PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Rune



Rune
07-03-11, 17:22
Hoi allemaal,

Mijn naam is Rune en ik ga komende zomer met mijn vriendin weer naar Florida. Ik ben drie keer eerder geweest en de laatste keer was in 2006. Florida heeft op mij een onwisbare indruk gemaakt. Ik ben vorig jaar drie weken met de camper wezen touren in Californië. Hier heb ik elke dag over geschreven in mijn blog (http://www.runemassing.nl/archief/104-dag-1-de-vlucht) en ik ben van plan om dat komende zomer over mijn avonturen in Florida weer te gaan doen. We vliegen rechtstreeks naar Miami. Daarna gaan we meteen 5 dagen naar Naples, gevolgd door een Cruise van Norwegian naar de Bahama's en we sluiten af met 9 dagen Miami Beach. Over mijn hotel op Miami Beach ben ik nog niet uit. Ik twijfel nog tussen de Dorchester of Hotel Catelina. Ik heb al heel veel op dit forum rondgesnuffeld over vanalles en om ervaringen van anderen te lezen, leuk..

mattrob
07-03-11, 18:51
Welkom hier; genoeg informatie te vinden hier op het forum ! Je bent ook nog eens een bekende naam voor mij (zelfde sport; voor mij wat langer geleden) :-$ !

Wat ga je in Naples doen ? Naples is in ieder geval bekend als 'Golf Capitol of the World' maar natuurlijk ook voor genoeg andere dingen. De luxe hotels zijn daar in de zomerperiode nog wel eens goed te betalen, omdat het laagseizoen is voor golf. Zo zaten wij 1,5 jaar terug in de zomer in het Ritz Carlton voor volgens mij $ 170 per nacht of zo; koopje voor zo'n luxe hotel.

In Miami zou je ook eens naar hotels via priceline (zie topic hier op het forum) kunnen kijken; je weet dan niet precies wat je krijgt, maar als je voor een hoge sterrenklasse kiest, is het in ieder geval luxe. Het ligt er dus aan waar je precies naar op zoekt bent, en waarom je de twee genoemde hotels als keuze opgeeft ? Wil je per se een van die ?

Succes in ieder geval ;) !

Gr. Robert-Jan

Rune
07-03-11, 22:28
Hoi Robert-Jan,

Bedankt voor je welkom.

Ik ben gek op beesten dus ik hoop nu een keer echt de Everglades te gaan zien. Ik ben er 1x eerder geweest en ik vond het helemaal te gek. Golf is niks voor mij al heb ik wel eens een balletje geslagen in Ft Myers. Ik vind de Golf v Mexico ook heel mooi en ik wil een dag naar de Miromar outlets. En als ik mijn vriendin zou ver kan krijgen misschien nog een dagje vissen.

Wat betreft de hotels in SoBe, deze twee schenen een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Echte luxe hoef ik niet, als het maar niet alleen een suffe kamer is.

Als je nog wat tips weet over happy hour ed dan houd ik me aanbevolen :wink:

groeten

2theUSA
08-03-11, 12:17
hoi Rune,

Welkom op het forum. Wij hebben in South Beach voor de zomer het 'town house hotel'
geboekt. Het loont erg de moeite bepaalde hotels, die je op het oog hebt een tijdje in de gaten te houden. Ineens zijn ze in de aanbieding... Wij hebben daardoor voor 30% minder dan oorspronkelijk kunnen boeken. Zo kan je de prijs/kwaliteit wat manipuleren.
succes met jullie voorbereidingen.

Groet Christa

mattrob
08-03-11, 20:07
Ik ben gek op beesten dus ik hoop nu een keer echt de Everglades te gaan zien. Ik ben er 1x eerder geweest en ik vond het helemaal te gek. Golf is niks voor mij al heb ik wel eens een balletje geslagen in Ft Myers. Ik vind de Golf v Mexico ook heel mooi en ik wil een dag naar de Miromar outlets. En als ik mijn vriendin zou ver kan krijgen misschien nog een dagje vissen.


De Everglades zijn geweldig inderdaad; denk eens aan Shark Valley Visitor Center. Alleen rondlopen daar geeft grote kans op alligators vlak voor je neus in het water of zelfs op het pad. Als je tijd hebt, is de tramtour leuk, of zelfs een rondje op de fiets kan je doen ! Voor sportievelingen wellicht een leuke optie ;) !

In Ft Myers en omgeving (Clearwater, nog wel klein stukje) kan je ook een boottour doen met bv Little Toot (www.littletoot.us (http://www.littletoot.us)) of je kan voor een dagdeel een boot huren en lekker varen (wellicht in combinatie met vissen; daar heb ik geen ervaring mee). En outlet shoppen kan in Miromar, maar vergeet ook niet de Sawgrass Mills Mall vlakbij Miami; veel groter kom je ze niet tegen.



Wat betreft de hotels in SoBe, deze twee schenen een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Echte luxe hoef ik niet, als het maar niet alleen een suffe kamer is.


Het leuke van priceline is dat je voor hele redelijke prijzen (van de goedkopere hotels) in een luxe hotel zit. Nogmaals, kijk maar eens op het topic daarover; daar kan je ook tips vragen.

Voor verslagen over Everglades, zou je enkele van onze blogs eens kunnen bekijken, bijvoorbeeld deze:

http://weekflorida2009.blogspot.com/2009/05/dag-7-3-mei-everglades-en-fort.html

http://florida2008.blogspot.com/2008/07/dag-4-15-juli-2008-everglades.html

Succes !

sjaakie
13-03-11, 12:11
Wat betreft de hotels in SoBe, deze twee schenen een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Echte luxe hoef ik niet, als het maar niet alleen een suffe kamer is.


Hallo Runne,

Reeds meerdere malen in het Dorchester verbleven en was altijd prima, ook aankomende zomer gaan we weer hier slapen maar omdat onze dochters nu 12 en 15 zijn voor het eerst een suite geboekt.
Mocht je nog iets willen weten omtrent het Dorchester dan laat je dat maar even weten, groet sjaaakie

Wen
25-03-11, 21:08
@Sjaakie Is het dorchester zoals je het op de foto's van de site kan zien? Kan je er makkelijk je auto parkeren? Groetjes

Rune
26-03-11, 13:11
wie weet of er iemand een blog heeft over Norwegian Cruise naar Bahama's?

sjaakie
13-05-11, 10:54
@Sjaakie Is het dorchester zoals je het op de foto's van de site kan zien? Kan je er makkelijk je auto parkeren? Groetjes


Of het Dorchester is zoals op de foto : Is het strand net zo mooi als de zon niet schijnt !??
Ikzelf vind dat een foto niet bepalend moet zijn om een hotel wel of niet te kiezen, ons verblijf was altijd uitstekend hier helemaal gezien de kosten.
Parkeren in South Beach kan meevallen en tegenvallen.
Dorchester heeft beperkte eigen parkeergelegenheid dus daar moet je een beetje geluk mee hebben.

Njit
13-05-11, 11:13
wie weet of er iemand een blog heeft over Norwegian Cruise naar Bahama's?

Hier op het forum zou ik het zo niet weten. Maar hier kun je er alles over lezen:
http://www.cruisecritic.com/reviews/cruiseline.cfm?CruiseLineID=24 . Dat Forum gaat enkel en alleen over Cruises.

Rune
08-06-11, 12:48
Volgende week is het zover
Woensdag stappen ik en mijn vriendin in het vliegtuig richting Miami.
Kan niet wachten!
Zag op weeronline dat het wel de hele dag regende in Miami, minder..!
Op vakantie gebruik ik mijn blog altijd als dagboek. Dus als er nog mensen zijn die ongeveer het zelfde reisschema hebben en je wilt iets weten of een specifieke ervaring over iets, laat gerust een berichtje achter op mijn site
www.runemassing.nl (http://www.runemassing.nl)