PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (1)



Pagina's : 1 2 [3] 4

Maarten-Annique
23-11-09, 19:26
Ik ga me ook zeker niet laten leiden en hoop op een fijne auto!

[verwijderd]
24-11-09, 07:46
Wat een onzin zeg, je boekt een Equinox dus hoe kunnen ze dan zeggen dat die auto niet in de door jou geboekte klasse zit. #-o

Maarten-Annique
24-11-09, 09:11
Het blijft ook een gebed zonder eind met die Equinox!

stefimke
25-11-09, 05:36
Nee, je boekt een mid-size SUV die als 't meezit een Equinox is. Nu is schijnbaar dus de Equinox geupgrade naar een hoger nivo, de standard SUV ipv de mid-size SUV.

Ik kan er geen traan om laten. Ik ook begrijp niet helemaal waarom er hier zo lyrisch gedaan wordt over de Equinox eigenlijk, ik heb er de afgelopen weken maar liefst 1 (een dus) zien rijden... blijkbaar totaal niet populair bij de Amerikanen zelf.

Ta2 Gerrit
25-11-09, 08:51
De Equinox is hier zo populair omdat hij wel bijna 4 euro !!!!!! per week goedkoper is dan de Mid-size SUV. We (de meesten) blijven natuurlijk Hollanders, toch ?

Maar zullen we nu weer verder gaan met de lijstjes waarvoor dit topic bedoelt is.
Al het bovenstaande kan zo naar dat andere topic over auto huren (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9092&page=16). HIer horen de lijstjes :-)

misterspek
26-11-09, 19:38
Trouwens.....misschien is het al geschreven. Ik vond voornamelijk maar reactie's dat het niet nodig was. Hierbij de voorwaarden van het roadside assistance plan van Alamo. Vandaag opgevraagd bij hun. Het niet nemen van deze optie geeft toch wel wat risico's.
Vind het trouwens bizar dat je bij het gold pakket (all incl) dus nog steeds op kosten gejaagd wordt voor eventuele sleepkosten. Dus je huurt een auto......en als je dan pech krijg zijn de sleepkosten voor jou....beetje bizar als je het mij vraagt.
De vette letters zijn de kosten die je maakt als je het plan niet heb genomen
Service Service Description Roadside Service
Plan $6.99/day
Without Roadside
Service Plan
Key replacement Replacement keys
will be delivered or
a locksmith will be
sent. Protects
against the costs of
replacing
programmable
keys for new model
cars.
Covered
$100 + actual key cost
Lockout service We’ll send
someone to gain
entrance to vehicle
Covered
$48
Jump start A battery boost will
be provided in an
attempt to start the
vehicle
Covered
$48
Fuel delivery Up to 3 gallons or
equivalent liters will
be delivered to
customer
Covered
$48
Glass replacement Glass will be
replaced, if
damaged through
no fault of
customer
Covered
Actual cost to repair or replace
Flat tire Installation of the
spare, if
serviceable. If not,
the plan covers
towing
Covered
$48 + actual cost
to repair or replace
Tire replacement Repair or
replacement of
damaged tires
Covered $48 + actual cost
to repair or replace
Towing Vehicle will be
towed regardless
of incident type or
responsibility
Covered
Actual Towing
costs

Grtz Henk

knaapje
26-11-09, 19:49
Er is inderdaad al het nodige over geschreven.

Als je je er goed bij voelt moet je het nemen.
Aan de andere kant, je kunt alles wel verzekeren, maar wat is het risico.
Kan je zelf een lekke band verwisselen en laten repareren?
Hoe vaak heb je een jump start nodig?
Hoe stom ben je als je je sleutels in een auto met sloten met afstandbediening laat zitten?
En als je zonder benzine komt te staan?
Enz.Enz.

Voor 20 dagen betaal je wel zo'n $ 140.00 plus tax.

Knaapje

misterspek
27-11-09, 08:30
Dat klopt....dat zijn relatief kleine kosten.

Maar nu het volgende.....je auto begeeft het gewoon in the middle of nowhere. Volgens Alamo zijn dan de sleepkosten voor jou....

Is wat mij trouwens bevreemd....zij leveren een slechte auto en ik moet voor de kosten opdraaien om weggesleept te worden.

Ik heb ook opnieuw contact opgenomen met Alamo....of ze dit er ook echt mee bedoelen want dat lijkt me dan wel heel erg.

Een band is niet zo duur.....maar met sleepkosten ga je toch gauw over andere bedragen praten.

Ta2 Gerrit
27-11-09, 09:34
Even een voetnoot; Roadside Assistance is iets totaal anders dan Roadside Service Plan.
Het eerste is wel inbegrepen in je normale huur, en geeft je gewoon recht op vervanging of reparatie bij een gestrand voertuig, zonder kosten.

Het tweede is de veelbesproken extra (betaalde) service die iedereen mag nemen, maar door velen (waaronder ondergetekende) beleefd geweigerd wordt.

Ik zie trouwens in het lijstje nergens staan dat het wegslepen geld zou kosten.

misterspek
27-11-09, 09:59
Even een voetnoot; Roadside Assistance is iets totaal anders dan Roadside Service Plan.
Het eerste is wel inbegrepen in je normale huur, en geeft je gewoon recht op vervanging of reparatie bij een gestrand voertuig, zonder kosten.

Het tweede is de veelbesproken extra (betaalde) service die iedereen mag nemen, maar door velen (waaronder ondergetekende) beleefd geweigerd wordt.

Ik zie trouwens in het lijstje nergens staan dat het wegslepen geld zou kosten.

Dik gedrukt zijn de kosten die je moet betalen als je het pakket niet hebt.
Towing Vehicle will be
towed regardless
of incident type or
responsibility
Covered
Actual Towing
costs

Zojuist antwoord ontvangen van Alamo:

Geachte heer Spek,

Het Alamo Gold pakket heeft dezelfde dekking met verzekeringen als het fully inclusive pakket en dekt niet alles. Op onze website is ook terug te lezen dat niet alles gedekt is.
Helaas blijkt dat reisbureaus hiervan niet op de hoogte zijn. Doordat de auto’s niet ouder zijn dan 9 maanden zal de kans vrij klein zijn dat er een auto met mankementen wordt meegegeven.
De kans op een lekke band of ruitschade is groter waardoor Alamo deze verzekering aanbiedt

corrus
27-11-09, 10:20
Even een voetnoot; Roadside Assistance is iets totaal anders dan Roadside Service Plan.
Het eerste is wel inbegrepen in je normale huur, en geeft je gewoon recht op vervanging of reparatie bij een gestrand voertuig, zonder kosten.

Het tweede is de veelbesproken extra (betaalde) service die iedereen mag nemen, maar door velen (waaronder ondergetekende) beleefd geweigerd wordt.

Ik zie trouwens in het lijstje nergens staan dat het wegslepen geld zou kosten.
Nee Gerrit, normaal gesproken zit er zonder Road Side Assistance écht geen afslepen bij...
Bovendien de 2 termen die jij gebruikt zijn precies hetzelfde...
Hoewel een verscheidene car-brokers deze verschillend interpeteren.
Maar er echter helemaal geen verschil...

Ta2 Gerrit
27-11-09, 10:58
Corrus, die info komt van alamo.com (en staat ook op .nl onder voorwaarden), en van de eerste optie heb ik al een keer gebruik gemaakt, zonder daar ook maar een cent voor betaald te hebben. Overigens zonder wegslepen. Maar verschil is er wel degelijk.

RSP is alleen maar een aanvullende verzekering voor bovengenoemde punten, die mijns inziens wat overbodig is, behoudens de eventuele sleepkosten dan.
Maar dat is mijn mening en ervaring, en die gok neem ik dan maar.

Harold
09-12-09, 20:22
Hi,

Weet iemand of er een shuttle service bestaat van Alamo tussen FLL - Pt Everglades?

We gaan cruisen, dus eerst alle bagage en medereizigers afleveren, daarna moet de auto naar Alamo FLL, en dan weer terug natuurlijk.

groet Harold

breaker9240
04-01-10, 13:44
Dus als je ineens een sterretje in je ruit hebt moet je er toch voor betalen?
Of hoe zit dit nu?

Als men wagen niet meer wil starten moet ik betalen voor hem weg te laten slepen?

derrobbie
04-01-10, 13:57
Nee hoor. Linkje (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=127&highlight=voorruit&page=43)
kijk dan vooral even bij de reactie van *verwijderd*, bijna onderaan.

patgooss
06-01-10, 10:43
Hi Ha, weer een stap dichter bij onze grote reis! Net 2 SUV's bij Alamo geboekt voor onze 22 dagen Orlando!
Het aftellen gaat gewoon door en kan niet snel genoeg gaan!!!!:-D

calypso
06-01-10, 12:43
Heb je die bij Alamo.nl geboekt wat heb je hier dna voor betaalt als ik vragen mag?
ben wel benieuwd of dit dan goedkoper is dan de Duitse vrienden

Harold
07-01-10, 03:53
Ja die is er; auto inleveren, daarna 1 level omhoog alwaar je wacht bij Busstop 1. Voor de zekerheid je receipt van Alamo bewaren voor als de shuttle driver erom vraagt, het zelfde geldt voor de shuttle terug, de driver kán ernaar vragen.

groet Harold

moonlight91
12-01-10, 12:48
ik ben aan het rondkijken voor een huurauto voor onze vakantie. als ik bij alamo de optie fully inclusive +gps aangeef is de zelfde auto in eens rond de 50 euro duurder dan wanneer ik fully inclusive aangeef en later aangeef dat ik op schiphol een huur tomtom meeneem, die dan ook nog nederlands gesproken zou zijn. als ik het dus goed begrijp kan ik een auto huren met engelstalige navigatie,kant en klaar zeg maar bij het vliegveld van orlando of anders moet ik vanaf schiphol bij de bali van alamo een nederlandstalige tomtom ophalen en deze zelf meenemen naar florida

hoe doen jullie dat, wat vinden jullie de makkelijkste optie. vind dat het allebei voor en tegens heeft

A.Hofman
12-01-10, 13:00
Ik zou bij bijv. WalMart een navigatie systeem kopen voor +/- $100, en die in NL (bijv. op de marktplaats van dit forum) weer proberen te verkopen. Of houden voor een volgende vakantie nauurlijk.

breaker9240
12-01-10, 13:36
hey,

wij nemen gewoon onze eigen GPS mee met een kart update: kost ons maar een 30eur voor noord amerika :).

Opgelost :)

Chicco68
12-01-10, 17:06
dat ik op schiphol een huur tomtom meeneem, die dan ook nog nederlands gesproken zou zijn.

In 2008 heb ik ook een TomTom bij Alamo meegekregen en werd netjes door de baliemedewerker ingesteld op... de Nederlandse taal ;)

sccambuur
27-01-10, 16:07
17 Mei gaan wij richting Orlando, en zullen (voor het eerst) onze huur auto bij Alamo ophalen. We hebben een type compact gold pakket. Wat voor auto kan ik verwachten? Valt een Ford Mustang daar ook onder, of totaal niet? Ik heb zelf namelijk echt geen idee, want ben nog nooit in Amerika geweest, en weet totaal niet wat mij te wachten staat. Ik weet wel dat het bij Alamo niet altijd even gemakkelijk gaat, en lange wachtrijen..

Teleton
27-01-10, 16:17
Ik heb zelf namelijk echt geen idee, en weet totaal niet wat mij te wachten staat. Ik weet wel dat het bij Alamo niet altijd even gemakkelijk gaat, en lange wachtrijen..

Tijd om je echt goed in te lezen, zou ik zeggen....:-k. Dan kom je er achter dat het ophalen van je auto bij Alamo meestal soepel verloopt, met wat vervelende uitzonderingen die de regel bevestigen, zullen we maar zeggen. Welke auto je zoal kunt verwachten vind je in de speciale rubriek (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7366)die daar voor is gemaakt, al zijn er niet veel mensen meer die een compact auto huren. De reden daarvoor is dat ze bij Alamo na de crisis ook kleine auto's in de collectie hebben. Voor een paar centen meer heb je een volwaardige reisauto en dat zit toch een stuk comfortabeler.....

Welke auto jij overigens kunt verwachten blijft altijd de grote vraag. Je krijgt een auto met de specificaties die je hebt gehuurd. Merk, type, kleur zijn allemaal onbekend, tot je de garage binnenstapt waar je de auto ophaalt. Je mag dan helemaal zelf kiezen uit de collectie compact cars. Maar misschien heb je geluk en zijn de compact cars verhuurd. In dat geval krijg je, geheel gratis, een maatje meer mee.

Ta2 Gerrit
27-01-10, 16:41
Maar een Ford Mustang meekrijgen kun je gevoeglijk wel vergeten, helaas.
Ook al omdat ze die bij Alamo niet hebben, en een Convertible o.s. zit een paar klasses hoger.

sccambuur
27-01-10, 17:12
Oké bedankt Teleton. Dat is dan weer een wijze les voor de volgende keer. Zijn ook maar met ons 2en, maar voor een paar centen meer had een versie boven compact ook prima gekunt dus. Nou we wachten het wel weer even af. Heb inderdaad al wat verschillende autos gevonden die ik eventueel mee kan krijgen. Chevrolet Cobalt, Aveo enz

Teleton
27-01-10, 17:24
Chevrolet Cobalt, Aveo enz

Klein, maar fijn.....:-#. sccambuur past ook al jaren op de kleintjes, toch? Bij wie heb je de auto overigens gehuurd? Heel soms kan je nog annuleren of wijzigen. Laat je in ieder geval ter plekke geen grotere auto aansmeren, je betaalt dan de volle mep en misschien heb je mazzel en zijn de kleintjes al weg....


De klep van de cobalt, daar krijg je toch wel 2 koffertjes in?
http://img11.imageshack.us/img11/4981/aveod.jpg

Lea
27-01-10, 17:24
Hier ook iemand met compact huur auto.
Ben ook benieuwd waar we uit kunnen kiezen.
Zoonlief die mee gaat wilt het beslissen, wel leuk want normaal geeft die nog niet veel om auto's als het maar rijd maar voor in de USA wilt hij wel kiezen heeft die gezegd.

sccambuur
27-01-10, 18:06
Mijn koffer moet hier inpassen, die van mijn vriendin is een stuk groter (vrouw eigen :P). Heb via WRC reizen geboekt.. kan altijd vragen of ze nog kunnen updaten. Had inderdaad al begrepen dat je bij Alamo zelf niet om een 'dure' update hoeft te vragen..

Ta2 Gerrit
27-01-10, 20:05
Je zou het kunnen proberen. Wij hebben het ook een keer bij onze Deutsche Freunde gedaan, en voor de upgrade hoefden we alleen het verschil maar bij te leggen.

Geen boetes, extra dossierkosten o.i.d., gewoon het verschil. Goede service.

Michael66
28-01-10, 02:39
De klep van de cobalt, daar krijg je toch wel 2 koffertjes in?
http://img11.imageshack.us/img11/4981/aveod.jpgDat lijkt in 1e instantie wel te lukken. Maar let eems op de blauwe beugels / scharnieren! Die klappen niet weg als je de klep dicht doet, maar proberen zich in je koffers te boren als die enigzins in de weg zitten. Dat is dus echt een nadeel van veel kleinere amerikaanse sedans. Met flexibele reistassen gaat het allemaal wel lukken, maar twee grote, harde samsonites kun je echt wel vergeten.

arie van urk
28-01-10, 07:18
Daar heb je een achterbank voor .....

Vorig jaar hadden wij ook een Cobalt ,en daar gingen 4 koffers / tassen en 2 stuks handbagage in.

Met twee personen kan je heel flexibel zijn.

JKG
28-01-10, 11:36
Ik had in september wat pech bij Alamo, compact gehuurd en compact gekregen. Er stonden er nog 2. Een gezinnetje pakte de witte en ik had geen andere keus dan een gouden Kia Spectra. We waren met z'n 3en dus er moest ook een koffer op de achterbank anders ging het niet passen. Met 2 man is een compact over het algemeen wel voldoende, met 3 man adviseer ik een fullsize.

Maargoed, gezinnetje met die witte auto had geluk, de tank was niet vol. Dus wat kregen zij omdat de compacts opwaren (omdat ik helaas dus net te vroeg de parkeergarage in liep), zij kregen een gratis upgrade...

Maargoed, mijn stuur trok naar een kant, dus dag erna nog omgeruild voor een midsize (moest wel zelf vragen om de gratis upgrade). En dat was dus nog niet genoeg toen we ieders 2 stuks bagage bij ons hadden moest er nog wat op de achterbank. :mrgreen: Hiervan trilde het stuur tussen 70-75mph, daarboven was het weg.. geen zin om weer terug te gaan, en voor de paar uur dat ik snelweg moest rijden nam ik dat voor lief.

Alamo zal nog wel een upgrade proberen aan te smeren als je de auto op haalt. Ik kon ook niet in die compact helemaal van Orlando naar Miami rijden met de koffers zei de vrouw, dat zou niet te doen zijn... nou weet niet hoor, maar 'thuis' heb ik een Cuore en daarmee zou ik nog naar Spanje rijden als het moet.


Maar zo'n Ford Mustang hoort bij de fun collectie (ik weet niet of Alamo 'm heeft, anders moet je eens kijken bij Dollar, Hertz etc.) en die is wat prijziger en ik vraag me af hoeveel koffers je kwijt kan in een Mustang.
Komende keer wel weer een compact, maar dan zijn we met z'n tweetjes. Stiekum hoop ik op een mooie gratis upgrade, we landen nu pas om 21.30u ipv 19.30u, dus dat wil soms ook nog wel eens schelen met de voorraad.

sccambuur
28-01-10, 17:01
We zullen zien wat voor auto we mee kregen. Een mustang was natuurlijk ook wel ver gezocht :P. Maar ja wie weet :D. Met de koffers moeten we inderdaad maar kijken, anders één van ons maar in de kofferbak, en koffer op de passagiersstoel :P.
Hopelijk zijn de compact autos op en krijgen we een gratis upgrade..

Teleton
28-01-10, 17:13
. Met de koffers moeten we inderdaad maar kijken, .. Je weet nu in ieder geval waar de uitdrukking Dat kan niet door de beugel vandaan komt.....

JKG
28-01-10, 22:45
Mocht het in elk geval niet passen, kan je natuurlijk altijd je contract upgraden. Maar standaard zullen ze je vast wel een upgrade willen aansmeren.
Ben benieuwd of ze dat bij mij ook weer doen de komende keer, maar dan neem ik weer 2 auto's mee ipv 1. :)

moonlight91
29-01-10, 10:39
wij hebben ook de colbalt gehuurd voor mei
we hebben 2 koffers en 1 handbagage, en en kindertroley..
mijn idee was ook om de achterbank te gebruiken
het is voorons alleen voor naar het vliegveld tot het hotel en terug
we blijven de gehele vakantie in het zelfde hotel
ik had zo gedacht dat het toch wel moet lukken
een koffer+handbagage in de kofferbak...kind op achterbank met koffer, en het kindertrolley-tje van voor ..

en mocht ik nu helemaal uit mijn bol gaan in de outlet zal er nog een koffer mee moeten op de terug weg

het zal toch allemaal weg passen:-k

Brechtje1983
04-02-10, 16:15
Net eens dit forum doorgenomen. Heb ik het goed begrepen, of is de kans op een gratis update hoe later hoe groter? Wij landen namelijk rond 20u?

Teleton
04-02-10, 16:48
of is de kans op een gratis update hoe later hoe groter? ..er zijn denk ik wel forumleden die deze theorie aanhangen. De vraag is of ze gelijk hebben; ik denk van niet. Persoonlijk denk ik meer dat het domweg een kwestie van geluk is. Of pech, als je geen upgrade krijgt......Vergeet niet dat de verhuurders op Orlando Airport per dag honderden auto's verhuren, er worden dus gedurende de dag ook honderden auto's aangevoerd. De garage is 24 uur per dag geopend, het is dus een continue proces. Wie een kwartiertje in de garage rondloopt kan dit zelf zien; zo staat de rij met bijvoorbeeld midsize suv's vol, en zo blijven er twee karige Kia's over......De medewerkers in de garage bieden je meestal de keuze, u kunt tien minuutjes wachten of nu een minivan nemen.

Wanneer je een economy auto hebt gehuurd is het nog lastiger te voorspellen. Deze categorie wordt door de amerikanen niet veel gehuurd, dus in het verleden hadden ze ze niet eens. Tegenwoordig zijn ze er wel, maar niet in grote aantallen. Kom je dus uit een Martinair toestel, dan is het qua upgrade niet handig om vooraan te staan als je een economy hebt gehuurd......

Zelf ben ik natuurlijk altijd blij met een upgrade. Maar ik huur de categorie die ik nodig heb. Het verschil tussen een economy en een midsize is, pakweg, 15 euro per week. Voor 30 euro per week meer dan een economy car kost, heb ik een midsize suv. Voor die bedragen ga ik toch niet het risico lopen om drie weken in een mini autootje te rijden? Het risico om aan de balie een poot uitgedraaid te worden, sluit ik daarmee ook uit.

Meri
04-02-10, 19:26
Wat ik heb gehoord is dat als er bij de balie erg wordt aangedringd om een upgrade te nemen, dat er dan meestal geen auto in jouw bestelde formaat staat in de garage. Weet iemand of dit waar is, of wordt er altijd gevraagd om te upgraden?

JKG
04-02-10, 20:16
Ze proberen altijd een upgrade aan te smeren ivm provisie. Voor de crisis had ik wel geluk en bestelde ik economy en reed ik weg met groter spul, tot full size aan toe.
Soms hebben ze wel gelijk hoor, ik had compact met 3 man, is eigenlijk te klein. Zelfs met midsize (free upgrade na probleem met compact) was het de juiste auto uitzoeken want zelfs niet in elke midsize passen 6 koffers/tassen. Ga je alleen naar je hotel en verkas je niet, dan kan je natuurlijk wat op de achterbank kwijt.

Ik heb 1x toen ik naar Key West reed met een bomvolle auto, toch 1 koffer op de achterbank gelaten bij Theater of the Seas, gewoon zo neergelegd dat je 'm alleen zag als je naast de auto stond, van een afstandje niet te zien. Soms moet je risico nemen en aan de andere kant komen daar toch een berg toeristen die niet nog een koffer willen jatten.

En wat betreft laat landen en dan een mooie auto meenemen; dacht ik vroeger ook, maar het is inderdaad een 24 uurs proces. De auto wordt teruggebracht, men controleert kmstand, vraagt of er geen problemen zijn. Geen problemen? Door naar de wasserette, even schoonmaken, stofzuigen, voltanken en hup terug de garage in.
Bij Ta2Gerrit hebben ze er nog als extra service een kakkerlak in gedaan (was Gerrit toch?), al weet ik niet of dat Alamo was :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Best mooi concept van inleveren, schoonmaken en hup weer inzetten. :) Je moet gewoon het geluk hebben dat er meerdere vliegtuigen landen en jij in een dikke rij staat, dan wil je nog wel eens geluk hebben. Maar ik ben liever binnen 10 minuten aan de beurt ipv een uur of langer zoals ik de eerste keer meemaakte.

Omdat ik ze nu wel economy hebben in Orlando en ik nu een beetje het proces ken, bestel ik toch liever een auto die ik wil hebben ipv het risico te nemen voor een paar tientjes verschil.

Maar ze kunnen inderdaad wel flink zeuren bij de balie... of ik met die compact naar Miami zou rijden. Dat was niet te doen... op een fiets is het niet te doen, any car will do, honey. Die Amerikanen zijn veelste veel luxe gewend soms. :)

Meri
04-02-10, 20:42
Daar had ik eigenlijik ook aan kunnen denken dat het een 24 uurs business is. Je moet maar net geluk hebben dat je rij leeg is. Dan mag je naar de volgende rij. We zien eigenlijk wel. Op een 1 of andere manier wil je als je in Amerika bent in een grote auto rijden:-k, hoe zou dat nou komen:-D. Vorig jaar hebben we in een Dodge Durango gereden, maar waren we met 4 volwassen en 1 kind en hele tijd onderweg en nu zijn we allemaal maar met ons gezinnetje en verblijven we 3 weken in een villa. We hebben nu een intermediate suv gehuurd. Ik hoop alleen niet dat ik wegrij in een Kia Rondo, want dat ga ik denk ik daar ter plaatse wel upgraden.

Lea
06-02-10, 19:00
Na alle upgrade verhalen even iets anders, ff model enzo buiten beschouwing gelaten ieder zijn meug zullen we maar zeggen, maar waar moet je toch echt wel op letten wat werkt in de auto voordat je em meeneem, zoals de sigaretten aansteker voor de navigatie en zo zullen er meer dingen zijn die je van te voren beter kan controleren.

Meri
06-02-10, 19:18
Dat is inderdaad een goeie. Wanneer de auto gestart is gelijk de adapter van de tomtom in de sigarettenaanstekr. Hij zal niet werken en je komt daar halverwege achter en de batterij van je tomtom is op...:-(:shock: Dat zouden we niet willen hebben na een lange reis.:p

Lea
06-02-10, 19:36
Nee daarom vind navigatie toch ook wel erg gemakkelijk ook al neem ik nog wel een "ouderwetse"kaart mee

Meri
06-02-10, 19:54
Ja sowieso ook even een routeplanner uitdraaien voor vertrek. Maar het liefst een tomtom. Want manlief luistert nooit zo graag naar mij in de auto#-oDat is een beetje dom, want ik heb bijna altijd gelijkO:):D.

Nu weer even ontopic. Er zit toch altijd een 12v contact in de auto? Wij nemen namelijk onze eigen tomtom mee. Als we een map kunnen downloaden van internet of anders huren we er 1 bij AV. Maar niet via Alamo. Vorig jaar wel via de autoverhuurder gedaan, maar dat waren echt verouderde garmins.

Ta2 Gerrit
06-02-10, 22:58
Een map downloaden van internet mag geen probleem opleveren, www.tomtom.com (http://www.tomtom.com) .
En er is altijd wel één, soms zelfs meerdere, 12V aansluiting in de auto's.

GPS huren is vaak duurder dan daar nieuw kopen, maar dat mag bekend zijn.

arie van urk
07-02-10, 02:05
Maandag weer een leuk gesprek gehad met een meneer van Alamo.

In West Palm Beach zitten de balie's van de autoverhuurders tegenover de lopende banden waar je koffers opkomen.

Aangezien wij 's avonds laat aankwamen waren er niet veel mensen meer op het vliegveld en stonden we zeer snel bij de Bagageclaim.

Bij Alamo / national stond niemand voor de balie zodat wij besloten eerst de auto papieren te regelen en dan pas de koffers te pakken.

De Alamo medewerker wikkelde alles netjes af ,maar vroeg tussen neus en lippen door of we geen convertible wilden huren ( 2 mensen met alleen handbagage en een laptoptas).
Mijn antwoord was dat het buiten regende......
Ook had de man nog wat Dodge Chargers in de aanbieding...
Waarop het antwoord was dat ik graag mijn rijbewijs nog een tijdje wil gebruiken.

Geen verdere vragen over upgrades meer alleen de Garmin werd nog aangeraden.
Aangezien ik na 16 bezoeken in die omgeving de weg wel ken heb ik dat vriendelijk afgewezen.

De eco 2 deurs werd netjes uitgeprint en we mochten naar buiten om de pendelbus te halen.

De chauffeur vroeg wat we gehuurd hadden en zette ons netjes bij de compacts af (pbi kent geen economic cars ).

En zo rijden wij nu met onze rood metallic Yaris sedan vrolijk langs de Oost kust van het heerlijke Florida.

6foot6
07-02-10, 10:32
Nu weer even ontopic. Er zit toch altijd een 12v contact in de auto?

Al deze aansluitingen zijn gezekerd, dus het is best mogelijk dat deze zekering het heeft begeven door een vorige gebruiker met bv een grote omvormer.

Even kontroleren kan dus geen kwaad

Lea
07-02-10, 16:35
Hoe kan je dan het best controleren want als je navigatie helemaal vol is dan zie je dat niet en volgens mij zit er niet op elke stekker een lichtje.(sorry ben en blijf blond)

Bqtje
07-02-10, 19:55
Indien je een gsm-lader voor in de auto hebt , kan je die ook gebruiken . Inderdaad als je gsm vol is ... ](*,)

jurgen&stefan
08-02-10, 02:15
Je tong in het contact steken? Je voelt vanzelf of er spanning opstaat hahaha... Onze Garmin gaat vanzelf aan op het moment dat je het contact omdraait, er dus spanning op de plug komt. Zo kan ik ook zien of het werkt. Eerst navi erin, dan sleutel omdraaien...

Wat ook controleren waard is, is of de airco wel koelt...

Lea
08-02-10, 07:44
Is natuurlijk een idee die tong ha ha.
Zal wel eens kijken wat mijn Tommie doet als hij in de sigaretten aansteker zit.

Meri
08-02-10, 18:35
Heb je in ieder geval een swingend kapsel!:shock:;)

Japi
08-02-10, 21:07
hoi,

Kan iemand mij vertellen wat Travel Industry Member inhoud.
Het schijnt dat wij hiermee 20% korting krijgen bij Alamo.

Jacqueline

Ta2 Gerrit
08-02-10, 21:37
Als je het vertaalt zegt het dat in de reisbranche moet zitten en ongetwijfeld een contractje moet hebben met Alamo om de korting te genieten.
Helaas voor de meesten van ons Florummers niet weggelegd.

USSyl
09-02-10, 14:23
Ik zag dat je onder de 25 geen auto mag huren bij alamo

weten jullie hoe dit zit?

Ik ben zelf 28 maar zonder rijbewijs en mijn vriend is 22 met rijbewijs :(

AlexFL
09-02-10, 14:59
Dan zou je moeten opteren voor het U25 pakket van USAReisen.de Bij hun kun je vanaf 21 via Alamo huren.

Michael66
09-02-10, 18:24
Ik zag dat je onder de 25 geen auto mag huren bij alamoBen altijd benieuwd naar de bron:
Waar heb je dat gezien dan? Is dit iets nieuws of al langer? :eek:

sccambuur
09-02-10, 19:09
Ik ben van plan mijn eigen navigatiesysteem mee te nemen, maar kan ik dit gewoon als handbagage meenemen, of moet het in de koffer? Het liefst hou ik hem bij mij, aangezien het nogal een prijzig ding is.

Als je uit het vliegtuig stapt, word je dan vanzelf duidelijk waar het Alamo kantoor is? Neem aan dat je wel eerst je koffers moet halen, voordat je door naar Alamo gaat?

Ta2 Gerrit
09-02-10, 19:24
Navigatie kan gewoon in de handbagage, dat deden wij eerder ook.
Ik weet niet waar je landt, maar op Orlando zitten de autoverhuurders één verdieping lager dan waar je de koffers ophaalt, en ze zijn makkelijk te vinden.

Je kunt, als het erg druk is, de chauffeur vast vooruit sturen, terwijl de rest op de koffers wacht, hoewel wij dat zelf eigenlijk nooit doen. Wachten doen we samen :-)

Sunshine State
09-02-10, 20:08
Je kunt, als het erg druk is, de chauffeur vast vooruit sturen, terwijl de rest op de koffers wacht, hoewel wij dat zelf eigenlijk nooit doen. Wachten doen we samen :-)

Mee eens doen wij ook samen.
Ach we hebben dan vakantie ..we doen best wel veel, maar liefst zonder stress.
Ook niet bij Alamo ....

ietie
09-02-10, 20:28
Volgens het reisburo werkt het nieuwe systeem van alamo waar je thuis je gegevens online al invoerd een stuk sneller omdat je dan niet meer in de rij hoeft te staan om te wachten tot al het papier werk is afgehandeld, wie heeft met deze nieuwe incheck methode al ervaring?

PENPE
09-02-10, 20:31
Mee eens doen wij ook samen.
Ach we hebben dan vakantie ..we doen best wel veel, maar liefst zonder stress. Ook niet bij Alamo ....Groot gelijk, zo doen wij het ook altijd :mrgreen:

Ik kan dan wel vast vooruit naar de Alamobalie gaan, maar dan moet Petra in dr eentje met 4 (weliswaar bijna lege) koffers gaan lopen zeulen :-k
Ik zou ook Petra kunnen sturen maar die heeft weer geen rijbewijs, dus doen we dat maar samen en dat is ook wel zo gezellig...
Volgens het reisburo werkt het nieuwe systeem van alamo waar je thuis je gegevens online al invoerd een stuk sneller omdat je dan niet meer in de rij hoeft te staan om te wachten tot al het papier werk is afgehandeld, wie heeft met deze nieuwe incheck methode al ervaring?Heb dat een aantal jaren geleden gedaan, blijkbaar iets verkeerds gedaan en toen we eenmaal een paar weken terug waren kreeg ik een afrekening van $1400 op mn creditcard, terwijl deze al van te voren was betaald :???:

Gelukkig was mijn reisburo bereid om dit uit te zoeken en na een kleine 2 weken had ik het bedrag terug.

Dus opletten wat je doet !!!

Ta2 Gerrit
09-02-10, 21:56
Ik vul altijd (zo lang ik het weet i.i.g.) de gegevens al op voorhand in, maar of het scheelt weet ik niet. We zijn al zo lang klant dat de begroeting; "Glad you're back again" al bijna standaard is.

Onze afhandeling gaat vrijwel altijd supersnel, maar het wachten wordt natuurlijk bepaald door diegene voor jou. En wat je dan allemaal ziet gebeuren. Soms lijkt het wel dat mensen er op dat moment pas achter komen dat ze een auto gehuurd hebben. Maar goed, we heben vakantie, dus zien we lijdzaam toe ;-)

Om niet te hoeven wachten vul ik ook altijd Direct Road Acces in, maar zolang de Alamo computer geen andere rijbewijzen erkend dan de US of Canadese zal dat wel een vruchteloze wens blijven.

ietie
10-02-10, 11:05
Dit is de eerste keer dat wij bij alamo boeken, de rij die ik normaal met de mei vakantie zie staan is dat standaard of is dat alleen in die periode zo erg?

Sunshine State
22-02-10, 18:02
Onze gereserveerde Fullsize SUV is deze keer een megasize Ford Expedition,


Ha aan jou auto was niet veel meer up-te-graden !!
Dat zou wel heel gek zijn , hoewel ze proberen van alles :lol:

moonlight91
02-03-10, 20:07
als je op alamo.nl boekt , betaal je de huur, en wat verzekeringen en de dossierkosten
de tax en luchthaven bel. zit daat niet bij in, kan iemand mij vertellen wat voor extra kosten er dan op het vliegveld in orlando nog in rekening worden gebracht.e n een richtprijs
er staat in de voorwaarden dat er iets van 2,50$ per dag word gerekend(en je moet een volle tank afnemen), is dat alles of komen er meerder kosten bij.

corrus
02-03-10, 21:16
Assessment Fee bij Alamo is US$ 2,50 per dag, met een maximum van 5 dagen, (US$ 12.50).
Brandstof heeft daar helemaal niets mee te maken en wordt bovendien alleen op Orlando Airport berekend...

moonlight91
02-03-10, 21:30
klopt de brandstof staat er los van
maar bij het fully-pakket moet je een tank brandstof af nemen
die zit niet inbegrepen in het gold pakket wel

dus buitenom die 2,50$ p.d komen er geen rare (financiele) verrassingen bij


dankje! Corrus

6foot6
06-03-10, 04:15
als je op alamo.nl boekt , betaal je de huur, en wat verzekeringen en de dossierkosten


En de dosierkosten zijn maar € 2,50 als je de link"cadeaubon" op hun startpagina gebruikt

Lea
17-03-10, 16:51
Door een ander topic schoot me weer iets te binnen.
Als je de auto ophaalt en je weigert netjes alles dan moet je dus goed in de gaten houden dat de rekening dus op 0 staat.

Ik wil graag het tollpas program erbij nemen, komen er dan wel kosten op het formulier te staan of word dat anders verrekent.

Teleton
17-03-10, 17:37
Als je de auto ophaalt en je weigert netjes alles dan moet je dus goed in de gaten houden dat de rekening dus op 0 staat..

Ik zou het iets anders formuleren: Op je huurovereenkomst (rental agreement) moet je vooral goed opletten dat je bij alle opties door middel van een paraaf voor "decline" kiest. Bedragen voor de huur, de tax en alle andere kosten worden wel genoemd in de overeenkomst, (total charges) maar doordat deze vooruit betaald zijn, hoort je saldo (amount due) inderdaad op zero uit te komen. De overeenkomsten verschillen qua lay-out per verhuurder, zie hier een voorbeeld van Alamo (http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/mb/alamo_anmiet_info.pdf). De overeenkomst van Avis (http://www.usareisen.de/mietwagen/avis/mb/USA-Broschuere.pdf)ziet er weer wat anders uit. Bij alle overeenkomsten die je tekent geldt: gebruik je kokosnoot....[-o<

Afspraken die je ter plekke maakt, worden onder vermelding van de kosten, in de huurovereenkomst vermeld. Ook hier komt je paraaf bij te staan, maar dan heb je voor "agree"gekozen. Je saldo zal dan iig niet meer op zero staan.

Nadat je alle parafen bij decline en/of agree hebt gezet, controleer je of het saldo klopt en pas dan teken je de overeenkomst.

Wanneer je de auto aan het eind van de vakantie inlevert en je hebt niets 'bijgekocht', staat het saldo op de bon die je ontvangt op Zero. Controleer dit ter plekke! Heb je wel iets gekocht, zoals in jouw geval de tolpas, dan staan die kosten op je eindafrekening. Dit bedrag wordt met je cc verrekend. De kosten die je op de tolwegen maakt, worden apart via je cc geincasseerd.

Joontje
29-04-10, 14:23
<<Moderator Michael66: Zoals je zelf al aangeeft: Weer eens .... Vandaat dat ik je nieuw gestarte onderwerp maar heb toegevoegd aan het bestaande onderwerp over Alamo.>>

Hallo,

Bijna op vakantie :-) maar weer komt die vraag naar boven: wel of niet bij de balie van Alamo tegen een belachelijk bedrag die 'Roadside assistance' nemen. Wij hebben al jarenlang Alamo Gold maar sinds een paar jaar vragen ze dus of je dit wilt. In principe kun je best zelf betalen als je een keer de sleutel in de auto laat (ahem.. is nu wel een keertje gebeurd..) maar ik maak me meer druk om een lekke band of kapotte ruit.

Nog nooit iets gehad (ook in Nederland gelukkig niet) maar ik weet echt niet hoe ik een band moet verwisselen. Ik heb altijd gedacht dat je - als er iets met de auto is - gewoon naar Alamo kunt bellen/rijden en daar een andere auto krijgt.

Raar ook dat je het niet bij Alamo Gold in het pakket kunt krijgen maar zeker USD 5 per dag moet betalen. Met 2 auto's is dat wel heel erg duur!

Nemen jullie het wel/niet en waarom? Ik ben geneigd het niet te doen!

Groetjes,
Joontje

Teleton
29-04-10, 14:43
Ik ben geneigd het niet te doen!

Tsja, ieder zijn ding. Hierover is al zo vaak geschreven, zoals je zelf ook al aangeeft. Als je het doet, is het goed! Wijs je het af is het ook prima. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

't Is net als bij het ANWB lidmaatschap, je kiest er voor of niet.

Ta2 Gerrit
29-04-10, 15:33
Wij hebben (en zullen) het nooit genomen. Zag er geen reden toe.
En met een kapotte auto kun je inderdaad terug, en (meestal) ruilen, zonder kosten.

Maar zoals Ton al zegt, de keuze is reuze. En aan iedereen zelf :-).

[verwijderd]
29-04-10, 15:38
En wat let je om eens in Nederland bij je eigen auto uit te proberen hoe je een band moet wisselen, er zit uitgebreide info in het boekje van de auto zelf.

Zo doe je de ervaring op om een band te wisselen en dan lukt het daar ook vast wel, al moet je wellicht even zoeken waar de band en de krik verstopt zijn in de auto maar denk dat dat niet het grootste probleem zal zijn.

JKG
29-04-10, 16:17
In principe is een band verwisselen niet zo lastig.
Zie ook http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/klusinstructies/autowiel-verwisselen/
Grootste probleem zit 'm in de bouten die soms muurvast zitten.. maar soms kan je daarbij voorzichtig een deel van je eigen gewicht gebruiken.

Ik twijfel ook even ivm ruitschade enz. maar hoe groot is de kans.. en ook belangrijk: hoe groot zijn de kosten als je zo'n ruitje moet vervangen... want dat moet vast bij Alamo ivm een barcode die op de ruit zit (al kunnen ze die later erop plakken).

6foot6
29-04-10, 16:46
..al moet je wellicht even zoeken waar de band en de krik verstopt zijn in de auto

Maar dat heb je natuurlijk al gedaan bij het ophalen van de auto

Als je niet weet hoe een band te wisselen, is Roadside geen overbodige luxe

knaapje
29-04-10, 18:28
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ooit iemand in Florida ruitschade heeft gehad of andere schade die niet in de bekende all-in tarieven zit.

Gezien de kosten van ruim $ 5 per dag en de honderden Florida-gangers op deze site is er dan een afweging te maken , wel of niet de roadside service erbij te nemen.

Knaapje

disney-golf
29-04-10, 23:42
@ Knaapje
Hier wat wij hebben meegemaakt.
Jaarlijks gaan wij twee tot driemaal per jaar naar Florida dus al wel wat gewend wat autoverhuur betreft.
In september 2009 was een bediende van Alamo heel overtuigend de roadside assistance aan het verkopen.
Wanneer ik hem vertelde dat ik wel een wiel kon vervangen en dat een kapotte ruit pech zou zijn hield hij op.
Nu komt het...Op onze laatste dag keek ik, zoals gewoonte, alle ruimten na om te zien of we alles wel uit de auto hadden.
Wat bleek...Er zat helemaal geen reserve wiel in de auto (!?) alleen een groot gat waar de band had moeten zitten.
Dan is het natuurlijk niet moeilijk om huurders te overtuigen om roadside assistance te nemen!

sijbe
30-04-10, 08:48
ik moet 4 mei me auto ophalen bij alamo in miami weet iemand of dat ook 24 uur per dag open is aangezien ik pas om 21.30 landt in miami

Ta2 Gerrit
30-04-10, 09:51
Gevonde in een seconde \\:D/ Ze zijn helaas maar 23 uur en 59 minuten p/d open :lol:

http://img249.imageshack.us/img249/6361/alamiami.jpg (http://img249.imageshack.us/i/alamiami.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Chicco68
30-04-10, 09:51
Ja hoor, probeer maar eens een auto te boeken, dan zie je vanzelf dat je van 00.00 uur tot 23.30 uur je aankomsttijd kunt invoeren....

Edit: Je bent me net 1 sec voor geweest Ta2 Gerrit ;-)

JvdL
30-04-10, 23:10
No problemo,

eergisteren kwamen we vanuit JFK (vertrokken vanaf Brussel) pas iets voor 24.00u aan bij Alamo Miami. (3 uur op startbaan gestaan in New York, ivm harde wind was er maar een startbaan beschikbaar).
Er waren nog genoeg personeelsleden aanwezig.

Tip als je een Equinox hebt via USA-reisen dan krijg je die niet meer mee want dit is voortaan een standaard SUV en je krijgt alleen maar een Midsize mee.
Maaar bij de SUV en Midsize staat alles door elkaar, dus we namen de Equinox mee was geen probleem bij de slagboom echter de auto hand mankementen en moesten hem dus wisselen, helaas geen Equinox meer en we hebben de Ford Edge meegenomen (laadruimte iets groter), bij slagboom vroegen we of dit een juiste keus was en we kregen hem zo mee :razz:

bas&manon
01-05-10, 18:26
Hallo allemaal,
we hebben over anderhalve week een auto gehuurd bij alamo met het gold pakket. Nou las ik dat er een extra bestuurder bij zit, maar dat hebben we niet nodig want mijn vriendin is 24 en wil niet rijden daar. Is dit een probleem? Of moet ik bij alamo nog melden dat er geen extra bestuurder bij moet, we hebben namenlijk gold gekozen ivm de volle tank benzine.

Maarten-Annique
01-05-10, 18:28
Bij gold zit de extra bestuurder er al bij. Het maakt dan niet uit of ze wel of niet gaat rijden.

bas&manon
01-05-10, 18:35
Oké dat is mooi ze vragen dus niet de naam van de extra bestuurder bij alamo?

Njit
01-05-10, 18:45
Ze zullen hoogstens vragen of je met twee personen wil rijden of niet. Maar het is niet verplicht om dat te doen. Verder niet druk om maken dus :)

bas&manon
01-05-10, 18:58
Oké zal ik (niet) doen, bedankt

Maarten-Annique
01-05-10, 19:00
Ze kunnen er inderdaad wel om vragen. Als je er toch voor betaald heb, zou ik haar gewoon opgeven als 2e bestuurder. Je weet immers maar nooit.
En jij kunt eens een biertje extra drinken als zij de Bob is...

Teleton
01-05-10, 19:02
Ze kunnen er inderdaad wel om vragen. Als je er toch voor betaald heb, zou ik haar gewoon opgeven als 2e bestuurder. Je weet immers maar nooit....

Dan betalen ze wel het hogere tarief voor bestuurders onder de 25....

Maarten-Annique
01-05-10, 19:08
Ik had de leeftijd over het hoofd gezien, maar inderdaad, dat is waar.

bas&manon
01-05-10, 19:25
Ja dat is inderdaad waar, maar zelf wil ze niet rijden en het gaat ook extra geld kosten omdat ze 24 is. dus daarom willen we er vanaf zien.

knaapje
03-05-10, 19:01
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ooit iemand in Florida ruitschade heeft gehad of andere schade die niet in de bekende all-in tarieven zit.

Gezien de kosten van ruim $ 5 per dag en de honderden Florida-gangers op deze site is er dan een afweging te maken , wel of niet de roadside service erbij te nemen.

Knaapje

Het loopt nou niet bepaald storm met reacties.
Conclusie: Weinig schade en/of weinig die het RSP afsluiten??

Knaapje

Njit
03-05-10, 19:09
Een paar pagina's terug werden wat kosten genoemd: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=109638&postcount=488

Teleton
03-05-10, 21:05
Conclusie: Weinig schade en/of weinig die het RSP afsluiten??

RSP; not for me!

In al die jaren twee keer een lekke band gehad.

1 x moest de auto op de tweede dag worden omgewisseld omdat de velg beschadigd bleek, waardoor de band langzaam leegliep. Geen kosten.

1 x een lekke band verwisseld en laten repareren, kostte zo'n klein bedrag dat zelfs ik het vergeten ben..;-)

knaapje
04-05-10, 14:05
Een paar pagina's terug werden wat kosten genoemd: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=109638&postcount=488

Dat is een opgave van de kosten, die gedekt zijn.
Het ging mij erom wie nu werkelijk kosten gehad heeft, die, als je wel RPSP afgesloten had gedekt waren en hoeveel ze dan bedroegen.
Knaapje

Niels82
07-05-10, 18:54
Wij hebben toch RSP genomen. Het schijnt dat je niet gedekt bent voor ruitschade met de standaard verzekeringen. We hebben het toch maar gedaan, je wilt niet de pech hebben dat iets opspat en je een hoop gezeik hebt tijdens je huwelijksreis voor 60 dollar.

Lea
11-05-10, 08:22
Is alamo 24 per dag open?
Wel makkelijk om te weten stel dat de vulkaan roet(as) in het reisschema gaat gooien?

Sunshine State
11-05-10, 08:35
Ja hoor Lea, Alamo is 24 uur per dag open.
Geen enkel probleem hoor!

Lea
11-05-10, 08:49
Nou, dat valt wel weer mee, alleen het idee om na 12 uur snachts nog die sleutel op te moeten gaan halen is weer een ander verhaal.
Maar we wachten af hoe alles gaat lopen.

Ta2 Gerrit
11-05-10, 08:56
Alamo is niet 24 uur p/d open, zoals ik 20 berichten terug (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=121996&postcount=558)al gemeld had :-)
Na 12 uur is geen probleem, het probleem ligt net voor 12 uur. TGFG ;-)
(PS de tijden voor MIA en MCO zijn hetzelfde)

Lea
11-05-10, 09:02
Ha ja zien wel meende het al ergens gezien te hebben,
Beste is dus ons niet te melden om 23.59 want dan zijn ze dicht hihi

Laten we het hopen dat al dat gedoe niet nodig is, sta dan liever om 8 uur s'avonds wat langer in de rij dan wat er nu allemaal gaande is met al die vertragingen.

FloridaFrankie
16-05-10, 23:51
Net terug van 3 fantastische weken Florida. En ... zoals gebruikelijk weer het gezanik bij de Alamo-balie (de Equinox met de super-all-inclusiv) dat ik een te kleine auto gehuurd zou hebben (he collega, dit gezin gaat maar liefst drie weken in dit kleine autootje rijden ...). Krijg je een Jeep mee waar ook je buren in kunt meekunnen (stel dat ik dat had gewild). Vervolgens gaat het olie-lampje branden (na twee weken) en kunnen we de auto op Orlando omruilen zonder problemen tegen een enorme Outlook Awd. De eerlijkheid dient te vermelden dat de eerste auto (Jeep Liberty), niet de drie extra aangeschafte koffers had kunnen meenemen naar Miami. In dat geval was de Equinox (vergelijkbaar de Jeep dus) te klein geweest en had de dame gelijk. Omruilservice was uitstekend en heel snel geregeld, we gingen van Orlando naar Cocoa Beach, dus kwamen langs Orlando Airport.

yabbadabbadoo
17-05-10, 08:09
Ik ben gisteren teruggekomen uit Orlando, had een full size geboekt bij Alamo. Heb werkelijk geen enkele vraag gehad van de dame achter de balie, niet over een upgrade van auto, of verzekering, geen NAV, geen kinderstoeltje. Kon zo in de garage een auto uitzoeken uit de full size klasse. Was een beetje benauwd geworden door alle ´deeker´ verhalen.
Afrekening was uiteindelijk ook 50 USD lager dan in eerste instantie ingeschat door Alamo.

sccambuur
24-05-10, 21:40
Wij hebben tot nu toe geen problemen gehad met Alamo, kregen wel wat vragen over een upgrade, maar verder niks extra's genomen.
Nu heb ik echter wel een vraag over het terugbrengen, de hoeveelheid benzine.

Ik heb 2 folders gekregen. In het Nederlands, in de ene folder staat dat terugbrengen met een lege tank geen probleem is, want dat zit bij de prijs inbegrepen. Echter staat in de andere folder dat de auto ook weer moet worden afgeleverd met een volle tank.
Lekker onduidelijk dus.
Heeft er iemand ervaring mee hoe het werkelijk zit??

Groetjes

Ta2 Gerrit
24-05-10, 21:58
De lege tank, want de volle tank is al betaald, hetzij prepaid (gold of superiklusiv plus) of bij aanvang van de huurperiode ter plaatse (Europeanen regel).
Dus, inleveren met nog ongeveer 3 druppels benzine er in ;-).

PENPE
24-05-10, 21:59
Wij hebben altijd de auto ingeleverd met een lege tank en nooit opmerkingen hierover gehad.
Ook staat er altijd een stempel "return empty" op het contract, moet er wel bij zeggen dat wij altijd Alamo Gold nemen.

En Ta2Gerrit was me weer voor, hahaha

Groetjes,
Pieter & Petra

sccambuur
25-05-10, 02:43
Oke bedankt mensen! Ik heb ook Alamo Gold pakket overigens. Ik lever hem dan inderdaad met een lege tank in :)

Erik76
22-06-10, 21:49
Hoi allemaal

Zijn er mensen die weten uit welke wagentypes men kan kiezen bij Alamo ?
Ik heb een LDAR L4 geboekt (Cadillac DTS of gelijkwaardig)
Wat zijn de alternatieven die ze aanbieden hiervoor ?
Zou het liefst de Cadillac hebben natuurlijk :)))

<< Ik heb de vraag verplaatst naar het grote Alamo topic >>

corrus
22-06-10, 22:05
LDAR (Luxury)
Een Chrysler 300 is ook een Luxury
en volgens mij een Buick Lucerne ook...

breaker9240
19-07-10, 10:41
Zijn er mensen die weten of er ook zo een vip systeem bestaat bij Alamo zoals bij Dollar?
Dat je express check inn kunt nemen?

Teleton
19-07-10, 11:15
een vip systeem bij Alamo zoals bij Dollar?
Het is er wel, maar je zult er weinig aan hebben. Het heet Quicksilver (https://www.alamo.com/index.do). Omdat Alamo gebruik maakt van de self service kiosks die alleen op Amerikaanse rijbewijzen werken, mag je toch in de rij. En daar staan de toeristen. Die hun voucher nog onder uit de rugzak moeten zoeken. En de creditcard bij Moeder in de tas hebben laten zitten. En die heel lang na moeten denken over het voorstel van een upgrade............

Erik76
19-07-10, 11:28
Zijn ook net terug en blijkbaar was Alamo tijdens die 14 dagen verhuisd.
Ze zitten nu samen met alle andere verhuurders in 1 complex met de naam CAR RENTAL SERVICE. Was even aan het twijfelen om daar binnen te rijden want er staat nergens Alamo vermeld. Wij hadden een Luxury Gold en kregen een splinternieuwe Cadillac CTS mee met 3.6 V6. Hoopte op een DTS met V8 maar deze CTS was pak sportiever, had nog wat meer pktjes en verbruikte een mooie 11 liter. Geen slechte keuze dus.
Het wachten valt heel goed mee bij Alamo, heb daar geen probleem gehad.
Bij Gold pakket kan je gewoon met lege tank binnenbrengen.

Teleton
19-07-10, 11:35
Zijn ook net terug en blijkbaar was Alamo tijdens die 14 dagen verhuisd.
....Miami!

Erik76
19-07-10, 11:37
Inderdaad Miami :)

tamaar
24-07-10, 20:47
hallo,

Ik heb gister mijn reispapieren binnen gekregen via exit reisen.
Nu is het zo dat we eerst een auto kregen van dollar maar nu via aloma.
Bij dollar hadden zijn we lid geworden van de dollar expres kaart.
nu las ik hier in het topic dat je ook lid kan worden van aloma.
Je moet dan een papiertje opsturen en terug sturen??
Nu is het zo dat wij onze vakantie via exitreisen hebben geboekt en zei alles regelen van villa tot auto.
Ik heb geen formulier gekregen om lid te worden van aloma.
Weet iemand hoe ik aan dit formulier kan komen en waar ik hem dan heen moet sturen?

Groetjes Tamara

Teleton
25-07-10, 09:27
hallo,

Weet iemand hoe ik aan dit formulier kan komen en waar ik hem dan heen moet sturen?



Eh...bericht 609 gelezen? Met een link naar het loyaliteitsprogramma Quicksilver. En de reden waarom je bij Alamo gewoon in de rij mag omdat het programma alleen met Amerikaanse rijbewijzen werkt.

Waarom doe je niet wat Sonja (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10624) deed: Laat Exit gewoon leveren wat er is afgesproken: Dollar. Zijn ze helemaal betoeterd..........

tamaar
25-07-10, 10:20
Hoi

Ja daar zit ik ook over te denken omgewoon morgen te bellen en te zeggen dat ik terug wil naar dollar.
Maar ik hoopte eigenlijk dat aloma meer voordelen zou hebben.
Dat ze misschien eerder een upgrade zouden krijgen ;)
Maar als jullie zeggen dat het verschil niet echt groot is ga ik morgen gewoon bellen.
Heb namelijk niet zoveel zin om 3 uur in de rij te staan met een 2jarige

Teleton
25-07-10, 11:29
Heb namelijk niet zoveel zin om 3 uur in de rij te staan met een 2jarige Kijk nou uit voor cowboyverhalen. In de meivakantie van 2009 was er een schandalig lange wachttijd bij Alamo. Daarna heb ik er eigenlijk nooit meer iets anders over gelezen dan dat de wachttijd erg meeviel......

Op een tegeltje bij Oma stond:


De mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest.
En dat nooit op komt dagen.......

[verwijderd]
25-07-10, 12:00
September 2001 was er ook zo'n wachttijd, niet door de grote rij maar door slechts 2 balie medewerkers. :-\"

Onze 1e keer Florida en dat was toch wel het enige minpunt van de hele vakantie. En elke keer dat je de auto af moet halen hoop je maar op niet zo'n lange rij.

Maar eerlijk is eerlijk, was de enige keer dat we zolang hebben moeten wachten, de meeste andere keren toch binnen 1 uur met de auto uit de garage.

tamaar
25-07-10, 13:07
pfff moeilijk dan hoor.
Gaan we moeilijk doen bij exitreisen en gaan we voor dollar.
Of laten we het gewoon zo staan en zien we wel wat er allemaal gebeurd zodra we het vliegtuig uitstappen.

Erik76
25-07-10, 16:20
Hou het gewoon bij Alamo. Zeker goede service en ze hebben voldoende personeel. Moest nog geen 5 minuten wachten. Terugbrengen was 2 min. en zat op bus naar luchthaven.

belinda680
25-07-10, 16:53
Wij zijn net een week terug en toen we aankwamen was dit ongeveer 8 uur in de avond hebben we maar 5 minuutjes gewacht

cindy74
25-07-10, 18:09
Wij hebben bij alamo geen wachttijd gehad we waren zo aan de beurt .

tamaar
25-07-10, 20:30
heb het even met manlief besproken ;) en we laten het maar gewoon bij alamo.
We zien wel als we daar zijn wat er gebeurd.

Bedankt allemaal voor de reactie's

Inimieni
11-08-10, 16:30
Hallo.

Onze toestemming om te reizen via ESTA is gelukt, de tickets zijn geboekt maar nu moeten we op zoek naar een auto.

Ik ben via usareisen.de bij Alamo terecht gekomen. De categrorie Dodge Nitro (midsize SUV) leek ons wel wat.....
Nou heb ik een paar vraagjes, hopelijk weet iemand daar antwoord op. Kon via de site van Alamo namelijk niet veel wijzer worden......

* Het betalen van de auto (via internet geboekt) gaat dit met een creditcard of kan dit ook dmv geld overmaken naar een NL rekening? Ik neem aan dat het volledige bedrag vooraf betaald moet worden.

* Wij huren de auto voor 15 dagen. We wilen uiteraard een GPS aan boord, wel zo makkelijk. Is het raadzaam via Alamo 1 te huren of kun je voor deze periode financieel gezien beter 1 kopen bij de dichtstbijzijnde Walmart?

Als er mensen verder nog tips hebben zijn die uiteraard van harte welkom!!

Michael66
11-08-10, 16:44
* Het betalen van de auto (via internet geboekt) gaat dit met een creditcard of kan dit ook dmv geld overmaken naar een NL rekening? Ik neem aan dat het volledige bedrag vooraf betaald moet worden.
Voor vragen over usareisen.de kun je het beste terecht in het onderwerp over ..... USAREISEN.DE!! Ja, ook daar is een apart topic over.
Je reserveert nl. via hun (FTI eigenlijk) en niet direct bij Alamo. Je betaalt ook aan hun, op hun voorwaarden. Zie verder: Autohuur: Usareisen.de (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1321&highlight=usar%2A)
Evt. kun je daar ook je verdere vragen stellen.

* Wij huren de auto voor 15 dagen. We wilen uiteraard een GPS aan boord, wel zo makkelijk. Is het raadzaam via Alamo 1 te huren of kun je voor deze periode financieel gezien beter 1 kopen bij de dichtstbijzijnde Walmart?Hee, een vraag over navigatie. Het is verbazingwekkend ;-) maar ook daar hebben we een speciaal onderwerp over. Twee zelfs. Zie Navigatiesysteem meenemen naar Florida (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5458&highlight=navi%2A) en ‎Navigatie kopen in Florida (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=9374&highlight=navi%2A).
Als je na het lezen daarvan nog vragen hebt kun je ze het beste daar meteen even stellen.

Als er mensen verder nog tips hebben zijn die uiteraard van harte welkom!!Tips over autohuur? Tja, er is zoveel te vertellen over dat onderwerp. Waar had je aan gedacht?

Inimieni
11-08-10, 17:20
:oops: Ben nog niet zo handig met zoeken hier op het forum. Er staat ook zoveel op.....
Dank je wel voor de linkjes. Ik ga even verder neuzen en hopelijk ga ik een antwoord vinden op mijn vragen....

sprado
14-08-10, 09:36
Ga in februari 2010 voor het eerst naar Florida met mijn vriendin en willen dan een convertible huren bij Alamo.

Nu lees ik via verschillende dingen dat het een Chrysler PT cruiser cabrio kan zijn of een Chrysler Sebring.

Als je via de site boekt gaan ze uit van een Chrysler Sebring.
Weet iemand wat voor auto je nu uiteindelijk meekrijgt
Of is dat een grote verassing als je op miami airport staat?

en weet er iemand wat de extra kosten zijn als er iemand van 24 achter het stuur zit bij Alamo?

Michael66
14-08-10, 10:03
Welke auto je in een klasse meekrijgt hangt maar net af van welke auto's de verhuurder heeft ingekocht. Dat kan van alles zijn. Op de site staat ook altijd een automerk en type genoemd met de toevoeging "or similar" (=of vergelijkbaar). Je huurt dus (bijna) nooit een merk/type auto, maar altijd een klasse. Oftewel: de grote verrassing! Op een aantal afhaalplaatsen is "de grote verrassing" ietsjes kleiner omdat je zelf de auto in je klasse mag uitzoeken in de rij beschikbare auto's.

De kosten voor een bestuurder van 24 jaar kun je zelf het beste vaststellen. Ga naar een website van een aanbieder van huurauto's (bijv. usareisen.de (http://www.usareisen.de) de U25) en maak een proef-boeking op het gewone tarief en het tarief voor bestuurder onder 25 jaar. Dan zie je precies wat het verschil is.
Als je een auto zonder de jongerentoeslag hebt geboekt betaal je ter plaatse alsnog die toeslag, komt dan op ca. $25+tax per dag. Véél gunstiger is het als je vantevoren de juiste auto met de juiste verzekeringen en extra's boekt.

Succes!

tpost
16-08-10, 20:53
Heeft iemand ervaring met online inchecken bij Alamo? https://www.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=online_checkin_splash

Ik zie op de site van Alamo dat je ook online kan inchecken. Hiervoor heb je wel een "Confirmation Number" nodig, deze kan ik niet vinden op mijn reservering van USAReisen. Heeft iemand dit al eens gedaan? en zo ja werkt het ook echt?

corrus
16-08-10, 20:55
Heeft iemand dit al eens gedaan? en zo ja werkt het ook echt?Nee, want dat is niet mogelijk...

knaapje
16-08-10, 20:59
Er zullen niet veel mensen op dit forum zijn die aan de "minimal requirements" voldoen, o.a.:

Have a valid U.S. or Canadian driver's license

of

The following credit cards may be used to complete your Online Check-Insm transaction:
U.S. issued credit cards: Mastercard, VISA, American Express, Discover

Knaapje

Ta2 Gerrit
16-08-10, 21:05
Als je geen US of Canadees rijbewijs hebt, zal het niet gaan, helaas.

Wat wel handig is is het Save Time programma (https://www.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=alamo-intlSaveTime)van Alamo. Je vult dan online al je gegevens in, zodat je sneller klaar bent aan de bali. Werkt mooi.

tpost
16-08-10, 21:08
Goede tip Ta2 Gerrit. Hiervoor heb je ook je "Confirmation Number" nodig. Weet iemand waar je dat kan vinden op de reservering bevestiging van USAresiesen?

kathy
16-08-10, 22:27
TA Gerrit, je hoeft niet meer aan de balie te gaan staan. Ik heb zojuist de gegevens ingevoerd en kan nu thuis een voucher met barcode printen waarmee je naar een "check in kiosk" (soort automaat zo te zien) kunt gaan dus geen wachttijd meer en geen verkoop pogingen van allerlei verzekeringen van de balie medewerker meer ! Bedankt voor de hele goede tip !

T Post, Op het Reisegutschein/Voucher staat op de eerste een Reservation No. geprint. Dit is de bevestiging die voor ons werkte op de Alamo site. (9 cijferig nummer) Succes en een fijne vakantie !

Ta2 Gerrit
16-08-10, 22:33
In Albuquerque was geen kiosk te bekennen, en in de twee pogingen die ik in het verleden (een ezel stoot zich wat vaker) op MCO heb gedaan, was de eerste vraag van de kiosk "Insert your US or Canadian drivers license", dus.......

Maar mocht het je lukken (ik kreeg geen barcode 3 weken geleden), laat het ons dan weten, want dan probeer ik het over twee maand ook maar weer eens :-)

corrus
16-08-10, 23:22
TA Gerrit, je hoeft niet meer aan de balie te gaan staan. Ik heb zojuist de gegevens ingevoerd en kan nu thuis een voucher met barcode printen waarmee je naar een "check in kiosk" (soort automaat zo te zien) kunt gaan dus geen wachttijd meer en geen verkoop pogingen van allerlei verzekeringen van de balie medewerker meer

De kiosk werkt ook niet voor non-US citizens...

breaker9240
18-08-10, 13:19
Kent er iemand dit? => http://www.rentalcarchoices.com/alamo-car-rentals.htm

corrus
18-08-10, 14:52
IMO... Voor US Citizens only...

Guus
19-08-10, 01:09
Kent er iemand dit? => http://www.rentalcarchoices.com/alamo-car-rentals.htmBoeken via de .com site van Amerikaanse autoverhuurbedrijven is over het algemeen alleen interessant voor personen die beschikken over een Amerikaanse autoverzekering. De meeste Amerikaanse autoverzekeringen kun je namelijk ook gebruiken voor je huurauto. In dat geval betaal je alleen de kale huurprijs. Voor het gros van de Nederlanders is boeken via de .nl site in principe de beste en goedkoopste optie.

vettejus
22-08-10, 20:27
Iedereen staat bij Alamo in dezelfde rij te wachten, ik heb ook wel eens zoiets ingevuld, maar in Orlando maakt dat niets uit, helaas...

Ta2 Gerrit
22-08-10, 23:00
Qua rij niet, maar de afhandeling gaat wel wat sneller.

@ Iniemini; SaveTime is niet hetzelfde als DirectRoad (direct naar de garage), die is alleen voor US/Can. rijbewijzen.

6foot6
23-08-10, 08:24
Iedereen staat bij Alamo in dezelfde rij te wachten,

Nee hoor, in Orlando zij er twee alamo rijen

Inimieni
23-08-10, 14:45
Wij halen de auto op in Miami.......

Iemand die weet of het daar nog uitmaakt??

@TA2Gerrit: oke dank je wel, dacht dat dit hetzelfde was..... Moeten we helaas dus wel in de rij staan.

sjemmie
24-08-10, 18:01
Nou genoeg gelezen, maar nog niet wijs genoeg.

Vraag me af of volgende verzekering afdoende is, of dat ik bij moet verzekeren bij Alamo:
Contract I.D. XXXXX
Inclusive Rate Items
No Charge Distance Included
Collision Damage Waiver Full Included
Extended Protection Included
Upfront Fuel Included
Customer Facility Charge 2.50/day Included
Airport Access Fee 10 % Included
Florida Surcharge 2.00/day Included
Tire/battery Fee .02/day Included
Vehicle License Fee .60/day Included
Sales Tax (6.50%) $3.74
Guaranteed Base Rate Included
Unlimited Miles Included

Mis ik dan nog wat, of ga ik voldoende verzekerd op pad?

Maarten-Annique
24-08-10, 18:02
Volgens mij prima zo.

[verwijderd]
24-08-10, 18:05
Volgens mij het al inclusive pakket en dan ben je gewoon voor bijna alles gedekt.

Dan heb je alleen nog de balie vraag of je road side assistence wil hebben. Dit is dus een verzekering die voornamelijk je eigen gebrek verzekerd zoals sleutels kwijt, geen band kunnen wisselen als deze lek is etc.

Maar ook daar is al veeeeel over geschreven, de een neemt hem wel en vele andere weer niet.

hrjhaan
24-08-10, 19:06
In Miami was er volgens mij ook maar één rij. Ging best wel snel hoor. Ongeveer 10 balies open. Hooguit 15 minuten in de rij gestaan.

Inimieni
24-08-10, 19:21
Oh 15 minuutjes valt me nog mee.
Ach en het is vakantie, dus alle tijd................... ;)

ietie
24-09-10, 08:56
Wij hebben voor onze aankomende vakantie een 7 persoons mini van gehuurd, nu heb ik al via het forum vernomen dat er niet zo heel veel te kiezen valt in die catagorie, omdat er niet zo veel verschillenden merken staan, zit er een merk bij wat ik beter niet kan kiezen of maakt dat niet zoveel uit?
Mocht deze catagorie er niet zijn dan kan ik alleen nog ge upgrade worden na een 8 persoons mini van klopt dat?

Chicco68
24-09-10, 09:29
@Ietie:
Mocht die categorie er inderdaad niet zijn wordt je automatisch ge-upgrade. En is de categorie boven de door jou gereserveerde categorie een 8 persoons, dan krijg je die inderdaad ;)

corrus
24-09-10, 10:06
Nee hoor, in Orlando zij er twee alamo rijen
2 Alamo rijen???

[verwijderd]
24-09-10, 10:13
2 Alamo rijen???

1 in de A terminal en 1 in de B terminal. :-\"

Ta2 Gerrit
24-09-10, 10:19
Ja hoor, 1 in Terminal A en de andere in Terminal B :-)
Als je heel snel heen en weer loopt kun je zien waar de kortste rij staat :lol:

(Edit; als je langzaam typt en tussendoor nog wat Overhaulin kijkt wordt het bericht dubbel. Jeroen was me net voor :-))

kathy
03-10-10, 00:54
De "save time by check in" via internet bij Alamo werkt echt heel goed in Orlando !

We gingen bij de balie bij een soort computer aanmelden maar die gaf na enige tijd de melding: "check in at the desk". We hebben een Alamo medewerker aangesproken die assisteerde bij die incheck paaltjes en gevraagd "what's the point of the check in via internet" als het toch niet werkt ? Deze man vertelde dat we rechtstreeks naar de garage konden gaan. Hier gaf de volgende loslopende medewerker aan waar de categorie auto's stonden die wij gehuurd hadden. We zijn ingestapt en weggereden, de man bij de slagboom heeft de papieren ingenomen en alles afgehandeld. We waren binnen 15 minuten op weg !

Dus.... een echte aanrader, geen wachttijden, verkooppraatjes etc meer, lekker snel aan je vakantie beginnen.

6foot6
03-10-10, 11:11
In de voorwaarden

https://www.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=online_checkin_splash

staat dat dit alleen kan met am./can. rijbewijs en niet met een voucher.

En hoe krijg je "de papieren"?

mandy1987
03-10-10, 15:32
ik ben benieuwd welke auto wij bij alamo krijgen.. hierover heb ik nog niet veel informatie aangezien we een heel pakket geboekt hebben bij exiteizen
9 dagen Alamo huurauto (Groep CC) vanaf 22 Oct 2010. Afhalen Orlando Airport.
Teruggave Miami Airport.
Alamo huurauto met onbeperkte mijlen, incl. wettelijke W.A.-, CDW-, LIS-verzekering, CFC, EP en underage fee voor 1 bestuurder vanaf 21 jr., lokale belastingen en luchthavenheffingen, evtl. toeslagen zoals bijv. extra bestuurders en brandstof dient U ter plaatse te betalen.

iemand die weet of ik hiermee in de goede richting ben??

ietie
03-10-10, 15:51
groep cc- nisan versa of gelijkwaardig
compact 2 deurs
waarom neem je geen pakket incl brandstof?

mandy1987
03-10-10, 15:58
dit is nooit ter sprake gekomen bij exit reizen. volgens hun was dit het beste pakket voor ons

kathy
03-10-10, 21:49
6foot6, de papieren waren in ons geval de voucher van usareisen.de en de print van de save time check in van Alamo.

De voorwaarden heb ik nooit gelezen... ben ook blond dan maaruh wij hebben toch echt beide een Nederlands rijbewijs. Wellicht dacht de medewerker boven bij de check in dat we Amerikaans waren of zo ? Wij zijn gewoon bij de dwarsboom waar je het terrein afrijdt geholpen met de incheck papieren, credit kaart en rijbewijs van diegene op wiens naam de credit kaart staat. Geen enkel probleem.

De volgende keer gaan we het weer zo doen als we via Alamo gaan huren.

Succes ermee,
Kathy

mikey
04-11-10, 19:45
Hoi Teleton heb net effe op de site van Alamo gekeken kan alleen geen full size suv selecteren en geen volle tank ? gek terwijl ik via usa reisen dit toch echt kan boeken mischien kijk ik er overheen?
Dat quicksilver lijkt me namelijk wel wat scheelt de wachrij bij Alamo

PENPE
04-11-10, 20:29
Hoi Mikey,

- Ik denk dat je ergens overheen kijkt, dat Duits moet je echt goed lezen
- Quicksilver-member kun je alleen worden als je altijd rechttreeks bij Alamo boekt

Groetjes,
Pieter

mikey
04-11-10, 20:40
Hoi Pieter ik bedoel dat je full size SUV niet kan boeken bij alamo , weet dat het kan bij USA reisen heb trouwens gekeken bij alamo.com mischien dat dat het is

Net even gekeken bij de alamo.de kan je wel full size SUV boeken raar dat je bij alamo.com dat niet kan

PENPE
04-11-10, 20:46
Owkee, heb net een 'test' gedaan bij USA-reisen en daar lukte het inderdaad...en meteen test bij Alamo zelf en daar lukt het ook, dus.....

mikey
04-11-10, 20:51
Net gekeken bij alamo.de daar heb je wel fullsize SUV maar prijs is hoger dan bij USA reisen

PENPE
04-11-10, 21:04
Klopt, ik had vd week ook al nav Teleton zn verhaal gekeken en gezien dat rechtstreeks bij Alamo toch duurder is, raar maar waar...

angelique100
09-11-10, 11:15
Wanneer ik bij usareisen zoek geven zij aan bij de huur van een minivan bij Alamo dat deze auto
Kategorie: LX | Minivan 7 P. 3/4türig
z.B. Chrysler Town & Country:

goed is voor 5 personen.

Nu heb ik de code even opgezocht en kom dan uit bij andere aanbieders die deze auto indelen bij 6/7 personen type chevy uplander (nbbs.nl.+dejongintra) Aangezien wij met 2 volw en 4 kinderen moet het wel passen. Weet iemand of LX groot genoeg is voor 6 personen.

corrus
09-11-10, 11:16
Minivan Lx (Alamo) is geschikt voor 7 personen

angelique100
09-11-10, 11:43
Dank je wel,...scheelt toch weer zo'n 250 euro met de "grotere minivan" die ik al eens huurde omdat usareisen toen ook al aangaf de de 7 pers eigenlijk een 5 pers was.:evil: en ik de gok niet durfde te nemen.

ietie
09-11-10, 15:31
Wij hebben dit jaar een mini van 7 pers gehuurd bij alamo en kregen een dodge grand caravan , 2 losse stoelen voor ,2 losse stoelen in het midden en achterin een bank voor 3 personen, wij hadden 4 koffers en dat ging prima ruimte genoeg.

Teleton
09-11-10, 15:36
Minivan Lx (Alamo) is geschikt voor 7 personen

En zo ziet dat er uit:

http://img521.imageshack.us/img521/8417/img1590t.jpg (http://img521.imageshack.us/i/img1590t.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img259.imageshack.us/img259/3883/img1588g.jpg (http://img259.imageshack.us/i/img1588g.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

hrjhaan
12-11-10, 16:04
Zojuist geboekt bij Alamo.nl een Minivan 7sts Alamo Gold voor de periode 25 juli t/m 12 aug. 2011. 18 dagen. € 838,30. Dit is inclusief een vroegboekkorting van 5%. Een Members Only pas kost € 17,50. Hiervoor krijg je een gratis annuleringsverzekering en een magazin. Ook hoef je bij het ophalen niet langs de balie. Je kunt meteen doorlopen naar de garage. Op iedere volgende boeking krijg je ook 5% korting. Bij USAreisen.de was dezelfde auto € 100,00 duurder.

anneke34
13-11-10, 13:17
hallo even een vraagje kan je bij alamo in florida ook borg betalen cash heb namelijk geen creditkaart kan dat ook niet krijgen !! alvast bedankt..

Njit
13-11-10, 13:35
Borg Cash betalen kan maar reken dan wel op een flink bedrag:


Cash: Cash rentals may be accommodated for economy through full-size vehicles. Please review the following key points regarding cash rentals:
§ Renter must meet Cash Rental Requirements (https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1663).
§ A deposit in the amount of the calculated rental charges plus an additional $300 is required.
§ Renters may use cash as form of final payment upon return of the vehicle.
Nu betaal je de auto al van te voren bij het boeken dus reken op $300 borg.
Je moet ook aan een aantal voorwaarden voldoen en en zijn wat restricties:


What qualifications need to be met to use cash?

The following requirements apply for cash rentals:

- Phone Bill or Utility bill in the renter's name that is not a cellular phone bill that can be verified through directory assistance, or a recent monthly statement that does not show past due status.
- The address on bill must match address in renter's profile.
- A return ticket from an airline, cruise ship or train
- Verifiable phone number in the name of the renter
- Ability to make a cash deposit in addition to the cost of the rental
- Additional Drivers are not allowed on cash rentals
- Cash deposits are not accepted for Luxury car rentals

Note: Domestic and International Tour customers are exempt from some cash rental restrictions due to the pre-paid nature of their travel packages.

Extra bestuurders zijn dus niet mogelijk bij een Cash borg. Wel iets om rekening mee te houden.

Ebelix
13-11-10, 13:51
Is het wel mogelijk om een prepaid credit card voor borg te gebruiken?

anneke34
14-11-10, 20:36
oke heel erg bedankt voor jullie reactie ik hoorde dat je een en cc mee kan nemen van familie met zelfde naam dan ik ik die van me vader mee nemen als het zou kunnen weten jullie dat mis? @ ebelix nee dat kan niet heb ik ook al op dit forum ondervonden

Njit
14-11-10, 20:42
Je tekent wel voor die credit card dus strikt gesproken pleeg je fraude. Dan zou ik eerder ervoor kiezen dat je ouders borg staan voor jouw credit card.

Teleton
15-11-10, 01:33
oke heel erg bedankt voor jullie reactie ik hoorde dat je een en cc mee kan nemen van familie met zelfde naam dan ik ik die van me vader mee nemen als het zou kunnen weten jullie dat mis?

Oei, oei, wat een geknoei. Het feit dat je geen cc kunt krijgen geeft al een beetje aan dat er iets 'bijzonders" aan de hand is. Ga het dan niet nog een beetje erger maken door te knoeien.....

Waarom neem je niet gewoon contact op met de verhuurder en leg je de zaak niet voor? In de posting van Njit lees je precies hoe dat zit. Je moet het wel van te voren melden. Regel je zaakjes van te voren, dan hoef je je daar nergens zorgen om te maken.

Teleton
26-11-10, 12:15
Het is er wel, maar je zult er weinig aan hebben. Het heet Quicksilver (https://www.alamo.com/index.do). Omdat Alamo gebruik maakt van de self service kiosks die alleen op Amerikaanse rijbewijzen werken, mag je toch in de rij.

Inmiddels heeft Alamo e.e.a. gewijzigd. Quicksilver bestaat niet meer. Het loyaliteitsprogramma heet nu I'm in. Je bent dan Alamo Insiders Member. Als je direct bij Alamo hebt geboekt, kan je nu wel direct naar de garage om de auto in jouw categorie uit te zoeken. Controle van rijbewijs en cc vindt dan bij de slagboom plaats en....tuffen maar!

liekie79
27-11-10, 01:49
kunnen je ouders je ook niet machtigen om hun creditcard hiervoor te mogen gebruiken? dat is misschien wel toegestaan?

Ik weet niet waarom je geen creditcard aan kunt vragen, maar als dat iets met BKR codering of te weinig inkomen te maken heeft zijn er zeker wel andere opties om toch een creditcard aan te vragen.

Er bestaan nl ook prepaid creditcards (hier stort je van te voren een bedrag op, ipv dat je het achteraf betaald). Mastercard heeft deze sowieso. Google maar eens even op prepaid creditcard

hrjhaan
23-02-11, 18:34
Kreeg vandaag deze mail van Alamo. Misschien is er iemand die dit wil/kan gebruiken.

Nooit meer de weg kwijt tijdens uw vakantie, zakenreis of weekendje weg. Als trouwe klant van Alamo.nl (mhtml:{5117B420-E9C0-48A8-B271-8D59F9D648DC}mid://00000077/!x-usc:http://www.alamo.cluster16.e-active.nl/nieuwsbrief/link.php?nieuwsbrief_id=847&url=http%3A%2F%2Fwww.alamo.nl%2F), ontvangt u via GPSrent.nl (mhtml:{5117B420-E9C0-48A8-B271-8D59F9D648DC}mid://00000077/!x-usc:http://www.alamo.cluster16.e-active.nl/nieuwsbrief/link.php?nieuwsbrief_id=847&url=http%3A%2F%2Fwww.alamo.cluster16.e-active.nl%2Fwww.gpsrent.nl) maar liefst 20% korting op uw navigatiesysteem! Gebruik de actiecode: ALAMO2011 in het reserveringsproces op GPSrent.nl (mhtml:{5117B420-E9C0-48A8-B271-8D59F9D648DC}mid://00000077/!x-usc:http://www.alamo.cluster16.e-active.nl/nieuwsbrief/link.php?nieuwsbrief_id=847&url=http%3A%2F%2Fwww.gpsrent.nl%2F)

6foot6
24-02-11, 09:43
Heeft iemand ervaring met save time ? (https://www.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=alamo-intlSaveTime)

Dit wordt aangeboden op de nederlandse website

corrus
24-02-11, 09:49
Heb je een confirmatie nummer??
Nee, geen voucher nummer...

Teleton
24-02-11, 10:36
Heeft iemand ervaring met save time ? (https://www.alamo.com/index.do?action=/hotDealsTemplate&msg=alamo-intlSaveTime)


Yip! Zoals Corrus al aangeeft, lukt dit alleen met een confirmationnumber. Dat krijg je iig als je direct bij Alamo boekt. Daarna kan je je gegevens inkloppen, zodat de baliemedewerker dit niet meer hoeft te doen. Hij hoeft de gegevens dan alleen nog maar te controleren. Dat scheelt tijd, vooral voor Alamo. Je zult immers toch in de rij moeten en je beurt afwachten.

Als je op bovenstaande wijze boekt en je neemt deel anet loyaltyprogramm van Alamo (Insider) kan je direct doorlopen naar de garage en worden je boeking, cc en rijbewijs voor het uitrijden gecontroleerd. Dat levert wel tijdwinst op.....;).



Safetime allows you to save time at the rental counter by providing driver profile information now. Renters can also add additional drivers information, select insurance options, child seats, GPS units and fuel options

Ta2 Gerrit
24-02-11, 10:51
Als je op bovenstaande wijze boekt en je neemt deel anet loyaltyprogramm van Alamo (Insider) kan je direct doorlopen naar de garage en worden je boeking, cc en rijbewijs voor het uitrijden gecontroleerd. Dat levert wel tijdwinst op.....;).

Maar dan alleen als je direct via Alamo geboekt hebt.
Bij een boeking via derden zal dit helaas niet opgaan :evil:

6foot6
24-02-11, 21:00
Heb je een confirmatie nummer??
Nee, geen voucher nummer...
Ja, speciaal om gevraagd bij usareisen.de

Ik heb me ook al aangemeld en een Alamo confirmed reservation gekregen waarmee ik me bij een kiosk moet vervoegen om de line te skippen.

Voor zover ik kan nagaan is een kiosk zo'n automaat
http://www.kis-kiosk.com/images/alamo-01.jpg
maar ik wilde weten of iemand hier al eens succes mee had gehad
Het wordt in Nederland gepromoot en zou dus moeten werken

as Dinsdag weten we het.

Deze forumers (http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?p=2581878) is het blijkbaar gelukt

corrus
24-02-11, 21:36
De kiosks werken niet met vouchers...
Uitsluitend met het confirmationnummer...

Ta2 Gerrit
24-02-11, 22:07
Het zou misschien veranderd kunnen zijn, maar het eerste wat wij in een paar pogingen (al wel weer een paar jaar terug) zagen bij de kiosks was; "Enter your valid US or Canadian drivers license". Niet dus.

Maar alles wordt beter, dus wie weet. @ 6foot6; waar en hoe heb je je aangemeld en hoe is dat vedre verlopen. Misschien dat ik dat morgen nog kan gaan doen.
En anders doen we gewoon weer "save time", dat werkt in ieder geval. Al is er nog wel de rij.

6foot6
25-02-11, 08:29
Mijn rijbewijs# en dat van mijn aditional drivers heb ik al ingevoerd, daar zou dus niet meer naar gevraagd hoeven worden.

Begin bij Alamo.nl (https://www.alamo.nl/) en klik op save time rechts onder dan krijg je uiteindelijk je conformation met de verwijzing naar de kiosk

Het verdere verloop weet ik dus pas dinsdag

Njit
25-02-11, 08:55
Je moet je rijbewijs toch nog laten zien.

Ta2 Gerrit
25-02-11, 10:01
Begin bij Alamo.nl (https://www.alamo.nl/)en klik op save time rechts onder dan krijg je uiteindelijk je conformation met de verwijzing naar de kiosk

Het verdere verloop weet ik dus pas dinsdag

De savetime gebruik ik al een tijdje, dus die kende ik al. De kiosk ken ik ook.
De combi nog niet, en het staat er ook niet zo direct dat wij, europeanen, die kunnen gebruiken. Boven aan de confirmation staat wel duidelijk wat je moet doen.
"Just look for our rental counter" is de tweede zin.

Maar, we gaan het morgen proberen. Barcode scannen, en dan maar hopen dat de vraag van "valid US or Can. DL" niet in beeld komt.
U hoort van ons :-), en anders.......,weer gewoon in de rij.

Ta2 Gerrit
25-02-11, 13:57
Ik ga rijk worden. Alamo wil settelen \\:D/
Ik kreeg net een brief binnen van Alamo Settlement Administrator. Ze willen een schikking treffen, en of ik daarmee akkoord kon gaan.

:-k:-k was mijn eerste reactie. Ik wist van niks. Nu blijkt dat er in 2007, tussen begin Juni en eind September een "concession recovery fee" geheven is op huurauto's gehuurd in Las Vegas en Reno, en die was volgens sommige huurders onterecht.

En die hebben dus een class action suit aangespannen. Alamo is het daar niet mee eens, maar wil toch schikken, om verdere rechtsvervolging te voorkomen.
Wij hadden toen (Las Vegas Dart Trip) uiteraard een prepaid auto en wisten van de hoed noch de rand, maar omdat we in het huurbestand voor die periode staan delen we mee.

Het is een behoorlijk stuk papierwerk, maar de conclusie is dat we na 17 Mei een korting van $10,- krijgen op de eerstvolgende autohuur, geldig tot 18 maanden na die datum. En alleen als je rechtstreeks huurt natuurlijk [-(
Moeten we toch de huurprijzen maar eens in de gaten gaan houden bij .NL of .DE

Wat dan wel weer leuk is om te ontdekken dat de verhuurders goed met elkaar verweven zijn. Het geheel is gericht tegen Vanguard Car Rental/Enterprise Leasing Company, handelende onder naam Alamo Rental Car.
En als hoofdnaam boven Class Certification Notice staat...The Hertz Company

mattrob
25-02-11, 15:01
De savetime gebruik ik al een tijdje, dus die kende ik al. De kiosk ken ik ook. De combi nog niet.

Maar, we gaan het morgen proberen. Barcode scannen, en dan maar hopen dat de vraag van "valid US or Can. DL" niet in beeld komt.
U hoort van ons :-), en anders.......,weer gewoon in de rij.

Inderdaad, de combi ken ik ook nog niet ... Voor morgen Savetime al ingevuld, maar ga niet de kiosk proberen; we hopen nog op een (beloofde) Upgrade, en ik geloof nooit dat die standaard in het systeem zit (op Savetime in ieder geval niet) [-(

En $10 korting Gerrit, niet gek !!

6foot6
25-02-11, 16:16
"Just look for our rental counter" is de tweede zin.


Niet op mijns

Ta2 Gerrit
25-02-11, 17:07
http://img263.imageshack.us/img263/1527/savetime.jpg (http://img263.imageshack.us/i/savetime.jpg/)

I showed you mine, now you show yours :mrgreen:.

Onder het hele verhaal staat dan nog wel de kreet (en afbeelding) dat alles nog sneller gaat met de kiosk, maar dat wordt dus afwachten [-o<.

6foot6
25-02-11, 23:18
Een foto op dit forum plaatsen is wat moeilijker maar hier mijn regels op die plaats



Here's what you do to pick up your car:

Travel East to Southwest Florida International Airport
Follow car rental return signs
Located in the Rent A Car service building across from
baggage claim.



Beetje vage aanwijzing.

We landen dus in Ft Meyers

Ta2 Gerrit
27-02-11, 05:36
Dat gaat dus over het terugbrengen, zo te zien.
Maar wat de kiosk betreft; met een ouderwets rijbewijs wat ik heb kun je het nagenoeg vergeten om zo in te checken. Met het nieuwe CC model rijbewijs zou je een poging kunnen doen, maar dat kan nog wel eens vastlopen.
Het beste werkt het met een US of Can. rijbewijs (waar heb ik dat toch eerder gehoord :mrgreen:)

Dat allemaal volgens een Alamo medewerker vanavond. Die heeft dat allemaal haarfijn uitgelegd nadat ik hem dat vroeg. Er stonden vanavond NUL personen in de beruchte rij, zodat we alle tijd hadden om dit onderwerp eens uitvoerig door te nemen.

Conclusie; nog geen uitsluitsel, zodat je het zelf zult moeten uitvogelen. Ik ben wel benieuwd, want de volgende reis heb ik ook zo'n nieuwerwets rijbewijs, en je zult zien dat er dan wel een megarij staat :lol:

calypso
27-02-11, 07:47
Kun je die Save time option ook gebruiken als je een auto huurt bij USAreisen.de?
En als het zo is hoe doe je dat dan, wat heb je nodig hiervoor?
Ik kende dit nog niet dus.

6foot6
27-02-11, 08:35
Je moet bij USAreisen om je Alamo reserverings# vragen.
(Eén keer heb ik van hen een voucher ontvangen waar dit nummer al opstond)

Ta2 Gerrit
27-02-11, 13:49
Kun je die Save time option ook gebruiken als je een auto huurt bij USAreisen.de?

Yup, zoals mijn voorganger al zei, even het Alamo reserveringsnummer opvragen.
Ik kreeg toen ook de website waar je Savetime kunt invoeren erbij.
(Die mail staat thuis op de PC, dus die heb ik even niet bij de hand)

Rijbewijs(zen) bij de hand en invullen maar. Je kunt dan ook direct aangeven wat je er wel of niet bij wil huren, GPS, RAP enz..
De confirmation krijg je per mail en kun je, mocht de kiosk niet werken, tonen aan de bali, en binnen twee tellen rolt je contract uit de printer.

Het scheelt gewoon tijd, daarom heet het waarschijnlijk ook Save Time :D

Wen
27-02-11, 20:52
Advies graag!!

Welke auto vinden jullie geschikt voor ons, 2 volwassenen & 1 kind van 2 jr, plus de nodige bagage..

(ik vind die aveo & versa zo klein, ben bang dat we de bagage niet kwijt komen..)

corrus
27-02-11, 21:08
Dit is een beetje afhankelijk wat je wilt gaan doen in Florida...

Ga je rondrijden in Florida (van stad naar stad) zou je een Midsize S.U.V. kunnen nemen.
Maar blijf je voornamelijk in Orlando dan is een compact écht voldoende...

Wen
27-02-11, 21:22
We rijden van Miami naar Orlando, en dan gaan we nog wat dagtripjes maken..

[verwijderd]
27-02-11, 21:35
Dan is een midsize SUV of een midzise auto toch wel erg lekker, maar vergelijk het eens met de auto waar je nu in rijdt qua ruimte en wat je nodig denkt te hebben aan ruimte.

En neem zeker niet een te kleine auto, vaak scheelt een iets grotere auto niet zo heel veel in de goedkopere klassen.

PENPE
27-02-11, 22:31
..Welke auto vinden jullie geschikt voor ons, 2 volwassenen & 1 kind van 2 jr, plus de nodige bagage..

Dan lijkt mij een midsize-SUV met 2 kleine kids het handigst, je hoef dan niet zo te bukken met de kids in- en uit de auto te halen.

.. en gezien het kleine prijsverschil zou ik het zo-wie-zo al doen ;)

Teleton
28-02-11, 17:56
Wanneer je met meerdere bestuurders huurt, was het tot nu toe altijd het voordeligste om het duurste pakket te huren. Als Insider heb je kennelijk niet alleen recht op tenminste 10 % korting, maar ook betaal je de toeslag voor extra drivers niet. Informatie voor Forumleden die het Insiders lidmaatschap overwegen:


Additional Drivers

With Alamo (https://www.alamo.com/index.do?&iataNumber=AL021088&affiliateRes=Y%26cm_mmc=MouseSavers-_-Promo-_-Null-_-HomePage), all additional drivers will pay a daily fee of approximately $10 per day unless they are traveling with relatives who are members of Alamo Insiders (http://www.mousesavers.com/alamo.html#insiders) or have a Corporate Contract Agreement.


Alamo Insiders members in the United States are allowed to have the following additional drivers without a fee:

Member's spouse, common law spouse, or domestic partner who has the same address on the driver's license as the member and who meet normal renter requirements.
Immediate family member, Mother/Father, Son/Daughter, or Brother/Sister who has the same address on the driver's license as the member and who meet normal renter requirements.
Op de site van Alamo vind ik er helaas geen informatie over. Het zou kunnen zijn dat dit voordeeltje pas tijdens de boeking zichtbaar wordt.

Gevonden op www.mousesavers.com (http://www.mousesavers.com) waar overigens ook nog tips staan voor korting. Zo krijgen Annual Passholders van Disney kennelijk korting, en ook deelnemers aan de loyaliteitsprogramma's van luchtvaartmaatschappijen en militairen. Misschien de moeite waard om dit bij de volgende prijsvergelijking toch eens mee te nemen? Vergeet niet om je land van herkomst aan te geven als je de prijzen op www.alamo.com (http://www.alamo.com) vergelijkt. Dan worden de noodzakelijk verzekeringspakketten in de offerte aangeboden.

calypso
28-02-11, 19:00
Van de Alamo website afgehaald;

*In general, Alamo Insiders are guaranteed at least a 10% discount off our retail rates when you book on Alamo.com. When a promotional rate is available that surpasses 10% off the retail rates, you will automatically receive the best available rate and will not see a percentage discount.

Alamo Insider Discount Terms and Conditions




To receive your discount you must make your reservation through alamo.com and include your Alamo Insider member number.
ü Contract ID 7015135 should appear in the contract ID field.
ü Discount not available with any other Contract ID and can not be combined with any other discount, coupon or promotional rate. Discount applies to base rate only.
ü Taxes, other governmentally-authorized or imposed surcharges of up to 23%, license recoupment fees of up to $2 per day or $3 per rental, airport and airport facility fees of up to $6 per day or $19 per rental, and optional products and services including damage waiver at $30 or less per day, are extra.
ü Check your auto insurance policy and/or credit card agreement for rental vehicle coverage.
ü Offer available at participating locations.
ü Other restrictions including holiday and other blackout dates may apply.
ü Standard rental requirements apply and drivers under the age of 25 may have to pay higher rates.
ü Void where prohibited.

6foot6
02-03-11, 15:33
Het verdere verloop weet ik dus pas dinsdag Achteraan in het vliegtuig dus achteraan bij immi En iederéén had bij Alamo gehuurd dus weer dezelfde rij. Op naar de kiosk dus, aangemoedigd door een patroulerende Alamo medewerker die hoogst verbaasd was dat het niet werkte.
Als troost mocht ik naar een speciale bali dus toch nog ....skip the line...

Atension bikeweekers, er woedt op dit moment een grote bosbrand in Brevard die de Iron Horse fire wordt genoemd wie weet op de Iron Horse is betrokken,beschadigd of bedreigd? <<De antwoorden op deze - off topic - rvraag zijn verplaatst naar een nieuw topic.>>

myste87
11-03-11, 16:10
Wie weet hoe ik aan kortingscodes kan komen, via vacationsatsea zie ik dat een MidSize SUV voor ons voordeliger lijkt dan bij USA reisen maar ik begreep dat er nog een korting mogelijk was.

Wie of wie??

knaapje
11-03-11, 16:21
Je schrijft het zelf al:

.....................lijkt.........

Weet je het wel zeker, dat je exact dezelfde voorwaarden hebt met name de verzekeringen????

De naam van de site doet mij anders vermoeden, is een USA site en die hebben eigenlijk altijd t.o.v. Europeanen mindere voorwaarden..

Knaapje

Teleton
11-03-11, 16:45
De naam van de site doet mij anders vermoeden, is een USA site en die hebben eigenlijk altijd t.o.v. Europeanen mindere voorwaarden..
De boeking geschiedt op de alamo.de site onder de normaal geldende voorwaarden.

Via de engelse versie reserveer je standaard zonder extra chauffeur en met een tank benzine. Let op: het koersrisico is voor de boeker omdat je pas ter plekke betaalt. Op deze site vind je de kortingscode. Hiermee kan je ook op alamo.com boeken. *) De voorwaarden voor dit pakket:









USA and Canada

Unlimited Free Kilometer
Minimum 3rd party liability
Extended Protection liability insurance (EP)
Collision Damage Waiver (CDW)
Theft Protection (TP)
All Taxes and Airport fees
One tank of fuel
Via de duitse versie boek je de Alamo Gold of standaard versie. Hier kan je er ook voor kiezen om ter plekke af te rekenen of vooruit te betalen. De laatste is zonder benzine en zonder extra chauffeurs. In alle gevallen is het voorzieningenpakket verder gelijk.
De voorwaarden voor dit pakket:
Nutzen Sie die Vorteile des günstigen Alamo Gold Pakets für Ihren nächsten USA oder Kanada Urlaub! Neben der ersten Tankfüllung sind bis zu 3 Zusatzfahrer in der Rate enthalten!

Sichern Sie sich bis zu 38% Ermäßigung gleich online und Ihre Fahrt kann beginnen:




Im Paket inklusive:

- Vollkasko - und Diebstahlversicherung
- Erhöhte Haftpflichtversicherung (bis zu 1 Mio USD/CAD)
- Erhöhte Haftpflichtversicherung
- Steuern und Gebühren
- Unbegrenzte Meilen
- Erste Tankfüllung (Außer Manhattan)
- bis zu 3 Zusatzfahrer ab 25 Jahren
Dieses Nordamerika Angebot ist bis auf Widerruf an allen teilnehmenden Stationen buchbar. Vor Ort ist ein Touristikernachweis o. ein Presseausweis vorzulegen. Es gelten die allgemeinen Mietbedingungen. Let op: sinds kort is er hier een restrictie toegevoegd.


Boek je via Alamo.com dan moet je wel opletten dat je bij het land van herkomst Nederland aanvinkt, anders boek je de voorzieningen volgens de US voorwaarden. Boeken blijft altijd opletten.

*)In principe hoef je de site van VAS niet te gebruiken bij de boeking. Je maakt een proefboeking op de VASsite en kopieert de promocode. Daarna ga je naar de site alamo.com. Vink aan dat het land van herkomst Nederland is. Vul de boekingsgegevens in en plak de promocode in het betreffende hokje.

De vraag van myste87 begrijp ik niet. Als je nu al bijna 40 % korting hebt, wat wil je dan nog meer?

Chicco68
13-03-11, 13:42
Op naar de kiosk dus, aangemoedigd door een patroulerende Alamo medewerker die hoogst verbaasd was dat het niet werkte.
Als troost mocht ik naar een speciale bali dus toch nog ....skip the line...

Dan ben ik bang dat onze "Save Time" ook niet zal werken op 30 april 2011 :-k
Misschien toch maar gewoon gaan proberen en hopen dat er weer een patrouillerende Alamo medewerker langs komt en ons ook naar de speciale balie zal verwijzen ;)

AlexFL
13-03-11, 14:03
Die 40% is dus alleen voor houders van een perspas?

PENPE
13-03-11, 14:51
Als ik die site bekijk ben ik toch net zo duur uit als bij USA-Reisen #-o

wendy1
13-03-11, 19:29
Wie weet hoe ik aan kortingscodes kan komen, via vacationsatsea zie ik dat een MidSize SUV voor ons voordeliger lijkt dan bij USA reisen maar ik begreep dat er nog een korting mogelijk was.

Wie of wie??

heeft iemand een linkje naar deze site?

pzomerdijk
18-03-11, 17:05
1. Ga naar alamo.com
2. bij invulmenu more options kiezen
3. wensen van de auto invullen
4. Bij I.D / Corp ID invullen TIND1

Doe maar eens zonder en met code, zie je het kortingsverschil.
Wel goed lezen! Prijzen in dollars!

Njit
18-03-11, 19:12
Prijzen in Dollars en zonder verzekeringen. Dus goed vergelijken!

[verwijderd]
18-03-11, 20:03
Ik weet niet waar jij kijkt Njit, maar als ik de link gebruik of het stappenplan kom ik beide op een all in tarief uit.


Inclusive Rate Items
No Charge Distance Included
Collision Damage Waiver Full Included
Extended Protection Included
Upfront Fuel Included
Customer Facility Charge 2.50/day Included
Airport Access Fee 10 % Included
Tire/battery Fee .02/day Included
Florida Surcharge 2.00/day Included
Vehicle License Fee .69/day Included
Sales Tax (6.50%) $4.78
Guaranteed Base Rate Included
Unlimited Miles Included

Njit
18-03-11, 20:09
Je hebt helemaal gelijk. Door de code te gebruiken kom je op een All-Inclusive pakket uit.
Da's op zich prima dan :)

Wat wel een addertje onder het gras is:


I.D./Corporate I.D.: In order to receive your program rates and benefits, please provide your Association/Corporate I.D. for all reservations.

TIND1 is voor luchtvaartpersoneel/reisburopersoneel. Men KAN om een pasje vragen.

Teleton
18-03-11, 21:53
Prijzen in Dollars en zonder verzekeringen. Dus goed vergelijken!

ALs je het land van herkomst (where do you live.....)goed invult en niet op usa laat staan, krijg je de juiste tarieven voor de europese huurders, dus inclusief verzekeringen. Het pakket ziet er dan zo uit:


Unlimited Free Kilometer
Minimum 3rd party liability
Extended Protection liability insurance (EP)
Collision Damage Waiver (CDW)
Theft Protection (TP)
All Taxes and Airport fees
One tank of fuel
ALtijd goed kijken en vergelijken.....:wink:.

pzomerdijk
19-03-11, 09:53
TIND1 is voor luchtvaartpersoneel/reisburopersoneel. Men KAN om een pasje vragen.

Njit, helemaal gelijk HET VRAGEN OM pasje of Journalistenpas KAN, maar hoe is de praktijk..... Denk dat de kans klein is als je een prepaid voucher kan overleggen. Maar goed, het kan inderdaad en dat moeten mensen zich wel beseffen.
Het verkrijgen van de code wordt ook niet echt moeilijk gemaakt. Je hoeft niet apart in te loggen op een site o.i.d. met membership of zo. Dus.... bij Alamo zullen ze toch niet gek zijn....
Als je overigens alleen reserveerd en aan ,,de counter'' gaat betalen en/of Alamo insider bent, welk risico loop je dan... Je kunt hooguit de auto niet meekrijgen of ter plekke wordt een ander tarief gehanteerd.....
Houdt daarbij dan rekening met het ,,bruto tarief'' zoals zonder de code voor een bepaalt type auto gehanteerd wordt. Dat is heus niet zoveel meer dan bij alle andere aanbieders (gelet op de huidige dollar-koers).
Maar nogmaals, zoals Teleton reeds schreef in zijn overigens leuke reisverslag, het blijft een ieders eigen verantwoordelijkheid en keuze.... En... de korting is interessant, maar moet je eerlijk zeggen, ik twijfel ook nog, omdat ik na een lange reis geen zin heb in allerlei gezanek aan de counter en z.s.m. richting mijn vakantie adres wil. Voor mijn huurperiode gaat het om ruim 250 euro goedkoper..... En da's best veel toch....

Hans uit Koekelare
19-03-11, 12:58
@ Teleton

Ik heb een Midsize SUV gehuurd via die code en toch wel een goede deal kunnen sluiten, bedankt Ton, ik heb toch ongeveer een 138€ kunnen besparen voor 17 dagen in het hoogseizoen. :D

Teleton
19-03-11, 14:02
Goeie berichten uit Noord en Zuid!

theovg
19-03-11, 18:23
Hallo Ton

Net terug van een weekje wintersport.
Heb het ook even geprobeerd maar ik krijg dit.

Inclusive Rate Items
No Charge Distance Included
Collision Damage Waiver Full Included
Extended Protection Included
Upfront Fuel Included
Customer Facility Charge 2.50/day Included
Airport Access Fee 10 % Included
Tire/battery Fee .02/day Included
Florida Surcharge 2.00/day Included
Vehicle License Fee .69/day Included
Sales Tax (6.50%) $4.78
Guaranteed Base Rate Included
Unlimited Miles Included .

Ziet er toch anders uit dan bij jou.


Unlimited Free Kilometer
Minimum 3rd party liability
Extended Protection liability insurance (EP)
Collision Damage Waiver (CDW)
Theft Protection (TP)
All Taxes and Airport fees
One tank of fuel

Of doe ik wat verkeerd.
Morgen ga ik met het begin van je blog beginnen.

[verwijderd]
19-03-11, 18:54
Teleton haalt het lijstje van de startsite van vacationsatsea en theovg van de Alamo site zelf, maar behalve uitgebreidere teksten staat er feitelijk hetzelfde. :-\"

wendy1
19-03-11, 19:01
Wij gaan 4 weken en het zou bij mij om 300 euro verschil gaan.....

Je kunt natuurlijk ook dommertje spelen mochten ze vragen naar een pasje en zeggen dat n kennis voor je geboekt heeft omdat je er zelf geen verstand van hebt haha. Maar als je moet bijbetalen dan zul je wel flink in de buidel moeten tasten vrees ik (iig meer dan de huidige 300 euro..)

Heeft er eigenlijk al iemand met succes de auto afgehaald met gebruik van die code?

[verwijderd]
19-03-11, 22:03
De informateur zelf, Teleton dus. Die heeft afgelopen week zijn auto opgehaald en die huurt voor 5 weken de auto via deze code/manier.

Ach en anders ben je je pasje toch vergeten.

zjerre
20-03-11, 22:50
Voor ons kwam het zo'n 360€ of 90€ pp goedkoper uit! we huren nl 2x een auto (eerst in het oosten van de VS en daarna in FL)

enkel ben ik ook nog twijfelachtig vermits ik niet graag een onaangename afrekening heb aan het einde :(

PENPE
20-03-11, 22:54
Voor ons kwam het zo'n 360€ of 90€ pp goedkoper uit!

Over welk type auto/verzekering praat je dan :-k

wendy1
21-03-11, 13:51
Hoe zit het als je "Insider" bent en je moet bij het verhuurstation nog betalen, moet je dan alsnog naar de counter of kan dat ook bij de kiosk.

Als ik de VAS code ga gebruiken wil ik liever aan de kiosk blijven ;-)

Teleton
21-03-11, 14:56
Hoe zit het als je "Insider" bent ....Oei, oei. Even wat algemene, ernstige en welgemeende opmerkingen om te voorkomen dat er later een heleboel forummers radeloos bij de Alamobalie staan of teleurgestelde reacties op dit doorgaans zo vrolijke forum schrijven:

Ik zou de voorwaarden echt goed lezen voor ik Insider werd. Daarin staat precies wat je kunt verwachten. Wanneer je de overeenkomst die je sluit, niet goed begrijpt, zou ik er niet aan beginnen. Het lijkt me niet handig om al je gegevens, inclusief je cc, rijbewijs etc. etc., te verstrekken zonder precies te weten wat je daar nu voor terug mag verwachten.

Insiders betalen overigens automatisch, het afrekenen gebeurt a.h.w bij de boeking. Bij het inleveren van de auto krijg je de uiteindelijke rekening. Daarna wordt deze afgeboekt. In sommige gevallen kan je ook vooruit betalen, zie de voorwaarden op de Alamosite.....:wink:.

Zoals al eerder opgemerkt op dit forum is het gebruik van deze methode om korting te krijgen, echt alleen geschikt als je precies weet wat je doet tijdens het boekingsproces. Begrijp je dit niet goed, dan zou ik er zelf nooit aan beginnen. Laat je nooit verblinden door fijne tarieven als je niet precies zelf begrijpt wat je doet.

Via de pb's krijg ik er ook veel vragen over. Goed bedoeld, maar ik verwijs altijd naar de info op het forum. Meer kan ik er niet aan toevoegen en komen er nieuwe inzichten, dan hebben we er allemaal wat aan, toch?
Sommigen snappen het systeem niet, anderen kunnen de voorwaarden niet lezen of vertalen en de meeste vragen gaan over onzekerheid. Eigenlijk net als bij de vragen die we al over autohuur kennen, want het lijkt zo simpel maar het blijkt zo ingewikkeld.

Veel mensen willen de laagste internetprijs met de zekerheid van een eerste klas reisbureau dat de hele dag voor je klaar staat om je te adviseren. Die twee gaan niet samen, mensen! Bij twijfel, nooit inhalen:-k.

wendy1
21-03-11, 15:40
Even heel zwart/wit, zo zie ik het; Voorheen boekte ik bij USA-reisen het pakket met de medebestuurder. Of bij een RB het Alamo Gold-pakket. Zover ik zie is dit hetzelfde als het Gold-pakket van Alamo.de. Nu heb je daar een kortingscode bij die je invult (net zoals ik ook kan met bij mn disneyjaarabbo, daar krijg je 10% mee).

Dus hetzelfde pakket maar dan met ongeveer 33% korting......of denk ik nu te simpel :?::?: Alleen kunnen ze om een pasje vragen die je dan vergeten bent ;)

pzomerdijk
21-03-11, 15:51
@wendy

De verontrustheid van Teleton is waarschijnlijk welgemeend, maar volgens mij maakt hij het zelf ietwat te ingewikkeld. Ik begrijp wel dat hij als ,,materie-deskundige'' niet de hele tijd bestookt wil worden met allerlei vragen.
Het insider zijn staat volgens mij los van het gebruik van een kortingscode.

Volgens mij is je vertaling juist, met als aanvulling

- Via VAS/alamo.de: Daar kun je vooraf betalen, staat de prijs vast, en meld je je gewoon aan de Alamo-counter met je prepaid-voucher. De prepaid voucher is volgens mij geen andere dan die je krijgt van usareisen.de

- Via Alamo.com + kortingscode (heb je niets te maken met VAS), hetzelfde pakket met uitzondering van 2 extra chauffeurs, maar wel met volle tank benzine

Weet alleen zelf niet als je geen insider bent of je via Alamo.com ook VOORAF (prepaid) kunt betalen of alleen reserveren.

Blijft over: Ze kunnen vragen om een pasje van de reisbranche of Journalistenpas aan de counter. En dat risico moet een ieder voor zichzelf afwegen.
Vermoed zelf dat het overleggen van een prepaid voucher (Amerikanen bestrijden dan niet zo vaak de vastgestelde condities op die voucher) als dat je achteraf moet betalen. Maar dat is niet meer dan mijn gevoel.

dinava
21-03-11, 16:27
Heb net via vliegwinkel.nl kleine auto geboekt voor 12 dagen voor 216 euro All-inclusive. Dat lijkt mij een klein prijsje. Alamo in april.

AlexFL
21-03-11, 22:45
Ik zou het toch niet durven om op 1 succesverhaal het risico te nemen dat ik dalijk daar sta en een 'pietje precies' heb die mij om mijn perskaart vraagt (welke ik natuurlijk niet heb) en om dan maar te hopen dat bluffen dat ik hem ben vergeten gaat werken, voor het zelfde geld krijg ik de auto pas mee als ik het verschil met het gewone tarief, of een veel duurder tarief betaal.

Ta2 Gerrit
22-03-11, 09:38
Bij twijfel, niet doen. Dat is ook de boodschap die Teleton ons meegeeft. Your choice, your risk.

theovg
22-03-11, 11:22
Precies, als je jezelf er niet lekker bij voelt moet je het niet doen.

wendy1
30-03-11, 14:50
We hebben geboekt via mbv de VAS code.

We kregen geen bevestiging, dus heb ik gebeld naar Alamo.de . Bleek dat ze problemen hadden met de website en kreeg alsnog de bevestiging. No questions asked :-\"

Sun
31-03-11, 12:56
Wie weet hoe ik aan kortingscodes kan komen, via vacationsatsea zie ik dat een MidSize SUV voor ons voordeliger lijkt dan bij USA reisen maar ik begreep dat er nog een korting mogelijk was.

Wie of wie??

De code staat al ingevuldd als je inlogd via deze site:http://www.vacationatsea.de/index.php?_content=cars&SID=1n12s9fojg1tgda5auetv6ikd3
Maar raliseer je wel dat dit alleen voor airline personeel is en medewerkers in de reis industrie. Er kan dus wel naar een ID gevraagd worden tijdens het afhalen van de auto. Ik weet zelf niet of er ook daad werkelijk naar gevraagd word, maar dan heb je wel een probleem. Ik zelf boek er ook mijn auto ,maar ik werk dan ook voor een luchtvaartmaatschappij. Het scheelt inderdaad wel aardig wat geld....je krijgt ongeveer 38% korting.

mvg Mark

Bostonlover
02-04-11, 11:32
Als jij er zelf ook je auto boekt, wordt er dan wel eens naar een pas gevraagd?

Teleton
13-04-11, 16:37
Lees net op een blog een verhaal over upgrade.

Familie heeft minivan gehuurd. Bij aankomst in Miami biedt Alamo upgrade. Aanbod wordt afgewezen. Dan kan het plotseling goedkoper. Aanbod wordt afgewezen. Dan volgt het ultieme bod, voor slechts 228 dollar dan? De familie hapt toch toe. Wat een voordeel, dat laat je toch niet lopen?

Ze krijgen een Sienna mee. Da's dus volgens mij gewoon de categorie minivan........!

Mijn idee: laat je nou niks wijsmaken. Drie halen, vier betalen! Bepaal thuis welk type auto je wil huren. En blijf bij die keuze.

Sorry als ik jullie vakantiepret misschien een beetje bederf, familie X. Maar er kan niet genoeg gewaarschuwd worden. Ieder jaar vallen er weer slachtoffers aan de balie.

Chicco68
14-04-11, 15:24
Iemand die mij kan vertellen waar ik Alamo precies kan vinden op Southwest Florida International Airport in Fort Myers?
Op MIA moesten we met 't welbekende busje, maar op Fort Myers....... ? Ik zie alleen dat het op de airport zelf is....... Maar hoe kom ik daar?

knaapje
14-04-11, 15:37
Staat dat niet luid en duidelijk op de site van de airport dan?

http://www.flylcpa.com/rentalcars/

Knaapje

Chicco68
14-04-11, 16:58
Ja dus ;) Had al op veel plaatsen gezocht, maar dus niet op die site......

thx Knaapje ! 8-)

corrus
14-04-11, 17:24
Ze krijgen een Sienna mee. Da's dus volgens mij gewoon de categorie minivan........
Neen, een Sienna is een Luxury Van (8 pers.)
En is zeer zeker niet gelijkwaardig aan de standaard 7 pers. mininvan...

[verwijderd]
14-04-11, 18:55
Is daar ergens een overzicht van? In welke klasse welke auto's vallen want van sommige auto's zou ik ook niet weten in welke klasse ze nu thuis horen.

Bostonlover
14-04-11, 19:02
Heb regelmatig een Sienna mogen uitkiezen in de categorie Minivan. De familie is er helaas ingetrapt.

Wat een verhaal moet die verkoper hebben... die lui hebben dubbel gelegen achter de balie :lol: