PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: NivekkeviN



NivekkeviN
19-02-11, 16:14
Beste Mede forum gebruikers,

Mijn naam is kevin en ga dit jaar voor het eerst naar Amerika

We vliegen 24 mei met klm naar NewYork om daar 7 dagen te verblijven.

Dan vliegen we naar Orlando waar we 4 dagen verblijven, vanaf daar met een huurauto richting fort myers voor 3 dagen, en dan door naar Keywest voor 4 dagen, uitsluitend gaan we nog 7 dagen naar Miami.

Graag hoop ik via dit forum aan wat meer informatie te komen wat te doen, en wat niet te doen ;-)

Ook vragen wij ons af of de datum die wij gekozen hebben wel de juiste is ivm orkaanseizoen e.d (24 mei tot 19 juni)

We hebben alles los geboekt en willen niet voor onverwachte verassingen komen te staan.

Dus als iemand tips en tricks heeft, heel graag !

Gr

Kevin :-({|=

Teleton
19-02-11, 17:48
Ook vragen wij ons af of de datum die wij gekozen hebben wel de juiste is ivm orkaanseizoen e.d (24 mei tot 19 juni)

Hi kevin en van harte welkom op dit vrolijke forum voor de verwende vakantieganger. Florida maakt een behoorlijk deel van jullie reis uit. En terecht! Voor informatie ben je hier aan het juiste adres, er is zoveel dat het soms wel eens moeilijk is om tussen de palbomen het strand nog te kunnen ontdekken. Mocht dat het geval zijn, geen nood. Er is hier altijd wel iemand die je verder helpt. Maar de forumindex en de zoekfunctie helpen je ook vast een heel eind in de goede richting.

Jullie reizen midden in het orkaanseizoen maar de tickets zijn kennelijk gekocht dus daar helpt geen moedertjelief meer aan. Het goede nieuws is dat Florida niet zo dikwijls vol door een orkaan wordt getroffen....\\:D/. In de periode dat jullie er zijn loopt de temperatuur tot hoge waarden op en is ook de luchtvochtigheid hoog. Dit leidt vaak tot hevige regenbuien in de middag of vroege avond. Heel verfrissend en dan weet je ook direct waarom de afvoerputten en de retentievijvers in Floirda zo allemachtig groot zijn.

Zeven zonnen kan niemand je beloven maar met de drie P's (een pet, een plu en een poncho) is een prettig verblijf in de Sunshine State eigenlijk wel gegarandeerd!

Veel plezier met de voorbereiding en straks in Florida. Heb je overigens een beetje rekening gehouden met Memorial Day? Op 30 mei is het zover en dan is het overal (luchthavens, autoverhuurbedrijven, themaparken, zwembaden en shoppingmalls) voor een vakantieganger eigenlijk beter om zich een dagje onzichtbaar te maken.....[-o<.

NivekkeviN
20-02-11, 18:59
Dankjewel voor het welkom heten :-) we krijgen na het lezen van de diverse forums alleen maar meer zin in dit avontuur :-)



Veel plezier met de voorbereiding en straks in Florida. Heb je overigens een beetje rekening gehouden met Memorial Day? Op 30 mei is het zover en dan is het overal (luchthavens, autoverhuurbedrijven, themaparken, zwembaden en shoppingmalls) voor een vakantieganger eigenlijk beter om zich een dagje onzichtbaar te maken.....[-o<.

O jeeh, daar hebben we hellemaal geen rekening mee gehouden, wij vliegen dus op Memorial Day van NewYork naar Orlando, dus dat is al niet zo'n handige zet geweest als ik dat zo begrijp ? hoop dat allemaal wel goed komt, wij zitten die 4 dagen nar 30 mei in Orlando, is het dan nog druk in alle pretparken e.d ?? of duurt dit 1 dag ? :-)

Dat van de regenbuien e.d had ik al ergens gelezen, maar deze nemen we maar voor lief, wie weet valt het allemaal wel mee .. 100 % garantie heb je toch nooit.

Veders heb ik nog wel een aantal vragen die mensen hier wellicht kunnen beantwoorden.

*Wij rijden dan van Orlando - Fort Myers-Keywest- naar Miami om daar af te sluiten, word er op die wegen gebruikt gemaakt van tolwegen ??

*Ook zouden wij vanuit Keywest of Miami graag een boot trip willen doen richting 1 van de Bahama eilanden, is dit mogelijk ?

*Wat betreft shoppen is Amerika op dit moment ideaal, is er een maxium verbonden daaraan ? niet als ik mooie schoenen e.d haalt voor weinig geld ik ineens invoerrechten o.i.d moet betalen.

*Wat is in Orlando (naast de bekende parken) nog meer te zien en te doen ?



Alvast vriendelijk dank voor de reacties :-)

Gr.

Kevin

Teleton
21-02-11, 09:27
wij zitten die 4 dagen nar 30 mei in Orlando, is het dan nog druk in alle pretparken e.d ?? of duurt dit 1 dag Reken maar op een paar drukke dagen. Gezellig toch? Hoe meer zielen.....



*Wij rijden dan van Orlando - Fort Myers-Keywest- naar Miami om daar af te sluiten, word er op die wegen gebruikt gemaakt van tolwegen ??
Tja, dat hangt van je route af. Maar waarom zet je de route niet even uit in Google Maps, bijvoorbeeld. Dan zie je precies waar je een tolweg tegenkomt en kan je, als je dat wilt, een alternatief kiezen.



*Ook zouden wij vanuit Keywest of Miami graag een boot trip willen doen richting 1 van de Bahama eilanden, is dit mogelijk ?
Veel van deze cruises vertrekken denk ik vanuit Fort Lauderdale. Verder is natuurlijk van belang hoeveel tijd je aan de cruise wil besteden. Ook hier is Google een goede vriend, er is een groot aanbod aan cruises in Florida.


*Wat betreft shoppen is Amerika op dit moment ideaal, is er een maxium verbonden daaraan ? niet als ik mooie schoenen e.d haalt voor weinig geld ik ineens invoerrechten o.i.d moet betalen. In het topic over de douane (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5633)vind je hier alle info over. Met een beetje pech zit je al snel over de grens van 430 euro de man.



*Wat is in Orlando (naast de bekende parken) nog meer te zien en te doen ?
In het topic over Orlando (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=12)vind je (heel) veel informatie over de activiteiten rond dit gebied. Zou er iets zijn, wat je er niet kunt doen? Ik betwijfel het......:wink:. En bovendien, je hebt maar een zeer beperkte tijd beschikbaar, toch? Misschien kan je eerst een plan maken en dat hier op het forum voorleggen.

koenkamphuys
21-02-11, 19:02
*Ook zouden wij vanuit Keywest of Miami graag een boot trip willen doen richting 1 van de Bahama eilanden, is dit mogelijk ?
Er is een topic over; http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3632

Zelf zijn we een keer met de Discovery Line (Ft Lauderdale) naar Freeport geweest. Hebben we toen ter plekke geregeld (in een hotel in Miami; overal bieden ze daar de trips aan) Leuke overtocht van ca. 6 uur op een redelijk eenvoudige boot - niet zo'n enorm slagschip maar ik heb me aan boord geen moment verdeeld. In Freeport kwamen we in een hotel downtown terecht. De downtown van Freeport stelt niets voor; de Caribische gezelligheid is er ver te zoeken. Mijn schoonfamilie had eerder dezelfde boottocht gemaakt en zijn in een resort aan het strand ondergebracht wat ze beter is bevallen.

Wij bleven maar een nacht over en dat is erg kort. Veel excursies - die volop worden aangeboden, de keuze is groot - waren niet mogelijk omdat we bijtijds weer op de boot moesten. Er waren zelfs grote aantallen opvarenden die dezelfde dag teruggingen. Dan ga je echt alleen voor de boottocht want je hebt dan welgeteld drie uur om voet aan wal te zetten; en in de omgeving van de haven is helemaal niets te doen. Als je twee overnachtingen in je reisschema kunt missen zou ik dat zeer aanraden.

Hou rekening met een flinke wachttijd bij immigrations als je terug in Ft Lauderdale komt. Wij konden pas om 1 uur 's nachts de auto ophalen en moesten in ons geval nog de rit van 3 uur naar huis maken.