PDA

Bekijk Volledige Versie : Tickets verlengen



robijn
26-11-05, 16:52
Ik ga van de kerst naar florida en mijn vraag was of je je ticket kan verlengen voor een vergoeding zodat je geen nieuw ticket terug moet kopen. Moet je dat voor je vertrek doen? en kan dit ook zonder annuleringsverzekering?
Ik vlieg met Delta en heb anderen weleens horen zeggen dat je gewoon je ticket kan verlengen, maar je wel 200 euro bij moet betalen. Iemand hier ervaring mee? Sorry als dit bericht een beetje chaotisch is maar ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd...

Njit
26-11-05, 16:54
Sorry als dit bericht een beetje chaotisch is maar ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd...

Ik snap er in ieder geval niks van....

robijn
26-11-05, 16:58
Ik ga naar florida deze kerstmis. Ik ben erachter gekomen dat ik langer kan blijven. Ik wil dus later terug naar nederland. Mijn vraag is dus hoe ik mijn ticket kan verlengen, en of het uberhaupt kan.

Njit
26-11-05, 18:01
Ik ga naar florida deze kerstmis. Ik ben erachter gekomen dat ik langer kan blijven. Ik wil dus later terug naar nederland. Mijn vraag is dus hoe ik mijn ticket kan verlengen, en of het uberhaupt kan.

Ik zou dit met Delta opnemen. Het ligt eraan of je een Open Ticket hebt (wat wel niet het geval zal zijn). Je zult denk ik een boete moeten betalen oid. Maar zij kunnen je dat precies vertellen -- wij kunnen alleen maar raden :)

robijn
26-11-05, 18:12
ja dat zal ik doen, beter zeker weten natuurlijk. in ieder geval bedankt!

Trainspotters
26-11-05, 21:43
Robijn,

De kans dat jij €100 moet betalen als jij je thuisreis naar een later datum wilt verschuiven is behoorlijk groot. Altijd goedkoper dan een nieuw ticket kopen lijkt me.

groet
Trainspotters

pyca
27-11-05, 02:15
afhankelijk van het ticket dat je hebt, je kunt het nagaan door te kijken op je ticket of het "refundable" of "non-refundable" is.
gr
Carin

Trainspotters
28-11-05, 21:10
Refundable heeft slechts te maken met mogelijk geld retour ontvangen bij niet gebruikte coupons.

Zowel bij refundable als non-refundable tickets is het mogelijk om achteraf, meestal tegen betaling, een wijziging in de reis(data) aan te brengen.

groet
Trainspotters

pyca
29-11-05, 16:24
Nog even over refundable en non-refundable:

dit staat op de site van Delta;

Refundable Tickets
You may change your ticket without paying a change fee provided all fare and ticket rules are met and seats are available. If you do not wish to reschedule your travel, you can apply for a refund.

Non-refundable Tickets
The policies regarding ticket changes for partially-used ticket and unused tickets vary. Tickets issued through certain third-party web sites and travel agents that are bulk fares or tour fares are not eligible for any changes. Check Same-day Travel Changes to review your options if you only want to change the time you depart or request an upgrade.


Hieruit blijkt dat non refundable tickets niet zondermeer te wijzigen zijn, dit is afhankelijk van de ticketvoorwaarden. Het kan betekenen dat je door de datum te willen wijzigen een heel nieuw ticket moet kopen.

gr
Carin

gr Carin

Trainspotters
29-11-05, 22:07
Nog even over refundable en non-refundable:

dit staat op de site van Delta;

Non-refundable Tickets
The policies regarding ticket changes for partially-used ticket and unused tickets vary. Tickets issued through certain third-party web sites and travel agents that are bulk fares or tour fares are not eligible for any changes. Check Same-day Travel Changes to review your options if you only want to change the time you depart or request an upgrade.

Hieruit blijkt dat non refundable tickets te wijzigen zijn afhankelijk van de ticketvoorwaarden. Het kan betekenen dat je door de datum te willen wijzigen een heel nieuw ticket moet kopen.
(ingekort door Trainspotters)

Het kan ook zijn dat je afhankelijk van de ticketvoorwaarden een fixed bedrag moet bijbetalen.

Ietsje verder op dezelfde Deltapagina:
Change Fees
Based on the fare rules, a service fee may apply to change your ticket as well as any additional difference in fare.
For travel within the 50 United States, the fee is:
$50 for Delta flights.
$25 for Song flights.
For travel outside the United States, the change fee is typically $200, but can vary based on location and type of fare. Changes are usually permitted only to the return portion of an international itinerary.

NB:
To reissue a ticket, all travel must be completed in the new itinerary by the original commencement date. To exchange a ticket, you will need to make your ticket changes prior to the expiration date of the partially-used ticket.

MAW het is niet mogelijk om dmv een exchange een originele 45 dagen ticket te verlengen naar 60 dagen.

Veel belangrijker is echter het antwoord wat Robijn van Delta heeft gekregen. Dus Robijn wat heb jij van Delta vernomen in deze kwestie?
groet
Trainspotters

Eric
29-11-05, 22:19
Toevallig heb ik vandaag tickets voor a.s. zomer geboekt bij Delta. (rechtstreeks)
Ik heb de goedkoopste ticketprijs geboekt, en meteen gevraagd wat de annulerings / wijzegingskosten waren, en het antwoord (moesten ze opzoeken) was: € 100 wijzegings of annuleringskosten indien vóór vertrek, daarna uiteraard niet mogelijk.
Bovendien moet op de gewijzigde datum hetzelfde tarief mogelijkzijn, anders krijg je te maken met een hoger tarief, en moet je het verschil ook bijbetalen.
Succes, Eric

Ebelix
02-12-05, 18:30
Volgens mij kan je de dag van vertrek wel wijzigen als je al op pad bent. Volgens mij kost deze wijziging bij Delta usd 200,00 per ticket.

Er gelden uiteraard wel voorwaarden:

- moet binnen de tijdsduur van het ticket zijn. Delta verkoopt meestal 3 maands tickets.
- Er moet plaats zijn in de klasse waarin je geboekt hebt. Anders moet je waarschijnlijk nog veel betalen.

Je moet de verandering ook regelen in Amerika op de luchthaven. Als je telefonisch in Nederland wilt doen dan is antwoord altijd nee.

Succes.

meannie
03-12-05, 00:31
Ik vloog van de USA naar Amsterdam en wist voor dat ik vertrok, dat ik mijn terug reis moest verlengen. Mij werd toen aangeraden om het in Nederland te wijzigen ,wat $200 kostte. Vanuit Amerika zou het duurder zijn. Het is ook niet dat je kan zeggen op welke dag je dan precies terug wil. Voor dat geld moest ik een week langer blijven dan de bedoeling was. Wilde ik eerder terug , dan waren de kosten veel hoger geweest.

robijn
04-12-05, 17:45
Refundable heeft slechts te maken met mogelijk geld retour ontvangen bij niet gebruikte coupons.

Zowel bij refundable als non-refundable tickets is het mogelijk om achteraf, meestal tegen betaling, een wijziging in de reis(data) aan te brengen.

groet
Trainspotters

Echt? ik heb contact opgenomen met het reisbureau en het schijnt dat het niet kan. wel kan ik een ticket terug kopen voor de laagste ticket prijs ofzo. Ik wil zo graag langer blijven....

robijn
04-12-05, 17:50
Nog even over refundable en non-refundable:

dit staat op de site van Delta;

Non-refundable Tickets
The policies regarding ticket changes for partially-used ticket and unused tickets vary. Tickets issued through certain third-party web sites and travel agents that are bulk fares or tour fares are not eligible for any changes. Check Same-day Travel Changes to review your options if you only want to change the time you depart or request an upgrade.

Hieruit blijkt dat non refundable tickets te wijzigen zijn afhankelijk van de ticketvoorwaarden. Het kan betekenen dat je door de datum te willen wijzigen een heel nieuw ticket moet kopen.
(ingekort door Trainspotters)

Het kan ook zijn dat je afhankelijk van de ticketvoorwaarden een fixed bedrag moet bijbetalen.

Ietsje verder op dezelfde Deltapagina:
Change Fees
Based on the fare rules, a service fee may apply to change your ticket as well as any additional difference in fare.
For travel within the 50 United States, the fee is:
$50 for Delta flights.
$25 for Song flights.
For travel outside the United States, the change fee is typically $200, but can vary based on location and type of fare. Changes are usually permitted only to the return portion of an international itinerary.

NB:
To reissue a ticket, all travel must be completed in the new itinerary by the original commencement date. To exchange a ticket, you will need to make your ticket changes prior to the expiration date of the partially-used ticket.

MAW het is niet mogelijk om dmv een exchange een originele 45 dagen ticket te verlengen naar 60 dagen.

Veel belangrijker is echter het antwoord wat Robijn van Delta heeft gekregen. Dus Robijn wat heb jij van Delta vernomen in deze kwestie?
groet
Trainspotters

Ik heb mijn ticket via een reisbureau geboekt. De mensen daar zeiden dat het niet mogelijk is. Misschien omdat het een bulk fare ticket is.
Ik ken echt genoeg mensen die wel hun reis hebben verlengd. Maar die hadden het ticket dan misschien ook geboekt rechtstreeks via de luchtvaartmaatschappij.
Ik was erg ontmoedigd na het antwoord van het reisbureau, maar ga nu toch maar eens delta opbellen. Het moet toch kunnen?

Njit
04-12-05, 20:04
Ik heb mijn ticket via een reisbureau geboekt. De mensen daar zeiden dat het niet mogelijk is. Misschien omdat het een bulk fare ticket is.
Ik ken echt genoeg mensen die wel hun reis hebben verlengd. Maar die hadden het ticket dan misschien ook geboekt rechtstreeks via de luchtvaartmaatschappij.
Ik was erg ontmoedigd na het antwoord van het reisbureau, maar ga nu toch maar eens delta opbellen. Het moet toch kunnen?

Reisburo boekt ook gewoon direct bij de luchtvaartmaatschappij. Uiteindelijk heb je een overeenkomst met de luchtvaartmaatschappij en niet met het reisburo. Het reisburo is alleen een intermediair in het geheel.
Niet kunnen lijkt me sterk. Het is meer dat ze geen zin hebben om het voor je te gaan regelen.
Gewoon met Delta bellen dus...

meannie
04-12-05, 23:49
Ik had ook via een reisburo ,maar dan in Amerika geboekt. Omdat ik nog niet precies wist wanneer ik terug kon gaan , hebben ze mij alle info gegeven hoe ik het zelf met Delta kon regelen. Ik heb de terugreis dus veranderd toen ik al in Nederland was. Het is gewoon een kwestie van geld.

robijn
06-12-05, 16:41
okee ik heb gebeld met Delta, en ja hoor het kan gewoon! Het reisbureau zei dat het echt niet kon, maar delta vertelde me dat het wel kan als je na vertrek je ticket verlengt. Voor je vertrek kan het niet. Gewwon de amerikaanse delta opbellen en je creditcardnummer geven. Het verlengen kost trouwens 100 euro standaard! Persoonlijk vind ik dat best te doen!

Eric
06-12-05, 22:11
Zo zie je, het loont altijd de moeite om even verder te kijken dan je neus lang is.
Het is me wel vaker opgevallen, dat de Nederlandse reisburo's niet even de moeite nemen om de juiste info door te geven.
Ik kreeg bij Delta zelf trouwens ook veel betere annuleringsvoorwaarden dan via een reisburo !!
Een prettige tijd daar,
Eric

robijn
07-12-05, 17:17
Dankjewel!
Had ik toch bijna drie weken langer florida gemist omdat zo'n stom reisbureau niet de moeite voor me neemt. Ik wil mijn sevicekosten terug :o :P :lol:

Njit
07-12-05, 17:25
Dankjewel!
Had ik toch bijna drie weken langer florida gemist omdat zo'n stom reisbureau niet de moeite voor me neemt. Ik wil mijn sevicekosten terug :o :P :lol:

Die service-kosten steek ik al jaren in eigen zak. Met internet en een Forum kom je tegenwoordig net zo ver en een stuk goedkoper :)