Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Alamo (1)

Pagina's : 1 [2] 3 4

laanvdj
08-06-08, 10:10
Wij hebben ook bij Alamo geboekt , via Cheaptickets.
Wij heben een economy full incl. voor 17 dagen voor € 280.
Wij vonden dit een goede prijs. Hadden wel een mail met een korting link ontvangen. Je moest dan je aanmelden voor de nieuwsbrief.
Wij hebben na verschilende topics gelezen te hebben goede hoop dat we een gratis upgrade krijgen.
We zullen het maandag a.s. weten:smile:.

laanvdj
11-06-08, 01:54
wij hebben gisteren onze auto opgehaald bij Alamo Orlando
We hadden ook een economy geboekt en kregen een compact. Economy heben ze nog altijd niet.
Er stonden om 20.00 uur nog zeker 4 a 5 PT cruisers, deze stonden zowel bij compact als bij midsize.Maar het wisselt inderdaad per dag.

knaapje
11-07-08, 13:12
Ik heb een paar weken geleden een reservering voor Alamo gemaakt.
Er werd nog niets over drivers gevraagd, alleen opmerking omtrent leeftijd en dat "additional drivers" bij het afhalen erbij moesten zijn. Kosten zitten al in tarief.
Wel kreeg ik bij de voucher een formulier wat ik van te voren in kan vullen met alle personalia zodat het afhalen vlotter verloopt.

Knaapje

Michael66
11-07-08, 13:28
Heb ergens gelezen dat de wachtrij voor het ophalen van de huurauto bij Alamo altijd lang is. Klopt dat.Als je met een rechtstreekse vlucht uit Europa aankomt is de kans erg groot dat het merendeel van de passagiers een huurauto op gaat halen en dus is het erg druk aan de balies. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt heb je altijd een tussenstop en vlieg je met een ander vliegtuig (binnenlandse vlucht) naar Florida. Op die vlucht zitten altijd veel Amerikanen die geen auto huren. En Amerikanen kunnen bij Alamo ook bij een automaat "inchecken", dus is het minder druk bij de verhuurbalies.

Ikzelf vlieg op Orlando en na de landing ga ik direct naar de verhuurbalie om de drukte voor te zijn, terwijl mijn eegaatje de koffers gaat halen.

robinscoot
12-07-08, 22:53
hallo,
Wij hebben voor onze vakantie in September een auto gehuurd voor 3 weken en een fully inclusive pakket afgesloten, het enige verschil met een gold pakket is dat er geen extra rijder is en dat je geen (gratis) volle tank hebt.toch???
Ik vraag me af hoe het zit als je een steen op je ruit krijgt of een lekke band, wie draait er voor de kosten op ?? Alamo zegt dat je bij pech zo kan bellen, maar wie betaald de schade en de reparaties en alle andere onkosten allemaal? Er staat nergens duidelijk of je daar voor verzekerd bent of hoe dat in zijn werking gaat. hoe kan ik me daar nou het beste voor verzekeren, moet ik dan nog een andere verzekering nemen??? bijvoorbeeld the road site service plan??Of ik nou de fully incl. neem of gold dat maakt voor deze vraag niets uit want er staat bij allebei niets over op papier. Wie kan mij helpen, of weet er meer over :???:

Teleton
13-07-08, 08:21
Er staat nergens duidelijk of je daar voor verzekerd bent of hoe dat in zijn werking gaat. Als je de kleine lettertjes wil lezen, ga dan naar alamo.com, klik op rental policies en kies vervolgens voor coverage products. Ik denk echt dat het te ver gaat om deze uitgebreide info in dit topic te plaatsen. Even doorbijten, kost je wel even om dit door te spitten. Net als met de kleine lettertjes thuis.

Zonder alle punten en komma's, uitzonderingen en speciale bepalingen te noemen, kan je in zijn algemeenheid zeggen dat het pakket waar je nu voor hebt gekozen voor de meeste mensen voldoet. Lees ook de andere topics over dit onderwerp eensdoor en gebruik de zoekknop. Of het pakket voor jou persoonlijk voldoende is, of dat je allerelei dure bijverzerkeringen wilt afsluiten, kan je alleen zelf beslissen. Succes!

Chicco68
06-08-08, 23:17
Ik vraag me echter nog een ding af.....
Hoe gaat dat dan precies bij Alamo? Je staat in de rij, bent uiteindelijk aan de beurt en dan? Krgij je vervolgens buiten een vak auto's aangewezen waaruit je kunt kiezen en moet je dan weer achter in de rij aansluiten of kun je aan de balie kiezen uit een bepaald aantal voertuigen uit de door jou gekozen categorie welke ze ter beschikking hebben?

calypso
07-08-08, 08:18
Het is niet overal zo maar inderdaad je gaat naar de balie en handelt het papierwerk af, gaat naar de Alamo garage en naar het vak van jouw type auto en neemt er eentje mee. dan richting uitgang alwaar je nog wat papierwerk af moet geven en je kunt rijden. Zo werkt het tenminste in Orlando

FrankS
07-08-08, 11:14
Wij halen onze huurauto altijd op bij de Alamo-balie in het Disney Dolphin hotel; je krijgt de sleutel bij de balie (eerste vragen welke auto's ze beschikbaar hebben, zodat je toch nog kan kiezen), vervolgens meld je je buiten het hotel bij de Valet Parking assistents, die de huurauto voor je ophalen van het parkeerterrein en voor de deur van het hotel afleveren.

C. Minnaard
07-08-08, 21:16
In Miami gaat het net zo als in Orlando. Vanaf het vliegveld ga je met een transferbusje naar Alamo en dan in het kantoor wordt het papierwerk afgehandeld. Dan zeggen ze waar je auto uit jouw categorie staat en dan kan je er vervolgens dus een uitkiezen. De sleutels zitten meestal gewoon in het contact of liggen los bij het dashboard. Als je dan hebt uitgezocht hoe het allemaal werkt in de auto kan je wegrijden en bij de uitgang wordt je auto gescand. Bij terugkomst wordt je ontvangen en wordt de auto opnieuw gescand. Je krijgt dan een uitdraai mee van het aantal miles dat je hebt gereden en op de bon staat ook of je de auto weer geod hebt afgeleverd en het bedrag wat je nog evt. moet vergoeden. Ze controleren of je hebt afgetankt en met je spullen wordt je weer met het transferbusje naar het vliegveld gebracht.

remco n.
08-08-08, 10:25
Ik heb bij Alamo een middle size auto gehuurd om wat voor auto's praat je dan precies ? M.a.w. welke keuze heb je dan eigenlijk. Het schijnt dat je bij Alamo zelf een auto uit een betreffende categorie kan kiezen en dat je dus een vrij ruime keuze hebt. Dat idee spreekt mezelf wel aan maar vroeg me daarom af welk soort auto's er allemaal staan heeft iemand anders ervaring met een dergelijke middle size auto ?

Njit
08-08-08, 10:41
Een Pontiac G6 or similair...

http://www.autospectator.com/cars/files/images/2008-Pontiac-G6-GT-Coupe-01.jpg

Op een ander forum loopt een dergelijk topic: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ? (http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=14095)

remco n.
08-08-08, 22:30
Ik hoorde juist dat je de auto niet vol getankt af hoeft te leveren (Gold optie) ?

Ta2 Gerrit
08-08-08, 23:27
Als je bij Alamo de Gold optie hebt hoef je inderdaad niet af te tanken en bij (jouw) voorkeur de auto in te leveren met nog één druppel benzine :-)

remco n.
09-08-08, 23:13
Oh ja hoe zit het met het ophalen van de auto in Orlando? Op de kaart lijkt het stuk van het vliegveld tot de Alamo car rental nogal groot om te voet te doen of valt dat mee ?

Syllvia
10-08-08, 07:33
Dat valt heel erg mee, als je bij de balie van Alamo bent geweest, loop je daar het vliegveld uit. Je steekt de weg over en dan ben je er al :)

utah
09-09-08, 14:03
ALAMO laat je in de steek als het erop aan komt dus…

Tijdens onze trip van Naples naar Orlando springt er plots een lichtje op in het dashboard van onze RAV4.
Een geel icoontje dat een band voorstelt die half plat staat zo maak ik er uit op.
Volgens de autokennis die ik heb zou dit op drukverlies wijzen. Gelukkig hebben we maar 15 miles meer te gaan tot ons hotel.
Ik stop even om te kijken of er echt een lekke band is en merk niks echt speciaals op.
Daarop dus besloten om de laatste 15 miles in een rustiger tempo af te rijden en aan het hotel de auto eens aan een grondige inspectiebeurt te onderwerpen.
Na de controleronde nog niks echt opgemerkt en dus naar een benzinestation om lucht bij te blazen bij de band die te laag op druk stond. Met de manometer zou ik het wel vinden.
Nu moet je maar eens proberen om een manometer (drukmeter waarop je kan aflezen hoeveel PSI er nog in de band zit) te vinden aan zo’n toestel.
Blijkt dus nergens aan te hangen wegens, zo verneem ik later, het veelvuldig stelen van die dingen.
Na een nachtje slapen ’s morgens vroeg uit bed om gaan te kijken of ik nu kon uitmaken welke band verlies had.
Het was al snel duidelijk: rechts achter stond zo goed als helemaal plat….
Op zoek naar de uitrusting dan maar om de band te vervangen. Bleek er niets in de wagen aanwezig dus!
Ok dan…Alamo bellen hé!
De eerste telefoniste die ik aan de lijn had:
“ I understand sir that you have a flat tire, but if you are still able to run on it, go to a Wallmart automotive to get it repaired.”
Dat mens begreep dus niet dat het niet alleen onmogelijk was om te rijden maar ook om de band te vervangen. Toen ik bleef vragen waarom ik Road Side Assistance had betaald werd ik doorgeschakeld en kreeg ik een dode telefoonlijn.
Nu moet je weten dat ik reeds 25 minuten aan de telefoon hing…
Ditzelfde herhaalde zich maar liefst 4 maal!!!! Dus al ruim 2 uur aan het bellen om alsnog hulp te krijgen.
De vijfde poging werd me beloofd dat er “iemand” ging langskomen om de band te wisselen en men maakt me er tevens attent op dat de reserveband maar 50 miles per uur aan kon. Tot overmaat van ramp bleek deze dan ook nog eens maar een 150 miles echt goed mee te gaan.
Ongeschikt dus om naar Miami terug te keren…
Na nog eens 1 uur wachten bleek er “iemand “ aan het hotel opgedoken te zijn voor mijn wagen. Dat kwam ik pas te weten toen ik na 1 ½ uur belde naar Alamo om te vragen waar de depannage bleef die ze me beloofd hadden.
Bleek dus dat die vent gewoon op de parking had rondgereden, me niet had zien staan volgens hem en er dan maar vandoor was gegaan. Dit desondanks dat ik mijn nummer had doorgegeven met de vraag me te bellen indien de depannage aankwam.
Uiteindelijk zelf naar een depannagefirma gebeld (Always Towing -> Tel (407) 245-2808 ) met de vraag me te helpen en 50 minuten later daagde een truck op met een zeer beleefde en behulpzame man.
Ook hij bevestigde het verhaal van de reserveband ivm met de 50 miles.
Bij Enterprise zit dit allemaal in je contract sir vertelde hij me. Dat weet ik dus ook weer.
Uiteindelijk bij Riker’s tyre repair langs gegaan en de band laten maken (zat een nagel in) voor 20 Usd. http://www.rikersauto.com/
Bij het afleveren van de wagen dit gemeld en totaal geen reactie van Alamo. Ze weigerden zelf mijn factuur die ik had gevraagd met het oog op terugbetaling!
Voor mij staat het vast: NO MORE ALAMO voor mij.

JKG
09-09-08, 14:41
"Algemene voorwaarden op Alamo.nl :
Mocht u om welke reden dan ook niet tevreden zijn over de auto, de huur of de afhandeling van de betaling, kunt u binnen 6 weken na inlevering van de auto schriftelijk reclameren"Bij het inleveren van de auto zijn die mannen alleen voor checken en schoonmaken, niet om klachten op te nemen.

Je kan de kosten dus vast wel terugkrijgen, al weet ik niet of je voor 20 dollar al die moeite moet doen. Best goedkoop, een pluutje in je band hier kost al 20 euro. Maar had je geen thuiskomertje (die kunnen altijd maar 50mph/80kmu) in de auto zelf dan? Onder het wiel ligt meestal nog wel een krik enzo. Al met al natuurlijk wel vervelend en ook dat ze je telefonisch niet meteen goed konden helpen.

Had je trouwens niet Roadside Plus ipv Emergency Roadside Assistance?
Dit staat in de Roadside Plus policy:

FLAT TIRE If the vehicle's spare tire is inflated and serviceable, it will be installed to replace a flat tire. If no inflated spare is available, the vehicle will be towed in accordance with the towing provision.

Je had met het thuiskomertje ook misschien wel naar Ft. Myers door kunnen rijden (iets boven Naples) en daar je band inleveren om er daar een ander op te laten zetten.

Wel chique dat zo'n RAV4 aageeft dat een band spanning verliest, bij mijn auto uit 1995 moet ik er langs lopen om op te merken dat er minder spanning op staat.... maar dat vervang ik wel na m'n vakantie, zo lang ie maar niet plat staat als ik terug kom, maar daar ben ik niet zo heel bang voor...

Over 3 dagen haal ik mijn huurauto op bij Alamo. Ben benieuwd :mrgreen:

Ebelix
09-09-08, 14:55
Je kan ook de auto nadat het thuiskomertje erop is gezet naar de dichtsbijzijnde alamo rijden en daar de wagen omwisselen. Zonder reserveband is de wagen niet compleet en mag voor een vervanging gaan. Heb ik al diverse keren gehad. Verder moet de auto voorzien van al het materiaal om een band te verwisselen. Dat kan je ook in je klacht meenemen die naar Alamo moet sturen.

Succes.

JKG
09-09-08, 16:04
Na dat die kerel het thuiskomertje erop heeft gezet, zit hij nog met een band die lek is. Die heeft hij voor 20 dollar laten fixen op eigen initiatief. Ik wil dus zeggen dat hij ook daarmee naar de dichtstbijzijnde Alamo kon gaan om 'm te laten repareren, direct al op hun kosten of zelfs misschien wel een andere huurauto mee te krijgen.

calypso
09-09-08, 16:46
Je hebt nu een ervaring van een Alamo station gehad dat wil niet meteen zeggen dat het overal zo is. Wil het niet goed praten hoor, ze hadden wel meer voor je kunnen doen denk ik, maar denk dat je de conclusie wat gauw trek. Zelf al diverse keren via alamo gehuurd en ben steeds naar tevreden geholpen ook met problemen zoals dit.

Het is jammer voor jouw dat dit gebeurt is.

Albert38
09-09-08, 17:46
Het gaat op het forum toch ook om slechte ervaringen?. Iedereen heeft wel bepaalde ervaringen met de vliegmaatschappijen,hotels, autoverhuurbedrijven etc.
Is is aan de lezer om hiermee te doen wat hij wilt. En dat het deze keer "Alamo" is moet je maar zien als puur toeval.

Michael66
09-09-08, 17:57
Het gaat op het forum toch ook om slechte ervaringen?. IederUiteraard gaat het om ALLE ervaringen, goede en minder goede. En om wie / welk bedrijf het dan gaat maakt uiteraard helemaal niets uit.

@utah: Ik zou er in ieder geval een briefje over naar Alamo hier in NL sturen en je verhaal daar vertellen. Het gaat niet alleen maar om die $20 te verhalen, maar om de vele uren die je hebt moeten besteden aan Alamo, zonder dat dat ook maar tot enig resultaat heeft geleid.

Dat je noooooit meer Alamo wilt kan ik begrijpen. Ik heb vorig jaar een heeeeel vervelende heenreis gehad met US Airways, en het is voor mij dan ook: NOOOOOIT meer US Airways. Terwijl een ander er misschien al jaren met veel plezier mee vliegt. Zo persoonlijk zijn de ervaringen.

Jason44
09-09-08, 18:04
Wat een verhaal, vervelend! Maar ik moet zeggen dat Alamo bij pechgevallen van mij altijd wel adequaat hebben gereageerd. Ik heb wel eens idd bij thuiskomst een klacht ingediend en geen enkel probleem, werd zonder mankeren terugbetaald.

mattrob
09-09-08, 19:41
Vervelend zeg. Ook wij hebben alleen maar goede ervaringen met Alamo. Overigens, 1 keer een discussie over benzine gehad, werd heel snel en netjes opgelost en kreeg het bedrag (ging om $ 15) heel snel terug na per email contact opgenomen te hebben.

Zit in die RAV4 het reservewiel niet achterop de klep ;-) ?

utah
09-09-08, 20:55
Het gehele gebeuren moet je ook zien in de context waar het allemaal mee begonnen is...
We kwamen aan in Miami en werden zowaar afgesnauwd omdat we "een beetje verloren " liepen in hun kantoor.
Dan staan er 2 midsize SUV's die niet degene waren waar we op gehoopt hadden.
Chevy Trailblazer was zelfs helemaal niet binnen. Maar soit, was een klasse en geen bepaald voertuig dat we hebben gekozen.
Van de 2 SUV's (RAV4) was degene waar we tenslotte mee vertrokken dan nog niet in orde. Dat ontdekten ze tijdens de barcodescan aan de uitgang.
Dan maar in de andere geladen met resultaat dat hier noch boordpapieren inzaten of hulpmiddelen om de band te vervangen.

Ten slotte: er is geen enkele uitleg over hoe het voertuig functioneerd, bijvoorbeeld waar staan de lichtknoppen, ruitenwissers, hoe werkt de cruise control, waar doe je de motorkap open, waar zit de krik en de moersleutel enzovoort.
Ben wel ervaren genoeg in wagens en zelfs vrachtwagens van alle tonnenmaten dat ik dit zelf wel uitzoek, maar iedereen is geen handige harry wat dat betreft dacht ik...

Daarom voor mij geen Alamo meer -> totaal onpersoonlijk en niet echt behulpzaam "als je in de sh*t zit" in een vreemd land waar je bovendien alles nog moet gaan opzoeken.
Dan kan je het missen als kiespijn dat men je afscheept met een bezettoon.

Ik kan ook begrijpen dat veel mensen wel tevreden zijn van Alamo. Ik ben blij in hun plaats.
Het is zo een beetje zoals bij de dokter gaan -> degene die je geneest is de goeie, de andere de slechte.

Mario

calypso
18-09-08, 13:18
Nog even een vraag over de Shuttle-bus die je vanaf het vliegveld naar Alamo brengt.... waar stopt die precies bij het vliegveld? Gezien alles wat ik hier gelezen heb wil ik proberen zo snel mogelijk bij die Shuttle-bus te komen om in ieder geval in de 1e bus te zitten naar Alamo.....
Normaal stoppen die direct voor de uitgang van het vliegveld. maar is een beetje afhankelijk van het vliegveld. In Orlando heb je namelijk geen bus nodig, daar zit Alamo op het vliegveld zelf dus.

Ta2 Gerrit
18-09-08, 14:48
Waar je ook landt, het staat overal duidelijk aangegeven. "Ground transportation, Rental Cars, Shuttles" , van die kreten. Als je die volgt kom je er vanzelf.
De 1e bus naar Alamo, dan moet je vroeg zijn ;-), normaal rijden er diverse bussen continu tussen de terminal en de car-rentals, om de 5 à 10 minuten, vaak 24/7.
En meestal vanaf de plaats waar je je koffers ophaalt.

Greeneyes
18-09-08, 18:09
Teleton bedankt voor je duidelijke overzicht. Heb hem gelijk bij de stapel met papieren gedaan. Wij gaan 4 december voor het eerst naar Florida en hebben ook een auto bij Alamo gehuurd. Dat wordt goed opletten dus en poot stijf bij de extra's dus.

grtjs

Teleton
19-09-08, 08:53
...hebben ook een auto bij Alamo huurd. Dat wordt goed opletten dus....

Inderdaad, het is even goed opletten. Volgens mij staat er op Alamo.com zelfs een voorbeeld van de overeenkomst die je moet tekenen, zodat je goed voorbereid aan de balie komt.

Het vreemde is dat Alamo in dit opzicht alle moeite doet op de klant goed te informeren. Het loopt, zoals bij alle verhuurders, mis bij medewerkers die hun kans schoon zien om bij vermoeide toeristen hun provisie een beetje op te krikken. Hierdoor komt hun organisatie hier op het Forum in een slecht daglicht te staan. Dat dit (te) veel bij Alamo het geval is, is logisch, ze zijn immers verreweg de grootste verhuurder ter plekke.

Zo af en toe loopt het nog eens mis en dat is erg genoeg voor degene die het treft. Veel Forummers schrijven echter ook dat "het" erg mee viel; een snelle afhandeling zonder gezeur komt echt ook regelmatig voor. Ik spreek uit eigen ervaring. Alamo is echt geen boeventroep, maar je moet wel op je tellen passen. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat. Hoofd koel, voeten warm, dan komt het prima voor elkaar! Wij zijn zelf volgende maand weer aan de beurt; ik laat het weten.[-o<

Carlo
19-09-08, 10:04
Goede relativering, Teleton. Ik heb ook al eens troubles bij Alamo Miami gehad maar daarna nog meerdere keren bij Alamo/National gehuurd zonder enkel probleem. Prima auto's, omruilen geen probleem, keurige behandeling aan de balie...dus gewoon doen en goed opletten. Met de informatie van dit forum kan het bijna 8-[ niet meer fout gaan....

Greeneyes
19-09-08, 10:05
Inderdaad, het is even goed opletten. Volgens mij staat er op Alamo.com zelfs een voorbeeld van de overeenkomst die je moet tekenen, zodat je goed voorbereid aan de balie komt.

Ja, klopt op alamo.com staat onder het tabje Travel Tools, het kopje Rental Contract. Daar worden de verschillende onderdelen toegelicht. Er staat ook een afbeelding van het contract (denk ik) maar die deed het bij mij net weer niet ...

Njit
19-09-08, 10:10
Goede relativering, Teleton. Ik heb ook al eens troubles bij Alamo Miami gehad maar daarna nog meerdere keren bij Alamo/National gehuurd zonder enkel probleem.

Alamo Miami is daar ook een beetje berucht om. Heeft ook te maken met de (grotendeels) spaanstalige bevolking daar. Men werkt daar op provisiebasis dus als ze jou iets extra's kunnen aansmeren dan zullen ze het niet laten.

kaboens
19-09-08, 13:24
Er rijden zoveel busjes van Alamo dat je binnen een minuut er een hebt op het vliegveld. Gewoon even je hand opsteken en ze stoppen.

Wij hadden ook zoiets van snel naar Alamo want gezien de berichten hier op het forum zou het wel eens lang kunnen gaan duren met wachtrijen daar. Nou dat viel dus erg mee. Er stonden ongeveer 10 medewerkers achter de balie warvan er werkelijk geen 1 wat had te doen. Binnen 5 minuten was alles geregeld ( ze drong nog wel aan op het road assistens parket maar na 2 x no thank you was het zo geregeld). Op de auto moesten we wat langer wachten want ze hadden er geen 1 op voorraad in de equanox klasse. Na 10 minuten werd er een rav4 v6 voorgereden met 15000 mijl op de teller.

NormanP
20-09-08, 13:35
Ik kreeg bij Alamo buiten mijn afgesproken contract het volgende aangeboden:
- een soort van wegenwacht service (no thanks)
- een navigatiesysteem (no thanks)

Verder wilde de vriendelijke man mij een driedeurs auto zonder stuurbekrachtiging meegeven :-k Toch maar even mijn contract laten zien...

Hij stelde mij daarna maar voor een grotere auto te nemen voor 30 dollar per dag meer :???: Toen ik net deed of ik ge&#239;nteresseerd was maar zei dat ik de verhoging teveel vond, liep hij even naar achteren om met zijn "meerdere" te overleggen. Hij kon daarna het verschil terugbrengen tot 11 dollar \\:D/
Hij keek niet blij toen ik zei dat ik dat toch ook nog teveel vond ...

Oh ja, de auto die ik meekreeg was een spiksplinternieuwe Chevrolet met alles erop en eraan :p

Edit: dit was overigens Alamo op Orlando Int. Airport

rreedijk
21-09-08, 18:16
Op 2 september geland en met de Shuttlebus naar Alamo gebracht. Het is een drukste van jewelste op Miami Airport, dus even goed kijken of de bus aankomt en waar die stopt. Anders je hand opsteken en je koffers worden netjes ingeladen.
Weinig wachtenden voor ons, dus binnen 5 minuten aan de beurt. We stonden wat ongeïnteresseerd te praten en ons te verwonderen over de Hummers die op een rijtje stonden. Voor de baliemedewerker natuurlijk een mooie reden om over een upgrade te beginnen. We hadden via Usareisen een Equinox-klasse gereserveerd en vriendelijk gezegd dat we niets anders hoefden. Er werd ons verder helemaal niets aangeboden. De papieren goed doorgekeken (neem daar ajb de tijd voor) of alles klopte wat we hadden geboekt en of er geen gekke bedragen stonden. Alles was correct en we mochten een wagen uit gaan kiezen.
Echter hadden wij lekker de tijd genomen om van vliegveld naar Alamo te gaan dus onze klasse was OP. Nog even bij zo'n mannetje wat rondliep gevraagd: "Wat nu?". Pak maar zo'n grote minivan was het antwoord.
Wij een mooie uitgezocht, goed gekeken of er deuken en krassen op zaten. Bij de uitgang duidelijk gezegd dat onze klasse op was en deze mochten meenemen "No problem Sir, I know" Ook de beschadigingen doorgegeven en hier wederom ook de tijd voor genomen.
Heerlijk 2 weken lang gereden in een Dodge Minivan, maar met al onze aankopen was het maar goed dat we zo'n grote wagen hadden! Haha.
Bij het inleveren waren we binnen 3 minuten klaar. Auto parkeren, koffers eruit, mannetje kwam kijken en vroeg of we het fijn gehad hadden. Ik nog gezegd dat ik de oneffenheden door had gegeven en dat bevestigde hij want het stond in zijn computertje. Ik kreeg een mooie uitdraai dat het allemaal prima was en we konden met de shuttlebus weer naar vliegveld.
De zware koffers werden netjes in en uitgeladen en hier hebben we ook een fooi voor gegeven. Waren maar al te blij dat we dat zelf niet hoefden te doen.
Kortom: alleen maar een hele positieve ervaring met de betreffende Alamo vestiging van Miami Airport.
Ik denk dat het belangrijk is dat je de tijd neemt, kijkt wat je tekent en doorgeeft als er problemen zijn. Dus zelf het voortouw nemen, dat kan een hoop verrassingen schelen denk ik.

utah
21-09-08, 19:38
Goed nieuws is zeker ook welkom over Alamo Miami.

Met de nuance dat je als "nietswetende" toerist toch wel heel attent bent geweest om alles te dubbelchecken.

Prima dat alles goed liep; het bewijs dat het ook anders kan dan wat wij hebben meegemaakt!

bytecrusher
22-09-08, 00:27
Hoi allemaal wij zijn sinds een paar dagen terug uit florida wij hebben de auto ook gehuurd bij alamo via exit reizen. Moet zeggen dat het ons erg goed bevallen is. we hadden namelijk een full size SUV gehuurd maar eenmaal bij alamo in miami airport bleken deze niet voorradig te wezen dus zonder problemen konden we een Dodge Minivan meenemen. het ging allemaal erg soepel even wat gegevens checken de auto controleren en gaan met die banaan. de shuttle service is ook goed verlopen zowel bij aankomst als bij vertrek buschafeur toch wat fooi gegeven omdat hij met al die zware koffers moest slepen. kortom voor de eerste keer voor ons in florida en miami prima bevallen met alamo !

Marcelg
22-09-08, 01:56
Ik denk dat je de situatie van Utah met geen van bovenstaande kunt vergelijken, op halen en terug brengen zal bij de meeste bedrijven wel goed geregeld zijn, het gaat er om wat een bedrijf doet als je ergens in alligator land staat met een probleem.

Utah's band is nog een kleinigheidje, bedenk dat je ergens in het donker met een groter probleem staat en je kunt maar niemand aan de telefoon krijgen, het begint met toets 1, oh nee moest 2 zijn 1 was voor spaans, uiteindelijk krijg je iemand, die gaat je door verbinden etc etc.
Hoe zit het nu met de veiligheid van de klant in een vreemd land?

Naar mijn mening is het daarom zo belangrijk dit soort problemen op te nemen in je keus van de auto huur, er is enorme concurentie en besparen op je service als de auto's het terrein verlaten hebben kan naar mijn mening ten koste gaan van de veiligheid van de klant.
Sommige zullen dit onzin vinden, het is mijn persoonlijke mening.

Chicco68
01-10-08, 10:12
Ik heb op dit moment een midsize suv gehuurd. Ik ben aan het denken om mogelijk terplaatse een fullsize suv te huren en dus een "upgrade" te doen.
Op de site van Alamo zie ik dat het verschil "voor mijn periode" ongeveer $ 90 is. Weet iemand of dit terplaatse ook het geval zal zijn of zit er geen verschil tussen het vooraf boeken qua prijs en de prijs wat men terplaatse vraagt?

Njit
01-10-08, 10:43
Zie hier de prijzen bij USAReisen:

http://img380.imageshack.us/img380/7911/suvtq8.jpg (http://imageshack.us)

Tussen een Mid-size en een Standard SUV zit 64 euro.
Tussen een Mid-size en een Full-Size SUV zit 92 euro.

Persoonlijk zou ik afwachten waar ze zelf mee komen. Houd er wel rekening mee dat het bedrag dat ze noemen zonder tax is.

PENPE
01-10-08, 11:30
Hoi Chicco68,

Ik zou , zoals Njit al zegt, gewoon even afwachten wat ze je ter plekke aanbieden. Laat de Alamo medewerker gewoon ff zn upgrade verhaaltje afdraaien en dan kun je alsnog beslissen.
( Bij mij hadden ze 3 weken geleden een aanbieding voor HUMMER H3 )

Ik heb nu 3 weken met een fullsize-SUV ( Chevvy Tahoe ) rondgereden in Orlando, maar hou er wel rekening mee dat je om de 2/3 dagen voor $ 75 moet gaan tanken ( dat ging er in als de tank nog voor 1/4 vol was... )

Groetjes,
Pieter

Chicco68
01-10-08, 12:12
Houd er wel rekening mee dat het bedrag dat ze noemen zonder tax is.

Kijk, da's een goeie tip, thx Njit!

Dan wacht ik inderdaad gewoon even af wat de Alamo-medewerker me wilt "aansmeren" ;) Misschien past zijn verhaaltje wel helemaal in mijn straatje.....
En dat tanken maak ik me niet zo druk om Pepe, wij blijven effectief maar 5 dagen en de benzineprijs staat in de USA in verhouding met die van ons "zeer gunstig". En die dagen dat we er zijn wil ik gewoon genieten van Florida en het liefst een grotere auto dan dat ik hier thuis heb staan :smile:

Sjoof9111
06-10-08, 01:33
Wij hebben onze auto gehuurd bij Alamo. In Nederland een upgrade gedaan voor een SUV en hebben hiervoor 290 euro moeten betalen. Nou we rijden nu in een Saturn Outlook en je kunt beter zeggen Look Out! Wat een grote, luxe, benzineslurpende auto zeg. Maar wij maken nu een rondreis Florida en moet zeggen hij rijdt geweldig. We zitten nu in Fort Myers en zijn vanochtend vertrokken om 05.30 uur vanuit the most Southern Point Key West. Ruim 300 mijl maar wat een relaxte bak om te rijden.
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/2008-Saturn-Outlook/photos-exterior/

knaapje
06-10-08, 01:57
Sjoof9111.
Ik begrijp je posting niet.
Een auto gehuurd bij Alamo (waar?) en dan in Nederland upgraden (??) en hier EUR 290 voor bij betalen??(Zegt niets als je er niet bij zet voor welke periode)

Knaapje

MR. T
06-10-08, 02:50
Hoi,

weet niet zeker of dit de juiste plaats is om de vraag te stellen.

Weten jullie of de Standard SUV klasse bij Alamo (Trailblazer) is uitgerust met een cd speler welke MP3 afspeelt ? Ik vertrek woensdag voor een tourtje van de West Coast en wil graag weten of ik tijdens de ritten vrij eenvoudig een MP3-CD aan kan zetten met wat thema muziek passend bij de reis.

Volgens mij zitten er in de Standard SUV klasse bij Alamo de Chevrolet Trailblazer en de Toyota Highlander. Weten jullie welke er nog meer deel van uitmaken ? Weet ik gelijk of ik eventueel een verkeerde wagen krijg aangeboden in Los Angeles

Alvast bedankt !

Gr,

Thijs

Ps sorry na vier keer Florida deze keer eens een andere kant van de US....wellicht volgend jaar weer naar Florida :cool:

PENPE
07-10-08, 08:07
Hoi,

Alamo heeft inderdaad o.a. Trailblazers en Highlanders staan in die klasse. Ik had 2 jaar geleden een Trailblazer en die stereo kon geen MP3 afspelen.

In april had ik een Dodge Caravan ( minivan ) die had een stereo die het wel kon. De afgelopen 3 weken heb ik rondgereden in een Chevvy Tahoe ( fullsize-SUV ) en die had een stereo die wel MP3 en ook DVD afspeelde.

Groetjes,
Pieter

Syllvia
24-10-08, 07:49
Misschien vliegen wij de volgende keer naar Tampa, mijn vraag is of je daar ook via Alamo een auto kunt huren, en of je daar zelf ook je auto mag uitzoeken?

groetjes sylvia

Njit
24-10-08, 08:06
Zie hier: http://www.tampaairport.com/ground_transportation/rental_car_services.asp

http://img529.imageshack.us/img529/8048/tampacarsbe1.jpg (http://imageshack.us)

Verder geen ervaring mee, dus kan je niet zeggen of je zelf de auto mag uitzoeken.

Venlo
24-10-08, 09:58
Wij gaan 15 december, wellicht ook via Alamo auto huren op Tampa.... Wanneer ga jij?

Ta2 Gerrit
24-10-08, 10:33
Wij zijn daar 1x geland en vanaf de Alamolocatie draai je zo de snelweg op en ben je binnen het uur in Kissimmee.
Uitzoeken is volgens mij bij de meeste, wat grotere, locaties van Alamo/National wel mogelijk, althans dat is onze ervaring.

knaapje
24-10-08, 13:54
.........
Uitzoeken is volgens mij bij de meeste, wat grotere, locaties van Alamo/National wel mogelijk, althans dat is onze ervaring.

Wat ging het er 3 weken geleden in Pensacola dan toch heerlijk ouderwets toe.
Aankomst vrijdag 's avonds 9 uur. Bij de Alamo balie 1 dame met 2 setjes sleutels op de balie. Papieren geregeld. Sleutels overhandigd. "Meneer Uw auto staat in vak F9 van de parkeergarage aan de overkant, het is een zwarte."
Geen enkele vraag over upgraden. Mij werd gezegd dat ik alles verzekerd en betaald had, alleen Roadside ass. niet en dat ik dat evt. nog kon afsluiten. Op een eenvoudig "Dank U "van mij verder geen enkele poging meer.

Het kan dus bij Alamo ook zo gaan.

Knaapje

truja
14-11-08, 16:06
Ben net twee dagen terug uit orlando.En had hetzelfde. Moest bij verhuurbedrijf alamo customer facility charce 12.50 +sales tax 0.81+ een tank benziene 46.59 betalen. We hadden geen keus met de tank leegrijden. Wij hadden dit keer de auto voor twintig dagen gehuurd. IK huur al voor vele jaren daar bij alamo maar vond dat het deze keer wel erg vreemd gaan,en erg dwingend. Ze stonden er op dat ik een verzekering aan ging,maar door ervaring wezen we dat af omdat ik een clompleet paket had genomen. Toen gaven ze ons te verstaan dat als er wat gebeurde ik goed moest gaan betalen. En dat snachts om twaalf uur aankomst. Na twee dagen moesten we weer tanken en lieten hem weer vol gooien en waren niet meer dan twintig dollar kwijt voor een volle tank. En dat gelde voor de hele vacantie er kon niet meer dan 20 dollar Nee ik vind het gewoon oplichting zoals ze nu bezig zijn. Maar je staat daar om twaalf uur s nachts.
Dus voorlopig geen alamo meer voor mijn ,misschien handelen andere verhuurbedrijven ook zo maar dat zal ik dan moeten ondervinden.

Ta2 Gerrit
14-11-08, 17:05
En jullie hadden een Gold (o.i.d.) pakket inclusief een prepaid tank benzine ?
Dan had ik die nooit betaald, al was het de volgende dag 12 uur geworden.

Teleton
14-11-08, 17:28
Nee ik vind het gewoon oplichting zoals ze nu bezig zijn.

Nou zeg, wat een toestand. Logisch dat je boos bent! Het gaat er steeds harder aan toe aan de balie, dat geloof ik onmiddelijk. Maar wat nu? Ik zou er in ieder geval een klacht aan wagen. Regel 1 is per slot van rekening nog altijd dat je de leverancier in staat moet stellen om de gemaakte fout te corrigeren. Laat, zo mogelijk via jouw reisbureau, de klantenservice van Alamo weten dat je niet tevreden bent. Ga na, waar het precies fout is gegaan, staat de tank benzine ook al op de overeenkomst die je hebt gekregen en getekend toen je de auto ophaalde? Waarschijnlijk wel. Je kunt dan altijd naar je voucher verwijzen, waar dan wel op moet staan dat je een Goldpakket had o.i.d. Heb je dat niet, tsja dan is het logisch dat je de benzine moet betalen, natuurlijk.

Over de tax hoor je zoveel verschillende berichten, daar zou ik me niet al te druk over maken. Niemand begrijpt waarom de een wel en de ander niet hoeft bij te betalen, maar feit is dat de tax in het leven is geroepen. Geef duidelijk aan waarom je klaagt en spreek niet van oplichting, hou het zakelijk. Je krijgt dan in ieder geval een reactie van de klantenservice. Het zou fijn zijn als je het forum hier over informeert.

Veel succes en laat het je vakantieherinneringen niet bederven door zo iets llllgs, want het kan haast niet anders dan dat je 20 dagen genoten hebt, of niet soms\\:D/\\:D/?

truja
14-11-08, 22:44
Nee ik heb geen Gold genomen maar een Fully Inclusive. omdat de verzekeringen het zelfde zijn, we geen meerderen bestuurders hebben. Dat er een tank benziene betaald moest worden wist ik dan ook.Maar dat ze daar meer als het dubbele voor rekenden.
vond ik eigenlijk ook te gek ,in die perioden was de preis van een callon ongeveer 2.80 dollar en kwam niet verder 18 tot 20 dollar om hem te vullen. Nu wij hem inleverde lag de preis van een callon in kissemmee nog lager ongeveer op 2 dollar per gallon. Plus dat ik een auto mee kreeg die al 160000 mijl had gelopen,en we het idee kregen dat de man geeeriteerd was omdat we geen verzekering namen.

ps: Nee het heeft de vacantie in florida niet bedorfen hoor. dat is eigenlijk niet mogelijk ,en kijk met veel plezier terug. en hoop het begin volgend jaar weer te gaan.

Michael66
15-11-08, 01:46
$20 voor een volle tank? OK, even narekenen, da's dan bij een gemiddelde auto met een tank van 50-60 liter = 13-16 gallon (met een g) en een gemiddelde prijs van $2.20 zo'n $28-35. Zeker geen $20, maar dat kan wel als je je tank niet helemaal leeg rijdt. Echter, Alamo rekent de prijs van de benzine op het moment dat je de auto meeneemt, en dat was dus ruim drie weken geleden. Toen was de benzineprijs nog rond de drie dollar per gallon. Zo vreemd zijn die ruim $40 die je hebt betaald dan ook niet in mijn ogen. En ja, ze rekenen echt een hele tank benzine = de volledige inhoud van de tank. Geen druppeltje minder. Call me stupid, maar had je dan iets anders verwacht?

Teleton
15-11-08, 09:42
Nee ik heb geen Gold genomen maar een Fully Inclusive..

Oeps, op het verkeerde been gezet! En ik geloofde je nog wel.... Maar fijn dat je in je toelichting aangeeft hoe het werkelijk zit. Gelukkig ben je wel eerlijk. Nou, dan hoef je niet te klagen bij Alamo, van oplichting is dus geen sprake. Ook je klacht "wij hadden geen keuze" is onterecht. Jouw keuze was Fully Inclusive en dat houdt gewoon in dat je een tank benzine moet afrekenen. Nog even over die auto met die 160.000 miles; mocht je dan niet zelf een auto uitkiezen?

Voor de Forumleden die dit topic als naslagwerk lezen:
Op dit Forum zijn we het (gelukkig) lang niet altijd met elkaar eens, maar over één ding dacht ik wel, namelijk: Neem bij Alamo het Gold-pakket als je niet van verrassingen houdt. Houd je niet van de harde verkoopmethodes aan de balie, dan kan je beter geen auto meer huren want het komt, in meer of mindere mate bij alle verhuurders voor.

Dan nog even over de 'onvriendelijke' benadering van de baliemedewerker. Hiervoor is maar een remedie: Doen of je gek bent, overal vriendelijk op weigeren en zo snel mogelijk proberen weg te komen. Ik vind overigens dat het in dit geval nog wel meevalt met de opdringerigheid nu blijkt dat ze in feite niets misdaan hebben. Ze proberen iets te verkopen, de klant zegt nee en daarmee was toch de kous af? Misschien was de medewerker niet vriendelijk, maar vergeet niet dat 'wij' reizigers rond die tijd ook niet in ons beste humeur met ons beste relativeringsvermogen zijn omdat de reis en het tijdsverschil nu eenmaal tot vermoeidheidsverschijnselen leidt. Geloof mij maar, voor ik me bij de balie meld, tel ik meestal even tot 10, haal een paar keer diep adem en concentreer me maar op een ding: de afleverprocedure. Je gaat immers een overeenkomst aan waar je voor tekent, dus is het echt zaak om goed te weten wat je doet.

en hoop het begin volgend jaar weer te gaan.

Goed plan! Met weer een ervaring meer in de koffer! Deze ergernis snel vergeten , en volgend jaar in één keer de juiste keuze maken, ga voor Gold.....:-&

Jaimie
15-11-08, 19:50
@Truja: als je geen tank benzine erbij neemt, dan moet je altijd veel meer betalen dat de eigenlijke benzine prijs. Dit is bij ieder huurbedrijf het geval. Ze rekenen altijd veel meer dan de prijs die je normaal per gallon betaald..

Heb je in het verleden dit niet vaker gedaan dan? Je zegt namelijk wel dat je vaak met Alamo een auto hebt gehuurd...

Michael66
16-11-08, 17:58
@Truja: als je geen tank benzine erbij neemt, dan moet je altijd veel meer betalen dat de eigenlijke benzine prijs. Dit is bij ieder huurbedrijf het geval. Ze rekenen altijd veel meer dan de prijs die je normaal per gallon betaald.Da's niet helemaal waar. Bij Alamo gelden twee prijzen: voor vooraf en achteraf betalen. Europeanen zijn verplicht om vooraf te betalen, en Alamo pretendeert dat de prijs dan vergelijkbaar is met die aan de benzinepomp. De prijs die je betaalt staat ook aangegeven op het hokje waar je de auto uitcheckt en de parkeergarage verlaat.

Truja betaalde $46.59. Bij hun aankomst in Orlando (m.i. 22 okt.) was de prijs (http://www.orlandogasprices.com/retail_price_chart.aspx) aan de pomp zo rond de $2.83 excl. salestax. Bij een tankinhoud van 16 gallon (voorbeeld van een Equinox FWD (http://www.chevrolet.com/m/06/quickfacts/09_Equinox.pdf)) dus 16*2.83*1.06= $48. Komt aardig in de buurt, toch?

Daarna is de prijs van benzine sterk gaan dalen, nu in Orlando op veel plaatsen al onder de twee dollar per gallon, en als je dan zo'n 10 gallon tankt zit je inderdaad zo rond de $20 voor een tankbeurt.

elcrack
30-11-08, 14:13
Maar als je nu bij Alamo een bepaalde auto moet gaan uitzoeken in een rij, en je hebt een economy gehuurd maar neemt toch een duurdere (je kent dat wel : "just pick a car..."), kunnen ze je dan achteraf nog doen bijbetalen omdat je een duurdere genomen hebt ?

knaapje
30-11-08, 14:24
Wat denk je zelf???
Dan zouden ze alleen maar Hummers hoeven te verhuren:D

Knaapje

AlexFL
30-11-08, 16:51
Maar hoe zit dat dan als je een mid size huurt en op de parkeerplaats zegt die vent pak maar een fullsize ik heb geen midsizes meer, hoe weten ze aan het loket dan dat je die wel mag pakken.. heb er wel eens over gedacht om idd echt gewoon bovenstaande uit te proberen.

cvr
30-11-08, 19:51
Maar hoe zit dat dan als je een mid size huurt en op de parkeerplaats zegt die vent pak maar een fullsize ik heb geen midsizes meer, hoe weten ze aan het loket dan dat je die wel mag pakken.. heb er wel eens over gedacht om idd echt gewoon bovenstaande uit te proberen.

Wij hadden in Las Vegas een Equinoxe gehuurd en hij stond er warempel ook nog... We vonden 'm toch wat klein voor een trip van 6000 km door Californie dus ik zeg tegen de man van Alamo "mag ik de koffers hier even laten staan dan loop ik even terug naar de balie voor een groter model". Hij zegt "hoeft niet, kies er maar 1 uit de volgende rij...!" Probleem (gratis) opgelost en wij reden weg met een full-size SUV!

Ta2 Gerrit
30-11-08, 20:48
Dat is ook onze ervaring; het garagepersoneel doet niet zo moeilijk, en bij de uitgang letten ze al helemaal niet op met wat je wegrijdt, althans wat SUV's aangaat.

Een Compact huren en met een Hummer wegrijden zal zelfs hun wel opvallen, denk ik :-)

mattrob
30-11-08, 23:08
Eens, hier dezelfde ervaring. Heb al meer dan 10x een Equinox gehuurd, en nog geen 1 keer die daadwerkelijk gekregen en altijd met een Fullsize weggereden.

calypso
01-12-08, 07:28
Die ervaring heb ik ook, al werd mij wel aan de uitgang gevraagd waarom ik ene groter had toen ik zie dat er niks anders meer was en mij gezegd werd dat ik deze kon pakken kon ik gewoon doorrijden. In de garage zelf doen ze helemaal niet moeilijk.

knaapje
02-12-08, 18:51
Wat ik nog steeds niet begrijp is, wat er dan bij jullie op het huurcontract rechtsboven staat bij "vehicle information."
Op mijn contract van Alamo Pensacola staan daar alle gegevens van de auto:
Reserved,driven,charged,make,model,color,odometer, plate,reg.area,vehicle#.

Lijkt mij niet meer dan noodzakelijk ook, als je anders een probleem hebt kan je toch nooit laten zien, dat je deze auto rechtmatig bestuurd.

Knaapje

mafo
07-12-08, 13:33
Op ons contract van afgelopen november stond de volgende informatie.
Reserved: Standard 2/4 door Car Auto A/C
Driven: Standard 2/4 door Car Auto A/C
Charged: Standard 2/4 door Car Auto A/C
Make: -
Model: -
Color: -
Odomoter: 0
Plate: -
Reg Area: -
Vehicle #:
Bay:
Stall:

We hadden overigens een full size gehuurd, de baliemedewerker had op de plek waar we de auto konden vinden Midsize geschreven. Gewoon een auto uit de Full Size rij gepakt zoals door ons betaald. Geen enkel probleem achteraf.
Ben er inmiddels wel achter dat discussie met de baliemedewerker zinloos is, de upgrades die ze aanbieden zijn 9 van de 10 gevallen duurder dan wanneer je ze direct reserveerd. Ik laat de man / vrouw lekker zijn / haar verhaal doen en doe daar verder niks mee.

Auto's zijn altijd prima en de hulp bij problemen ook nooit klachten over, daar neem ik die 5 a 10 minuten met een baliemedewerker die een extraatje probeert te verdienen graag voor op de koop toe.

tamaralemmens
07-12-08, 13:49
Ik ben met open mond dit topic aan het lezen, want ik heb zulke dingen nog nooit mee gemaakt bij Alamo. Is dit typisch iets van Alamo Florida? Namelijk in Los Angeles, San Francisco en Cincinatti waren ze altijd erg vriendelijk, en hebben we altijd de auto gekregen die we hadden geboekt.
Ben zeer benieuwd dan, want wij gaan in zomer voor het eerst naar Florida en hebben een fullsize suv geboekt bij Alamo. pfffff!!!

mafo
07-12-08, 14:05
Het is in Florida inderdaad extremer dan in LA, Las Vegas etc, eerlijk gezegd ervaar ik het zelf niet zo als een probleem. Gewoon van te voren weten dat je hebt geboekt wat je wil en een simpel nee op elke vraag volstaat. Dan ben je ook zo weg zonder problemen, het wordt gewoon erg onduidelijk gemaakt doordat er bij de reisbureaus hier allerlei namen zijn verzonnen zoals "All inclusive" ed waar dus echt niet alles in zit. Ik weet voor mezelf dat Alama Gold compleet is en die neem ik dan ook.

tamaralemmens
07-12-08, 14:24
Ok, wij hebben ook altijd alamo gold

AlexFL
07-12-08, 18:58
Ik ben met open mond dit topic aan het lezen, want ik heb zulke dingen nog nooit mee gemaakt bij Alamo. Is dit typisch iets van Alamo Florida? Namelijk in Los Angeles, San Francisco en Cincinatti waren ze altijd erg vriendelijk, en hebben we altijd de auto gekregen die we hadden geboekt.
Ben zeer benieuwd dan, want wij gaan in zomer voor het eerst naar Florida en hebben een fullsize suv geboekt bij Alamo. pfffff!!!

Ik heb er in miami nog nooit last van gehad, wel natuurlijk van:

A: zou je geen road service assistance pakken zodat je ook gecoverd bent bij verlies van sleutel, pech onderweg bla bla bla?
B: nee dank u.
A: het is wel heel handig als je bla bla bla...
B: nee als dat gebeurt betaal ik wel gewoon op dat moment.
A: dat is zeker, dat zul je dan wel moeten... echt niet?
B: nee.
A: ok, mag ik nu bij deze, deze deze deze en deze een handtekening? .......

Maar geen verder gezeur, alleen beetje stom dat ik een equinox had gehuurd en omdat die op waren kreeg ik een categorie beter en dat waren die dag gedateerde minivans... dus dan maar een gewone midsize HHR gepakt en de volgende dag omgeruild.

goerik
30-12-08, 11:55
Tis inderdaad elke keer een waar soapstory bij de autoverhuurbedrijven. Ook afgelopen april viel me dit weer op. Nu hadden we supermazzel door de hele reis door weinig wachtrijen en zo beetje als 1e de koffers van de belt te plukken... echter na al dit plezier kwamen we in Orlando in de megafile van Alamo terecht. Al met al 45min, met name door diverse hollandse mensen voor ons die wellicht voor het eerst hier een auto kwamen ophalen. De vele discussies, geruzie.. met name bij een groot gezelschap van 2 gezinnen met iets van 10 koffers, paniek en gestress alom.:twisted:
Uiteindelijk aan de beurt en eenzelfde gesprekje als Bambino.. in pakweg 7min klaar, een nieuw record !!=D>

In de garage natuurlijk alternatief, keuze genoeg en hop richting villa !

[verwijderd]
30-12-08, 22:35
Inderdaad bekende taferelen en het rare is dat ook ik het inderdaad alléén heb ondervonden in Orlando afgelopen jaar, in Buffalo totaal geen probleem, sleutel lag al klaar en kreeg te horen dat ik ene goede boeking had gemaakt en (behalve dat de lift stuk was) alles ging supersnel.

Eenmaal op het parkeerdek, alle koffers de trap op gesleurt, stond daar keurig de gehuurde equinox, superdeluxe met leer en elektrisch verstelbare stoelen, dakraam e.d., wilde hem eigenlijk meenemen naar huis.

Maar zoals door velen al gezegd, niet extra betalen en staat de door jou gewenste auto er niet, ff vragen aan een medewerker in de garage en het is meestal zo geregeld.

JvG
17-01-09, 22:21
Beste forumleden,

Ik ben vorig jaar in oktober naar Miami geweest met mijn vriendin. We hebben toen een auto gehuurd bij Alamo. Begin november kreeg ik de afschrift van mijn Rabocard binnen en stond er een afschrijving op van Alamo waarvan ik niet wist waar dat voor was. Ik alle bonnen nakijken, maar kon nergens een bon vinden met dat bedrag erop.

Een week later werd ik gebeld door mijn moeder, zij had een brief gekregen voor mij vanuit Oklahoma. Nu woon ik al 2 jaar niet meer thuis, en heb ik mijn oude adres dus ook niet opgegeven bij het reisbureau (duhhh). Ik vind het dus raar dat Alamo mij een brief stuurd naar een adres waar ik al 2 jaar niet meer woon :???:. Het was een brief van Alamo. Dit stond er:

Dear renter,

We have been contacted in regards to an unpaid parking, traffic, and/or toll (including any associated fines, if any,) incurred during the course of your rental. Relevant information is listed below.

MIAMI-DADE EXPRESSWAY AUTHO

Dan met de tijd en datum wanneer het gebeurd moet wezen. Wij weten nog dat we die middag rond die tijd richting de Dolphin Mall gingen. Onderweg paar keer toll moeten betalen, maar verder niks bijzonders meegemaakt. De Rabobank en het reisbureau zijn er nog mee bezig en zeggen dat er zonder mijn toestemming niks van rabocard mag afgeschreven worden. Ik heb een mail gedaan naar Alamo, maar krijg tot nu toe nog geen reactie terug. Heb ik iets over het hoofd gezien/gelezen of iets anders verkeerd gedaan, of is Alamo nu raar bezig? Zou iemand mij misschien meer kunnen vertellen?

JvG

corrus
17-01-09, 23:40
MIAMI-DADE EXPRESSWAY AUTHO
Ben bang dat echt een Toll weg bekeuring is. misschien had je nog moeten betalen bij de afrit... er zal ergens wel een foto zijn gemaakt.

Teleton
18-01-09, 10:58
De Rabobank en het reisbureau zijn er nog mee bezig en zeggen dat er zonder mijn toestemming niks van rabocard mag afgeschreven worden.

Ik ben bang dat je in je huurcontract toestemming hebt gegeven om boetes via je creditcard te betalen.

Neemt niet weg dat Alamo wat duidelijker zou mogen vermelden om welke boete het precies gaat, zodat je het zelf ook kunt controleren.

JvG
18-01-09, 12:11
Ja, dat zou heel goed kunnen. Dat dat in het huurcontract staat en ik daarvoor getekend heb. Het rare vind ik, dat ik later toen ik al een tijdje terug was in NL dat het toen pas van mijn rabocard was afgeschreven. En kan iemand mij vertellen waarom Alamo mij een brief stuurt naar mijn oude adres??? Hoe komen ze daar nou weer aan? Ik sta nergens meer geregistreerd onder dat adres namelijk.

En wat de toll betreft. We moesten elke keer bij de toll 1 dollar betalen. Toen konden we een afslag nemen richting Dolphin Mall, verder hebben we geen toll gezien of wat dan ook.

knaapje
18-01-09, 19:04
Bij mij werd een paar jaar terug maanden na terugkomst door Alamo een klein bedrag op mijn creditcard belast.
Zonder enig bericht of nadere uitleg.
Het was naar ik me herinner iets van $ 15, maar ging mij om het principe, dat ze maanden later zonder enige uitleg iets op je cc belasten.
Ik heb toen met de Nederlandse vertegenwoordiging e-mail contact opgenomen en op hun verzoek een kopie van de afrekening gestuurd.
Werd zeer voortvarend opgepakt en met een excuusbrief teruggeboekt.

Misschien het proberen waard?

Knaapje

jurgen&stefan
19-01-09, 21:31
Bij mij is na 2 maanden thuis een bedrag van $50,00 afgeschreven. Na mailen met Alamo zegt men dat het over een Parking citation gaat en ik contact op moet nemen met Orlando authority. Na doorzagen bij Alamo krijg ik de bekeuring in pdf via de mail. Blijkt het kenteken niet overeen te komen met de onze, in plaats van een 3201 staat er 302I, tevens komt de ticket uit Fort Lauderdale waar wij nooit geweest zijn. Wederom contact opgenomen met Alamo, geen antwoord meer. Kortom, de correspondentie sturen met een "verklaring betwiste betaling' maar naar de Visa sturen.

JvG
19-01-09, 22:46
Wij zijn die week in Miami, 2x naar de Dolphin Mall geweest. Maar kreeg van 1 datum+tijdstip een brief over. Heb inmiddels een e-mail terug gekregen van Alamo, en ik moest ze mijn huurcontract mailen. Gedaan, dus hoop snel wat meer info hier over te krijgen. Maar als ik het zo lees zijn er dus meer mensen die zoiets meegemaakt hebben.

Dr. Phlox
20-01-09, 08:29
Heb jij zelf geboekt bij alamo of via een reisburo. En naar welk adres heb je de brief gestuurd. Bij mij is er ook€ 51 afgeschreven nadat ik al thuis was.
Grz
Ton

JvG
20-01-09, 10:08
Geboekt via het reisbureau. Ik heb een e-mail gestuurd naar citations@vanguardcar.com en in de e-mail staat het adres:
Citations Department
National & Alamo Citations Dept.
PO Box 22233
Tulsa. Oklahoma 74121

vmulder
03-02-09, 19:40
Hallo Florida-lovers,

Wij gaan op 2 maart naar Orlando en hebben alle spullen al binnen van AE:
vliegtickets, toegangskaarten, route naar sleutel-adres van villa en voucher voor de auto.
We hebben er onwijze zin an en als ik de reisverslagen en foto's van anderen zie, kunnen we bijna niet meer wachten!!! :-D :-D

Nu komt mijn vraag: :-k
We hebben de reis geboekt op naam van mijn vriendin en de voucher voor Alamo staat dan ook op haar naam als bestuurder. M'n vriendin wil eigenlijk liever geen auto rijden daar, dus ik wil dat graag gaan doen. Kan ik dit melden bij Alamo als we de auto gaan halen? Of moeten wij dit van tevoren al ergens aangeven? Denk dat het slimmer was geweest van ons om dit meteen bij het boeken aan te geven maar ja, als het kalf verdronken is........ ](*,)

Alvast bedankt voor de reacties!!

pzomerdijk
03-02-09, 19:45
Als je meerderjarig bent, Alamo Gold hebt afgesloten en een rijbewijs hebt dan kun en mag je volgens mij gewoon rijden. Anders even verzekering wijzigen!!

knaapje
03-02-09, 19:46
Als je een pakket geboekt hebt waar maar 1 bestuurder bij inbegrepen is, zou ik proberen dit alsnog hier om te zetten naar een pakket met meerdere bestuurders. Je hebt nog een maand de tijd.
In de US moet je er gegarandeerd veel meer voor betalen.

Knaapje

Njit
03-02-09, 19:48
Bij het ophalen van de auto moeten alle bestuurders zich melden bij de balie.
Beide moeten hun rijbewijs laten zien en ook een handtekening zetten.

Het maakt niet uit welke naam op de Voucher staat. Jij mag ook gewoon rijden.
Het is wel aan te raden om jullie beide te melden zodat ze iig MAG rijden. Als ze namelijk niet op het contract staat en ze besluit later toch te willen rijden dan is ze niet verzekerd!

Hebben jullie overigens een Gold pakket waarbij de tweede bestuurder gratis is?

wenniemetie
03-02-09, 19:54
ik weet dat ik twee jaar geleden alle auto's had geboekt, terwijl mijn nicht ging rijden (ik was nog geen 25)
dit was geen probleem, zij liet haar rijbewijs zien en zij tekende. Dus denk niet dat het uitmaakt op welke naam de voucher staat.
Wel van belang dat de creditcard voor de borg op de naam van de bestuurder staat

corrus
03-02-09, 20:04
M'n vriendin wil eigenlijk liever geen auto rijden daar, dus ik wil dat graag gaan doen. Kan dit melden bij Alamo als we de auto gaan halen?

Gewoon helemaal niets veranderen...en ook niets melden...
Je vriendin kan gewoon de hoofdbestuurder blijven...
En zelf ga je (zoals dat heet) als extra bestuurder...
Dit betekent dat je ook je rijbewijs moet neerleggen bij de verhuurbalie...
Dan ga jij rijden en je vriendin zit gewoon als passagier...

Je bent wél 25 jaar of ouder???
Als je dit nl. niet bent dan wil ik je aanraden om toch maar je vriendin te laten rijden...
Want anders komt er nog een behoorlijk portie $$$ bij... :D aan "under age" toeslag.

Als laatste kun je ook nog de autoboeking laten veranderen bij de reisorganisatie.

Maar ik zou, hoe dan ook, altijd 2 bestuurders nemen voor het geval dat de hoofdbestuurder om één of andere reden niet meer in staat zou zijn de auto te besturen... (denk hier aan iets simpels... zoals bijv. een gebroken arm of been),

vmulder
03-02-09, 23:02
Bedankt voor de reacties mensen, alleen zie ik dat de één zegt dat het pakket omgezet moet worden en de ander zegt gewoon niets doen en daar inschrijven.
Nu weet ik het niet meer hoor... :roll:

Maar we hebben iig niet het Alamo Gold pakket maar het All in pakket.
Ik denk dat ik morgen maar ff bel naar AE om te vragen wat ik moet doen. We willen iig dat we beiden kunnen rijden maar dat ik de hoofdbestuurder ben. Enne...we zijn ouder dan 25 !:-\":-\"
Ik ben 39 en mijn vriendin is 41.....En we gaan lekker zonder de kinderen!!\\:D/

Njit
03-02-09, 23:35
Van de AE site:

ALL IN = inclusief: CDW, EP, Taxes + Surcharges.
ALAMO GOLD = inclusief: CDW, EP, Taxes+ Surcharges, 3 Extra Drivers,
Tank of Fuel, Alamo Direct Road (http://www.alamodirectroad.com/).

Als je beide wilt rijden dan kun je het beter hier al naar Gold om laten zetten. Da's veel goedkoper...

Guus
04-02-09, 08:33
Bij de meeste autoverhuurbedrijven kun je de opslag die ze berekenen voor de extra bestuurder omzeilen door aan te geven dat de tweede bestuurder je echtgenoot c.q. echtgenote is. In het geval je niet dezelfde achternaam voert volstaat het ook indien je kunt aantonen dat je op hetzelfde adres woont (b.v. met een bankafschrift van de en/of rekening). Bij Alamo schijnt deze policy echter niet voor de pre-paid tarieven te geleden. In jullie geval zou ik dus even nagaan welke optie het goedkoopste uitpakt (vooraf aanpassen of bij het ophalen van de auto de tweede bestuurder bijschrijven).

huug & Astrid
04-02-09, 09:11
Vorig jaar gehuurd bij USAreisen.de het " super inklusive plus pakket" .

Bij aankomst bij de balie wilde de medewerker van ALAMO ons extra laten
bijbetalen voor een extra bestuurder.
Dit hebben wij niet gedaan omdat ik van mening was dat een extra bestuurder in het pakket was inbegrepen.

Heb net e-mail naar onze duitse vrienden gestuurd met het verzoek om mijn naam
ook op de voucher te zetten als extra bestuurder.

Njit
04-02-09, 09:18
Lijkt me een foutje van Alamo. Staat er gewoon duidelijk bij dat extra bestuurders inbegrepen zijn:

Super - Inklusiv - PLUS

Alle Leistungen des Super-Spar-PLUS-Paketes
PersPro-Insassen- und Gepäckversicherung (CPP)
Gebühr für alle zusätzlichen Fahrer über 25 Jahre
erste Tankfüllung

En op mijn Voucher stond dit ook gewoon:

http://xs136.xs.to/xs136/09063/alamo651.jpg (http://xs.to)

Ta2 Gerrit
04-02-09, 09:39
Ik vermoed dat dit weer één van de probeerseltjes van de Alamo-balimedewerker is om de provisie op te pompen.
Wij hebben al diverse keren bij usareisen het SIPP gehad, en altijd een tweede, en soms derde bestuurder ingeschreven, zonder extra kosten.

vmulder
04-02-09, 12:46
We zijn er uit! Ik heb AE gebeld en het blijkt dat we toch het Alamo Gold pakket hebben dus we hoeven ons nergens zorgen om te maken en kunnen dus allebei rijden als we ook allebei tekenen en ons rijbewijs laten zien.... :p:p
Topic mag gelocked worden....

Sanne86
31-03-09, 10:15
Heeft iemand ervaring met de Alamo vestiging in Gainesville (Airport)?

We willen bij usareisen een Alamo underage pakket boeken, omdat alle potentiele bestuursters onder de 25 zijn. Nu zit in dat pakket standaard de toeslag voor meerdere bestuurders bij, helaas wel voor bestuurders boven de 25 (als ik het goed begrijp). Is het ter plaatste toch mogelijk om nog een extra bestuurder onder de 25 bij te boeken?

Njit
31-03-09, 11:08
We willen bij usareisen een Alamo underage pakket boeken, omdat alle potentiele bestuursters onder de 25 zijn. Nu zit in dat pakket standaard de toeslag voor meerdere bestuurders bij, helaas wel voor bestuurders boven de 25 (als ik het goed begrijp).

Gebühr für Fahrer zwischen 19 und 24 Jahre inkl.
Gebühr für alle zusätzlichen Fahrer

Ik maak hier uit op dat extra bestuurders inbegrepen zijn. En ook die van onder de 25.

pzomerdijk
31-03-09, 11:17
Ik vraag me nog steeds af wanneer je via Alamo in Duitsland boekt de verzekeringen lopen via een Duitse verzekeringsmaatschappij? Hoeft niets mis mee te zijn tot het moment je iets krijgt natuurlijk ...... De schade zal wel gedekt worden maar heb het idee dat Alamo op dat moment je cc direct blokkeert. Ik heb daar geen ervaring mee maar blijf het altijd afvragen... Kan ook onnodige ,,ongerustheid'' zijn maar toch ..... Als er forumleden zijn die dit kunnen ontkrachten dan zie ik graag reacties tegemoet....

Teleton
31-03-09, 11:35
Kan ook onnodige ,,ongerustheid'' zijn maar toch ..... Als er forumleden zijn die dit kunnen ontkrachten dan zie ik graag reacties tegemoet....

Ik ka het proberen! In principe maakt het voor de verzekeringeen niet uit waar je een auto huurt, of dat nu via een duitse, nederlandse of belgische broker is. De voorwaarden zijn van Alamo. Een Nederlandse , Duitse of welke verzekering dan ook, is in dit pakket niet aan de orde. De afkoop van het eigen risico is vooraf bij de boeking, vaak voordeliger dan wanneer je dat ter plekke in de vs doet.

De Collision Damge Waiver is namelijk geen verzekering zoals wij die kennen. Je zou CDW het het best kunnen vertalen met de afkoop van het eigen risico. Voor je creditcard hoef je niet bang te zijn bij schade (tenminste, als je het risico hebt afgekocht d.m.v CDW) In je contract kan je precies lezen waarvoor je cc wel belast kan worden: bekeuringen bijvoorbeeld. Verder kan je in je contract zien welke schades uitgesloten zijn; ruitschade bijvoorbeeld en schade aan de onderzijde van de auto.

Al wat Alamo bij schade vraagt, is dat je een schadeformulier invult en, in geval van een verkeersongeluk, ben je in principe verplicht aangifte te doen bij de politie.

Sanne86
31-03-09, 11:37
Njit: Bedankt voor je antwoord. Zoals het er staat lijkt het inderdaad dat iedereen is inbegrepen.
Volgens mij heb ik de voorwaarden van verschillende maatschappijen door elkaar gegooid. Foutje bedankt ;)

pzomerdijk
31-03-09, 16:46
Teleton: Bedankt voor je antwoord. Is een helder verhaal!

corrus
31-03-09, 21:46
@Teleton...

Sorry, maar je uitleg van de CDW is namelijk fout...
In de VS is CDW, nét zoals in Nederland overigens, verplicht.
De Collission Damage Waiver is wat wij in Nederland een WA-Casco noemen.
Dit "Waived" (vrijwaart) je bij "Damage" (schade) bij een "Collision" (aanrijding of éénzijdig met bijv een boom) gemaakt door de bestuurder van de huurauto, ook beschermt het je tegen schade veroorzaakt door de bestuurder van de huurauto...
Behalve - heel slim - de ruiten, banden en bodem.

Je kunt namelijk als buitenlander helemaal geen auto huren zonder CDW.

Vaak rekenen sommige verhuurders een eigen risico van ongeveer US$ 250,-
Ongeacht wie de veroorzaker is van de schade.
En dit kun je in de regel in Nederland bij sommige "brokers" al afkopen... (dat is overigens wat jij bedoelt) Dus een afkoop van de eigen risico (vaak 5 euro per dag)

De nieuwe truuk van de verhuurders heet "Super CDW" die dekt ook de bodem, ruiten en banden. als je daar schade aan veroorzaakt...
Maar SUPER CDW heeft alleen helemaal niets te maken met de wettelijke CDW.
Deze (eigenlijk misleidende) term is bedacht voor de intercontinentale reizigers... *weten die veel*

Teleton
01-04-09, 09:14
@Teleton...Sorry, maar je uitleg van de CDW is namelijk fout...

Daarom schreef ik al: "ik ga het proberen".....](*,) Het in het kort uitleggen van verzekeringen blijft lastig, want je hebt nu eenmaal met allerlei clausules etc. te maken. Jouw uitleg over de verplichting en de dekking (WA casco) is een goede aanvulling en correctie, dus dank voor je bijdrage. Over de afkoop zijn we het volgens mij wel eens

De vraag van pzomerdijk ging over de 'duitse verzekering'. Wat ik wil aangeven is dat de CDW volgens mij technisch gezien geen verzekering is zoals wij die hier kennen en dat er dus geen verzekeringsmaatschappij aan te pas komt als partij maar dat je rechtstreeks zaken doet met de verhuurder.

Voor de liefhebbers een van de definities die gehanteerd worden:

CDW meets the basic definition of insurance (http://encyclopedia.thefreedictionary.com/insurance), since it transfers some risk from the car renter to the rental company. However rental companies do not call it insurance, since they are not licensed to offer insurance, and it is not regulated by insurance commissioners. Rental companies treat it as a waiver of their right to make the renter pay for damage to the car.

jurgen&stefan
01-04-09, 17:57
Is het niet het geval dat je helemaal niets met de duitse maatschapij te maken hebt qua verzekering? Zij "kopen" de auto's in bij Alamo met de verzekering(en) die afgesloten zijn dus bij Alamo. Het enige wat de duitse, engelse, nederlandse, etc. maatschapij doet is het doorverkopen van deze pakketten, maar sluiten zelf geen verzekeringen af in alle landen waar zij voor verkopen.

cindy74
02-05-09, 00:36
wil me iemand vertellen waarvoor Roadside Service Plan dient en of je dit werkelijk moet nemen

Susie One
02-05-09, 08:12
wil me iemand vertellen waarvoor Roadside Service Plan dient en of je dit werkelijk moet nemen

Hoi Cindy,

Roadsite Service plan is een aanvullende verzekering waar je per dag een x bedrag betaald + tax. Deze verzekering dekt "bestuurdersfouten"sleutel in de auto laten liggen, lekke band, vergeten de auto te tanken en ruitschade.

Indien je de auto bij alamo het goldpakket gehuurd heb, dan is deze verzekering overbodig. Het is maar waarvoor je kiest.

Er is eerder een topic hierover geweest maar deze kan ik niet vinden.

Heel veel plezier in Florida!
Susie One

Teleton
02-05-09, 09:02
Indien je de auto bij alamo het goldpakket gehuurd heb, dan is deze verzekering overbodig.

Kleine nuancering op je stelling: Voor wat betreft het Alamo Gold pakket en het Roadside Service Plan: De dekking van het RSP is beslist niet opgenomen in het Goldpakket. Met een Goldpakket worden de kosten voor sleutelverlies, lekke band, ruitschade etc. dus niet vergoed.

Wanneer je stelt dat deze dekking bij het Goldpakket 'overbodig' is, lijkt me dat iets te kort door de bocht. Mijn indruk is overigens wel dat veel Forumleden er voor kiezen dit risico zelf te dragen, daarom wordt de extra dekking RSP lang niet door iedereen genomen.

cindy74
02-05-09, 15:55
Wij hebben hem genomen omdeat mijn man een schrikbeest is hij wil werkelijk voor alles verzekerd zijn , ik wou effe weten of dit werkelijk iets extra is .

[verwijderd]
03-05-09, 12:58
Ook wordt er melding gemaakt van een lekke band, echter de reparatie is wel voor kosten van Alamo, echter als je hem niet zelf wisselt maar een monteur daarvoor laat komen zijn die kosten voor jezelf. Die extra kosten worden door die extra verzekering gedekt.

Afgelopen jaar ben ik zelf gewoon met de auto met een spijker in 1 band terug gegaan naar Alamo en dan kan je een andere auto meenemen, verder geen problemen.

ekkie50
13-05-09, 18:15
Heeft iemand ervaring met de Alamo kiosk check-in? Ik probeerde zo'n beeldscherm laatst uit op orlando airport, maar het reserveringsnummer op m'n voucher werd niet geaccepteerd. Iemand van de verhuurbalie zei dat je daar weer een speciaal nummer voor nodig hebt, dus ben ik maar weer in de (lange) rij gaan staan. Op hun website staat niets over een speciaal nummer.

Njit
13-05-09, 18:21
Ik kan ook enkel deze info vinden:

Alamo Kiosk Check-In

Alamo's new self-service kiosk makes the rental process quick and easy.
How it works. Skip the rental counter.

Check-in at the kiosk.
Show rental agreement and driver's license at exit booth.

What you need.

Valid driver's license.
Major credit card.
Advance reservation.

Other cool self-service kiosk stuff you can do.

Review your rental info.
Upgrade to a larger car.
Add other drivers.
Purchase other items like prepaid gas, car seats, Collision Damage Waiver and GPS units.

Current locations include: Boston, MA, Chicago, IL (Midway), Chicago, IL (O'Hare) , Dallas, TX (DFW) Denver, CO, Detroit, MI , Lake Buena Vista, FL (Disney Car Care), Ft. Lauderdale, FL, Hartford, CT, Houston, TX (IAH), Jacksonville, FL, Las Vegas, NV, Los Angeles, CA, Manchester, NH, Miami, FL, Miami, FL (Port), Minneapolis, MN, Orlando, FL, San Diego, CA, Sanford, FL, St. Louis, MO, Tampa, FL, and West Palm Beach, FL.

Michael66
13-05-09, 18:28
Vooralsnog is dat toch alleen voor inwoners van de VS en Canada? Volgens mij al eerder over geschreven in dit topic.

Anders kunnen ze die domme buitenlanders toch geen extra's en upgrades meer aansmeren ..... ?

NormanP
13-05-09, 19:02
Vooralsnog is dat toch alleen voor inwoners van de VS en Canada? Volgens mij al eerder over geschreven in dit topic.

Anders kunnen ze die domme buitenlanders toch geen extra's en upgrades meer aansmeren ..... ?
Een collega van mij is net terug uit Orlando, en vertelde dat bij aankomst een giga rij mensen voor de balie van Alamo stond. Hij is toen met iemand meegelopen naar een aparte balie en werd daar direct geholpen, daar stond nl. niemand. Als ik hem morgen zie zal ik eens vragen waar die check-inn balie precies staat. Volgens mij was het in de parkeergarage zelf.

cloggie68
13-05-09, 19:35
Dat was zeker op 25 april, wij waren er toen ook met nog heel wat medeforummers. De rij op zich werd verder niet doorverwezen naar een andere balie, later leerde ik hier op het forum dat er een A en een B balie is in Orlando maar toen was het al te laat. Ik heb deze week via e-mail een klacht ingediend en krijg een voucher voor 2 dagen autohuur voor een volgende keer. Netjes opgelost maar we hadden dan ook kosten gemaakt, niet de rij afgewacht maar een auto bij Avis gehuurd voor 1 dag en de volgende dag onze Alamo auto opgehaald.

Njit
13-05-09, 20:43

Dat ging volgens mij om Online Check-In

Alamo Online Check-In

By answering a few simple questions online, you are able to bypass the rental counter and go straight to the car you reserved. Just show your Online Check-In documents along with your driver's license and credit card to the agent at the Exit Booth on your way out.
To qualify for Online Check-In, you must:

Meet minimum rental age requirements.
Have a valid U.S. or Canadian driver's license.
Provide a valid major credit card.

NOTE: Online Check-In is available at alamo.com only and must be paid with a major credit card. Renter must choose from cars on lot in car category reserved. Renter must meet standard age, driver and credit requirements. Online Check-In is available at participating U.S. Alamo locations only. Advance reservations required. Other restrictions apply.
No cancellation fees with Online Check-In.
EXCEPTION: If using Online Check-In in conjunction with Pre-Pay, a cancellation fee may be applied.

cvr
13-05-09, 21:20
Een collega van mij is net terug uit Orlando, en vertelde dat bij aankomst een giga rij mensen voor de balie van Alamo stond. Hij is toen met iemand meegelopen naar een aparte balie en werd daar direct geholpen, daar stond nl. niemand. Als ik hem morgen zie zal ik eens vragen waar die check-inn balie precies staat. Volgens mij was het in de parkeergarage zelf.

Dat zou ik wel graag willen weten, er stond bij ons ook een giga rij waar we toch zo'n 45 minuten hebben ingestaan. Als het anders kan is dat handig voor de volgende keer!

Teleton
13-05-09, 22:24
Vooralsnog is dat toch alleen voor inwoners van de VS en Canada?

Klopt helemaal! heb het gisteren nog speciaal gevraagd. Er werd overigens wel goed gebruik van de kiosk gemaakt dus het ontlast de rijen wel. Gisteren ongeveer 10 wachtenden voor mij gehad. Er werd extra personeel van 'achteren' opgetrommeld en ook de bezetting van National hielp mee als er daar geen klanten waren. Ik was na een kwartiertje aan de beurt, viel niet tegen......

ekkie50
14-05-09, 18:54
Ik heb inmiddels in een andere topic gelezen dat de kiosk niet voor europeanen werkt. Helaas. Alles wat het wachten kan bekorten: GRAAG!!
Ik had kort geleden ook zo'n 10 mensen voor me en dat duurde maar. Er was een man bij die blijkbaar zulke vreemde vragen had dat de baliemederwerker daarna even moest bijkomen in de ruimte achter de balie. Dat was duidelijk merkbaar voor ons, wachtenden, en we moesten er wel een beetje om lachen (ondanks de moeheid, jetlag, en keeldroogte).

@NormanP: vorig jaar en ook dit jaar vroeg ik om een upgrade naar een retro-model, en die auto stond in no time bij het kleine kantoortje van wat ze zelf noemden Customer Service, in de parkeergarage (weg oversteken, meteen linksaf en je loop er recht op af). Zou dat die speciale balie zijn waar jij op doelt?

6foot6
14-05-09, 19:50
Hier

http://www.orlandoairports.net/images/diagrams/wayfinding_maps.pdf

vind je een pdf-je met een plattegrond van de luchthaven.

In de doorsnede op pagina 1 ,linksonder zie je zowel links als rechts rental cars

De balie's bevinden zich in ground transportation.
Het is met je bagage wel een heel eind lopen van A naar B

hannie
14-05-09, 19:59
Heb net ff dat kaartje bekeken, en daar lijkt het erop dat er 2 Alamobalies tegenover elkaar moeten zitten.
Ben er 2 weken geleden geweest en dat is niet zo.
Of begrijp ik die plattegrond niet goed???

6foot6
14-05-09, 20:09
Je begrijpt de plattegrond niet goed.
Ik zei dus doorsnede, niet plattegrond en niet exploded view.
De doorsnede staat op pagina 1 linksonder

I found out the hard way.

Jaren geleden hoefde je als extra driver niet "in person" aanwezig te zijn.
Ik ging dus zonder bagage vast vooruit met alle rijbewijzen en ging af op de eerste aanduiding "grond transportation".

Dat was helaas niet degene waar de bagage, en dus de rest van mijn party, naartoe ging .

Wij wisten toen ook niet van twee balie's en het heeft 1,5 uur geduurd voordat een luchthavenmedewerker ons dat meedeelde

Je bent mischien al op beide geweest want ze lijken precies op elkaar

hannie
15-05-09, 19:45
Ik denk dat ik het nu goed begrijp.
Er is een A en een B terminal met in beide een Alamobalie.
Ik vloog met United en kwam aan in de B terminal waar dus een giga rij stond bij Alamo.
Dan had ik dus naar de A terminal moeten gaan en misschien dat daar geen rij was.
Als dit zo is dan snap ik niet waarom Alamo personeel de wachtenden daar dan niet op wijst.

corrus
15-05-09, 19:52
Behalve dat je niet "even" te voet van de "B" naar de "A" terminal kunt...

6foot6
15-05-09, 20:09
Ik denk dat ik het nu goed begrijp.
Er is een A en een B terminal met in beide een Alamobalie.

Heel goed.
Je moet eerst weer terug (dus omhoog) naar de main terminal, die grote hal met winkels, en vandaar kun je dan weer naar de andere terminal

Ta2 Gerrit
15-05-09, 22:26
Als dit zo is dan snap ik niet waarom Alamo personeel de wachtenden daar dan niet op wijst.

En hun commissie aan een ander gunnen. Dacht het niet [-(
Nog afgezien van de stevige wandeling, al dan niet met bagage.

Lea
23-06-09, 16:43
waar zit de balie van Alamo op Miami airport/

Teleton
23-06-09, 17:32
waar zit de balie van Alamo op Miami airport/

in dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1431&highlight=balie)lees je alles over "de auto ophalen in Miami"

Lea
23-06-09, 18:01
bedankt voor de link

Eddy76
25-08-09, 19:15
Ik weet dat niet elke verhuurder op elke locatie in de USA elk type huurauto aanwezig heeft.

Maar toch heb ik nog een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden via het internet. Ik heb zowel in Miami als Orlando een auto gehuurd via Alamo.
Voor Miami is het een auto in de Economy klasse (Chevrolet Aveo) en voor Orlando was het een auto in de Midsize klasse (Pontiac G5).
Omdat ik toch maar alleen ben en zeker geen wereldschokende afstanden af ga leggen heb ik deze 2 auto's gereserveerd.

Maar kan ik er bijna 100% zeker van zijn dat ik deze auto's ook echt mee krijg of zal het zeker 1 uit een hogere/duurdere klasse worden??

JKG
25-08-09, 19:38
Ga er maar vanuit dat ze geen economy hebben. Dus in Miami zal je wel een compact of midsize meekrijgen.

kyra
25-08-09, 23:12
In Orlando hebben ze nu wel economy cars, de Kia rio. Een hele rij vol. Wij hebben vele jaren geluk gehad dat we een gratis upgrade kregen, dit jaar niet meer. Volgens medewerkster een gevolg van de crisis. Missschien heb je in Miami nog geluk. De Kia rio was echt een tractor vergeleken met de amerikaanse auto. Maar heeft ons toch overal goedkoop heen gebracht:grin:.

Eddy76
26-08-09, 07:17
In Orlando hebben ze nu wel economy cars, de Kia rio. Een hele rij vol.
Voor Orlando zou het dan Downgraden zijn, omdat ik daar midsize geboekt heb. Dus dat valt al weer mee, gelukkig.
Maar voor Miami zal ik wel afwachten, want toch ben ik niet zo gek op die Rio en de gereserveerde Aveo.

Maar zou het ook mogelijk zijn om te upgraden naar een andere klasse??
Want ik wil eigenlijk toch wel graag in mijn Amerikaanse droomauto rijden, een echte amerikaanse sportauto zoals een Ford Mustang, Chevrolet Camaro etc

Ta2 Gerrit
26-08-09, 08:28
Maar zou het ook mogelijk zijn om te upgraden naar een andere klasse??
Want ik wil eigenlijk toch wel graag in mijn Amerikaanse droomauto rijden, een echte amerikaanse sportauto zoals een Ford Mustang, Chevrolet Camaro etc

Alles is mogelijk, natuurlijk. Maar daar zal dan wel een fors prijskaartje aan hangen.
Ze zullen niet gauw gratis een klasse of 7 à 8 upgraden [-X, als er al musclecars beschikbaar zijn bij Alamo. But, you never know :D.

patgooss
26-08-09, 08:43
Upgraden kan altijd. Sterker nog, dat is het eerste dat ze aan je vragen als je straks aan de balie staat! Ik zou alleen niet te snel toehappen. Anders laten ze je de hoofdprijs betalen.

JKG
26-08-09, 15:31
Inderdaad niet meteen toehappen. En qua economy zeggen ze ook vaak dat je koffers niet passen en dan bieden ze je bijv. 250 dollar om te upgaden naar een grotere... ok, overleg met de baas.. 150 dollar... en dan zeg je nog 'nee' en kom je in de parkeergarage en krijg je 'gratis' een full size mee.

Dit keer hebben we een Compact car omdat we met z'n 3en gaan in 1 auto. De vorige keer reden we dus met 2 full size Chevrolet Impala's weg. Met spoiler & sunroof. :mrgreen: Het zal mij benieuwen wat er over 3 weken staat van Alamo in de parkeergarage. Zal ik meteen even kijken of die Rio's er nog staan als je 's avonds landt op MCO.

mikey
26-08-09, 17:08
ben benieuwd wat wij meekrijgen volgende week gaat meestal goed boeken altyd equinox klasse en dat gaat perfect maar nu las ik over de kia rondo zit ik niet echt op te wachtten mischien bieden ze wel een leuke uograde aan tegen een leuk bedrag een hummer ofzo..

Eddy76
26-08-09, 19:53
Wat extra betalen voor een betere upgrade dan welke je standaard toch al gratis krijgt vind ik geen probleem.
Maar het moet zeker geen 250 dollar worden om een Mustang mee te kunnen krijgen.

Njit
26-08-09, 19:59
Let er ook op dat de bedragen die zij per dag noemen als upgrade exclusief tax zijn.
Mocht je er toch op in willen gaan vraag dan altijd het totaalbedrag incl. tax.

JKG
26-08-09, 21:16
De Mustang zal best wat kosten, het is een 'fun'car, dus ik denk het hoogste tarief, net als bijv. de Hummer. Al zal er misschien nog wel een verschil tussen Hummer en Mustang zitten qua prijs? Ze proberen je 'm vast wel aan te smeren. Die 150 dollar die ik moest betalen uiteindelijk, was dus een upgrade van Economy naar Fullsize ofzo. Maar door nee te zeggen, heb ik uiteindelijk toch een Fullsize gekregen en die 150 dollar in m'n zak gestoken. Daar kan je hééél goed van uit eten gaan.

Eddy76
26-08-09, 21:22
Bedankt voor deze tip. Ik ga het wel proberen om zo'n Mustang te regelen voor een leuk prijsje.
En als ik dan nog geld over houd zal ik daar zeker wat leuks mee gaan doen.

escalade
26-08-09, 21:36
Ik weet niet of dit al aan de orde is geweest, we hebben het hier over 38 pagina's, maar bij Alamo is de onderzijde van de auto én de banden niet standaard mee verzekerd, ook niet vanuit Nederland.

Persoonlijk vind ik dit wel het bekende addertje onder het gras, veel argeloze mensen kunnen met veel schade worden geconfronteerd.

Dit in tegenstelling bij Hertz, daar is de auto dus wél geheel verzekerd en daar gaat m'n voorkeur de volgende keer zeker naar uit.

[verwijderd]
26-08-09, 21:52
Banden niet verzekerd ???

Heb vorig jaar een auto ingeleverd met een lekke band en totaal geen probleem en je kan dan gewoon een andere auto meenemen.

Wederom met volle tank :-D

parrot
26-08-09, 22:15
Heb je al eens een Alamo auto ingeleverd? Ik heb ze nog nooit onder de auto gezien hoor! Deur open, kilomterteller checkken, bonnetje printen en je zit alweer in het vliegtuig, mits Alamo Gold. En mocht het toch perongeluk schade zijn? Een goede reisverzekering dekt het gewoon. Dus laat je niet bang maken en neem geen extra verzekeringen! Geldt ook voor de zgn "wegenwachthulp" a 5 dollar per dag !!!!!!!!!! Zie boven & dit topic: auto stuk = inleveren & een nieuwe krijgen.

Ta2 Gerrit
26-08-09, 22:38
Wat extra betalen voor een betere upgrade dan welke je standaard toch al gratis krijgt vind ik geen probleem.
Maar het moet zeker geen 250 dollar worden om een Mustang mee te kunnen krijgen.

Ik heb dat nog nooit in de voorwaarden zien staan, standaard gratis upgrade.
Het zal vast wel voorkomen dat "jouw" klasse uitverkocht is en je iets groters (alhoewel ik onder fullsize sedan niet echt van groot wil spreken [-() meekrijgt, maar je mag er niet mee rekenen.
En aan het bericht over de Kia Rio te zien is die kans steeds kleiner.

Wij hebben in al die keren nog maar zelden een gratis upgrade kunnen bemachtigen. Alleen de laatste jaren is het dankzij de onzichtbare Equinox een paar keer gelukt.
Maar zoals al gezegd; you never know, dus succes met de Mustang [-o<

Njit
26-08-09, 23:03
Ik heb dat nog nooit in de voorwaarden zien staan, standaard gratis upgrade.

Dat staat er ook niet. Er staat dat je recht op op een bepaalde klasse 'or similair'. Bepaalde klasses zijn nu eenmaal gevoeliger voor schaarste dus daar heb je vaker een mazzeltje bij.

knaapje
27-08-09, 12:26
En mocht het toch perongeluk schade zijn? Een goede reisverzekering dekt het gewoon.Een reisverzekering, die schade aan huurauto's dekt? Da's nieuw voor mij. Welke heb je dan?

Knaapje

escalade
27-08-09, 16:42
Een lekke band is geen probleem, maar als men de band stuk rijdt op b.v. een trottiorband en dus een behoorlijke jaap op de band zichtbaar is, of/en de onderkant
beschadigd is door het rijden b.v. over een kei langs het water, ja, dan kan je het echt schudden................

JKG
27-08-09, 16:54
Je mag toch ook niet offroad rijden met een auto... gewoon opletten, als je op normale wegen rijd, heb je denk ik niet zo snel schade aan de onderkant van je auto. In Nederland heb je daar meer kans op met drempels en lage auto's. :)

Guus
27-08-09, 17:27
De ervaring leert dat als de lekke band met een zogenaamde prop kan worden gemaakt, er geen kosten in rekening worden gebracht. In alle andere gevallen zal dat wel worden gedaan. Dat geldt overigens ook bij Nederlandse autoverhuurbedrijven. Niets vreemd dus.

Eddy76
27-08-09, 18:40
Je mag toch ook niet offroad rijden met een auto... Dit doet mij dus denken aan een scene uit de film van Jackass:
Rental Car Crashup Derby

http://www.youtube.com/watch?v=sa_AhS7o_G4

JKG
27-08-09, 22:11
Haha ja zo inleveren :) Ik heb een paar maanden terug het spookstadje Rhyolite opgezocht 2 uur buiten Las Vegas, toen ook de offroad route genomen naar het stadje. Blijk je een stuk er naast gewoon asfalt te hebben. Heel rustig maar gereden ivm grote stenen enz. Ik reed dus op dat moment in een Dodge Charger en dat is nou niet echt een beest in offroad ritten. Terug uiteraard via asfalt. :mrgreen:

escalade
03-09-09, 18:30
De ervaring leert dat als de lekke band met een zogenaamde prop kan worden gemaakt er geen kosten in rekening worden gebracht. In alle andere gevallen zal dat wel worden gedaan. Dat geldt overigs ook bij Nederlandse autoverhuurbedrijven. Niets vreemd dus.

Ja, dat klopt, maar bij HERTZ heb je allemaal geen last van dit gedoe, het ff bijverzekeren bij Alamo zou voor vier weken zo'n $ 500,- zijn en dat zijn die verrassingen waar de vakantieganger niet op zit te wachten.

Guus
03-09-09, 23:48
Ja, dat klopt, maar bij HERTZ heb je allemaal geen last van dit gedoe.Ik kan je opmerking niet helemaal plaatsen. Mijn ervaringen op dit vlak heb ik namelijk juist bij Hertz opgedaan (zowel in Florida als Nederland). Beide keren zonder bijbetaling opgelost omdat het lek met de eerder genoemde prop kon worden gedicht.

Mammadenise
13-09-09, 19:18
Beste Allemaal,
Er wordt op dit forum gesproken over het "Gold-pakket" bij Alamo, maar het enige wat ik op hun site kan vinden is het Super-Inklusiv-PLUS pakket. Is dit hetzelfde??

Bij Exit-reizen.nl, stond de volgende zin bij het hoofdstuk over Alamo:
Voor het ophalen van de huurauto op de luchthaven van Orlando geldt er een Customer Facility Charge van $2.50 per dag tot maximaal $12.50 per huurauto.
Is dit zo of zit dit al bij het Super-Inklusiv-PLUS pakket?

Wat ik zo na mijn "autostudie" hier gevolgd op het forum, op een rijtje heb gezet is als volgt:
- kies de Equinox http://www.usareisen.de/images/tipp2.jpg 4-deurs (zijn met 2 volwassenen en 1 dochter van 11)
- kies het Super-Inklusiv-PLUS (is inclusief een volle tank benzine, die je weer leeg mag inleveren)
- alle aanbiedingen beleefd weigeren en de schade (als die er al is) bekijken door een rondje om de auto heen te lopen
- goed naar de factuur kijken of ze je niet "per ongeluk" nog iets extra's hebben berekend.

Ben ik nog iets essentieels vergeten in mijn opsomming? Ik heb nog geen auto besteld, ik wacht even op jullie antwoord.

Groetjes,
Denise

mattrob
13-09-09, 20:03
Lijkt me helemaal correct. Super-Inklusiv-Plus is inderdaad vergelijkbaar met Gold pakket. Zo noemen ze het in Duitsland dus.

Super-Inlkusiv-Plus is ook nog een extra persoon die mag rijden 'gratis' en ook nog een extra verzekering (volgens mij voor inzittenden of zo).

Enne ... als ze je een mooie upgrade aanbieden (bijvoorbeeld Hummer of zo), voor een vaste prijs, kan je dat altijd goed uitonderhandelen ! Idee is ongeveer $ 15 per dag extra hiervoor (als je dat ervoor over hebt natuurlijk) :lol:

Mammadenise
13-09-09, 21:47
Bedankt, Mattrob, voor je antwoord! Groetjes, Denise

6foot6
13-09-09, 22:26
Ben ik nog iets essentieels vergeten in mijn opsomming?

controleer het reservewiel

derrobbie
14-09-09, 13:40
controleer het reservewiel

Heb zelf een keertje een defecte sigarettenplug gehad en kon dus m'n tomtom onderweg niet opladen.
Ik check dat nu tegenwoordig ook standaard even.

Njit
14-09-09, 13:45
Meestal zitten er ook meerdere pluggen in. Maar als degene die het dichtste bij je TomTom het niet doet is dat wel lastig ja :)

derrobbie
14-09-09, 14:40
Meestal wel ja. Dat dacht ik ook.
Maar heb de chrysler sebring convertible binnenste buiten gekeerd maar het bleef helaas bij één.:mad:
De laatste keer hadden we een chrysler 300M en daar zaten inderdaad wel meerdere aansluitingen in. (die allen nog werkten ook)

Mammadenise
14-09-09, 15:23
Bedankt, allen. Ik ga de auto huren.
Groetjes,
Denise

Quintelier
20-09-09, 23:23
he ik lees hier steeds over gratis upgrades bij de economy's van alamo, beschikt alamo nog steeds niet over deze klasse of is dat in tussentijd reeds wel voorhanden, want we zijn weer aan de leuke voorbereidingen begonnen voor een tripje naar florida en dan is een auto'tje toch steeds leuk , :)

thx
matthew

Teleton
21-09-09, 08:13
beschikt alamo nog steeds niet over deze klasse of is dat in tussentijd reeds wel voorhanden, een auto'tje is toch steeds leuk , :)

Tsja, wie onthult het grote geheim van Alamo en de auto's uit de economy klasse? Ze zijn er wel, maar je ziet ze niet. Tenminste, niet altijd. En als ze er zijn, moet je er wel een nemen. Dus waarom het risico nemen als je voor een paar dollar per dag extra een Equinox huurt bij usareisen? De kans dat je een echte Equinox krijgt, is klein, maar je hebt dan wel de zekerheid van een lekkere ruime midsize SUV....en da's ook leuk!

kyra
21-09-09, 09:40
De economy car is er nu echt bij Alamo.
Wij hebben jaren een gratis upgrade gehad, dit jaar ging die vlieger niet meer op.
We moesten het doen met een Kia Rio, en dan ook nog de uitgeklede versie:oops:.
Geen electrische ramen, geen automatische deurvergrendeling enz.
Och ja, als de zon maar schijnt:).
En voor ik het hele forum weer over me heen krijg, we hebben al die jaren wel goedkoop in grote auto's gereden.
Volgend jaar gaan we ook maar voor die veel geprezen Equinox.:-\"

parrot
21-09-09, 10:54
De equinox kan niet geprezen worden want die is er (bijna nooit!) Het is het tarief hé en ja wel één van de leukste typen auto's om mee te touren wat het ook mag zijn (Behalve de Rondo dan......).

rob gertsen
21-09-09, 11:04
(Behalve de Rondo dan......).

Heb 3 weken in de Rondo gerondoot en moet zeggen dat het erg is meegevallen. Het is inderdaad geen erg aantrekkelijk uiterlijk en al helemaal niet in het donkerbruin[-(. Rijden deed het karretje echter prima en daar gaat het toch om.

Chablis
23-09-09, 13:48
De autohuur via Alamo is ons prima bevallen. Wanneer we weer naar een bestemming gaan waar we een auto zullen horen staat bij ons Alamo met stip bovenaan.

Tijdens onze reis zijn we ook een periode naar Aruba doorgevlogen waar we een Thrifty auto gehuurd hebben. De auto kon ermee door, maar voor ons gaf het een bepaald beeld van Thrifty waardoor we niet gauw meer voor die autoverhuurmaatschappij zullen kiezen.

Chicco68
03-10-09, 00:54
We hebben de mogelijkheid om via Vliegtickets een auto bij Alamo te huren met 5% korting. Als ik echter op "boek nu" klik staat bij verhuurder ineens "WOW Car Rental".
Iemand die bekend is met dit fenomeen c.q. mij kan bevestigen dat Alamo hetzelfde is als WOW Car Rental?
Verder wil ik eerst natuurlijk nog even uitreken wat uiteindelijk goedkoper is, de 5% korting via vliegtickets of de korting die USA-reisen straks mogelijk weer heeft.....

Marco Stern
03-10-09, 02:42
Gisteren hebben we bij Alamo onze Economy opgehaald in Fort Myers, echter waren er geen Economies (meer?) en ook geen Compact, dus kregen we een gratis upgrade naar Midsize.

JKG
03-10-09, 21:34
Op MCO kreeg ik een compact mee, ze hadden 'm helaas pindakaas. Want ook vaak hebben ze geen compact. Het stuur trok naar links (niet goed uitgelijnd denk ik), dus omgeruild. Ik mocht weer een compact pakken. Baalde ik van, want er konden net 2 koffers achterin en op de achterbank eentje. En dan moesten we terug met het dubbele aan baggage. Even gevraagd of ik een gratis upgrade mocht krijgen vanwege de problemen die ik met hun auto had. Dat kon wel. Dus met een midsize weggereden... ik kon nu de hele achterbak vullen en 1 koffer op de achterbank (en dan praat ik over de dubbele bagage). Ik blij. Het stuur trilde wel vanaf 65mph en hield rond 75mph op. Dus op de snelweg vaak rond het trillingsvrije getal gereden en voor de rest eronder richting de Keys (je mag daar toch niet hard). Ik was allang blij dat ik al die koffers erin kwijt kon... want de andere midsizes hadden minder ruimte.
Anders had ik deze ook weer omgeruild maar van sommige midsizes moet ik heel hard huilen. Denk aan de Nissan Cube. De dames wilden de Cube. Goed.. koffers erin gemikt, ik ga er in zitten... en wat voelde ik me ongelukkig in zo'n auto. Wat een lelijk geval. Snel eruit en in een Kia Optima gestapt. Thuis rijd ik een kleine Cuore, waar ik me niet voor schaam, maar een Nissan Cube? Wat heeft die ontwerper gesnoven???

Al met al als ik voortaan met m'n vriendin op pad ben ga ik denk ik in de toekomst een midsize huren en ben je met 3 man dan zou ik zelf al snel neigen naar een fullsize zodra men veel baggage wil meenemen. Voor mij niet zo snel meer economy of compact nu ze ze ook echt hebben staan. :mrgreen:

Zo, wat een lang verhaal is het geworden. :)

Ohja, die Cube was een 2009 model. Nu ziet de 2008 er nog redelijk goed uit met vierkante ramen, maar de 2009 met de ronde ramen maakt 'm écht spuuglelijk. Zie hier:

http://img35.imageshack.us/img35/5628/2009nissancubelive.jpg

dit was trouwens het 2008 model:
http://montrealstateofmind.com/wp-content/uploads/2009/03/nissan-cube-1.jpg

corrus
03-10-09, 23:08
Ik vind het nét een Scion... :D

JKG
04-10-09, 02:05
Ja precies... en vanaf schuinachter gezien kan zelfs een Chevy HHR er op lijken..
Maargoed, de Economy's en Compacts zijn dus bij Alamo. En ze zijn vaak inderdaad wat eenvoudiger.. ik had dan nog wel elektrieke ruiten, maar ik mocht zelf de deurtjes op slot doen, dat gebeurde niet meer al rijdende automatisch. :) Oh nee, dat was ook met een midsize. :mrgreen:

Peter en Cindy
07-10-09, 23:46
Hallo allemaal wij gaan in januarie 2010 naar Florida nu hebben wij daar een auto gereseveerd uit de intermediate klasse nu zit ik al een tijdje mee telezen in de verschillende toppics, Maar ik kom hem maar bar weinig tegen heeft iemand hier ervaring mee ?

Groetjes Peter en Cindy

Mammadenise
07-10-09, 23:55
Wat een schátje, JKG! Het is net een Donald Duck-auto!

knaapje
08-10-09, 02:43
nu hebben wij daar een auto gereseveerd uit de intermediate klasse
Ja hoor, voor de SUV rage diverse keren een Intermediate gehad. Is niks mis mee, gewoon een voor Europese begrippen vrij grote personen auto 2 of 4 deurs. Maat als een VW Passat, grote Opel enz meestal nog ietsje groter.
Maar laten we eerlijk wezen voor hetzelfde geld of iets meer heb je een SUV waar je in Nederland alleen maar van kunt dromen, groter dan een BMW X5 bijv.
Dus je moet wel andere, goede redenen hebben om een Intermediate te nemen, maar nogmaals, kan je gewoon doen, prima grote auto.

Ik rij nu zelf (in Florida) bijv. in een Ford Explorer met 4 ltr 6cyl. motor en 7 zitplaatsen. Scheelde, geloof ik, nog geen tientje per week met een Intermediate.

Knaapje

Michael66
08-10-09, 05:42
Een intermediate is zeker een heel goede klasse auto als je met 2-3 personen reist, of met 4 personen en erg weinig bagage. Zoals knaapje al aangeeft zijn het ruime auto's met alles erop, eraan en erin. Alleen is de bagageruimte vaak wat beperkt.

De auto's die ik in die klasse heb gehad: Oldsmobile Alero (heel erg standaard model), Pontiac Grand Am en de Chrysler PT Cruiser.

Heb je die intermediate trouwens bij Alamo gereserveerd?

JKG
08-10-09, 21:42
Wat een schátje, JKG! Het is net een Donald Duck-auto!

Het is inderdaad geen echte mannen-auto. Nu snap ik waarom ie toch in productie is gegaan, omdat vrouwen het een leuke auto vinden. :D

Peter en Cindy
08-10-09, 21:56
Een intermediate is zeker een heel goede klasse auto als je met 2-3 personen reist, of met 4 personen en erg weinig bagage. Zoals knaapje al aangeeft zijn het ruime auto's met alles erop, eraan en erin. Alleen is de bagageruimte vaak wat beperkt.

De auto's die ik in die klasse heb gehad: Oldsmobile Alero (heel erg standaard model), Pontiac Grand Am en de Chrysler PT Cruiser.

Heb je die intermediate trouwens bij Alamo gereserveerd?

Nee we hebben de auto geboekt Bij americanvacations
de hele reis trouwens, We hebben wel overwogen om alles zelf teboeken,
Maar toch maar even een offerte laten maken bij AV en ik vond het prijsverschil zo dus danig klein dat we besloten hebben om het bij hun teboeken.

En natuurlijk komt er ook een stukje gemak bij kijken.
Maar het begint voornamelijk bij mij (peter) nu wel erg tekriebelen om toch een wat grotere auto tehuren:?:

Susie One
10-10-09, 20:53
Maar het begint voornamelijk bij mij (peter) nu wel erg tekriebelen om toch een wat grotere auto tehuren:?:

Tja, ff een keuze maken. Wij hadden vorig jaar via de touroperator een compact auto bij Alamo in Miami (vliegveld) gereserveerd. toen we bij alamo kwamen zagen we dat de vakken van Economy, compact en internmediate leeg waren. Wij hebben bij de balie geen betaalde upgrade genomen. Vervolgens zijn we naar de parkeerplaats gegaan. We zaggen geen compact auto staan en mochten toen een full size meenemen.:-P

Dit jaar hadden we een intermediate auto bij alamo, stadslokatie in Boston gereserveerd. Omdat we bij een stadlokatie gereserveerd hadden (kleine lokatie) hebben wij geen risico genomen. De koffers (2 grote koffers en 1 trolly) pasten in de achterbak. wij hadden een Crysler Sebring gekozen.

Susie One

Peter en Cindy
10-10-09, 20:59
Ik ga het denk ik laten zoals het is,
En het bij aankomst daar zien.
En we kunnen altijd nog een upgrade los proberen tepeuteren als de auto echt een suzuki alto formaat heeft maar uit de reacties denk ik wel dat dat los zal lopen.

Teleton
11-10-09, 10:14
als de auto echt een suzuki alto formaat heeft

Gelukkig kan dat niet als je een intermediate hebt gehuurd...\\:D/

Syllvia
19-10-09, 14:28
Afgelopen reis weer een auto gehuurd bij Alamo met Goldpakket. Bij afhaling op het vliegveld (MCO) alles snel geregeld, er werd ons wel gevraagd of we nog een extra verzekering wilden voor $5 per dag. Wij hebben dat afgeslagen, toen werd er gezegd, als je een lekke band hebt kost je dat zo $300.

Nu heb ik op een ander forum gelezen, dat als je auto voorruit knapt, je dat ook zelf moet betalen, nu begin ik mij toch af te vragen wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Tenslotte nemen wij het Goldpakket, en dachten daarmee toch wel goed verzekerd te zijn.

Maarten-Annique
19-10-09, 14:40
Die $5,- per dag is dan inderdaad voor banden, bodem, glas en dak. Het is een gokje dat je neemt.
Heb je die verzekering niet dan is die schade voor eigen rekening. Nu is de vraag of een band inderdaad $300,- kost.
Het is dus niet zo dat je met een Gold pakket echt alles hebt uitgesloten. tenzij je boekt via Sunnycars. Je kunt dan je eventuele schade achteraf bij hen terug krijgen.

Je kunt de voorwaarden etcetera o.a. hier lezen:
ALAMO (http://www.wrc.nl/Alamo_huurvoorwaarden_Verenigde_Staten.asp)

Teleton
19-10-09, 18:22
Het is dus niet zo dat je met een Gold pakket echt alles hebt uitgesloten. tenzij je boekt via Sunnycars. Je kunt dan je eventuele schade achteraf bij hen terug krijgen.

Dat klopt wel, maar links- of rechtsom betaal je behoorlijk voor deze service. Twee weken Equinox Superinclusive bij usareisen kost 358 euro. Wanneer je de voor Roadside Assistance zou kiezen, betaal je ter plekke 6 dollar per dag, dus tegen de huidige koers zo'n 60 euro. Totaal 418 euro.

Zelfde periode, zelfde voorwaarden, inclusief vergoeding bij schade aan banden, bodem, dak of glas, bij Sunny Cars kost 490 euro. Verschil: 490 - 418 = 72 euro.

Waarmee maar gezegd wil zijn dat je het best vooraf kiest voor welk pakket je gaat en goed de prijzen vergelijkt.

Maarten-Annique
19-10-09, 18:26
Ik zal de prijzen allemaal nog eens op een rijtje zetten!

Edit: Ik heb even gekeken en kom op een verschil van ongeveer 30 euro.

USAreisen is EUR. 537,- plus 21*4,02= EUR. 622 (4 euro p.d. voor glas, dak, banden)

Sunnycars is EUR. 651,- inclusief glas, bodem, banden.

Voordeel van Sunnycars; bijverzekerd voor WA met een bedrag van 7,5 miljoen, Nederlands talig contract en in het Nederlands geboekt.

(ik heb geen aandelen maar ben wat aan het rondneuzen)

Teleton
19-10-09, 18:57
(ik heb geen aandelen maar ben wat aan het rondneuzen)

Nee, prima toch? Hoe meer info op het Forum, hoe beter! De prijzen verschillen niet alleen per periode, maar ook nog eens qua type auto. Daarom is vergelijken met een staatje, zoals voor de Disneytickets, niet eenvoudig. Voor usareisen (ook geen aandelen....) huurden we overigens zelf ook regelmatig via Sunny Cars en er is niets mis mee.

Maarten-Annique
19-10-09, 19:01
Zo houden we elkaar scherp en kunnen we elkaar nog eens wat nieuws leren. Alle tips etcetera zijn erg leuk en maken al deel uit van het vakantiegenot.
Zo heb ik ook al veel info van het USA4ALL forum gehaald.

knaapje
19-10-09, 19:35
.................Die $5,- per dag is dan inderdaad voor banden, bodem, glas en dak. Het is een gokje dat je neemt...............

Ik zie bij de Roadside Plus regelmatig zoals hierboven ook bodem en glas genoemd.
Op de site en in mijn contract van vorige week noemt Alamo zelf echter bij de RSP.:

Alamo Roadside Plus
What is Roadside Plus?

Roadside Plus

KEY REPLACEMENT - Lost keys? No worries, we will send replacement keys or a locksmith.
FLAT TIRE - If the vehicle's spare tire is inflated and serviceable, it will be installed to replace a flat tire. If no inflated spare is available, the vehicle will be towed in accordance with the towing provision.
TOWING - If the vehicle is rendered inoperable (unrelated to an accident) towing charges will be covered at no additional charge.
JUMP START - A battery boost will be provided in an attempt to start the vehicle.
LOCKOUT SERVICE - If the keys are locked inside the vehicle, service will be sent to gain entrance.
FUEL DELIVERY* - A limited supply of gasoline will be delivered to the vehicle to enable you to reach the nearest open service station.
*Up to three gallons or equivalent liters.
Available at all locations in the 50 United States and Canada

Dus geen bodem en glas. Bij de uitleg van CDW staat ook geen enkele uitsluiting in de dekking van deze zaken.
USAreisen noemt op bij hun Duitstalige uitleg inderdaad glas, waar dat dan opgebaseerd is is mij niet duidelijk. In ieder geval niet op het Alamo contract..

Knaapje

Maarten-Annique
19-10-09, 19:51
Ik vind het er dus niet duidelijker op worden.

Ik heb stellig de indruk dat Sunnycars de enige is die alle meeverzekerd.
Of zie ik dat verkeerd?

[verwijderd]
21-10-09, 12:57
Zoals Knaapje ook al zegt heb ik begrepen dat deze roadside service vooral is voor je eigen gebrek of onkunde te verzekeren.

Het dekt dingen zoals een lekke band laten vervangen, sleutels verloren of in de auto laten zitten, lege accu e.d. waarbij je Alamo het laat oplossen. De schade aan de auto is verder gewoon gedekt, dus een kapot raam, de band zelf e.d. zijn gewoon gedekt door de verzekering van het totaalpakket excl. roadside service.

Ook de gewone lekke band valt onder het standaard pakket echter je moet dan wel zelf het wiel wisselen of tijdig bij een Alamo vestiging aankloppen om de auto om te ruilen.

Orangedevil
21-10-09, 16:00
Weet iemand hoe het zit met medebestuurders? Afgelopen vakantie mocht maar 1 van ons 2 rijden en de ander alleen als we 10$ per dag bijbetaalden.
Terwijl wij gewoon samen wonen en altijd met zijn 2-en mochten rijden. Het was bij Alamo.

Syllvia
21-10-09, 16:10
Zoals Knaapje ook al zegt heb ik begrepen dat deze roadside service vooral is voor je eigen gebrek of onkunde te verzekeren.

Het dekt dingen zoals een lekke band laten vervangen, sleutels verloren of in de auto laten zitten, lege accu e.d. waarbij je Alamo het laat oplossen. De schade aan de auto is verder gewoon gedekt, dus een kapot raam, de band zelf e.d. zijn gewoon gedekt door de verzekering van het totaalpakket excl. roadside service.

Ook de gewone lekke band valt onder het standaard pakket echter je moet dan wel zelf het wiel wisselen of tijdig bij een Alamo vestiging aankloppen om de auto om te ruilen.

OK Bedankt:)
Ik dacht al: even een steentje op je voorruit van je voorganger en je bent de Sjaak.

[verwijderd]
21-10-09, 16:46
Weet iemand hoe het zit met medebestuurders? Afgelopen vakantie mocht maar 1 van ons 2 rijden en de ander alleen als we 10$ per dag bijbetaalden.
Terwijl wij gewoon samen wonen en altijd met zijn 2-en mochten rijden. Het was bij Alamo.

Zoals ik begrepen heb is het met de all inclusive/gold pakket (of hoe ze het ook noemen) dat je een tweede bestuurder gratis kon opgeven. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar tot op heden geen gebruik van heb gemaakt maar zal dat volgende keer wel gaan doen omdat ik afgelopen vakantie 1 dag slecht in staat was om te rijden en toen wel moest in verband met de verzekeringen e.d.

@Sylly: Dat is de lezing die ik van Alamo heb gehad op MCO, om die reden heb ik de verzekering geweigerd. Want een wiel verwisselen kan ik zelf wel(al doe ik het liever niet aangezien ik zeg maar een Equinox rij in NL). En als ik de sleutel in de auto laat liggen, wat mij nog nooit is gebeurt, tja dan is dat dom en zal ik moeten betalen.

Michael66
21-10-09, 18:16
@Orangedevil:
M.b.t. (mede)bestuurders is het eigenlijk heel simpel: Je mag/krijgt waar je voor betaalt.

Standaard mag alleen de huurder die op het contract staat de auto besturen. diegene mag niemand anders de auto laten besturen. Mocht er bij een ongeluk of schade geconstateerd worden dat een ander de auto op dat moment bestuurde, dan gelden de afgesloten verzekeringen niet. In tegenstelling tot NL wordt/is in de VS niet de auto verzekerd (ongeacht wie er rijdt) maar de individuele bestuurder.

Als je een pakket verzekeringn en extra's bij de autohuur neemt waar niet specifiek instaat dat extra bestuurders in dat pakket zijn meegenomen, dan zit dat er dus niet in en kun je dat alleen nog ter plaatse erbij nemen tegen betaling van een x-aantal dollars per dag, plus alle daarvoor nog verschuldigde opslagen en taxen.

Als je zeker weet dat er in je vakantie ook anderen dan jezelf de auto willen/gaan besturen, dan is het veel voordeliger om dit al in NL/BE te regelen door een pakket verzekeringen/extra;s te nemen waar dit al in zit. Bij de diverse reisorganisaties is de naam van zo'n uitgebreid pakket vaak weer anders, de meest voorkomende namen zijn "Gold" en "Super Inclisief Plus" (of afgeleiden daarvan). Een kwestie van even goed zoeken, lezen en/of vragen.

Orangedevil
21-10-09, 19:06
Ok goed om te weten, bedankt.
Ik moet zeggen 3 weken in je eentje overal naar toe moeten rijden ben je wel een keer moe:)

Syllvia
21-10-09, 20:07
En de 2e bestuurder moet dan ook een handtekening zetten, bij het verhuur bedrijf.

Maarten-Annique
26-10-09, 20:21
wij gaan waarschijnlijk voor de Intermediate SUV. Bij Alamo op de site staat de Saturn VUE or simalar. Het is natuurlijk maar de vraag welke je krijgt, maar iemand ervaring met deze auto?

PENPE
26-10-09, 21:04
Bij Alamo op de site staat de Saturn VUE or simalar. Het is natuurlijk maar de vraag welke je krijgt, maar iemand ervaring met deze auto?

De Saturn VUE wordt in NL verkocht als Opel Antara dus als je een indruk wilt krijgen moet je ff langs je plaatselijke Opel dealer ;)

Om een of andere reden vindt ik de Saturn iets meer hebben dan de Opel, maar dat zal wel te maken hebben met mn voorkeur voor de USA merken...

Nu maar weer 'on-topic' ;)

Groetjes,
Pieter

Maarten-Annique
26-10-09, 21:06
Oké. Ben benieuwd. Ik heb wel begrepen dat de Europese modellen nog behoorlijk afwijken van de Amerikaanse.

Chicco68
26-10-09, 21:25
Ik zie op de site van Usareisen.de bij Alamo (winterperiode) o.a. de "klasse" Cadillac Escalade Pw staan (zo te zien weer het model boven de Fullsize-SUV).
Echter als ik via Alamo.nl een auto bij Miami Airport zoek bestaat deze klasse helemaal niet :-k
Iemand een idee hoe dit kan? Of is het echt DAT specifieke merk/type dat je krijgt in tegenstelling tot de midsize/fullsize waar uiteraard verschillende merken/types onder kunnen vallen?

Ta2 Gerrit
26-10-09, 22:12
De Vue is een fijne auto, beetje kruising tussen een Kia Sportage en Nissan Murano.
Lekker ruim en ziet er nog goed uit ook. Nu maar hopen dat het geen Rondo wordt :-)

De premium SUV (Escalade e.a.)staan als gereserveerd te boek. Daar krijg (op MCO althans) je pas in de garage de sleutels van. Ze hebben daar een gereserveerdenbak en noemen dan voor je op wat er staat, en na je keuze wordt de PCHoofttrekker netjes voorgereden.
Dat doen ze trouwens ook met de Fullsize SUV.

De PW is een luxere, en soms grotere (Suburban) uitvoering van een Fullsize SUV.

Maarten-Annique
26-10-09, 22:13
Nu maar hopen dat het geen Rondo wordt :-)

Is dat echt zo'n drama?

Ta2 Gerrit
26-10-09, 22:27
Of het een drama is weet ik niet, en sommige mensen zijn er wel tevreden over (heb ik ook hier wel gelezen), maar het is wel een "kleine" midsize SUV.

Waar je voorheen een Equinox (ook Midsize SUV) huurde en eigenlijk bijna altijd een upgrade kreeg is het alternatief nu vaak een Rondo,die staan er genoeg, duidelijk geen upgrade.
Dus eigenlijk krijg je een auto in de klasse die je gehuurd hebt. Bummer ;-)

Maarten-Annique
26-10-09, 22:42
Ik heb even op de USA site (http://www.kia.com/#/?stop_international=yes) van KIA gekeken. De Rondo is helemaal geen SUV!!!

Hij staat gewoon onder de groep CARS!

Ik denk dat ik daar niet mee akkoord zou gaan als ze me die meegeven in Orlando!

Njit
27-10-09, 07:37
Ik denk dat wij ook gewoon een printje meenemen van de KIA site om die aardige meneer van de Alamo er op te wijzen dat de Rondo geen SUV is als ze die ons volgend jaar proberen aan te smeren als we weer een Equinox hebben gehuurd.

Maarten-Annique
27-10-09, 07:39
Ik zal later vandaag eens een printscreen plaatsen. Kan iedereen die in zijn handbagage meenemen die een Intermediate SUV huurt!

http://img25.imageshack.us/img25/6799/kiarondonotanintermsuv.jpg

Edit: prtscrn geplaatst.

Njit
27-10-09, 07:51
Dank je. Maar dat plaatje had ik zelf ook al gemaakt en geplaatst en wel hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=103129&postcount=46) :)

Maarten-Annique
27-10-09, 18:12
Dank je. Maar dat plaatje had ik zelf ook al gemaakt en geplaatst en wel hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=103129&postcount=46) :)

Sorry....:sad:

Chicco68
28-10-09, 12:28
De premium SUV (Escalade e.a.)staan als gereserveerd te boek. Daar krijg (op MCO althans) je pas in de garage de sleutels van. Ze hebben daar een gereserveerdenbak en noemen dan voor je op wat er staat, en na je keuze wordt de PCHoofttrekker netjes voorgereden.
Dat doen ze trouwens ook met de Fullsize SUV.

De PW is een luxere, en soms grotere (Suburban) uitvoering van een Fullsize SUV.
Dus als ik het goed begrijp worden ze ook daadwerkelijk voor jou op naam gereserveerd als je boekt? Met andere woorden; dus het is niet zo dat je net zoals bijv. in de midsize-SUV klasse een auto huurt en als je terplaatse komt de kans bestaat dat de auto er niet is en je een upgrade krijgt?
Dit aangezien er naar mijn mening geen fatsoenlijke upgrade is vanuit de PW en je dan alleen nog maar echte "busje" krijgt voor 8 personen of meer?

Ta2 Gerrit
28-10-09, 13:49
Als je een PW boekt, staat er één gereserveerd voor je klaar.
Welke dat is blijft een verrassing, vandaar de kaartenbak.
Maar er staat er wel één, al kan dat behalve de Caddy bijv. ook een Suburban of Navigator zijn. Of eventueel zelfs een Hummer :-).

elcrack
04-11-09, 17:29
Op 10 oktober ll. hadden we op MCO de keus uit een 3-tal KIA Rondo's. Dat mijn keuze natuurlijk de verkeerde zou blijken zagen we op 12 oktober toen we 's avonds naar de villa reden. Het oranje check-engine lichtje sloeg aan en wou gewoon niet meer uit.
Aangezien we 's anderendaags toch naar Magic Kingdom moesten planden we vooraf een bezoekje aan het Alamo Car Care Center bij Disney. De vriendelijke man achter de balie maakte er geen enkel probleem van en ging ons direct een nieuwe bezorgen. Aangezien ik echter al het een en ander geleerd had op dit board vroeg ik dan ook of er een upgrade mogelijk was, daar we hun toch behoed hadden voor eventueel verdere schade. Daarvoor bleken we echter bij de manager te moeten zijn, en die was niet bepaald happig op een upgrade. Hij zei dat hij zo weinig SUV's staan had dat hij ons eigenlijk zou moeten downgraden. Toen puntje bij paaltje kwam kregen we toch een Dodge Grand Caravan GLX mee, en da's 1 van de beste wagens waar ik ooit mee gereden heb. En die KIA Rondo was nu ook niet bepaald het van het....:|

Maarten-Annique
05-11-09, 13:13
Een Kia Rondo is volgens de Kia site officieel geen Intermediate SUV.
Wat was er gebeurd als je hem meteen al geweigerd had?
Ik ben eigenlijk niet van plan de Kia te accepteren als wij in mei naar Orlando vliegen.

Njit
05-11-09, 13:17
Ik denk dat je dat zelf moet uitproberen..

Maarten-Annique
05-11-09, 13:18
Ik denk ook zeker dat ik geen Kia ga accepteren. Zeker omdat hij niet in de catergorie Intermediate SUV hoort. Wel vreemd dat Alamo deze auto in dat segment verhuurd.

We zullen zien...

Overigens staat op de site van Alamo nog steeds de Saturn Vue in die categorie. Daar hoor je nooit iemand over...

knaapje
05-11-09, 13:25
Ik denk, dat Alamo zich weinig zal aantrekken van de Kia benaming.
De klasse-indeling is toch een zaak van de verhuurder.
Volgens geen een merk bestaan er bijv. kleine auto's, moet je in de reclames maar eens zien wat ze in een Fiat 500 of een Toyota Aygo proppen.

Knaapje

Maarten-Annique
05-11-09, 13:34
Als de reacties over de Rondo niet zo negatief waren had ik er waarschijnlijk ook geen moeite mee gehad. Maar ik heb er nog niemand positief over gehoord.
Ach, misschien heeft Alamo tegen de tijd dat wij gaan (mei 2010) zijn vloot weer vervangen...

rob gertsen
05-11-09, 13:39
Als de reacties over de Rondo niet zo negatief waren had ik er waarschijnlijk ook geen moeite mee gehad. Maar ik heb er nog niemand positief over gehoord.

Dat is niet correct. Ik heb deze zomer in een Rondo gereden. Had er geen enkele moeite mee. Prima karretje als je geen rondreis gaat maken maar gebruikt voor lokaal vervoer. Ik heb dat ook al eerder geschreven.

Maarten-Annique
05-11-09, 13:43
Oké, dat heb ik dan gemist denk ik.
Ik ga wel een grote rondreis maken. Ik begrijp uit jouw woorden dat je de Rondo dan minder geschikt vind?

Ta2 Gerrit
05-11-09, 14:01
Ik zou voor een grote rondreis op zeker gaan en een standard SUV huren.
De Saturn Vue is ook wel geschikt, of de Equinox, maar what if.....

Eerder kreeg je makkelijk een upgrade (bij de EQ huur) naar een Sportage o.i.d. maar of dat nu nog opgaat (volgens mij verval ik in herhaling :-)).

rob gertsen
06-11-09, 08:36
Ik ga wel een grote rondreis maken. Ik begrijp uit jouw woorden dat je de Rondo dan minder geschikt vind?

Ja dat vind ik wel. Voor het lokale verkeer in Orlando van park naar park en wat shoppen is het prima. 1 keertje vanuit Orlando naar Bush Gardens gaat ook nog wel. Als je echt gaat rondreizen mis je comfort en power in de auto. De bagageruimte is ook beperkt. Ik zou voor meer kilometers een andere klasse auto nemen.

Syllvia
06-11-09, 08:52
Wij hadden afgelopen vakantie ook een Kia Rondo. We hadden 4 koffers gewoon achterin staan, dus wat betreft de bagageruimte een prima auto. Verder geen problemen gehad, we waren wel tevreden.

Eerdere jaren hadden we een Full size suv gehuurd, ja dan heb je wel een andere auto natuurlijk. Meer comfort.

Als je echt veel gaat rijden in Fl, zou ik toch naar het prijsverschil kijken en dan voor de fullsize gaan.

JKG
06-11-09, 22:23
'Power' in Florida nodig? Zo hard mag je er niet en bergen zijn ver te zoeken...
Comfort is wel een belangrijke, maar vermogen van een auto vind ik persoonlijk een beetje onzin. Het is dat ie weinig ruimte heeft, maar ook met een Daihatsu Cuore zou ik prima rond kunnen komen in Florida.

Qua bijv. motorhuur zou ik ook prima rondkomen met een 250cc 2-cilinder. Ook op de snelweg.

mikey
09-11-09, 13:16
Of gewoon equinox klasse huren en ter plekke eventueel upgrade regelen is goedkoper dan meteen full size of zo boeken , meestal kun je een mooie deal maken met een van de medewekers van alamo

Maarten-Annique
09-11-09, 13:31
Ik heb geen idee wat zo'n upgrade zal kosten. Misschien dan van Intermediate SUV naar Standard SUV.

mikey
09-11-09, 13:33
wij waren voor 2 weken upgrade van equinox naar standard suv ( Ford Flex) 130 euro kwijt

Maarten-Annique
09-11-09, 13:36
En dat hebben jullie gedaan omdat er geen Equinox beschikbaar was?
Wij gaan drie weken, dus dat zou uitkomen op ongeveer 200 euro.

Njit
09-11-09, 13:50
Les 1: nooit betalen voor je upgrade tenzij je het zelf wilt.
Als er geen Equinox beschikbaar is dan krijg je een vergelijkbare auto. Dit is een Midsize SUV.

Wat Mikey gedaan heeft is upgraden naar de klasse daarboven (Standard SUV).
Als je dit wilt doen dan moet je van te voren uitrekenen wat het kost als je dat thuis al zou doen. Bij USAReisen is het prijsverschil tussen een EQuinox en een Standard SUV 104 euro / week. Met 130 euro voor twee weken heeft hij dus een mooie deal.
Maar belangrijkste is dus dat je weet wat een goede deal is. Let er ook op dat de prijs die hun geven vaak exclusief tax is. Vraag dan ook altijd om het bedrag inclusief alles te berekenen.

Maarten-Annique
09-11-09, 13:56
Die les ken ik inderdaad. Ik verwacht ook van Alamo dat ze gewoon de auto leveren die je gereserveerd hebt en anders verwacht ik een andere vergelijkbare auto.
Ik was ook niet van plan om zelf te gaan upgraden als ze de gereserveerde auto niet hadden. Dat zou een mooie boel zijn...

Njit
09-11-09, 14:03
Er is op zich niks mis mee met zelf kiezen voor een upgrade. Zoals je ziet scheelt het met wat hij in NL kwijt was. Maar ook best kans dat er helemaal geen Midsize SUV beschikbaar was en dat de Alamo medewerker hem een 'offer he could not refuse' gedaan had om die wagen niet gratis mee te hoeven geven.

Wij zien meestal wel wat voor een wagen we mogen meenemen. Met een Equinox zijn we al tevreden. Wordt het meer dan is het mooi meegenomen. We zijn toch maar met z'n tweetjes.

Maarten-Annique
09-11-09, 14:05
Zo is het ook. Als je maar krijgt waar je voor betaald hebt.

Groter is altijd beter, maar wil je daar zeker van zijn dan zul je er voor moeten betalen!

Mijn ervaringen met Alamo zijn prima, dus ik ben er niet bang voor dat het niet goed geregeld zal zijn.

mikey
10-11-09, 11:56
Njit heeft gelijk wij hebben geupgrade omdat we het leuk vonden een nog grotere auto te rijden en we hadden idd van te voren gekeken wat de kosten waren als we dit al vanuit nederland zouden boeken en dit was voordeliger

stephanie84
14-11-09, 21:12
ik heb een vraagje, wij gaan volgend jaar weer naar orlando, maar nou gaan me ouders mee en me vader wil ook auto rijden, dus nemen we alamo gold maar nu de vraag voor alamo gold krijg je 3 extra drivers maar moet je ook hun naam op geven of is dat niet nodig?

hoop dat jullie der een antwoord op hebben. trouwens alamo.co.uk is ook niet heel duur daar betaal je voor en standard suv 570 euro hier in NL 710

Njit
14-11-09, 21:48
Elke bestuurder moet persoonlijk aanwezig zijn bij de balie en zijn rijbewijs tonen.

Additional Driver

What is your policy regarding additional drivers?

· All additional drivers must meet all rental qualifications (http://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1669).
· Must appear at the rental counter with the primary renter.
· Must present a valid driver's license.
· Must sign the rental agreement.
· An additional daily fee may apply for any Additional Drivers.

International Travel: Additional Driver (http://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1731)

[verwijderd]
14-11-09, 22:24
... trouwens alamo.co.uk is ook niet heel duur daar betaal je voor en standard suv 570 euro hier in NL 710

En bij onze duitse vrienden zie ik een prijs van Euro 293,- voor een week. :-k

rreedijk
15-11-09, 10:52
Eergister weer een wagen (mid-SUV) besteld voor 2 weken eind april 2010.
Besteld via www.usareisen.de en de papieren alweer netjes via de mail binnen gekregen. 3%online korting en 5%vroegboekkorting. De totale kosten waren 386 euro met het meest uitgebreide pakket. Vond ik weer alles mee vallen voor 2 weken rijden, een volle tank, inclusief extra bestuurders, etc.

stephanie84
15-11-09, 16:00
ok bedankt njit, dus mijn rijbewijs en die van me vader en hijzelf moeten er bij aan wezig zijn op het moment dat ik de auto haal.

stephanie84
16-11-09, 20:53
nou wij boeken een standard suv via alamo.co.uk en die is goedkoper bij hun dan bij usareisen.de. voor 2 weken bij alamo 570 bij usareisen 586

Ta2 Gerrit
16-11-09, 21:05
Ik kom bij Alamo UK toch echt aan €795,- (706 pond) voor 2 weken Trailblazer, Goldpakket, Meivakantie.
Heb ik iets gemist, of kijk ik verkeerd ?

[verwijderd]
16-11-09, 21:12
Ik zat ook al te kijken want voor Mei is het als ik het uitreken standard SUV met gold pakket € 789,- voor 2 weken bij de uk site, dan heb ik de trailblazer versie genomen. :?:

Iris02
17-11-09, 06:36
Mhm, ik ben via alamo.nl ruim Eur 100 voordeliger uit dan via alamo.co.uk. Andere auto maar wel uit dezelfde categorie.
Via alamo.nl betalen wij Eur 761 voor een Minivan met gold pakket voor 17 dagen in augustus .

stephanie84
17-11-09, 14:30
Mijn reservering is zo ik heb een standard suv voor 2 weken van 15 tot 29 mei met alamo gold voor 505.82 pond in euro's 566,52.
je moet ook kijken op de site naar hot deals.

Ta2 Gerrit
17-11-09, 14:55
Ik heb het even bekeken, en inderdaad, ze zijn iets goedkoper dan de Duitsers, maar dan ook alleen in die periode.
2 weken (de data die ik ingevoerd had)eerder zijn ze echt £200,- duurder, dus je hebt mazzel :-)

jena1953
19-11-09, 22:53
Wij zijn net terug uit Florida en hadden ook een auto gehuurd bij Alamo, mede door de tcoh wat negatieve ervaringen bij Alamo, had ik toch wat twijfels. Maar ik moet zeggen dat het allemaal prima verlopen is, geen gezeur om toch maar wat extra's te nemen of zo, gewoon vriendelijk en snel geholpen. Wij werden naar een rij gestuurd en daar konden we kiezen uit de auto's waar een sleutel op zat, erg makkelijk. Bij terugkomst ook erg snel, code gescand en een bonnetje voor de afrekening. Lift naar boven en klaar is kees.
Volgende keer gewoon weer Alamo.

USAnneke
20-11-09, 10:14
Waarom huren mensen dan nog bij Alamo? Wij hebben in augustus bij National gehuurd. De prijs was gelijk, er stond geen rij bij de balie en geen gezeik over extra's en upgrades.

We hebben zowel in Orlando als in Miami een auto gehuurd bij National en het is heel erg goed bevallen. Vooral toen we moe aan kwamen in Orlando en er een enorme rij bij Alamo stond :)

Ta2 Gerrit
20-11-09, 11:57
Gezien de laatste paar ervaringen valt het, behalve de drukte zo nu en dan, bij Alamo ook allezins mee met de upgrade pushers.
De vraag wordt wel gesteld (uiteraard), maar na een simpel "nee" is het over.

Misschien hebben ze toch wat geleerd. En ze hebben de Equinox natuurlijk :-) :-)

pzomerdijk
20-11-09, 22:07
Zal dit jaar ook weer bij Alamo een Midsize SUV huren en hoop nog steeds op de Equinox, vooral de nieuwe ..... mmmmm Afgelopen jaar een Kia Rondo en later i.v.m. panne RAV4. Mooiste auto tot nu toe in deze klasse was een Vue ...... maar die Equinox.... heb ik nog wel een paar extra dollar voor over.... Nu maar hopen .....

[verwijderd]
20-11-09, 22:23
Misschien als je je niet laat leiden naar de rij auto's die al klaar staan op MCO maar die kant op loopt en dan toch even verder kijkt in de garage zie je hem wel staan. Mijn laatste ervaringen met Alamo zijn ook niet je van het qua staat van de auto's en eerlijkheid over of er wel of niet een equinox was. Werd mij verteld dat die er niet waren maar hij stond slechts 2 rijen verder dan waar ik de auto mocht uitzoeken, ben gewoon naar de equinox toegelopen en heb die meegenomen.

Corry
22-11-09, 13:39
Wij hadden de afgelopen vakantie in het zuidwesten een Full-size gehuurd. Alamo heeft zich de kleuren gezocht maar kregen uiteindelijk een GIGANTISCHE Toyota bak mee van.........National. Ze schijnen samen te werken/zijn.
Had overigens vorig jaar een Equinox gehuurd in Orlando (kregen een Saturn Vue mee) en de alamo meneer meende dat die auto te klein was voor 2 personen met 2 koffers. Ik heb luid gelachen en de Vue meegenomen.