PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: DrBobke (Robert)



DrBobke
09-02-11, 17:14
Hallo allemaal!

Ik ben Robert en ben een Amerika-fan. Ik ben een 10-tal keer in de States geweest, elke keer een maand met mijn ouders, daar een motorhome gehuurd en vervolgens overal en nergens bezocht, steeds vanuit een andere kant vertrokken. Toen reden we elke keer 10 a 15.000 km, veel rijden, maar dan ook veel zien!
Toen een aantal jaar niet in de gelegenheid geweest om een trip te maken, ben ik 1.5 jaar geleden met een paar vrienden zelf voor 2.5 week op trot geweest (West kust), die mijn smaak voor Amerika weer terug had aangewoekerd.

Ik ben 2 keer al in Florida geweest, maar dat is al een hele tijd geleden. Wij zaten met de camper toen ergens in de buurt van downtown denk ik, maar heb me nog niet vaak zo onveilig gevoeld (geweerschoten midden in de nacht,...). Nu hoor ik steeds meer goede verhalen over Miami, dat ik toch besloten heb een tweede kans te geven.

Het is een verrassing voor m'n vriendin. Zij wilde graag naar iets warm, maar gezien we al in de Krokus gaan (3 maart - 14 maart), was het erg kortdag om iets te vinden en kwam Miami goed uit, waarna we naar Orlando rijden en daar nog een paar parken bezoeken.

Ik heb al e.e.a. zitten bekijken, maar wilde toch nog even hier een paar dingen vragen..
We zitten in hotel Savoy op South Beach, in de Art Deco wijk. Ik heb 2 of 3 nachten geboekt (weet nu even niet meer zeker). Ik weet dat zij zeker graag even aan het strand wil liggen, maar weet niet zeker hoeveel hier te zien is en of ik al meteen van dag 1 een huurauto nodig heb? Vanaf we in Miami vertrekken en naar het noorden rijden over de kustlijn natuurlijk wel, maar in Miami zelf weet ik het nog niet goed.

Als er mensen een idee hebben, dan hoor ik dat zeer graag!

Ik zat al te denken aan Venetian Pool, Coconut Grove, Coral Gables, Fairchild Tropical Gardens (???), Misschien nog Bayside Marketplace en dan Vizcaya.
Bij Rusty Pelican wil ik sowieso iets gaan eten, for old times' sake.

Zijn er dan nog veel dingen die ik mis?

Groetjes,

Robert

EDIT : sorry, zie net dat ik vergeten ben het onderwerp te noemen : Even voorstellen : DrBobke

Njit
09-02-11, 17:36
Welkom Robert op dit gezellige FLorum.

Onze eerste keer Miami was ook in Downtown. Daar zit je inderdaad niet prettig!
De tweede keer zaten we in Coconut Grove en dat was echt een wereld van verschil. Gewoon relaxed buiten lopen etc.

Een auto is toch wel erg makkelijk in Miami. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Zie daarvoor de link in mijn sig.

Vike32
10-02-11, 10:12
Hallo Robert,

Welkom op dit forum.

Heb je een specifieke reden om vanaf Miami naar het Noorden te reizen? Ik zou zeker het zuiden (de Keys) niet vergeten. Als je in Florida bent zijn de Keys eigenlijk een must-see! En als je van stranden houdt is de westkust ook zeker aan te raden (Naples, Ft Myers Beach, etc).
Wellicht is een rondje Florida een optie met als begin- en eindpunt Miami.
(b.v. Miami, Key West, Ft Myers Beach, Orlando, Miami). Op dit forum vind je voldoende reisschema's van mensen die vergelijkbare trips hebben gedaan, is in 11 dagen ook prima te doen.

In ieder geval heel veel plezier met de voorbereidingen!

DrBobke
10-02-11, 14:37
Njit en Vike32,

Hartelijk dank voor jullie reacties!
Njit, ik ben gisterenavond begonnen je reisverslag te lezen, maar zit nog maar op dag1 :o( Even iets teveel te doen.. :o) Eens kijken of het vanavond gaat lukken (maar geloof dat m'n vrienden iets in elkaar hebben gestoken van surprise-party).

Vike32 : thanks! Ik heb daar idd ook al aan zitten denken, maar denk dat 10 dagen een beetje te weinig is om dat allemaal te doen, gezien zij graag aan het strand wil zitten voor een paar dagen. Ik heb de Keys al 2 of 3 keer gezien en vond het wel aardig, maar niet om nu meteen te gaan zeggen : JAAAAAAA ik MOET er heen. Is natuurlijk wel romatisch zo, maar kan mijn betere wederhelft natuurlijk niet vragen wat ze wil doen, dan is de verrassing er ook een beetje af!

groetjes!

Vike32
10-02-11, 15:57
Hey Robert,

Altijd leuk zo'n verrassing! Heb zelf het vorig jaar iets dergelijks gedaan (zie m'n reisverslag), werd enorm gewaardeerd!
Qua strand (en romantiek) prefereer ik persoonlijk toch de Westkust maar ieder z'n smaak natuurlijk.
Nog een leuke tip om de verrassing groter te maken: ga een middagje zwemmen met dolfijnen!
In ieder geval veel succes met je verrasing, ben benieuwd naar haar reactie!

DrBobke
10-02-11, 21:13
ben benieuwd naar haar reactie!

hehehe, you and me both! :D [-o<

2theUSA
10-02-11, 22:05
Hallo Robert,

wij hebben vorig jaar aan het begin en eind van onze vakantie in hotels aan de Ocean drive op South Beach gezeten. Wij hadden toen een auto, maar hebben die nauwelijks gebruikt. het heeft alleen geld fekodpst aan huur en valet parking. Dit jaar gaan wij 2 x naar florida, beide keren een dag of 4 Miami, maar zonder auto tijdens ons verblijf in Miami, die halen we pas op als we verder trekken.
We nemen wel een keer de bus als we naar een Mall willen, verder hebben we alles lopend gedaan.
succes met plannen maken.

Groet Christa

DrBobke
11-02-11, 10:18
Hoi Christa,

Geweldig antwoord! Hartelijk dank daarvoor. Daar was ik dus ook een beetje bang voor, dat die auto daar a 35USD per dag moet staan en die gebruik je dan niet, zou ook een beetje zonde zijn natuurlijk.

Ik heb eigenlijk (nog) niets geregeld voor vervoer van Miami Int naar hotel, zijn daar shuttles naar de meeste hotels? Of is dit per definitie Taxi? Enig idee hoeveel de taxi rit roughly kost? Dan kan ik daar rekening mee houden en kijken of ik niet alsnog beter de auto meteen kan huren. We zitten per slot van rekening ook maar 2/3 dagen in Miami natuurlijk.


Verder wilde ik ook nog vragen: ik zat gisteren een beetje op dit forum rond te lezen en zie een aantal keer een verwijzing naar tourguidemike, dat heb ik vervolgens ook opgezocht. Maar als ik het zo lees, lijkt het me een enorme 'scam' te zijn. Maar de dingen die ik erover lees op het forum, zijn wel vrij lovend. Wij gaan 11 - 13 maart normaliter naar Disney, is het dan al nodig om die $22 te betalen?

Groetjes!

Robert

Teleton
11-02-11, 11:23
Wij gaan 11 - 13 maart normaliter naar Disney, is het dan al nodig om die $22 te betalen?

Tsja, wat is nodig. Sommigen zweren er bij. Anderen nemen misschien wat meer tijd op ter plekke de borden met de wachttijden te bestuderen, in combinatie met het schema en de parkmap. Die plannen dan ook het gebruik van de fastpass en komen de dag wel door.

Wat simpele tips, begin eens achterin het park en werk zo terug naar de uitgang. Tijdens optochten en shows zijn attracties in de regel wat rustiger. Volwassenen hebben al snel een goed zicht op voorbij komende parades, je hoeft niet lang van te voren aan te schuiven voor het allerbeste plekje. Hetzelfde geldt voor shows; voor de allerbeste plekjes moet je er vroeg bij zijn. Maar vind je het niet erg om wat verder naar achteren te zitten, dan is er in de regel best nog wel een plekje als je net voor aanvang show binnenpiept. Schuiven met lunch- en dinertijd levert ook veel tijdwinst op. Als je kan/wil ga dan iets vroeger/later dan de meute.

Overigens wordt er op de data die je noemt, grote drukte verwacht.....Op de WDW crowd calender (http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar)stonden scores van 8 en 9!

Voor wat betreft de autohuur in Miami. Let er op dat de autohuur per volle week vaak voordeliger is dan enkele dagen. Zo kunnen 7 + 4 =11 dagen kan reuze meevallen. Bovendien: je gaat toch niet op een paar tientjes parkeergeld beknibbelen?

DrBobke
12-02-11, 12:45
Hey Teleton!

Hartelijk dank voor het verhelderende antwoord! Ik ga idd niet beknibbelen op parkeergeld, maar vind het ook zonde om een aardig bedrag per dag te gaan betalen voor het parkeren van een auto, die je vervolgens niet nodig hebt of niet gebruikt.
Idd een goede tip dat een aantal dagen autohuur goedkoper kan zijn, moet ik idd ook eens naar uitkijken.

Het is wel minder leuk dat er zoveel mensen komen die periode.. Het was aanvankelijk het idee geweest om in Orlando te beginnen, maar doordat er een kanker-conventie (oid) van doctoren in Miami is, is er in het laatste deel (voor terugvlucht) geen enkele hotelkamer meer vrij in Miami (via reisbureau iig). Dus daarom heb ik de hele trip omgedraaid.

Naast Disney, welke parken zijn volgens jullie echt de moeite waard? Er is Busch Gardens, Sea World, Universal Studios? Ik wilde 3 a 4 dagen parken doen, de rest is Amerika weer wat ontdekken...

Maar met de verwachtte drukte, zou ik misschien best wel tourguidemike even betalen om op die manier kostbare tijd goed te maken? Of zouden jullie dat niet doen?

groetjes,

Robert

Teleton
12-02-11, 13:08
Ik wilde 3 a 4 dagen parken doen,

Dan zal je echt keuzes moeten maken; WDW telt al vier parken en eigenlijk is één dag per park al te weining. Zeker als het een drukke periode is.

Hoe korter je in WDW verblijft, hoe hoger de toegangsprijs (http://tickets.disney.go.com/buy/TicketTrans?storeID=DRD&tktFitterDefaultQty=ADULT=1|CHILD=0|ALL=1&lengthOfStay=7&tokens=UjZ9jpvdWQC7KfYEqNirmxTLMQoROfhBBxEQk6T87N5 YBTP9NewrjZqLB%2FkQSSUgst7ndyzcAbAuchhjJogRzgHO3IX 3qmXy97Fb%2BbENCrPG69wDATJZgsk%2FxoYKeFQfhMl4XhtHM ZXSUJWUB7tbYvHB%2B1zz3s7h65xXOBpAc%2B%2FVRnmlv67B1 XT20T392vFhYUI%2FqhjKxkMGBi4QkoKFQAVY7CiN01WC1c4Yb CEUZOu2DVCto85j1H6QQrLKAwkIWuZoj%2BQLBd7cUqvbpZzKC pGCv0qBbNzjgec9Y8mf9UAz8bld9clw032EmuakXsl5hGP%2BC z9G%2FFamHtpBS%2BKK51rIViepGVtZfMv0nuXbWCTYxxAo%2F sN1crbqtRYxxc93HaBTreon0TnoV9X9Zn5N0TjkY21QYUcPHaB Treon0TlPTbeN%2FaYMJVspk%2B%2FWk%2BRmUU0fmGmC3Wasi CaNNoH5N2d6ItmHAR25n4sL9PHn5YRNMYXXOy1YUyLn2eihPLy aHyR5LdXqoYPfpx5jfinkJE583l0BFcr%2FwozFOKwhvo6HGNY isLiHXw9OqkWnkVmRxyc4UUeNGzHYic%2BbfSW1HccnOFFHjRs x3xYXzoM2byc0F%2BFaQOWFZyNqKNzo7MLyE7VllRRmOrDnR%2 FLRS1%2FlRM2rNpDLKx%2F7wxwglGN8H0NHgtZuPic2qvRGHj% 2BESuoDOJzO2Xwu%2BGANlQfRBdTGEeU0I99daNEFuPAxwRgZE JA%3D&drnid=8185799). De drie daagse (http://www.seaworld.com/Tickets/Visitors.aspx)combi Busch, Sea World en Aquatica is voordeliger. Ook voor Universal zijn er talloze mogelijkheden voor tickets waarvan hier een voorbeeld (http://www.universalorlando.com/Tickets/tickets_2.aspx).
Je vraagt welke parken de moeite waard zijn. Duizenden toeristen gingen je voor...ze zijn allemaal de moeite waard. Ik zou zeker de betreffende topics en sites eens doornemen. Een goede voorbereiding voor themaparkbezoek is het halve werk. Florida is too much......:-&.