PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Chippie: Atlanta - Orlando - ??? - Atlanta 2011



chippie
22-02-11, 08:55
Wij hebben het volgende reisschema in gedachten in de maand augustus 2011:

Dag 1: Amsterdam (16:55) - Atlanta (20:20)
Dag 2: Atlanta
Dag 3: Atlanta - Orlando per auto
Dag 4 t/m 8: Orlando
Dag 9: Orlando - palm beach
Dag 10: Palm Beach - Key West
Dag 11: Key West
Dag 12: Key West - Naples
Dag 13 - 14: Naples - Sarasota
Dag 15 -18: Sarasota
Dag 19: Sarasota - Artlanta (22:40) - Amsterdam
Dag 20: Aankomst Amsterdam (13:05)

Nu hebben wij twijfels over het gedeelte van onze reis vanaf palm beach.
Dit is misschien iets te veel van het goede.
Tot nu toe staat is alleen de vlucht geboekt en hebben we een optie op het verblijf in Orlanda. Alles daarna is slechts een plan en moet in de komende weken een vast omlijnd plan krijgen.
Daarbij zijn Key West en de everglades eigenlijk het enige wat we echt willen zien de rest is zo flexibel als wat met als uitgangspunt dat het voor zowel de volwassenen als kinderen vakantie moet zijn.

Inmiddels route aangepast

Update 8 maart:

We zijn weer wat verder met onze planning en ook is de route iets aangepast.
dag 1 Aankomst Atlanta 20:20
dag 2 Atlanta sight seeing
dag 3 atlanta naar Daytona Beach 660 km
dag 4 Daytona Beach
dag 5 daytona beach naar Fort Lauderdale 380 km
dag 6 Fort Lauderdale
dag 7 Fort Lauderdale naar Key West 310 km
dag 8 Key West
dag 9 Key West naar Fort Meyers 485 km
dag 10 Fort MeyersBeach
dag 11 Fort Meyers naar Kissimee, Orlando 230 km
dag 12 Kissimee, Orlando
dag 13 Kissimee, Orlando
dag 14 Kissimee, Orlando
dag 15 Kissimee, Orlando
dag 16 Kissimee, Orlando
dag 17 Kissimee, Orlando
dag 18 kissimee naar Atlanta 720 km
dag 19 Terugvlucht Atlanta vertrek 22:40
dag 20 Aankomst Amsterdam 13:05

Hotel in Atlanta en Key West zijn inmiddels geregeld net als de het verblijf in Kissimee. De rest zijn we nog mee bezig.

Teleton
22-02-11, 17:28
Daarbij zijn Key West en de everglades eigenlijk het enige wat we echt willen zien de rest is zo flexibel als wat met als uitgangspunt dat het voor zowel de volwassenen als kinderen vakantie moet zijn.

Van waar dan de beslissing om naar Atlanta te vliegen, is de eerste vraag die zo bij me opkomt. Na een lange dag in het vleigtuig, stappen jullie welgemoed weer 8 uur (minstens....) in de auto voor de rit naar Orlando.

En wanneer trekken jullie tijd uit voor de Everglades, is de tweede vraag. Google geeft aan dat er vijf uur reistijd nodig is om van Key West via de Everglades naar Naples te rijden. Dan moet echt alles mee zitten. En dan ben je door de Everglades gereden. Zonder een stop?

Palm Beach - Key West is een behoorlijke rit. Google geeft aan dat dat in vier en een half uur gepiept zou zijn, dat kan je echt vergeten.

Maar nog bonter maken jullie het op de laatste dag: Sarasota - Atlanta is 8 uur onafgebroken rijden onder de gunstigste omstandigheden. Wat als het weer tegenzit? Of een lekke band? Oeioei, met twee kids op de achterbank?

Florida's too much, wordt er wel eens gezegd. Voor deze reis ziet het er naar uit dat de balans nog niet helemaal is gevonden. Het wordt nog best een puzzel om alles in die drie weken te proppen. Maar de voorpret kost niets en is tegelijk onbetaalbaar. Omdat jullie geloof ik toch nog geen vliegtickets hebben, zou ik zeker overwegen om heen naar Miami te vliegen, de rondreis door Florida te maken en uit Orlando terug te vliegen.

chippie
22-02-11, 20:26
Inmiddels zijn wij daar ook achter en hebben onze reisplannen aangepast.
De keus voor Atlanta is alleen maar prijstechnisch.

dag 1 Aankomst Atlanta 2020
dag 2 Atlanta sight seeing
dag 3 Atlanta naar Kissimee, Orlando 700km
dag 4 Kissimee, Orlando
dag 5 Kissimee, Orlando
dag 6 Kissimee, Orlando
dag 7 Kissimee, Orlando
dag 8 Kissimee, Orlando
dag 9 Kissimee, Orlando
dag 10 Kissimee naar Palm beach via Kennedy spacecentre 300 km
dag 11 Palm beach sight seeing
dag 12 Palm beach naar Key Largo 220 km
dag 13 Key Largo sight seeing en naar key west
dag 14 Key Largo naar Fort Myers 330 km
dag 15 Fort Myers sight seeing
dag 16 Fort Myers naar Daytona beach 340 km
dag 17 Daytona beach sight seeing
dag 18 Daytona beach naar Atlanta 660 km
dag 19 Terugvlucht Atlanta vertrek 2240 hele dag verder tot onze beschikking
dag 20 Aankomst Amsterdam 1305

Maar misschien doen we deze route precies andersom

chippie
22-02-11, 20:44
Dezelfde bestemming maar dan andersom

dag 1 Aankomst Atlanta 20:20
dag 2 Atlanta sight seeing
dag 3 atlanta naar Daytona Beach 660 km
dag 4 Daytona Beach
dag 5 daytona beach naar Fort Myers 340 km
dag 6 Fort Myers
dag 7 foirt myers naar Key Largo 330 km
dag 8 Key Largo
dag 9 key largo naar Palm Beach 220 km
dag 10 Palm Beach
dag 11 palm beach naar Kissimee, Orlando 330 km
dag 12 Kissimee, Orlando
dag 13 Kissimee, Orlando
dag 14 Kissimee, Orlando
dag 15 Kissimee, Orlando
dag 16 Kissimee, Orlando
dag 17 Kissimee, Orlando
dag 18 kissimee naar Atlanta 720 km
dag 19 Terugvlucht Atlanta vertrek 22:40
dag 20 Aankomst Amsterdam 13:05

Dr. Phlox
23-02-11, 11:41
Hoi Chippie,
Het blijft veel rijden. Maar vanaf dag 3 tot dag 18 is het een mooi schema.
Grz
Ton

Njit
23-02-11, 11:49
De keus voor Atlanta is alleen maar prijstechnisch.

Scheelt dat zoveel dan? Je levert nu voor het verschil in prijs twee vakantiedagen in (700 km rijden op een dag bied niet veel plek om onderweg nog wat te doen)

chippie
23-02-11, 16:37
Scheelt dat zoveel dan? Je levert nu voor het verschil in prijs twee vakantiedagen in (700 km rijden op een dag bied niet veel plek om onderweg nog wat te doen)

Ja dat scheelt behoorlijk ik krijg n.l. airline discount maar moet dan wel op Atlanta vliegen.
Ik beschouw de eerste 2 dagen gewoon als reisdagen. Dus vliegen, dagje over in Atlanta (bezoek coca cola museum en cnn studio’s) en dan dag 3 op weg naar Florida.
Laatste dagen het zelfde op de dag voor vertrek, rij ik weer richting Atlanta en overnacht daar zodat ik nog de hele dag heb in Atlanta. Zit het auto ritje tegen dan overnacht ik ergens tussen orlando en atlanta en rij de rest op de dag van vertrek omdat de vlucht pas ‚s avonds laat vertrekt.

chippie
23-02-11, 16:39
Inmiddels is de keus gevallen op ons derde schema.
Vlucht is geboekt, evenals de auto voor de hele periode en een huis in Florida.
De rest gaan we nog regelen maar is flexibel, maar we hebben een plan.
Bedankt voor jullie op- en aanmerkingen.
Ik ga nog veel neuzen op dit forum voor veel tips.

calypso
24-02-11, 13:50
Dus vliegen, dagje over in Atlanta (bezoek coca cola museum en cnn studio’s) en dan dag 3 op weg naar Florida.
Laatste dagen het zelfde op de dag voor vertrek, rij ik weer richting Atlanta en overnacht daar zodat ik nog de hele dag heb in Atlanta. Zit het auto ritje tegen dan overnacht ik ergens tussen orlando en atlanta en rij de rest op de dag van vertrek omdat de vlucht pas ‚s avonds laat vertrekt.

Vergeet niet het Georgia Aquarium dat echt naast Coca-Cola ligt zeer de moeite waard. neem een combi ticket (http://www.worldofcoca-cola.com/PurchaseTickets/PembertonPlacePass.aspx) is goedkoper.

De rit naar Florida moet zeker als je er een hele dag voor uit trekt geen probleem zijn. Doe ik dit jaar ook weer

Njit
24-02-11, 13:53
Als je nog meer over Atlanta wilt lezen: Atlanta dag 1 (http://usatour2010.wordpress.com/2010/06/13/dag-18-dinsdag-08-juni-atlanta-ga/) http://i49.tinypic.com/359ltnd.png (http://picasaweb.google.nl/usatourtwentyten/Dag18) / Atlanta dag 2 (http://usatour2010.wordpress.com/2010/06/13/dag-19-woensdag-09-juni-atlanta-ga/) http://i49.tinypic.com/359ltnd.png (http://picasaweb.google.nl/usatourtwentyten/Dag19)

chippie
24-02-11, 17:35
Calypso en Njit; bedankt voor de tips, ga ik zeker gebruiken!!

corrus
24-02-11, 17:36
Van waar dan de beslissing om naar Atlanta te vliegen, is de eerste vraag die zo bij me opkomt.Chippie zal wel IPB'er zijn... Right??

chippie
24-02-11, 18:34
Chippie zal wel IPB'er zijn... Right??

inderdaad vandaar de keuze voor ATL
:smile:

corrus
24-02-11, 18:37
De ellende zit altijd in dat korte ATL/MCO stukje...
Je hebt groot gelijk... :D

chippie
06-04-11, 21:15
Ons reisschema is enigzins aangepast. Eenvoudige hotels geboekt. Nu verder plannen maken met wat we, wanneer, allemaal willen zien en doen.

dag 1 Aankomst Atlanta 20:20
dag 2 Atlanta sight seeing
dag 3 atlanta naar Palm Coast (ten noorden van Daytona Beach) 620 km
dag 4 Daytona Beach
dag 5 Palm Coast naar Miami 460 km
dag 6 Miami
dag 7 Miami naar Key West 260 km
dag 8 Key West
dag 9 Key West naar Naples 400 km
dag 10 Naples (everglades)
dag 11 Naples naar Kissimee 285 km
dag 12 Kissimee, Orlando
dag 13 Kissimee, Orlando
dag 14 Kissimee, Orlando
dag 15 Kissimee, Orlando
dag 16 Kissimee, Orlando
dag 17 Kissimee, Orlando
dag 18 kissimee naar Atlanta 720 km
dag 19 Hele dag in Atlanta en terugvlucht Atlanta vertrek 22:40
dag 20 Aankomst Amsterdam 13:05

chippie
15-04-11, 10:49
Zoals je ziet hebben wij 6 volle dagen in Kissimee.
Wat is nu een redelijk programma voor die dagen, ik weet dat is iets persoonlijks maar tips zijn welkom. Ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar.
In die 6 dagen zit een volledig weekend, voor zover ik heb begrepen kun je dan beter de pretparken mijden.
De kinderen zijn 10 en 13 waarbij die van 10 geen held is en de snelle dingen graag aan zich voorbij laat gaan. Dus welke pretparken zullen we nemen.
Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld epcot, seaworld, en bushgardens. Misschien een waterpretpark erbij? Wil disneyland maar niet doen verwacht daar niet meer van dan in Parijs of zit ik er dan helemaal naast? Disney is wel weer een favoriet van de jongste.
Uiteraard zijn er nog genoeg andere zaken te doen, maar florida met kinderen zonder pretparken dan kan eigenlijk niet. ;-)

Teleton
15-04-11, 14:04
voor die dagen, ik weet dat is iets persoonlijks maar tips zijn welkom. Ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar.
In die 6 dagen zit een volledig weekend, voor zover ik heb begrepen kun je dan beter de pretparken mijden.

Dat is misschien toch een misverstand. In augustus is het iedere dag zondag; ik zou niet weten hoe je de drukte zou willen ontlopen. Volg bijvoorbeeld de statistiek in de crowd calender (http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar), maar er zijn meer infobronnen die je een beeld van de drukte geven. In het topic over Disney lees je er vast meer over. Gewoon even ddorbijten, dan krijg je echt een beter beeld van de mogelijkheden.


De kinderen zijn 10 en 13 waarbij die van 10 geen held is en de snelle dingen graag aan zich voorbij laat gaan. Dus welke pretparken zullen we nemen. Prima, je kunt je dan geen buil vallen. Ieder park is raak voor deze categorie!


Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld epcot, seaworld, en bushgardens. Misschien een waterpretpark erbij? Wil disneyland maar niet doen verwacht daar niet meer van dan in Parijs of zit ik er dan helemaal naast? Disney is wel weer een favoriet van de jongste.

Om te beginnen zit je er helemaal naast als je Parijs met Florida vergelijkt. Hier is ook al veel over geschrevn. Je vergelijkt de Bijenkorf in Amsterdam toch ook niet met die in Breda? Disneyland in Florida gaat niet lukken, Ik zou ook eens kijken naar de verschillende tickets en de combinaties. Je eigen combi is nu niet direct een voor de hand liggende omdat je het erg duur maakt. waarom niet het topic over de tickets gelezen? In jullie geval lijkt een 6 daags ticket voor de vier themaparken van Disney in combinatie met de Waterpark & More optie niet verkeerd. Maar er zijn ook andere opties, zoals Seaworld, Busch Gardens en Aquatica. Deze combi is voordeliger, ook hier is een topic over.

Sommige mensen geven al snel de moed op vanwege de vele opties die er in Florida zijn. Niet doen! Neem vooraf de tijd om de sites van de parken te bestuderen. Kijk zelf wat er bij jouw gezin past. Ga dan pas kijken wat anderen er van vinden. Pas als je je eigen plan getrokken hebt, leg je het nog eens aan het forum voor. Dan krijg je ook gerichte tips. Je hebt nog tot augustus de tijd, dus waarom die haast?

Voorpret is gratis. En je weet straks als je hier bent, precies wat je wilt. Dan loop je ook niet als een kip zonder kop door het park. Geloof mij maar, je ziet ze hier in de parken dagelijks lopen; vader in de stress, kinderen die het vanwege het tijdsverschil en de warmte toch al niet gemakkelijk hebben, moeder met een rood hoofd er achter aan met de plattegrond in de aanslag. Met een gedegen plan (hoe laat wil je in het park zijn, wat wil je precies zien, hoe laat ga je eten, waar wil je eten, wat wil je eten, welke fastpass wil je halen, hoe laat ongeveer, hoe laat is de parade, waar wil je staan, is er daar schaduw, zijn er toiletten, sluit dat aan bij de volgende show.......) kan je relaxt genieten. vrijwel alles is vooraf te vinden, tot de menu's in de restaurants toe. En dan ga je vanzelf de bomen en het bos weer zien.Succes d'r mee!

chippie
15-04-11, 19:21
@Teleton; inderdaad hebben we nog alle tijd, vandaar ook mijn vragen.
Ik weet dat wij een pretpark best wel leuk vinden maar zeker geen 6 dagen. We moeten dus een keuze maken en dat is met zoveel soorten best lastig.
De combinatie van Seaworld, Bushgardens en Aquatica hadden wij ook gevonden en die sprak ons zeker aan, misschien nog een Disney park erbij?
Al heel veel gelezen hier en ook mensen gesproken vandaar onze voorlopige keuze.
Wij zijn heel erg van het reizen op de bonnefooi en meestal gaan we gewoon ergens heen. Deze keer staat alles voor ons doen al behoorlijk vast, vliegreis, villa en hotels. Nu nog de pretparken.
Vorig jaar zijn we 3 dagen in Disneyland Parijs geweest, was leuk en we hebben genoten, maar om nou te zeggen dat ik nog een keer 3 dagen aan een stuk in een pretpark wil zijn.
M.a.w. wat afwisseling is fijn en dus moeten we keuzes maken.
We lezen voorlopig lekker door in dit forum, maar als er in de tussen tijd mensen zijn die nog tips hebben dan hoor ik die graag.

Teleton
16-04-11, 16:43
misschien nog een Disney park erbij[/MARKER]?
Al heel veel gelezen hier en ook mensen gesproken vandaar onze voorlopige keuze.als er in de tussen tijd mensen zijn die nog tips hebben dan hoor ik die graag.

Om eerlijk te zijn, ben ik je even kwijt. In het vorige bericht schrijf je dat je door de bomen het bos niet meer ziet...Volgens mij vroeg je toen om advies over een 'redelijk programma'. Nu schrijf je dat je een voorlopige keuze gemaakt hebt, welke is dat dan precies? Je schrijft eerder ook dat er nog genoeg andere zaken te doen zijn. Zoals? En waar wil je dan precies nog tips over hebben?

Als je het topic over de Disneytickets leest, zal je zien dat er in de regel geadviseerd wordt om een ticket voor meer dagen te nemen dan het werkelijk aantal geplande dagen. Dit kost je maar een paar euro meer. Het geeft je wel de nodige vrijheid. Je zou toch het liefst 'gewoon' ergens heen gaan als ik je goed begrijp? Zo'n ticket zorgt voor optimale afwisseling en voorkomt nou juist dat je drie aaneengesloten dagen in een pretpark 'moet' lopen.

Jullie maken al behoorlijk veel kilometers tijdens de reis. Een retourtje Tampa voor Busch Gardens, ligt dan niet echt voor de hand. Een combi om via Tampa, van Naples naar Kissimmee te rijden ook eigenlijk niet. Waarom zou je niet alleen gebruik maken van de dichtstbijzijnde parken? Gemak dient toch de mens?

De kosten voor een combi SeaWorld, Aquatica en Busch Gardens aangevuld met een dagje naar een van de 4 WDW parken zijn voor een volwassene een kleine 150 euro. 7 dagen MYW met waterparks komt op zo'n 217 euro, 5 dagen 210.

In Florida noem je de parken overigens geen pretparken; SeaWorld, Animal Kingdom, Magic Kingdom, Blizzard Beach, Universal, Epcot en al die andere parken zijn themaparken en niet 'zomaar' een verzameling attracties.
A 'Theme Park' is actually a distinct style of amusement park, for a theme park has landscaping, buildings, shows and attractions that are based on one or more specific or central themes. Een vergelijking met wat wij hier in Nederland (of Parijs......:-&) gewend zijn, gaat mank.

chippie
16-04-11, 17:13
Ja misschien druk ik het verkeerd uit, met voorlopige keuze bedoel ik eigenlijk dat we op dit moment denken om het zo te doen.
Jouw opmerkingen zijn echter nuttig dus we kijken nog zeker verder voordat we een besluit nemen welke themaparken het worden.
Ben met je eens dat we genoeg rijden deze trip en dat het lekker kan zijn om de laatste week wat minder km’s te maken. Aan de andere kant is rijden in Amerika op zich al een vakantie (vind ik)
De vergelijking met Europa heeft eigenlijk meer te maken met het feit dat ik zag dat er een attractie was die thundermountain heet en die is er ook in Disney Parijs. (ik heb zojuist de filmpjes bekeken op de site van disney, maar ik heb toch zeker de indruk dat Magic Kingdom en Disney Hollywood studio’s erg veel gelijkenis vertonen met de twee gelijknamige parken in Parijs)
Deze site helpt ons trouwens ook behoorlijk met tips e.d.

http://www.attraction-tickets-direct.co.uk/expert-view/index.htm

chippie
06-05-11, 19:10
De beslissing is genomen, het zijn disney kaarten geworden.
Via attractiontickets.de heb ik 6 daagse tickets besteld met fun and more option, voor de prijs van een 3 daagse ticket. Blijft een hoop geld maar omgerekend per persoon per dag valt het weer mee. Kreeg er „gratis” een half uur „rondvaart” op zo’n propeller boot bij dus dat is ook mooi meegenomen. Gelijk maar de kaartjes voor Kennedy space center erbij gekocht zodat we inmiddels aardig zijn voorzien met toegangskaartjes.
Alles inmiddels ook keurig binnen gehad.

Teleton
06-05-11, 19:25
De beslissing is genomen, het zijn disney kaarten geworden. Gelijk maar de kaartjes voor Kennedy space center erbij gekocht.......
Via attractiontickets.de heb ik 6 daagse tickets besteld met fun and more option. Daar kom je die zes dagen in Kissimmee vast feestelijk mee door, wat zeg ik aan zes vakantiedagen kom je dik tekort! 't Is ook niet zo gauw goed hier ;) .

Een voorbeeldje en denk er aan dat je afgepeigerd bent na die zes dagen.........

Dag 1 DHS, controleer het programma.
DAg 2 Epcot tot 21:00 open
DAg 3 Typhoon Lagoon en Airboat tour; vroeg naar bed!
Dag 4 Magic Kingdom; controleer het programma.
Dag 5 KSC en Down Town Disney
Dag 6 Animal Kingdom en Disney Quest
DAg 7 720 kilometer naar Atlanta....

chippie
07-05-11, 09:02
In eerste instantie was ik ook niet van plan een 6 daagse ticket te kopen (4 leek ons meer dan genoeg) maar de prijs van een 6 daagse was goedkoper dan de 4 daagse. Dus die keus was niet moeilijk.
Nu een programma maken. :-P met de hulp van tourguidemike \\:D/

chippie
11-08-11, 14:54
Inmiddels zijn wij aan onze reis begonnen.
Je kunt ons eventueel volgen op:
http://chippie777.blogspot.com

Teleton
12-08-11, 13:25
Life's a beach...vooral in Daytona!

Bqtje
12-08-11, 16:11
Leuk verslag , leest makkelijk !:-P

chippie
27-08-11, 19:47
Wij zijn weer terug! het was geweldig en dat kwam mede door alle info die er op dit forum te vinden is!!!

chippie
28-03-12, 18:31
En we gaan weer!!!!
Dit keer een paar dagen korter maar dat mag de pret niet drukken. We vliegen weer AMS-ATL-AMS. Maar ik zal een nieuw topic openen voor de nieuwe reis.