnen beginnen om dit boek aan te schaffen: http://www.bol.com/nl/p/over-vliegangst-en-hoe-je-ervan-afkomt/1001004004718965/
Hier staat echt heel veel nuttige informatie in.

Cindy1969
19-10-14, 13:40
Heb gelukkig geen vlieganst, maar wat interessant om te lezen allemaal b767-300er, dank je wel! Vroeg me altijd al af waarom ze niet in een rechte streep de oceaan oversteken, maar dat komt dus door de ETOPS. Weer wat geleerd :D

Ferry77
19-10-14, 13:41
Ferry, ik denk wel degelijk dat die trainingen kunnen helpen. Ik ben al heel wat geruster gaan vliegen en heb oefeningen gekregen om in het vliegtuig te doen tijdens start en landing. Voor de training zat ik letterlijk de minuten af te tellen, nu valt dat best mee.
Je zou kunnen beginnen om dit boek aan te schaffen: http://www.bol.com/nl/p/over-vliegangst-en-hoe-je-ervan-afkomt/1001004004718965/
Hier staat echt heel veel nuttige informatie in.

Ga gelijk bestellen bedankt

b767-300er
19-10-14, 14:37
Heb gelukkig geen vlieganst, maar wat interessant om te lezen allemaal b767-300er, dank je wel! Vroeg me altijd al af waarom ze niet in een rechte streep de oceaan oversteken, maar dat komt dus door de ETOPS. Weer wat geleerd :D

Nou Cindy, dat is ook niet helemaal waar.
Wij kennen de planeet aarde als een 2 dimensionale afbeelding op een scherm of een blaadje. Echter in werkelijkheid is het een 3 dimensionale bol. Vaak denk je door een lijn te trekken recht over de oceaan van A naar B dat dit de kortste weg is. Dat klopt, in en 2 dimensionale wereld. Echter zoals gesteld is de wereld 3 dimensionaal....
Pak voor de gein eens een ouderwetse wereldbol en trek een touwtje van Amsterdam naar Florida en probeer het touwtje zo kort als mogelijk te houden. Het zal je verbazen hoe dichtbij het touwtje langs de werkelijke vliegroute ligt...

b767-300er
19-10-14, 14:42
B767, bedankt weer voor je toelichting. Ik had er wat dat betreft toch al wel vertrouwen in, maar je verhaal maakt me nog geruster. Ik heb afgelopen jaar 3 x met Arke gevlogen en het is me (afgezien van de maaltijdservice op de terugvluchten) prima bevallen. Ik kon ook niet zeggen dat we stuiterend over de baan gingen ;)

Het is simpel. Denk je serieus dat een bedrijf als Arke/TUI een machine van enkele miljoenen euro's de lucht instuurt en dat aan eens tel onevervaren pipo's overlaat. Ook zij willen graag heelhuids thuiskomen en een maatschappij houdt een machine ook liever heel.
No worry's, in Nederland (Arke, Trans, Martinair en KLM) vliegen alleen maar goed, in Nederland, opgeleide en gecertificeerde piloten met de Nederlandse nationaliteit. Het is geen oeroeboeroe airways in Nepal

b767-300er
19-10-14, 14:43
Deze b767 300ER weet echt alles... Gewoon top om te lezen allemaal.
D
Dank, indien je meer vragen hebt dan leg ik het graag uit.


Dot vind je niet op Google namelijk
Moah, vanaf morgen wel als google weer eens is langsgeweest spideren op dit forum.....

Ferry77
19-10-14, 15:09
Het is simpel. Denk je serieus dat een bedrijf als Arke/TUI een machine van enkele miljoenen euro's de lucht instuurt en dat aan eens tel onevervaren pipo's overlaat. Ook zij willen graag heelhuids thuiskomen en een maatschappij houdt een machine ook liever heel.
No worry's, in Nederland (Arke, Trans, Martinair en KLM) vliegen alleen maar goed, in Nederland, opgeleide en gecertificeerde piloten met de Nederlandse nationaliteit. Het is geen oeroeboeroe airways in Nepal

Oeroeboeroe hahaha steengied

Ferry77
19-10-14, 15:10
D
Dank, indien je meer vragen hebt dan leg ik het graag uit.

Moah, vanaf morgen wel als google weer eens is langsgeweest spideren op dit forum.....


Ik zal gerust weer eens wat vragen indien ik weer iets graag wil weten omtrent de luchtvaart

sitechris
19-10-14, 18:02
ik geloof überhaupt niet in een vliegangst cursus.... Je wordt er mee geboren en ze gaan mij echt niet afleren dat als we opstijgen waar ik altijd een beetje duizelig van in me hoofd word en zo een raar gevoel in mijn maag van krijgt ( waardoor de angst dus door opgewekt wordt ) ik van mijn rare belachelijke angst gaan afhelpen.
Ja ik weet dat het super super veilig en de snelste manier van reizen is bla bla bla.... Maar toch gebeurt er wel eens wat en dan ben je het haasje.

Jammer dat je dit zegt. Mijn vriendin had ook vliegangst en heeft 6 jaar terug een cursus bij Valk gevolgd. Sindsdien stapt ze zonder angst en stress in het vliegtuig. Volledig ontspannen. We zijn al vaak naar Amerika gegaan sinds die tijd. Ik raad je zeker aan om eens bij Valk te informeren. Dat er niets aan gedaan kan worden is onzin.

Ferry77
19-10-14, 18:06
Jammer dat je dit zegt. Mijn vriendin had ook vliegangst en heeft 6 jaar terug een cursus bij Valk gevolgd. Sindsdien stapt ze zonder angst en stress in het vliegtuig. Volledig ontspannen. We zijn al vaak naar Amerika gegaan sinds die tijd. Ik raad je zeker aan om eens bij Valk te informeren. Dat er niets aan gedaan kan worden is onzin.

Strenge woorde Chris !!
valk heb ik vaak van gehoord... Zal me licht eens opsteken

Cindy1969
19-10-14, 19:01
Nou Cindy, dat is ook niet helemaal waar.
Wij kennen de planeet aarde als een 2 dimensionale afbeelding op een scherm of een blaadje. Echter in werkelijkheid is het een 3 dimensionale bol. Vaak denk je door een lijn te trekken recht over de oceaan van A naar B dat dit de kortste weg is. Dat klopt, in en 2 dimensionale wereld. Echter zoals gesteld is de wereld 3 dimensionaal....
Pak voor de gein eens een ouderwetse wereldbol en trek een touwtje van Amsterdam naar Florida en probeer het touwtje zo kort als mogelijk te houden. Het zal je verbazen hoe dichtbij het touwtje langs de werkelijke vliegroute ligt...

Oh ja, dat is ook weer zo haha!

Fitzroy
19-10-14, 20:19
Ik vind het nadeel van Valk dat het daar ontzettend duur is. Ik heb voor mezelf geïnformeerd en je moet toch wel rekenen op € 1.200,- voor een totale cursus. Daar kan ik dus heel wat Oxazepammetjes en wijntjes voor kopen en zelfs tickets naar de VS :)
Corendon heeft een dagtraining die aanmerkelijk voordeliger is.
Hierbij de link http://www.onbezorgdvliegen.nl
Overigens heb ik deze training niet gedaan, voordat er gesuggereerd wordt dat ik daar dan weinig baat bij heb gehad.

Ferry77
19-10-14, 20:47
@fitzroy ja belachelijk veel geld... Als ik wist dat ik er echt vanaf zou zijn dan was het me het wel waard maar ik ken me eigen heel erg goed en heb er al heeeeel veel van gelezen ...
gaat voor mij niet werken die cursus... Doosje oxezepam wel denk ik hahahaha

Ferry77
11-12-14, 09:46
Na het boek " over vliegangst en hoe je er van afkomt "

na wel eens een tip ( onder andere ook op dit forum ) te hebben gehad om dit boek te gaan lezen sloeg ik altijd die raad in de wind. Immers geloofde ik gewoon niet in behandel methode's en praatjes om van de vliegangst af te komen.

bij deze durf ik nu te zeggen.. SORRY , ik had het mis.
Alleen al dit boek heeft mij in ieder geval geholpen nu nornaal in het vliegtuig te stappen en zorgeloos een reis te boeken en naar uit te kijken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds een spannende en bijzondere gebeurtenis maar dan wel 1 waarvan ik nu kan genieten op mijn manier.
door mijn interesse in de luchtvaart blijf ik het nog steeds leuk vinden om er alles over te lezen en te weten te komen maar nu zonder die vliegangst als ik er zelf in moet.

bij deze bedankt ik diegene die me op dit boek en cursus hebben gewezen en raad iedereen met deze angst aan sowieso dit boek te kopen.
echt !!! Het verrijkt je leven !

groet ferry

Fitzroy
11-12-14, 17:38
Wat fijn dat je wat aan mijn tip hebt gehad! Ik heb het boek zelf ook maar mij heeft het nog steeds neig afdoende geholpen.

Cindy1969
11-12-14, 20:19
Wat fijn Ferry!

Ferry77
11-12-14, 20:28
Dank Cindy.

Dat is jammer fitzroy ! Bij mij werkte het super. Laatst ook gevlogen en had er geen moeite mee. Met wat ik had is het een hele verandering voor mij.
Ik hoop dat je in de toekomst minder last zult ondervinden