PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (1)



Pagina's : 1 2 3 [4]

Teleton
14-04-11, 23:03
Neen, een Sienna is een Luxury Van (8 pers.)
En is zeer zeker niet gelijkwaardig aan de standaard 7 pers. mininvan...

Hoe dan ook, de Sienna stond vandaag gewoon in de rij van de minivans......;).

corrus
14-04-11, 23:13
En zo hoort het ook... (eens per jaar) :lol: :lol: :lol:

mattrob
15-04-11, 11:35
Mijn idee: laat je nou niks wijsmaken. Drie halen, vier betalen! Bepaal thuis welk type auto je wil huren. En blijf bij die keuze.


Dat is denk ik het beste advies. Ben ooit alleen een keer voor Hummer gegaan ($ 100 extra voor een week tov Equinox), maar dan is het ook een echte upgrade :mrgreen: ! Doe het overigens nooit meer, want een Hummer .... :roll: ? Leuk om een keer mee te maken; maar echt relaxte auto is het niet :lol: !

Chicco68
15-04-11, 12:42
Mijn idee: laat je nou niks wijsmaken. Drie halen, vier betalen! Bepaal thuis welk type auto je wil huren. En blijf bij die keuze.


Klopt, alleen heb je natuurlijk het probleem dat er altijd "or simular" bij staat..... En als ze je dan een andere auto mee geven dan diegene op de foto bij jouw keuze :roll:
Blijft altijd moeilijk om te bepalen of de auto welke je dan aangeboden krijgt onder dezelfde klasse valt als dat je gereserveerd hebt.

Shopping_frieda
21-04-11, 14:28
Ik heb een reservatie gemaakt met de code.
Klopt het dat ik niet kan betalen op de website?
Alvast bedankt voor de hulp.

[verwijderd]
21-04-11, 15:39
Als je via de 38% kortingscode boekt dan betaal je ter plaatse.

Teleton
21-04-11, 17:31
Ik heb een reservatie gemaakt met de code. Klopt het dat ik niet kan betalen op de website?


Dat hangt wel af van de website waarop je hebt geboekt. Zoals Jeroen al aangeeft kan je op de engelstalige site alleen kiezen voor de optie met 1 chauffeur, eerste tank en ter plekke afrekenen. Je offerte is in us dollars, dat betekent dat je zelf het koersrisico loopt.

Een ander voordeel van vooruitbetalen is dat je alleen maar hoeft te kijken of je balance due bij het retourneren van de auto op 0,00 staat en je nooit discussies over de rekening hoeft te hebben.

Als ik vandaag zelf zou willen boeken, koos ik er voor om van de huidige lage waarde van de dollar te profiteren. Dit doe je op de duitstalige site (http://www.vacationatsea.de/index.php/en/discounted-carrental/alamo). Kies voor "vooruitbetalen".

Deze site biedt je ook de mogelijkheid om voor de 'reguliere' Gold optie te kiezen, twee of meer chauffeurs en een eerste tank benzine.

Je hebt als het goed is een reserveringsnummer gekregen. Hiermee kan je de boeking gemakkelijk wijzigen en annuleren. Wel even een printje van de annulering maken en meenemen.......

steson
21-04-11, 17:49
Mogelijk dat deze vraag al eens is gesteld: excuses dan daarvoor, maar de zoekoptie brengt mij niet bij de volgende vraag:

Wij gaan de huurauto bij Alamo ophalen. Dit is op een zaterdag (geen idee of dit een drukkere dag is ofzo....)
Nu hoorde ik dat ze het 24-uurs systeem hanteren. Dus moeten we er voor zorgen dat de auto wordt teruggebracht vóór of op het tijdstip dat we hem hebben opgehaald. Anders wordt er een extra dag autohuur gerekend......
Vorig jaar in LA hebben wij dit niet aan de hand gehad en dat was ook bij Alamo.

Weet iemand of dit echt zo is ?
Onze eerste reisdag is vanaf Alamo naar Jensen Beach, dus op zich kunnen we de auto wel later halen, maar we vinden dat zonde van de dag ! Onze laatste dag is vanaf Key Largo.

corrus
21-04-11, 17:51
Nu hoorde ik dat ze het 24-uurs systeem hanteren. Dus moeten we er voor zorgen dat de auto wordt teruggebracht vóór of op het tijdstip dat we hem hebben opgehaald. Anders wordt er een extra dag autohuur gerekend...
Weet iemand of dit echt zo is ?

Ja, dat is zo...

[verwijderd]
21-04-11, 18:40
En die een dag kost je ook niet echt een fortuin, ik zou de dag gewoon extra huren (vooraf!!) en dan heb je ook een dag langer plezier.

knaapje
21-04-11, 19:05
Heb je die extra dag ook nodig als je er van uitgaat, dat je na landing pas wellicht 1 uur later pas je auto ophaalt en dat je zo'n 2 a 3 uur voor je vertrekt je auto weer inlevert?

Zoals Jeroen al zei een dag extra kost je geen fortuin.
Zeker niet als je geen volledige weken huurt ( 10 dagen bijv.) kan een 11de dag je mogelijk een schijntje kosten doordat je mogelijk van dag naar weektarief gaat.
Je betaalt n.l. per dag tot dat 1 huur week goedkoper is.
Knaapje

6foot6
21-04-11, 20:54
Ik kan helaas niet nalaten er op te attenderen dat vroegtijdig retouneren van de huurwagen ook tot kosten kan leiden.

https://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=ERP

corrus
21-04-11, 20:59
Geldt niet voor Prepaid Vouchers...
Dit is gemaakt om te voorkomen dat losse verhuurklanten zomaar vroeger gaan terugbrengen terwijl er langer op voorhand is afgesproken.
Deze klanten betalen namelijk achteraf...
Bij hotels werkt het trouwens nét zo... (ook dit geldt niet voor mensen met een prepaid voucher).

[verwijderd]
21-04-11, 20:59
En ik heb in het verleden al eens een auto een dag eerder ingeleverd en dat was geen probleem.

Ik had een overlap in de reservering zitten ivm het omruilen van de auto tegen een andere categorie. Gewoon je bon controleren bij inleveren van de auto en niet anders accepteren dan dat daar $ 0,- op staat.

Dat soort regeltjes zijn er gewoon om mensen af te schrikken.

corrus
21-04-11, 21:02
Lees het vorig bericht even...

Michael66
22-04-11, 07:30
Ik heb net via VAS bij Alamo.de een midsize SUV gereserveerd (MIA-MIA) voor periode 1-24 juli. Kosten: € 473.17! En daar ben ik eigenlijk best wel heel erg tevreden mee.

Ik heb dus via de VAS-site (http://www.vacationatsea.de/index.php/en/discounted-carrental/alamo) gereserveerd. Eerst op Ansincht auf Deutsch (http://www.alamo.de/Hotdeals/732/de/vacation) geklikt, dan op het plaatje met "Alamo Gold PEP / Zusatzfahrer Inklusive (http://www.alamo.de/Hotdeals/732/de/alde_goldpaket?iata_code=AL005270)" erin. Vervolgens Midsize SUV gekozen en ....voilá: € 473.17 voor genoemde periode.

Teleton
22-04-11, 08:23
Kosten: € 473.17! En daar ben ik eigenlijk best wel heel erg tevreden mee. Dat zijn de mooie tarieven. En direct bij Alamo boeken betekent ook nog eens dat je straks niet in de rij aan de balie hoeft, als je dat niet wil.

Michael66
22-04-11, 09:51
Dat wil ik niet ;)
Dus heb ik ook "Save time" ingevuld. Echter, bij het ophalen van de gegevens vanuit eerdere boekingen (ja, dat kan) blijkt dat ik niet als Michael in het systeem sta, maar als Ichael ..... What's in a name :(
Dus maar even een mailtje gestuurd naar deReservierung@alamo.de om dat aan te laten passen. Ik ben erg gesteld op mijn M.

pzomerdijk
22-04-11, 10:45
Mooi tarief, maar geboekt met eventueel kans op legitimatie voor reisbranche. Maar dat is je ongetwijfeld bekend.... maar voor forumers die dit niet goed door hebben toch wel de moeite waard om te blijven vermelden als je via deze routing boekt.....

Heb je gereserveerd of vooruit betaald?

Ik twijfel overigens zelf nog... (voor mij scheelt het maar liefst 250 euro)maar voor zover ik het nu kan beoordelen zijn er al wat geslaagde pogingen zonder al te veel vragen van Alamo.... Twijfel echter ook of het nu verstandig is om te betalen aan de counter of met een prepaid voucher op pad te gaan!!!

Michael66
22-04-11, 11:00
Ik heb net de voucher ontvangen en goed doorgelezen.

Op de voucher zelf staat niet wat betrekking heeft op genoemde legitimatie. Alleen de code TIND1PP staat er op.

Ook in de bijlage van de voucher staat bij de aan de balie aan te bieden stukken alleen iets over de voucher, rijbewijs, creditcard etc. Niets over aanvullend bewijs dat je recht hebt om dit tarief te boeken.

Maar toch heb je helemaal gelijk; het blijft een risico dat ik neem. Dus daarom nog maar eens, voor alle zekerheid:
Ik heb geboekt met eventueel kans op legitimatie voor reisbranche.

NB: Ik neem mijn toegangspas van mijn werk (De bank anno Nu) mee. Daar staat mijn naam en een foto op. Lijkt me voldoende :lol:

pzomerdijk
22-04-11, 11:37
NB: Ik neem mijn toegangspas van mijn werk (De bank anno Nu) mee. Daar staat mijn naam en een foto op. Lijkt me voldoende :lol:Ja, als ze en pasje zien moet dat denk ik genoeg zijn. De TIND1PP code is inderdaad gekoppeld aan je kortingstarief voor de reisbranche. Heb wel eens navraag gedaan, een legitimatie als journalist is ook voldoende. Ik ben zelf als reclameburo ingeschreven bij de kvk maar helaas geen pasje Wel een bewijs van inschrijving.... En.... krijg soms werk van de reisbranche... Maar of die Amerikanen nu genoegen nemen met zo´n inschrijving..... Nou, nog ff over nadenken.... Goed dat je de info er nog even hebt opgezet...

corrus
22-04-11, 12:10
Dat wil ik niet ;)
Dus heb ik ook "Save time" ingevuld.

Wáár heb je dit dan ingevuld... ik zie 't nergens... :D

Michael66
22-04-11, 14:26
Staat in de email / voucher die je kijgt na je boeking:
http://img43.imageshack.us/img43/6663/alamosavetime.jpg

Vertaling:
Save Time! Versnel uw autohuur! Maak gebruik van de voordelen van Save Time en bespaar waardevolle tijd aan de verhuurbalie door vooraf te registreren.

Doideluk?
<<Ook n.a.v. je pb'tje>>


Maar of die Amerikanen nu genoegen nemen met zo´n inschrijving..... Dan maar je pasje van de Makro gebruiken? :-\"

wendy1
22-04-11, 17:19
Staat in de email / voucher die je kijgt na je boeking:
http://img43.imageshack.us/img43/6663/alamosavetime.jpg

Vertaling:
Save Time! Versnel uw autohuur! Maak gebruik van de voordelen van Save Time en bespaar waardevolle tijd aan de verhuurbalie door vooraf te registreren.


Kun je daar ook de aditional drivers invullen dan? En hoef je dan helemaal niet meer naar een balie te gaan?? Ik had voor mn boeking via VAS me al aangemeld voor Alamo Insiders en heb het pasje ontvangen, helaas kon ik als ik via VAS/Alamo.de boekte nergens aangeven dat in Insider ben...

6foot6
22-04-11, 19:12
Geldt niet voor Prepaid Vouchers...

Waar in de voorwaarden kan ik dat vinden?

AlexFL
22-04-11, 19:34
Ja, als ze en pasje zien moet dat denk ik genoeg zijn. De TIND1PP code is inderdaad gekoppeld aan je kortingstarief voor de reisbranche. Heb wel eens navraag gedaan, een legitimatie als journalist is ook voldoende. Ik ben zelf als reclameburo ingeschreven bij de kvk maar helaas geen pasje Wel een bewijs van inschrijving.... En.... krijg soms werk van de reisbranche... Maar of die Amerikanen nu genoegen nemen met zo´n inschrijving..... Nou, nog ff over nadenken.... Goed dat je de info er nog even hebt opgezet...

Ja, het lijkt me dat als Alamo op termijn merkt dat het aantal boekingen met dat tarief flink stijgt dat ze ook wel acties zullen ondernemen.

[verwijderd]
22-04-11, 19:40
Ach, gelukkig zijn er ook niet zoveel mensen werkzaam in de reisbranche. :-\"

En je kan toch je ID vergeten zijn, wie neemt nu zijn bedrijfs ID mee op vakantie?

corrus
22-04-11, 19:45
Waar in de voorwaarden kan ik dat vinden?Waar kan ik in de voorwaarden vinden dat dit niet zo is?

Michael66
22-04-11, 23:51
Ja, ook de additional drivers vul je daar in. Ik had me eerder ook als Insider opgegeven, maar tijdens het Save Time proces kreeg ik ergens de melding dat deze gegevens mijn Insider-gegevens zouden overschrijven. Whatever ... :roll: Mij maakt het allemaal niets uit, als het maar werkt (voor mij).

Bostonlover
30-04-11, 15:30
Niet, om iedereen te ontmoedigen, maar ik heb ook met de code geboekt.

Toen ik op Miami Airport bij Alamo aankwam werd mij wel degelijk gevraagd om een pasje van de reisbranche. Die had ik uiteraard niet. Gevolg; geen auto mee. Kon ter plekke wel huren voor $ 228 per dag (midsize suv). Terwijl ik 308 euro voor 15 dagen had betaald.

Niet gedaan taxi genomen en via Alamo NL snel nieuwe boeking gedaan.

Dit alles resulteerde in extra kosten. Ik was bereid het risico te nemen en kon snel schakelen, maar voor wie dit niet is... er kan altijd iets misgaan.

Ik teken hierbij wel aan dat ik naarde balie moest voor extra bestuurders, misschien is via savetime makkelijker. Op Miami konden echter alleen mensen met een US/Can rijbewijs bij de computers terecht.

Teleton
30-04-11, 16:48
Niet gedaan taxi genomen en via Alamo NL snel nieuwe boeking gedaan.

Oeioei, vroeg of laat zou de eerste ´misser´ gemeld kunnen worden. Of voltreffer, ´t is maar hoe je het bekijkt. Jammer dat jou dat net treft. Zo´n noodoplossing had ik ook in gedachten, maar leuk is anders.

Persoonlijk denk ik dat de kans op problemen het kleinst is als je zo onzichtbaar mogelijk blijft. Aanvullende chauffeurs zou ik zeker vooraf regelen via de Duitse site (http://www.vacationatsea.de/index.php/de/mietwagen-peps/alamo) . In ieder geval Insider worden en Savetime gebruiken als dat kan. Auto uitzoeken en direct naar de uitgang, daar is vrijwel geen tijd om allerlei promotiecodes te controleren.

Maar dan nog is er altijd een kans dat je je om de een of andere reden toch bij de balie moet melden en dan gaat er kennelijk toch een alarmbelletje rinkelen. Zoals al vaker gezegd (en zoals je zelf ook terecht vast stelt): er zit een zeker risico aan en daar moet je vooraf goed over nadenken.

Uit oogpunt van de gunstige koers leek mij vooruitbetalen nog niet zo'n slecht idee. Bij nader inzien kan dat ook verkeerd uitpakken; dan zit je vast en kan je misschien de huurovereenkomst niet zo gemakkelijk ontbinden. Wanneer je niet vooruit betaalt en 'slechts' gereserveerd hebt onder de voordelige condities die ter plekke niet geacceepteerd worden, kan je gemakkelijk weg. Ik neem aan dat je ook nog niet vooruitbetaald had?

In ieder geval dank voor de melding. Zo leren we steeds bij. En een gewaarschuwd mens telt voor twee.

wendy1
30-04-11, 19:01
Niet, om iedereen te ontmoedigen, maar ik heb ook met de code geboekt.


Ik teken hierbij wel aan dat ik naarde balie moest voor extra bestuurders, misschien is via savetime makkelijker. Op Miami konden echter alleen mensen met een US/Can rijbewijs bij de computers terecht.

Oei, laat ik nu ook naar Miami gaan en ook een xtra bestuurder hebben, als alleen US/can rijbewijzen via de computer kunnen dan moet ik dus toch naar de balie :-?

Ik heb echter ook vooraf betaald.. Haha, idd een gewaarschuwd mens telt voor 2. Als we nu gewoon met 2 volwassen waren, naam ik het risico zonder meer, maar met 3 kleine kids <6 jaar, die total kapoetie zijn na zo'n vlucht... [-o<

LVO
02-05-11, 23:17
Ik weet uit ervaring dat men in MIA idd regelmatig om een Travel industry ID vraagt (ook bij vooruit gemaakte reserveringen).

porschen
04-05-11, 12:26
Eind februari/begin maart heb ik twee weken een auto gehuurd bij Alamo. Rond 1 maart ben ik waarschijnlijk 'geflitst' op weg naar Epcot (niet heel erg hoor, maximaal 10 m/h te hard). Wanneer zou ik eventueel de rekening kunnen verwachten? En hoe gaat dat dan in zijn werk? Schrijven ze dat af van je CC? En krijg je nog een kopie van de bekeuring?

Michael66
05-05-11, 08:53
Ik heb je vraag voorgelegd aan de chat-service van Alamo. Daar geven ze aan:
You will need to get in touch with our Citations Dept regarding this inquiry.
Citations Hours of Operation: Monday - Friday 8:00 AM - 5:30 PM CST.
Citations phone number: 1-800-935-0112
International Customers: 800-0910-1111 (International Toll Free Number)
Or email them at: citations2@ehi.com

Syllvia
05-05-11, 10:02
Ik weet uit ervaring dat men in MIA idd regelmatig om een Travel industry ID vraagt (ook bij vooruit gemaakte reserveringen).

sja....ik twijfel er ook over. Mooi die korting, maarja als ze om bewijzen gaan vragen...
Misschien werkt het pasje van de belgiese Touring (soort ANWB) wel.
Touring heeft wel iets met reizen te maken natuurlijk :)

tomenvalesca
05-05-11, 14:54
op mousesavers kan je ook allerlei kortingcodes vinden voor een auto te huren bij alamo vb. 20% korting als je een visa kaart hebt enz...

baluga
05-05-11, 21:47
Ik heb net gekeken maar kan geen kortingscodes vinden...

knaapje
05-05-11, 22:39
Even hier kijken:
http://www.mousesavers.com/rentalcar.html

Let wel op dat het meestal gebaseerd is op boeken via een US site.
Let op je verzekeringen!
Meestal kan je beter/voordeliger via een goede Europese site boeken.

Knaapje

Chicco68
09-05-11, 14:22
Wil toch nog even iets kwijt.....
Kan dat ik net de pech heb, maar heb nu 3x een auto gehuurd bij Alamo en 2x terug kunnen gaan naar Alamo omdat er iets niet klopte met de auto.
In 2010 bleek dat de auto flink trilde rond de 65-70mph waardoor we (trouwens wel zonder problemen) een andere hebben gekregen.
Dit jaar kwam na iets van 230 mijl te hebben gereden plotseling de tekst "Change Engine Oil Soon" in beeld. Onderweg maar even langs Alamo gereden en ook daar (wederom zonder problemen) een andere mogen uitzoeken.
Van deze laatste heb ik 2x de linker achterband op kunnen pompen omdat deze heeeeel langzaam leeg liep..... (0,3 bar per dag ongeveer)

Iemand soortgelijke ervaringen??

pzomerdijk
09-05-11, 14:43
De afgelopen 5x bij Alamo gehuurd en ook regelmatig van die waarschuwingen over olie e.d. Zolang het geen rood lampje is, rijd ik gewoon door en ga niet elke keer die auto omruilen. Maar er mankeert i.d.d. nog wel eens wat aan. Ze doen overigens nooit moeilijk met het omruilen en altijd weer een volle tank benzine terug. Dus, dat is ok, maar het is zonde van de tijd. Heb van de 5x ook al 3x moeten omruilen vanwege mankementen. Dit jaar denk ik maar eens Dollar proberen, maar denk dat het niet veel uitmaakt.
Moet overigens zeggen dat ik 4 jaar geleden een ongeval buiten mijn schuld om heb gehad en toen prima ben geholpen door Alamo. En verder zijn hier forumers die het leuk vinden om de auto na een aantal dagen om te ruilen voor een ander type.... en een ,,mankementje simuleren''. Nou... ieder z'n lol toch....

[verwijderd]
09-05-11, 17:45
Mijn ervaringen met Alamo zijn ook niet best. Alle keren dat we bij Alamo een auto huurde hebben we de auto moeten omruilen tijdens de vakantie. Na in 3 weken 5 verschillende auto's gereden te hebben ben ik naar Dollar overgestapt en daar pas 1 keer problemen gehad waar zij ook niets aan konden doen. Tijdens de vakantie weigerde opeens 1 van de veiligheidsgordels achterin en deze was niet meer gangbaar te krijgen.

Gelukkig treft het niet alleen mij.

jarjarbinks
09-05-11, 19:58
Wij hadden dit weer juist andersom. We hadden bij Dollar heel veel pech. We hebben daar 4 auto's toegewezen gekregen die allemaal niet in orde waren, lage banden spanning lampjes aan 'storing', Olie verversen. Toe ik heel boos werd kreeg ik een auto die nog maar 15 mile had gelopen. Kon weinig mis mee zijn.

Bij Alamo tot op heden juist geen problemen. Wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat bij Dollar vaak wat oudere auto's worden uitgegeven en meer wordt toegewezen en bij Alamo wat jongere. Of dit algemeen zo is weet ik niet.

trails
09-05-11, 21:51
Al heel wat keren bij Alamo gehuurd (zowel westkant als Florida) en nog nooit problemen gehad met deze maatschappij.

mattrob
09-05-11, 22:33
Ik heb ook al HEEL veel keer met Alamo gehuurd, eigenlijk zelden problemen gehad ;-)

Ta2 Gerrit
09-05-11, 22:51
Ook hier een tevreden klant van Alamo, op één vakantie na dan. Toen moest er in 8 dagen tijd 3x van auto gewisseld worden, en hij werd iedere keer beter en/of groter, dus voorwaar geen straf :-)

De laatste vakantie nog een keer gewisseld omdat er geen FSSUV beschikbaar was 'savonds, dus de volgende ochtend retour en een Tahoe gescoord.
Valt mee dus, na een keer of dertig huren. Volgende keer trouwens Dollar, .de had een aanbod wat we absoluut niet konden weigeren ;-)

PENPE
09-05-11, 23:43
..Dit jaar kwam na iets van 230 mijl te hebben gereden plotseling de tekst "Change Engine Oil Soon" in beeld...

Is gewoon een melding dat ie binnenkort een servicebeurt moet hebben, meer niet, kan verder geen kwaad.

dennis-oostveen
10-05-11, 07:52
Maar wel een leuke reden om de auto om te wisselen en hopen op een grotere

Shopping_frieda
10-05-11, 12:28
Gisteren in Miami een midsize SUV opgehaald met de code.
Er zijn geen vragen gesteld buiten de gewone verkoperspraatjes.
We konden niet kiezen want er stond maar 1 auto een jeep grand cherokee.
Groetjes Frieda

Chicco68
10-05-11, 12:33
In Ft. Myers kon ik ook niet kiezen. Kreeg bij de balie een sleutel mee en moest maar naar de auto's lopen, op de afstandsbediening duwen en kijken welke er begon te knipperen....
In Miami kon ik inderdaad wel zelf de auto uitkiezen.
Ik weet niet of dit nu plaatsgebonden is ???

Anthonie
10-05-11, 14:13
Op Tampa Airport kreeg ik ook gewoon een slutel mee, maar had wel een upgrade te pakken!
Gr
Anthonie

Teleton
10-05-11, 16:31
..midsize SUV opgehaald met de code.
Helemaal opgelucht, zeker...;). Het grote relaxen kan nu echt beginnen!

toornent
10-05-11, 17:05
Ook wij zijn tevreden Alamo klanten. Wij hebben dat lampje ook een keer meegemaakt en kregen meteen een nieuwe auto met een upgrade erbij\\:D/.

jena1953
10-05-11, 23:16
Wij hebben pas drie keer bij Alamo gehuurd, en gelukkig geen problemen gehad.

Njit
10-05-11, 23:19
Da's een prima auto..

moonlight91
11-05-11, 10:30
wij hebben nu 2x bij alamo gehuurd, en 2x geen klachten

ferret
11-05-11, 16:45
Wij hebben alle vakanties een auto van Alamo en zijn supertevreden.
Nooit geen problemen gehad, tot de laastste vakantie. Toen verloor mijn man op de Florida Mall zijn geld en de autosleutels. We waren op weg naar het vliegveld dus alle bagage zat er in. Mijn man heeft Alamo gebeld en ik ben bij de auto gebleven. Er kwam na een uur wachten een sleepwagen van Alamo en die maakte de auto open met een keg en een haak en zette de wagen op de sleepwagen. Ons heeft hij met bagage en al afgezet op Orlando International Airport. Wij hoefden ter plekke niets te betalen, wat fijn was, want we hadden ook niets meer. Thuis kregen we een leuke rekening, maar we waren blij dat ze ons zo geweldig geholpen hebben. Wij zullen altijd bij Alamo huren, alleen al vanwege deze service.

jarjarbinks
11-05-11, 20:26
Thuis kregen we een leuke rekening, maar we waren blij dat ze ons zo geweldig geholpen hebben. Wij zullen altijd bij Alamo huren, alleen al vanwege deze service.

Ferret, ook wij hebben geen problemen gehad zoals eerder gezegd.

Wil je vermelden wat het probleem met de sleutel verliezen je gekost heeft bij Alamo. Vooral omdat je er ook tegen kan verzekeren met de Road Assist plus.

Kunnen we mooi vergelijken kosten versus verzekeren.

M.b.t. banden wisselen is dit wel eens vaker gemeld, bv. gat in band door spijker kost $25,- bij bv. de Walmart.

Bedankt alvast.

Chicco68
11-05-11, 22:34
Op de sleutel van Alamo stond dat, indien je de sleutels zou kwijtraken, dit $200 zou kosten.....

ferret
12-05-11, 11:01
$200 dollar voor de sleutel alleen zou kunnen kloppen. Wij zijn natuurlijk ook nog weggesleept en afgezet op het vliegveld. Wij moesten over de $400 betalen.

Chicco68
12-05-11, 11:46
Wel raar natuurlijk dat aan de sleutel een label hangt met de vermelding dat bij verlies het $200 kost en men uiteindelijk met een sleepwagen komt wat natuurlijk de kosten flink omhoog jaagt.....
Of hadden jullie zelf de optie tussen wachten op een sleutel of afslepen en jullie naar de luchthaven brengen?

jarjarbinks
12-05-11, 12:08
Als je je nu Road Assist Plus verzekerd, dekt dat deze kosten?

Normaal doe ik dit nooit, deze verzekering, maar $ 400 is wel heel erg veel.

corrus
12-05-11, 12:10
Roadside Assistance dekt dit allemaal...
Buitensluiten van de auto (of sleutel verliezen)
Afslepen...
En nog veel meer... kosten US$ 5,- per dag.

Teleton
12-05-11, 12:30
Als je je nu Road Assist Plus verzekerd, dekt dat deze kosten?Yip , 100 %.

Maar hoe groot is het risico eigenlijk? Zelf ben ik door het oog van de naald gekropen door de sleutels mee te nemen in de Lazy River. Stom, maar in ons geval waar we over vijf of zes weken autohuur praten, wordt Roadside Assistence wel een beetje duur. persoonlijk draag ik het risico dus zelf.

Overigens zijn de kosten bij het verlies van de sleutel bij Alamo 250 dollar en je bent verplicht de auto bij een verhuurstation in te leveren. De kosten voor towing komen hier dus bij.

Kijk ook je reisverzekering na bij schade op dit gebied, bij de ANWB geldt:
de kosten van aanschaf en nazenden van sleutels en de kosten van aanschaf en plaatsing van nieuwe sloten na verlies van sleutels tot maximaal € 150,- per reisgezelschapWanneer de sleutels gestolen zijn, wordt het totale schadebedrag vergoed.
Er wordt op fora geklaagd over de kosten. Vraag in je eigen garage maar eens na wat vervangen van de sleutels kost, da's niet misselijk!

ferret
12-05-11, 13:44
Wij hadden geen keuze. Er was geen tijd om de sleutel na te brengen, want wij moesten snel naar het vliegveld anders zouden we onze vlucht misschien missen.
Wij hebben niets vergoed gekregen omdat mijn man bij het plassen/handen wassen zijn spullen op het toilet had laten liggen. Binnen 1 minuut kwam hij daar achter, maar toen was alles al weg. Helaas.

knaapje
12-05-11, 14:40
$200 dollar voor de sleutel alleen zou kunnen kloppen. Wij zijn natuurlijk ook nog weggesleept en afgezet op het vliegveld. Wij moesten over de $400 betalen.

Ik heb een keer voor mijn eigen auto (Ford) hier in Nederland een originele sleutel met afstandbediening laten bijmaken. Kostte mij ook zo'n kleine EUR 150 totaal. De sleutel moet n.l. ook nog weer op de auto geprogrammeerd worden en dat kostte ook het nodige en het is inmiddels 5 jaar geleden, dus zal wel duurder zijn inmiddels.

$ 200 is zo gek nog niet.

Knaapje

[verwijderd]
12-05-11, 14:42
Tja, als je zoiets in Nederland doet moet je ook al die kosten zelf betalen. Erger is nog als je alle sloten laat vervangen om te voorkomen dat ze thuis je auto weghalen met die verloren sleutel, dat kost nog een stuk meer.

Chicco68
12-05-11, 14:53
Overigens zijn de kosten bij het verlies van de sleutel bij Aalamo 250 dollar

Dan zal dat wel incl. tax etc. zijn. Op de label aan de sleutel/afstandsbediening stond toch echt $200

Teleton
12-05-11, 17:45
Dan zal dat wel incl. tax etc. zijn. Op de label aan de sleutel/afstandsbediening stond toch echt $200 Nog even nagevraagd, de kosten verschillen per auto volgens Alamo.



Generally that would depend upon the car make and model you have rented and any coverages you have purchased with the rental car. Some keys have computer chips and may run up to $300.00 for replacement.

jarjarbinks
12-05-11, 18:03
kosten US$ 5,- per dag.Neem aan dat je $6,99 of € 5,- per dag bedoeld Corrus.

Natuurlijk dient iedereen dit risico zelf te nemen. Wij gaan nu 21 dagen dus dit is
€ 105,- voor additionele verzekering.

corrus
12-05-11, 18:13
De laatste keer heb ik toch écht US$ 5,- per dag betaald... :D
Ik heb hier het contractje in m'n handen...

jarjarbinks
12-05-11, 18:21
Prima Corrus geloof je zeker, staat alleen zo op de site van Alamo. Vandaar mijn opmerking.

Heb je dat zelf bepaald (afdingen) of werd je dit zo voorgesteld?
Dan kan je dus ook over de verzekeringen nog handelen.

natascha666
12-05-11, 18:55
Waar kan je zon road assist afsluiten?
Kan dit ook als toeristje zijnde?
Voor 5,- per dag is dat toch wel een veilig gevoel want als je bv een platte tjup hebt kun je dan alamo ook bellen of moet je dan de amerikaanse anwb bellen?? (wat vast meer dan 5,- kost!)

Ta2 Gerrit
12-05-11, 19:59
Waar kan je zon road assist afsluiten?Dat wordt je als toerist, als het goed is, wel aan de balie van Alamo geprobeerd aan te praten :mrgreen:

ferret
12-05-11, 20:43
Dat zal best, maar wij hebben geleerd niet te luisteren en alleen maar NEE te zeggen, tegen alles wat ze zeggen.\\:D/

natascha666
12-05-11, 20:56
hmmmm ik heb inderdaad al gelezen dat ze je graag vanalles aansmeren en dat we daar idd netjes nee op moeten zeggen maar zon assistance lijkt mij toch wel een veilig idee voor die 10 dagen dat we maar rondrijden voor 3 euro per dag....:-)
Hebben jullie hier al ervaring mee? nodig gehad? service?

Ta2 Gerrit
12-05-11, 22:44
Hebben jullie hier al ervaring mee? nodig gehad? service?

Nee, nee en nee. Vandaar dat we dat ook altijd categorisch weigeren :D

corrus
12-05-11, 23:12
Hebben jullie hier al ervaring mee?
Yep!
nodig gehad?Yep!
service?Voorruit aan diggelen (steenslag bij wegwerkzaamheden)
Werd trouwens dezelfde dag nog vervangen...

chippie
13-05-11, 18:12
Bij de verschillende auto verhuur topics kom ik vaak tegen dat de huur inclusief volle tank is. Maar wat maakt dat nu uit, als je de auto ook weer met een volle tank moet inleveren? Je betaalt die tank dan toch altijd?

corrus
13-05-11, 18:17
Met het Alamo GOLD pakket kun je de auto met een zo leeg mogelijke tank terugbrengen...

tomenvalesca
13-05-11, 18:59
Hoi ik heb een vraagje... Wij gaan dus van 8 juli tot 28 juli florida beetje doortrekken en we moeten nog een wagen huren voor de periode. Nu als ik op alamo.nl wil boeken zou dit me 378.5 euro kosten. Als ik het via alamo.com zou boeken zou dit me 520,67 euro kosten. Waar zit het verschil? Wat is het beste?
Ik ben op de hoogte van een code die op het forum rondwaart en heb die maar heb ook gelezen dat er iemand mee betrapt was. Daarom weet ik niet goed wat ik zou nemen. alamo.nl, alamo.com, met code... zonder code...
Kan iemand me helpen? thanks

Teleton
13-05-11, 19:15
Kan iemand me helpen? thanks Eigenlijk ben ik bang dat niemand anders de keuze kan maken dan jullie zelf.

Persoonlijk boek ik voor de laagste prijs maar niet zonder dat ik de afweging heb gemaakt wat er eventueel mis kan gaan en hoe we dat dan eventueel oplossen. Verder heb ik er voor gezorgd dat de baliemederwerker geen rol in het proces meer speelt, daarmee voorkom je wellicht wat vragen. Sommigen lijken 'zomaar' even Insider te worden. De voorwaarden staan op meer dan dertig A4tjes. Zelf zou ik nooit mijn handtekening zetten als ik niet precies wist wat er in die overeenkomst staat. Al die overwegingen moet je zelf maken.

Geen tijd voor, geen zin in...? Ga dan ook dat avontuur niet aan en kies voor het laagste tarief voor een vergelijkbaar apkket bij alamo, usareisen, e-autohuur of sunnycars.

Verder kan je niet 'zo maar' de prijzen van com en nl vergelijken, je moet dan ook vermelden welk pakket je er precies voor krijgt.

tomenvalesca
13-05-11, 20:12
Verder heb ik er voor gezorgd dat de baliemederwerker geen rol in het proces meer speelt, daarmee voorkom je wellicht wat vragen.

Wat bedoel je juist hiermee?


Verder kan je niet 'zo maar' de prijzen van com en nl vergelijken, je moet dan ook vermelden welk pakket je er precies voor krijgt.

We hebben het economy pack genomen. We zijn maar met twee dus hebben ook niet echt nood aan zo een grote wagen. Bij alamo.com zit er wel denk CDW en unlimitted miles bij.

[verwijderd]
13-05-11, 21:12
Let op dat als je bij de amerikaanse sites (.com) je auto wil huren hier vaak GEEN verzekeringen bij zitten. Die moet je dan ter plekke nog afsluiten.

Heb je ook al gekeken bij usareisen.de en dollar.de ?

theovg
14-05-11, 07:19
Hoi Ton

Even een vraagje over dat Insiderspasje ,als je dat hebt hoef je dan niet meer langs de balie.
Ik kan dat nergens vinden op de site van hun of kijk ik er overheen .
Ik heb wel bij het boeken Save Time ingevuld voor ons beide alle gegevens en rijbewijsnummers dus dat hebben ze al.

Teleton
14-05-11, 09:27
Ik kan dat nergens vinden op de site van hun of kijk ik er overheen.Eerst als insider inloggen.
Je kunt nu met je confirmationnumber on line inchecken.
Vervolgens krijg je deze tekst:
Head right to the lot. Find the size of the car that you reserved and pick the one you like.

Then simply show your Online Check-Insm documents, along with your driver's license and credit card, to the agent at the exit booth on your way out.

It's that easy.Toen ik de eerste keer als Insider huurde, ging ik netjes aan de balie in de rij staan omdat ik er van uitging dat het niet voor Europese huurders zou zijn. Ik werd direct naar de garage verwezen met een blik van: Dat 'ie dat niet snapt, gaat die sukkel eerst in de rij staan......
We hebben het economy pack genomen. We zijn maar met twee dus hebben ook niet echt nood aan zo een grote wagen. Dat is nu precies wat ik bedoel: Wanneer je niet precies begrijpt hoe het systeem van autohuur en voorzieningen werkt, ga dan niet op de .com site boeken en gebruik al helemaal geen codes. Zie ook de opmerking van verwijderd.

Een economy pack kennen ze niet bij Alamo. Economy slaat op het type auto, niet op de voorzieningen. Voor de voorzieningen kies je uit Fully Inclusive of Alamo Gold. Op de site Alamo.nl (https://www.alamo.nl/reserveren/stap2.php) staat precies beschreven wat dit inhoudt. Op de site van usareisen.de vindt je die info en termen ook, maar dan in het Duits. Bepaal vooraf wat je wilt; een chauffeur, twee, tank benzine of niet etc. etc. Vergelijk de prijzen en de voorzieningen en boek pas als je begrijpt wat er wordt bedoeld.

Lees op de site van Alamo alles over Insider, vooraf inchecken en wat er zoal niet meer mogelijk is. Ook op dit forum is daar veel info over. Gewoon terugbladeren of de zoekfunctie gebruiken want het is helaas niet mogelijk om het hele verhaal met alle ins en outs bij iedere vraag volledig op te sommen. Is een onderdeel niet helder? Dan kan je daar altijd even een vraag over stellen.

Zoals gezegd, wie insider wordt, worstelt zich door meer dan 30 pagina's tekst. Mijn advies: Geen zin, geen tijd om dat zelf uit te zoeken? Niet doen! Laat je dan liever adviseren door en boek bij een van de gerenommeerde reisorganisaties of brokers.

theovg
14-05-11, 09:53
Daar had ik nog niet gekeken.=D>
Ik dacht dat je niet met een europees rijbewijs online kon inchecken.
Maar als het jou gelukt probeer ik het tegen die tijd ook.

Guus
14-05-11, 15:07
Bij alamo.com zit er wel denk CDW en unlimitted miles bij.
Zorg dat je v.w.b. verzekeringen altijd minimaal een collision damage waiver (CDW) en een additional liability supplement (ALI of soms ook LIS genoemd) neemt. De eerste verzekert je tegen schade en diefstal van de huurauto. De tweede is een extra aansprakelijkheidsverzekering die je als toerist in de VS hard nodig hebt indien je een ongeluk veroorzaakt waarbij je schade veroorzaakt bij de tegenpartij (zowel materiële schade als letsel). Vooral de medische kosten kunnen in de VS snel in de papieren lopen. Maar ik neem aan dat je van dit laatste wel op de hoogte bent.

nanske
21-05-11, 18:08
Ik heb reeds bij Alamo een auto gehuurd voor de maand juli. Ik heb dit voor alle zekerheid bij een reisbureau gedaan. Nu heb ik echter nog een vraag : moeten we bij aankomst nog een borg voorzien of niet? De auto is reeds volledig betaald.

Njit
21-05-11, 21:22
Borg moet je altijd voor tekenen. Die voldoe je met je credit-card of cash.

corrus
22-05-11, 01:19
Echter wel even opletten hiermee...
Indien je een borg achterlaat met contant geld moet je wél even rekenig houden met het feit dat je geen contant geld terugkrijgt aan het eind van van de huurperiode...
De borg wordt pa na enige tijd in de vorm van een cheque opgestuurd naar je huisadres.
En dit wil nog weleens problemen geven.

mattrob
22-05-11, 08:01
Volgens mij zijn er ook genoeg verhuurders die helemaal geen cash aannemen. Keer iemand aan zwembad ontmoet bij hotel, die deden alles met taxi omdat ze geen credit card hadden en auto dus ook niet meekregen bij verhuur .... :-s

corrus
22-05-11, 09:09
Dat gebeurt inderdaad steeds vaker... is, onder ons gezegd, eigenlijk een stuk beter...

nanske
22-05-11, 10:22
Dank u voor de informatie. Enig idee hoeveel die borg zou kunnen zijn?
We hebben een normale size auto voor 2 personen.

Njit
22-05-11, 10:27
Rond de $500.

nanske
22-05-11, 10:29
Dank u wel Nijt. Ben ik wat geruster. Nog een fijne dag verder.

Teleton
22-05-11, 10:41
Dank u wel Nijt. Ben ik wat geruster. Kom ik toch even roet in het eten gooien.... Heb je vooraf afspraken met Alamo gemaakt over het cash betalen van de borg? Zonder afspraak is de kans groot dat dit niet zo maar wordt geaccepteerd, sorry! zie ook de opmerking van Corrus en MAttrob.

In de overeenkomst/reservering die je nu hebt staat vast zwart op wit dat de borg per cc betaald moet worden. Waarschijnlijk staat er zelfs expliciet bij dat debitcards en cash niet geaccepteerd worden. Dan wordt het toch een lastige discussie aan de balie.

Ik zou echt vooraf schriftelijk vastleggen hoe de nieuwe afspraken zijn, als ze er al van af willen wijken.....

RLS
22-05-11, 11:17
Maar hij geeft toch niet aan of de borg inderdaad contant wordt voldaan ?
Uiteraard wel een goede tip, daar niet van!

nanske
22-05-11, 11:19
We gaan onze borg uiteraard met Creditcard voldoen.

Teleton
22-05-11, 11:25
Creditcard Helemaal gerustgesteld!


Die voldoe je met je credit-card of cash. ik stond even op het verkeerde been. Omdat cash niet zo vanzelfsprekend is als het misschien lijkt, leek het handig om even te reageren.

nanske
22-05-11, 11:28
Toch bedankt voor je allerte opmerking. Je weet maar nooit als je denkt dat iets vanzelfsprekend is.

Ebelix
22-05-11, 13:41
Hou er nog wel rekening mee dat de borg van de autohuur van de bestedingslimit van je credit card afgaat. Het autoverhuurbedrijf reserveert een gedeelte op je credit card voor het geval ze de borg moeten innen. Breng je de auto terug dan vervalt de reservering op je credit card en kan je de vrij gekomen ruimte weer besteden.

stephie
22-05-11, 14:44
Wij hebben 14 dagen geboekt bij Alamo. We hebben het goldpakket.
Stel dat we langs de weg komen te staan. Dan zijn we niet verzekerd of wel? Stel dat de auto dus kapot gaat ofzo.
Moeten we wel of niet die verzekering van 5 of 7 dollar p/d afsluiten?

knaapje
22-05-11, 14:55
Daar is zo'n beetje een half forum over geschreven zoek eens op "roadside" (assistance)

Iedere heeft zijn eigen idee, mede ingegeven door zijn eigen omstandigheden (kan je zelf een lekke band vervangen?) en vrees voor problemen (hoe vaak val je echt stil met een auto?)

Knaapje.

escalade
23-05-11, 13:27
Wij hebben 14 dagen geboekt bij Alamo. We hebben het goldpakket.
Stel dat we langs de weg komen te staan. Dan zijn we niet verzekerd of wel? Stel dat de auto dus kapot gaat ofzo.
Moeten we wel of niet die verzekering van 5 of 7 dollar p/d afsluiten?

Wij hebben eveneens bij Alamo gehuurd en wel via de vestiging in Utrecht, ook het Goldpakket genomen. Ik heb het nog niet eerder meegemaakt dat we stil kwamen te staan, maar goed.....had ik nu maar niets gezegd, haha:-D

Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt, overgens hebben we alles, hotels, vliegreis, auto, etc, via internet geboekt, dus zonder tussenkomst van een reisbureau. :mrgreen:

Sonja65
28-05-11, 01:14
Heb toch nog 1 vraagje over de autohuur bij Alamo.

Klopt het dat je 500 dollar borg moet betalen?

tomenvalesca
29-05-11, 11:57
Nog even tussendoor... als je je auto op voorhand huurt, dan moet je je ophaaltijd ingeven. Als je nadien een mail krijgt dat je vlucht gewijzigt is en je hierdoor later of vroeger aankomt, kan je dit dan nog bij alamo aanpassen als je al hebt betaald? Of doen ze er moeilijk over als je vroeger of later dan je aangegeven tijdstip de auto komt ophalen?

Njit
29-05-11, 12:21
Die tijden gebruiken ze puur om te berekenen hoe lang je de auto huurt. Het gaat per 24 uur dus als je de auto om 12:00 ophaalt dan moet je hem ook om 12:00 terugbrengen. Als jij bij het boeken invult dat je de auto om 12:00 ophaalt en om 18:00 weer terugbrengt dan berekenen ze een extra dag. Maar je hoeft dit dus niet door te geven aan de verhuurder als het veranderd.

Op je bon staat de daadwerkelijke tijd dat je de auto ophaalt (controleer dit!!) en wanneer de auto weer terug moet zijn.
Klopt het dat je 500 dollar borg moet betalen?Ja, die blokkeren ze op je Credit Card. Je bestedingslimiet wordt daardoor dus lager.

natascha666
29-05-11, 17:46
kan 1 van jullie mij zeggen hoe veel tijd er zit gemiddeld tussen het terug weg brengen van de huurauto en tegen dat je kun inchecken?
Ligt de Alamo garage vlak bij Miami Airport?
Dit ivm met zorgen dat we op tijd zijn om dan helaas weer terug naar huis te gaan :-)

tomenvalesca
29-05-11, 17:50
thanks njit!

Njit
29-05-11, 18:01
kan 1 van jullie mij zeggen hoe veel tijd er zit gemiddeld tussen het terug weg brengen van de huurauto en tegen dat je kun inchecken? Ligt de Alamo garage vlak bij Miami Airport?


Auto inleveren, bonnetje in ontvangst nemen en goed kijken dat de balans op 0 dollar staat. En daarna in de rij aansluiten voor de Shuttlebus naar het vliegveld (heb je gelijk antwoord op je vraag :) )

Reken er een minstens een half uurtje voor. Maar te krap plannen is sowieso niet aan te raden.

escalade
30-05-11, 07:11
Heb toch nog 1 vraagje over de autohuur bij Alamo.

Klopt het dat je 500 dollar borg moet betalen?

Nee, dat heb ik (nog) niet meegemaakt, wel natuurlijk dat je je creditcard gegevens achter dient te laten. Zonder deze dat men misschien wél een bepaald bedrag als borg moet betalen....

De autohuur is in € betaald aan Alamo in Utrecht, wat wij wel ter plekke (moeten) betalen is een aparte autoruitverzekering en geloof ik voor de onderzijde van de auto.

calypso
30-05-11, 07:41
Iedereen betaald een borg bij aanvang van de huur periode!

Alleen als je het via de CC doet word dit niet daadwerkelijk afgeschreven alleen maar gereserveerd. Dus dit bedrag heb je geduurde de gehele huur periode dan niet beschikbaar op je CC.

Als je cash betaald moet je inderdaad dit bedrag meteen neerleggen. Maar om het terug te krijgen is veelal eeen probleem, daarom dat de meeste mensen het met de CC doen.

chippie
30-05-11, 12:49
Let dus goed op dat je genoeg bestedingsruimte op je CC hebt.
Ik heb dat nog even nagekeken/gevraagd en wat blijkt, heb je aan je en/of rekening twee CC’s hangen dan is de bestedingsruimte voor BEIDE creditcards, dus NIET per creditcard.

trails
30-05-11, 13:17
Nee hoor, niet altijd.
Wij hebben op onze e/o rekening bij SNS 2 CC's met op elke CC een limiet van € 2500. Voor onze vliegtickets moesten we meer dan € 3500 betalen en hebben dit dus in 2 boekingen gedaan omdat we beide CC's hiervoor moesten gebruiken (op dezelfde dag).
De bank wilde nl niet de limiet tijdelijk verhogen.
Voor onze binnenlandse vluchten heb ik toen maar de businesscard van onze Franse bedrijfsrekening gebruikt. Dat was minder gedoe.

Dus effies goed navragen.

Trouwens... (wel off topic), halverwege onze vorige vakantie werd ineens een CC geblokkeerd, en daar sta je dan met je goed gedrag aan de kassa. Hadden ze bij Interpay/bank gedaan omdat er ineens zo veel betalingen in de VS gedaan werden. Men vermoedde dus fraude. Wat een gedoe. Bellen naar NL om e.e.a. weer gedeblokkeerd te krijgen. Tja, de CC wordt wel eens gebruikt voor vakanties.
Men adviseerde om vóór een volgende vakantie maar even te bellen om door te geven dat je op vakantie gaat. Geen garantie overigens dat het dan wel goed gaat.

Njit
30-05-11, 13:59
Ik heb dat nog even nagekeken/gevraagd en wat blijkt, heb je aan je en/of rekening twee CC’s hangen dan is de bestedingsruimte voor BEIDE creditcards, dus NIET per creditcard.

Nee hoor. Bij de Rabobank hangt de CC ook aan onze En/Of rekening. En de limiet voor de ene CC is hoger dan voor de andere. Je zult ook per persoon die limiet moeten laten aanpassen als je dat wilt.

Standaard heb je dus 2500 limiet PER kaart. Dus bij elkaar 5000 als je beide een kaart hebt.

chippie
30-05-11, 22:18
Nee hoor. Bij de Rabobank hangt de CC ook aan onze En/Of rekening. En de limiet voor de ene CC is hoger dan voor de andere. Je zult ook per persoon die limiet moeten laten aanpassen als je dat wilt.

Standaard heb je dus 2500 limiet PER kaart. Dus bij elkaar 5000 als je beide een kaart hebt.

Ok, ik heb het nagevraagd maar bij de ING is het dus zoals ik hiervoor aangaf, de bestedingsruimte is voor beide kaarten samen. Het was ook mogelijk om de bestedingsruimte (tijdelijk) te verhogen of om extra geld op de creditcardrekening te storten, dit komt dan bovenop de bestedingsruimte.

Maar we gaan off topic

tomenvalesca
30-05-11, 22:30
wie via alamo.be of .nl boekt kan de code VAKBEURS2011 ingeven, krijg je 15€ korting.altijd mooi meegenomen.

laredo
06-06-11, 22:24
Oei, laat ik nu ook naar Miami gaan en ook een xtra bestuurder hebben, als alleen US/can rijbewijzen via de computer kunnen dan moet ik dus toch naar de balie :-?

Ik heb echter ook vooraf betaald.. Haha, idd een gewaarschuwd mens telt voor 2. Als we nu gewoon met 2 volwassen waren, naam ik het risico zonder meer, maar met 3 kleine kids <6 jaar, die total kapoetie zijn na zo'n vlucht... [-o<

Ben je al geweest Wendy? Zou je ons op de hoogte willen houden van je ervaringen bij de balie?

knaapje
06-06-11, 22:42
Nou dat duurt nog even.....

Zie andere posting onder vliegtickets 2011

Geboekt bij: cheaptickets.com
Met; British airways
d.d.: ww-3-2011
Periode : 25-06-2011 tm 23-07-2011
Route: ams-londen-miami
Aantal Personen: 2 volw, 2 kinderen, 1 baby
Totaalprijs: 3300 dollar (2375 euro??)

wendy1
10-06-11, 08:19
Wij hebben besloten om de VAS-boeking toch te annuleren. We reizen met 3 kids onder de 6 jaar (1 baby) dus hebben echt geen zin om na zo'n lange reis dat risico te lopen. We hebben nu weer geboekt via usa-reisen.

Helaas kan ik je dus geen update geven..

laredo
10-06-11, 09:45
Bedankt voor je antwoord in ieder geval! Andere mensen met recente ervaringen in Miami met het ophalen van een huurauto met code? Wie weet er hoe streng de controle van de pasjes is? Mijn vriendin werkt bij de NS, dat is ook een reisonderneming :lol:

jarjarbinks
10-06-11, 11:57
Ook wij hebben VAS geannuleerd. Risico dat ze iets vragen is heel groot. Ze weten daar ook wat toeristen proberen. We komen 's avonds rond 22.00 uur in de garage en dan eventueel het gezeur, nee dan maar niet.

Heb dus ook een nieuwe boeking via een andere gemaakt. Koste natuurlijk iets meer maar ja dan weet je dat het ook doorgaat.

PENPE
10-06-11, 13:38
Wij twijfelen ook nog steeds of wij voor september onze SUV via VAS zullen gaan boeken.
Het scheelt, vooral bij de grotere types auto's, best wel een hoop geld namelijk... :?

Gelukkig hebben we nog tijd genoeg om er over na te denken.

Groetjes vanuit een warm Kissimmee,
Pieter & Petra

laredo
10-06-11, 13:56
Het scheelt, vooral bij de grotere types auto's, best wel een hoop geld namelijk... :?

Dat is voor ons ook de overweging. En ik krijg altijd vrij veel voor elkaar bij balies met klantenservicemedewerkers. Daarnaast zou ik ook kunnen schakelen naar een taxi en dan alsnog vanuit het hotel via NL een huurauto regelen.

Ik vraag mij vooral af of de mensen die geweigerd zijn wel hebben geprobeerd met een ander soort reispas aan te tonen dat ze in de reisbranche werkzaam zijn. Ze hebben daar vast geen lijst met alle bedrijven die mee doe liggen lijkt me. Dus wat dat betreft moet je met een NS (jaarkaart oid) best een eind komen.....of zie ik het fout?

Teleton
10-06-11, 15:02
Dus wat dat betreft moet je met een NS (jaarkaart oid) best een eind komen.....of zie ik het fout? Tsja, fout, wat is fout? Ik zou zeggen: onderschat je 'tegenstander' nooit. Zorg dat je je zaakjes voor elkaar hebt en dat je zo min mogelijk contact met medewerkers hoeft te hebben.

Als alles van te voren is geregeld, kan je immers zo doorlopen. Voor zover ik weet is er toto nu toe slechts een forumlid geweigerd. Maar die ging wel ter plekke nog een chauffeur toevoegen. Dan gaat het systeem open en loop je de kans op vervelende vragen.

Verder is ook al eens uit de doeken gedaan dat je het minst risico loopt door direct naar de site van Alamo te gaan en zelf de code in te voeren. Je boeking leidt dan wellicht niet direct naar VAS.

Tot slot kan je misschien het best niet vooruit betalen. Mocht er zich een probleem voordoen, dan kan je de reservering gemakkelijk annuleren. Het koersrisico is dan wel voor jou. Zorg iig voor een plan B.

Voor de Alamo Insiders: De korting op de reguliere tarieven is helemaal niet verkeerd, zeker als je zonder tank benzine en 2e chauffeur huurt. Zoals altijd geldt; de tarieven zijn afhankelijk van het seizoen, vraag en aanbod type auto en ophaallocatie. Vergelijken dus, altijd!

Wie niet zeker van z'n zaak is omdat hij de taal niet voldoende machtig is of niet goed begrijpt wat de gevolgen kunnen zijn of wie die gevolgen beslist niet wil, doet er goed aan zich niet aan dit avontuur te wagen. Denken dat je er met een pasje van de biljartclub wel doorheen zwijnt, lijkt mij te naief.

laredo
10-06-11, 15:16
@ Teleton, bedankt voor je reactie, duidelijk!

Michael
10-06-11, 15:37
Het was fraude, het is fraude en het blijft fraude. En dan heb ik het nog niet eens over het aanzetten van fraude. Stuk voor stuk strafbaar.
Picture this;
Je wordt betrapt en de Alamo medewerker heeft zijn dag niet of inmiddels instructies om dit soort criminele praktijken de kop in te drukken. Politie erbij, (dag vakantie, en geloof me, zij komen er zeker achter of je werkzaam bent in de reis- branche) strafblad en blacklisted bij Alamo. O ja, vergeet de toegang voortaan maar in de USA.

Wat mij nog het meest irriteert is dat er vaak met forumregeltjes gesmeten wordt, maar nu hoor je niemand, terwijl structureel aanzetten tot fraude en het uitvoeren ervan, eigenlijk een permaban zou moeten opleveren.

Die wat je zelf wilt, maar als je gepakt wordt, zal ik een bulderlach waarschijnlijk niet kunnen onderdrukken.
Ook heb ik geen zin om slachtoffer te worden van eventuele extra regeltjes of controles bij de verhuurder omdat een paar Floridaforumleden de boel flessen.
Als je de auto niet normaal kunt of wilt betalen, moet je naar mijn mening lekker iets anders doen.
Er hoeft maar één klokkenluider Alamo hiervan op de hoogte te brengen en je bent de sjaak.

AlexFL
10-06-11, 16:00
Onlangs via de VAS code geboekt, tegenwoordig sowieso in bezit van de benodigde pas door m'n werk maar hier werd op miami niet naar gevraagd.

laredo
10-06-11, 16:04
Onlangs via de VAS code geboekt, tegenwoordig sowieso in bezit van de benodigde pas door m'n werk maar hier werd op miami niet naar gevraagd.

Wat voor werk doe je dan?

@ Michael, ik snap je insteek en vind het risico ook redelijk groot dus weet nog niet wat ik doe, vandaar dat ik vraag naar meningen en ervaringen!

Teleton
10-06-11, 17:20
Het was fraude, het is fraude en het blijft fraude. En dan heb ik het nog niet eens over het aanzetten van fraude. Stuk voor stuk strafbaar.


Het is geen fraude, jij vindt het fraude. En als je je er niet prettig bij voelt, moet je het vooral niet doen. Er wordt ook niemand aangezet tot fraude. Op het forum wordt gemeld dat er een code is en hoe je die kunt gebruiken om voor een bepaald tarief in aanmerking te komen. Net zoals hier de laagste prijs wordt vermeld voor een SeaWorld ticket. Al dan niet met gebruik van een Pepsi code. Terwijl er helemaal geen blikje Pepsi is gekocht...... En soms heeft iemand daar een vraag over. En die wordt beantwoord. Daarmee zet je toch niemand aan om een overtreding te begaan?

Maar de discussie op dit forum gaat niet over fraude. Hierover heeft de forumleiding zelfs een uitspraak gedaan. VAS, de code en de methode mogen gewoon op het forum worden besproken. De code voor de korting is namelijk openbaar, je kunt 'm overal zo vinden en gebruiken. Ook de boekingssites die de code accepteren zijn gewoon door iedereen te linken. Als je met de code direct een boeking bij Alamo doet, staat er nergens in de overeenkomst dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen als je die code gebruikt.

De criteria voor dit tarief zijn gewoon niet duidelijk bepaald. Je moet werkzaam zijn in de branche, zegt VAS. Of zijn geweest......Er is echt geen wereldwijd uniform en herkenbaar pasje voor alle reisbranche....En wat als je kantinejuffrouw bij D-reizen bent? Of boekhouder.....Maar goed, het staat er en daarom is er ook verschilende keren gewaarschuwd om niet via VAS te boeken als je je niet kwalificeert.

In de VS barst het van de couponnen, kortingscodes etc. en allemaal voor 'speciale' doelgroepen. Het gaat een bedrijf maar om een ding: omzet genereren. Wanneer een bepaalde target is gehaald, wijzigt men de code.

En dan nog even het argument "politie erbij"........Schei nou toch uit, alsjeblieft. Wat zou de aanklacht dan moeten zijn? Je hebt immers, als het goed is, een schriftelijke overeenkomst dat Alamo je onder bepaalde voorwaarden een bepaalde dienst levert en dat jij daar een bepaalde vergoeding voor betaald. In die overeenkomst staat helemaal niets over de voorwaarde dat je in de reisbranche werkzaam zou moeten zijn, terwijl ze toch gewoon de code tijdens de reservering hebben geaccepteerd.

Alamo kan hooguit eenzijdig beslissen dat ze vinden dat je je bij nader inzien niet kwalificeert voor dit bepaalde tarief. Zonder schriftelijke voorwaarden lijkt me dat juridisch nogal lastig te bewijzen, maar goed ze kunnen de overeenkomst ontbinden. In dat geval neemt men best zijn verlies, dan wordt de overeenkomst met wederzijds goedvinden ontbonden. That's it.

De overeenkomst met Alamo staat vol kleine lettertjes waaraan je allemaal moet voldoen. Ik heb vergeefs gezocht naar de restrictie die zou maken dat er wordt gefraudeerd als je voor dit tarief opteert. Maar misschien heb ik niet goed gezocht en vindt iemand anders hem wel. Dan horen we dat graag hier op het forum. Tot die tijd houden we het er maar op dat de term fraude niet van toepassing is als je bij Alamo boekt en voor een aantrekkelijk tarief opteert.

jarjarbinks
10-06-11, 17:54
Voor de Alamo Insiders: De korting op de reguliere tarieven is helemaal niet verkeerd, zeker als je zonder tank benzine en 2e chauffeur huurt. Zoals altijd geldt; de tarieven zijn afhankelijk van het seizoen, vraag en aanbod type auto en ophaallocatie. Vergelijken dus, altijd!


Teleton, wat je hier aangeeft kan ik niet vinden, dat wil zeggen heb nu een full size SUV voor 3 weken prijs net boven de 800 euro. Probeer ik dit bij Alamo en insider (want dat ben ik ondertussen) dan kom ik ruim boven de $2000,-. Dat vind ik nogal een verschil. Nogmaals ik spreek niet over VAS andere codes, alleen insider. Doe ik iets fout?

[verwijderd]
11-06-11, 04:12
Fraude en de politie erbij halen is wel erg ver gezocht Michael. Als je op Google gaat zoeken naar codes wordt je er mee dood gegooid en al die codes zou je dan niet zomaar mogen gebruiken volgens jou ?

Nee, dan moeten de bedrijven het maar beter afschermen en als ze je er op aanspreken hou je je van de domme, er staat nml. nergens in het verhaal dat je bij een reisorganisatie moet werken. En nu werkt mijn schoonvader voor een reisbureau en deze heeft geen pasje o.i.d. dat hij daar werkt, dus bewijzen is ook niet voor een ieder weggelegd als ze werken in de reisbranche.

Teleton
11-06-11, 08:49
Probeer ik dit bij Alamo en insider (want dat ben ik ondertussen) dan kom ik ruim boven de $2000,-. Dat vind ik nogal een verschil. Doe ik iets fout? Ik had even niet 'jullie' periode in gedachten, maar heb een willekeurige drie weken in juli genomen om te vergelijken.

De reguliere prijs voor een Full size SUV voor drie weken, excl benzine en excl 2e chauffeur is $2535.
Een Alamo Insiders Member betaalt $2080, excl benzine en inclusief 2e chauffeur.
De prijs met de code voor deze auto is onwaarschijnlijk aantrekkelijk........
Je doet dus niets 'fout' er zit nu eenmaal een enorm verschil in de verschillende tarieven in deze (luxe) categorie.
Je Insiderkorting is in dit voorbeeld zo'n 18% en je hebt altijd een gratis 2e chauffeur, wat ook een aanzienlijke besparing oplevert. In sommige gevallen komt dit totale voordeel akelig dicht in de buurt bij retailprijzen van de grote aanbieders of het valt soms zelfs voordeliger uit. Maar het blijft steeds weer een kwestie van vergelijken.....Succes met de keuze!

jarjarbinks
11-06-11, 12:43
Teleton, bedankt voor het kijken, die prijzen die je noemt komen mij ook bekend.
Nu dan heb ik een mooie prijs gekregen voor de wagen.

Gaan we over de prijs van de auto 'gerust' op vakantie. \\:D/

Weet iemand die een auto heeft gehuurd bij Alamo in Miami of er ook een extra balie is voor Alamo Insiders? Of moeten we gewoon in de rij.

We horen het graag.

corrus
11-06-11, 13:06
Weet iemand die een auto heeft gehuurd bij Alamo in Miami of er ook een extra balie is voor Alamo Insiders?
Ja, dat weet ik... :mrgreen:
Er bestaat op zowel op Orlando als Miami geen speciale "Alamo Insiders" balie...
Je zult dus gewoon, nét als iedereen, in de rij moeten tussen het "gewone volk" :lol: :lol: :lol:

Teleton
11-06-11, 14:07
aan we over de prijs van de auto 'gerust' op vakantie. \\:D/Heb je al geboekt? Nog gekeken met de coupon of je voor een double upgrade in aanmerking komt? Op de site vandaag:
Ik heb inmiddels wel gekeken....#-o. Geldt niet voor iedere categorie: Available on Compact through Midsize Cars

Toegevoegd:

Bovendien is de dubbele upgrade alleen geldig voor huur t/m 31 augustus. Enkele upgrade geldig t/m 31 december.

Maar misschien is iemand anders er wel mee geholpen. Een dubbele upgrade betekent m.i. van midsize naar een full-size. Dat betekent een voordeel van pakweg 20 dollar per week. Kies je voor een compact, dan krijg je een standard, dat scheelt 27 dollar per week. Bij boeking krijg je een voucher die je bij het ophalen moet tonen.



Upgrade Deals (return to top) (https://www.alamo.com/genericPageTemplate.do?page=alamo-insiders-information#top)

Double Upgrade: Alamo Insiders exclusive offer. To qualify you must be an Alamo Insiders member. Membership number must be included in your reservation along with coupon code AU2852SDA. To access all Alamo Insiders exclusive deals log in at Alamo.com, then click on the Insider Deals banner.

Single Upgrade: Request coupon code AU2729MJW at time of reservation

Upgrade offers valid at participating Alamo locations in the US. Driver must meet standard age, driver and credit requirements. Reserve a compact through midsize car. Upgrade applied at the time of reservation. Available for rentals picked up by August 31, 2011. 24-hour advance reservation required. Blackout dates may apply. Can not be combined with any other discounts or coupons. This offer may change without notice and void where prohibited.

hrjhaan
11-06-11, 15:44
Weet iemand die een auto heeft gehuurd bij Alamo in Miami of er ook een extra balie is voor Alamo Insiders? Of moeten we gewoon in de rij.

Ik had in eerste instantie ook een boeking gedaan bij Alamo. De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat als je een Members Only lidmaatschap hebt, dat je dan rechtstreeks naar de garage mag lopen en dat je dan niet in de rij hoeft bij de balie.

jarjarbinks
11-06-11, 16:33
Heb je al geboekt? Nog gekeken met de coupon of je voor een double upgrade in aanmerking komt?


Ja ik heb geboekt, maar kan weer direct annuleren. Als ik dezelfde voorwaarden zie en het is aanzienlijk goedkoper dan gaan we weer om.
Alamo blijft Alamo natuurlijk via wie ik dit boek is niet zo van belang.

Alleen als je rechtstreeks bij Alamo boekt kan ik de Insider gebruiken (ook niet officieel). HRJHAAN; vreemd dat je dit te horen kreeg want alleen met een US of Canadees rijbewijs mag dat. Dat Teleton en anderen het ook doen en goed gaat is mooi meegenomen, maar voor hetzelfde geld konden terug getuurd worden.

Wat ik nu heb is een full size SUV (FFAR) van 24 juli t/m 14 augustus.
Dit voor € 841 euro inclusief benzine tank en meerdere bestuurders.

Teleton
11-06-11, 16:37
als je een Members Only lidmaatschap hebt, dat je dan rechtstreeks naar de garage mag lopen en dat je dan niet in de rij hoeft bij de balie.

Mmmmmm...een Members Only lidmaatschap bestaat al heel lang niet meer bij Alamo. Hiervoor is het Alamo Insiders lidmaatschap in de plaats gekomen. En de voorwaarden worden ook regelmatig aangepast. Het belangrijkste voordeel voor 'ons' europeanen lijkt nu nog dat er geen kosten zijn voor de tweede chauffeur. Da's een aanzienlijke besparing en het lidmaatschap is gratis, dus da's niet verkeerd.

Voor wat betreft het direct doorlopen naar de garage lijkt er een eind aan deze luxe gekomen te zijn. In de voorwaarden (https://www.alamo.com/index.do?action=/genericPageTemplate&page=alamo-insider-terms) van het Insiders lidmaatschap, die in mei overigens zijn aangepast, vind ik het iig niet meer terug. Bij de online check in (https://www.alamo.com/index.do?action=/genericPageTemplate&page=alamo-insider-terms) is inmiddels ook weer in de voorwaarden opgenomen dat dit alleen nog maar mogelijk is als je over een USA/CAnadees paspoort beschikt. Ik heb zelf geen confirmationnumber, dus ik kan niet nagaan wat er gebeurt als je toch een poging waagt.

Het ziet er naar uit dat we weer terug zijn bij af.....blij in de rij!

http://img42.imageshack.us/img42/9607/alamocheckin.png (http://img42.imageshack.us/i/alamocheckin.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

jarjarbinks
11-06-11, 16:41
inmiddels ook weer in de voorwaarden opgenomen dat dit alleen nog maar mogelijk is als je over een USA/CAnadees paspoort beschikt. Ik heb zelf geen confirmationnumber, dus ik kan niet nagaan wat er gebeurt als je toch een poging waagt.

Het ziet er naar uit dat we weer terug zijn bij af.....blij in de rij!


Tja dat idee had ik ook, je hebt geluk dat als je het wel lukt (;) hè Teleton)

Teleton
11-06-11, 16:45
Dat Teleton en anderen het ook doen en goed gaat is mooi meegenomen, maar voor hetzelfde geld konden terug getuurd worden. .

Nee hoor, niks mooi meegenomen, niks 'niet officieel" en dus ook niks niet terugsturen. Het stond altijd gewoon in de voorwaarden maar die zijn sinds mei gewijzigd. Voor mij was het doorlopen de belangrijkste reden om aan het programma deel te nemen, een tweede chauffeur heb ik immers niet nodig. Ik had altijd keurig een bevestiging van Alamo dat ik had ingecheckt. Dit werd bij de ingang van de garage ook gecontroleerd. Als je dat formulier niet had, werd je terug gestuurd.


Wat ik nu heb is een full size SUV (FFAR) van 24 juli t/m 14 augustus.
Dit voor € 841 euro inclusief benzine tank en meerdere bestuurders. DA's een mooi prijsje, toch?

jarjarbinks
11-06-11, 16:50
DA's een mooi prijsje, toch?

Zeker een mooie prijs, was en ben ik ook heel tevreden mee.

Verwachte eigenlijk dat als je insider bent dat je die bedragen ongeveer kunt benaderen. Ik kijk echt niet op een paar tientjes, maar het viel mij op dat er heel veel tussen zit (€ 841,- of $ 2000,- ).

En ja je hebt helemaal gelijk dat de voorwaarden voor mei anders waren dan nu. Ik bedoel ook als je dit nu lukt heb je geluk.

Michael
11-06-11, 20:01
Fraude en de politie erbij halen is wel erg ver gezocht Michael. Als je op Google gaat zoeken naar codes wordt je er mee dood gegooid en al die codes zou je dan niet zomaar mogen gebruiken volgens jou ?.
Nee hoor, dat heb ik ook helemaal niet geschreven. Het gaat hier in dit specifieke geval om een speciale korting waar men ook een travel/ Corporate ID nummer voor nodig heeft. Daar kom ik later op terug

Nee, dan moeten de bedrijven het maar beter afschermen en als ze je er op aanspreken hou je je van de domme, er staat nml. nergens in het verhaal dat je bij een reisorganisatie moet werken. .
Nou dat staat er dus wel. Teleton geeft je echter een link waarvan deze identificatiecode al is ingegeven. En dat staat er niet bij. Alamo gaat zelfs verder dan dat en schrijft in 2 talen het volgende;
A travel industry proof is required at time of pick up
Vor Ort ist ein Touristiker Nachweis zu erbringen


En nu werkt mijn schoonvader voor een reisbureau en deze heeft geen pasje o.i.d. dat hij daar werkt, dus bewijzen is ook niet voor een ieder weggelegd als ze werken in de reisbranche.
Zoals hierboven omschreven is er niet perse een pasje nodig. Je moet simpelweg kunnen bewijzen dat je in de reisindustrie werkzaam bent. Hoe jij dat doet is jouw zaak.
Maar over het algemeen hebben aangesloten reisorganisaties een legitimatiebewijs waarop vermeld een internationaal IATA(N) nummer.

Michael
11-06-11, 20:16
Het is geen fraude, jij vindt het fraude.
Helaas. Het is wel degelijk fraude. Jij vindt het geen fraude. Zoek het eens op. Heb ik ook gedaan J.
En als je je er niet prettig bij voelt, moet je het vooral niet doen. Er wordt ook niemand aangezet tot fraude. Op het forum wordt gemeld dat er een code is en hoe je die kunt gebruiken om voor een bepaald tarief in aanmerking te komen. Net zoals hier de laagste prijs wordt vermeld voor een SeaWorld ticket. Al dan niet met gebruik van een Pepsi code. Terwijl er helemaal geen blikje Pepsi is gekocht...... En soms heeft iemand daar een vraag over. En die wordt beantwoord. Daarmee zet je toch niemand aan om een overtreding te begaan?
Voor wat betreft het aanzetten tot fraude. Je geeft een how to hoe je de eventuele controle door Alamo kan omzeilen, door een Insider overeenkomst te sluiten die je direct naar de garage laat gaan. Helaas zijn de voorwaarden inmiddels veranderd en gaat dit niet meer lukken (Echter kan de Alamo medewerker bij de “booth” nog steeds om deze legitimatie vragen). Eigenlijk weet je dus al dat het fout kan gaan.


Methode 1;

In methode 1 geef je een link https://www.alamo.com/index.do?action=resRentalInfo.do&iataNumber=AL005270&contractId=TIND1&countryOfResidenceCode=DE&source=deGeneric
Naar een pagina waar Floridaforumleden naar toe kunnen gaan. Dit is een pagina die al ingelogd is voor medewerkers uit de reisbranche waarvoor je een unieke IATA code nodig hebt. Dit is te zien door met de rechtermuisknop op properties te gaan. Je kunt dan zien dat er al een code is ingevoerd, die uniek is en een affiliate identificeert. Kennelijk heb je die bemachtigd en al ingevuld of heb je deze link ook slechts gekregen. Ik denk persoonlijk dat je hem van het AllesAmerika forum http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=26569&sid=a436deda4e06dc54eeb8f2270346e56b
hebt aangezien er daar al sinds februari 2010 een discussie over loopt. Dit is niet zuiver op de graat te noemen. Ik noem het fraude! Ook zul je lezen op dit forum dat ik niet alleen zo denk. Zeker vanaf pagina 2.
Degene die dus vanaf hier een boeking gaat maken is verantwoordelijk voor de door hem of haar ingevulde gegevens.
http://img90.imageshack.us/img90/3214/teletoninvulveld.jpg (http://img90.imageshack.us/i/teletoninvulveld.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Bovenstaand is de pagina die ervoor zit.
http://img543.imageshack.us/img543/5651/teletoninvulveldmethode.jpg (http://img543.imageshack.us/i/teletoninvulveldmethode.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Dit is jouw pagina. Hier zie je duidelijk dat er al een code is gegeven (TIND1).
Maar de discussie op dit forum gaat niet over fraude. Hierover heeft de forumleiding zelfs een uitspraak gedaan. VAS, de code en de methode mogen gewoon op het forum worden besproken. De code voor de korting is namelijk openbaar, je kunt 'm overal zo vinden en gebruiken. Ook de boekingssites die de code accepteren zijn gewoon door iedereen te linken. Als je met de code direct een boeking bij Alamo doet, staat er nergens in de overeenkomst dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen als je die code gebruikt.


Jazeker. Je moest tenslotte een corporate ID geven, die je deze korting geeft.

Methode 2

Als je inderdaad naar de door jou gegeven link gaat, http://www.vacationatsea.de/index.php/en/discounted-carrental/alamo
En ook hier de rechtermuisknop gebruikt zie je dat deze pagina een affiliate pagina is.
Wat in gewoon Nederlands, een lidmaatschap, betekent. Onderaan wordt je vervolgens nog gewaarschuwd.

De criteria voor dit tarief zijn gewoon niet duidelijk bepaald. Je moet werkzaam zijn in de branche, zegt VAS. Of zijn geweest......Er is echt geen wereldwijd uniform en herkenbaar pasje voor alle reisbranche....En wat als je kantinejuffrouw bij D-reizen bent? Of boekhouder.....Maar goed, het staat er en daarom is er ook verschilende keren gewaarschuwd om niet via VAS te boeken als je je niet kwalificeert.

Ook hier geef je zelf al toe dat er al verschillende keren gewaarschuwd is om niet te boeken als je je niet kwalificeert.
Vervolgens staat er meerdere malen op de site een waarschuwing dat je je moet identificeren (onderaan).
A travel industry proof is required at time of pick up.
Vor Ort ist ein Touristiker Nachweis zu erbringen.
Er zijn meerdere manieren om je te identificeren. Deze zal ik hier niet gaan benoemen, maar ze zijn er wel degelijk. Tenslotte is het jouw probleem als men vraagt om ID.

In de VS barst het van de couponnen, kortingscodes etc. en allemaal voor 'speciale' doelgroepen. Het gaat een bedrijf maar om een ding: omzet genereren. Wanneer een bepaalde target is gehaald, wijzigt men de code.

Nou hier zijn de meningen op internet nogal over verdeeld. Alamo geeft dit tarief aan medewerkers in de reisbranche om het positief kennis te laten maken met Alamo. Hier kunnen namelijk altijd inkomsten uit voortvloeien als dezelfde medewerkers Alamo positief adviseren.

En dan nog even het argument "politie erbij"........Schei nou toch uit, alsjeblieft. Wat zou de aanklacht dan moeten zijn?

Hier heb ik op gegoogled wat bovenstaande handelingen nu precies voor gevolgen hebben en kwamen er de volgende woorden uit. Valsheid in geschrifte, oplichting en nog meer van dit soort termen. Het is minimaal niet pluis.
Je hebt immers, als het goed is, een schriftelijke overeenkomst dat Alamo je onder bepaalde voorwaarden een bepaalde dienst levert en dat jij daar een bepaalde vergoeding voor betaald. In die overeenkomst staat helemaal niets over de voorwaarde dat je in de reisbranche werkzaam zou moeten zijn, terwijl ze toch gewoon de code tijdens de reservering hebben geaccepteerd.

Dat zeg je helemaal juist. Maar pas nadat je een affiliate/ corporate ID code hebt gegeven. En die voorwaarden daar voldoe je simpelweg niet aan, want je bent immers geen persoon werkzaam in de reisbranche

Alamo kan hooguit eenzijdig beslissen dat ze vinden dat je je bij nader inzien niet kwalificeert voor dit bepaalde tarief. Zonder schriftelijke voorwaarden lijkt me dat juridisch nogal lastig te bewijzen, maar goed ze kunnen de overeenkomst ontbinden. In dat geval neemt men best zijn verlies, dan wordt de overeenkomst met wederzijds goedvinden ontbonden. That's it.

En daar sta je dan. In het meest gunstige geval ontbindt men de overeenkomst en heb je geen auto.

De overeenkomst met Alamo staat vol kleine lettertjes waaraan je allemaal moet voldoen. Ik heb vergeefs gezocht naar de restrictie die zou maken dat er wordt gefraudeerd als je voor dit tarief opteert.

Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk helemaal geen zin in dit soort discussies, maar in dit geval vond ik het toch minstens misleidend te noemen.
Dat je door onjuist handelen een bepaald tarief hebt verkrijgt met bovenstaande methodes, is nu hopelijk duidelijk.

Maar misschien heb ik niet goed gezocht en vindt iemand anders hem wel. Dan horen we dat graag hier op het forum. Tot die tijd houden we het er maar op dat de term fraude niet van toepassing is als je bij Alamo boekt en voor een aantrekkelijk tarief opteert.

Ik wil nog wel kwijt dat ik denk dat jij de forum of blog lezer gewoon wat mogelijkheden of zelfs een leuke deal wilt bezorgen, maar dit is er wel één die een gevaarlijke kick back kan geven :sad:.

[verwijderd]
12-06-11, 04:24
Toch blijf ik erbij dat jij wel in het extreme zoekt, ben benieuwd of je dit altijd met alles doet in het dagelijkse leven ? Want dan rij je vast ook nooit te hard. :-k

Overigens vermeld Teleton volgens mij ook de risico's in het verhaal omtrent die code, dus hij verzwijgt verder NIETS.

Het is en blijft je eigen risico als je met dit soort codes werkt.

Teleton
12-06-11, 07:56
De site van Alamo.de en .com is goed tegen fraude bestand. Op het moment dat je boekt wordt fraude of misbruik van couponnen onmiddelijk geregistreerd en wordt in rood aangegeven waar je aan moet voldoen als je voor een bepaalde korting in aanmerking wil komen. In het geval van deze code is dit nooit het geval.
Alamo nodigt je van harte uit om een code in te voeren, zie hiervoor de tekst op het aanvraagformulier. Alle andere plaatjes komen van sites waar nu juist gedurende de hele discussie voor wordt gewaarschuwd om deze niet te gebruiken.

This section is not required for rate quote/reservation purposes. If you have a specific rate, promotional, association or coupon code, please enter it here: ID/CORP ID
http://img713.imageshack.us/img713/1944/boekingalamo.png (http://img713.imageshack.us/i/boekingalamo.png/)

theovg
12-06-11, 08:04
Online check in heb ik wel geprobeerd maar het gaat niet met een europees rijbewijs.

Teleton
12-06-11, 10:02
De overeenkomst met Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211) staat vol kleine lettertjes waaraan je allemaal moet voldoen. Ik heb vergeefs gezocht naar de restrictie die zou maken dat er wordt gefraudeerd als je voor dit tarief opteert.

Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk helemaal geen zin in dit soort discussies, maar in dit geval vond ik het toch minstens misleidend te noemen.
Dat je door onjuist handelen een bepaald tarief hebt verkrijgt met bovenstaande methodes, is nu hopelijk duidelijk.


Wat een verhaal voor iemand die geen zin in een discussie heeft.

Eerst even voor de duidelijkheid: laten we de dsicussie beperken over wat hier op het forum over dit onderwerp is gewisseld. Je citeert uit en verwijst naar mijn blog. Mag ik nu eens opmerken dat dat ethisch niet in de haak is en als je citeert, vertel dan het complete verhaal. Je bent als gast welkom op mijn blog, maar het gaat niet aan om de teksten hier op het forum te publiceren.

In mijn bericht van 21 maart op dit forum geef ik expliciet aan welke risico's iemand neemt als de code wordt gebruikt. Dit is bijvoorbeeld het geval als de restricties/voorbehouden op een site worden genegeerd.

Wanneer iemand de code bezit en deze op de site van Alamo.com of de invoert in het vakje ID/ Corpid, zijn er geen restricties/voorbehouden of beperkingen. Alamo accepteert de code en gaat de overeenkomst met je aan.

De conclusie van je verhaal deel ik dan ook niet. Je argumentatie rammelt, is onvolledig en selectief. Dat zal te maken hebben met het feit dat je er eigenlijk geen zin in had.

Moreel kan je je tegen het gebruik van de code verzetten, da's heel nobel van je. Juridisch is er niets aan de hand wanneer je naar de alamosite gaat, de gegevens inclusief de code in het vakje ID/Corpid verstrekt en vervolgens een aanbod van Alamo krijgt waar geen enkele restrictie gemaakt wordt m.b.t de code.

Misleidend? Lees mijn bericht van 21 maart op dit forum nog eens.
Onjuist handelen? Niks onjuist, kom dan eens met de voorwaarden van Alamo waaruit blijkt dat het gebruik onjuist is. Dan lever je een wezenlijke bijdrage aan de discussie. Morele praatjes helpen niet. Je plaatjes van andere sites zijn niet relevant, hooguit een aanvulling op de waarschuwingen die ik er zelf al voor heb gegeven.

Hoe je aan de ID code komt is juridisch niet van belang; als je hem hebt en je wil hem gebruiken staat niets je in de weg omdat er, als je direct bij alamo boekt, geen voorwaarden aan gesteld zijn en ook tijdens en na de boeking niet worden gesteld.

pzomerdijk
12-06-11, 20:49
Heren.... heren..... De code is bekend en laat verder iedereen zelf bepalen of ze de code wel of niet hanteren. Jullie zijn beiden haantjes en dus hebben jullie beiden een beetje gelijk.... Argumenten zijn nu wel duidelijk toch voor alle forumleden.

Michael
12-06-11, 22:35
Eerst even voor de duidelijkheid: laten we de dsicussie beperken over wat hier op het forum over dit onderwerp is gewisseld. Je citeert uit en verwijst naar mijn blog.


Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb de tekst dan ook aangepast :wink:

Teleton
13-06-11, 09:58
Ik heb de tekst dan ook aangepast :wink: Waarvoor dank! Een sportieve reactie verdient waardering.

RLS
17-06-11, 17:39
Verhuurder: Alamo


Ondanks het feit dat de Traverse qua model onder de Tahoe zit werd deze toch als FullSize SUV verhuurd. En.... natuurlijk kwam men weer met het verhaal dat ik voor $175 extra een Cadillac Escalade kon huren. Gezien de grootte van de Tahoe daar toch maar vanaf gezien ;)

Ik vind het gek (niet dat ik je niet geloof natuurlijk) dat ze mij aangeven geen Escalade meer in de vloot te hebben zitten. Ik zou deze graag een keertje huren, heb navraag gedaan, maar bleek in Orlando niet mogelijk.

knaapje
17-06-11, 18:43
Als ik zijn postings goed begrijp heeft hij de auto in Ft. Myers opgehaald.
Kan best zijn, dat er in Orlando dus geen was of niet verhuurd wordt.
Knaapje

laredo
17-06-11, 23:06
wie via alamo.be of .nl boekt kan de code VAKBEURS2011 ingeven, krijg je 15€ korting.altijd mooi meegenomen.

Thanks, code werkt nog steeds!

Uiteindelijk geen risico genomen met vage codes maar op safe gespeeld. Heb nu voor 200€ 10 dagen een economycar gehuurd bij alamo met goldpakket.

tomenvalesca
18-06-11, 08:43
graag gedaan ;-)

jarjarbinks
18-06-11, 14:22
Ik vind het gek (niet dat ik je niet geloof natuurlijk) dat ze mij aangeven geen Escalade meer in de vloot te hebben zitten. Ik zou deze graag een keertje huren, heb navraag gedaan, maar bleek in Orlando niet mogelijk.

Vorig jaar hadden ze hem nog wel. Je kon hem niet van te voren reserveren (vertelde de baliemedewerker) maar je kon hem krijgen bij een plaatselijke upgrade in Orlando.

Teleton
19-06-11, 12:11
Alamo.com heeft de boekingssite gewijzigd. Kreeg je tot voor kort als Nederlandse Insider een prijsopgave inclusief cdw en met tenminste 10 % korting en een gratis 2e chauffeur, nu krijg je de prijsopgave exclusief cdw. Wanneer je de cdw (23,99 per dag) apart bijboekt, ben je erg duur uit. Het voordeel van de gratis 2e chauffeur wordt zo volledig teniet gedaan.

De voordelen voor Europeanen zijn dus in de loop der tijd steeds minder geworden. Voor zover ik kan nagaan is het vermijden van de balie afgeschaft en mogen Insiders uit Nederland weer gewoon in de rij. Ik heb er overigens een vraag over in behandeling, maar volgens mij begrijpen ze het probleem niet goed.

Het antwoord op de vraag of het direct doorlopen naar de garage is afgeschaft voor houders van een Nederlands rijbewijs luidt:
A passport may be required if using a International Drivers Licence Daar word je dus niet erg veel wijzer van. Als er recente ervaringen zijn op dit gebied, dan hoor ik ze graag.

laredo
19-06-11, 16:04
Met een economy car is er geen upgrade mogelijk als insider toch?

Teleton
19-06-11, 16:31
Met een economy car is er geen upgrade mogelijk als insider toch? Bedoel je de gratis upgrade? Deze actie loopt tot 31 december van dit jaar en is geldig voor compact-, standard- en midsize cars. Je krijgt dan bij de boeking een kortingscode die direct tijdens de boeking wordt verwerkt. Standard wordt bijvoorbeeld fullsize, wat op zich een goede deal lijkt.

Maarrrrrrr........ ook hier geldt weer dat de huur exclusief cdw van $ 23,99 per dag wordt aangeboden. Weg voordeel, uiteindelijk ben je veel duurder uit.......goed opletten dus.

laredo
19-06-11, 21:07
Bedoel je de gratis upgrade? Deze actie loopt tot 31 december van dit jaar en is geldig voor compact-, standard- en midsize cars. Je krijgt dan bij de boeking een kortingscode die direct tijdens de boeking wordt verwerkt. Standard wordt bijvoorbeeld fullsize, wat op zich een goede deal lijkt.

Ja, die bedoelde ik inderdaad. Heb nu zelf via Alamo voor 199 euro voor 10 dagen een economy car gehuurd met het gold pakket, maar kom dan dus sowieso niet in aanmerking. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een voucher was voor de upgrade. Mijn fout dus, maar al met al ben ik tevreden voor 200 euro, 10 dagen een auto. Vorig jaar had ik 3 weken een economy, was een Hyundai Accent, prima auto en voor mij en mijn vriendin groot genoeg. In NL vergelijkbaar met VW Jetta of Opel Astra. Als ik die dit jaar weer krijg hoor je mij zeker niet klagen!

DLAL
28-06-11, 12:44
Zijn er voorwaarden verbonden aan het gebruik van de code VAKBEURS2011 ?
Deze code geeft 15,= korting als je via alamo.nl boekt.

Njit
28-06-11, 13:06
Ik denk het niet. Maar ik zou sowieso de prijs vergelijken met USAReisen.de / eautohuur.nl. Best kans dat die sowieso goedkoper uitvallen.

DLAL
28-06-11, 21:17
@Njit: dank voor de tip, ik moet 2 dagen huren en dan is het verschil erg klein.

Rune
03-07-11, 23:07
Ik heb voor het eerst bij Alamo gehuurd. Op het vliegveld de car rental shuttle bus, bij de desk vouchers ingeleverd, aangegeven dat ik geen upgrade wilde, daarna met de lift naar beneden en kon ik kiezen uit twee rijen auto's

terug zo leeg mogelijk inleveren, want je hebt voor één tank betaalt, de bordjes goed volgen, je zet hem in de rij neer, er werd gevraagd of alles in orde was, er werd iets gescand en hop we konden zo met de shuttle naar de cruiseboten

prima ervaring, zou de volgende keer weer voor hun kiezen

PENPE
03-07-11, 23:10
@Rune;
Op welk vliegveld was dit ? :roll:

Rune
04-07-11, 10:51
@Rune;
Op welk vliegveld was dit ? :roll:

sorry

Miami int airport

Essie72
05-07-11, 23:06
We hebben via internet de 'Save Time' even ingevuld. Alle gegevens, zoals rijbewijsgegevens etc (ook van bijrijder) allemaal al ingevuld. Reservering met barcode al uitgeprint. Scheelt allemaal tijd. Lekker na zo'n lange vlucht en nog een stukkie rijden voor de boeg.

Maarrr wat me niet helemaal duidelijk is, is of we nu meteen door mogen naar de garage om een auto uit te zoeken, of dat we alsnog wel in de rij moeten staan.... Of is dat alleen als je insider bent?

LVO
05-07-11, 23:30
Volgens mij nog /weer eerst naar de balie voor het ophalen van een contract..

mattrob
06-07-11, 02:41
Helaas, wij hebben het afgelopen dagen meegemaakt. SaveTime scheelt inderdaad tijd, maar je mag/kan alleen direct de garage inlopen als je 'online ingechecked' bent, maar dat kunnen wij als Nederlander niet. Dus je moet toch naar de balie om het contract te laten uitprinten en ondertekenen. Ik heb het persoonlijk van de manager (wel op Los Angeles Airport) gehoord.

hannie
06-07-11, 06:45
Hier de vraag die ik gesteld heb, en het antwoord van Alamo.
Ik begrijp hier uit dat ik de self sevice kiosk mag gebruiken.
Was in de veronderstelling dat dat ook alleen kon met een US driverslicence. Misschien nu dus toch geschikt voor insiders???

I rented a car on your site.
I am an insider and I will pick up the car at Miami airport.
Is online check inn and proceed directly to the garage possible for me? ( i am from europe)
best regards,


Thank you for your email.

If the location you plan to rent from, offers the Kiosk service; as an Insiders member you are able to use it.

To qualify for Online Check-In, you must: Meet minimum rental age requirements, Have a valid U.S. or Canadian driver's license, and Provide a valid major credit card.

Please feel free to email us again if you have any other requests or questions, and thank you for renting with Alamo.

Sincerely,
Cathy

sonja
06-07-11, 07:33
Hier de vraag die ik gesteld heb, en het antwoord van Alamo.

To qualify for Online Check-In, you must: Meet minimum rental age requirements, Have a valid U.S. or Canadian driver's license, and Provide a valid major credit card.


Denk niet dat het kan tenzij je een U.S. of Canadees rijbewijs hebt.

hannie
06-07-11, 08:38
Online check inn is iets anders dan de kiosk service!

Als je de kiosk kan gebruiken hoef je ook niet in de rij aan de balie.

corrus
06-07-11, 09:33
Gebruik die kiosk dan maar... :roll:

RLS
06-07-11, 22:25
Aan welk (dag) bedrag moet je denken om een mid-size SUV te upgraden naar een Escalade? Er even vanuit gaande dat de Escalade überhaupt nog in de vloot bestaat.

Ta2 Gerrit
06-07-11, 23:31
Het zou me niet verbazen als dat meer dan 50 usd per dag zou kosten, zeker als je er om gaat vragen.
Escalade valt onder de Premium SUV's en die zijn zelfs bij de goedkope aanbieders al dubbel zo duur als de Fullsizers, en de midsize SUV zit daar nog 2 klassen onder.

http://img692.imageshack.us/img692/1218/suvx.jpg (http://img692.imageshack.us/i/suvx.jpg/)

marijke8
07-07-11, 17:00
Zat net op de site van usareisen.de. Maar deze prijsklasse kan ik niet vinden.
Graag jou hulp

Ta2 Gerrit
07-07-11, 22:21
Als je gewoon bij auto zoeken op SUV klikt bij Alamo krijg je dit plaatje.
Ook Hertz heeft een Premium SUV, maar geeft (bij usareisen) geen prijsopgave.

Dollar voert ook een Premium SUV, maar dat is een Tahoe (o.s.), die valt bij "de anderen" gewoon onder de normale Fullsize.

marijke8
07-07-11, 23:46
Dank je voor het uitzoeken

RLS
08-07-11, 13:27
Dollar voert ook een Premium SUV, maar dat is een Tahoe (o.s.), die valt bij "de anderen" gewoon onder de normale Fullsize.

Als ik op de site van Alamo kijk, zie ik dat de Suburban bij hen onder Premium valt, geen Escalade.

https://www.alamo.nl/huurautos/usa/

Ta2 Gerrit
08-07-11, 14:57
Je hebt helemaal gelijk. Die vallen bij Alamo (.com) onder de Luxury SUV's, en die vindt je bij de Europese brokers niet (of zelden) terug in hun aanbod.

Maar ik heb hem wel eens aangeboden gekregen als Premium. Wij zijn toen voor de Suburban gegaan i.v.m. de ruimte.

Nirak
13-07-11, 20:58
Na via alamo.nl 'insider' te zijn geworden en de save time informatie daags voor onze vlucht (begin april 2011) ingevuld te hebben zijn wij op MCO 'gewoon' rechtstreeks de garage ingelopen en gewapend met de hele papierwinkel (inclusief de toen geldige upgrade voucher van intermediate naar full size) en onze liefste glimlach gevraagd of dit alles voldoende was om een auto uit de rij te 'pakken'.
Het was 'no problem', ware het niet dat de upgrade voucher wel even geregistreerd moest worden. De medewerker in de garage deed dit ter plekke (Hierdoor kreeg ik trouwens wel een contract uitdraai ter ondertekening).
In no time reden we richting hotel voor onze welverdiende nachtrust.

De auto was rechtstreeks geboekt op de site van alamo.nl

Geen idee of dit nu een uitzondering is geweest of regel, maar in ieder geval scheelde het ons wel een poosje wachten in de balie rij.

RLS
13-07-11, 21:16
Ik ben Insider, en heb zojuist de savetime optie gebruikt, maar krijg gewoon de melding om je aan de balie te melden.
Status: Booked
Here's what you do to pick up your car: Take the elevator down to the first level, Alamo is located in the middle of the first floor in the airport terminal. Proceed to the counter obtain your rental agreement and vehicle keys.

jarjarbinks
13-07-11, 23:19
Officieel moet als niet Amerikaan of Canadees altijd naar de counter.
Ook al heb een een pasje van Insiders, dit maakt niet uit. De regels zijn namelijk gewijzigd.
Iedereen die er zo doorheen komt (dus rechtstreeks naar de garage) en dan een auto krijgt heeft geluk.

Volgens het Engelse forum zou je als je Save Time hebt kunnen invullen in plaats van de counter ook de kiosk kunnen nemen. dit zijn de computer naast de counter. Volgens de site zou je hier ook snel door heen kunnen, nogmaals mits je Save Time hebt kunnen invullen (inclusief eventueel extra drivers).

Ga het in Miami volgende week zondag zelf maar eens proberen.

mattrob
14-07-11, 06:26
Ik heb 1,5week terug hetzelfde gedaan, gewoon gelijk naar de auto's gelopen. Daar werd ik wel geholpen en kreeg ik van de manager te horen dat je eigenlijk wel naar binnen moet gaan, omdat het aanmaken en uitprinten contract niet door iedereen gedaan kan worden; de meeste 'dames' bij de slagboom kunnen dat niet. Ik had het toevallig bij iemand gevraagd die het wel kon.

Dus ja, je kan het inderdaad proberen (en ik probeer het denk ik volgende keer ook weer), maar omdat je contract e.d. toch opgemaakt en ondertekend moet worden, willen ze dat je naar binnen gaat.

hannie
14-07-11, 06:28
Op de vorige pagina staat mijn vraag en antwoord van Alamo betreffende auto gelijk ophalen als insider.

Online checkin en doorlopen naar de garage kan niet als europeaan,
Maar de kiosk zou je als (europese) insider moeten kunnen gebruiken zegt Alamo daarin.

Als je de kiosk kan gebruiken, scheelt ook een hoop tijd natuurlijk.

@Jajarbinks, ben benieuwd hoe het jou vergaat in Miami.
Laat je dat hier ff weten.
Wij gaan over een maand naar Miami.

jarjarbinks
14-07-11, 08:48
@Jajarbinks, ben benieuwd hoe het jou vergaat in Miami.
Laat je dat hier ff weten.
Wij gaan over een maand naar Miami.

Komt zeker in mijn verslag te staan.

RLS
14-07-11, 09:31
Die check-in kiosk gebruiken lijkt me zeer aannemelijk als je de Save Time optie hebt gebruikt. Je krijgt dan namelijk een formulier, met daarop ook een barcode die gescand kan worden. Deze zul je bij de kiosk kunnen scannen lijkt me.

Ik ga het de 24e proberen in ieder geval.

Teleton
14-07-11, 10:32
. Deze zul je bij de kiosk kunnen scannen lijkt me.
Het is hier al een aantal keren aan de orde geweest: Bij de kiosk wordt je gevraagd je rijbewijs te scannen. Het apparaat herkent alleen de rijbewijzen uit de VS en Canada. En een apparaat is onverbiddelijk. Maar, zoals Lennaert Nijgh schreef: Wie het eens proberen wil, die mag. Je weet maar nooit of de programmatuur is aangepast.

De snelle jelles kunnen beter het risico nemen om door te lopen naar de garage. Succes is niet gegarandeerd, maar daar wordt je persoonlijk geholpen en de Amerikanen zijn zeer klantvriendelijk.........

Wie 100 % zeker wil zijn de rij te ontlopen, huurt bij Dollar en wordt lid van hun loyaltyprogramma. Alamo heeft het een tijdje met ons Europeaanders geprobeerd, maar kennelijk was het geen succes. Formeel moeten we dus weer blij in de rij.

Maar eigenlijk begrijp ik de commotie nooit zo goed; vanaf het inchecken voor tot de paspoortcontrole na de vakantie staan we eigenlijk permanent in de rij te wachten tot we aan de beurt zijn. Even wachten bij de autoverhuurder zou dan plotseling onoverkomelijk zijn? Relax en geniet, 't is vakantie!

trails
14-07-11, 12:45
Maar eigenlijk begrijp ik de commotie nooit zo goed; vanaf het inchecken voor tot de paspoortcontrole na de vakantie staan we eigenlijk permanent in de rij te wachten tot we aan de beurt zijn. Even wachten bij de autoverhuurder zou dan plotseling onoverkomelijk zijn? Relax en geniet, 't is vakantie!

Zo is het maar net.
Wij doen er ook niet moeilijk over. Als het niet anders kan dan wachten we gewoon effies.

RLS
14-07-11, 13:56
Het is hier al een aantal keren aan de orde geweest: Bij de kiosk wordt je gevraagd je rijbewijs te scannen. Het apparaat herkent alleen de rijbewijzen uit de VS en Canada. En een apparaat is onverbiddelijk. Maar, zoals Lennaert Nijgh schreef: Wie het eens proberen wil, die mag. Je weet maar nooit of de programmatuur is aangepast.


Ik wist niet dat je ook na de save time optie nog je rijbewijs moet scannen ;).

Dan gaan we gewoon in de rij staan, dat maakt inderdaad ook niet meer veel uit. Vanaf het moment dat de taxi ons komt ophalen richting vliegveld, begint de vakantie voor mij, en ga ik zeker niet stressen om een half uur eerder een auto te kunnen huren.

PENPE
14-07-11, 14:08
...en ga ik zeker niet stressen om een half uur eerder een auto te kunnen huren...

Ik heb in al die jaren hooguit 10/15 min. te hoeven wachten...:-\"

rotarynette
14-07-11, 19:21
Aan welk (dag) bedrag moet je denken om een mid-size SUV te upgraden naar een Escalade? Er even vanuit gaande dat de Escalade überhaupt nog in de vloot bestaat.
Wij hebben de zgn upgrade terplekke genomen,voor 250 usd extra hadden we voor 17 dagen een escalade, maar deze stond er niet dus genoegen genomen met een suburban:-P
We hadden hier een alamo gold economy geboekt en de baliemedewerker zegt altijd dat dit een kleine auto is e.d.
Tja wat heb je dan in de aanbieding vragen wij dan,en dan begint het onderhandelen....

PENPE
14-07-11, 19:42
Aan welk (dag) bedrag moet je denken om een mid-size SUV te upgraden naar een Escalade? Er even vanuit gaande dat de Escalade überhaupt nog in de vloot bestaat.

Ik heb vorige maand een gratis upgrade gekregen van Midsize-SUV naar een Premium-SUV ( Suburban :-P ) zie onze weblog : http://penpeintheusa-juni2011.blogspot.com/2011_06_04_archive.html

De Midsize-SUV had ik geboekt via USA-Reisen voor 30 euro per dag....

Denk dat een betaalde upgrade al gauw $500 per week zal gaan kosten :-k

Groetjes,
Pieter

natascha666
14-07-11, 20:58
das wel heel mooi meegenomen :-P een brutale mens heeft de wereld zeggen ze :-P

Pietc
16-07-11, 05:04
Vandaag een vervelende ervaring achter de rug, of het aan Alamo ligt of aan Usa-reisen is nog de vraag. Wij kwamen aan op Miami airport en gingen zoals gebruikelijk naar de Alamo balie met de voucher van usa-reisen in onze hand. De medewerker kon er helemaal niks van terug vinden in het systeem. Niet op achternaam en ook niet op basis van de codes die op de voucher staan. Volgens de medewerker moet er op de voucher een "9 digit" code staan die met een 7 begint. Dit zou de boekingsnummer moeten zijn die usa-reisen terug had moeten krijgen bij het doorgeven van de reservering aan Alamo. Er kon dus op basis van die voucher op dat moment helemaal niks worden gedaan. Daar sta je dan met een boel koffers na een lange vlucht, grrrrrr. Usa-reisen bellen was geen optie want het was in de nachturen vwb de tijd in Europa. Het enigste wat de medewerker voor mij kon doen is een nieuwe reservering aanmaken (met dezelfde opties en op basis van een economy ipv mid-size suv) die duurder zou zijn dan de voucher. Ik zou dan wel betalen voor een economy maar een mid-size suv meekrijgen. Hij adviseerde mij om toch nog contact proberen te leggen met usa-reisen om te kijken of ze wellicht toch die code voor mij hebben zodat ik dat later aan Alamo kan tonen zodat mijn nieuwe reservering/betaling komt te vervallen. Ja, dan heb je weinig keus en heb ik dat maar genomen. Feitelijk heb ik nu dus 2 betalingen achter de rug voor een auto waarvan er eentje ook nog duurder is dan de andere!

Toen ik echter in het hotel was en toegang had tot internet zie ik dat bij mijn eerdere boekingen (ik heb er vaker geboekt) er ook geen 9-digit code was en dat ik toen wel gewoon een auto meekreeg. Nu weet ik dus niet of ik belazerd bent door die medewerker (hij liet mij alles zien in het systeem dat hij mijn reservering nergens en kwam ook betrouwbaar over) of dat hij nu echt de waarheid spreekt. Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar fti.de en wellicht probeer ik ze morgen te bellen (hoewel ik geen duits kan spreken).

Iemand meer ervaring of tips nav bovenstaande?

Michael66
16-07-11, 05:18
Tip: Maak je niet te druk. En morgen inderdaad even bellen met USA Reisen of FTI. Je zult zien dat ze het goed voor je kunnen regelen.
Geen Duits? Geen probleem. Ze spreken bij USA Reisen goed Engels (en ze verstaan ook wel wat Nederlands).

Ik heb een paar jaar terug ook een reservering van ze gehad zonder nummer erop. Maar via mijn naam en rijbewijsnummer hebben ze de reservering toen wel gevonden. Maar ik had toen van tevoren al alle gegevens via internet of via het Direct Road (bestaat niet meer) briefje doorgegeven.

Teleton
17-07-11, 09:35
Het is hier al een aantal keren aan de orde geweest: Bij de kiosk wordt je gevraagd je rijbewijs te scannen. Het apparaat herkent alleen de rijbewijzen uit de VS en Canada. En een apparaat is onverbiddelijk. Maar, zoals Lennaert Nijgh schreef: Wie het eens proberen wil, die mag. Je weet maar nooit of de programmatuur is aangepast. Inmiddels meldt forumlid Mattrob via Twitter dat hij (op Hawaii of all places) gebruik heeft kunnen maken van de kiosk. Kennelijk is er dus wel degelijk iets veranderd.

Op de site van Alamo is er nog niets van te vinden maar met het grote aantal forummers op De lijst voor de komende periode, komen de ervaringsdeskundigen zich binnenkort vast wel melden. Het zou een hele verbetering zijn!

1972Marjolein
17-07-11, 15:12
@=Pietc;
En ben je al wat wijzer ?
Heb mijn eigen bij usareisen.de gemaakte boeking nagekeken, die voor oktober, en ik heb geen 9 digit nummer hoor. Wel een ander registratienummer maar die begint ook niet met met een 7.... Ben benieuwd wat USAreisen zegt.

[verwijderd]
17-07-11, 15:28
Vreemd dat het niet goed gaat want velen van het forum huren of hebben in het verleden gehuurd bij USAreisen.de en daar heb ik eigenlijk nooit deze problemen van gelezen. Misschien wist de medewerker niet alle manieren van zoeken in het systeem omdat hij/zij nieuw was.

Chicco68
17-07-11, 15:42
Ik heb nog even mijn boekingsnummer nagekeken van april 2011, maar ook daar niks van een nummer beginnende met een 7. Ik heb toen wel nog even voor de zekerheid bij USAreisen het boekingsnummer opgevraagd waarbij men bij Alamo mijn boeking had gedaan.
Maar in het geheel geen problemen gehad bij de balie....

jarjarbinks
17-07-11, 17:29
Dat een nummer met 7.. moet beginnen begrijp ik ook niet.
Heb mijn voucher er eens bij gepakt van vorig jaar augustus.
Staat absoluut nergens een nummer op beginnen met een 7 en 9 lang is.

Dus dat is volgens mij niet juist. Met die voucher heb ik ook een auto gekregen zoals iedereen kan lezen in mij blog. Had toen ook mijn voucher van USA reisen dus snap niet het probleem. Misschien was de medewerker nieuw en wist niet goed te zoeken ?

De voucher die ik nu heb van holidaycars heeft wel een 9 lang nummer en begint met een 7. Dit nummer kan ik bij Alamo gebruiken op de site voor de optie 'Save Time'. Daar werkt dit nummer ook.

Als het goed is werkt nu ook mijn nummer bij de kiosk. Ga het in ieder geval proberen en rapporteer jullie hier. Nog even geduld as. zondag (de 24st) lezen jullie het.

knaapje
17-07-11, 18:35
De laatste keer dat ik bij Alamo huurde (2009 JAX) vroegen ze zelfs alleen maar mijn rijbewijs.
Begon zelf mijn voucher op te zoeken, maar daar keken ze geen eens naar.

Knaapje

calypso
17-07-11, 19:01
Mischien heb je aan dit tussen bureau van FTI wat aan, die zouden je misschien kunnen helpen, het is het proberen waard, dit komt vanuit een brief die bij mijn boeking zat.;

Meeting Point North America Orlando
FTI-North America Orlando
5911 Turkey Lake Road, Suite 302
Orlando, FL 32819
Telefon: (407) 345-8858
Öffnungszeiten:
Montag–Freitag: 8.00–19.00 Uhr (Eastern
Stand.Time)

Pietc
18-07-11, 03:27
Ik heb het tussen bureau gemaild (FTI) maar nog niks gehoord. Ook heb ik usareisen/drive-usa gebeld maar die maakten het vrijwel meteen duidelijk dat ze er weinig aan kunnen doen omdat ze puur de tussenpersoon zijn. Enigste advies van hun was om FTI te mailen met de cc bonnen van beide reserveringen. Afwachten dus.

Morgen moet ik de auto inleveren en zal ik weer bij de balie van Alamo gaan kijken hoe en wat. Het leek er niet op dat de medewerker nieuw was (hij liet me zelf ook alle reservering die voor die dag open staan zien) en ook had hij de manager erbij gehaald.

chippie
18-07-11, 12:12
Nog geen echte ervaringen met Alamo, maar wij hebben een reservering voor onze aanstaande vakantie. Ons reserveringsnummer begint met een 7 en bestaat uit 9 cijfers. (voor wat het verder waard is)

Njit
18-07-11, 13:09
Het komt op mij ook een beetje vaag over. Je zou toch denken dat FTI geldige Vouchers uitgeeft? Maar ja, zie ter plaatse maar je gelijk te krijgen..

Sanibel
18-07-11, 16:15
Ik heb toen wel nog even voor de zekerheid bij USAreisen het boekingsnummer opgevraagd waarbij men bij Alamo mijn boeking had gedaan.
Maar in het geheel geen problemen gehad bij de balie....

Waar en hoe heb je dit opgevraagd.
Wij hebben een boeking bij USAreisen voor maart, ik kan wel een 9 cijferig reservering nummer vinden, maar dit begint niet met een 7.

ik hoor graag van je.

Sjon, Bianca en Romy

Ta2 Gerrit
19-07-11, 11:36
Ik vermoedt dat de zeven (7) een alamocode is voor Miami, want ik heb er een aantal voorbije en toekomstige vouchers van Alamo op nagekeken en daar begint het reserveringsnummer met 46....
En wij vliegen dus op Orlando.

Voorheen stond het (Alamo)reserveringsnummer niet op de voucher, maar die kon je op aanvraag wel krijgen (voor Roaddirect en Savtime e.d.), maar op de laatste 2 vouchers staat het wel gelijk aangegeven.

Onze ervaring is eigenlijk dat we de vouchers zelden of nooit hoeven te tonen, achternaam en CC is meestal voldoende, de rest staat al in de computer.
Ik hoop, en verwacht, dat het naar behoren opgelost. Wij zijn tevreden usareisen-klanten.

Sanibel
19-07-11, 12:02
Ik vermoedt dat de zeven (7) een alamocode is voor Miami, want ik heb er een aantal voorbije en toekomstige vouchers van Alamo op nagekeken en daar begint het reserveringsnummer met 46....
En wij vliegen dus op Orlando.

Gerrit bedankt voor deze reactie!!!

Wij halen onze auto op in IAD en ook ons reserveringsnummer begint met 46....

Wij hebben voor het eerst een auto bij USAreisen gehuurd.

Sjon, Bianca en Romy

chippie
19-07-11, 19:37
Ik vermoedt dat de zeven (7) een alamocode is voor Miami, want ik heb er een aantal voorbije en toekomstige vouchers van Alamo op nagekeken en daar begint het reserveringsnummer met 46....
En wij vliegen dus op Orlando.

<KNIP>

Hmm, wij huren de auto in Atlanta en de reserveringscode begint met een zeven (7)

Pietc
20-07-11, 17:52
De 18e heb ik de auto ingeleverd maar niet voordat ik eerst weer met de manager (een andere manager deze keer) van Alamo ging praten. Zij heeft weer alles nagelopen maar kon nergens een reserveringsnummer vinden. Het moet dus echt aan FTI liggen. Van FTI heb ik inmiddels gisteren een bevestiging gekregen van mijn mails en dat ze mij op korte termijn terug zullen mailen.

Ik hoop echt dat het allemaal goed komt. Ik hou jullie wel op de hoogte.

RLS
21-07-11, 10:07
Ik kreeg toevallig vannacht een e-mail van Alamo met daarin mijn reserveringsnummer. Ze geven aan dat je dit nummer nodig hebt bij het ophalen van de auto.
Begint met een 5 trouwens.

Nick&Hedy
22-07-11, 18:36
Ik vermoedt dat de zeven (7) een alamocode is voor Miami, want ik heb er een aantal voorbije en toekomstige vouchers van Alamo op nagekeken en daar begint het reserveringsnummer met 46....
En wij vliegen dus op Orlando.

Inderdaad ik heb net ook ff gekeken waar ons reserveringsnummer mee begint en dat begint ook met 46.. en wij halen de auto 1 aug op in Miami

jarjarbinks
25-07-11, 04:39
Even een snel bericht vanuit Miami.

Ondanks dat ik gebruik kon maken van Fast service (ben even het woord kwijt), kon ik GEEN gebruik maken van een Kiosk en moest naar de counter. Direct aan de beurt, dus geen probleem. De persoon er achter wilde wel een upgrade verkopen, maar een keer gezien dat we toch wel moe waren meteen gestopt en kregen we de papieren.

Was niet veel te kiezen, wel een Mazda CX9, geen Amerikaan, maar ja auto ziet goed uit, 10332 mile gereden dus dat gaat nog.
In het verslag komen nog de foto's en het uitgebreide verslag. Nu eerst slapen.

calypso
25-07-11, 07:22
Hmm, wij huren de auto in Atlanta en de reserveringscode begint met een zeven (7)
Mijn reservering voor Atlanta begint inderdaad ook dus met een 7!

Teleton
25-07-11, 07:27
.....kon ik GEEN gebruik maken van een Kiosk en moest naar de counter.
Jammer! Komt dat doordat de kiosk nog steeds niet geschikt is voor 'onze' rijbewijzen of is er misschien een andere oorzaak?

hannie
25-07-11, 08:14
Er is dus geen touw aan vast te knopen, over het gebruik van de kiosk.
Dan lukt het de 1 wel en de ander niet om er gebruik van te maken.
Alamo heeft mij gezegd dat het moet kunnen als Europese insider.
Nog 3 weken dan ga ik het zelf uitproberen in Miami.

mattrob
25-07-11, 08:38
Heeft het niet te maken met het feit of je direct via Alamo, of via een tussenpersoon gebruik maakt hiervan ? Ik kon het in het verleden nooit, maar gebruikte altijd USAreisen en carhireagency. Nu de eerste keer via alamo direct, en nu lukte het wel. Al ben ik ook nu Insider, en in het verleden niet 8-[

Ik heb trouwens a.s. dinsdag via carhireagency een auto in Washington gehuurd. Dus ik vermoed dat het daar niet lukt, nu heb ik ook niet eens mijn Insider nummer doorgegeven en ik vermoed dat ik de boeking ook online niet kan benaderen. Ik zal straks eens kijken.

Edit: Ik heb wel het Alamo boekingsnummer (beginnend met 46) maar als ik online wil inloggen, krijg ik de melding dat het via een touroperator is geboekt en dat ik maar met hen contact moet opnemen. Dus zal ik alle info; adres, rijbewijs, etc weer moeten doorgeven aan de balie, ben ik bang ;-) ! Ik vond dat SaveTime wel handig, alles zat in het systeem !

hannie
25-07-11, 09:29
Heeft het niet te maken met het feit of je direct via Alamo, of via een tussenpersoon gebruik maakt hiervan ? Ik kon het in het verleden nooit, maar gebruikte altijd USAreisen en carhireagency. Nu de eerste keer via alamo direct, en nu lukte het wel. Al ben ik ook nu Insider, en in het verleden niet 8-[

Denk idd dat dat het is. jarjarbinks heeft volgens mij zijn boeking omgezet naar holidaycars.

Sanibel
25-07-11, 10:13
nu heb ik ook niet eens mijn Insider nummer doorgegeven en ik vermoed dat ik de boeking ook online niet kan benaderen.Wat is "Insider"? Krijg je dit als je regelmatige klant bent bij Alamo?

Sjon, Bianca en Romy.

Teleton
25-07-11, 10:39
Wat is "Insider"?

Insiders (https://www.alamo.com/index.do) is het loyalty programma van Alamo. Voordeel is bijvoorbeeld standaard 10 % korting op de huurprijzen, gratis tweede bestuurder (dat scheelt aanmerkelijk) en nog zo 't een en 't ander. Prijsvergelijking blijft noodzakelijk net als controle op het juiste pakket verzekeringen als je direct bij Alamo boekt. Wie de voorwaarden niet goed begrijpt, is beter af bij een van de Europese aanbieders.

Tot voor kort kon je als Europese Insider ook direct doorlopen naar de garage en hoefde je niet meer langs de balie. Dit is helaas afgeschaft. Over het gebruik van de kiosk bestaat onduidelijkheid, bij de een lukt het wel, bij de ander niet.

Je kunt je gewoon op de site aanmelden, lees wel de voorwaarden.

jarjarbinks
25-07-11, 12:36
Had mijn reservering niet omgezet maar gewoon gemaakt bij Holidaycars.

Op de Engelse site staat dat als je huurt bij uscarhire.co.uk dat het zou moeten werken als je eerst alles invult bij fast service (nog steeds de naam kwijt). Dit alles gedaan en kon zelfs een print maken van mijn reservering via Alamo.
Op de kiosk moest ik mijn CC doorhalen en toen mijn reserveringsnummer beginnend met 7... Meteen melding go to desk.
Tja jammer maar maakt de vakantie natuurlijk niet minder. We zijn er :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D nu ontbijten.

Sunshine State
07-08-11, 19:58
Tijdens het zoeken naar een auto, kwam ik via deze site: http://www.paigewheeler.co.uk/ een link naar Alamo tegen. Onderop staat een link naar http://www.alamo.co.uk/dragster met een flinke korting.
Up to 30% discount off Worldwide Car Rental to the Drag Racing community
Following the enormous success of Alamo's sponsorship of upcoming star of the UK's junior Drag Racing scene in 2010, Paige Wheeler, Alamo will be continuing this support in 2011. Alamo is offering up to 30% discount on online rentals for all drag racing fans, helping even more people to experience the thrill and exhilaration of drag racing.
With a global network providing access to over 2,500 rental locations in over 100 countries worldwide, including at every major airport, Alamo offers a wide range of vehicles and optional extras for leisure travellers, making it the ideal partner for drag racing fans. Whether you are travelling to Santa Pod, The Western Sydney Dragway, Pomona or just going on vacation we have locations nearby with very competitive rates just for you.
Book now and get up to 30% off!Op de Speedgroup site werd dit aangekondigd: http://club.speedgroup.eu/newsletters/2011/edition3_2011/travel/Alamo.htm
Natuurlijk ben ik een drag racing fan.. [-(

Hoe kun je dit boeken?
Dit kan op de http://www.alamo.co.uk/dragster hoewel deze het slecht doet.
Ga liever naar de http://www.alamo.com site:
1. Klik op more options.
2. Vul daar in bij I.D. / Corp I.D.: DRAGGDPL Deze code is incl volle tank en meerder bestuurders.
3. Betaal je met Visa, vul dan bij coupon in: AD2338FDF Dit is een geldige Visa winter promo, wel betalen met je Visa-Card dan gaat er nog 30 dollar af.
http://usa.visa.com/personal/discounts/detail/vro_details.jsp?savingCategoryId=4&pageId=197
4. Betaal je niet met Visa, vul dan bij coupon in: AWEBCPN027 dit is een code als de website slecht bereikbaar is ter compensatie. Deze is 20 dollar.

Je betaalt achteraf en alles is all in, je kunt je Alamo-insider koppelen, en ook drivers toevoegen via de button.. savetime.

Please ... don't shoot the messenger! Dan blijft het leuk om info met elkaar te delen. Voor wie het boeit: ik zelf heb er wel geboekt. 26 September zal ik de de auto ophalen. Zal wel goed komen. Ik zal het vertellen op ons weblog hoe het gegaan is: http://rick-mandy-2011.blogspot.com/

Rick

PENPE
07-08-11, 20:25
Hoi Rick,

Mooie tip, maar stel dat ik direct wil betalen met mn cc :roll:

Groetjes,
Pieter

Sunshine State
07-08-11, 20:31
Pieter,
Dan boek je via http://www.alamo.co.uk/dragster En vink je Prepay and Save aan. Dan kun je niet de coupon korting bedingen, dus is het ietsje duurder. Maar zo kan het.

PENPE
07-08-11, 20:36
Ok bedankt, ik stuitte namelijk ook nog op deze kreet : "..You have entered a coupon that may be required to be presented at the time of rental.."

Ook niet duidelijk of "return-empty" van toepassing is bij deze aanbieding...

Sunshine State
07-08-11, 21:18
Klopt dat is de Visa Coupon. Die print je gewoon effe uit. https://www.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=alamo-visa-winter-promo
En de ID is een Gold code dus meerder bestuurders en Upfront fuel dit kun je namelijk aanvinken, en het bedrag blijft 0 dollar hiervoor. En zie je:
Return Fuel at any level (No refund will be given for unused fuel. The total upfront fuel charge reflected is an estimate based on the current prices and average tank size for the car class reserved.)
Prepay for a Full Tank When you pick up your rental car, it will contain a full tank of gas. For your convenience, we offer two worthwhile refueling options. For the most convenience, prepay for a full tank of gas at the start of your rental. Although there is no refund for unused gas, it's a real time-saver. Very worthwhile - especially when Rushing to meet a flight or when the local gas stations are inconvenient.Dus je brengt hem zo leeg terug, net zoals je al eens eerder gedaan hebt, en Petra dit niet leuk vond omdat alle alarmbellen al in de auto waren af gegaan.

PENPE
08-08-11, 10:37
Na telefonisch overleg met Rick gisteravond, via alamo.co.uk voor 21 dagen een Fullsize-SUV (Alamo-Gold) geboekt (zonder coupon overigens) voor 29,71 per dag :lol:

:-k zal weer een moeilijke keuze gaan worden op de choice-line....

Ebelix
08-08-11, 11:57
Ik heb net met de code van Rick op alamo.com een full size SUV geboekt. Betaling vind achteraf plaats. Reservering is gewoon te cancellen. Prijs is usd 862 voor 21 dagen. Met de huidige koers (eur 1 = usd 1,4, inclusief koersopslag en transactiekosten cc) is dat eur. 616 en kom je uit op eur. 29,33 per dag. Hieruit blijkt dat er niet veel verschil zit in de prijzen op de Britse site en de Amerikaanse site van Alamo. Ik heb wel de coupon gebruikt van usd 20,00 en niet de visa coupon.

Teleton
08-08-11, 12:33
26 September zal ik de de auto ophalen.. zal wel goedkomen. Ik zal het vertellen op ons weblog ... hoe het gegaan is..

..en komt het onverhoopt niet goed, dan kan je de de transactie ter plekke annuleren. Formeel omdat Alamo de overeenkomst eenzijdig opzegt omdat je niet aan de voorwaarden zou voldoen. Met je laptop bij de hand kan je zo via internet een andere boeking in orde maken.

Maar 't komt vast goed, daarom heb ik 'm ook maar geboekt.....met mastercard dus 'slechts' 20 dollar coupon, maar wel de dragsterfan code. Ik ben gek op drag racing.....al jaren!

Ebelix
08-08-11, 13:10
Volgens mij moet Gerrit even een cursus drag racing op het forum zetten zodat we weten waarover we het hebben. Eventueel een aantal circuits in de omgeving van Orlando ;-)

elcrack
08-08-11, 13:59
Ook hier net dragsterfan geworden !
Een fullsize SUV voor 19 dagen in juli 2012 voor £502 (€578) had ik zelfs bij de duitse vrienden niet kunnen voor die prijs.
Van harte bedankt voor de tip !

Sunshine State
08-08-11, 16:14
Voor wie het wil heb ik een PDF je voor aan de Alamo Desk over de Dragstar Fan. De Alamo website staat ook netjes op de Dragster. Neem deze PDF mee, en heb je die discussie ook niet, kun deze pdf printen. Waarin onder andere dit staat:
Alamo is offering up to 30% discount on online rentals for all drag racing fans, helping even more people to experience the thrill and exhilaration of drag racing.
http://img835.imageshack.us/img835/3452/paigewheeleraction540.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/3323/alamodesignweb1.jpg

sjoerd
08-08-11, 20:14
Die prijzen klinken goed. Echter als ik de engelse link gebruik kom ik voor 11 dagen Minivan(va 27 december) op 680 pond. Kennelijk doe ik iets fout?
Edit: Ik zie nu dat ik voor 21 dagen in de zomer minder betaal dan 11 dagen in de winter. Is dit logisch?

Sunshine State
08-08-11, 21:00
Helaas..... dat zullen de black-out dates zijn voor deze Code vermoed ik. De kerst-periode zal er buiten vallen ben ik bang. Ondanks dat ze zeggen:
Whether you are travelling to Santa Pod, The Western Sydney Dragway, Pomona or just going on vacation we have locations nearby with very competitive rates just for you.Zullen er voor deze codes ook data zijn waar ze het blokkeren. Het blijft proberen om steeds weer de beste deals te zoeken, ik denk dat veel mensen er wel wat aan hebben.

PENPE
08-08-11, 21:01
..Die prijzen klinken goed. Echter als ik de engelse link gebruik kom ik voor 11 dagen Minivan(va 27 december) op 680 pond. Kennelijk doe ik iets fout?..Je doet niets fout, want heb even dezelfde boeking gedaan en kom ook op dat bedrag wat jij aangeeft. Kennelijk is het dan een soort van 'hoogseizoen' waardoor de prijs een stuk hoger uitvalt :-k

Je zou eens bij USA-reisen moeten proberen wat voor prijs je dan krijgt...
Eventjes gekeken voor Sjoerd bij de 'Duitse buren' en die is dan dan weer goedkoper: http://www.usareisen.de/mietwagen/miet-berechnung.php?id=309&as=MCO&bs=MCO&an=271211&bn=070112&at=18:00&bt=15:00

Ik snap er zelf geen ene hout meer van... ](*,)

Thrypa
08-08-11, 21:23
Year-round discounts of up to 20% and receive $30 off when reserving any size vehicle minivan or SUV --> Ze bedoelen toch any size vehicla, minivan or SUV? ^^

Mag ik vragen waar je die DRAGGDPLcode van hebt? Ik vind hem nergens anders (hij werkt wel hoor!) maar als ik via de .UK site ga kom ik op hogere tarieven uit (ik zie ook nergens hoe het daar nu zit met de 30% korting) tgo het werken met de code :D

Alvast bedankt voor de info trouwens! Die bonnen schelen heel wat :)

Sunshine State
08-08-11, 21:35
Ga naar: http://www.paigewheeler.co.uk/ Kijk onderop deze pagina.
Kijk dan hier: http://www.alamo.co.uk/dragster

Zo moeilijk is dit ook weer niet, en dan kun je als je een boeking hebt gemaakt op de Engelse site, met je vouchercode inloggen op de VS site en zie je de code gewoon staan. Er is niks spooky aan =;

Je kan ook googlen op ik noem maar wat Speedgroup + alamo enz enz

mattrob
09-08-11, 10:47
Ongelofelijk, wat een actie weer zeg :mrgreen: ! Ik heb mijn vorige (VAS) boeking voor onze wintersport naar Denver volgend jaar gelijk geannuleerd, dit scheelt gewoon weer dik $75; rijden nu een week een Fullsize SUV voor $256 !?!?

Grappige is wel, dat het voor onze trip naar Las Vegas en Los Angeles eind oktober/begin november niet werkte; de basisprijs was niet alleen duurder dan de eerdere (VAS) boeking, maar er kwamen nog allerlei andere kosten bij, waaronder dropoff van $ 150 (vanwege oppikken Las Vegas en afleveren Los Angeles); vreemd want dit was bij de VAS boeking niet en geldt bijvoorbeeld ook niet bij usareisen ... #-o.

Maar goed, alleen al voor het reisje Denver is het natuurlijk al de moeite waard. Dank voor deze mooie tip Rick ;) !

Sanibel
09-08-11, 11:41
Kan iedereen hier zomaar boeken??
Ik heb even gekeken voor onze periode in november, maar dat scheelt meer dan € 150 op de andere aanbieders.

Heb ik iets speciaals nodig om de auto uiteindelijk mee te krijgen??

Ik ben bang dat ik daar straks sta, en de auto niet mee krijg!!!!

Sjon, Bianca en Romy

Ebelix
09-08-11, 13:54
Als je via de alamo.com site hebt geboekt dan kan je de reservering cancellen. Via de alamo.co.uk site weet ik niet omdat ik dat niet geprobeerd heb. Via de uk site kan je wel voor prepay kiezen of pay locally. Het voordeel van prepay is dat precies weet wat je hebt betaald en anders ben je toch afhankelijk van de wisselkoers.

Als je bij .com site wil gebruik maken van prepay dan moet je contact opnemen met de Alamo klantenservice

calypso
09-08-11, 16:25
@Ebelix;
Dank je voor de info, prepay is natuurlijk nu safe maar kan natuurlijk ook duurder uitpakken als de dollar weer omlaag gaat. Dus even kijken wat het beste is.
Maar denk wel dat ik mijn huidige boeking bij USAreisen.de ga cancelen want met deze aanbieding ben ik €122,00 goedkoper uit.
Dus thanks Rick\\:D/

PENPE
09-08-11, 19:19
Ik heb al gemeld dat ik voordat ik mijn boeking ging doen, eerst even telefonisch contact heb gehad met Rick, en toen ik na een 'proefboeking' bij USA-reisen tot de conclusie kwam dat het verschil met de Fullsize-SUV wel 400 euro was gauw meteen zijn tip opgevolgd en geboekt.

Ter info:
Ik wilde in eerste instantie een Standard-Suv boeken die kwam op 881 euro bij USA-reisen (met Alamo GOLD), betaal nu 620 euro voor een Fullsize-SUV (met Alamo GOLD)

1972Marjolein
09-08-11, 19:56
@calypso; Kun je kosteloos annuleren bij USAreisen.de? Kan het zo snel niet in mijn papieren terug vinden. als ik ook een dragstar fan 'word', ben ik bijna € 100 goedkoper uit via Ricks tip :lol:

@Rick, nog even: die draggdpl code is echt okay? Niet dat ik aan de balie nog iets moet overleggen of aantonen ?

calypso
09-08-11, 20:04
Ja dat kan als je via hun een auto gehuurd hebt bij Alamo, Dollar of National kan dit tot 72 uur van te voren!

Sunshine State
09-08-11, 20:47
Je kan ook op deze site boeken komt op het zelfde neer http://www.alamo.co.uk/dragster (http://www.alamo.co.uk/dragster) Kun je kiezen Prepay of Pay locally.

Ben je een Drag racing fan
Alamo is offering up to 30% discount on online rentals for all drag racing fans, helping even more people to experience the thrill and exhilaration of drag racing. Whether you are travelling to Santa Pod, The Western Sydney Dragway, Pomona or just going on vacation we have locations nearby with very competitive rates just for you. "Ik heb er geen gaten in kunnen vinden, en ik ben dus fan geworden..:-k Lukt het niet hebben we pech. Ik zelf heb prepay gedaan via de Uk site.

Voor de Alamo.com site heb je twee codes net als voor de UK. De eerste: Bij I.D/ Corp
 .. is DRAGSTER dit is geen gold code, dus zonder tank en extra drivers. De tweede code is: Bij I.D/ Corp .. DRAGGDPL dit is wel een gold all-in code, dus volle tank kun je aanvinken en het bedrag blijft hetzelfde en meerdere drivers.

Mocht iemand er gaten in schieten. graag.

Wanneer je/iemand als fan op de site van Paige Wheeler (http://www.paigewheeler.co.uk/) komt, zie je automatisch onderaan de link naar de Alamo (http://www.alamo.co.uk/dragster) website. Nergens zie ik staan dat je moet bewijzen dat je een fan bent van haar. Wanneer je wilt heb ik nog een PDF waar alles op staat, kun je laten zien hoe je aan de dragster boeking komt, en je fan bent..

Bij twijfel niet oversteken.

Ta2 Gerrit
09-08-11, 22:20
Ter info:
Ik wilde in eerste instantie een Standard-Suv boeken die kwam op 881 euro bij USA-reisen (met Alamo GOLD), betaal nu 620 euro voor een Fullsize-SUV (met Alamo GOLD)

Mag ik vragen waar je die gevonden hebt ? Ik kan met de beste wil van de wereld geen Fullsize SUV vinden op de .co.uk en .com sites. Ik kom niet verder dan de Standard SUV of Fullsize crossover.

Voor Florida scheelt het inderdaad nog al wat, maar voor de rondreis van volgend jaar is het nog steeds prijzig. Daar wint National het nog steeds, en dan met name bij usareisen, met zijn fixed drop-off kosten.

Buiten dat heb ik de pagina van Paige even doorgelezen. Leuk hoor, zo'n meisje van 12-13 jaar dat in deze dragsters racet. Bovendien is ze ook nog eens net terug uit Florida =D>, dus dat schept een band.
Voor de strikvragen aan de balie; Gainesville is veruit de bekendste dragbaan in FL, maar ook in Bradenton lig een mooie.

Maar verreweg de mooiste i.m.h.o. is toch wel die het dichtste bij Orlando, n.l. in Bithlo, net voorbij het illustere buurtschap Christmas, aan de SR50 East.
Voor wat de aanbieding betreft, die is geheel niet verkeerd. Daar gaan we aan werken.

Michael66
01-02-12, 11:00
Deze discussie gaat verder in Autohuur: Alamo (2) (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=14210).