PDA

Bekijk Volledige Versie : Online bestelling af laten leveren in villa / hotel



Volksie
19-04-08, 09:52
Hoi,

Binnen een 2tal maanden zitten we in Florida voor 15 dagen :sun:
Ik ben van plan om een Asus EEE pc aan te kopen, maar de meeste electro shops (best buy) hebben enkel de standaard versies te koop in de winkels. Het model dat ik zou willen kopen kan ik enkel online kopen.
Dus mijn vraag is: heeft er iemand ervaring met online aankopen en leveringen aan het hotel en dan meerbepaald disney (we verblijven 7 nachten in pop century)?

Alvast bedankt voor de reacties en tips,

werner

6foot6
19-04-08, 11:07
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Even een vertraging van één of ander komponent en je zit al in het (lucht)schip.

Gebruik liever de service van één van de vele verzendbureautjes

Ta2 Gerrit
19-04-08, 12:06
Ik zou gewoon bij de BestBuy winkel vragen of zij hem kunnen bestellen en dan ook de levertijd vragen.

Dat hebben we onlangs ook gedaan bij HD of Orlando. Was ook een artikel wat alleen online leverbaar was. Zij hebben dat voor ons besteld en 2 dagen later (als afgesproken) konden we het aldaar afhalen.

bono
19-04-08, 14:02
Wij hebben vorig jaar ook iets laten bezorgen in ons hotel......
Nou het was een drama, maar eigenlijk de schuld van DHL die hadden een hele andere naam erop staan dan die van ons #-o
Dus vandaar dat we 3 dagen aan het zoeken waren geweest het was namelijk nog al een duur grapje om het zo maar kwijt te raken.
Dus ja......ik zou het doen net als Ta2Gerrit al schrijft vragen of zij het daar kunnen laten bezorgen en in de winkel ophalen is een steengoed plan.


Gr. Monique

Marie-Anne
20-04-08, 00:01
Wij hebben ook eens iets laten bezorgen in het hotel en dat ging maar ternauwernood goed.

Qua levertijd hadden we het heel ruim genomen, dat kon gewoon niet fout gaan. Niet dus.
Er ging wat mis bij de koerier en uiteindelijk werd het pas op de dag van vertrek bezorgd.

Voor zoiets duurs zou ik het dus echt niet wagen.

AlexFL
20-04-08, 01:32
Als je de receptie op de hoogte brengt dat er een pakketje voor je aankomt met UPS of wat dan ook zijn er normaal geen problemen. zet dan ook zeker je kamernummer bij het adres dus bijv.

Piet Paulusma ROOM 108
Howard Johnson Inn
6603 International Dr/I-4
Orlando, FL
32819

peterNL
21-04-08, 01:36
Veel winkels hebben zgn "ship to store" (o.a. Best Buy & Walmart) Dit houdt in dat je het bestelt via de website maar afhaalt in een winkel van jou keuze. Vaak binnen 24/48 uur. Lijkt me ideaal voor jouw doel. En ook geen discussies met de receptionist of iets al dan niet is achtergelaten voor je.... O ja en meestal ook geen verzendkosten.

Joontje
30-04-08, 11:22
Ik heb ook gekeken naar Site to store van Walmart, maar je kunt niets kopen omdat je een buitenlandse creditcard hebt. Dus..... je kunt ook niks laten afleveren bij een Walmart naast je villa of zo. Heel jammer.

Wilde een mail sturen naar de klantenservice, maar dat kon ook niet, omdat je geen Amerikaans telefoonnummer of adres hebt. Heel onhandig, maar ja :?

Joontje

Ta2 Gerrit
30-04-08, 11:54
Heel vreemd, want wij hebben al diverse keren spullen besteld bij Wal*Mart en dit laten afleveren op diverse (camping)plaatsen in de US.

Maar van site to store hebben wij nog geen gebruik gemaakt, dus dat zou best kunnen.

Joontje
30-04-08, 14:07
O, hoe heb je dat dan gedaan (als ik vragen mag :-o) want ik heb wel een account aangemaakt, maar er staat in de voorwaarden dat je niet kunt betalen met creditcards van buiten de US.

Als het jou wel is gelukt ga ik het anders proberen.... want sommige dingen wil je al hebben als je aankomt (autostoeltje..).

Alvast bedankt!

Joontje

Ta2 Gerrit
30-04-08, 14:55
Eigenlijk zonder er bij na te denken. Gewoon met de Ned. MC besteld en als delivery adress de camping in SD opgegeven. Ging nog wel om een leuk bedrag ook.
Ik dacht zo'n $350. Maar ik heb de voorwaarden dan ook niet gelezen ;-)
Misschien dat er wat verandert is in de policy, want de laatste keer was in 2003.

Ik zou i.i.g. even een mailtje naar customer service doen. Succes.

FrankS
06-05-08, 13:48
Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag van de TS: de Eee PC staat bij BB als "Online only". Ze doen daar ook geen ship-to-store voor, anders had dat er wel bij gestaan, zoals bij andere artikelen van BB waar ze dat wel voor doen. Ik ben er in januari ook diverse BB's voor langs geweest, maar de Eee pc konden ze nergens leveren. Heb 'm trouwens nu maar online bij Komplett.nl besteld.

Volksie
07-05-08, 09:36
Alvast bedankt voor de tips allemaal.

Ik ben er ondertussen wel nog niet uit hoe ik het aanpakken: het probleem is dat ik graag de nieuwe EEE 900 zou willen aankopen, maar die is pas leverbaar half mei in de US, dus in europa zal het nog wat langer duren.

dus, ik ga eens contact opnemen met de klantendienst van BB om te kijken of zij geen voorstel kunnen doen.

Thx,

Werner

FrankS
07-05-08, 13:40
De 900 is in de UK-webshops al leverbaar.

moonlight91
13-11-09, 10:13
ik heb al een paar keer via een verzendburo ,paardenspullen gekocht in de usa
nu was het eigenlijk mijn plan om bepaalde benodigdheden, online te kopen voor vertrek naar orlando,en dit naar mijn hotel te laten sturen, (wel even een mailtje doen of alles leverbaar is en in welk tijdsbestek het in florida zou zijn)
aangezien dit topic uit begin 2008 stamt ben ik benieuwd of er ondertussen meer mensen ervaring hebben met deze manier van kopen op vakantie

*het bedrijf waar ik normaal koop(en nu dus ook zou bestellen) is gevestigd in Alabama
op 5 uur rijden van Orlando, dus net weer te ver voor een bezoek

[verwijderd]
13-11-09, 12:07
Recentelijk heb ik een pakket laten bezorgen bij een forum lid die in Florida woont, vlak bij Orlando. Dit werd door de persoon zelf aangeboden en ik was daar erg blij mee, we hebben het pakketje bij hem opgehaald en meteen even kennis gemaakt.

Dan loop je geen risico's met betrekking tot het niet op tijd leveren als je het tijdig besteld, het pakketje van mij was er ook al 2 weken voor ik naar de states ging.

Het leveren aan het Hotel had bij mij ook niet het volste vertrouwen moet ik zeggen.

Ebelix
13-11-09, 12:55
Normaal gesproken gaat het ook goed om spullen te laten bezorgen bij een hotel. Wat wel van belang is om de receptie te informeren dat je een pakket verwacht. Verder is via track and trace goed te volgen waar het pakket is en wanneer men verwacht dat het pakket wordt afgeleverd. Wat ik wel altijd doe en dit kost extra is kiezen voor 2nd day delivery. Je kan ook kiezen voor regular delivery wat 3 to 5 dagen duurt en meestal de laagste kosten met zich meebrengt of via next day delivery wat altijd de hoofdprijs kost. Indien je ook je kamernummer weet dit ook altijd vermelden.

Tijdens onze laatste vakantie in Florida (2 weken terug) hebben we totaal 10 pakketten laten bezorgen op het adres waar we verbleven. Alles is zonder probleem geleverd. We hadden voor 2 weken een villa gehuurd in Bradenton.

Succes.

Lindaa
22-11-09, 13:39
Ik had ook twee pakketjes laten bezorgen via UPS aan iemand die ik ken in Virginia...
Wat doen die eikels, ze leggen het gewoon bij de voordeur, echt waar!
Lekker hoor, kan iemand het zo meenemen...
Let daar dus wel mee op!

calypso
22-11-09, 14:33
Niks absurd aan hoor doen ze dagelijks in de USA, kijk maar eens rond je ziet regelmatig pakjes voor de deur liggen die door UPS geleverd zijn. Is nu eenmaal de werkwijze daar, alleen zijn wij dit niet gewend!

Lindaa
22-11-09, 15:18
Mijn pakjes MOEST voor getekend worden en mocht dus niet zo neergelegd worden, wat wel gedaan werd.
Daarnaast mogen ze pakjes die geen handtekening vereisen wel achterlaten, maar niet in het zicht

calypso
22-11-09, 18:31
En toch is dit normale praktijk heb in september 1 maand lang in het huis van een vriend gezeten en diverse pakjes (waaronder mobiele telefoons en dergelijke) gehad ook waar voor getekend moest worden en toch worden die heel eenvoudig bij de deur achter gelaten en dit is volgens mijn vriendin heel normaal!
Als eist wegkomt reclameer je gewoon en word het opnieuw toegestuurd want aangezien ze dus geen handtekening hebben.

Of het mag is een andere zaak dan wat die delivery boy doet!

vondutchga
22-11-09, 18:57
ze worden hier wel steeds pickier, vaker en vaker moet het afgeleverd worden op het "billing address" als je een ander adres wilt moet je vaak eerst even contact opnemen.

ik heb het pakketje voor jeroen ontvangen en iedereen mag gerust (legale) pakketjes naar mijn huis sturen heb ik geen probleem mee.

Over het algemeen als je ergens 7 dagen zit moet het lukken vooral als je overnight of 2nd day kiest, als je de goedkoopste manier van verzenden kiest kan er nogal verschil zitten in hoe lang het duurt.

Oh en als die winkel in Alabama zit kun je 5 uur rijden wel vergeten :) alabama is meer dan 5 uur hier vandaan.

Syllvia
23-11-09, 07:46
We hebben verschillende keren een pakje laten bezorgen bij ons hotel
We zeggen dan tegen de receptioniste dat we een pakje verwachten. Zij tekent er voor, en als we het ophalen tekenen wij weer op een lijst bij haar.

fitnessmouse
24-11-09, 11:00
Ik heb afgelopen meivakantie twee maal een pakket bij Disney's Pop Century laten bezorgen. Geen probleem. Je wordt gebeld als het pakket er is, en dan kun je het bij de receptie ophalen.

moonlight91
24-11-09, 11:20
Alles wat ik in gedachten heb ik natuurlijk legaal, moet er perslot van rekning toch ook het land mee uit en nederland terug in....

Lindaa
28-11-09, 14:36
Jaja, stungun, tasergun etc...8-[
Mag trouwens wel gewoon in de koffer vervoerd worden, dat dan weer wel..

moonlight91
01-12-09, 20:54
ssssstttttt, ;) hahahahahah

myste87
13-02-11, 11:34
Voor onze komende vakantie hebben wij een villa gehuurd, nu wil onze zoon via de site van Converse schoenen laten customizen en wil onze dochter UGS's bestellen.

Kunnen wij deze af laten leveren op het adres van onze villa in Orlando, hoe zijn de ervaringen hiermee?

moonlight91
13-02-11, 12:10
ik heb hier vorig jaar ook een vraag overgesteld
opzich is dat geen probleem als je maar lang genoeg op 1 adres bent
wij verbleven 13 nachten in het zelfde hotel, dus toen ik online wou gaan shoppen bij een bepaalde site net voor vertrek naar orlando , kwam ik tot de conclusie dat ze geen buitenlandse cc accepteerde
dus kon ik evengoed de order niet plaatsen,heb ze toen nog een mail gestuurd maar helaas.....

rarossel
13-02-11, 12:21
Wij hebben vorig jaar uggs besteld en deze zijn netjes bij de villa afgeleverd. Ik meen dat Teleton in het topic over uggs heeft beschreven hoe hij het heeft gedaan met zijn nederlandse cc. Mijn man heeft destijds gebeld naar het bedrijf en het was geen probleem met de nederlandse cc.

marijke8
13-02-11, 14:11
Afgelopen kerst via zappos.com Ugg en andere artikelen gekocht online.
Geen bezorgkosten en tax betaald. Zelf 1 dag levering door UPS ook werd het voor onze deur gezet van het appartementen complex als wij niet thuis waren.
Even een e-mail naar zappos.com hoe je het formulier moet invullen om met je Nederlandse CC te betalen. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord. Prima service.

Marijke8

yabbadabbadoo
13-02-11, 14:24
´voor onze deur gezet van het appartementen complex als wij niet thuis waren´ ???
Lekker als het gestolen wordt !

HKB
13-02-11, 14:27
Dat is bij ons ook gewoon voor de deur gezet vorig jaar en in Nederland is het zo weg ja,maar in Amerika valt dat best wel mee hoor.

[verwijderd]
13-02-11, 15:06
En als je het via de CC hebt besteld is het verzekerd ook, tevens kan je je geld terug laten boeken als jij het artikel niet hebt ontvangen.

En als ze dat daar doen zal het inderdaad gewoon kunnen, hier in NL zetten ze geen pakjes voor de deur. Geeft wel aan hoe dingen hier verpest zijn door mensen die niet van andermans spullen af kunnen blijven.

Ebelix
13-02-11, 19:22
Wij hebben anderhalf jaar geleden 16 dagen in een villa in Bradenton gezeten. De eerste week heel veel online besteld en de 2e week werd alles heel netjes afgeleverd. Of het nu UPS, Fedex of USPS was alles werd voor de deur neergezet. Dit is zo normaal in Amerika dat er inderdaad weinig tot niets word gestolen.

Alles ook betaald met Nederlandse cc kaarten. De enige firma die geen nl cc accepteerde was Crocs. Wat we bij Crocs wilde bestellen hebben we vervolgens via Amazon besteld en werd gewoon afgeleverd.

Ta2 Gerrit
13-02-11, 19:35
Bij Converse bestellen kun je gevoeglijk vergeten. Die doen dat niet op buitenlandse CC's.
Ik heb daar al een ellenlange discussie over gevoerd met Converse, maar helaas, no chance.

Wij hebben daarop maar bij Zappo's besteld (waren geen customized, maar wel special models) en dat gaat super. Binnen 24 uur in huis.
Die doe ook Uggs, al zou je die ook bij de Ugg winkel of The Walking Company kunnen bestellen.

Wij bestellen bijna iedere vakantie wel dingen online en die worden altijd geleverd. Als je niet thuis bent staan ze netjes voor de deur. En i.h.a. blijven ze daar ook staan, terwijl je dat in NL nog geen 10 minuten lukt :-(

cindy74
13-02-11, 20:01
yep zappos is geweldig met leveringen aan huis de volgende dag is staat het gewoon voor de deur

Joontje
07-03-13, 14:07
Hallo,

Ik realiseer me dat dit onderwerp al eerder aan de orde is geweest, maar niet recent. Binnenkort gaan we weer naar Florida (jippie) maar ik wil graag wat dingen bij Walmart bestellen site-to-store of bij winkels en bij de villa laten afleveren. Maar hoe anderen dit, want Walmart accepteert alleen Amerikaanse creditcards, toch?
Ik ben hier een paar jaar geleden mee bezig geweest omdat ik een autostoeltje wilde bestellen dat dan klaar zou liggen in een winkel als ik aankwam, maar dat is toen nooit gelukt.

Iemand tips? Alvast super bedankt.

Ta2 Gerrit
07-03-13, 18:36
De meest recente ervaringen geven aan dat dit bij Walmart niet meer lukt. Ik heb 3 bladzijden correspondentie met Walmart met de uiteindelijke uitkomst; Njet.
Ik zal, als ik er aan denk, volgende week nog eens live informeren, want misschien dat het in de toekomst teruggedraait word, net als de akkefietjes met debit en cashback vorig jaar.
In store bestellen en aan de villa laten afleveren heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Ik denk dat de levertijd dan wel belangrijk is, anders wordt het misschien afgeleverd als jij al weer in NL bent.

Bij andere zaken, bijv. Zappos, Amazon, lukt het nog wel. Daar zijn al weer enkele bestellingen van onderweg naar "onze" villa

Frans45
07-03-13, 19:32
Het alternatief is een debet cc kaart aanvragen dat werkt wel, alleen dient hij niet gekoppeld te zijn aan een bakrekening.
Afgelopen september voor ruim $800 besteld Site too store en was geen enkel probleem.
Vorige week bij Seaworld jaar tickets besteld en ook totaal geen probleem, en binnen 10 seconden de tickets ( vouchers ) ontvangen.
Mijn zwager probeerde dat afgelopen weekend met zijn normale cc maar kreeg als antwoord dat er geen acceptatie met europese cc te verkrijgen is.
Daarna met mijn debet cc kaart gedaan en toen ook geen probleem en de vouchers waren direkt te printen.
Bijkomend voordeel was dat de koers realtime was gecontroleerd via beursgorilla.

cloggie68
07-03-13, 19:49
Let wel even op met bestellingen direct naar de villa en informeer van te voren even of de villa wel als bewoond geregistreerd staat. Twee jaar terug hebben wij het adres van de gehuurde villa gebruikt om twee pakketjes via USPS af te leveren maar na enig speurwerk stonden ze op internet als ' return to sender ' omdat het pand als ' onbewoond ' geregistreerd stond. Na wat telefoontjes konden we de pakketjes nog net onderscheppen bij het USPS depot. De dame die daar werkte was niet blij met ons maar gaf de pakketjes gelukkig toch mee. Nu informeer ik altijd van te voren bij de verhuurder en dit jaar kunnen we het af laten leveren bij de management company die het dan in de villa legt. Ook een prima oplossing!

Ta2 Gerrit
07-03-13, 23:05
Het alternatief is een debet cc kaart aanvragen dat werkt wel, alleen dient hij niet gekoppeld te zijn aan een bakrekening.

Het zou misschien wel leuk zijn als je ook even uitlegt hoe dit in zijn werk gaat, want misschien zijn er wel meer forummers die er gebruik van willen maken. Een debit/creditcard zonder bankrekening, ik ken het niet, vertel vertel.

Wij zij zelf bezig geweest met Suntrust, om een debitcard te krijgen. Dat is in bepaalde gevallen mogelijk, en we waren zo ver dat we langs konden komen, maar vonden het toch te veel rompslomp voor de enkele keer dat we heb zouden gebruiken.
Daarvoor hebben we nu E-bay en een goede vriend (met CC)in de USA voor de "onmogelijke" gevallen ;)

Joontje
08-03-13, 12:43
Alvast bedankt voor de informatie over het afleveren. Goede tip over dat 'bewoonbaar zijn'. Inderdaad ben ik ook geïnteresseerd in de debitcard. Kun je die kaarten niet gewoon kopen in de Walmart en zo? Ik zie altijd van die plastic kaartjes bij de giftcards die eruit zien alsof het creditcards zijn.
Mooier zou zijn online, want dan kun je van tevoren al dingen regelen :-)