PDA

Bekijk Volledige Versie : Naam op vliegticket



José Huntjens
10-02-06, 16:50
Wij hebben voor onze reis naar Miami in maart 2006 alle reisbescheiden ontvangen. Mijn vraag is nu welke naam er bij een getrouwde vrouw op het ticket moet staan. Is dat mijn achternaam, of die van mijn man?
Op mijn ticket staat nu de achternaam van mijn man, terwijl in mijn paspoort mijn meisjesnaam staat. Er staat wel ergens met kleine letters echtgenoot van... in de pas.
Vorig jaar zijn we ook naar Amerika geweest, toen stond op het vliegticket mijn meisjesnaam. Bij het reisbureau zeiden ze toen dat de naam op de pas bepalend was.(onderaan de bladzijde staat met grote letters alleen mijn meisjesnaam).
Dit reisbureau (fly 2 Florida) zegt dat dat niets uitmaakt, zolang mijn mansnaam maar ergens genoemd wordt in de pas.
Wie weet hier meer vanaf?

petra
10-02-06, 16:59
Je meisjesnaam moet erop staan! In je paspoort staat....e.v. echtgenoot van...

Daan
10-02-06, 21:36
Ik heb t net nagevraagd bij mn vriendin, die op een reisbureau werkt, en op het ticket moet de naam staan die ook in je paspoort staat. Dus in jouw situatie je meisjesnaam.

annemiek1001
21-02-06, 12:21
Ik zou voor de zekerheid het ticket laten omzetten op je meisjesnaam. Wij zijn net terug en ik ben ook onder mijn meisjesnaam gereisd! In mijn paspoort staat inderdaad ook vermeld dat ik echtgenote van ben, maar volgens het reisbureau moet de naam van het ticket overeenkomen met de naam op het paspoort. Ik had begrepen dat ze er best moeilijk over zouden kunnen doen!

Disneyfan1970
21-02-06, 14:04
Bij het boeken stond bij ons dat je eerst de meisjesnaam, en dan de aangetrouwde naam moest invullen.

Nu staan deze namen aan elkaar op onze e-ticket, staat best vreemd, maar het zal wel goed zijn, hoop ik ?

Jeroen

Michael66
21-02-06, 23:38
Van de reisorganisaties waar ik altijd heb geboekt altijd de info gekregen dat eerst de naam van de man en dan de meisjesnaam moet worden opgegeven.

Onze tickets waren in de volgende stijl tenaam gesteld:

MR JAN MANNETJE
MRS JANNIE MANNETJEVROUWTJE
MSTR JONGETJE MANNETJE 010100

Doobie
10-04-08, 21:04
:-k Wij hebben onze eticket binnen. Nou staat mijn meisjes naam met 1 letter fout op de ticket. In mijn pas staat mijn meisjes naam en dan echtgenote van......Nou heb ik de firma gebeld voor een nieuw eticket met de juiste gegevens. Nu weigeren ze een nieuw ticket omdat dit geen problemen zou geven.
Wat is jullie evaring hiermee en wat voor advies kunnen jullie ons geven. Wij vliegen 27 april via Manchester naar Orlando.

corrus
10-04-08, 22:07
KLM / Virgin Atlantic, aangezien je op Manchester vliegt.
Degene die nog het meest moeilijk kan gaan doen is KLM... Virgin in de regel niet, maar het is bij KLM waar je inchecked...

Maar vliegen doe je toch wel hoor...

Alleen de kans bestaat dat je bij het inchecken een bedrag moet bijbetalen voor een "name change"...
Ook vaak omdat het maar 1 lettertje is is er een kans dat ze het niet eens zien.

Je naam nu nog veranderen gaat niet, omdat men dan in dit geval eerst de ticket zou moeten annuleren... en dan is het WEG... en weg=pech...
De tickets zijn immers al uitgegeven.

Als een klant zijn naam verkeerd opgeeft, is dit geheel zijn eigen fout. (helaas)...

[verwijderd]
12-04-08, 11:50
Ik heb het probleem gehad met de e-tickets van Delta, gewoon delta gebeld in Amsterdam en het is keurig veranderd en ik kon via hun website nieuwe tickets uitprinten met de juiste namen.

De verkeerde naam kan wat ik begreep wel problemen geven, vorige reis werdt dit nml. door het reisbureau gezegd en hebben ze exact overgenomen wat in ons paspoort stond.

Dus ik zou toch even naar de Nederlandse vertegenwoordiging bellen voor de verandering.

didierc
12-04-08, 13:02
Vriend had laatst geboekt, alleen niet beide voornamen opgegeven bij de boeking, resultaat 140 euro lichter. Ticket annuleren en nieuwe kopen tegen uiteraard een hoger tarief. Ik zou het lekker zo laten.

corrus
12-04-08, 16:56
Vriend had laatst geboekt, alleen niet beide voornamen opgegeven bij de boeking, resultaat 140 euro lichter. Ticket annuleren en nieuwe kopen tegen uiteraard een hoger tarief. Ik zou het lekker zo laten.Juist..........
Ik heb het probleem gehad met de e-tickets van Delta, gewoon delta gebeld in Amsterdam en het is keurig veranderd en ik kon via hun website nieuwe tickets uitprinten met de juiste namen.Dan heb je mazzel gehad, normaal gesproken gaat dit niet en doen ze dit ook niet...

Sabine_1979
13-04-08, 11:12
Ik werk zelf bij een touroperator en zodra er een naam verkeerd staat, zijn wij en onze klanten NIET blij. Het is heel veel werk, gezeur en vaak ook heel veel geld om dit om te laten zetten. En dan met name wanneer het ticket dus al geprint is... :(

Heeft jouw reisbureau gezegd dat het geen probleem is, dan zou ik vragen of ze je dat zwart op wit kunnen bevestigen. Op het moment dat je dan bij het inchecken toch problemen zou krijgen en tegen extra kosten aan zou lopen, kan je die in ieder geval proberen op hen te verhalen. Zij hebben je immers verzekerd dat het geen probleem zou zijn...

Wil je het risico niet lopen, dan zou ik inderdaad zelf met de airline bellen om dit na te vragen.

Succes!
groetjes

ietie
16-09-08, 14:51
Weet iemand wat de kosten zijn voor het omzetten van een ticket op iemand anders zijn/haar naam bij united airlines?
Mijn man is onverwacht verhinderd en kan dus niet met ons mee, in zijn plaats wil ik iemand anders mee nemen, de tickets zijn al betaald wie weet hoe dit werkt?

Yvet
16-09-08, 14:55
Hiervoor zul je toch echt bij United moeten zijn.
Het ligt er namelijk heel erg aan wat voor ticket je hebt en of dat dus kan of niet.

ietie
16-09-08, 16:26
Oke bedankt ik dacht dat het altijd wel kon niet dus.

Michael66
16-09-08, 16:29
Kost je tussen de 0 en 100 procent van je ticketprijs. Gewoon even informeren en een goede reden opgeven, dan weet je snel meer.

ietie
16-09-08, 16:40
Misschien maar gewoon 1 ticket annuleren dat kan toch wel?

Yvet
16-09-08, 16:46
Ook daar is het antwoord niet op te geven zonder informatie.

Annuleren mag allen als je zwanger schijnt te zijn (nou als je man dat is dan moet je op de kermis gaan staan met hem). Verhuizing, scheiding, overlijden van 1e graad fam.lid, ziekte enz enz.

Dus echt gegronde redenen waardoor je de reis niet kunt maken.
Dan berekend de vliegmaatschappij nog wel kosten door maar die kun je dan verhalen op je annuleringsverzekering ( als je die hebt natuurlijk)....

Ik heb gelezen dat jouw man militair is en als dat de reden is (dat hij weer wordt uitgezonden bv) dan is dat ook een reden om te annuleren, maar dan moet je dus wel een annuleringsverzekering hebben.

mattrob
16-09-08, 17:29
Kost je tussen de 0 en 100 procent van je ticketprijs. Gewoon even informeren en een goede reden opgeven, dan weet je snel meer.

Luchthavenbelasting e.d. krijg je volgens mij altijd terug (ik hoorde wel eens dat sommige maatschappijen dat zelfs niet doen :shock:, maar dat lijkt me toch sterk ....); aangezien die tegenwoordig ZO hoog is, ben je wsl hooguit 60% van je ticket maximaal kwijt :mrgreen:

corrus
16-09-08, 18:22
Dat ligt er aan hoe het ticket is opgebouwd en met welke flight rules...
Sommige tickets kosten gewoon 100% van de ticketprijs.

Tickets overzetten op een andere naam, gaat al helemaal niet.
Eigenlijk is een naam veranderen niets meer dan een annulering met daar weer overheen een nieuwe boeking.
En zodra je een reservering annuleert vervalt deze en in de meeste gevallen en kun je dezelfde vlucht niet meer krijgen.
De hele wereld boekt in die reserveringssytemen.

ietie
17-09-08, 13:26
Wij hebben een annulerings verzekering en gaan dus maar gewoon annuleren mijn man word inderdaad onverwacht uit gezonden als militair .

Yvet
17-09-08, 13:47
Wat ontzettend jammer dat je man weer wordt uitgezonden, zeker met zo'n vakantie in het vooruitzicht.

Mijn tip:
Annuleren kan dus, je krijgt dan ook gewoon je geld terug van je verzekering.
Maar bel gewoon met United leg ze de situatie uit en kijk wat er geregeld kan worden voor die andere persoon die graag meewil.
Als je apart een ticket moet gaan boeken kom je wrs duurder uit omdat de prijzen omhoog gegaan zijn, maar als je de persoon zou kunnen veranderen kan dit geld schelen.
Kijk; niet geschoten altijd mis en zeker een Amerikaans bedrijf kan gevoelig zijn voor het militair verhaal.

Tinkerbell
17-09-08, 14:34
Wat ontzettend jammer dat je man weer wordt uitgezonden, zeker met zo'n vakantie in het vooruitzicht.


Sorry Yvet maar dat is onzin. Daar teken je voor en kun je dit verwachten.

We hebben zelf ook iemand in de kennissenkring die ook uitgezonden is geweest.
Het is gewoon iets waar je zelf voor kiest.

Michael66
17-09-08, 14:43
United geeft het volgende (http://www.united.com/page/genericpage/1,,51683,00.html) aan:
If you have a non-refundable ticket and wish to exchange a ticket, you will have a full year from the date the original ticket was issued to reschedule without losing the value of the tickets, provide you cancel the reservation prior to the scheduled departure time. Tickets must be reissued and travel must commence within one year from the date the original ticket was issued.
Please note: You cannot change the name on a ticket or give the ticket to someone else to use.Je kunt dus niet de naam op een ticket laten wijzigen, maar wel de reis uitstellen tot max. een jaar later.

Maar het kan nooit kwaad om United even te contacten en de reden door te geven, wie weet willen ze je op een andere wijzw tegemoetkomen.

ietie
17-09-08, 15:29
Bedankt voor het mee denken allemaal, ga contact met united opnemen en gewoon annuleren.
JA het leven van een militair is ook niet alles.......

Yvet
17-09-08, 16:54
Sorry Yvet maar dat is onzin.
Sorry dat ik wat zeg....
Het is mijn gevoel en mijn mening dus tja, dat kun je onzin noemen, ik denk daar heel anders over.
Ik zal er verder niet op ingaan, ik heb daar zeker een mening over maar zal on-topic blijven.

ietie:
Laat ons vooral ook de afloop weten en hoe de plannen verder gaan plus ook de reis zelf.

ietie
17-09-08, 19:40
Zal ik zeker doen!

Guus
19-09-08, 13:46
Bedankt voor het mee denken allemaal, ga contact met united opnemen en gewoon annuleren. JA het leven van een militair is ook niet alles.......Mocht de verzekering niet akkoord gaan met de reden van annulering, dan kunnen de kosten op de werkgever worden verhaald (zowel die van je man als die van jezelf). Hierbij ga ik uit van het feit dat de uitzending niet was voorzien en de boeking is gemaakt voordat de aanwijzing plaatsvond.


Sorry Yvet maar dat is onzin. Daar teken je voor en kun je dit verwachten. Het is gewoon iets waar je zelf voor kiest.Wat een k*t opmerking zeg. Omdat iemand bij Defensie werkt mag je het niet vervelend vinden dat hij of zij de vakantie moeten annuleren vanwege een uitzending? Beetje meer respect voor deze beroepsgroep en hun achterban is m.i. op zijn plaats. Deze mensen halen namelijk voor ons de kastanjes uit het vuur zodat de rest van de bevolking kan blijven genieten van de vrije en open samenleving die we momenteel hebben.

ietie
19-09-08, 14:43
Bedankt guus voor je support, en de uitzending was niet voorzien voor boeking , we krijgen het geld terug bij annulering van onze verzekering als het goed is.

Guido
08-10-09, 18:38
Hoi allemaal,

Pas de tickets geboekt online!
Voornaam 2e naam en achternaam ingevuld zoals in paspoort..
Nu horen wij dat je de 2e naam niet moet invullen!
De persoon die ik aan de phone kreeg bij Martinair zei dat het niet zoveel uitmaakt, maar het zit mij niet zo lekker.
Kan iemand aangeven tegen welke problemen wij aan kunnen lopen.
Of loopt dat wel los?

Groet

vondutchga
08-10-09, 19:19
ik vul het altijd in en nog nooit problemen gehad, meestal word alleen de eerste letter van je tweede naam gebruikt.

mattrob
08-10-09, 19:22
Ik heb al vaker gehoord dat het geen probleem is. Zolang je maar je voornaam en achternaam conform paspoort opgeeft. Een tweede voornaam is ook prima erbij.

bluedolph1n
08-10-09, 21:22
Ik heb hetzelfde probleem gehad.Op de site van Martinair stond een opmerking bij de FAQ of het een probleem was als je je 2e naam ingevuld had. Dat was zo, en dan moest je contact opnemen.
Dat heb ik gedaan (2x zelfs, ik had er ook geen lekker gevoel bij ;) ), en toen is mij duidelijk uitgelegd dat het een probleem is als je inderdaad helemaal je eerste naam niet invult, en alleen die 2e naam. Je moet die eerste naam uit je paspoort in ieder geval als eerste invullen, en mocht je dan ook je 2e en evt. 3e naam ingevuld hebben is dat geen probleem.

knaapje
09-10-09, 00:19
Sowieso begrijpen ze meestal niks van mijn naam.
Ik heb 2 voornamen en 2 voorvoegsels.
Nou hoe ik in de loop de tijden (sinds '78) al genoemd en geregisteerd ben.
Een collega van mij heeft zelfs voor Nederlanders een wat moeilijk te spellen naam. Begint met een U, maar staat meestal onder de V.

Dus iets afwijking tussen paspoort en boeking zal wel meevallen.

Knbaapje

LEOnie211
09-10-09, 09:06
Bij mij in het paspoort staan mijn doopnamen hetzelfde als mijn moeder. Ze keken wel even raar dat we allebei anna heten.Daar wel uitgelegd dat het doopnamen zijn. Toen snapte ze het wel.

Guus
10-10-09, 14:37
Dus iets afwijking tussen paspoort en boeking zal wel meevallen.
Voor hotelreserveringen, autohuur etc. zal dit geen probleem zijn. Voor vliegtuigtickets is het echter een ander verhaal. Ik zou op dit punt alle risico's uitsluiten en de tenaamstelling exact overeen laten komen met het paspoort (alleen de eerste naam plus achternaam).

Guido
10-10-09, 16:15
Op zich is er geen afwijking bij ons!
Wij hebben alleen voornaam 2e naam en achternaam zoals ze in het paspoort staan op de tickets staan.

Gr.

Reza
20-10-09, 20:46
mmm ik kom nu net achter het volgende (mogelijke) probleem, bij internetboeken voornaam en initialen 2e en 3e voornaam ingevuld bv Anna B.C. Achternaam. Bij de betaling liep mijn computer vast en heb ik daarna 2x telefonisch contact gehad met Martinair om de door mij ingevulde gegevens te checken als emailadres, telefoonnummer. Hierbij niets gehoord over niet-correcte naam invullen. Nu net de e-tickets binnen en ... Annabc Achternaam staat er nu op het ticket CHIPS! zou dit een probleem zijn bij vliegtuig douana etc ?? k was net zo blij dat de tickets gelukt waren gezien de populaire periode .... Kent iemand dit of ervaring met wijzigen voornaam na ontvangst e-ticket ??

Flufjuh
21-10-09, 09:20
Als alle drie de namen als één naam zijn geschreven, lijkt dat me wel een probleem ja. Want dan klopt je voornaam namelijk niet, zo staat ie niet in je paspoort. :(

Teleton
21-10-09, 09:56
en heb ik daarna 2x telefonisch contact gehad met Martinair
Misschien toch maar even (snel) voor de derde keer bellen? Reken er maar op dat alles op tilt kan springen als de namen op de tickets niet precies kloppen met de gegevens op het paspoort.

Ta2 Gerrit
21-10-09, 09:58
Maakt niks uit hoor, zo stond het de afgelopen reis ook bij ons op de tickets.
Gerritj, Tinekej en Marcelt, en we zijn allemaal overgekomen, en terug :-)

Teleton
21-10-09, 10:30
we zijn allemaal overgekomen, en terug :-) Dat laatste was misschien nog de grootste tegenvaller.....;-)

Maar zonder gekheid, ik geloof best dat het zo is, maar 'k zou er zelf toch voorzichtig mee zijn. Op de Martinairsite staat, voor je boekt: Let er op dat uw voor- en achternaam exact overeenkomen met de namen in uw paspoort. Verder worden er, voor zover ik kan nagaan, bij het invullen van de gegevens geen andere voorletters gevraagd; de eerste voornaam volstaat. Als je bij een reisorganisatie boekt, nemen zij overigens ook geen verantwoording voor de afwijking in de gegevens. In het begeleidend schrijven dat je bij je reisbescheiden ontvangt, wordt ook gevraagd om te reageren als er een afwijking wordt geconstateerd.

Zo als de Zeeuwen zeggen: "beter bange Piet, dan dooie Piet", dus zou ik het echt even vooraf vastleggen bij Martinair.

http://img94.imageshack.us/img94/6058/martinairgegevensaankoo.jpg (http://img94.imageshack.us/i/martinairgegevensaankoo.jpg/)

pumi1000
21-10-09, 10:42
Ik heb al zeker 10x gekeken of de gegevens op de etickets goed zijn van KLM.........bij mij staat het alleen zo vermeldt:
achternaam / voornaam met meteen daaraan vast MRS, MR, CHD waarmee ze dan waarschijnlijk bedoelen meneer, mevrouw of kind.
Bij boeken moest ik echter wel voornaam en 2e voorletter invullen, maar die 2e voorletter die kom ik nergens meer tegen.

Ik wordt er altijd wat zenuwachtig van, omdat iedereen zegt dat alles exact zo moet zijn zoals in het paspoort. Bij mannen en kinderen is dat niet zo moeilijk, maar bij getrouwde vrouwen moet je dus je meisjesnaam invullen (terwijl in het paspoort toch ook de getrouwde naam staat)

vondutchga
21-10-09, 11:10
Zoals Gerrit schreef, als je een middelnaam opgeeft wordt de eerste letter aan je voornaam geplakt, bij mij staat er altijd LUCASH

Agnes
22-10-09, 13:33
Mijn zoon en man hebben alle twee dezelfde 2 voornamen en achternaam !!
Nou ik zal je vertellen wat er gebeurd als je dan alleen voornaam en achternaam invult....................ondanks 4 tickets kunnen we dan voor 3 inchecken en elektronisch inboeken.................wat ik nu dus doe; geef alleen voornaam voor mijn man op en 2 voornamen voor mijn zoon...........zo lukt het dus wel zowel bij KLM als Iberia...als de tickets maar kloppen.

dus BV 2 keer Jan Henk Visser

Jan Visser en
Jan Henk Visser, nog nooit problemen mee gehad

Maak je echt geen zorgen, anders bij stoelen plaats reserveren op de site van KLM zul je zien dat alles ok is !


Als alle drie de namen als één naam zijn geschreven, lijkt dat me wel een probleem ja. Want dan klopt je voornaam namelijk niet, zo staat ie niet in je paspoort. :(


Je moet mensen niet bang maken zulke opmerkingen . (gekuist)

Teleton
22-10-09, 16:48
Je moet mensen niet bang maken zulke opmerkingen . (gekuist)

Misschien heeft Flufjuh er wel heel goed over nagedacht. Op de site van de KLM vul je namelijk, naast de naam ook de geboortedatum in. Al heet de hele familie Jan Visser, ze zullen toch niet zo snel op dezelfde datum geboren zijn.

Verder worden de gegevens die je bij het boeken van de vlucht ook gebruikt om aan de Amerikaanse instanties door te geven. Deze instanties zijn zeer streng. Niet voor niets staat er duidelijk bij iedere boeking vermeld dat je de naam percies zoals in het paspoort moet vermelden. Er wordt nadrukkelijk alleen om de voornaam gevraagd, niet om de voornamen. Les 1 om probleemloos naar de VS te reizen is om vooral precies te doen wat er wordt gevraagd. Niet meer, maar ook niet minder. Persoonlijk vind ik het advies van Flufjuh dus verstandig.

Voorbeelden zoals genoemd door Gerrit, von Dutchga e.a. zijn interessant en ongetwijfeld waar. Ik geloof best dat er afwijkingen en/of varianten denkbaar zijn zijn, maar als er hier op het Forum gevraagd wordt wat de regels zijn, kan je die maar beter nauwkeurig vermelden. Daar maak je andere forumleden heus niet bang mee.

http://img11.imageshack.us/img11/4930/klm2.jpg (http://img11.imageshack.us/i/klm2.jpg/)

Njit
22-10-09, 17:08
Ligt er ook maar net aan waar je boekt. Zie hieronder twee US maatschappijen:

Delta
http://i37.tinypic.com/23m2z29.jpg

United
http://i34.tinypic.com/rwnar9.jpg

Zoals je ziet is er bij de eerste enkel de mogelijkheid om een voornaam + achternaam in te vullen en bij de tweede voornaam, middelste initialen en achternaam.
Is de tweede maatschappij nu fout?

De waarschuwing 'Precies zoals in het paspoort vermeld staat' is uiteraard ook hier van toepassing.

Ta2 Gerrit
22-10-09, 17:13
Wij vliegen (meestal) United, of StarAlliance, en vandaar dus de MI.
Op de e-ticket veschijnt dan dus "gerritj"

Njit
22-10-09, 17:28
Om het verhaal helemaal compleet te maken plak ik hieronder wat onze vrienden van de TSA er over te zeggen hebben op http://www.tsa.gov/what_we_do/layers/secureflight/faqs.shtm


Q. If the name printed on my boarding pass is different than what appears on my government ID, will I still be able to fly?
A. Boarding passes may not always display the exact name you provided when booking your travel. The name you provide when booking your travel is used to perform the watch list matching before a boarding pass is ever issued, so small differences should not impact your travel. Secure Flight is a behind-the-scenes process that TSA and airlines collaborate on to compare the information you provide against government watch lists. The additional data elements that you may be asked to provide, such as date of birth and gender, serve to better differentiate you from individuals on the government watch list.
You should ensure that the name provided when booking your travel matches the government ID that you will use when traveling. However, TSA has built some flexibility into the processes regarding passenger name accuracy. For the near future, small differences between the passengers ID and the passengers reservation information, such as the use of a middle initial instead of a full middle name or no middle name/initial at all, should not cause a problem for the passenger. Over time, passengers should strive to obtain consistency between the name on their ID and their travel information.

Teleton
22-10-09, 18:07
Is de tweede maatschappij nu fout?

Nee, zeker niet. Maar het gaat mij in ieder geval in deze discussie niet om goede of foute invulformulieren. Het gaat er mij om dat je bij boeking die gegevens die gevraagd worden, opgeeft. Niet meer, maar ook niet minder. Voornaam = voornaam en voornamen = voornamen. Initialen opgeven wanneer hier om wordt gevraagd.

Wij zijn ook van de United-club maar boeken bij Connections. Zij vragen niet om initialen, ik geef ze ook niet op zodat je op het ticket ook geen toevoeging ziet. Boek ik hetzelfde ticket direct bij United, geef ik keurig mijn initiaal op en dan heb ik de toevoeging wel. Geen kwestie van goed of fout, maar in het hele traject vind je wel dezelfde gegevens. En dat is wat volgens mij hiermee wordt bedoeld: Over time, passengers should strive to obtain consistency between the name on their ID and their travel information.

't wordt ingewikkelder dan nodig is, maar de discussie begon volgens mij met een vraag over Martinair. Zij vragen alleen de voornaam bij het boeken en op de een of andere manier is er een initiaal aan de naam op het ticket toegevoegd. Wanneer de gegevens niet precies overeenstemmen met wat is opgegeven (wat in dit geval volgens mij door vraagsteller wordt bedoeld, want hij heeft ongevraagd de tweede naam ingevuld) kan je beter even informeren bij de maatschappij. Als de gegevens consistent zijn, heb je niets uit te leggen bij de TSA. We kennen per slot van rekening de souplesse bij het naleven van hun regels......[-( Dus beter bange Piet, dan dooie Piet. That's all!

Reza
29-10-09, 01:09
Bedankt voor alle reacties maar het mogelijke probleem heeft zich op een verrassende wijze opgelost, ik heb Martinair (weer) gebeld en volgens hen was het geen probleem maar .... "mevrouw heeft u nog geen bericht gehad? er is een schemawijziging, deze vluchten gaan helemaal niet." zucht , kortom nieuwe tickets op nieuwe data en nu wel correcte namen zitten nu in mijn inbox. Is het toch nog goed gekomen , als ze niet weer wijzigen ;-)

sccambuur
12-05-10, 14:32
Ik heb mijn tickets inmiddels ook binnen van Martinair en ff een vraag. Maar als ik jullie reacties leest, moet het volgende dus geen probleem opleveren.

Mijn vriendin heeft als roepnaam : Petra (achternaam)
In het paspoort staat ze als: Petronella Johanna (achternaam)
Bij het reisbureau heb ik opgegeven: Petronella (achternaam)
op de tickets staat nu: Petronnela (achternaam)

Johanna mist in dit geval dus op de tickets. Maar ik heb het zo toch juist goed gedaan of niet?? Graag bevestiging..

Guus
12-05-10, 14:37
Johanna mist in dit geval dus op de tickets. Maar ik heb het zo toch juist goed gedaan of niet?? Graag bevestiging..Klopt helemaal. Ik heb zelfs vier doopnamen (katholiek) waarvan alleen de eerste op het ticket staat vermeld. Dat heeft in mijn geval nog nooit tot problemen geleid.

Syllvia
12-05-10, 15:40
Mijn man heeft ook 3 voornamen, alleen de eerste staat er altijd op

Guus
12-05-10, 18:20
Mijn vriendin heeft als roepnaam : Petra (achternaam)
In het paspoort staat ze als: Petronella Johanna (achternaam)
Bij het reisbureau heb ik opgegeven: Petronella (achternaam)
op de tickets staat nu: Petronnela (achternaam)
Ik neem trouwens aan dat Petronnela (2xn ipv 1xn en 1xl ipv 2xl) een tikfout van jouw is. Afwijkingen in de eerste naam, dus ook tikfouten, kunnen namelijk wel tot problemen leiden.

sccambuur
12-05-10, 18:59
@Guus

Jah dat is inderdaad een tikfout, lekker slim van mezelf! Er staat dus inderdaad ook Petronella :)

Njit
12-05-10, 19:53
Snap best dat de roepnaam Petra is.. om nou steeds te gaan spellen met '1 n en 2 l-en' wordt je ook gek van :)

damian08
31-08-10, 18:54
:cry:Oh ik heb een stress.
Doordat ik gister in het onderwerp Esta iets vroeg over je achternaam invullen, kwam ik erachter dat ik een probleem heb.
Ik ben in Juni getrouwd en dacht dat ik dus voor mijn vakantie mijn nieuwe naam moest gaan gebruiken.. niet dus.
Ik moet dus mijn meisjesnaam gebruiken omdat die in mijn paspoort staat.

Nou heb ik dus met mijn vliegticket een groot probleem want daar staat dus Verzijl-Wirtz ipv Wirtz
Ik heb al 2x contact gehad met Orbitz (daar tickets gekocht) en de laatste x moest ik in de wacht omdat ze met AA zouden bellen of het mogelijk is dat ze het kunnen wijzigen. Ze kwam terug met het volgende nieuws dat het niet gewijzigd kon worden en dat ik een nieuw ticket moest kopen. Maar anders moest ik het zelf nog even proberen bij AA.
Ik dus naar AA gebeld en die vertelde me weer dat er helemaal geen contact is geweest met Orbitz want anders had er wel een melding geweest. Dus nu moet ik weer Orbitz bellen om tegen ze te zeggen dat ze AA moeten bellen om te kijken of ze iets kunnen regelen.
Pfff wordt er moe van.
Maar heeft er iemand hier om het forum ervaring met dit probleem?
Ik weet nu gewoon eigenlijk niet meer wat ik moet doen en had al gekeken of er nog vluchten waren (dezelfde vlucht) maar alleen de heen vlucht is nog beschikbaar. :sad:

Ik hoop ook dat ze me goed begrepen heeft, mijn engels is niet echt top en er kwamen soms woorden voorbij dat ik dacht, waar heeft ze het over ;)
Dus please...als er iemand een tip heeft..het is welkom!

r.teeuwsen
31-08-10, 19:12
Hi,

Geen paniek, je komt heus wel mee, dit komt vaker voor.....
Ik zou morgen even in het Nederlands proberen op nummer 020-2013610 en daar even uitleggen wat er aan de hand is:
Klantendienst American Airline

Merk op dat €20 servicekosten worden aangerekend voor elk telefonisch geboekt ticket en transacties
aan de ticketbalie in de luchthaven.

Telefoon: +31-(0)20-201-3610 (Nederlands/Engels) In de VS of Canada: 1-800-433-7300 (alleen Engels)
Openingsuren:Ma - vr: 09u00 - 17u30 (Nederlands) of Ma - vr: 08u00 - 20u00 (Engels)
za - zo: 09u30 - 18u00 (alleen Engels)
Contacteren voor:Algemene vragen
Vluchtboekingen
boeking van awardreizen
Controleren of upgrades beschikbaar zijn of de status van een upgradeaanvraag opvragen
Algemene vragen over awardreizen met American Airlines of andere deelnemende luchtvaartmaatschappijen
Restitutie van awards
AADVANTAGE-accountgegevens
Algemene vragen over het verdienen en gebruiken van miles binnen het programma
Inschrijving voor promoties
Ontbrekende miles en accountproblemen
Elitestatus en voordelen
Online boeking/Hulp bij wachtwoord
Navigatie op de website
Technische ondersteuning voor de website
Commentaar en vragen over de website

Nikkie1974
31-08-10, 19:34
Als het nou teveel geld kost om je naam op je ticket te wijzigen kun je dan geen nieuw paspoort aanvragen op je getrouwde naam?

pumi1000
31-08-10, 19:37
Ik kan begrijpen dat je in de stress zit....
Hopelijk kunnen ze je morgen verder helpen. Het zal er aan liggen of je een flexibel ticket hebt wat te wijzigen is.

Je meisjesnaam blijft altijd in je paspoort staan dikgedrukt, je getrouwde naam kan eventueel eronder vermeld worden als je dat zelf wil. Je meisjesnaam staat ook onderaan tussen al die getallen zoals Corrus al eerder schreef.

damian08
31-08-10, 19:43
@R.Teeuwsen, ik heb hun ook gesproken en die vertelde mij dat ik Orbitz weer moest bellen om door te geven dat Orbitz, American Airlines weer moet bellen.

@Nikkie1974, daar heb ik ook al over gedacht want dat is natuurlijk dan de beste optie. Met een nieuw ticket ben ik echt mega veel kwijt!

Ik hoop ook echt dat de ticket flexibel is en dan snap ik nog iets niet. Mijn moeder gebruikt ook haar getrouwde naam en dan haar meisjesnaam, nooit problemen mee gehad.
Ik ga straks weer bellen,tenminste ik laat het nu even doen hihi, die is waarschijnlijk weer wat beter met dr Engels. En dan hoop ik wat meer duidelijkheid te hebben.

Ik hou jullie op de hoogte..thnx

[verwijderd]
31-08-10, 19:56
Volgens mij maakt het helemaal niet uit want je hebt nu toch beide namen op je ticket staan ?

En het gaat erom dat je naam op het ticket aansluit bij je paspoort en dat doet het als je beide achternamen hebt gebruikt. Als je alleen de achternaam van je man gebruikt dan kan het wel problemen geven lijkt mij.

Maar om het zeker te weten even bellen of emailen en er anders rekening mee houden dat je op Schiphol eventueel een nieuw ticket moet kopen of moet betalen voor de wijziging. Je hebt immers een ticket voor een stoel in het vliegtuig dus die stoel is er voor je.

r.teeuwsen
31-08-10, 19:59
Hoi,

Ja, volgens mij moet het geen probleem zijn, mijn vrouw heeft hetzelfde al jaren....ik heb ook meestal tickets op mijn naam voor ons vieren... en dat gaat al jaren goed.
Wij doen exact hetzelfde net zoals je moeder.... beide namen, geen problemen!!
Succes en duimen maar!!

Greetz Remco

damian08
31-08-10, 20:00
Ja dat leek mij ook, ik zag ook het probleem niet. En Desnoods nam ik mn trouwakte mee om te laten zien dat ik die naam nu ook gebruik.

Een vriendin die in Delaware woont is nu aan het bellen met Orbitz, ik hoop dat er wat duidelijkheid komt.

[verwijderd]
31-08-10, 20:04
En anders ga je gewoon onwetend als je bent naar het loket en geeft daar gewoon je paspoort en ticket, als er daar iets gezegd wordt is het anders vroeg genoeg.

En een beetje maatschappij snapt de vergissing en zal er denk ik geen hetze van maken. Wij waren hier al aan het zoeken naar de oude boeking gegevens want volgens mij hebben wij ook al een keer met beide namen voor mijn vrouw geboekt en geen problemen gehad.

damian08
31-08-10, 23:45
Nou ze heeft wel bijna een uur aan de telefoon gezeten.
Maar het is vrijwel opgelost. Ik laat voor de zekerheid een nieuw paspoort aanmaken met daarop ook mn getrouwde naam. Ik moet mijn trouwakte meenemen en dan is alles goed, volgens American Airlines dan.
Kijk dat is dan weer ander nieuws als dat ik een nieuw vliegticket moet kopen!

Ben weer gerustgesteld.. hihi.
Mensen bedankt voor jullie berichten, ik zei het nog tegen mn man dat je hier altijd terecht kan met je problemen en vragen. Staan voor je klaar en mn man, die nooit aan dit soort dingen mee doet zei: Kijk dat is tenminste een goed forum :razz: daar heb je wat aan.

Groetjes Natalie

corrus
01-09-10, 00:09
Moet je wél ESTA opnieuw invullen.

En de Secure Flight Data moet je goed opgeven
En bidden dat je geen problemen krijgt bij immigation.
En als laatste... hopen dat ze voor de terugreis nét zo soepel zijn...

Da's een heleboel ennen... :mrgreen:

r.teeuwsen
01-09-10, 08:54
Hoi Natalie,

Goed nieuws!! Echter vergeet niet..... je ESTA formulier!!
Denk er dan wel even om ESTA opnieuw aan te vragen... want als je een nieuw paspoort hebt zit daar ook een ander paspoortnummer aan. Dus als je het nieuwe paspoort binnen hebt, ook even opnieuw ESTA aanvragen!! Anders heb je alsnog een probleem....
Veel plezier in Florida, want het gaat nu echt opschieten ;-)

Greetz, Remco

damian08
01-09-10, 11:32
@Corrus, haha dat zeker een hoop ennen.
Maar ik had het Esta formulier nog niet ingevuld hoor, en hopelijk heb ik mn paspoort nog voor de 8e en anders is het $14 minder in mn pocket. Vandaag een nieuw paspoort laten maken en duurt ongeveer 1 week.

En de terugreis..tja dat zie ik dan wel weer, straks eerst gewoon lekker genieten van onze vakantie. Net wat Jeroen al zei; het zal allemaal wel loslopen. Ik heb straks gewoon de beide namen in mijn paspoort staan en neem mijn trouwakte ook nog eens mee.. hoeveel bewijs willen ze nog meer ;-)

Het gaat nu inderdaad opschieten!
Dat Esta formulier, gaat het betalen op 9 september in of op de 8e al??

beccie25
01-09-10, 15:21
hoi natalie
Als je een nieuw paspoort aanvraagd en je esta opnieuw aanvraagd en nu dus wel alles klopt en zowel je getrouwde naam als meisjesnaam overal op vernoemd zouden zijn zou het geen problemen moeten veroorzaken naar mijn inziens....
want dan klopt alles
je kan wel op getrouwde naam en meisjesnaam een ticket boeken, zolang je meisjesnaam er maar altijd wel op je ticket vermeld staat en je getrouwde naam ook in je paspoort staat. Alleen je getrouwde naam op ticket vernoemen, kan voor problemen zorgen, aangezien dit als 2e naam op je paspoort vermeld wordt, echtgenote van, en hier bepaalde douaneambtenaren moeilijk over kunnen doen. is overigens een vriendin van me wel eens overkomen en heeft moeten praten als brugman.
maar zoals ik al zei, volgens mij heb je je nu helemala ingedekt en kun je zonder spanning (stress) lekker op vakantie gaan!!!
esta is overigens van af 8 september betaald
groetjes rebecca

damian08
02-09-10, 19:15
@beccie25, Ja dat lijkt mij ook hoor.
Gister was ik bij het stadskantoor en die vrouw vertelde me dat ik aan een nieuw paspoort ook wel genoeg had. Er staan immers dezelfde namen op als op het ticket.
Ben er wel een beetje nerveus voor, maar we zien het wel..

Ik heb het Esta formulier voor mijn man en zoontje al ingevuld en die van mij doe ik 8 Sept.

Nogmaals bedankt allemaal!

Groetjes Natalie Verzijl-Wirtz ;-)

damian08
03-09-10, 11:18
Ja vind ik ook hoor, beide namen staan vermeld op paspoort en op ticket.. en wat Corrus ook al zei, het is een Nederlandse trouwakte, kan hem wel laten zien maar ze weten toch niet wat er staat. Vind het goed zo hoor :-)

cindy74
02-03-11, 20:39
Is het mogenlijk van een ticket van naam te veranderen . Na veel vijf en zessen gaat de dochter van mijn vriend toch niet mee . Wat zijn onze opties nu ?
Is het mogenlijk van een naamsverandering te doen tegen betaling en op naam van een ander familielid ?
Het ticket is een gewoon ticket van united .
Spijt me als hier al een topic over bestaat maar ik vond dit niet direct .

[verwijderd]
02-03-11, 21:05
Je kan het altijd proberen of ze tegen kosten het ticket willen over zetten maar of je veel kans maakt ???

Normaal gesproken is een ticket niet overdraagbaar en is ze dus haar geld kwijt, of als ze zelf niet betaald degene die het ticket betaald heeft.

Het is toch wel zonde dan. Maar ze heeft definitief besloten niet mee te gaan? Kan je je toch niet voorstellen zo'n mooie reis afslaan. :-k

cindy74
02-03-11, 21:10
´Neen ze ging een deel betalen dat was de afspraak die ze nu niet nakomt maar dit is het niet alleen ............ ik wil gewoon niet dat ze daar onze vakantie ook om zeep helpt ze zit precies in haar late pubergedrag pffff

ietie
02-03-11, 21:16
Volgens mij is een ticket nooit overdraagbaar, wij hebben 2 geleden ook eens uitgezocht
en toen was het niet mogelijk, het maakt dan ook niet uit met welke maatschappij je vliegt.

corrus
02-03-11, 21:37
Is het mogenlijk van een ticket van naam te veranderen . Na veel vijf en zessen gaat de dochter van mijn vriend toch niet mee . Wat zijn onze opties nu ?

Indien een ticket is uitgegeven (geprint) kan er géén naams=verandering meer plaatsvinden.

Dus het antwoord is Neen!

Greetz!
:mrgreen:

Riverwood
03-03-11, 02:12
Laat haar eens opschrijven waarom ze niet mee wilt gaan en haar elke dag dit laten herlezen, houden jullie wel genoeg rekening met haar wensen, als wij met kinderen(niet van ons) reizen,laten wij iedereen zijn wensen opschrijven op een A4 en bespreken dan voor de vakantie gezellig met elkaar wat wij gaan doen zodat iedereen aan zijn trekken komt, ik hoop dat ze alsnog mee gaat en jullie een fijne vakantie met elkaar zullen beleven.

Groetjes Henke.

koenkamphuys
03-03-11, 07:10
Een andere poging is om haar in elk geval toch haar deel te laten betalen. Dat was de afspraak immers en de kosten zijn al gemaakt. Moet ze gaan werken voor de reis die ze niet gaat maken. Dat is een goed lesje in afspraak=afspraak, verplichtingen nakomen en verantwoordelijkheid nemen.
Maar het is leuk hoor, al die adviezen... ik krijg ook regelmatig gratis advies van iedereen over mijn puberzoon, maar ik weet uit eigen ervaring hoe slecht ze passen op de situatie. Een ding is zeker: dit moet je niet ongestraft voorbij laten gaan want ze gooit zo 600 euro in de sloot.
Sterkte in elk geval met (het vervolg van) de discussie.

cindy74
03-03-11, 07:56
^^ We hebben die afspraak 2 jaar geleden gemaakt om haar te overhalen vakantiewerk te gaan doen maar hier kwam niets van in huis . Daarom heeft ze al haar verjaardagsgeld gespaard waar ze nu een tatou heeft laten zetten en dan nog de naam van haar ex vriend . Nu heeft ze dus niets meer . Ze wil niet meer naar school en gaat niet meer naar haar stage . Met haar wensen hebben we echt wel rekening gehouden we hebben het samen opgemaakt . En ze wil echt niet gaan werken das dus het probleem spijtig genoeg .

Nens
03-03-11, 09:15
Je kunt altijd contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij (of als je bij een reisburo geboekt hebt het reisburo). Het ligt namelijk aan het soort ticket wat je hebt geboekt of het wijzigbaar is of niet en wat de kosten van het wijzigen zijn. Ik werk op een reisburo en je moest eens weten hoe vaak zoiets voorkomt... Het is het proberen in ieder geval waard. Succes ermee!

Groetjes Nancy

corrus
03-03-11, 10:48
@Nens;

Ik weet niet wie je dit verteld heeft, maar als de ticket is geprint zijn de kosten 100%

In welke boekingsklasse je ook hebt.

ERGO er valt niets te wijzigen... want 100% kosten is gelijk aan een nieuwe ticket, de oude zal je dan moeten annuleren waardoor die plek dan meteen doorvalt voor een ander...

Nens
03-03-11, 11:43
Ook al is een ticket geprint dan zijn er tickets die gewijzigd kunnen worden onder bepaalde voorwaarden. Dit zijn vaak wel de duurdere tickets. In de praktijk komt dit regelmatig voor. En inderdaad 100% kosten is een nieuw ticket, maar dat bedoel ik niet. Wie me dit vertelt heeft? Ervaring, collega's, kantoor waar wij de vliegtickets boeken enz. Dus Cindy, ik zou er een belletje aan wagen.

Tinkerbell
03-03-11, 12:05
Ik weet niet of dit onder naamswijzing valt. Vorig jaar stond de verkeerde achternaam op mijn ticket.
Ik kan niet eens verklaren hoe dit kon gebeuren. AB neemt gewoon de gegevens van de vorige reis over en verandert alleen de datum.
Hoe dan ook ik zag dit pas na enkele weken. Ja ik weet het stom. stom stom.

Na een telefoontje met AB was dit probleem met betaling van 25 Euro opgelost. Let wel het was alleen mijn achternaam.
Ik zou in ieder geval bellen. Nee heb je,ja kun je krijgen.

Misschien ook nog iets om je in te verdiepen.
Kijk eens bij de kleine lettertjes op de achterkant van je bevestiging.:-P

Bij mij staat daar : Tot 21 dagen voor reis begin krijg je 80% terug van je geld. ( natuurlijk is niet iedere maatschappij hetzelfde maar het valt te proberen)
Ook dit heb ik zelf een keer gedaan en kreeg zonder enig probleem mijn geld terug.

FrankS
04-03-11, 15:32
Ik denk dat het nog eenvoudiger is om de naam op haar tattoo te laten wijzigen dan de naam op het ticket...

Serieus: ik denk dat de enige optie is om je verlies te nemen en dat als schuld bij haar te verhalen. Dus ook al heeft ze nu het geld niet, elke verdienste die ze heeft de komende tijd eerst in mindering brengen op die schuld.

remon
23-03-13, 06:40
Zo , even een oud topic omhoog schoppen.
Ik heb van de week de E-tickets binnen gekregen , maar ik zie dat de 2e naam van ons zoontje er niet op staat.
Nu ben ik dat waarschijnlijk in al m'n enthousiasme vergeten.
Gaat dat een probleem geven of kan ik het best even met ticket-experts.nl contact opnemen.
We vertrekken op 20 mei , dus het is niet zo dat we volgende week al weg gaan of zo.

Ebelix
23-03-13, 08:14
1e voornaam is genoeg.

jarjarbinks
23-03-13, 12:27
Klopt 1e voornaam is voldoende, eigenlijk naam zoals in paspoort, 1e voornaam en achternaam paspoort.

Is niet je vraag maag geeft het toch even mee.
Vooral dames die de naam van de man overgenomen hebben moeten goed in hun paspoort kijken.
De eerst naam genoemd is geldig voor de ticket bijvoorbeeld;
naam in paspoort: Mariet Johanna Janssen e/v Hoekstra
dan op Ticket : Mariet Janssen

Ondanks dat ze bv in het dagelijks leven de naam van de man aangenomen heeft en zich Mariet Hoekstra noemt.

Ook ESTA zo invullen en wij hebben verder er nooit problemen mee gehad. Dit omdat paspoort overal gecontroleerd wordt zowel voor ticket als ESTA.

St Piet
03-04-13, 11:37
Via website van Delta had ik ticket geboekt, met een typfoutje. 27 dagen voor vertrek gewijzigd, kostte me 50 euro om 1 letter te wijzigen. Durfde het risisco niet te nemen om ter plekke een vette boete te betalen.

Waitangi
05-04-13, 13:10
Heb onlangs een gevalletje gehad waarbij de namen verkeerd op het ticket stonden vermeld. Dit was een vlucht van Air Berlin, welliswaar niet voor een vlucht naar de VS, maar daar werd aangegeven dat er tot 3 of 4 afwijkende letters geen probleem is. De naam moet gewoon grotendeels herkenbaar zijn. Heb het in 2006 ook een keer gehad met de KLM. Mijn roepnaam is niet de doopnaam die in het paspoort staat. De roepnaam stond op het ticket. Niemand die ook maar 1 opmerking plaatste........ Beide vluchten waren binnen Europa.

Njit
05-04-13, 13:57
En wat is nu je punt? Je hebt twee ervaringen binnen Europa. Helaas is de US heel wat strenger. Ik zou daar zeker geen risico gaan nemen met '3 of 4 afwijkende letters'.

Zie ook dit artikel: http://usatoday30.usatoday.com/travel/columnist/burbank/2010-05-05-wrong-name-plane-ticket_N.htm
Hierin wordt ook aangegeven dat men je waarschijnlijk wel doorlaat met tikfouten maar dat je er wel op voorbereid dient te zijn dat je vertraging oploopt bij het inchecken..

Mushu
05-04-13, 17:38
Aantal jaar geleden ook geen problemen gehad met mijn moeder die op getrouwde achternaam tickets had staan. En dat was naar Amerika. Ze vonden het wel opvallend dat mijn moeder en ik dezelfde naam hadden (zelfde voorletter en achternaam) maar we mochten gewoon door. De laatste keren niet uitgeprobeerd of het nog steeds probleemloos kan en ook niet van plan dit te gaan proberen. Maar blijkbaar kan er soms wat meer dan dat er beweerd wordt. Toen helemaal niet bij stil gestaan maar nu letten we er goed op en zou ik heel zenuwachtig worden als er iets op mijn ticket niet zou kloppen of anders moeten.

VinMor
10-04-13, 08:59
Ik heb in 2010 ook een probleem gehad met een vliegticket bij UA.
Ik en mijn vriendin waren net uit elkaar, en zij wou nog heel graag mee, maar dat zag ik niet zitten. Dus ik heb een mailtje gestuurd met de situatie en zij hebben gewoon het volledige ticket overgeschreven op naam van iemand anders ZONDER extra kosten.
Ze gaven ook aan dat dit eigenlijk per (Amerikaanse) wet verboden is, maar dat ze voor één keer een uitzondering zouden maken voor me.

Dus het motto: als je goed kan formuleren en dit naar de juiste mensen stuurt binnen een vliegmaatschappij krijg je een hoop (gratis) voor elkaar :)

Keesj
10-04-13, 09:10
@ Njit.
Twee jaar geleden stond mijn roepnaam op het ticket ipv. van de officiële naam in het paspoort.
Miami vliegveld trouwens. Ik kwam de US niet uit. Douane liet me niet door. Dankzij de coulance van Air Berlin kreeg ik gratis een nieuw ticket op de juiste naam ter plekke maar normaal gesproken moet je er voor betalen.
Nou zal dit niet in alle gevallen zo gaan maar een gewaarschuwd mens enz..

pajaro
20-03-14, 13:40
Toch voor deze zekerheid stel ik even een vraag ook al is het volgens mij hierboven al beantwoord.

Op onze vliegtickets naar Orlando heb ik alleen onze eerste voornaam en achternaam vermeld. Echter heeft mijn vriend 2 doop namen A. P. Dit hoef je niet meer te vermelden op het vliegticket toch? (vliegen met KLM en Delta).

Daarnaast moet ik nog een ESTA voor beiden aan gaan vragen. Moeten we voor deze reistoestemming ook enkel eerste voornaam en achternaam invullen? Of moet ik voor hem wel alle namen gebruiken?

knaapje
20-03-14, 14:16
Wat betreft ESTA:
al eens op het "?" gedrukt bij "voornaam" in de ESTA aanvraag?
...........Vul uw voornaam in zoals deze in uw paspoort staat vermeld onder naam of voornaam. Vul alleen uw eerste voornaam hier in. Uw voornaam is vereist voor de verwerking van uw aanvraag. Als u geen voornaam hebt, vul dan in FNU wat betekent First Name Unknown (Voornaam Niet Bekend).............

Bij Delta vragen ze de komplete voornamen. Op mijn boeking staan alle 2 mijn voornamen vermeld.

pumi1000
20-03-14, 14:40
Wij vliegen deze keer ook weer met KLM (en een met Delta) en heb bij telefonisch reserveren alleen de eerste voornaam en achternaam door moeten geven.
Esta ook alleen de 1e voornaam.

elstars
20-03-14, 14:46
Doen wij zo ook al jaren en dit gaat altijd goed. Geen zorgen dus.

knaapje
20-03-14, 15:28
Misschien dan niet strikt nodig, feit is, dat vorig jaar op mijn tickets en boardingpass en dit jaar op mijn boeking voor oktober beide voornamen staan.
Ook in mijn Profile en bij "secure flight passenger data" op Delta staat mijn Middle name.

Beide boekingen gemaakt via mijn account bij Expedia voor Delta.

Het lijkt mij in ieder geval geen kwaad te kunnen je naam zo exact mogelijk te geven.

pajaro
20-03-14, 20:10
Tot zover bedankt voor alle reacties. Inmiddels ook met KLM contact gehad en ook zij zeggen dat alleen de eerste voornaam en achternaam goed zijn. Ook heb ik terug gekeken en stond er letterlijk bij onze boeking dat we alleen onze eerste voornaam volgens paspoort moesten vermelden. Dus dat ziet nu wel goed denk ik :)

@knaapje: ik raakte in verwarring toen een collega mij vertelde dat ik echt alle namen moest doorgeven en er goed op moest letten. Echter heb ik hem verkeerd begrepen en ging het erom dat ik het documentnummer exact moest vermelde zoals het in het paspoort staat. 1 cijfer of letter verkeerd en je zit meteen in de controle. Vandaar dat ik de vraag stelde. Maar aangezien het zo duidelijk vermeld staat op de ESTA website is het me nu dus helemaal duidelijk!

Anita74
07-05-14, 15:05
Kwam er laatst achter dat ik bij het boeken van mijn vliegticket in mijn achternaam 1 letter vergeten ben. Ik heb mijn meisjesnaam opgegeven: van Ballegoojen, maar dit moet zijn: van Ballegooijen.
We vliegen met Swiss Air, geboekt via Lufthansa.
We hebben de tickets via Schipholtickets geboekt. Ik heb dit daar gemeld en voor € 80 kon ik een naamswijziging doen. Nu wilden ze dit gaan regelen, maar blijkt dit niet te kunnen volgens Lufthansa.
Schipholtickets heeft nog gebeld met Swiss Air en die zeggen dat dit niet nodig is, omdat het maar om 1 letter gaat. Ze hebben een aantekening in de boeking vermeld en dit moet voldoende zijn om geaccepteerd te worden.
Toch vind ik het niet zo'n fijn idee :(. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? En hoe liep dit af???

b767-300er
07-05-14, 18:25
Zorgen dat het veranderd wordt. je komt simpelweg niet mee.

C Verkerk
07-05-14, 18:58
@ b767- 300er.
Of Air Berlin vliegen. Ik kreeg een nieuw ticket ter plekke. Gratis en voor niks.

Anita74
07-05-14, 19:26
Ik kan het dus niet wijzigen, doen ze niet bij Lufthansa. Maar bij Swiss Air, waar we mee vliegen hebben ze een aantekening bij de boeking vermeld.
Dan zou het geen problemen moeten opleveren.

C Verkerk
08-05-14, 06:48
@ Anita.
Daar zou ik niet op vertrouwen. De douane is diegene die hierover beslist en aantekening of niet als er een foutje inzit ben je niet diezelfde persoon.
Persoonlijk meegemaakt op Miami airport. Paspoort naast het ticket foutje op het ticket en nee ik kwam er niet doorheen.
Hals over kop terug naar de balie van Air Berlin met de CC in handen om een nieuwe stoel te betalen maar ik kreeg zonder enig probleem een nieuwe ticket. Smile van de medewerker en de complimenten van de firma.:cool:

Anita74
08-05-14, 07:54
@C Verkerk
En hoe ging dit dan op de heenvlucht? Daar geen problemen gehad? Dan wordt dit toch niet door de Amerikaanse douane gecontroleerd?
Om nu meteen al een nieuw ticket te kopen vind ik ietwat voorbarig, ik had graag de €80 voor naamswijziging betaald maar dit blijkt niet te kunnen.

C Verkerk
08-05-14, 08:17
@ Anita74.
Gewoon erdoorheen geslipt denk ik. We hadden het zelf ook niet gezien.
Achteraf gezien had ik liever gehad dat het al op de heenvlucht gezien was. Nu stond ik daar. Iedereen ingecheckt,koffers kwijt en ik mocht als enige het land niet uit.
Dan slaat de paniek wel eventjes toe. Ik wil je geen onnodige angst aanjagen maar ik zou zorgen voor een ander ticket hoe dan ook. Is het niet mogelijk dat je zelf contact opneemt met Swiss Air?
Nu zit je toch ook in de zenuwen en blijft dit als een splinter in je vinger irriteren.

Anita74
08-05-14, 08:31
Klopt inderdaad. Ik had zelf al wel contact opgenomen met Lufthansa, maar de uitvoerende maatschappij is Swiss Air, dus daarom deed Lufthansa niets. Wel raar, want de vluchtnrs beginnen wel met LH. Misschien idd toch nog een keer zelf proberen bij Swiss. Vind het dan wel raar dat ze mij verzekeren dat het goed gaat.

Ging het bij jou ook om 1 letter?

C Verkerk
08-05-14, 10:25
@ Anita74.
Nee om mijn voornaam(en) Als goede katholiek kreeg ik vier voornamen mee van mijn ouders en er stonden er maar drie op het ticket.
Het was een foutje van niks althans in onze ogen maar de douane mevrouw dacht daar toch echt anders over.
We hebben sindsdien de tickets met een loep gecontroleerd. :D

corrus
08-05-14, 10:31
Het doet er helemaal niets toe om hoeveel letters het gaat.
Als dit namelijk wél het geval zou zijn hadden ze dit op het moment van het telefonisch contact kunnen doen, NU moet de ticket gereissued worden.
en dat is gewoon een lastig werkje.
Volgens het vliegticket heet je anders dan vermeld staat in het paspoort. IATA is daar zeer duidelijk in.

Wanneer jij niet kunt vliegen is dit jouw probleem, niet een probleem van Lufthansa of "een" medewerkster van Swissair. (of deze nu wél of niet een "aantekening" heeft gemaakt.)
Het name field wijkt af van het passport field en tenzij ze dit wijzigen blijft dit zo en is er 99% kans dat je gewoon niet vliegt.

Heb je de tickets geboekt bij Lufthansa?
Dan is Lufthansa degene die het dient te veranderen (al of niet tegen betaling)
Niet Swissair (dit noemen ze afschuiven) van een luie medewerker van LH.

Maar uiteindelijk ben jij de verantwoordelijke.

jarjarbinks
08-05-14, 12:58
Helemaal met Corrus eens zorg dat je ticket juist is. Heel, heel misschien lukt het je wel hier in Europa om in het vliegtuig te komen (ik denk van niet) maar dat probleem wil je toch al helemaal niet op de terug weg. Sta je daar in Florida en jij mag als enige op dat moment niet verder.

Zoals Corrus aangeeft hier regelen en zeker zijn dat alles juist is.

C Verkerk
08-05-14, 13:04
Ik kan jet alleen maar eens zijn met de twee bovenstaande posters. Regel het nu en voor je vertrekt.
@ Jarjabinks. Ik begrijp ook niet hoe ik zo dom kon zijn om het zelf niet te zien en nog vreemden dat ik toch door de mazen van het net kon slippen maar dat gebeurt ons dus nooit meer.
Dit jaar gaat mijn zus mee en ik heb haar tickets persoonlijk doorgevlooid :D

jarjarbinks
08-05-14, 14:05
C Verkerk, zou ik zeker doen.
De volgende zaken (probeer) ik altijd veel te controleren voordat ik op akkoord druk;
Juiste naam en gegevens voor ticket.
Daarna juiste paspoortnummer invullen bij tickets gegevens
Juiste paspoortnummer, naam en geb datum bij ESTA
Geldige pinpas bank (ook voor USA pinnen buiten USA moet je meestal aanzetten) met bekende en werkende pincode
Geldige CC met pincode, werkende pincode en getest (koop in NL eens iets met de CC zodat je de pincode moet gebruiken).
Geldig rijbewijs.
en als laatste gecontroleerd dat ik niet te veel gewicht in de koffers heb die ook m.b.t. de maten (l+b+d) niet hoger dan het max zijn.

Daarmee kunnen we alles doen en of kopen.

Sterkte met naam veranderen en heel veel plezier in Florida

b767-300er
08-05-14, 20:33
Air Berlin is daar inderdaad zeer soepel in, ArkeFly ook.
Lufthansa zelf geen idee. Maar de Douane beslist. Laten wijzigen dus, door Lufthansa, daar heb je je ticket gekocht!

masch
23-04-15, 09:53
Paniek :(

Gisteren nog even een laatste check gedaan samen met mijn vrouw en daarbij het volgende geconstateerd.

Wij hebben een reis geboekt via een (gespecialiseerde) reisorganisatie. We gaan met 4 personen; mijn vrouw, ik, de oudste (4 jaar) en de jongste (1). We hebben hiervoor 3 vliegtickets. Op alle correspondentie die we nu hebben gehad staat het onderstaande.

DHR MIJNVOORNAAM MIJNACHTERNAAM (correct)
MRS HAARVOORNAAM HAAR(meisjes)ACHTERNAAM + INFANT (correct)
DHR VOORNAAMZOON ACHTERNAAMZOON (correct)

Deze informatie is correct en er is ons niks raars opgevallen. Nu hebben wij echter een mail gehad over een tijdswijziging. Deze mail bevat een link naar de site checkmytrip. Daar zie ik 4 reizigers, maar er staat bij mijn jongste zoon:

VOORNAAM (meisjes)ACHTERNAAMVANMIJNVROUW (BABY)

Dit klopt natuurlijk niet, onze jongste heeft ook gewoon mijn achternaam, deze staat ook op zijn paspoort. Gaat dit problemen opleveren straks bij het inchecken?

Ik heb aan mijn kant de gegevens nog even nagekeken, zowel op de opdrachtbevestiging, de paspoortgegevens die ik moest opleveren aan de reisorganisatie en bij ESTA heb ik altijd de juiste achternaam gebruikt voor mijn jongste zoon. Er is dus bij iemand anders iets mis gegaan (wellicht geautomatiseerd) bij het invullen van de naam van onze jongste.

We proberen de reisorganisatie te bellen, maar we krijgen ze (nog) niet te pakken.

Hebben we nou een probleem of maak ik me zorgen om niks?? Wie heeft tips over de stappen die we moeten nemen? We vertrekken volgende week vrijdag al.

nicolea
23-04-15, 11:04
Als jij alles correct hebt doorgegeven, en de fout ligt bij de reisorganisatie zullen zij de kosten op zich nemen. Het moet uiteraard correct op je ticket staan, anders kom je sowieso al niet aan boord

Njit
23-04-15, 11:10
Naam moet matchen met het paspoort. Dus inderdaad even contact opnemen met de reisorganisatie.

masch
23-04-15, 11:30
Inmiddels contact gehad met de reisorganisatie. Ze gaan het voor ons oplossen is ons verzekerd. Op dit moment zie ik bij KLM alleen nog maar de naam van mijn vrouw en de oudste, dit is gemeld. Ze gaan ermee aan de slag en hebben ons verzekerd dat het goed komt :)

masch
24-04-15, 11:36
Voor de mensen welke het interessant vinden.

Het probleem is opgelost door de reisorganisatie. We hebben nu wel twee verschillende 'party's' bij checkmytrip, maar de namen staan er goed in. Ook de stoelen zijn nog steeds hetzelfde, we zitten dus gewoon naast elkaar. Ontzettend opgelucht, want ik maakte me toch best wel zorgen.

nicolea
24-04-15, 15:32
:up: Gelukkig maar!

moonlight91
24-04-15, 16:20
Gelukkig! ..goede reis en veel plezier gewenst

Esther2013
24-04-15, 18:44
Pffff, stress momentje. Gelukkig goed gekomen!

mio_natasja
06-07-16, 21:19
we hebben vliegtickets geboekt naar florida,bij wtc,maar nu kwam mijn man erachter dat zijn roepnaam erop staat inplaats van zijn op de paspoort,heb gelijk gebeld naar wtc want er staat binnen 80 uur kan je nog wijzigen,zeiden ze we gaan het voor u uitzoeken dagen niks gehoord moest toen ineens de paspoort van mijn man doorsturen en de conclusie is nu moet een nieuwe ticket kopen,van 633 euro,weet iemand of je naar de vliegveld kan gaan en dan direct bij de luchtvaartmaatschappij alsnog je naam kan veranderen op de ticket want wtc doet niks graag tips

b767-300er
07-07-16, 07:10
Op airport veelal niet mogelijk.
Wat ik niet begrijp is dat als je niets hoort en de termijn verstrijkt dat je niet gewoon je tickets annuleert en opnieuw boekt.

jarjarbinks
07-07-16, 20:01
Bel rechtstreeks met de maatschappij waarmee je vliegt. Kijk of die nog iets kunnen doen. Bij ons gebeurde dat ook. De organisatie waar ik boekte kon niets doen dan alleen een nieuwe ticket.
Na bellen met de vliegmaatschappij en een belletje terug kon het wel. Er zijn wel altijd kosten aan verbonden maar dat was absoluut geen nieuw ticket.

bejavenlo
28-12-16, 00:08
ik heb in plaats van mijn 4 voornamen alleen de eerste voornaam door gegeven hoop dat dat geen probleem geeft

Ta2 Gerrit
28-12-16, 08:47
Lijkt mij geen probleem, doe ik al jaren, alleen de eerste naam.

b767-300er
28-12-16, 09:56
Eerste voornaam is voldoende.

kimm82
13-02-17, 12:32
Ik sta op het punt tickets te boeken via supersaver (nooit eerder bij geboekt). Nu heb ik voorheen voor mezelf altijd alleen mijn meisjesnaam ingevuld. Maar nu staat er dat je alle achternamen in moet vullen. Bij belangrijke info staat dus ook dat je alle achternamen die in je paspoort vermeld staan moet invullen. Als voobeeld geven ze:
Naam in paspoort: Annelies Verstand-Bogaerd. Aan te geven naam: Annelies Verstand-Bogaerd.
Eronder staat nog een notitie:
Ga je trouwen, dan is het belangrijk dat de naam in het paspoort gedurende de hele reis overeenkomt met de naam op het vliegticket. Ik vind het verwarrend. Normaal hameren ze altijd zo op alleen je meisjesnaam maar nu lijkt het ineens alsof de naam van je echtgenoot zo belangrijk is.
Misschien iemand ervaring met boeken via supersaver? Wat hebben jullie ingevuld?
Ook staat er alle voornamen. Mijn zoontje heeft er 2. Dan sowieso beide voornamen toch?

b767-300er
13-02-17, 13:37
Het is overal: Naam op Paspoort
Staat het paspoort beide namen. Dan beide namen invullen. Echter op Paspoort staat de naam van je echtgenoot toch als "ev/ "?

knaapje
13-02-17, 14:56
Ik heb de indruk dat sommige reisorganisaties maar wat vragen.
Waarvoor zijn de gegevens nodig? Voor CBP om je gegevens te controleren.
Ik hecht dan ook waarde aan wat ze vragen voor je Esta en dat is:
Zie voorbeeld paspoort:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1

De gegevens uit de machine readable zone.

kimm82
14-02-17, 15:46
Ja er staat in mijn paspoort inderdaad eerst mijn meisjesnaam en daaronder e/v. Neem aan dat dat bij iedereen zo staat. Heb dus ook altijd gewoon alleen mijn meisjesnaam ingevuld.

Waarschijnlijk bedoelen ze met alle achternamen zoiets als bij Yolanthe Cabau van Kasbergen of Beau van Erven Dorens ofzo :)
Vind alleen die notie eronder, van dat je moet opletten als je gaat trouwen, dan nog wel vreemd.

Maar goed, ik heb inmiddels al geboekt en gewoon met alleen mijn meisjesnaam. Zal vast wel goed zijn.

knaapje
14-02-17, 16:23
................Vind alleen die notie eronder, van dat je moet opletten als je gaat trouwen, dan nog wel vreemd.................

Begrijp ik ook niet.
Je hebt normaal toch een retourticket en een paspoort waarop je de hele reis maakt.
Je kan toch niet na je huwelijk in bijv, Florida even alles wijzigen.

Mushu
14-02-17, 17:17
................Vind alleen die notie eronder, van dat je moet opletten als je gaat trouwen, dan nog wel vreemd.................

Begrijp ik ook niet.
Je hebt normaal toch een retourticket en een paspoort waarop je de hele reis maakt.
Je kan toch niet na je huwelijk in bijv, Florida even alles wijzigen.
Misschien bedoelen ze dat je in je enthousiasme over de aankomende bruiloft alvast je getrouwde naam invult en die staat natuurlijk niet in je paspoort (want inderdaad ga je die niet even wijzigen tijdens je vakantie). Dus ook al ga je trouwen, je naam is nog steeds zoals die in je paspoort staat. Zoiets?