PDA

Bekijk Volledige Versie : Cultuur snuiven en strand



ConQuestador
26-02-11, 10:21
Begin juni ga ik samen met mijn vriendin 15 dagen naar Florida waarvan we 9 dagen te besteden hebben vanuit Orlando. Ik heb inmiddels al een beetje besloten welke parken we gaan doen en na al dat pretpark geweld willen we eigenlijk ook wel wat "cultuur snuiven". Ik heb het gevoel dat als ik naar een land als Amerika ga en alleen maar pretparken zie ik net zo goed in Nederland had kunne blijven (hoewel die parken daar natuurlijk wel wat groter zijn :mrgreen: ) dus ik wil graag wat van de omgeving of speciale bezienswaardigheden zien.

Natuurlijk komen deze bezienswaardigheden ook wel wanneer we nog even doorrijden naar de everglades, de keys en miami. Maar vanuit Orlando is er volgens mij ook genoeg op rijafstand. Ik heb 3 dagen over die ik graag wil vullen met het zien van Florida:

-Cape Canaveral (Kennedy Space Center)
- Daytona beach - st. Augustine
- Crystal River / clearwater / st. petersburg

De 1e 2 lijken me redelijk dagvullend en lijken me ook interessant genoeg om een dag te vullen. Alleen voor de laatste dag ben ik nu aan het zoeken wat daar dan zoal te zien is, en eigenlijk kom ik alleen maar op strand uit ? Kan iemand me misschien informatie hierover geven, of wellicht andere must-see's in de omgeving van Orlando voorstellen.

knaapje
26-02-11, 11:59
St. Petersburg:
Het spiksplinternieuwe Salvador Dali museum

Knaapje

Michael66
26-02-11, 13:37
Amerikaanse cultuur = honkbal = Tampa Bay Rays in St. Petersburg (of Florida Marlins in Miami).
Een wedstrijd van de Rays is goed te combineren met een bezoek aan het nieuwe Dali Museum.

Oudse stad van Florida = St. Augustine. Leuk fort en een trolley die je door het plaatsje toert.

Diverse mooie natuurparken rondom Orlando:
-Dobberen in Kelly Park
-Glass bottem boats in Silver Springs
-Airboat ride op één van de meren onder Kissimmee (en dan ook het Pioneer Museum in Kissimmee doen)
-In Weeku Watchee zeemeerminnen kijken
-Tarpon Springs: griekse sponsduikers folklore en ook een trolleytour door de stad
-....

Genoeg om te doen!

Misschien een idee om een goede reisgids aan te schaffen, daar staan heel veel tips in. Of kijk eens op de site van visitflorida.com, daar staat ook enorm veel op.

Teleton
26-02-11, 17:15
Ik heb het gevoel dat als ik naar een land als Amerika ga en alleen maar pretparken zie ik net zo goed in Nederland had kunne blijven

Al er iets ook bepalend is voor de cultuur, dan zijn het de themaparken wel, toch? Maar goed, misschien is dit museum (http://blogs.orlandosentinel.com/entertainment_arts_letter/2011/02/morse-museum-new-tiffany-wing-opens-saturday.html)(Morse Museum, 445 N. Park Ave, Winter Park) voor de fijnproevers van de Amerikaanse Kunst leuk om te zien.

Ook bijzonder: een bezoekje aan Fort Matanzas (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=92519&highlight=ranger#post92519)

Er zijn zo ontelbare pareltjes van de traditionele cultuur waardoor het ondoenlijk is ze op te noemen. Maar een regelmatige blik in de Orlando Sentinel, geeft enorm veel informatie voor de liefhebbers.

ConQuestador
27-02-11, 12:35
Misschien een idee om een goede reisgids aan te schaffen, daar staan heel veel tips in. Of kijk eens op de site van visitflorida.com, daar staat ook enorm veel op.
Bedankt voor de tips. Wat betreft die reisgids: Misschien dat ik dat nog doe, maar eigenlijk heb ik nog maar enkele dagen te "vullen" dus ik hoop die vooraf via internet al een beetje te kunnen invullen. Ik heb al wel een beetje gebladerd door een boekje bij de boekenwinkel maar ik vroeg me een beetje af hoeveel toegevoegde waarde dat nog had t.o.v. internet.

knaapje
27-02-11, 12:41
...maar ik vroeg me een beetje af hoeveel toegevoegde waarde dat nog had t.o.v. internet.

Dat vraag ik me ook af.
Reisgidsen worden eens in de paar jaar bijgewerkt en vele gegevens zijn dan ook niet up to date.
Als je een avondje internet afstruint en wat printjes maakt ben je voordeliger en actueler.
Ongetwijfeld zullen er andere meningen zijn, velen vinden een boekje in de hand of in de auto toch wel "safe".

Knaapje

SenT
27-02-11, 13:28
Wat je ook nog kunt bezoeken is het Ca'dazan in Sarasota. Dit is het domein van een voormalig circuseigenaar die stinkrijk is geworden en daar dit domein mee heeft gebouwd en er ook een museum mee heeft op gericht (het ringlingmuseum). Er zijn enkele schilderijen van Rubens en Van Dijck te vinden.
Hier is meer info te vinden: http://www.ringling.org/

Verder kan je in Sint-Petersburg ook het mueum of fine arts bezoeken.
Hier hangt bvb. een werk van Monet (the houses of Parliament van Londen) en van Georgia O'Keeffe.
zie verder: http://www.fine-arts.org/

We hebben beide musea nog niet bezocht, maar ze staan op ons lijstje voor de komende paasvakantie.

Njit
01-03-11, 09:39
Ik vind een reisgids vooral handig om steden mee te bezoeken. De Highlights blijven in het algemeen toch wel op dezelfde plek. Maar als je je reisgids gebruikt om Orlando mee te bezoeken dan heb je meer aan een avondje informatie vergaren op het forum :)