PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Bladiebla: Orlando - Miami 2011



Bladiebla
19-02-11, 11:21
Dag iedereen,

Mijn vrouw en ik willen eind mei voor 2 weken naar Florida, dit wordt dan onze eerste echte reis die buiten europe komt. 't Zal eens tijd worden. We willen eind mei vertrekken.

Ik heb alleen werkelijk geen clue over welke steden we moeten aandoen. Mijn vrouw is een pretparkfanaat dus we blijven wat langer in Orlando en daarna willen we via-via in Miami weer het vliegtuig pakken.

We willen er een echte relaxvakantie van maken, daar zijn we beide hard aan toe. Bijkomend probleem is dat mijn vrouw chronisch vermoeid is en dus niet in staat is volledige dagen rondjes te rennen, dat heb ik in mn schema ook zoveel mogelijk proberen te beperken:

Vlucht:
AMS -> MCO
MIA -> AMS

5n Orlando
BEST WESTERN - Lakeside
Hotelopia
€179
2n Tampa
Hilton Garden Inn Tampa Airport Westshore
Expedia
€131
3n Sanibel
Island Inn
Expedia
€303
2n Napels
Best Western Naples Inn & Suites
EBookers
€100
2n Miami
Kendall Hotel and Suites
Expedia
€135

Orlando is duidelijk :). We doen dan 1 pretpark met dag rust ertussen. Tampa vanwege Busch Gardens.

Sarasota heb ik er tussengezet omdat ik Tampa -> Sanibel een te lange rit vond, dus als iemand betere suggesties heeft :).

Sanibel heb ik van vernomen dat het een soort sereen relaxeiland is. Ik hoop dat het klopt want daarvoor gaan we er heen. Als iemand betere suggesties heeft dan hoor ik dat heel erg graag.

Napels schijnt ook erg mooi te zijn. We willen daarna op de rit Naples -> Miami een tussenstop maken in de Everglades om daar nog een beetje dingen te ontdekken.

Wat is jullie mening over bovenstaand schema? Is het te druk of valt het mee? Ik wil eigenlijk 2 dagen per stad doen en dan tegen het einde van de middag reizen naar de volgende stad.

Ta2 Gerrit
19-02-11, 11:42
Ziet er erg relaxed uit. Geen abominabele afstanden of onmogelijkheden zoals die wel eens voorbijkomen (in 1 dag heen en weer naar Key West bijvoorbeeld).

Over al de plaatsen die jullie willen aandoen staat al heel veel op dit forum, en zelfs een topic over mensen die het wat kalmer aan moeten doen, dus jullie hebben nog veel leesvoer ter voorbereiding.

Er is ook een "even voorstellen" topic, dus daar kun je ook wat informatie kwijt, die dan vanzelf weer informatie gaat opleveren. Kortom, genoeg te doen voor de Florida-ontdekker hier :-)

Dr. Phlox
19-02-11, 11:47
Hoi Bladiebla,
Wekom op het forum. Jullie hebben er goed over nagedacht. Je vlieg aan op orlando en terug van Miami. Dus geen extra rijtijd. Maar als je vrouw echt ene pretparkfanaat is zal ze wel het moeilijk hebben om de juiste keuze te maken van welke pretparken, aangezien er jullie 4 dagen in Orlando zijn en dan maar 2 pretparken gaan aandoen (na elke dag een rustdag). Ik zou daar nog eens over nadenken. De rustdagen komen vanzelf wel na Tampa.

Grz
Ton

Bladiebla
19-02-11, 12:01
Zo snel al reacties, niet verwacht. Heel erg bedankt :).

Ik zal zometeen inderdaad eens een rondje voorstellen doen. M'n vrouw loopt al een tijdje te pushen om alles geregeld te krijgen maar door drukte en mijn laksheid kwam het er niet van :oops:

De keuzes van pretparken zijn al gemaakt (dat was dan weer mijn eis, anders blijven we bezig). Dat worden Seaworld, Aquatica en Busch Gardens. Een dag rust na elke pretpark is wel een must omdat ze anders door haar ziekte helemaal onderuit gaat en niet echt meer kan genieten van de rest van de vakantie.

Ik ga vandaag eens flink struinen door alle topics. Dat heb ik in het verleden al gedaan voor deze planning maar volgens mij valt er nog een hoop informatie te halen :).

hrjhaan
19-02-11, 19:23
Voor de tickets voor Seaworld, Aquatica en Bush Gardens zou je kunnen kijken bij www.attractionticketsdirect.de (http://www.attractionticketsdirect.de). Hier hebben ze goedkope combikaarten die 14 dagen na eerste gebruik geldig zijn. Kun je meerdere dagen de parken bezoeken in je eigen tempo.

Bladiebla
21-02-11, 20:09
Ik ben nu eens aan het kijken naar verschillende hotels etc. en wat mij verbaasd zijn de prijzen. Via tripadvisor kom ik eigenlijk uit bij allemaal verschillende sites waar de ene keer een hotel bij site A het goedkoopst is en de andere keer bij site B.

Ik heb nu het reisschema aangepast zoals ik die nu voor me zie incl. hotels en prijzen zoals die nu gelden. Sarasota hebben we er tussenuit gehaald, 3 nachten Sanibel lijkt ons heerlijk ontspannen zo halverwege de reis. Ook wel het duurst ;)

Dit is de eerste keer dat ik een dergelijke reis zelf regel, dus nu heb ik nog een aantal vragen:

1: Klopt deze checklist puur en alleen voor de reis (dus niet baggage, etc.):

- Vlucht
- Hotels
- Auto
- Annuleringsverzekering
- Reisverzekering

2: Is het verstandig om via drie verschillende sites de hotels te boeken?

3: Wat zijn de gevolgen wanneer de vlucht om wat voor reden dan ook niet doorgaat en ik de hotels niet kan annuleren (wat hopelijk wel mogelijk is). Ben ik dan 'echt' de pineut of is daar iets voor te regelen qua verzekeringen?

Er zijn zoals je ziet nog een aantal dingen waar ik me nog niet diep genoeg op heb ingelezen maar ik wil wel op zeer korte termijn gaan boeken. 'k Wordt er nerveus van...