PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: pebbles



pebbles
13-02-11, 20:09
\\:D/Hallo florida liefhebbers,

Bijna 25 jaar getrouwd dus op met de kids naar florida.
Vliegtickets al in het bezit en nu op zoek naar een grote huurauto en hotels of condo's.
We gaan met 6 personen, maar wel van formaat (lang 1.80 to 2.0 M) dus een grote auto is van belang ook gezien de 6 koffers die meegaan.
Wij vertrekken eind april en hebben er zin in.

Hans uit Koekelare
13-02-11, 20:14
Welkom op het Florida forum pebbles,

Jullie gaan dan met z'n zessen het Floridavirus krijgen :D
Als ik jullie was zou ik of wel een Full size SUV of een minivan nemen om ervan te genieten.
En een prachtige reis gewenst naar het mooie Florida.

[verwijderd]
13-02-11, 20:18
Wat is er nu een mooiere smoes dan 25 jaar getrouwd zijn om naar Florida te gaan ? Enige risico is dat een van jullie na 25 jaar toch verliefd gaan worden op Florida. :-k

Maar ook daar komen jullie wel overheen, gewoon een andere reden zoeken om weer te gaan. :-D

Welkom op dit forum voor de Florida vakantiegangers, hier zal je zeer uitgebreid informatie vinden wat er allemaal te doen is in Florida en zal de keus wat jullie gaan doen een stuk moeilijker. Want er is gewoon teveel te doen in Florida.

Met 6 personen zou ik kiezen voor een Villa, mits jullie niet gaan rondreizen want in dat geval rest er alleen maar een van de vele hotels.

P.S. Denk ook even aan de ESTA voor iedere persoon die meegaat.

Qua auto zal het toch in de richting van een VAN gaan om iedereen een redelijke zitplaats te geven en ook de koffers nog een plek te kunnen geven. Maar er zijn vast andere Florida fanaten die jullie daarin kunnen adviseren want reizen in Florida met zo'n groot gezelschap heb ik zelf nog niet gedaan.

Succes met de voorbereidingen en schroom niet om je vragen te stellen, beter teveel gevraagd dan slecht voorbereid op reis.

corrus
13-02-11, 20:20
We gaan met 6 personen, maar wel van formaat (lang 1.80 to 2.0 M) dus een grote auto is van belang ook gezien de 6 koffers die meegaan.

6 KOFFERS??? :shock:

Is dit niet wat veel??? Voor eind april???
Het is dan al behoorlijk warm... dus veel zal je niet dragen...
3 á 4 koffers is, als je het goed aanpakt, echt voldoende (tenminste op de heenweg).
Je kunt er vanuit gaan dat je met 50% meer bagage terugkomt... :D

[verwijderd]
13-02-11, 21:23
6 KOFFERS??? :shock:

Is dit niet wat veel??? Voor eind april???



Ze zijn nog niet ingeburgerd in de Florida Malls denk ik Corrus. :razz:

Maar Corrus heeft helemaal gelijk, met minimale kleding in de koffers naar Florida gaan en zorgen voor voldoende ruimte voor alle aankopen die op de terugweg mee moeten. Veel kleding en schoenen zijn dusdanig geprijsd dat velen daar hun kleding kopen om de kledingkast mee te vullen.

En van de besparing gaan we dan weer op vakantie naar Florida. :-D

reneefrankrijk
19-02-11, 13:21
Wij gaan altijd met 5 personen (maat volwassen) en hebben dan 5 koffers + handbagage voor 5 personen bij ons. De vorige keren mochten we nog meer bagage meenemen en een jaar geleden hadden we dus 7 koffers + handbagage. We huren altijd een 7 seater minivan (b.v. Chrysler Town & Country, Dodge Grand Caravan of Chevrolet Uplander). Daar past alles dan wel net in.
Jullie zijn met een persoon meer en dan maximaal 6 koffers. Ik zou zeker niet veel heen meenemen, gewoon het meeste daar kopen en een villa huren waar je elke 2 dagen ff een wasje draait. Die wasmachines zijn in 15 minuten klaar. Ideaal. :p

corrus
19-02-11, 19:44
Wanneer gaan jullie dan... in de winter??? Mag je de kies ook wel meenemen... :D
5 personen = in de regel 4 koffers...
De algemene stelregel is het aantal personen - 1 aan koffers

Ik moet er toch niet aan denken... hartje zomer en dan ook nog met een pak koffers gaan lopen slepen, terwijl je voor 99% alleen maar in een korte broek loopt...

reneefrankrijk
19-02-11, 19:47
Ja, in de winter dus, met stopover in NY. Stelregel? Ik dacht nog altijd dat iedereen dat zelf bepaalde.

corrus
19-02-11, 19:52
Pffft... bad temper... ik probeerde alleen maar advies te geven hoor...

reneefrankrijk
19-02-11, 19:56
Ik heb niet om advies gevraagd, toch?:-\"