PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (1)



Pagina's : [1] 2 3 4

car-son
10-10-04, 09:27
Moderator Michael66: Dit is het onderwerp Autohuur: Alamo (1) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=88). Hier vind je de eerste 1000 berichten over het huren bij dit bedrijf, over de periode 2004 tot begin augustus 2011. Berichten van na deze laatste datum vind je in Autohuur: Alamo (2) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=14210).

In mei zijn we naar Florida geweest en merkten we dat Alamo verhuist was, opzich praktisch dat het nu bij de airport hoort maar wat een zooitje is het nu, elle langen rijen eerdat je de auto mee gekrijgt, het mooie is dat er op dat moment 10 tallen mensen stonden te wachten omdat er nog geen auto's binnen waren.
Nu gaan we eind november weer en zie er eigenlijk tegen op om de auto op te halen.
Nu las ik op het vorige forum ooit iets over als er iets op je voucher staat dat je hem dan ook boven kan halen, hebben we in mij uiteindelijk ook gedaan omdat we toen een kind bij ons hadden, maar moesten wel eerst "boos" worden en daar heb ik geen zin meer in.
Wie o wie weet hier raad mee

Daniel
10-10-04, 14:35
Hoi car-son,

Je bedoelt ws. de "Direct Road" service die wordt geboden door Alamo. Als het klopt zit er een "Direct Road" foldertje bij de boekingspapieren van je auto. Dat formuliertje vul je in en je stuurt het op (minimaal 2 weken van tevoren). Zo zijn jouw gegevens al bekend bij Alamo en kun je dus sneller je auto afhalen via de speciale balie =D>

Groeten,

Daniel

rvd4always
10-10-04, 15:23
Wij zijn ook afgelopen Mei in Florida geweest en hebben niet in de rij hoeven staan bij Alamo. Bij ons was het rustig in het kantoor van Alamo.
Overigens weet ik niet bij welke airport jullie waren aangekomen in Florida.
Wij waren namelijk in Miami geland en gingen met een bus naar Alamo waar we vrijwel direct onze auto mee kregen, niks geen lange rijen!
Auto's zat dus op de parkeerplaats van Alamo.

Ik denk dat jullie gewoon pech hebben gehad op het moment dat jullie daar kwamen. Overigens moet je er altijd rekening mee houden dat je niet de enige bent die een auto huurt bij Alamo.
Tegenwoordig denkt iedereen maar dat je gelijk geholpen word, maar dat is niet zo. Natuurlijk is het dan lastig dat er niet voldoende auto's waren, slordig van Alamo.

Wij zijn in ieder geval dik tevreden over Alamo.

Groet,

René :arrow:

Ta2 Gerrit
10-10-04, 19:06
Het nadeel van de Directroad is de twee weken en dat je hem moet opsturen of faxen. Als je via een reisburo boekt krijg je de reisbescheiden 8 á 10 dagen van tevoren, dus dat van die 2 weken lukt al niet meer. Voorheen (voor de National/Alamo fusie), toen ze nog een eindje van de airport zaten kon je met de Goldcard via een aparte balie ook nagenoeg zo doorlopen. Wel stijl, toch. Maar helaas is dit ook verdwenen. Wij hebben de volgende trip via Teo geboekt en dus benieuwd hoe ver van tevoren we nu de papieren ontvangen. De nieuwe locatie is wel beter, vindt ik. Je steekt de weg over bij de aankomsthal en je pakt iedere willekeurige auto in jouw categorie en wegwezen maar.

Fan
02-03-05, 15:58
Hoi allemaal,
Wij hebben een minivan 7 persoons auto gehuurd bij Alamo. Nou heb ik gelijk weer zitten zoeken wat dat voor auto zou kunnen zijn. Nou zie ik op verschillende sites dat het een chevrolet ventura zou moeten zijn. Maar nu komt de grote vraag: heeft iemand al ervaring met die auto, en zit daar al een kinderverhoging in?? Want dat heb ik dus ook weer gelezen. Zou wel lekker zijn want dat scheelt ons weer gesleep. En alamo in Nederland heeft er geen antwoord op. Dus hopelijk iemand ervaring hiermee of tips hoe ik anders erachter kan komen.
Bedankt weer.
Groetjes
Fan

Eric
02-03-05, 16:34
Waar heb je die auto gehuurd? Orlando of Miami ? Ik denk dat je ze het beste een mailtje kunt sturen, want normaal gesproken staan er bij Alamo wel 3 of 4 verschillende typen minivans op het terrein, en kun je ter plaatse kiezen.
Kinderzitjes verhuren ze ook ter plaatse.
Houd er wel rekening mee, dat de bagage ruimte van deze auto's zeer beperkt is, als je inderdaad met zijn zevenen bent. Meestal max. 2 harde koffers !!!

Fan
02-03-05, 16:41
Hoi,
Wij halen de auto op op Orlando airport. Wij zijn met 3 volwassenen en een kindje van 5 jaar. Dus als het goed is ruimte zat voor de koffers. Maar bedankt voor de tip van een email sturen, zal ff gaan zoeken naar het adres.
Groetjes
Fan

petra
02-03-05, 21:18
He fan,
Je hebt genoeg ruimte hoor!! Wij heben met z'n 5en in een van gereden, 3 volwassenen en 2 kinderen. We hadden toen een Ford Windstar. Ruimte genoeg ook voor de koffers, maar geen autozitje!!! Die kun je daar huren, maar je kunt er ook eentje meenemen, je hebt tegenwoordig van die verharde autokussens die je in een stuk plastic doet,en meeneemt, wij hebben het ook een keertje gedaan en de kussens op de terugweg daar gelaten....groetjes Petra

RMB
02-03-05, 22:29
Wij kregen vorig jaar van Alamo een Dodge minivan, je hebt met 7 pers. heel weinig kofferruimte. Wij hebben zoveel mogelijk spullen in grote sporttassen gedaan en deze tussen de banken op de grond gezet. En ook in deze auto zat geen verhoging. Als je een kinderstoeltje nodig hebt en je wil het niet mee nemen kun je er bij Wall-Mart beter een kopen dit is goedkoper dan huren, na je vakantie gooi je het gewoon weg !!

Petra/VS
08-03-05, 03:18
In een Chevy Ventura zit niet automatisch een kinderzitje. Je kunt het wellicht wel vragen. De Ventura is groter dan de Caravan en de Windstar, maar inderdaad is er niet veel baggageruimte als je met zijn zevenen bent.

chari0110
21-05-05, 00:31
Dag allemaal,

ik weet dat er al wat topics over autohuur zijn geweest, maar er is een iets waar ik niet helemaal uitkom. Ik ben de hoofdboeker van een pakketreis naar Orlando. Is het nu zo dat, omdat ik de hoofdboeker ben, ik degene moet zijn die de borg met een credit card moet realiseren bij het afhalen van onze huurauto( bij Alamo)? Ik heb nl. geen creditcard en ben ook niet van plan om dit aan te schaffen. (ook al weet ik dat iedereen dat aanraad) Mijn zus(die meegaat) heeft een cc en ik neem aan dat zij haar creditcard mag gebruiken voor de borg. Wie heeft hier informatie over?

Chari0110

Njit
21-05-05, 01:15
Zie deze pagina van Alamo: http://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=CRE



When renting with a credit card, the renter's name must match the name on the card.

The signature on the back of the card must match the name imprinted on the card.

De naam van de hoofdboeker dient dus gelijk te zijn aan de creditcard-houder. Lijkt me dat je de auto dan het beste op haar naam kunt laten zetten en jezelf als medebestuurder.

Michael66
21-05-05, 02:43
Lijkt me dat je de auto dan het beste op haar naam kunt laten zetten en jezelf als medebestuurder.

Let daarbij wel even op:
- als zij nog geen 24 jaar oud is betaal je de "underage" toeslag.
- als je geen Alamo Gold pakket hebt geboekt, betaal je een toeslag voor meerdere bestuurders (wel Gold-pakket: max. 3 bestuurders inbegrepen)

En waarom geen creditcard voor jezelf? In de VS is een CC net zoiets als een pinpas hier in Nederland. Maak je hier in Nl ook geen gebruik van een pinpas? En wil je na je vakantie je pinpas weer kwijt, geen probleem, gewoon afzeggen.
Overigens, als jij de hoofdboeker bent, zullen ze bij de hotels ook om jouw CC vragen als borg voor eventuele extra uitgaven en schades, ook al is de kamer van tevoren geboekt en betaald. Als je geen CC hebt, moet je een aanzienlijke borg contant betalen (vaak rond de $ 250).

chari0110
21-05-05, 10:46
Nou ik kan je in ieder geval vertellen dat ik de meest uitgebreide autoverzekering heb genomen(Gold). Omdat het de eerst keer is wilde ik(zover dat mogelijk is) alle risico's uitsluiten. Wij zitten als bestuurders allemaal boven de 25 jaar. Daarnaast wij hebben een poolvilla gehuurd geen hotel.
Ik gebruik hier wel een pinpas en ga daar dus mij pinpas gebruiken. Je kunt je daar toch prima mee redden? Ik wil in ieder geval bij een ATM geld opnemen (volgens de Postbank betaal je 1,82 per transactie voor opnemen in het buitenland, max 750 euro p.d. en de cashback zal ik veelvuldig gebruiken) Tja, het niet aanschaffen van een cc, is meer zelfbescherming. Ik heb er tot vorig jaar een gehad.
Maar ik waardeer het zeer dat je me daar even attent op maakt. Het zijn toch dingen die belangrijk zijn en mensen staan er vaak niet bij stil.

Ritchie
24-05-05, 12:28
Hoi,

Wij hebben een auto gehuurd bij Alamo met het GOLD pakket.
Nu zit er nog iets extra's bij nl.:

Silver Line Express Check-in

Wat houdt dat precies in ?

Inge
24-05-05, 12:50
Dan moet je een kaartje opsturen naar Engeland geloof ik en dan kun je sneller je huurauto ophalen (kaartje zit bij je reserveringpapieren), hoef je niet achteraan in de rij aan te sluiten.
Wij hadden dat niet gedaan maar ik heb er wel op gelet bij Alamo waar dan die snelle balie is, kon hem niet vinden op Orlando International.

Michael66
24-05-05, 20:44
Vorige jaren heb ik steeds dat formulier ingestuurd. Op de balie op Orlando International Airport staat wel een bordje met de tekst, maar ik werd steeds gewoon doorverwezen naar de achterkant van de (lange) rij wachtenden. Nep-service?

Harm
31-05-05, 18:03
Hallo chari0110
Net terug van vakantie kan ik je wel vertellen dat van de berijder van de
auto ook verwacht word dat deze betaald. Door omstandigheden was
mijn CC tijdelijk buiten gebruik, dus moest de CC van mijn vrouw
gebruikt worden. Hier wilde men eerst niet aan, maar naar enig heen en
weer gepraat moest ik het contract tekenen voor de verzekering en het
berijden van de auto, en mijn vrouw voor het financiële gedeelte. Bij het
inleveren van de auto kwam de aap uit de mouw. Het systeem gaf een
error omdat de namen niet overeen kwamen. Weer een gedoe van heen
en weer praten. Uiteindelijk kon mijnvrouw toch betalen met haar CC.
Het is dus makkelijk als je zelf een CC hebt maar het is dus niet nodig.
Wel is het vervelend want je moet wat heen en weer praten zeker bij
het inleveren.

Harm

benk
03-06-05, 23:49
Wij hebben in maart 2004 een auto gehuurd bij Alamo Miami International Airport maar mochten onze wagen niet zelf uitkiezen! De wagenhuur werd wel door ons reisbureau geregeld vanuit Belgie, misschien dat dat er mee te maken heeft?

Natasja L.
04-06-05, 10:52
Wij hebben ook al regelmatig bij Alamo een auto gehuurd, maar dat je naar de parkeerplaats kan lopen om zelf een auto uit te zoeken hebben wij nog niet meegemaakt. Bij de balie krijg je altijd (tenminste wij dan) een auto die zij voor je hebben uitgezocht mee. Dan gaan we naar de parkeerplaats om te auto te checken. In ons geval stonden de verschillende klasse auto's gewoon door elkaar. Meestal zoeken we dan ook zelf een leuke auto op in onze klasse en gaan we weer terug naar binnen om die te ruilen. Meestal doen ze daar niet zo moeilijk over. Je moet natuurlijk wel de juiste contract met de juiste auto meenemen. Maar zoals ik dus al zei eerst geven ze jou de door hun uitgezochte auto mee. Dat vind ik ook wel logisch, want als iedereen die daar aan komt (meestal zijn dat wel een paar vliegtuigen die gelijk aan komen) gelijk naar de parkeerplaatsen mogen lopen en zelf maar een auto gaan pakken dan wordt het volgens mij een chaos en is het voor hun niet meer te overzien. Dus wat jij zegt, auto uitzoeken en gelijk wegrijden heb ik nog nooit meegemaakt. Ik moet zeggen dat mijn voorkeur naar Hertz uit gaat. Beter geregeld. De bussen om je naar het verhuurstation te brengen staan gewoon klaar. Vorig jaar met Alamo hebben we minstens drie kwartier/uur moeten wachten. De bus die voorbij kwam (volgens mij reden er maar 2 ofzo) zat telkens vol. De andere mensen die al langer stonden te wachten werden zo kwaad dat ze zowat voor het busje sprongen om mee te kunnen. Bij Hertz staat er altijd wel een bus klaar. Ook om terug te gaan naar de luchthaven; we hebben nog geen 5 minuten hoeven te wachten. Deze keer was Hertz trouwens goedkoper dan Alamo, dus dat was een leuke bijkomstigheid.

knaapje
04-06-05, 19:19
Daar heb je bij Alamo gelukkig geen last van. Je loopt naar de parkeerplaats van jouw categorie en je mag uitzoeken en wegrijden ! Ideaal, althans in Orlando dan. ..........Wat mij nou nog steeds niet duidelijk is:
Word je huurcontract dan pas opgemaakt als je het parkeerterrein/garage verlaat?
In je contract moet toch staan welke auto je meeneemt?

Het is jaren geleden dat ik in Orlando een auto gehuurd heb (toen je nog met de bus een paar mijl verderop naar het plaza gebracht werd) en heb alleen recente ervaring in Miami.
Daar wordt, net als in andere steden die ik weet, eerst een contract opgemaakt en word je een auto toegewezen. Alleen als er probblemen met de auto zijn kan je een andere krijgen, maar dan wordt eerst je contract gewijzigd.

Groeten
Knaapje

Ta2 Gerrit
04-06-05, 20:41
Je contract wordt aan de balie in de terminal opgemaakt en er wordt aangegeven dat je, in ons geval, een SUV huurt. Je gaat dan naar de overkant van de straat, naar de parkeergarage en gaat naar de sectie waar jouw categorie auto staat en je pakt er eentje die je wel aanstaat.
Kleur, merk, grootte, het maakt niet uit. Je rijdt dan naar de slagboom en daar worden de laatste gegevens op het contract genoteerd, zoals merk en kenteken, en je rijd vrolijk de airport af naar je bestemming,.
Ik vindt het ideaal en weet dat het op meerder plaatsen zo werkt, maar nog lang niet overal. Maar dit gaat over Orlando.
Op de meeste airports is het nog "gewoon" met de shuttlebus naar de terminal van de verhuurder en de auto nemen die je aangewezen krijgt.
Overigens bij Alamo altijd wel uit de categorie die je besteld hebt. Ik heb tenminste nog nooit meegemaakt dat ter plaatse weer subcatergorieën verzonnen werden. Dat zou ik ook zeker niet accepteren.


Wij hebben ook al regelmatig bij Alamo een auto gehuurd, maar dat je naar de parkeerplaats kan lopen om zelf een auto uit te zoeken hebben wij nog niet meegemaakt. Dat vind ik ook wel logisch, want als iedereen die daar aan komt (meestal zijn dat wel een paar vliegtuigen die gelijk aan komen) gelijk naar de parkeerplaatsen mogen lopen en zelf maar een auto gaan pakken dan wordt het volgens mij een chaos en is het voor hun niet meer te overzien. Dus wat jij zegt, auto uitzoeken en gelijk wegrijden heb ik nog nooit meegemaakt .

Zoals je had kunnen lezen had ik het over Orlando International Airport en daar is het al zeker 3 jaar zo en dus niet zo onlogisch als je beweert en de chaos valt ook erg mee :wink:

clafra92
04-06-05, 21:23
Wij hebben ook al regelmatig bij Alamo een auto gehuurd, maar dat je naar de parkeerplaats kan lopen om zelf een auto uit te zoeken hebben wij nog niet meegemaakt.Maar op Orlando Airport is het toch echt zo. Maar wel pas sinds een paar jaar.

mscarrot
12-06-05, 23:35
Hallo,

Wil hier graag even op reageren, ben net 1 dag terug vanuit Florida waar ik 3 weken een heerlijke tijd heb gehad.

Ik heb ook gebruik gemaakt van deze service.....en had mijn kleine kaartje meegenomen. Ik kwam op Orlando aan en het hart zakte me in de schoenen, ik denk wel 80 man in de rij voor mij.....

ennnuuhhh geen fast service bordje te vinden...... toch maar even met mijn kleine kaartje naar de balie gegaan en voila, de persoon die daar net was gaan staan vanuit de rij mocht weer terug en ik werd keurig geholpen.

Dus iedereen, gewoon je kaartje meenemen (zit in de folder) en geen genoegen nemen met achteraan sluiten mochten ze dat voorstellen.

Wat mij betreft hadden ze het wel beter aan mogen geven wat de fast ingang was.....maar ja vragen staat vrij en zo lukte het ook.

jovad
13-06-05, 22:12
Weet er iemand of je bij Alamo een GPS kan huren en hoeveel dit ongeveer zou kosten?

Bedankt

Eric
14-06-05, 00:36
Volgens mij niet, in ieder geval afgelopen zomer niet, en op hun site staat er ook niets over.
Nou is GPS wel heel erg makkelijk, maar ik heb het in Amerika altijd zinder gedaan, en dat lukt ook wel.
Als je echt niet zonder wil, zou je eens kunnen overwegen een tomtom aan te schaffen, die kuin je dan hier ook gebruiken.
Eric

PENPE
20-06-05, 12:12
Hoi ,

Je kunt bij ALAMO inderdaad een GPS huren voor $ 9,95 per dag...
( Altans bij Alamo op Orlando Airport )

Groetjes ,
Pieter

Eric
31-10-05, 12:19
Maar bij Alamo krijg je bij boeking via de link van Daniel € 10,00 korting !!!
Eric

FrankS
31-10-05, 17:04
Dat is mooi meegenomen (zeker bij dagverhuur), maar wanneer wordt die korting in mindering gebracht? Als ik er op klik krijg ik gewoon het standaardtarief te zien en merk verder niets van die extra korting.

Njit
31-10-05, 17:40
Dit staat er op de site:
Omdat u boekt via florida.pagina.nl ontvangt u van ons € 10 extra korting op het totaalbedrag van uw huurauto

En als je een auto begint te huren staat er dit:
Omdat u boekt via florida.pagina.nl krijgt u van ons EUR 10 extra korting op uw boeking. Deze zal op de laatste pagina getoond worden.

Ik ben bij stap 5 (het invoeren van de Creditcard gegevens) gestopt maar ik gok dat deze korting terug te vinden is bij stap 7

Ta2 Gerrit
10-01-06, 18:30
En dan te bedenken dat Alamo en National eigenlijk één zijn.
Ik denk dat je gewoon een dollar per letter meer moet betalen bij de eindafrekening :wink:

Eric
11-01-06, 01:28
Ik vermoed eigenlijk dat Alamo en National twee verschillende bedrijven zijn, die in sommige regio's uit kostenbesparing samenwerken, maar ik heb niets om dit te staven.
Eric

knaapje
11-01-06, 12:16
Het is vrij eenvoudig.
Het zijn allebei 100% dochters van Vanguard Car Rental USA Inc.
Op de kleinere locaties, zoals bijv. op Malta krijg je gewoon een National auto als je bij Alamo reserveert.

Knaapje

Ebelix
13-01-06, 17:06
Alamo en National hebben dezelfde eigenaar en werken op veel locaties samen en delen hun wagenpark.

hprinssen
27-02-06, 23:59
Hi

Ik zit net bij Alamo.com op de site te kijken om een auto te huren.
Verschil tussen een compact en een SUV is 28 dollar, dus is de keuze zo gemaakt.

Totaalbedrag 558 dollars.. 500 euro voor 3 weken..

Daarna op alamo.nl gekeken.. kost dezelfde auto 1372 euro voor 3 wekend... En als ik daarna op alamo.com een account aanmaak en invul dat ik uit nederland kom, kost ie ineens ook 1380 dollar..

Ik heb Alamo gemaild om te vragen hoe dat zit, want ik ben t even kwijt.
Andere mensen enig idee?

Thanks!

Michael66
28-02-06, 00:21
Verzekering verdubbeld zo'n beetje de prijs van de autohuur. Via AE even gekeken: kleinste auto kost € 93 per week met alleen CDW en € 189 met het Gold-pakket.

Ik heb voor 3 weken autohuur met all-inclusive (dollar) gelooof ik wel zo'n $ 500 betaald voor een midsize/intermediate, maar dat was wel met een 3 weken huren = 2 weken betalen actie.

Eric
28-02-06, 00:25
Als je hem huurt bij http://www.usareisen.de ben je veel goedkoper uit.
Ik heb een Chevrolet Equinox (Midsize SUV, geen 4 wheeldrive) voor aanzienlijk minder, ook bij Alamo.
Eric

Jasmino
28-02-06, 01:12
Kun je niet beter een auto huren via een reisorganisatie? Zoals HOtelplan of iets dergelijks? Volgens mij heb je dan veel betere prijzen dan wanneer je boekt via internet. Boeken via internet moet je nooit doen via de Amerikaanse versie van de site, want dan heb je niet de verzekeringen die je nodig hebt. Voor Amerikanen geldt namelijk dat de verzekering die ze privé hebben bij hun eigen auto ook de ritjes met een huurauto dekt, maar voor buitenlandse toeristen geldt dat niet, daarom heb je dus veel meer verzekeringen nodig. En die zijn niet bepaald goedkoop in Amerika! Dat verklaart het prijsverschil.

hprinssen
28-02-06, 20:24
Ik denk inderdaad dat t door de CDW komt, maar 900 euro vind ik wel veel.

Via usareisen.de kan ik een equinox met full coverage huren voor een 690 euro voor 3 weken. goede prijs en leuke auto.

Weet iemand wanneer ze geld afschrijven van de kaart?
Ik neem aan pas na retourneren van de auto toch en niet direct na boeken toch?

Njit
28-02-06, 20:39
Via usareisen.de kan ik een equinox met full coverage huren voor een 690 euro voor 3 weken. goede prijs en leuke auto.

http://www.FTI.de bied ook de Equinox. Loont misschien de moeite om even te vergelijken..

Bij de meeste autoverhuurders betaal je gewoon vooraf hoor. Je vliegreis betaal je immers ook gewoon van te voren en niet als je veilig weer thuis bent in Nederland :)

mattrob
28-02-06, 23:49
Het dure pakket heeft ook in principe altijd gratis extra bestuurders. Vind ik toch altijd wel makkelijk, zodat je bv ook je vrouw kon opgeven (voor nood natuurlijk, want normaal laat ik haar niet rijden :lol: ).

En INSASSENUNFALLVERS is een inzittendenongevallenverzekering. Dus bij een gebroken been of overlijden krijg je dan geld uitgekeerd volgens mij !

Nirak
01-03-06, 00:53
INSASSENUNFALLVERS(ICHERUNG) is inderdaad een ongevallen inzittendenverzekering, maar deze keert meestal alleen maar uit bij overlijden of blijvende invaliditeit van de inzittende(n); een enkele keer is een bedrag(je) verzekerd voor schade aan bagage of kleding.

Als je een goede reisverzekering en ziektekostenverzekering hebt dan is zo'n polis naar mijn mening volledig overbodig.
Kun je voor die $ 8,- toch mooi iedere dag een kopje koffie drinken :D

LoL @ mattrob...ggggrrrrrr...alleen in geval van nood een vrouw achter het stuur....... :twisted:

Natasja L.
01-03-06, 13:47
Kijk eens bij een reisorganisatie. Tot 31 maart 2006 krijg je bij Alamo een gratis upgrade naar een SUV! Je betaalt voor een Full size 2/4 deurs, en je krijgt een 4-Wheel Drive.

Wij huren onze auto het liefst bij Hertz. Wij hebben dit jaar bij Hotelplan een SUV gehuurd voor 46 euro per dag. Dat vond ik ook niet veel!

Natasja L.
01-03-06, 15:42
De SUV voor 46 euro per dag (all inclusive) hebben wij uit de gids van Hotelplan, Amerika/Canada zomer 2006. Toevallig hebben we dit afgelopen vrijdag geboekt.

Oad heeft ook Hertz in het programma, daar betaal je 47 euro per dag (all inclusive) voor een SUV.

De aanbieding van een gratis upgrade naar een SUV van Alamo staat in Holland International.

hprinssen
01-03-06, 15:46
dan is de chevy equinox via usareisen.de voor 690 voor 20 dagen toch goedkoper..

Ik ga wel even kijken bij HI voor de zekerheid :)

Natasja L.
01-03-06, 16:28
Ik heb ook nog eens een berekening gedaan bij usareisen.de en ik ben bij Hotelplan wél goedkoper uit. Usareisen.de biedt een SUV aan voor 890 euro, wij betalen 736 euro. (Dit is voor 08 mei t/m 24 mei) Dat scheelt toch 154 euro! Ik heb wel gekeken naar Hertz, omdat wij daar ook onze auto huren. Hoe de prijzen van Alamo bij usareisen.de zijn weet ik niet.

guillermo
01-03-06, 20:08
wij betaalden bij Alamo voor een fullsize incl goldpakket (inmiddels met een free upgrade een 4 wheel drive geworden) voor 15 dgn in juli dit jaar Euro 566, dus dit zou omgerekend naar 20 dagen Euro 755 worden. Dan rijd je in een echte 4x4

geboekt via American Estates

groeten
Wim

Anthony
02-03-06, 02:36
Wij hebben een Chevrolet Trailblazer met extra verzekeringen bij www.ebookers.de geboekt voor 504€ van 6 t/m 20 mei (loopt via Avis).

pascalbrouwers
02-03-06, 21:18
Wij hebben gewoon geboekt bij alamo ( goldpakket) in Nederland.
En nog wel met 10% extra korting.
Totale kosten zijn 375,50 Euro voor 2 weken auto.
Dit vind ik zelf niet duur.
De auto die we hiervoor krijgen is en Compact 4 deurs.
Deze is voor ons groot genoeg (2 volwassenen en 1 kind).


Groet,
Pascal

pascalbrouwers
02-03-06, 22:58
Even en praktische vraag :?:
Zoals ik eerder al schrijf, hebben wij bij Alamo geboekt ( vandaar dat ik de vraag ook maar hier stel).
Wij nemen en kind mee van 5 jaar oud.

Bij ons is het verplicht om een kind in een kinderzitje te laten zitten.
Dit kan zowel een verhoger als een echt kinderzitje zijn.

Als ik kijk bij Alamo wat dit per dag extra kost, kun je er beter 1 kopen, of sterker nog 1 meenemen van thuis.

Ik ga ervan uit dat ook een verhoger mag in FL, kan iemand mij hierbij helpen.
Een verhoger stop je zo in een koffer of bij je handbagage.

Dat is dan $7,5 maal 15 dagen = 105 dollar bespaart :D

marisca
03-03-06, 11:07
Heb je mooi goed pascal.
Nu heb ik een vraag ?
Onze zoon wordt dit jaar 7 en ik vroeg mij af tot welke leeftijd het verplicht is om je kind in een zitje te hebben?
Thuis zit hij ook nog in een verhoger maar ook wel eens zonder.
Wat is verplicht in Florida?
Groetjes Marisca. :D

Eric
23-03-06, 23:30
Nog steeds lig ik met Alamo autoverhuur in de clinch vanwege een dubbele rekening.
Toen ik in oktober jl. naar Florida ging had ik bij Alamo Nederland een auto geboekt en vooruit betaald.
Bij aankomst in Miami (11 okt) de auto opgehaald en mijn voucher (tegoedbon) afgegeven.
Daarna werd het contract getekend, en kon ik mijn auto ophalen.
Toen ik wou wegrijden, werd ik weer terug gestuurd naar de balie omdat ik een andere auto meekreeg.
Twee weken (op 24 okt) later heb ik precies volgens afspraak de auto weer in Miami ingeleverd.
Dan krijg je keurig een bonnetje mee en dan zou alles geregeld moeten zijn.
Niet dus....
Thuis gekomen werd er via American Express 375,00 euro van mijn rekening afgeschreven voor Alamo.
Meteen contact opgenomen met Alamo NL, die mij het advies gaven, het geld door de creditcardmij te laten terugstorten, dan zou Alamo Amerika wel reageren.
Amex stortte het geld meteen terug, en na een maand kreeg ik een brief van Amex dat de autoverhuur uit Amerika niet had gereageerd.
Ik hoopte al dat het opgelost was, maar begin februari kwam er ineens een rekening van Alamo, dat ik de auto op 14 okt in New Orleans (dat is net na de orkaan) zou hebben ingeleverd, en dat die € 375,00 dus drop off charges en boete waren, en dus opnieuw van mijn Amex rekening werd afgeschreven.
Meteen weer Alamo NL gebeld, die weer contact met Amerika hebben opgenomen.
Amerika vond het allemaal wel vreemd, maar bleef beweren dat ik de auto toch echt al op 14 okt in New Orleans had ingeleverd.
Of ik maar (van hier uit) kon bewijzen dat dat niet zo was.
Inmiddels ben ik daarmee aan de slag gegaan, en heb naar Alamo NL opgestuurd:
1 Het bonnetje dat de auto op 24 okt. in Miami is ingeleverd
2 Afschriften van American Express dat ik op 14 , 15 , 16 t/m 24 okt. in Florida was, en daar in restaurants heb gegeten en in hotels heb geslapen.
3 het verhaal dat op 17 okt. iemand van Alamo bij mijn auto is geweest omdat mijn sleutel in het slot zat (deur op slot, sleutel erin)
Nu is het weer afwachten op een reactie van Alamo NL, die overigens hun best voor mij doen.
Eric

Eric Kohlen
24-03-06, 00:49
Eric
Ik heb afgelopen voorjaar ook bij Alamo in Miami een dubbele rekening gekregen. Ik heb dit al eens eerder in een topic over Alamo Miami gemeld. Bij aankomst aan de balie meteen gemeld dat ik alle verzekeringen had en geen upgrade wenste. Ik kreeg toch een toeslag van een paar honderd dollar op de rekening. Uiteraard wilde ik deze niet betalen. Men verzekerde mij dat dit standaard was en dat er geen geld werd afgeschreven.....
Men verzekerde mij dat bij het inleveren van de auto hetzelfde bedrag als debit direct werd teruggeboekt. Dus de auto maar meegenomen. Bij inleveren van de auto werd inderdaad het zelfde bedrag volgens de papieren die ik kreeg teruggeboekt, maar helaas...... bij thuiskomst was het bedrag toch afgeschreven. Alamo America direct gebeld, maar dat werd een moeilijk verhaal. Uiteindelijk heeft het reisburo (dank dank) het geld voor ons terug gehaald. Er bleken veel meer mensen belazerd te zijn...... Ik vraag mij af of Alamo een franchise gebeuren is.
succes ermee

Carlo
24-03-06, 19:26
In 1999 heeft een medewerker van Alamo Miami onze creditcard-strip gecopieerd. vervolgens is tijdens onze vakantie voor $5000,- een computer gekocht bij Office Depot. Hierdoor konden we onze card niet meer gebruiken. omdat we konden bewijzen dat we niet in Miami waren op het moment van aankoop van de computer hebben we via Interpay zonder problemen de afschrijving van het bedrag kunnen tegenhouden.
Hoewel ik weet dat dit soort dingen overal kunnen gebeuren huren wij onze auto sinsdien altijd bij Hertz.........

marisca
25-03-06, 21:24
Zijn er ook nog wel positieve verhalen over Alamo?
Huren wij weer eens een auto in amerika bij alamo hoor ik deze nieuwtjes.
Ik word daar een beetje bang van!
Marisca. :mrgreen:

Trainspotters
25-03-06, 23:16
Plenty normale verhalen in ieder geval maar deze zijn niet het vermelden waard. Niemand zit te wachten op: auto opgehaald 3 weken later teruggebracht en nooit meer wat van Alamo gehoord. Het zijn de uitzonderingen op de regel die boven komen drijven. Vergeet dat dus niet mensen zijn nu eenmaal sneller geneigd in de pen te klimmen als het fout gaat dan wanneer het goed gaat.

Maar ik heb wel een positieve Alamo ervaring voor je.
Op TPA een auto meegenomen die even daarvoor uit de controlle was gekomen. Op weg naar de check-out zag ik dat de tank niet was gevuld. Wij werden op een nette manier verwezen naar de tankinstallaties om alsnog de betaalde volle tank benzine te bemachtigen.
Na afloop van de huurperiode de auto geretourneerd op MCO, de scanner ging er overheen en het briefje stopte ik achteloos in mijn zak. Toen Lady Trainspotters nog wat tax-free winkels plunderde nam ik de tijd om het briefje door te nemen. Ach het standaard verhaal inclusief de liters in de tank. Groot was echter mijn verbazing toen een tijd later door Alamo een bedrag retour werd gestort ter compensatie voor de ingeleverde benzine.
Normaliter is een refund voor not used fuel not done door Alamo en eerlijk gezegd is het nog steeds een vraagteken. Maar we hebben het maar zo gelaten en niet nagevraagd.

groet,
Trainspotters

Eric
26-03-06, 01:07
Eerlijkheid gebied te zeggen, dat ook ik merendeels positieve verhalen heb over Alamo, zoals die keer dat ik in Sarrasota mijn sleutels in de kofferbak had laten zitten, en Alamo binnen de kortste keren een sleutelmaker wist te regelen, die de auto in wist te komen, en waar niets voor in rekening voor werd gebracht !!
En slechte ervaringen komen ook voor bij andere maatschappijen, zoal die keer dat we bij Hertz voor een auto 45 minuten te laat binnen brengen een hele dag moesten bijbetalen......(na veel protest terggebracht tot 1/4 dag).
Laten we hopen dat de Oktobercase ook goed wordt opgelost.
Eric

Trainspotters
26-03-06, 21:08
Natuurlijk wordt dit in positieve zin opgelost Eric.

M.i. is de verwarring ontstaan door de autoruil. Alamo heeft een foutje gemaakt met jouw allereerste auto. Die zal ongetwijfeld in New Orleans zijn ingeleverd. De afleveringsslip moet genoeg bewijs zijn dat jij een andere auto in bezit had.

groet,
Trainspotters

Wicked Florida
26-03-06, 22:07
Met uitzondering van de lange wachtrij, heb ik ook geen negatieve ervaring met Alamo. Morgen maar eens zo'n dikke SUV reserveren :)

PENPE
26-03-06, 22:55
Hoi allemaal ,

Ik heb altijd goede ervaring met Alamo gehad , ook bij 'probleempjes' een goede service gehad.

Inmiddels heb ik voor september bij hun een dikke SUV gereserveerd !

Groetjes ,
Pieter & Petra

Michael66
30-03-06, 09:45
De eerder genoemde lange wachtrij is nogal vervelend, zeker na zo'n lange reis. Maar dat is bij andere verhuurders nauwelijks anders (misschien rij wat korter, maar dan minder personeel: resultaat is dezelfde wachttijd).

Mij is wel opgevallen dat als je met een binnenlandse vlucht gaat (dus met een tussenstop vanuit AMS naar MCO) in Orlando de rijen bij de verhuurbalies veel minder lang zijn dan wanneer er een rechtstreekse vlucht is aangekomen. Het verlies aan tijd door de tussenstop maak je met de kortere wachttijd bij de balie voor een behoorlijk deel weer goed!!

Anthony
30-03-06, 18:05
Nou nou nou, ik kan me moeilijk voorstellen dat je ooit 2 of 3 uur in de rij hebt moeten staan bij zo'n verhuurbedrijf (zo lang duurt de gemiddelde overstap toch wel). Ik heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt dat ik langer dan 20min moest wachten.

Michael66
31-03-06, 06:54
Een wachttijd van 45-60 minuten is mij meerdere keren overkomen. En toen Alamo nog buiten het vliegveld van Orlando zat was de totale tijd vanaf koffers halen tot "auto-bezit" door de transfer altijd behoorlijk lang.

Helemaal haal je het "verlies in tijd" uiteraard van de tussenstop natuurlijk nooit in. Daarom gebruikte ik in mijn vorige post de subjectieve term "behoorlijk deel". Bewust een subjectieve term, aangezien ik een erge hekel heb aan wachten en de beperktere wachttijd mij een beter gevoel geeft, ondanks de in totaliteit iets langere reistijd.

Beleving is voor mij het belangrijkste, het is vakantie!!

Wicked Florida
31-03-06, 23:06
Beleving is voor mij het belangrijkste, het is vakantie!!

Precies, en daarom heb ik gisteren een auto bij Alamo gereserveerd. AE had een mooie aanbieding voor een SUV. Voor die paar honderd euro besparing op de reguliere tarieven sta ik graag een uurtje in de rij :)

arnovdb
22-04-06, 12:44
hallo
We hebben recent Alamo Gold geboekt via OAD.
Bij aankomst op het vliegveld in Orlando moesten we toch voor een tank benzine betalen (fuel service option).
Als ik de documentatie doorlees, staat daar toch echt dat er een volle tank bij Alamo Gold is inbegrepen. Er viel niet echt over te discussieren met de Alamo medewerker.
Inmiddels heb ik het bij mijn reisbureau aangekaart en die vraagt het na bij OAD.

Wie heeft er een dergelijke ervaring gehad?

groet
Arno

Ta2 Gerrit
22-04-06, 13:18
Wij hebben vaak bij Alamo gehuurd, en meestal het Gold pakket. Ons is nog nooit gevraagd om bij te betalen, zeker niet vooraf.
Zou dit weer een nieuwe truc zijn i.p.v. de verzekeringstruc afgelopen seizoen op Miami Airport ?

Als je geen Gold pakket hebt moet je de auto weer afgetankt afleveren, of bijbetalen voor brandstof, maar dit is altijd achteraf.
Op zich zou het geen probleem moeten zijn, al is het erg vreemd. Het betaalde geld zou je immers per omgaande terug moeten krijgen van OAD, toch ??

corrus
22-04-06, 22:18
Inderdaad... dit zou bij de Alamo "Gold" niet mogen gebeuren...

En wat het all Inclusive gebeuren betreft... Dit hebben ze tegenwoordig veranderd...

Voor de All Inclusive, moet je nu, een volle tank benzine betalen vooraf betalen, bij het afhalen, en mag je de auto dan zo leeg mogelijk terugbrengen...

Wél slim van Alamo...
Vroeger, moest je een All Inclusive vól terugbrengen...

Maar ja... wat was het geval... De meeste clienten tankten zó, dat het eruit zag alsof ie vol was... maar dat was ie niet, hoewel de benzine meter vol staat...

Nu hebben ze, bij Alamo, het nu omgekeerd... Nu moet je hun éérst betalen... voor een "volle"tank... en daarna leeg terugbrengen...

M.A.W.... vroeger werden ze door iedereen een beetje gepikt... :D
Nu pikken ze ons een beetje... :lol:

Want ook deze "volle" tank die je meekrijgt, ZIET er alleen maar vol uit... maar ik denk dat je er nog wel een gallonnetje of 2 bij kan gooien... maar ja... Metertje zegt vol :lol: :lol: :lol:

Dus die mooie jaren zijn voorbij... LOL

knaapje
22-04-06, 22:58
........................M.A.W.... vroeger werden ze door iedereen een beetje gepikt... :D
Nu pikken ze ons een beetje... :lol:

Want ook deze "volle" tank die je meekrijgt, ZIET er alleen maar vol uit... maar ik denk dat je er nog wel een gallonnetje of 2 bij kan gooien... maar ja... Metertje zegt vol :lol: :lol: :lol:

Dus die mooie jaren zijn voorbij... LOL[/quote]

En die "volle" tank betaal je helemaal, maar hoe "leeg" breng je hem terug. Zou er niet meestal nog zo'n 1/4 tot 1/3 in zitten? Ik zou zelf nooit wagen op de laatste druppel naar de luchthaven terug te rijden.

Knaapje

corrus
22-04-06, 23:34
nou... ik wel hoor... (was ook, een beetje noodgedwongen)

Slechts 50mph (ipv. 65) gereden op de 417... en bij de Tolpoort bij de opgang naar de 417 ging het lampje al branden...
(In het boekje stond "als het lampje gaat branden zit er nog 2 gallon in"). Het autootje reed 1 gallon op 12 mile... vanaf Celebration is het ongeveer 20 miles...
Alleen kreeg ik het een beetje benauwd ná Boggy Creek... daar gaat de weg behoorlijk omhoog... en dan zie je die meter gaan... :shock:

éénmaal op het terein van OIA aangekomen, stond de meter op "0"
Dus... behoorlijk leeg... :lol:... Asta La Bye,Bye mr. Alamo :cry: ... Hello Mr. Dollar 8) 8)

Trainspotters
23-04-06, 22:34
Corrus,

Volgens mij ben jij met een gouden xxx gemaakt. :lol:
Gezien dit voorbeeld maar ook de constante upgrade naar Business.

Het is je gegund.


Overigens arnovdb, als ik jou was werd het benzine recu goed bewaard. Heel snel bij Alamo reclameren. Heb je een scanner thuis? Dan de recu en de Alamo boekingsbevestiging copiëren en meesturen. Ik ben bang dat Alamo het enige orgaan is dat jouw $25 zal restitueren.

groet,
Trainspotters

Harm
24-04-06, 09:10
halloHet is een kwalijke zaak dat men je een extra tank benzine rekent. Het kan een vergissing zijn of iemand heeft een tank benzine geregeld. Het lastigste is het terug krijgen. Met een beetje pech kost je dat meer moeite dan dat het oplevert. Maar ik zou toch proberen het geld terug te krijgen. Aangezien ik de enige ben die rijd neem ik nooit een gold pakket. Ik stond ook even te kijken toen ik de tank benzine vooruit moest gaan betalen. Het probleem begon pas toen we bij Las Vegas in de file stonden om over de Hover dam te komen. Het lampje brande al een tijdje en geen pomp te zien. Toen we na de dam een pomp ontdekten viel er een steen van het hart. We hebben daarna maar besloten de auto gewoon met een half volle tank in te leveren. Ik ga niet meer voor een paar dollar in de zenuwen zitten. Daar ga ik niet voor op vakantie, en op het vakantie budget tikken die paar dollars ook niet aan.
Harm

Eric
24-04-06, 11:40
Helemaal met Harm eens.
Ook ik rij alleen , en voor mij is het Gold pakket dus ook onvoordelig.
Ik zal de auto nooit stampvol inleveren, maar een kwart zit er meestal nog wel in. Moet er echt niet aan denken, dat ik op weg naar het vliegveld zonder kom te staan.
Eric

arnovdb
02-05-06, 14:52
Vandaag bericht ontvangen van mijn reisorganisatie (via OAD) dat Alamo de 43 USD terug storten op mijn creditcard, met excuses van Alamo.

Nu maar even afwachten, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Groet
Arno

Harm
02-05-06, 17:39
zijn ze je vast vergeten, of krijg je volgende keer korting.
Harm

Eric
02-05-06, 18:35
Nee hoor Harm, het gaat om € 350,00, en ze zijn het zeker niet vergeten, wan ik bel zeker 2 x per maand met Alamo (NL).
Alleen ik wordt steeds aan het lijntje gehouden, niet door Alamo hier, die doen hun best wel, maar Alamo Miami is k......
Eric

Harm
02-05-06, 19:49
Dat gaat zeker om een fors bedrag. Niets menselijks is ook Amerikanen niet vreemd. Volgens mij leggen ze je dan elke maand weer onder op de stapel met klachten. Waar je ook bent, als je geld terug moet krijgen is het kl!@#te.
Harm

Eric
02-05-06, 19:55
Precies. En het zit ook niet om de hoek, dat je er even langs kan gaan.
maar ik heb Alamo van de week nog gesproken, en ik zou volgende week weer meer horen.
Even afwachten dan maar.
Eric

Harm
02-05-06, 20:12
Over een paar weken ga ik weer een keer die kant op, maar kom helaas niet in Florida
http://www.de-weert.com/amerika%202006/index%20a.htm
Anders had ik er even voor je langs gegaan.
Harm

Yvet
02-05-06, 20:20
De regeling van vooruit een tank betalen ivm het all inclusive pakket, is dat zo bij alle verhuurbedrijven nu, of alleen bij Alamo??

Ik ben wel benieuwd hiernaar.
En als het alleen bij Alamo zo is, hoelang zou het dan duren voordat de andere verhuurbedrijven dit overnemen......

Harm
02-05-06, 20:59
Alamo doet dit pas sinds een paar jaar. Mij maakt het niets uit of ik de tank vooruit moet betalen. Ik zou div. redenen kunnen bedenken waarom ze het doen. ( Elk jaar weer een paar vervelende Nederlander die zonder benzine komen te staan b.v). Een paar $ op het vakantie budget is m.i. pinuts. En of andere maatschappijen het ook doen zal mij een zorg zijn. Alles moet uiteindelijk betaald worden of je nu bij Herts huurt of bij Dollar.
Harm

dana72
02-05-06, 23:17
Wij hebben een auto gehuurd bij sunny cars, en er stond inderdaad in de voorwaarden dat je vooraf een tank benzine moet betalen, en leeg weer inleveren. slimme mensen die Amerikanen.

:roll:

Michael66
03-05-06, 05:09
Gold-pakket nemen, ben je van alle gezeur af. :o

willie
16-05-06, 13:09
Hallo allemaal.

Ik ben sinds gister avond in florida/orlando.

Ik vind het wachten op koffers bij vliegveld orlando wel erg lang duren. Dik 2 uur.

Over de auto ben ik wel heel erg positief. De man achter de balie vroeg nog aan mij of ik een grotere auto wilde. Als ik voor een midsize zou betalen , zou ik een full size krijgen. Ik ging daar niet op in en nam gewoon de auto die we gereserveerd hadden ( compact ).
Eigenlijk had ik een oud klein brak autotje verwacht, maar we kregen gewoon een hele mooie chervrolet auto. En ook helemaal niet klein! ( dat noemen ze hier compact )

wat nou als ik de fullsize had genomen..

echt lache hier :D

Michael66
16-05-06, 13:48
Ik vind het wachten op koffers bij vliegveld orlando wel erg lang duren. Dik 2 uur.
Ben je rechtstreeks met Martinair gevlogen? Dan is dat redelijk gebruikelijk. Zeker als er een aantal rechtstreekse vluchten vanuit Europa tegelijk aankomen is het vaak lang wachten. Voor mij een reden om voor een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij te kiezen met een tussenstop.

De man achter de balie vroeg nog aan mij of ik een grotere auto wilde. Als ik voor een midsize zou betalen , zou ik een full size krijgen. Ik ging daar niet op in en nam gewoon de auto die we gereserveerd hadden ( compact ).
Dat vragen ze standaard aan iedereen, aan die extra verkoop verdienen ze extra. Goed dat je daar niet op in bent gegaan, dat is namelijk een aanzienlijke extra kostenpost. Alleen de autohuur valt wel mee, maar de extra verzekeringen en zo maken het een kostbare aangelegenheid. Tenzij je dat er voor over hebt natuurlijk, er zijn altijd mensen die niets liever hebben dan een gigantisch grote auto en hun oorspronkelijke boeking laten upgraden. Mijn mening: je hebt in NL een weloverwogen keuze gemaakt, laat je daar in na een lange vermoeiende reis dan ook niet vanaf brengen (je bent door de moeheid vaak niet meer in staat om de gevolgen te overzien).

Eigenlijk had ik een oud klein brak autotje verwacht, maar we kregen gewoon een hele mooie chervrolet auto. En ook helemaal niet klein! ( dat noemen ze hier compact )
De midsize klasse is te vergelijken met een middenklasse-auto hier. Alleen is de kofferruimte vaak wat kleiner. Als je met 2-3 personen bent is dat goed te doen, voor meerder personen en/of meer bagage is het lastiger. De Chevrolet in die klasse is de Cavalier of Cobalt. Leuke wagens en inderdaad zeker niet al te klein.

wat nou als ik de fullsize had genomen..
Tja, dan had je nog een grotere auto gehad. :) En: That's the American way!! Alles groot! Je zult nog wel voor andere "grote" verrassingen komen te staan.

echt lache hier :D
Dat lachen zal je de komende tijd niet vergaan. Bij mij houd de BIG SMILE altijd nog enkele weken aan nadat we alweer terug in NL zijn.

Enjoy!!

lydeke
16-05-06, 17:57
Wij verblijven in augustus op het Disney resort ( Port orleans riverside) en we hebben de laatste 5 dagen van ons verblijf een auto gehuurd bij bovenstaand adres. Nu is zijn mijn vragen als volgd; - Waar is dat precies en hoe komen we daar?

Alvast bedankt voor het meedenken! :!:

Njit
16-05-06, 20:00
Uit de Disneyworld FAQ:

Alamo® Rent A Car, the Official Rental Car of the Walt Disney World® Resort, is conveniently located at the Orlando International Airport and at the Car Care Center near the parking exit of the Magic Kingdom® Park. For Emerald Club customers, National Car Rental® is also located at the Car Care Center. Shuttle service to and from your location is provided seven days a week, Monday through Friday from 6:00 a.m. - 8:00 p.m. and Saturday and Sunday from 8:00 a.m. - 6:00 p.m. (Holiday hours may vary.) Shuttle service should be scheduled at least one hour in advance. Call (407) 824-3470† for shuttle service and reservations.

Link (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/common/helpFAQ?id=HelpFAQTransportationPage)

PENPE
16-05-06, 22:58
Hoi Willie ,

Wij hebben normaliter altijd een fullsize van Alamo , maar dit keer hebben we gebruik gemaakt vd gratis upgrade naar een 4x4 SUV , dus dat wordt vast lekker 'cruisen' in september...

Groetjes ,
Pieter & Petra

Fotoed
17-05-06, 01:17
Pieter of Petra, waar hadden jullie dat gevonden, ik moet namelijk nog boeken voor mijn trip van 20-07 t/m 10-08 naar Miami

gr.edwin

Eric
17-05-06, 10:47
Ik heb mijn auto gehuurd bij USA Reisen (http://www.usareisen.de) en die is erg scherp met zijn prijzen.
Eric

PENPE
17-05-06, 11:47
Hoi Edwin ,

Wijzelf hebben geboekt bij (voor 1x maak ik reclame ) bij www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl) , maar ook her en der heb ik op internet al gezien dat Alamo dit seizoen gratis upgrades heeft..

Groetjes ,
Pieter & Petra

FrankS
21-05-06, 13:32
Je kunt ook verzoeken of je de auto in het Dolphin-hotel kunt ophalen. Daar zit ook een Alamo-balie en dan kun je zelf bepalen wanneer je ophaalt, want dan neem je (bijvoorbeeld) gewoon de boot vanuit MGM.

anke
22-05-06, 23:53
Wij vragen gewoon aan de balie van het hotel hoe we er geraken .... en behulpzaam als iedereen in Disney is ... bellen ze naar Alamo en een busje van Alamo komt je ophalen en brengt je naar het center.

Dat lukt ons telkens opnieuw, probeer ook maar.

Eric
29-05-06, 10:48
Nog steeds lig ik met Alamo autoverhuur in de clinch vanwege een dubbele rekening.
Toen ik in oktober jl. naar Florida ging had ik bij Alamo Nederland een auto geboekt en vooruit betaald.
Bij aankomst in Miami (11 okt) de auto opgehaald en mijn voucher (tegoedbon) afgegeven.
Daarna werd het contract getekend, en kon ik mijn auto ophalen.
Toen ik wou wegrijden, werd ik weer terug gestuurd naar de balie omdat ik een andere auto meekreeg.
Twee weken (op 24 okt) later heb ik precies volgens afspraak de auto weer in Miami ingeleverd.
Dan krijg je keurig een bonnetje mee en dan zou alles geregeld moeten zijn.
Niet dus....
Thuis gekomen werd er via American Express 375,00 euro van mijn rekening afgeschreven voor Alamo.
Meteen contact opgenomen met Alamo NL, die mij het advies gaven, het geld door de creditcardmij te laten terugstorten, dan zou Alamo Amerika wel reageren.
Amex stortte het geld meteen terug, en na een maand kreeg ik een brief van Amex dat de autoverhuur uit Amerika niet had gereageerd.
Ik hoopte al dat het opgelost was, maar begin februari kwam er ineens een rekening van Alamo, dat ik de auto op 14 okt in New Orleans (dat is net na de orkaan) zou hebben ingeleverd, en dat die € 375,00 dus drop off charges en boete waren, en dus opnieuw van mijn Amex rekening werd afgeschreven.
Meteen weer Alamo NL gebeld, die weer contact met Amerika hebben opgenomen.
Amerika vond het allemaal wel vreemd, maar bleef beweren dat ik de auto toch echt al op 14 okt in New Orleans had ingeleverd.
Of ik maar (van hier uit) kon bewijzen dat dat niet zo was.
Inmiddels ben ik daarmee aan de slag gegaan, en heb naar Alamo NL opgestuurd:
1 Het bonnetje dat de auto op 24 okt. in Miami is ingeleverd
2 Afschriften van American Express dat ik op 14 , 15 , 16 t/m 24 okt. in Florida was, en daar in restaurants heb gegeten en in hotels heb geslapen.
3 het verhaal dat op 17 okt. iemand van Alamo bij mijn auto is geweest omdat mijn sleutel in het slot zat (deur op slot, sleutel erin)
Nu is het weer afwachten op een reactie van Alamo NL, die overigens hun best voor mij doen.
Eric

Even terugkomend op bovenstaand stukje:
Vanmorgen om 9 uur werd ik gebeld door Karin Arnoux van Alamo NL. dat zij een mailtje had ontvangen van Alamo worldwide dat het volledige bedrag per ommegaande op mijn Amex rekening wordt teruggestort.
Hulde voor Alamo NL, die heel veel moeite voor mij heeft genomen om deze onverkwikkelijke zaak op te lossen.
Ik ben de hele periode keurig steeds telefonisch op de hoogte gehouden, hoefde er niet zelf achteraan te gaan en men heeft er veel aandacht aan besteed !!!!!!
Volgende keer dus zeker weer: ALAMO.
Eric

globetrottertjes
26-08-06, 22:59
wie kan mij helpen met volgende kwestie,
wij willen volgend jaar april een auto huren voor 7 personen (waaronder 2 kinderen van 7 en 5 jaar). Graag willen wij de cat. Luxury minivan willen huren. Weet iemand hoe deze auto van binnen eruit ziet en dan bedoel ik de zittingen. Voorin twee stoelen en daar achter twee banken?
Getint glas, heb je dan ook ander daglicht als je in de auto zit en je naar buiten kijkt?
Graag jullie hulp

Njit
26-08-06, 23:26
Op Alamo.com zie ik alleen een Luxory of een Minivan. Geen Luxury Minivan.
http://www.alamo.com/fleet.do

Voor Minivan staat de volgende auto: Chrevolet Uplander.
Let wel, dit is een categorie. Het kan best zijn dat je een andere auto meekrijgt.

Dit is het interieur van de Uplander: http://www.chevrolet.com/uplander/photogallery/#interior01

Getint glas geeft meestal wel iets ander zicht naar buiten ja. Vaak heb je alleen achterin getint glas. Het voordeel is dan dat je minder makkelijk kunt zien wat er achterin ligt.

Edit: op Exit-Reizen geven ze idd de LX klasse aan als Luxury Minivan. Maar dit is dus inderdaad de Chevrolet Uplander..

Eric
27-08-06, 13:23
Wij hadden afgelopen vakantie ook een minivan gehuurd, maar als je de 7 zitplaatsen gebruikt, heb je volstrekt geen plaats meer voor bagage.
Twee koffers, en dan houd het wel op.
Er zijn twee oplossingen:
1 Als je op één plek blijft, neem je een taxi erbij vanaf het vliegveld, en voor de rest van de vakantie laat je de bagage in het hotel,
2 Als je een rondreis hebt, neem je een upgrade, oftewel een van (zat ruimte, maar het is echt een busje), oftewel een full size SUV, die hadden wij genomen (ook bij Alamo) en we kregen een Suburban met als je inschikt 7 zitplaatsen maar meer bagageruimte.
Eric

globetrottertjes
27-08-06, 14:06
voor mij heb ik het overzicht liggen van de cat. van Alamo
de cat. Luxury Minivan chevrolet Uplander or similar geeft ook een 8 zitter aan waarbij staat 3 grote koffers en twee kleine koffers.
De minivan chevrolet express or similar lijkt mij weer erg overdreven, maar daar passen er 12 in.

Eric
27-08-06, 15:37
Het valt te proberen, maar alle verhuurmaatschappijen geven alleen voorbeelden aan, ze garanderen nooit welke auto je krijgt.
Maar als het alleen airport ----> hotel is, valt het allemaal wel mee, maar als je echt een rondrit gaat maken..... mijn ervaring is dat je veel troep om je heen verzamelt, en dat moet allemaal een plekje hebben.
Maar ja, als jullie bv. 4 kids meehebben, dat maakt al een heel verschil.
Met 7 volwassenen moet ik het jullie toch echt afraden.
Eric

globetrottertjes
27-08-06, 17:41
we gaan met 5 volwassenen en 2 kinderen 5 en 7 jaar oud.
Dus dan gaan we toch maar voor een minivan of dan toch maar twee auto cat.cc
We gaan nl. zo'n 5000 km rijden en dan wil je toch wat comfort hebben.
Bedankt, tegen de tijd van augustus komen de reisgidsen uit voor april en dan kijken we wat goedkoper is.
bedankt allen

globetrottertjes
09-10-06, 21:03
Hallo,

wie kan mij hiermee helpen, had al eerder oproep geplaatst voor advies welk formaat auto voor 7 personen.
Toen adviseerde men mij een grote mini van. Opzich perfekt, maar wat blijkt, in Nederland mag je zoiets niet rijden met een nederlands rijbewijs B. Je mag niet meer dan 8 personen vervoeren en een auto met meer dan 8 zitplaatsen mag ook niet. Wie herkent dit en heeft hier ervaring mee.
Nu moeten we dus twee auto's dus balen.

Njit
09-10-06, 21:07
Geen idee of ze ernaar kijken in de USA. Ze rijden daar allemaal met grote auto's..

Welke auto had je trouwens in gedachte? Een SubUrban heeft 8 zitplaatsen. Dit zou je dus gewoon mogen rijden. Auto's met meer zitplaatsen hebben ze volgens mij niet..

Zoiets geen optie?

http://img64.imageshack.us/img64/7343/shortbusmz4.jpg (http://imageshack.us)

globetrottertjes
09-10-06, 21:13
de minivan chevrolet express of soortgelijke, 12 zitter, wij willen geen risico's nemen daar ter plaatse of als er een ongeluk gebeurd zitten wij met de gebakken peren en zeker in de USA

globetrottertjes
09-10-06, 22:17
ja op www.alamo.com (http://www.alamo.com), geef dan maar eens de datum van vandaag in en voor het gemak afhalen en inleveren miami, dan krijg je alle types te zien en helemaal onderaan kan je een knop indrukken voor de minivan voor 15 pax.

Njit
09-10-06, 22:33
Misschien een idee om Alamo.nl te bellen om te vragen of je hier met een Europees rijbewijs in mag rijden.

Eric
09-10-06, 23:27
Met hoeveel mensen gaan jullie dan?
je mag zo'n minivan best rijden, zolang je niet meer dan 8+1 passagiers meeneeemt.
Eric

globetrottertjes
10-10-06, 10:46
dat blijkt dus niet zo te zijn, als je auto meer dan 8 zitplaatsen kan bieden dan is het al in Nederland verboden. Zelfs al zou je er maar 4 personen er in hebben. Maar nogmaals ik ga het vandaag navragen bij Alamo dus ik kom erop terug.

globetrottertjes
10-10-06, 11:24
alamo net gesproken en die is het nu aan het uitzoeken. Daar zeiden ze o dat is geen probleem met een klein rijbewijs, maar ik wil het voor 100% zeker weten dat het in inderdaad goed is.

FMB
07-11-06, 00:05
Ik huur altijd bij Alamo in Nederland. Ik neem dan het Gold pakket. Alle verzekeringen inbegrepen en je hoeft hem niet met een volle tank in tte leveren.
Vorige week een Economy gehuurd. Die hebben ze niet eens op Orlando airport.
Kreeg nu een Chevrolet HRH of zoiets mee. Een PT cruiserachtig ding.
500 mijl gereden en $10 brandstofkosten.
Bij de rates in USA komyt nog verzekering, tax, toeslag voor meerdere bestuurders etc. Volgens mij ben je dan altjd duurder uit.

cvr
08-11-06, 01:09
Voor 14 dagen in mei 2007 kom ik bij Alamo USA, Dollar en Thrifty rond de 700-800 dollar uit voor een intermediate/compact klasse. Bij de Hertz aanbieding kom ik rond de 500 Euro uit.

Bij www.alamo.nl (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA) (zie post FM hierboven) kom ik voor een Compact 4-deurs uit op 338 Euro inclusief verzekering exclusief Gold pakket (ik kan niet vinden wat dit kost).

Ik vind deze verschillen wel heel erg groot, klopt dit of doe ik iets niet goed? Alamo is duidelijk de laagste, is dit volgens jullie ook een goede prijs?

Njit
08-11-06, 17:51
Ik kan niet echt addertjes onder het gras vinden. Het enige wat je bij Gold extra krijgt is een tank benzine en extra bestuurders. Mocht je met z'n tweetjes willen rijden dan is het verstandig om te informeren wat Gold kost.

Overigens, als je via de link bovenaan de pagina naar Alamo.nl gaat krijg je nog 10 euro korting.

calypso
25-12-06, 14:42
Ok na het lezen van diverse reis verslagen hier is toch weer een vraag opgekomen bij mij over de auto huur.
Sorry maar aangezien ik nog niet in Orlando geland ben (ben normaal vanuit Atlanta naar Orlando gereden) en dus niet weet hoe het hier aan toe gaat.

Ik las op diverse verslagen dat je de auto bij Alamo kunt afhalen door een busje te nemen naar de Alamo vestiging, maar op Orlando airport info staat dat er een desk is op het airport. Dus nu ben ik een beetje door de war.
Wat klopt nu eigenlijk??

Kun je de auto op het airport afhalen of moet je via een shuttle dienst naar Alamo rijden??

Ik denk dat een van de recent Orlando gangers dit wel kan beantwoorden voor me :-)

Eric
25-12-06, 15:21
Ik denk dat een van de recent Orlando gangers dit wel kan beantwoorden voor me
Ja hoor, dat kan ik.
Op Orlando zitten de twee Alamo kantoren in het terminalgebouw zelf.
Één zit er aan de oostkant, de andere aan de westkant, het kan niet missen.
Na de onvermijdelijke papierwinkel (néé, néé en nogmaals néé) steek je de straat over naar de parkeergarage waar de auto staat.
Dus niets wachten op een shuttle of zo.
Bij het inleveren volg je de borden Carrental return oost of west (zelfde meestal als ophalen) en volgt de aanwijzingen. Hij wordt kort gechecked en je loopt zo weer naar de vertrekhal (via de lift).
Eric

Michael66
26-12-06, 11:53
Ik las op diverse verslagen dat je de auto bij Alamo kunt afhalen door een busje te nemen naar de Alamo vestiging, maar op Orlando airport info staat dat er een desk is op het airport. Dus nu ben ik een beetje door de war.
Dat met die shuttle klopt(te ooit), want tot enkele jaren geleden moest je enkele mijlen oostwaarts naar Alamo. Maar da's gelukkig niet meer zo. Je kunt je gewoon melden bij de balie in de vliegveldtermimal en je auto gaan uitkiezen in de parkeergarage aan de overkant. Perfect geregeld.

Mickey99
24-02-07, 16:22
Ik las net een stukje op het orlandoforum en daar had iemand ook de Enquinx gehuurd bij USAreisen.de en hij schreef het volgende:

Auto ophalen bij Alamo. We hadden SUV's gehuurd via usareisen.de. Natuurlijk stond de Equinox er niet maar we hebben gekozen voor de Toyota's RAV 4 Sport. Ik moet zeggen geen verkeerde keus. Ondanks dat we het alles inclusief pakket hadden gekozen werd verteld dat sinds kort de Road Servive uit het pakket was gehaald. Dus lekke band ( $125), lege accu en wegslepen ( $ 500) komt allemaal voor eigen rekening. Dit kan je tp voor $ 4.99 per dag bijverzekeren. Dit hebben we maar gedaan maar ik ga dat nog wel even uitzoeken.

Nu vraag ik me af of dat zomaar kan? Wij wilden één dezer dagen ook de auto boeken maar als ik dit lees vind ik het wel weer vreemd. Als je $4,99 per dag bij moet betalen komt er nog een aardig bedragje bij.

Kunnen ze dit nu zomaar veranderen en hebben de mensen hier op het forum, die de auto inmiddels al geboekt hebben, hier een wijziging van gehad??

Eric
24-02-07, 16:43
Ik heb er niets specifieks over gelezen.
Ik heb een keer de road service nodig gehad (jaar geleden, sleutel kwijt) en dat was allemaal gratis !! Wel geregeld via het lokale Alamo kantoor.
Eric

pascalbrouwers
24-02-07, 16:45
Vlg's mij kunnen ze de polisvoorwaarden veranderen.
Maar lijkt mij sterk dat reeds eerder gemaakte boekingen, niet meer voldoen aan de voorwaarden die op het moment van boeken van toepasing zijn.
lijkt mij dan ook sterk dat je je moet bijverzekeren.

Maar ik begrijp het wel, je staat daar aan de balie en je wilt natuurlijk geen risico's lopen.

Een lekke band heb ik ook al eens gehad, heb ik laten plakken en weer verder gereden. Ik weet dat Eric deze al eerder gehad heeft.
Wanneer zou deze wijziging zijn in gegaan.

Groet,
Pascal

calypso
24-02-07, 17:34
Volgens mij zit dit er niet standaard bij, heb dit op Alamo gevonden;
Inclusive Rates
An inclusive rate is a rental rate which includes basic time and mileage, and CDW (features and benefits can change).
Alamo offers an All in One rate that includes: unlimited free mileage, a tank of gas, additional driver fees, baby seats or ski racks, Alamo Express Service, frequent flyer miles, Collision Damage Waiver (above $500), airport taxes or fees, state and local surcharges, and sales tax.
Within the European Union, an inclusive rate is any rate that includes more than time and mileage. It usually consists of Collision Damage Waiver (CDW), Theft Protection and VAT. Alamo does not offer this option on the Internet.Hier staat dus nergens vermeld dat de Road service erbij zit.

Njit
24-02-07, 17:35
Blijft de vraag of je het er bij zou willen hebben. Komt op mij over als bangmakerij. Van die hoge bedragen noemen en dan zeggen dat je het kan afkopen voor $5 / dag.

Michael66
25-02-07, 04:50
Volgens mij zit Roadside Assistance nog gewoon in de service die je "gratis" krijgt. Alamo garandeert namelijk dat je altijd een goede auto hebt en zonder problemen op weg kunt.

Mogelijk is het snelle Engels van de verkopers daar een barriere geweest. Het lijkt misschien op PersPro (CPP), dat kost ook $ 4,99 per dag .... Klik (http://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=CPP).

Of is het "Road Service Plan"? Klik (http://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=ROA). Maar dat zit gewoon nog in de standaard huurprijs!!

Als je een boeking wilt maken via de website van Alamo geeft die in ieder geval geen extra optie voor een dergelijke (betaalde) service.


Alamo customers in need of 24-Hour Emergency Roadside Assistance in the United States and Canada should call 1-800-803-4444 for help. The call is automatically routed to the nearest open Alamo office.
We are committed to getting all of our customers to their destinations in a safe and efficient manner.

It is important to us here at Alamo Rent A Car to provide you with the best possible service. Whether traveling for business or pleasure, we are here to make your car rental experience easy and hassle-free.

Emergency roadside assistance

If your Alamo car develops a mechanical problem in the United States, call Alamo's roadside assistance desk 1-800-803-4444, 24 hours a day.

calypso
25-02-07, 09:49
Probleem is dat ze verschillende namen gebruiken voor deze service;
1. Road Assistance
2. Road Service plan

Oja vraag me trouwens wel af hoe dit dan op het huurcontract was gezet want normaal moet dat dan toch ook vermeld zijn?? Zie dit nergens staan als aparte service op de standaard contracts.
Dan zou dit dus ook als Road Service op zijn huur contract moeten hebben staan, met dat zou die toch naar Alamo kunnen bellen/faxen om dit op te lossen.

pascalbrouwers
25-02-07, 10:34
Dit staat o.a op mijn contract.
incl. Unlimited Mileage
Free Tank of Petrol
CDW, EP, CPP
Taxes, Surcharges, Airport Fees
All Additional Drivers FeesZou normaal toch voldoende moeten zijn.

pascal

calypso
25-02-07, 13:11
Pascal

Klopt dit heb ik ook erop staan, is de standaard voor al inclusief.

Mijn fout niet goed geformuleerd, Maar ik bedoelde eigenlijk wat die persoon die net van Orlando terug kwam erop heeft staan. Dit moet dan toch erbij gezet zijn, met een code of zo??

Want ik weet dat het contract wat je in orlando zelf teken ook standaard is en daar bij mij weten geen optie op staat voor deze service. Dus dan zouden ze dat extra erbij moeten schrijven wat me dan niet echt zuiver lijkt.

Het contract word normaal uitgeprint en die zijn dus standaard die formulier, daar is geen ruimte zo ver ik mij kan herinneren voor additions.
Kijk maar eens naar het voorbeeld van USA reisen.de Alamo contract, pagina 5 (http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/mb/alamo_anmiet_info.pdf)

Misschien bel ik maandag wel eens met Alamo als er niks van USAreisen zou komen.

Eric
25-02-07, 14:39
Het lijkt mij zowieso overbodig, die extra verzekering voor Road Assistance.
Je huurt een auto, en tekent een contract.
Dat betekent dat jij verplichtingen hebt (betalen) en dat zij een verplichting hebben, nl een werkende auto leveren. als die dus onderweg onverhoopt kapot mocht gaan, is het zaak van de verhuurder dit te regelen, daar heb je lijkt me geen aparte verzekering voor nodig.
Trouwens, $ 5 per dag is voor 21 dagen dus ruim 100 dollar, en hoe vaak kom je nou met een lekke band te staan die je niet zelf kunt verwisselen ???
Kortom, het riekt in mijn ogen naar een nieuwe manier om vermoeide en gedesoriënteerde toeristen een ppot uit te draaien.
Eric

mattrob
25-02-07, 16:17
Ik heb vorig weekend een auto opgehaald bij Alamo (via usareisen.de) in Denver. Ik ga hem vanmiddag (snik ....) weer inleveren. Het was een Equinox, maar het is een Chevy Trailblazer geworden. Ik heb geen idee over Road Assistence of whatever. Er is ook niet naar gevraagd (wel of ik niet een grotere auto wilde, ze hadden nog Hummers staan .....). Dus ik vind het ook maar een raar verhaal ?!?

foetsie
26-02-07, 19:08
75 euro korting bij alamo

boeken bij Holland International ook los dus zonder vlucht/hotels
tm 31-3 te boeken minimaal 1 week huur
geldig voor Alamo gold (hier zit ook een tank benzine bij)
niet in juni/juli

zie verder de zomergids HI

foetsie
28-02-07, 14:25
helaas, heb vandaag 28-2 een boeking proberen te maken
maar volgens Holland International is het maximum
aantal boekingen voor de aktie al bereikt hoezo een lokkertje ??

Michael66
06-03-07, 19:51
Net antwoord ontvangen van Alamo op mijn vraag omtrent kosten voor Roadside Assistance. Blijken er toch extra kosten te zijn:


Thank you for your e-mail. I appreciate the opportunity to address your concerns.

Roadside Assistance is included in the rental rate. However, there may be fees associated with services such as battery jumps and tire changes.
Alamo's Roadside Assistance Plan is designed to cover these fees. I apologize for any confusion.

If we can be of further assistance, please do not hesitate to contact us.

Sincerely,
Jaime C.
Customer Service Department
Alamo Rent A Car
Allereerst het belangrijkste: Roadside Assistance is dus nog volledig gedekt. Als je auto kapot gaat, komen ze gewoon om te repareren of vervangen. Echter, domheid (lichten aangelaten = lege accu) en lekke banden (pech gehad) wordt je geacht zelf op te lossen.

"Battery jumps" betaal je dus, maar dan uiteraard alleen als je je lampen hebt laten branden. Stommiteit dus. Zelfde geldt voor "tire changes", je wordt geacht zelf een lekke band te kunnen vervangen.

Maar voor dit soort zaken kun je je blijkbaar ook "verzekeren" (=service kopen) voor $5 per dag.

Overigens, op de parkeerterreinen van Disney kun je gratis en voor niks een beroep doen op de service van de AAA South. Dus daar ben je al gevrijwaard van problemen / kosten.

Ik zou dus niet aanbevelen om het Road Assistance Plan te nemen. Al kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die het wel een extra veilig gevoel kan geven.

Eric
06-03-07, 20:59
Zoals ik dus eigenlijk al een beetje dacht: overbodig. Of je moet werkelijk alles willen verzekeren, maar een band verwisselen lukt me nog wel, en als ik mijn licht heb laten branden kom ik echt wel weg.
Daar ben ik niet van plan minstens $ 100 verzekeringskosten voor te betalen.
Eric

PENPE
06-03-07, 21:37
Hoi Michael,

Een paar jaar geleden had ik een lekke band, en deze is bij de villa voor de deur na een telefoontje aan de Road Assistance door de monteurs van Alamo vervangen. ( Konden zij ook alleen maar doen want de wielbouten zaten muurvast bleek toen ). Omdat de reserve band zo'n thuiskomertje was stelden ze voor dat ik of de band liet maken bij een tire-center op hun kosten ofwel een andere auto kon gaan afhalen op het vliegveld.
Ik heb voor het laatste gekozen en na een kleine 1,5 uur reed ik weer naar Kisssimmee/Davenport in een nagelnieuwe Buick Century.

Ik heb altijd Alamo GOLD , dus ik neem aan dat dit soort dingen daarin ondergebracht is.

Groetjes ,
Pieter

Michael66
07-03-07, 05:55
Hoi Pieter,
Vastzittende bouten is een tekortkoming aan de auto, dus dan is Alamo verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem. Had je de band zelf kunnen vervangen door het thuiskomertje, dan had je direct naar een verhuurstation van Alamo kunnen rijden en een andere auto uit kunnen zoeken. Dat zit in de service waarvoor je al hebt betaald.

Of het Road Assistance Plan in het Gold-pakket zit .... ik weet het niet. Heb het nog nooit bij een beschrijving van dat pakket zien staan.

Belangrijkste is en blijft dat de verhuurder verantwoordelijk is en blijft voor alle tekortkomingen aan de huurauto en dat dient op te lossen voor hun kosten.

Michael66
09-03-07, 20:17
De bevestiging van het Road Assistance Plan: kost inderdaad $ 4,99 per dag. Onnodig en duur!



Thank you very much for your email. The Roadside Service Plan is 4.99 USD per day at all corporate locations.

Please let us know if you need any further assistance.

Laura D. Barnaby
Customer Service Department
Alamo Rent A Car

Dirk
31-03-07, 15:36
Hallo
Aangezien wij dit jaar een cruise gaan maken vanaf Miami cruiseport leek het ons het best om de huurauto van Alamo in te leveren bij de cruisport waarvan de cruise start.Ik heb het adres opgezocht op de site van Alamo maar dat is bijna het zelfde adres als het adres op de airport van Alamo.,alleen bij de port is het met de toevoeging "road"
Nu mijn vraag heeft wel eens iemand zijn wagen van Alamo ingeleverd bij de cruiseport en wat is eventueel het goede adres?
Miami Airport (MIA)
3355 NW 22nd Street
Miami. FL 33142
Telefoon
305 633 6076

Miami Cruise Terminal (MIAP71)
3355 NW 22 Street Road
Miami, 33142
Telefoon
001 305 633 6076

Ik heb ook op Google earth gekeken en het adres van de port [met road] is een stuk verder weg van de cruiseport en het lijkt mij eerder een golfbaan als een auto verhuurder.
Alvast bedankt
Dirk

jaap
31-03-07, 17:42
hoi, Dit kan volgens mij niet. Wij hebben dit 3 jaar terug geprobeerd. Maar bij de haven zit geen depot.


http://www.miamidade.gov/portofmiami/directions.asp

Frank
01-04-07, 14:03
Twee jaar geleden hebben wij eerst een cruise gemaakt en hebben daarna onze huurauto bij een kantoor van Alamo op Collins Avenue opgehaald.

Dit vond ik persoonlijk erg prettig want het was maar 10 minuten vanaf de pier per taxi. Bovendien is het een bescheiden kantoortje waar we heel snel geholpen werden en snel met onze auto op weg konden.

Misschien voor jou te overwegen om je auto daar af te geven.

Veel succes en plezier met je trip.

meijerink
02-04-07, 21:25
Wij gaan dit jaar ook een cruise maken vanuit Miami. Ook hebben we een paar dagen een auto gehuurd via Alamo. Wij hadden dezelfde vraag wat betreft het afleveradres. Een mailtje naar Alamo werd snel beantwoord. Men heeft dus inderdaad een Cruise terminal, deze bevindt zich op het vliegveld. Vandaar rijdt een shuttle-bus naar de haven.

knaapje
02-04-07, 21:34
Wij gaan dit jaar ook een cruise maken vanuit Miami,


Als ik het goed begrijp moet je dan je auto inleveren op de luchthaven en word je per shuttle naar de cruiseterminal gebracht en kan je hem dus niet op de cruiseterminal inleveren, wat hier de vraag was. Ja?

Knaapje

corrus
03-04-07, 05:27
Waarom kun je dan op de Alamo site wél kiezen voor ophalen/inleveren Cruise terminal...

Michael66
03-04-07, 07:12
Waarom kun je dan op de Alamo site wél kiezen voor ophalen/inleveren Cruise terminal...
Staat er wel bij, maar al ik die invul krijg ik steeds een foutmelding:
Please verify that you have entered the correct information.
No vehicle available for this station. Please try another location.Lijkt er dus op dat de locatie niet wordt geserviced.

patrickreijnen
11-04-07, 15:38
Staat er wel bij, maar al ik die invul krijg ik steeds een foutmelding:Lijkt er dus op dat de locatie niet wordt geserviced.


Er is een shuttle dienst vanaf de cruiseterminal naar de verhuurlocatie. Ik heb er ook gebruik van gemaakt en het werkt goed.

Dirk
11-04-07, 21:28
Hallo

Dat er een bus gaat tussen Alamo en de cruiseterminal had ik gezien, maar het goede adres zou ik zo graag willen weten.Ik heb het idee dat het adres van Alamo cruiseterminal fout is op de site van Alamo.Maar ook Alamo weet het schijnbaar niet zeker.
Dirk

jaap
11-04-07, 22:28
Is dit wat je zoekt? Ik weet niet met welke maatschappij je vaart? Maar dit is het adres van de cruiseterminalhttp://www.royalcaribbean.com/customersupport/faq/s.gifMiami, FL

Port of Miami – Dodge Island
1015 N. American Way
Miami, FL 33132
Port of Miami website (http://www.miamidade.gov/portofmiami/)

patrickreijnen
16-04-07, 16:28
de alamo bus stopt bij de cruiseterminal, dat kan niet missen want er is maar één uitgang. De bus brengt je naar het verhuurpunt waar je oiok vanaf het vliegveld naar toe wordt gebracht. De verhuurlocatioe heeft dus het zelfde adres als die van het vliegveld

Michael66
10-05-07, 14:06
Ik zie net dat Alamo Navigatiesystemen aanbiedt op Orlando Int. Airport en Miami Int. Arport, niet op de andere stations in die plaatsen. Dus als je daar je auto ophaalt/wegbrengt zouden er geen drop-off kosten moeten worden gerekend.

xl1067
17-05-07, 14:23
Wat is jullie ervaring met het volgende bij Alamo? Stel je hebt een Full size gehuurd maar op het moment van het afhalen van je auto staan er geen Full Size auto's meer in de garage. Krijg je dan vrij gemakkelijk een upgrade naar een hogere klasse (Premium, Full size SUV, Luxury of Minivan) of zijn ze dan toch nog geneigd om je in een kleinere auto te laten vertrekken? Niet dat ik het laatste dan uberhaupt van plan was dan wacht ik liever tot dat er weer Full Size auto's aanwezig zijn.

calypso
17-05-07, 14:31
Als ze geen Fullsize hebben zijn ze verplicht je een upgrade te geven!
Je krijgt dan een auto uit de volgende klasse, tis niet zo dat je dan zelf een hogere klasse kunt uitzoeken, maar ze zullen je ten alle tijden een gratis upgrade doen geven. Kleiner zeker niet!

Eric
17-05-07, 15:42
Een kleinere auto hoef je nooit te accepteren.
Staat in de kleine lettertjes. Overigens doen ze daar nooit moeilijk over, als jouw klasse er niet is, krijg je gweoon een hogere klasse.
Eric

Marjol
17-05-07, 20:50
Ze proberen je inderdaad vanalles aan te smeren.

Wij hadden een economy auto geboekt en ze probeerden ons een comfort aan te smeren omdat twee mensen en twee koffers echt niet in een economy pasten.... maar ze hebben helemaal geen economy auto's bij Alamo in Orlando en dus krijg je sowieso een comfort. Was toch mooi zonde van ons geld geweest als we die upgrade hadden genomen.

Arie
17-05-07, 21:46
Stel nou dat je via Alamo een minivan wilt huren.
En je hebt geboekt een Luxury, die mij goedkoper lijkt.
Alamo, laten we zeggen in Miami, wilt je een vergeten verzekering zo wie zo laten bijboeken.
Kun je je dan ter plekke laten upgraden naar die minivan? (Hangt natuurlijk van het seizoen af of er voldoende auto's zijn.)
Waar het om gaat is hoeveel je bespaart of bespaar je juist helemaal niet?
En zodoende verdient Alamo Miami ook wat.
Ik hoop dat het duidelijk is en anders hoor ik het wel.

Michael66
18-05-07, 02:12
Kun je je dan ter plekke laten upgraden naar die minivan? (Hangt natuurlijk van het seizoen af of er voldoende auto's zijn.)
Waar het om gaat is hoeveel je bespaart of bespaar je juist helemaal niet?
Natuurlijk kan dat. Maar bsparen .... upgraden kost altijd meer dan meteen in NL de juiste auto boeken.

En "een vergeten verzekering" bijboeken .... is niet nodig als je gewoon het Gold-pakket of Super-inklusiv of zo boekt. Daar zit alles in en je hoeft dus niets bij te boeken.

Kortom: Kies hier in NL alvast de juiste auto uit, neem het verzekeringpakket dat bij je past en in Florida hoef je na je lange, vermoeiende reis niets meer te beslissen.

Guus
18-05-07, 12:05
Veel mensen nemen deze gok. Ze huren een economy in de hoop dat deze bij aankomst niet beschikbaar is zodat het verhuurbedrijf alsnog gratis een compact ter beschikking moeten stellen. In het verleden klopte deze zienswijze aardig. De laatste tijd zie ik echter steeds meer economy auto's op de parkeerplaatsen van de autoverhuurders verschijnen. Dit komt omdat ook de Amerikanen, vanwege de 'hoge' benzineprijs overstappen op dit type auto. De kans dat je bij het boeken van een economy ook daadwerkelijk een economy krijgt wordt dus steeds groter. Als je een huurauto vanuit Nederland boekt zijn de prijsverschillen tussen de verschillen klassen niet zo erg groot. M.i. doe je er verstandig aan om in ieder geval de klasse te boeken die je echt nodig hebt. Je kunt dan nog altijd ter plaatse kijken of je een upgrade kunt regelen. Mij lukt het nagenoeg altijd. Zeker de laatste tijd is het gemakkelijk om de grote benzineslurpers mee te krijgen aangezien de Amerikanen deze massaal links laten liggen. Voor ons Nederlanders maakt het niet zo heel veel uit. De benzineprijs is daar nog steeds om te lachen en wie laat zich nu de kans ontnemen om eens lekker in een grote Amerikaanse auto met V6/V8 motor te rijden. Maar wellicht is dit meer een mannen dingetje.

rijntjes
18-05-07, 13:27
Daar is tie weer !!
Wij gaan in Aug 2007 met 4 volwassenen en 2 kinderen (7+10 jaar) naar Florida en hebben via AE bij Alamo een luxury Van gehuurd !!!
Natuurlijk zijn wij zo familie die de nodige koffers/tassen meesleuren, en de vraag is nu ook....
Wie heeft ervaringen met een reisgezelschap van 4 volw+2 kids in 1 huurauto en wie kan mij vertellen of deze Luxury Van wel genoeg ruimte heeft om de hele mik mak mee te nemen ??

Jullie respons wordt zeer gewaardeerd

groeten
Bert

reneefrankrijk
18-05-07, 13:33
Hoi Bert,
Wij hebben dezelfde auto gehuurd maar wij gaan pas in februari 2008. Wij zijn met 3 volwassenen en 2 kinderen (10 en 13). De auto is voor 7 personen met bagage groot genoeg dus ik ga ervan uit dat ie groot genoeg moet zijn.
Wij rijden thuis met een Hyundai Trajet en als je stoel nummer 7 er uit haalt zit je ruim met 6 personen en heb je ook behoorlijk wat ruimte voor bagage. Ik vermoed dat de Amerikaanse vans groter zijn dan de Hyundai.

xl1067
18-05-07, 14:05
Mij lukt het nagenoeg altijd. Zeker de laatste tijd is het gemakkelijk om de grote benzineslurpers mee te krijgen aangezien de Amerikanen deze massaal links laten liggen.

Met wat voor tactiek? Wij hebben een full size gehuurd die ruim genoeg is voor 3 volwassenen met de baggage die we mee nemen dus het bekende verhaaltje "de auto is niet groot genoeg voor de spullen die jullie bij je hebben" zal voor hen jammer genoeg niet werken. Ik (inderdaad een man ;)) zou het geen probleem vinden om een full size SUV mee te nemen uit de parking. Is afdingen makkelijk te doen bij Alamo (mochten ze de upgrade aanbieden) of zijn ze daar niet zo happig op? Wat is meestal het bedrag dat jij per dag hebt moeten bijbetalen voor de upgrades (natuurlijk afhankelijk van de geboekte klasse en de upgrade die je ter plaatse hebt aanvaard)?

rijntjes
18-05-07, 14:33
Bedankt snelle respons

Maar vraag me af hoe de indeling van deze auto is, zoals ik kan zien
praat men bij Alamo over een Toyota Sienna..neem aan
2 voor
3 achter
2 ???
+ bagage

en dan..???

Guus
18-05-07, 15:10
Met wat voor tactiek?
In eerste instantie ga ik na wat de weekaanbiedingen zijn. Er is altijd wel een luchtvaartmaatschappij die in de betreffende periode bij het betreffende autoverhuurbedrijf een gratis upgrade heeft. Eigenlijk geldt dit alleen als je met deze maatschappij vliegt, maar ze hebben mij nog nooit naar mijn vliegtuigticket gevraagd. Het tonen van het frequent flyer pasje volstaat meestal, en deze zijn bij alle maatschappijen gratis aan te vragen. Het is trouwens zo wie zo handig om dit soort pasjes te hebben. Het levert je namelijk tal van andere voordelen op en je spaart ook nog eens voor gratis vliegtuigtickets. Mocht dat geen resultaat opleveren dan begin ik meestal over de benzineprijs. Vaak volgt dan een klaagzang dat deze in de VS zo hoog is. Dit voorzetje koop ik vervolgens in door te vragen of zij dat als verhuurbedrijf ook merken. 9 tegen 10 dat de persoon achter de balie je zal vertellen dat de Amerikanen de benzineslurpers weigeren. Als de baliemedewerkers dat niet zeg, dan vraag ik er gewoon zelf naar. Ik merk daarbij gelijk op dat ik als Europeaan (die gewend is aan hoge benzineprijzen) daar absoluut geen problemen mee heb. Dus als ik kan helpen door zonder bijkomende kosten één van die benzineslurpers mee te nemen dan ben ik daar graag toe bereidt. Alles natuurlijk om het autoverhuurbedrijf een handje te helpen in deze moeilijke tijden.
Mocht dit allemaal geen resultaat opleveren, dan komt het laatste redmiddel van stal. Op huurauto's is namelijk altijd wel wat aan te merken. Ga na of er iets mee is (vuil, schade, achterstallig onderhoud etc.). Ga met deze bevindingen terug en doe je beklag. Blijf echter wel te allen tijde vriendelijk want anders krijg je gewoon een andere auto van dezelfde klasse. Als je je verhaal goed verkoopt, dan krijg je standaard een upgrade.

rijntjes
18-05-07, 15:49
Daar is tie weer !!
Wij gaan in Aug 2007 met 4 volwassenen en 2 kinderen (7+10 jaar) naar Florida en hebben via AE bij Alamo een luxury Van gehuurd !!!
Natuurlijk zijn wij zo familie die de nodige koffers/tassen meesleuren, en de vraag is nu ook....
Wie heeft ervaringen met een reisgezelschap van 4 volw+2 kids in 1 huurauto en wie kan mij vertellen of deze Luxury Van wel genoeg ruimte heeft om de hele mik mak mee te nemen ??

Jullie respons wordt zeer gewaardeerd

groeten
Bert

jottemi
18-05-07, 16:39
de luxury van staat wel op de website van american estates. op die van alamo zelf staat aleen een minivan http://www.alamo.com/alamoctx/fleet.do
raar. dat zal wel een automatische upgrade worden

xl1067
18-05-07, 17:36
Thanks, ik ga die "hoge benzine prijzen truc/benzineslurpers truc" van je misschien wel gebruiken. Nooit geschoten is altijd mis zeg ik maar. Het is toch net een meerwaarde om 3 weken in een leuke jeep rond te rijden dan in een "kleine" Pontiac Grand Prix.
Is het je overigens daadwerkelijk wel is gelukt om op deze manier een gratis upgrade eruit te slepen?

Ik heb het Delta Skymiles pasje aangevraagd in December, ik zit nu alleen nog te wachten om het moment dat ik het pasje krijg. Ik neem aan dat je het pasje pas opgestuurd krijgt wanneer je de eerste punten op je account hebt vergaard dus voorlopig moet ik het nog even met de printout doen.

Guus
18-05-07, 18:30
Ja, anders had ik je deze tip natuurlijk niet gegeven. In het afgelopen jaar is me dit, zonder al te veel problemen, al meerdere keren gelukt. Wel altijd vriendelijk blijven lachen en niet te veel pushen, dat laatste werkt averechts. Bedenk dat nagenoeg iedereen probeert een gratis upgrade te krijgen.
Ik heb het Delta Skymiles pasje aangevraagd in December, ik zit nu alleen nog te wachten om het moment dat ik het pasje krijg. Ik neem aan dat je het pasje pas opgestuurd krijgt wanneer je de eerste punten op je account hebt vergaard dus voorlopig moet ik het nog even met de printout doen.Als het goed is krijg je binnen 1 tot 2 maanden je pasje toegestuurd. Tot die tijd volstaat een print-out, je ticket of de uitdraai van je vluchtgegevens in het geval je een e-ticket hebt.

Marjol
18-05-07, 19:47
Veel mensen nemen deze gok.Bij Alamo Orlando hadden ze in ieder geval helemaal geen economy auto's... wij zochten naar het bord "economy" en een medewerker wist ons te vertellen dat we dat bord niet zouden vinden, dat een compact hier gelijk was aan een economy.

En ja, dat met die motor is meer een mannendingetje denk ik, maar ik ben blij dat mijn vriend het met me eens was over het feit dat we voor die ministukjes die wij reden écht geen grote auto nodig hadden.

Eric
18-05-07, 21:18
Als jullie in Orlando landen, mag je zelf een auto uitkiezen, dus is het nooit een probleem.
In Miami wordt een auto aangewezen, maar als ie te klein zou zijn, ga je gewoon terug en zeg je dat hij erg smerig is, dan krijg je vanzelf een andere.
Vraag NOOIT of alles wel zal passen, want dan beginnen ze meteen over een (betaalde) upgrade.
Eric

Guus
19-05-07, 10:27
Bij Alamo Orlando hadden ze in ieder geval helemaal geen economy auto's... wij zochten naar het bord "economy" en een medewerker wist ons te vertellen dat we dat bord niet zouden vinden, dat een compact hier gelijk was aan een economy.
Je lijkt wel een beetje gepikeerd. Ik heb alleen jouw stukje gebruikt om aan te geven dat autoverhuurbedrijven de laatste tijd steeds vaker over economy cars beschikken. De gok om een economy te huren en te hopen op een compact of hoger pakt dus steeds vaker minder goed uit. Vandaar mijn advies om vooraf in ieder geval de auto te huren die nodig hebt. Elke upgrade die je krijgt is dan mooi meegenomen. Voor het geld hoef je het niet te laten. De verschillen tussen de klassen onderling zijn marginaal. Als ik de eerste de beste reisgids erbij pak (Hotelplan) dan zie ik dat het verschil tussen een economy 2-deurs en een compact 2-deurs (tarief D) €2 bedraagt. Dat is €14 per week. Daar kun je m.i. niet echt voor sukkelen.

En ja, dat met die motor is meer een mannendingetje denk ik, maar ik ben blij dat mijn vriend het met me eens was over het feit dat we voor die ministukjes die wij reden écht geen grote auto nodig hadden.
Als je niet verder komt dan Orlando dan heb je strikt gezien gelijk. Maar als je altijd gaat voor wat goed genoeg is, dan mis je een hoop leuke dingen in het leven. Ik ben in ieder geval blij dat mijn vriendin me zelfs aanspoort om een leuke auto te huren. Maar goed, zo heeft iedereen zijn dingetje. De een geeft zijn geld uit aan Disney prullaria, de ander aan auto’s. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Die keus mag iedereen voor zichzelf maken.

Michael66
19-05-07, 10:46
Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Die keus mag iedereen voor zichzelf maken.
En wat nou het mooie is aan Florida: DAT KAN!!! Iedereen kan zijn eigen keuzes maken in het land van de onbeperke keuzes!!

Dus: Have fun!! Your Way!!

hannie
19-05-07, 13:02
Wij zij net terug uit orlando en hadden een auto gehuurd bij dollar (economy)
Bij het ophalen van de auto bleef de mevrouw aan de balie zo aandringen dat dit wel een erg kleine auto was en dat er maar 1 koffer inpaste,dat mijn man bijna zwichte om een upgrade te nemen.
Maar we zijn met 2 volwassenen en 1 kind (en 3 koffers) en dat past wel in een kleine auto,1 koffer moet dan wel op de achterbank ,maar dat gaat makkelijk.En het is maar 2x nodig,alleen heen en weer naar het vliegveld.
Voorheen altijd bij alamo geboekt en daar altijd een compact gekregen als we economy geboekt hadden.
Nu bij dollar geboekt omdat er bij alamo altijd zo'n lange rij staat in orlando.
Mijn man zei,volgens mij krijgen we hier echt een klein autotje,maar ik zei we houden voet bij stuk.Zo gezegd zo gedaan.
We kregen een 4 deurs ford focus met kofferbak.Alles paste er makkelijk in.
Weet niet zeker of deze auto onder een compact valt,maar denk het wel.

Marjol
19-05-07, 13:14
Je lijkt wel een beetje gepikeerd.Ik ben helemaal niet gepikeerd. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ze bij Alamo in Orlando helemaal geen economy klasse hebben, dus dat je daar het "risico" van een economy auto gerust kunt nemen. En het verschil tussen een economy en compact is inderdaad heel klein, dat bestijd ik ook niet.


Als je niet verder komt dan Orlando dan heb je strikt gezien gelijk. Maar als je altijd gaat voor wat goed genoeg is, dan mis je een hoop leuke dingen in het leven. Ik ben in ieder geval blij dat mijn vriendin me zelfs aanspoort om een leuke auto te huren. Maar goed, zo heeft iedereen zijn dingetje. De een geeft zijn geld uit aan Disney prullaria, de ander aan auto’s. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Die keus mag iedereen voor zichzelf maken.Inderdaad, ik geef die extra dollars dan liever uit aan een leuk etentje of wat souveniertjes.

FrankS
20-06-07, 10:50
Afgelopen keer hadden we een mid-size SUV bij Alamo, met Alamo Gold, volledig pre-paid. Toen ik de uitdraai van het contract moest ondertekenen stond daar die pechhulp ook ineens op, voor $5 per dag. Ik heb het geweigerd en eraf laten halen. Als die auto het begeeft (meestal zijn het splinternieuwe auto's, wij hebben nooit meer dan 5000 mijl op de teller gehad en meestal veel minder) dan laten we hem staan, nemen een taxi en bellen Alamo dat ze hun toddenbak kunnen gaan ophalen. Vervolgens gaan we een nieuwe halen. Maar nogmaals, dat zal theoretisch zijn, want zo vaak vallen nieuwe auto's niet stil.

pzomerdijk
25-06-07, 22:11
Heeft iemand ervaring met het terugbrengen van de huurauto (Alamo) bij Miami Airport. Staat het bij Intl. Airport aangegeven. Ik heb namelijk het idee dat het nogal een stukje verwijdert is van de vertrekhal.

Alvast bedankt voor reactie.

Njit
25-06-07, 22:13
Klopt. Daarom gaat er ook een gratis shuttle :)

http://www.miami-airport.com/html/car_rentals.html


Select rental car companies have registration counters located inside the baggage claim area, on Level 1 of the Terminal. Actual vehicle pick-up for all companies is off-site and must be accessed by courtesy shuttle van. Simply step outside of the baggage claim area and flag-down your selected company's vehicle as you see them pass by.

Please keep in mind that Miami International Airport does not have any rental car return locations at the terminal facilities. When returning to the Airport, please follow the posted signs to your specific company. If your company sign is not posted, contact your rental agency for directions.

Dick
26-06-07, 01:10
Je krijgt van Alamo een soort flyer wat wat kaartjes erop. Hier staat de route beschreven voor het terugbrengen. Als je die instructies precies opvolgt is het geen probleem. Ik meen me te herinneren dat na de afslag van de snelweg borden staan van de verschillende verhuurbedrijven.
De locatie is iets buiten de airport zoals aangegeven door Njit.

pietje
26-06-07, 22:39
Afgelopen keer hadden we een mid-size SUV bij Alamo, met Alamo Gold, volledig pre-paid.

Als ze je toch dwingen om het contract te tekenen, is het advies van het reisburo dan om groot eronder te schrijven UNDER PROTEST. Ik weet niet of dat echt helpt, maar dan heb je in elk geval aangegeven dat je het niet eens bent.

FrankS
27-06-07, 10:40
Ze dwingen me helemaal niets te tekenen. Ik zeg gewoon dat ik dat niet teken en dat ze een nieuw contract moeten uitprinten, zonder die optie. Dan pas teken ik. En als ze moeilijk doen dan vraag je ze naar hun baas. En daarmee ga je door totdat je een baas spreekt die normaal doet. Dat is me altijd nog gelukt - en ik heb soms zo ver moeten gaan - bij Disneyland Resort Parijs was dat - dat ik dreigde all the way up to Michael Eisner te gaan (die toevallig toen voor de opening van Disney Studios in Parijs was, net als ik). Toen kreeg ik uiteindelijk wat ik moest hebben (toegangstickets voor de Grand Opening...)

miekie 25
03-07-07, 22:59
Ook nog even een vraagje. Wij brengen onze auto om 14.00 uur terug en vliegen om 17.00 uur. Zou dit misschien wat te kort tijd zijn dat we hem vroeger moeten inleveren?

Dick
04-07-07, 07:19
Zou dit misschien wat te kort tijd zijn dat we hem vroeger moeten inleveren?
Normaal gesproken moet dit kunnen, er mag dan niets tegen zitten.

bono
04-07-07, 16:08
Hoi,

Wij hadden dan wel een huurauto van Dollar maar omdat wij het ook niet zo precies wisten hoe we de auto terug moesten brengen, laat staan hoe te rijden bedacht ik het volgende:
Bij terug brengen ga je gewoon naar de luchthaven en vanaf daar zijn we z'n busje gaan volgen met Dollar( in jullie geval Alamo) gaan achter volgen en binnen noodtime stonden we op de plek om de auto in te leveren.
En moet zeggen dat het inderdaad heeeeel goed staat aangegeven hoe je moet rijden vanaf de luchthaven hoe je de auto moet terug brengen.

Succes er mee!

Gr. Monique

Dick
07-07-07, 05:44
Voor diegene die zich willen voorbereiden :

Vanaf I-95 neem exit 3A
dit is de 836, volg deze richting West.
Verlaat de 836 bij NW 37th Av.(ook Douglas Rd. genoemd), en volg deze in Noordelijke richting.
Sla rechtsaf bij NW 21st. , volg deze tot de NW 22st en sla linksaf deze weg op.
Alamo ligt even verder nu aan je rechterkant.

Tip: bekijk het van te voren op Google Maps.

rijntjes
01-08-07, 23:47
wie o wie kan me helpen

over slechts 12 dagen gaan we naar Florida !! hebben bij alamo auto gehuurd, en probeer nu gebruik te maken van de door hun aangeboden "directroadservice"......dit werkt dus niet.

als je alle velden netjes invult, en je drukt op "continue" dan ga je terug naar het eerste veld waar wederom gevraagd wordt om de locatie te vermelden waar je de auto gaat ophalen EN DIT HEB IK AL GEDAAN !!

wie heeft dezelfde ervaring ???

Eric
02-08-07, 00:04
Direct road service heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar alleen in Miami was er een speciaal loket, maar volgens mij is het er daar ook niet meer. In Orlando heb je er zowieso niets aan.
Eric

Jurgen28
10-08-07, 17:30
Als je in de buurt van het vliegveld bent staan alle verhuur bedrijven duidelijk aangegeven.

jaap
10-08-07, 18:57
Als je in de buurt van het vliegveld bent staan alle verhuur bedrijven duidelijk aangegeven.

Als het donker is en erg druk, dan moet je op teveel dingen letten en wordt het best moeilijk.
Wij hadden als herkenningspunt een gebouw met een vliegtuigje in de tuin.
Daar moet je de straat is en aan het einde rechtsaf, spoorrail over en dan maar rijden tot je je merk verhuur bedrijf ziet.
We hebben nu een tomtom en denken dat die ons feilloos voor de deur afzet.

wippelgem
15-08-07, 17:56
alles staat inderdaad duidelijk aangegeven maar vond het wel een raar buurtje waar we kwamen... maar uiteindelijk alles goed gevonden en de shuttle ging ook prima!

mattrob
17-12-07, 23:02
Mijn broertje zit sinds gisteren voor 2 weken in Orlando. Hij heeft zijn auto gehuurd via usareisen.de, gewoon de goedkoopste variant (kreeg overigens een Caliber mee, daar was hij heel happy mee).

Aan de balie bij Alamo kreeg hij het volgende voorgelegd. Hij kon voor $ 5 per dag de tolpoortjes afkopen en dan via EZPass in 1 keer doorrijden. Oftewel voor 70 dollar hoefde hij nergens (in Florida neem ik aan) tol te betalen. Hij gaat namelijk helemaal naar de Keys, dus hij heeft het gedaan.

Ik had hier nog nooit van gehoord. Wel hoorde ik laatst dat je een EZPass apparaat kon nemen bij je huurauto of zo. Maar dan wordt de tol (met korting) gewoon afgeschreven van je prepaid achtige kaart, dacht ik. Dit was nieuw voor mij.

De vrouw van Alamo beweerde dat het al 8 dollar kostte om van MCO naar WDW te komen. Dat leek mij grote onzin, volgens mij kost het net een dollar of zo :-k (is alweer 2,5 jaar geleden voor mij) ?

Goed, mijn conclusie was dat hij redelijk afgezet was. Hij vond dat alleen erg, als er gewoon glashard tegen hem gelogen was bij Alamo, over die 8 dollar. Maar ja, of je er echt iets mee opschiet .... Was wel makkelijk zei hij, dat hij gewoon door kon rijden bij de tolpoortjes, maar voor $ 80 zou ik het toch niet gedaan hebben ......[-(

Jullie ervaringen hiermee ?

Michael66
17-12-07, 23:06
Ik heb hierover een jaartje of zo geleden een vraag gesteld aan Alamo en Sun Pass, of het mogelijk was de Sun Pass voor toeristen beschikbaar te maken. Gingen ze over nadenken.

Wat jij nu weergeeft lijkt meer op toeristen-uitperserij .... zal toch niet de bedoeling zijn?!? of toch wel?

Ga ik maar weer eens over mailen ...!

mattrob
18-12-07, 10:22
Vreemde actie inderdaad van Alamo, kunnen ze mooi toeristen weer wat extra dollars afpersen .... Het afkopen van tol lijkt me zowiezo raar, Alamo zal dat nooit doen als ze er verlies op draaien, ik vraag me af of Alamo dit ook echt 'afkoopt' met de tolweg instanties (hoe ze ook mogen heten). Ik denk niet dat zoiets kan.

Njit
18-12-07, 10:48
Het kan dus wel en het is zelfs officieel aangekondigd: http://www.automotive.com/features/90/auto-news/31499/index.html


Rental Cars Won't Need Transponders to Travel Through Sunpass Lanes - Auto News from September 27, 2007

FORT LAUDERDALE, Fla., Sept. 27 /PRNewswire/ -- Many rental car customers traveling on Florida's toll roads and bridges are now able to utilize 'SunPass Only' lanes to pay their tolls, even without a SunPass transponder, thanks to a pair of innovative programs announced by Turnpike officials this week.
Rental car customers in Central Florida also can use the EPass lanes on toll roads operated by the Orlando- Orange County Expressway Authority (OOCEA), and will soon be able to use the LeeWay toll lanes in Lee County.
Florida's Turnpike Enterprise has entered into contractual agreements with American Traffic Solutions and Rent A Toll, Ltd. to administer a program which utilizes license plate information to identify rental vehicles and electronically collect the toll.
American Traffic Solutions is currently offering its PlatePass(R) cashless toll payment service to rental car customers using vehicles rented from Avis, Budget, and Hertz. Rent A Toll will soon offer its Pass24 service to Dollar and Thrifty rental customers.
Enterprise, Alamo, and National have yet to sign up for the new rental car program but Turnpike officials are hopeful that they too will soon be part of the program.
The program became operational at all Avis, Budget and Hertz locations statewide on Sept. 24. Every Hertz, Avis and Budget vehicle has been enrolled in the PlatePass(R)system, regardless of the rental location. Vehicles rented in other states can travel to Florida and utilize the PlatePass(R) toll payment system. Dollar and Thrifty will follow in October.
Under the terms of the agreement with American Traffic Solutions, customers who rent cars from Avis, Budget and Hertz will pay daily fees of $2.00 to $2.50 plus actual toll usage. Every vehicle is pre-enrolled and no advanced commitment or contract is required for vehicle renters utilizing these agencies. The toll charges will be automatically paid by PlatePass(R) electronically. Charges will be billed to the renter's credit card utilized to rent the vehicle. The daily fee for PlatePass(R) will only apply for days when toll roads are actually used.

Under the Rent A Toll Pass24 pre-paid toll service with Dollar and Thrifty, customers will enjoy unlimited toll usage for a flat daily fee of $5.95 per rental day, or $27.95 weekly. All toll charges are included in the daily or weekly fee.

"This is exciting news," said Turnpike Chief Executive Officer Jim Ely. "This opens up the SunPass program and the benefits of electronic tolling to thousands more vehicles."

en hier: http://www.tollroadsnews.com/node/3155


Florida's SunPass goes video toll with five major rental car companies

Posted Thu, 2007-09-27 21:08

Florida will soon have the nation's largest video toll program with two statewide rental car deals and others on the way. Florida Turnpike Enterprise which runs the state's SunPass transponder account system today announced contract agreements with American Traffic Solutions which is acting on behalf of Avis, Budget and Hertz and with Rent A Toll acting for Dollar and Thrifty. The Turnpike announcement, the first for rental car video tolls throughout a heavily tolled state, says officials are hopeful of reaching agreement shortly for Enterprise, Alamo and National to join in video tolling too.

Under the agreement the agency companies - in this case ATS and Rent A Toll - will supply the Sunpass agency with constantly updated lists of license plate numbers and other details of vehicles in the rental car fleets that are eligible for video billing. The Sunpass system's video enforcement cameras will record the passes of rental cars under their gantries. With potential violators' number plates run against the list of eligible vehicles the rental car users will be billed the tolls instead of getting violation notices.

Different billing styles
Under agreements between video toll agencies (ATS and Rent A Toll) and their rental car clients car renters are charged tolls that cover toll costs plus a margin for other costs and profit. ATS PlatePass bills renters for actual tolls plus a daily fee, while Rent A Toll under their branded Pass24 charges a larger flat daily fee regardless of toll charges incurred.

Both ATS and Rent A Toll pioneered their video tolling in Houston and Dallas - on the Harris County and North Texas Tollway systems.
Highway Toll Administration LLC which claims to be the largest and most long established rental car toller - it issues E-ZPass transponders through much of the northeast and mid-Atlantic states - stood aside in Florida. Their president David Centner told us the situation there is "very fluid" and they prefer to wait until things settle out.
He is referring to the rebuild of Florida's toll system being undertaken by Raytheon, the high likelihood of a transition to low cost sticker tags, and the possibility that the state will abolish cash collection.
Centner thinks there may be some confusion as to where video tolling will work in Florida and some disappointment.
It works for rental cars going through SunPass-Only lanes. In mixed mode lanes where SunPass transponders work along with cash collection there will be no video toll. Rental car customers will have to pay cash.

The agreements with the Turnpike are "non-exclusive" so others can enter later if they can sell their services to rental car companies, Centner says.
For now American Traffic Solutions (ATS) with Avis, Budget and Hertz are the clear leader in Florida. They started PlatePass a few days ago - Sept 24 - for those company's vehicles statewide and also for their vehicles from out of state but traveling on Florida tollroads. Jim Tuton of ATS says that with whole national fleets of three rental cars in their database vehicles moving from one state to another are always "enabled" for customers to use their service.

Nearly Florida-wide
SunPass covers not only the Florida Turnpike tollroads but also the tollroads of Tampa and Miami-Dade. The E-Pass system of the Orlando Orange County Expressway Authority is doing PlatePass and Pass24 video tolling too.

The separate LeeWay electronic toll system on toll bridges in Lee County (Fort Myers on the west coast) is not yet covered, but will be joining soon.

Rent A Toll on behalf of Dollar and Thrifty will be offering video toll service in the Orlando area from October 7 and through the rest of Florida by the end of October, they say.

ATS PlatePass will enrol all vehicles of the three rental car companies (Avis, Budget, Hertz) automatically. PlatePass will bill the car renters' credit cards by the amount of tolls plus a daily fee of $2.00 to $2.50 levied on days when a toll charge is incurred by the car renter.

Rent A Toll's Pass24 on Dollar and Thrify cars will provide coverage of unlimited tolls for a flat daily fee of $5.95 or a weekly $27.95 for the time the car is rented.

Ely says "great news"
Jim Ely chief executive at Florida's Turnpike Enterprise is quoted as saying the car rental agreements are "exciting news" since they will bring the benefits of electronic tolling to thousands more vehicles. What he doesn't say there is they also reduce toll operators losses from unpaid tolls.

Tollroads in Florida are rapidly reducing the role of cash toll collection. Miami Dade Expressway Authority has a program for phasing out cash collection over the next several years. The Turnpike Enterprise is making all its new toll points transponder-only. Both the Turnpike and Orlando are converting barrier plazas to highway speed open road tolling through the middle.

Tampa toll authority have no cash collection on their new reversible elevated express express lanes in the Crosstown Expressway and already do video tolling there for normal customers.

SunPass has 3.5m transponders in use and about 2.5m accounts, and does 64% of toll transactions to 36% cash.

Rental car companies say most customers love the convenience of being covered for tolls automatically.


PlatePass plans
Jim Tuton of ATS PlatePass says they have been working with E-470 to do video tolling for rental cars on the Denver CO system. He's hopeful they will be operational by the time the ski season starts.
In a year he predicts video tolling will be far more commonplace: "Once people see how well it works, it's likely to be rapidly taken up."

Once video tolling is well established with rental cars and the brand is known, Tuton hopes to persuade tollers to allow video tolling to be extended to the general public.
"We could open up PlatePass to the general public so they could log in by telephone with voice prompts or on the web. They'd give us their license plate number and credit card, and that would be it. We'd pay the tolls for that car and they could use the open road toll lanes. They could enrol and pay tolls on the road."

liesken
18-02-08, 15:48
Hallo,

Huurde iemand hier op het forum ooit al een standaard SUV wagen bij alamo? Waren jullie tevreden of was het de extra kost niet waard?
Welke types SUV's kan je dan huren?

Groetjes Liesbet

Dr. Phlox
18-02-08, 16:09
Wij hebben dit jaar voor het eerst een standaard SUV bij Alamo gehuurt. Kan er verder niet veel over vertellen (eerste maal). Moet ook nog plaats vinden.
Heb (Hoop) gekozen voor de Chevrolet Trailblazer. Leek me ruim zat voor 5 personen (2 Volw, 2 tieners en 1 van 6 jaar)
Grz
Ton

Ta2 Gerrit
18-02-08, 16:33
Wij hebben al een aantal keren een standard SUV (via via) bij Alamo gehuurd, tot volle tevredenheid.
Meestal staan er een aantal Trailblazers in de SUV rij op MCO maar één keer hebben we genoegen moeten nemen met een Toyota 4Runner, die ook niet echt verkeerd is.
Er waren toen geen Chevy's voorradig en we hadden geen zin om te wachten. Er stonden ook nog een aantal pick-ups in die rij, maar zo gek kon ik de vrouw niet krijgen. Dus dan maar op z'n Japans, en die beviel ook prima.

canam
19-02-08, 18:25
De gunstigste auto is de Chevrolet Equinox.
Is bijna nooit daar en dan kun je een grotere uitzoeken.
Iedereen die op deze manier boekt is tevreden.
Zie Algemeen Autohuren

Canam

Petr@
21-02-08, 21:59
Wij hebben twee maal een standaard SUV gehuurd, een maal een Buick uitgezocht en de laatste keer in Florida een Toyota4Runner.
Absoluut genoeg ruimte en het rijdt echt super! Ik huur nooit meer iets anders...

Njit
22-02-08, 15:44
Even een overzichtje:

http://img184.imageshack.us/img184/4192/suvje6.png (http://imageshack.us)

(en uiteraard geld hiervoor 'Or similair')

Njit
22-02-08, 15:49
Een Equinox is geen Standard SUV... maar een Midsize SUV...
Verder is het niet zo belangrijk of die Equinox er niet staat, want vaak staan er wél nog andere Midsize SUVs .

Alleen is het bij USAReisen (FTI) een aparte klasse (EQ). En dat scheelt dus bij het boeken:

http://img168.imageshack.us/img168/5035/eqtg3.png (http://imageshack.us)

calypso
27-02-08, 23:22
Heeft iemand al ervaring met het huren van een auto bij Alamo in Florida/Orlando en dan met de auto naar Georgia/Atlanta te rijden en hem daar in te leveren.

Dit is namelijk van belang voor mij ivm het boeken van een ticket, want dan zou ik dus een ticket naar Orlando kunnen boeken en dan via Atlanta terug gaan. En dan de auto huren in Orlando, aangezien het daar stuk goedkoper is.

Schijnbaar kost dit niks maar is dit ook zo?
Ben op zoek naar iemand die dit al eens heeft gedaan.

Njit
28-02-08, 00:03
Bij USAReisen staat het volgende:


Informationen zu Einwegmieten
Einwegmieten sind mit allen Fahrzeugkategorien möglich.
Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen Kalifornien und Washington State, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida.

Als het zo in de voorwaarden staat dan zal het ook wel zo zijn denk ik. Heb geen enkele reden om daar aan te gaan twijfelen.
Kijk voor het boeken goed naar de voorwaarden van de verhuurder/tussenpersoon. Sommige hebben alleen gratis drop-off met een bepaald pakket of een bepaalde klasse.

knaapje
28-02-08, 00:17
.............
Schijnbaar kost dit niks maar is dit ook zo?
.......

Waar vandaan?? Op de verhuursites staat toch meestal, dat binnen Florida niets verschuldigd is, maar van Florida naar Georgia is wel een fee verschuldigd. Meestal wordt deze bepaald op basis van de afstand tussen afhaal- en inleverstation. Je kunt het zo bij Alamo opvragen.
Ik heb zelf eens een offerte gevraagd om in New Orleans af te halen en dan net over de grens van Florida in te leveren/om te wisselen en dan weer in Orlando inleveren.
Ik moest dan maar een gering bedrag betalen, omdat de afstand New Orleans - Pensacola maar klein is en ik binnen Florida niets hoefde betalen.
Het idee om het zo te doen werd mij door Alamo zelf aangegeven.

Knaapje.

Njit
28-02-08, 00:19
Waar vandaan?? Op de verhuursites staat toch meestal, dat binnen Florida niets verschuldigd is, maar van Florida naar Georgia is wel een fee verschuldigd.

Bij USAReisen/FTI is er tussen Florida en Georgia in ieder geval geen Fee...

corrus
28-02-08, 00:22
Bij USAReisen/FTI is er tussen Florida en Georgia in ieder geval geen Fee...

Het jammere is alleen dat ALAMO dit wél rekent ($100,-) ter plaatse adrekenen bij het retourbrengen.
FTI en USAREISEN zijn slechts "brokers" niet de autoverhuurders.

corrus
28-02-08, 00:26
Heeft iemand al ervaring met het huren van een auto bij Alamo in Florida/Orlando en dan met de auto naar Georgia/Atlanta te rijden en hem daar in te leveren.

Dit is namelijk van belang voor mij ivm het boeken van een ticket, want dan zou ik dus een ticket naar Orlando kunnen boeken en dan via Atlanta terug gaan. En dan de auto huren in Orlando, aangezien het daar stuk goedkoper is.

Schijnbaar kost dit niks maar is dit ook zo?
Ben op zoek naar iemand die dit al eens heeft gedaan.

Als je dit wil doen, moet je het goed doen... :D
Auto ophalen in Atlanta en weer terugbrengen in Atlanta... alleen jammer dat je er dan wél 2 á 3 dagen van je verblijf in Orlano af gaan... :mrgreen:

Op deze manier heb je ook geen last van "One Way" fees...

Njit
28-02-08, 00:32
Het jammere is alleen dat ALAMO dit wél rekent ($100,-) ter plaatse adrekenen bij het retourbrengen.
FTI en USAREISEN zijn slechts "brokers" niet de autoverhuurders.

Lijkt me erg raar dat als er staat 'geen drop-off fee' dat Alamo dit toch gaat rekenen. Anders zou ik ook achteraf nog een tank benzine kunnen gaan betalen terwijl ik een Gold pakket heb.
Zie hier en dan onderaan: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_so.htm

Maar waag er anders even een mailtje aan zou ik zeggen...

corrus
28-02-08, 00:40
Dat mag de vraagsteller dan doen...

Veel brokers weten vaak niet eens hoe het zit...
Het beste is nog alijd ALAMO zélf even te bellen... 0800-0224456 en niet de "broker".

Njit
28-02-08, 00:43
Ben benieuwd naar het antwoord mocht de vraagsteller gaan bellen.
Zou het trouwens direct gaan claimen bij mijn "broker" als ik toch zou moeten betalen.
Het stukje op hun website lijkt mij niet anders uit te leggen dan dat ik geen kosten heb tussen Florida en Georgia..

Njit
28-02-08, 00:48
Dit staat er overigens bij FTI (waar USAReisen hun auto's boekt):

EINWEGMIETEN:
Erlaubt mit allen angebotenen Kategorien. Mit Kat. LM, DM und FW nur auf Anfrage möglich. Einwegmieten von/nach Alaska nicht erlaubt. Gebührenfrei innerhalb Floridas, Kaliforniens und innerhalb 1 Insel auf Hawaii sowie zwischen Kalifornien und Nevada bzw. zwischen Kalifornien und Arizona. Für alle anderen gilt: Entfernung zwischen Stationen Einweggebühr
0 - 200 Meilen USD 99
201 - 500 Meilen USD 150
501 - 1000 Meilen USD 300
über 1000 Meilen USD 500

(daar heb je je $99)

moniqueo
28-02-08, 15:29
En de kleinere auto's zoals economy mogen ook niet ergens anders ingeleverd worden (mocht je zo'n kleine willen huren).

Monique

Geert76
28-02-08, 18:17
Ik haal ook mn auto op in Florida (Tampa) en lever hem in Georgia (Atlanta) af, dus one-way. Ik heb zojuist gebelde met USAREISEN.
Usareisen (FTI) heeft een speciale deal gesloten met Alamo. Er zijn GEEN extra kosten aan verbonden als je bij hen boekt.

Boek je je auto rechtstreeks bij Alamo, ben je 150 euries kwijt aan OneWay fees. Dit laatste heb ik gechecked door Alamo Nederland te bellen.

Mooie deal hebben ze daar in Duitsland( bij FTI) afgesloten met Alamo USA!!!!

calypso
28-02-08, 18:47
Het jammere is alleen dat ALAMO dit wél rekent ($100,-) ter plaatse adrekenen bij het retourbrengen.
FTI en USAREISEN zijn slechts "brokers" niet de autoverhuurders.

Heb je dit zelf meegemaakt of gewoon gehoord, want op de site van USAreizen staat toch echt dat het niks kost.


Als je dit wil doen, moet je het goed doen... :D
Auto ophalen in Atlanta en weer terugbrengen in Atlanta... alleen jammer dat je er dan wél 2 á 3 dagen van je verblijf in Orlano af gaan... :mrgreen:

Op deze manier heb je ook geen last van "One Way" fees...
Ik wil het ook goed doen, maar wel op de goedkoopste manier!

Alleen snap ik even niet waarom ik de auto dan in Atlanta zou moeten nemen en dan op en neer rijden. Dan is de one-way toch veel beter!


Lijkt me erg raar dat als er staat 'geen drop-off fee' dat Alamo dit toch gaat rekenen. Anders zou ik ook achteraf nog een tank benzine kunnen gaan betalen terwijl ik een Gold pakket heb.
Zie hier en dan onderaan: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_so.htm

Maar waag er anders even een mailtje aan zou ik zeggen...
Ga ik nu ook maar doen, wilde alleen weten of hier misschien iemand al ervaring mee had, schijnbaar nog niet, dus mail ik ze maar. en zal eens kijken of ik Alamo in USa ook even bel


Ik haal ook mn auto op in Florida (Tampa) en lever hem in Georgia (Atlanta) af, dus one-way. Ik heb zojuist gebelde met USAREISEN.
Usareisen (FTI) heeft een speciale deal gesloten met Alamo. Er zijn GEEN extra kosten aan verbonden als je bij hen boekt.

Boek je je auto rechtstreeks bij Alamo, ben je 150 euries kwijt aan OneWay fees. Dit laatste heb ik gechecked door Alamo Nederland te bellen.

Mooie deal hebben ze daar in Duitsland( bij FTI) afgesloten met Alamo USA!!!!
Dank je voor die info!

liesken
10-03-08, 21:27
Hallo,

Heeft iemand soms ervaring met het opwaarderen van een huurwagen bij Alamo?
We hebben bij AE een standaard economy wagen geboekt maar zouden eventueel ter plaatse graag nog opwaarderen naar een SUV. Is dit nog mogelijk? Worden er veel extra kosten aangerekend?
Is er veel keuze binnen de SUV-klasse?

Groetjes Liesken

Njit
10-03-08, 21:42
Upgrades worden bijna standaard aangeboden.
Reken thuis alvast uit wat het prijsverschil is tussen jullie auto en de auto die je eigenlijk zou willen. Dan sta je wat sterker in je schoenen ter plaatse.

liesken
10-03-08, 21:43
Is er een verschil qua prijs tussen opwaarderen via AE (weet niet of dat nog kan aangezien we binnen 2 weken vertrekken) of opwaarderen ter plaatse?

Njit
10-03-08, 21:47
Het scheelt je vooral vermoeiend onderhandelen.. Na een lange vlucht ben je daar niet echt goed meer in waardoor het lastig is om er echt een goede deal uit te slepen.

PENPE
10-03-08, 22:04
Hoi allemaal,

Mijn ervaring met het aanbieden vd upgrades door het ALAMO personeel is, dat je voor ongeveer $5 - $10 per dag kunt upgraden. Dit komt redelijk overeen met de verschillen in prijsklassen op de tarievenlijsten van onze nederlandse aanbieders.

Groetjes,
Pieter

:razz: maar een 'free upgrade' sla ik niet af...

corrus
10-03-08, 22:32
Ter plaatse van Ecomomy naar SUV is toch wel een beetje duurder dan $5 - $10 hoor...
Gewoon hier upgraden, niet daar...

PENPE
10-03-08, 22:38
Hoi Corrus,

Met de upgrade bedoelde ik dus een upgrade naar de eerstvolgende tariefklasse.
Uiteraard is de upgrade van een economy naar een SUV een stuk duurder...

Groetjes,
Pieter

shadowgae
10-03-08, 23:08
misschien een vreemde vraag, maar waarom wil iedereen met zo'n suv rijden ?
ik heb een intermediate gehuurd voor 14 dagen voll verzekering en voll tank ( leeg terug) voor 390 Euro. voor twee personen lijkt mij dit toch een voldoende keuze of niet.

Njit
10-03-08, 23:17
Ik wil helemaal geen SUV. Ik wil een Equinox. Maar die staat er (bijna) nooit :) En dan krijg je dus een midsize SUV mee.

http://img367.imageshack.us/img367/816/eqwq1.png (http://imageshack.us)

Equinox is zelf 89 cent per week goedkoper. Dan ga ik toch niet moeilijk doen?
Meer kofferruimte, hogere zit etc.

PENPE
10-03-08, 23:52
Hoi,

Vorig jaar dus ook de Equinox gehuurd, uiteraard niet aanwezig op MCO dus kreeg een midsize-SUV mee.
Dat was dus een Jeep Liberty 4x4, een echte 'stuiterbak' dus had liever de Equinox gehad :-&

2 jaar geleden had ik de standard-SUV, een Chevy TrailBlazer, en dat vonden wij wel een heerlijke auto.
Voor september hebben wij weer voor 3 weken een Trailblazer (of gelijkwaardig) gehuurd, echter in april rijden wij 'gewoon' in een intermediate.

=P~.. tenzij ALAMO mij ter plaatse alsnog een leuke aanbieding voor upgrade doet...

Groetjes,
Pieter

Michael66
11-03-08, 11:40
D EQ-klasse bestaat helemaal niet bij Alamo in Orlando. Misschien elders wel? Ik werd op MCO tenminste meteen doorverwezen naar de midsize SUV.

Vlak voor mij was een Duitser en die probeerde te onderhandelen. Antwoord van de Alamo-medewerkster: "It's not a marketplace over here!" De Duitser lie zich daar duidelijk door uit het veld slaan en staakte de onderhandeling. Jammer.

Njit
11-03-08, 11:51
D EQ-klasse bestaat helemaal niet bij Alamo in Orlando. Misschien elders wel? Ik werd op MCO tenminste meteen doorverwezen naar de midsize SUV.

Dat heeft USAReisen/FTI ook al eens gemeld per email. De EQ klasse wordt bij je boeking bij Alamo vermeld als EQ/IW.

Geert76
11-03-08, 11:55
Weet iemand welke versie Alamo verhuurd van Streetpilot?? Ik zag op de site van garmin enkele versies staan namelijk.

En iemand ervaring met deze Streetpilot??

Njit
11-03-08, 12:48
Weet iemand welke versie Alamo verhuurd van Streetpilot?? Ik zag op de site van garmin enkele versies staan namelijk.

En iemand ervaring met deze Streetpilot??

Hier het persbericht van Garmin: http://www.automotive.com/features/90/auto-news/25481/index.html


OLATHE, Kan., Jan. 4 /PRNewswire-FirstCall/ -- Garmin International Inc., a unit of Garmin Ltd. , today announced that National Car Rental and Alamo Rent A Car will begin offering portable Garmin GPS navigation devices at more than 150 National Car Rental and Alamo Rent A Car locations throughout the U.S. and Canada. The agreement was announced in conjunction with the 2007 Consumer Electronics Show in Las Vegas.

Based on Garmin's popular StreetPilot c330, the unit features a simple touchscreen interface with automatic route calculation to any destination and turn-by-turn voice-prompted directions along the way. The navigator contains detailed maps of the U.S. and Canada -- featuring addresses and nearly six million points of interest -- including hotels, restaurants, gas stations, ATMs, and tourist attractions. Car rental locations for both National and Alamo are included in the unit's database so drivers can easily route to a rental return facility.

Reviews:
http://reviews.cnet.com/car-gps-navigation/garmin-streetpilot-c330/4505-3430_7-31288776.html
http://www.pcmag.com/article2/0,2704,1849774,00.asp

liesken
12-03-08, 20:52
We hebben contact opgenomen met AE en door een extra bedrag te storten hebben we nu een standard SUV. Tenminste dat hoop ik toch want we moeten het zelf aanpassen op onze voucher (economy doorstrepen en SUV bij noteren). AE beweert dat Alamo dit kan zien via de PC dat alles in orde is.
Ik hoop dat dat zo is ... anders hebben we een probleempje !

Groetjes Liesken

liesken
13-03-08, 07:57
Ik stuurde gisteren nog een mailtje naar AE ...
Na veel aandringen zullen ze toch nog een bewijs opsturen, maar blijkbaar dik tegen hun zin.
Ik kreeg een onvriendelijk mailtje terug dat het toch maar gaat om 2 belachelijk kleine letters.
Maar het zijn toch die 2 kleine letters die het type van de wagen bepalen !
Iedereen kan zo met de hand wijzigingen aanbrengen op de voucher.

Hopelijk verloopt alles nu vlotjes !

Njit
13-03-08, 08:10
Beetje raar dat ze daar moeilijk over doen...

liesken
13-03-08, 08:17
Vond ik ook ...
Het was wel nogal laat op de avond toen ik dat mailtje terugkreeg ... mss een slechte dag achter de rug?
Zoiets moet toch bij hun service horen. Maar kom, "probleem" opgelost ...

Njit
13-03-08, 09:15
Een slechte dag kun je best hebben, maar dat laat je niet aan je klanten merken lijkt me.
Maar goed, jij hebt je upgrade en kunt met een gerust hart op vakantie!

Fred.intheusa
15-03-08, 00:50
Afgelopen zomer in San Francisco had ik ook een Equinox gehuurde bij Alamo (via usareisen.de). Zoals gebruikelijk was deze er niet en werd ik -gratis- geupgrade naar een intermediate SUV: Jeep Grand Cherokee.
Heerlijk mee rond gereden. Dit jaar in Florida ga ik weer voor de Equinox (en hoop weer een grotere SUV mee te krijgen).

Teleton
15-03-08, 03:34
Ik stuurde gisteren nog een mailtje naar AE ...
Na veel aandringen zullen ze toch nog een bewijs opsturen, maar blijkbaar dik tegen hun zin. Ik kreeg een onvriendelijk mailtje terug dat het toch maar gaat om 2 belachelijk kleine letters.
Maar het zijn toch die 2 kleine letters die het type van de wagen bepalen !
Iedereen kan zo met de hand wijzigingen aanbrengen op de voucher. Hopelijk verloopt alles nu vlotjes !

Ik vind het toch een vreemde geschiedenis en het past helemaal niet bij het beeld dat ik als klant van AE heb. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zij een klant een onvriendelijk mailtje sturen.

Bekijk het ook eens van de andere kant. Je wilt upgraden en raadpleegt eerst het forum, zonder dat je zelf contact met AE opneemt. Als je dit dan op aanraden toch doet, wordt je verzoek prompt gehonoreerd. Dat heet SERVICE want je bent een overeenkomst aangegaan waarin nergens staat dat je die zonder kosten kunt wijzigen en zeker niet relatief kort voor vertrek als alles al in orde is gemaakt en verstuurd is. Met andere woorden, de leverancier is al zijn afspraken nagekomen, jij vraagt om aanpassing van de overeenkomst. So far geen reden om ontevreden te zijn, lijkt mij.

Je verzoek wordt dus uit oogpunt van service gehonoreerd, je ontvangt alleen geen nieuwe voucher meer. Natuurlijk kan iedere malloot de code op de voucher aanpassen, maar dan is de wijziging nog niet in het systeem van Alamo verwerkt. Zoals ik AE ken, is dit waarschijnlijk part of the deal geweest die telefonisch met jou besproken moet zijn. "OK, wij zullen de categorie voor u wijzigen, dat kost u xx euro en u krijgt geen nieuwe voucher". Kan het niet zo zijn dat je daar mee accoord bent gegaan, maar dat je achteraf onzeker bent geworden en toch liever een nieuwe voucher had?

Je had er ook voor kunnen kiezen om zelf met Alamo te onderhandelen, verstandig dat je AE hiervoor inschakelt, maar ik vind het wel een beetje flauw en ondankbaar om AE hier af te schilderen als een klantonvriendelijke organisatie die lelijke mailtjes aan zijn klanten verstuurt.

Ik heb er geen aandelen hoor, boek er als de pijs goed is, maar ga net zo gemakkelijk ergens anders. De objectiviteit van de info op het forum is voor veel deelnemers belangrijk. Daarom pleit ik er voor om dit soort "mededelingen" met feiten te staven. Aan stemmingmakerij hebben we niets.

Njit
15-03-08, 10:38
Wat een betoog zeg :) Ik neem aan dat ze het gewoon zo ervaren heeft en niet aan 'stemmingmakerij' doet. Dus waarom zou je aan de objectiviteit van haar gaan twijfelen?

Hier nog wat meer ervaringen (positief en negatief):

Ervaring met American Estates (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3911&highlight=american+estates) ‎
Ervaring met American Estates (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2994&highlight=american+estates)

liesken
15-03-08, 16:47
Het was helemaal niet de bedoeling om AE met de vinger te wijzen ... het is net omdat ik bij vorige contacten altijd vriendelijk en goed geholpen ben dat ik nu geschrokken was van de reactie.
Ik was me ervan bewust dat nu nog een upgarde vragen misschien niet meer kon aangezien we volgende week vertrekken ... AE heeft het toch nog kunnen regelen en daarvoor heb ik hen dan ook bedankt.
Het gaat gewoon over het feit dat ik graag een bewijs in handen had dat ik 238 euro extra heb betaald voor een SUV. Wat normaal is (lijkt mij toch) ...
Om dat bewijsje te krijgen heb ik echt moeten aandringen en dat deed bij mij enkele vragen oproepen ...

En ik dacht toch dat een forum bedoeld was om vragen te stellen? In dit geval blijkt een upgrade via AE het beste, maar het had ook anders kunnen zijn.
Even een mening vragen kan nooit kwaad denk ik ...

Groetjes Liesken

liesken
16-03-08, 18:06
Hallo...

2 vraagjes ivm de huurwagen ...

- bij ons vorig bezoek aan florida huurden we een auto bij alamo (alles van tevoren thuis geregeld en betaald bij reisbureau). Toen we aan de balie aankwamen vroegen ze de visa-card en een papier te ondertekenen. Toen we thuis kwamen bleek dat alamo nog maar eens de huurprijs van de credit card had gehaald.
Nu moeten we opnieuw onze visa card afgeven ivm de waarborg, maar hoe vermijden we dat we ook deze keer een tweede maal de huurwagen betalen? Iemand ervaring?

- vraagje 2 : ik lees hier op het forum vaak dat mensen onderhandelen aan de alamo-balie. Krijg je er dan zoveel meer uit? Kan je dan specifiek een wagen kiezen of welke voordelen haal je er dan uit?

Groetjes!

corrus
16-03-08, 18:13
Hier is een héél simpel antwoord voor...

NEEN! zeggen als ze je iets anders willen aanbieden dan waar je voor betaald hebt.

No matter what!
NEE ZEGGEN.

Teleton
16-03-08, 18:30
- Toen we aan de balie aankwamen vroegen ze de visa-card en een papier te ondertekenen. Toen we thuis kwamen bleek dat alamo nog maar eens de huurprijs van de credit card had gehaald!

Het is de bedoeling dat je het formulier controleert voor je het tekent. Zowel op het huurcontract ( alle voorstellen negeren ik geloof 5 parafen "decline" en 1 handtekening) als in het vrijwaringsbewijs dat je ontvangt als je de auto weer inlevert, dient "balance due 0,00" te staan.



Nu moeten we opnieuw onze visa card afgeven ivm de waarborg, maar hoe vermijden we dat we ook deze keer een tweede maal de huurwagen betalen? !

Weten waar je voor tekent helpt enorm:-k



- vraagje 2 : ik lees hier op het forum vaak dat mensen onderhandelen aan de alamo-balie. Krijg je er dan zoveel meer uit? Kan je dan specifiek een wagen kiezen of welke voordelen haal je er dan uit?

Volgens mij is dit onderwerp al dikwijls aan de orde geweest. Wat wil je "er uit" halen? In het kort komt het hier op neer: TA2Gerrit krijgt volgens mij nooit een gratis upgrade, ik ook niet. Andere mensen hebben wel eens geluk. Als de categorie waarvoor je hebt betaald niet meer beschikbaar is, bieden ze een gratis upgrade aan.=D> Verder zij er altijd speciale aanbiedingen als je de auto ophaalt.
Tip: als je niet precies weet wat de prijzen zijn, weiger dan beleefd. Ga je "op zeker" regel het dan thuis, zoals geadviseerd.

Verder kies je bij Alamo MCO altijd zelf je SUV uit. Leuk hoor! Voelt als kadootje, wilt u de rode of de blauwe?

Tip: Bij je reisbescheiden die je via AE hebt gekregen zit een folder: Een goede start met Alamo. Hierin vind je alle info over de autohuur.

Fred.intheusa
18-03-08, 23:14
Alamo is er meester in je een -betaalde- upgrade en extra -dure- verzekeringen aan te smeren.
Zoals al gezegd: weiger alle voorgestelde modellen en opties. Ze bieden je standaard een grotere auto aan met "Would a XXX be OK for you? Blijf antwoorden dat je een auto wilt uit de categorie die je hebt gereserveerd en dat je geen extra verzekeringen of andere opties wilt.
Tenslotte het contract goed doorlezen vóór je het tekent. Controleer ook goed de kopie van het contract (deze printen ze later afzonderlijk uit: het schijnt wel eens voorgekomen te zijn dat deze afwijkend is....). Balance dient 0.00 te zijn.

Bij mij ging afgelopen jaar alles goed en heb heerlijk rondgereden in mijn -gratis- upgrade! De gereserveerde Equinox was niet beschikbaar....
http://img337.imageshack.us/img337/3672/aaimg1757ru1.jpg

huug & Astrid
23-03-08, 18:37
Heb de zoekfunctie gebruikt maar... kon het niet vinden:-(

Moeten wij als we in Miami arriveren op het vliegveld zelf onze voucher "verzilveren" of kunnen we ook op de shuttle bus naar Alamo om daar de
formaliteiten af te handelen ?

Dit laatste lijkt mij het snelst i.v.m. de lange wachtrijden op het vliegveld zelf. Tenminste vorige keer in Orlando stonden wij 1 uur in de rij en hier zit je niet op te wachten na een lange vlucht.

Little Sister
24-03-08, 11:45
Alomo (net als de meeste autoverhuurbedrijven) heeft op het vliegveld zelf (of direct in de nabijheid daarvan) een eigen "terminal".
In het geval van Miami is dat:

Miami Intl Arpt/Shuttle (MIAT71)
Pickup Location
Miami Intl Arpt/Shuttle
3355 Nw.22nd St.
Miami , FL 33142
US
Phone: (888)826-6893 ext:MAIN (305)633-6076 ext:LOCAL Fax: (305)635-3291

Zoals bij de meeste vliegvelden, zul je shuttelbussen aantreffen die je naar de Alamo-terminal brengen, waar je vervolgens je voucher in kunt leveren.
In de shuttle-bus wordt je voucher meestal al even gecontroleerd zodat je weet of je in de juiste shuttle-bus zit. Op je voucher staat ook het adres waar je de auto op kunt halen.

Tip: let goed op de borden, daarop staat aangegeven waar je naar toe moet.

rolthof
02-04-08, 14:53
Zo,

Net mijn 2 vouchers voor de autohuur ontvangen, intermediate 4x4 , idd , de Equinox van Alamo.

Nu zag ik op de US fora en op de site van Alamo iets over een self-service kiosk welke ook op MCO aanwezig zijn. Voor zover ik kan zien kan iedereen daar gebruik van maken itt "check-in now" wat alleen voor Canadezen en Amerikanen is.

Heeft iemand ervaring met die terminals ? Volgens de fora moet het een stuk sneller gaan, en het scheelt het gezeur van een medewerker welke van alles wil verkopen.

http://www.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=AL_kiosk_promotion

Ta2 Gerrit
02-04-08, 15:21
Ik weet niet of die kiosk ons "valid driver's license" wel kan lezen.
Ik betwijfel het, en dan kun je alsnog in de rij :-(

calypso
02-04-08, 15:29
Vorig jaar in september geprobeerd maar toen werkte het nog niet voor ons 'buitenlanders'.

rolthof
02-04-08, 15:44
Calypso,

Had je toen het roze papiertje of het nieuwe plastic kaartje ?

calypso
02-04-08, 16:24
Toen had ik nog het papiertje, inmiddels heb ik het nieuwe en ga het daarmee nog eens proberen.

Chicco68
28-04-08, 21:21
Net mijn 2 vouchers voor de autohuur ontvangen, intermediate 4x4 , idd , de Equinox van Alamo.Ik ben ook aan het twijfelen om een andere auto te nemen dan de reeds geboekte (2-deurs fullsize).
De Equinox ziet er inderdaad ook super uit, echter als ik op de site van Alamo kijk zie ik echter dat er bij de specificaties van deze auto o.a. geen airco en geen cruise-controll bij staat.
Iemand die dit kan bevestigen c.q. ontkennen?
Verder vraag ik me af wat ik nu het beste kan doen als ik toch een andere auto wil nemen, nu wijzigen bij de reisbureau of gewoon wachten tot ik aan de balie sta van Alamo en daar eventueel mijn nieuwe voorkeur kenbaar maken (als dat tenminste nog kan op dat moment met een hele horde mensen achter me).
Ik wil, als jullie mij adviseren om te wachten tot ik bij Alamo ben, in ieder geval wel kunnen kiezen (met foto's van de desbetreffende auto) welke ik wil en niet alleen maar kunnen kiezen uit een bepaald soort klasse.....

Zit in een Chevy Trailblazer een CD speler?Als ik op de site van Alamo kijk en dan bij specifications staat er in ieder geval:
AM/FM Stereo and CD

Eric55
28-04-08, 21:24
Beste forumers,

Ik heb bijna alle berichten in deze topic doorgeworsteld en vind niets over het bijbetalen voor zogenaamde additional drivers. In de voorwaarden van Alamo staat dat ze eventueel een bedrag van 7 dollar in rekening kunnen brengen. Voor 3 weken tikt dat lekker aan. We vliegen op Ft.Lauderdale. Heeft iemand ervaring hiermee? Weet ook iemand of Alamo hier op het luchthaventerrein zit of elders?

Alvast bedankt.

knaapje
28-04-08, 21:50
Hangt van je tarief af. Bij Fully inclusive moet je bijbetalen (ook voor de 1e tank benzine), bij gold zijn maximaal 3 extra bestuurders inbegrepen en ook de 1e tank benzine.
Het laatste is vrijwel altijd voordeliger als je met meerdere bestuurders bent.

Knaapje

utah
28-04-08, 21:55
Chicco,

Hier alvast de voorstelling van de Trailblazer:

http://www.youtube.com/watch?v=e9yKFVmG55w

en van de Equinox:

http://www.youtube.com/watch?v=XViKk_2wByQ&feature=related

PS : THX voor de info van de CD

Michael66
15-05-08, 14:42
Volgens mij is dat hele Direct Road-verhaal zo'n beetje aan het verdwijnen. Op de website van Alamo staat er ook helemaal niets (meer?) over. Alamo zet nu steeds meer in op het zelf inchecken door de klanten, vooralsnog alleen voor inwoners van de VS en Canada, maar dat gaat m.i. snel uitbreiden.

Seca
16-05-08, 00:20
Als buitenlander kan het ook, moet je alleen een rijbewijs hebben van Florida.

christophe
01-06-08, 00:44
In 2006 boekte ik een 'economy' wagen bij alamo. Aangezien er op de parking geen wagens stonden in die prijsklasse (die hadden ze zelfs niet), mochten we in de 'compact' categorie een wagen kiezen. De helft van die wagens waren pt cruisers. In de huidige brochures moet je echter een pak bijbetalen voor een cruiser (fullsize categorie). Kan iemand die onlangs bij alamo geweest is vertellen hoe de situatie ter plaatse is?

Michael66
01-06-08, 04:45
In welke plaats?

Het is trouwens weinig waardevolle info, aangezien de "voorraad per uur en dag kan wisselen. Als er nu PT Cruisers staan, dan kunnen er morgen weer alleen maar Alero's staan. Of wat dan ook.

ekkie50
01-06-08, 10:16
Ik had me dit jaar voorgenomen om bij Alamo een upgrade te regelen voor een fun car zoals een HHR of een PT Cruiser. De baliemedewerker (Mo) moest het even navragen, maar er was nog een PT Cruiser beschikbaar. De auto stond zoals afgesproken keurig voor me klaar naast het kleine loket in de garage. Voor 170 dollar extra heb ik 2 weken veel plezier gehad van die mooie witte PT Cruiser met schuifdakje; ik vond het het geld zeker waard.

christophe
01-06-08, 17:34
dat bedoel ik net, wij bestelden een economy en mochten één van de tientallen cruisers uitkiezen, er waren ook andere modellen verkrijgbaar in de compact categorie. In orlando in de garage van alamo stonden rijen wagens in elke categorie, behalve economy, daar waren zelfs geen wagens van. Weet ieman dof dit nog altijd zo is?

ekkie50
05-06-08, 14:08
De PT die ik bij Alamo meekreeg (categorie "special car") reed best fijn, maar bij het optrekken liet hij zich goed horen. Beetje te. Maar wat zag hij er leuk uit! Ik zal straks eens een foto opzoeken en posten (zit nu in m' werkpauze :roll:).

Trappist
08-06-08, 10:41
Even op de Alamo site een berekening gemaakt en ik kom tot de vaststelling dat twee weken Gold pakket (292 €) €37 duurder is dan de fully inclusive pakket (255€). Extra bestuurders heb ik niet nodig, maar een volle benzinetank is hier dan wel inbegrepen. Voor de rest blijft alles hetzelfde. Een volle benzinetank, inbegrepen in het Gold Pakket, zou dan die 37 euro meerprijs zijn. Handig, dan moet je de auto niet binnenbrengen met een volle tank !
Ik denk dat de keuze is gemaakt !!! Hartelijke dank voor de antwoorden.
BTW: Wij gaan grotendeels ook om het overheerlijke Amerikaans bier te proeven ! Bij die hoge juli temperaturen + hoge vochtigheidsgraad een waar genot :-D
mvg
Filip Geerts