PDA

Bekijk Volledige Versie : Openbaar vervoer of autohuur



Kimmeke
07-02-11, 19:40
Hier ben ik weer met een vraag...misschien voor de groupies een domme vraag maar toch...

We verblijven 15 dagen in hetzelfde hotel in Orlando om dan alle parken te doen. Daar ons hotel een gratis shuttle aanbiedt naar alle parken op Intl Drive, lijkt het ons een beetje dom om een auto te huren. We kunnen met de shuttle ook overal geraken. BEHALVE...in Disney World, of zo lijkt het... Heeft iemand ervaring met de Troley die langs Intl Drive rijdt? Is dit te doen? Of zouden jullie in elk geval toch opteren voor het huren van een auto? Maar dan zit je ook met parkinggelden...

Graag jullie info als ervaringsdeskundigen :-)

Alvast bedankt!
Groetjes,

Kimmeke

Njit
07-02-11, 19:47
Met de I-Ride kom je niet bij Disney. Je zou wel de Lynx bus kunnen nemen.
Wij hebben in 2004 ook de hele boel met shuttle/OV gedaan. Wij hadden een shuttle naar Disney en naar Universal/Seaworld moesten we met de Lynx. Het is te doen maar je geeft er een hoop vrijheid mee op. Een shuttle vertrekt alleen op bepaalde tijden en de Lynx bus sluit vaak niet aan (je moet meestal overstappen om op je eindbestemming te komen).

In 2007 hebben we Orlando over gedaan MET auto en dan weet je pas wat je in 2004 gemist hebt. Je kunt zoveel meer doen: Malls, naar de Wallmart, restaurants etc etc.

A.Hofman
07-02-11, 20:07
Ik zou toch een auto huren, al was het maar een economy of compact. Je bent veel sneller van A naar B, en je bepaald je eigen vertrektijden.

[verwijderd]
07-02-11, 20:10
Ik zou ook zeker de auto huren en dan desnoods de kleinste om de kosten te drukken, maar het geeft je zoveel meer mogelijkheden en veel meer vrijheid.

Denk maar eens aan al die kostbare tijd die je verliest met wachten op de bus, in die tijd had je zeker een hoop leuke dingen kunnen doen.

angelique100
07-02-11, 20:24
als ik jullie was zou ik inderdaad ook overwegen om een auto(tje) erbij te huren. Je bent inderdaad niet afhankelijk van de bustijden en je kan gaan en staan waar je wilt. Stel dat je savonds gezellig ergens wilt gaan eten dan is de keuze aan je zelf. Het huren zelf zal ergens voor een kleine auto rond de 300 uitkomen tel daar natuurlijk wel het parkeren iedere dag bij op en je benzine maar zal je zoveel meer vrijheid geven, eventjes naar een outlet en paar boodschappen doen,..gewoon een stukje rijden en iets van de omgeving zien,..ik zou het absoluut doen !

cindy74
07-02-11, 21:12
neen niet te overwegen jullie moeten gewoon een auto huren je kan er zonder maar ....... je kan ook zonder schoenen lopen niet

corrus
07-02-11, 22:22
Tenzij... je op een zéér laag budget zit... :-k

JKG
07-02-11, 22:31
Dan gewoon een krantenbaantje erbij nemen. :)
Met een auto maak je het jezelf veel makkelijker en maakt het de vakantie nog aangenamer. Trouwens, een economy voor 15 dagen hoeft niet veel te kosten.

moonlight91
07-02-11, 22:47
wij hebben vorig jaar ook 14 dagen in het zelfde hotel gezeten in orlando
en hebben toen de kleinste auto gehuurt, kan me niet voorstellen wat we er zonder hadden gemoeten
even naar de publix, lekker uit eten ,walmart,even downtown disney om een hagendaaz ijsjeO:) en ga zo maar door en zo rij je best wel wat heen en weer, het is een enorme vrijheid, dan steeds van A naar B met een bus

dit jaar voor de rondrit huren we een grotere auto omdat we nu steeds bagage mee moeten slepen
maar de volgende keer als we weer een rondje rond de kerk gaan doen in orlando gewoon weer een Aveo-tje!

ietie
08-02-11, 16:56
Je krijgt spijt als je het niet doet, als het financieel mogelijk is , doen!

Bertorelli
09-02-11, 10:05
Tenzij... je op een zéér laag budget zit... :-k

Als je budget hebt om ALLE parken te gaan bezoeken, moet er toch ook wel een auto bijkunnen :-k

Ik zou zeker een auto nemen.
Er is al een auto voor €300 voor 2 weken daar.
(er vanuit gaande dat jullie ouder zijn dan 25 jaar)

Groetjes, Bert

PS.
Vraagje?
WAAROM in hemelsnaam 15 dagen in hetzelfde hotel en alle parken aflopen :shock:
Gaan jullie ook nog iets buiten Orlando doen?
Everglades? Kennedy Space Center? Strand?

[verwijderd]
09-02-11, 11:07
@Bertorelli

Zelf nemen wij vaak ook 1 locatie om daar vandaan dingen te ondernemen, zo zitten wij gerust 3 weken op dezelfde locatie. Wij bezoeken dan ook vaak de parken meermalen en als we iets willen doen wat verder weg ligt moeten we daar even voor rijden. Voordeel is dat je niet steeds loopt te zeulen met je koffers e.d. en dat geeft toch ook rust.

moonlight91
09-02-11, 11:48
15 dagen op de zelfde locatie... das heel simpel
daar krijg je zo`n `spijt` van dat je het jaar daarop gewoon terug moet:!: om meer te zien van die prachtige staat
dus de ideale reden omdat op je eerste florida vakantie zo te doen:p.....terug gaan ,gegarandeerd...

Njit
09-02-11, 12:04
Niks mis mee met 15 dagen dezelfde locatie. Dat hoeft je niet te weerhouden om uitstapjes te maken naar bijvoorbeeld Kennedy Space Center, Kelly Park etc.
En 15 dagen pretparken is ook leuk :) (alleen wel vermoeiend - ik zou er toch wat rustdagen inbouwen).

Michael66
09-02-11, 12:29
15 dagen op één locatie .... dat doen wij al jaren. O nee, wij doen meestal 21 dagen op dezelfde locatie: Kissimmee. Van daaruit kun je een heleboel van centraal Florida zie .....

MITS je een auto ter beschikking hebt!

ALLE parken houd dat ook in Kennedy Space Center, Busch Gardens (Tampa), Gatorland? Allemaal best te bereiken binnen anderhalf uur; met de auto. Met een shuttle of ander vervoer ben je al gauw het dubbele aan tijd kwijt. Maar het kán dus wel.
Net als dat je best kunt shoppen met algemeen vervoer. Wel wat beperkter dan met de auto.

Kimmeke
09-02-11, 13:29
Bedankt allemaal voor de reacties... Auto is onmiddellijk geboekt via Alamo :-)
Vroeg het me gewoon af...maar de reacties zijn meer dan duidelijk! ;-)
En ja... we hebben 2 kinderen (7+8 jaar) en daarom dat de pretparken vooral bezocht zullen worden. Zelf heb ik heel Florida al rondgetrokken, maar deze keer hebben we beslist om het bij Orlando te houden.

knaapje
09-02-11, 14:46
Goede beslissing, zeker met (kleine) kinderen !!
Knaapje

Teleton
09-02-11, 16:48
Bedankt allemaal voor de reacties... Auto is onmiddellijk geboekt via Alamo :-)
Dat lijkt mij een goed adresje!

Gewoon blijven vragen hoor! En ik wil niet tegen de voorgaande reacties opbieden, maar 35 dagen op één locatie is ook niet verkeerd......\\:D/.

Bertorelli
09-02-11, 17:36
Bedankt allemaal voor de reacties... Auto is onmiddellijk geboekt via Alamo :-)
Vroeg het me gewoon af...maar de reacties zijn meer dan duidelijk! ;-)
En ja... we hebben 2 kinderen (7+8 jaar) en daarom dat de pretparken vooral bezocht zullen worden. Zelf heb ik heel Florida al rondgetrokken, maar deze keer hebben we beslist om het bij Orlando te houden.

Met 2 kids in die leeftijd lijkt het me ook geen probleem om een vaste stek te hebben.

Wij zitten, naast dit forum, ook op het Allesamerika forum en daar wordt denk ik doorgaans meer rondgereisd dan hier.
Van de 28 dagen zitten we komende zomer er 12 in Florida vandaar dat ik hier ook even kom buurten :-$

Wij blijven meestal maar 1 of 2 nachten op één plek en bij uitzondering (zoals New Orleans) 3 nachtjes.
Regelmatig de koffers in en uit de auto halen vinden wij geen enkel probleem.
Verder zijn wij ook geen pretparkfans dus dan valt Orlando eigenlijk ook al af.

Maar wat bazel ik nou weer, jullie hebben een auto en gaan naar de States dus het komt sowieso wel goed ;)

Groetjes, Bert & Hilda

Rini
21-05-11, 15:54
Wij zitten in september op een vast adres. Dit is een hotel aan de International Drive. Naar Seaworld en Universal zijn shuttles beschikbaar. Uiteraard gaan we meer bezoeken dan dat, waaronder de malls.
Ik vraag mij af of het verstandiger is voor bv drie of vijf dagen een auto te huren of dat ik bijvoorbeeld ook een taxi kan nemen. Beide hebben zo zijn voordelen qua gebruiksgemak. Dus zal het prijsverschil doorslaggevend zijn. Aanvullend, is een auto via bv het hotel huren dan vreselijk veel duurder ( in zijn algemeen dan).

Gr

toornent
21-05-11, 17:22
Hallo,

Ik zou toch voor een auto gaan. Want als je nu toch een keer Orlando uit wilt is een auto veel makkelijker. Ook kun je met een auto gewoon als je klaar bent ergens anders naartoe rijden.

Op de I-drive rijdt wel een trolleybus van noord naar zuid maar naar andere bestemmingen in Orlando moet je een taxi nemen en die blijven toch wel prijzig. Ook is het wel handig als je niet ergens op een taxi moet wachten.

Dus mijn advies is neem zeker een auto. Qua prijs valt het ook wel mee als je een kortingscode gebruikt of online boekt.

Gr. Luke

Teleton
21-05-11, 17:44
Dus zal het prijsverschil doorslaggevend zijn. Aanvullend, is een auto via bv het hotel huren dan vreselijk veel duurder Hoewel het eigenlijk niet zo maar te zeggen is want we weten natuurlijk niet welk type je wil huren, onder welke condities, hoe oud je bent etc. zou ik toch zeggen: Ja!

Voor het tarief dat je vanuit Europa een kleine auto voor een week huurt, lukt het niet in Florida. Bovendien moet je dan ter plekke goed op de hoogte zijn van de bijkomende voorzieningen die je er los bij moet huren terwijl je hier voor het volledige pakket betaalt.

Wees verstandig en huur vooraf. Voor 165 euro kan je de hele week gaan en staan waar je wilt, inclusief brandstofkosten van de eerste tank benzine! Let op: 5 dagen autohuur kost hetzelfde als een week als je vooraf huurt. Vergelijk dat met het tarief wat je zo ongeveer daar ter plekke zou betalen, ik schat dat je op zo'n dikke 500 euro uit komt voor een week.

Bedenk ook vooraf of je de rondgang langs een serie hotels en resorts met de gratis shuttle naar SeaWorld of Universal nu echt wel een goed idee vindt. En hoe kom je van het vliegveld op de I-drive en terug? Reken gerust op pakweg 100 dollar fare voor een retourtje, incl tip voor de taxichauffeur.

Een enkele taxirit van de I-drive naar Epcot kost je zo'n 50 dollar, incl tip. Berken de overige kosten maar zelf met de fare estimator (http://www.mearstransportation.com/services/taxi-fare-estimator.asp).
Reken bij je kostenvergelijking wel de parkeerkosten bij de parken mee.

Er zijn forummers die zweren bij de shuttle en de lynxbus, ieder zijn meug!
Succes dus, met de keuze

trails
21-05-11, 18:28
En... de vrijheid die je hebt met een "eigen" auto onder je kont.
Je kunt gaan en staan waar en wanneer je maar wilt ipv te moeten wachten op een trolleybus of een taxi.

Rini
21-05-11, 19:19
Dank. Dat zijn vrij eensluidende adviezen. Zag op die berekeningsmodule dat bij aardig wat te bezoeken locaties 20-30 dollar vrij normaal is. En dat dus ook weer terug.

Nogmaals dank.

r.stam
22-05-11, 14:02
Wij gaan ook in september voor 9 dagen naar een hotel op I.Drive. Ik had bij de reservering transfers van het vliegveld meegeboekt. Waar kan ik nu het beste dan een auto huren? Toch op het vliegveld en niet meegaan met de transfer of is er een autoverhuur iop I drive die ik vanuit NL kan reserveren en dan ophaal als ik in het hotel ben?

ALvast dank vboor jullie reacties!

Njit
22-05-11, 14:34
Vliegveld heb je meeste keus aan auto's. Je mag hier in het algemeen zelf je auto uitzoeken. Bij een verhuurder buiten het vliegveld moet je maar afwachten welke auto je toegewezen krijgt.

knaapje
22-05-11, 15:49
Op de site van de verhuurder kan je de verhuurstations op zoeken. Bijv. Alamo heeft 7 afhaaladressen in Orlando. Andere verhuurders hebben er ook meerdere, gewoon even op hun site kijken.

Als je voor een auto buiten de luchthaven kiest moet je goed op het tarief letten als je dan 7 dagen huurt kan je dat nogal schelen met 1 dag extra tegen dagtarief.

Knaapje