PDA

Bekijk Volledige Versie : Controle bij verlaten van de USA



DB2010
05-02-11, 12:36
Hallo

Is dat waar dat er controle is voor buiten het land te gaan?

Als dat zo is wat moet je dan doen.
het is mij de eerst keer dat ik ga vliegen in dit jaar maand juli
en ik wil alles op voorbereid zijn voor te vertrek

ik wil naar disneyworld en seaworld en 11 dagen wil ik daar alles beleven.

maar kan ik uit het land
meer info aub

mvg
Daisy

ietie
05-02-11, 12:44
Kun je iets duidelijk zijn, wat bedoel je met uit het land?

DB2010
05-02-11, 12:50
voor buiten het land bedoel ik

buiten belgie en frankrijk en duitsland en zo
moet je u bagage laten zien en zeggen wat ik in orlando te zoeken heb
over die controle bedoel ik

Teleton
05-02-11, 13:05
De controle begint al voor je vertrekt. Lees de informatie over (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=11)ESTA er maar eens op na. ALs je op de link klikt, zie je nog veel meer info die met een bezoek aan Florida te maken hebben. Je kunt niet zo maar op het vliegtuig stappen en naar Florida vliegen.

Lees ook eens na waar je paspoort aan moet voldoen en het kan ook geen kwaad om uit te zoeken waar customs and immigration zoal op let, voor je de VS uberhaupt in mag. Reken op een interview door de medewerker van immigration. Ook bij de douane kan je ondervraagd worden. Lees hier meer. (http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/newsroom/publications/travel/welcome2us.ctt/welcome2us.pdf)

Voor je het vliegtuig instapt in Europa, wordt je door een beveiligingsmedewerker ondervraagd. Deze kan je vragen wat het doel van je reis is. Je bagage wordt gecontroleerd voor je vertrekt. Handbagage gaat door de scan. Koffers kunnen altijd worden geopend, ook als je er niet zelf bij bent. Lees vooral de informatie over de TSA.

Moeilijk? met de zoekfunctie van dit forum kom je echt een heel eind op weg. Lastig? Duizenden toeristen trekken naar Florida. Vrijwel iedereen moppert over de strenge veiligheidseisen, maar het weerhoudt ze er niet van om jaarlijks terug te keren.

DB2010
05-02-11, 13:22
Wat ik eigenlijk bedoel ik ben niet goed engels machtig verstaan het wel maar het praten moet ik naar mijn woorden zoeken, ik wil gewoon eens op vakantie naar FL gaan om ook dit deel van de fantasie wereld eens bezocht te hebben.

nu begrijp ik dar er strenge controle is maar als ik in de vs mij niet goed kan uitdrukken wat dan ?

als ik het goed verstaan gebeurd de controle in Atlanta als ze daar nu vragen wat kom je in Fl doen, als ik dan eerlijk aantwoord ik wil de disneyworld eens bezoeken is dat dan niet voldoende, heb ook het bewijjs van het hotel daar in de buurt

moet je trouwens zeer goed engles kunnen praten om daar op vakantie te gaan ?

Teleton
05-02-11, 13:37
als ik het goed verstaan gebeurd de controle in Atlanta als ze daar nu vragen wat kom je in Fl doen, als ik dan eerlijk aantwoord ik wil de disneyworld eens bezoeken is dat dan niet voldoende, heb ook het bewijjs van het hotel daar in de buurt

In dat geval zullen ze je een fijne vakantie wensen! Dus je vliegt met Delta of de KLM ?



moet je trouwens zeer goed engles kunnen praten om daar op vakantie te gaan ? Nou, alle beetjes helpen. Maar ik ben op het vliegveld best wel eens mensen uit de oostbloklanden tegengekomen die geen woord engels spraken. Toch reisden ze de hele wereld over. Het is maar net hoe je er zelf in zit, met veel geduld, handen en voeten en een grote glimlach, kom je vast een heel eind.

DB2010
05-02-11, 13:47
[QUOTE=Teleton;139489]In dat geval zullen ze je een fijne vakantie wensen! Dus je vliegt met Delta of de KLM ?

Met KLM, nu dit zal ook voor mij de eerste keer zijn om te vliegen zal allemaal wat spannend zijn wil het wel eens graag meemaken en kijk ervast al naar uit.ik hoor wel rare verhalen van mij vrienden dat ze eens de lucht in zijn naar schijnt 11 km hoog een luchtzak tegen komen waar het vliegtuig wel plots eens een meter zakt en dan weer terug normaal vliegt bij zulke verhalen krijg ik het wel benauwd. bij het opstijgen oorpijn krijgen of druk op de borstkast en tegen de zetel worden gedrukt van de snelheid hoppelijk is dit allemaal een grap van mijn vrienden ?

welke buurten vermijd je het beste in fl bij disneyworld als vrouw 26 jaar die alleen op stap is ?

corrus
05-02-11, 14:27
Ik hoor wel rare verhalen van mij vrienden dat ze eens de lucht in zijn naar schijnt 11 km hoog een luchtzak tegen komen waar het vliegtuig wel plots eens een meter zakt en dan weer terug normaal vliegt bij zulke verhalen krijg ik het wel benauwd.Op kruishoogte vlieg je in de regel op 10 kilometer hoogte.
éénmaal boen de oceaan is dit 11 kilometer... maar daar is niks engs aan...
Altijd een zonnetje overdag.
Een luchtzak komt weleens voor maar is gewoon een onderdeel van het vliegen, helemaal niets om je zorgen over te maken... en is niet zo eng als er gezegd is.
Bij het opstijgen oorpijn krijgenOorpijn krijgen is altijd mogelijk, maar da's voor iedereen verschillend.
Wat je kunt doen is 1á 2 dagen voor vertrek beginnen met neusdruppels (otrivin o.i.d.) 3 x per dag
Dan de dag van vertrek ook nog doen... en zodra je eenmaal in je vliegtuigstoel zit nog een keer.
Het belangrijkste is dat je sinussen open blijven.
Druk op de borstkastDat zou écht niet goed zijn.
Bij een normaal mens met een normale gezondheid zou dit niet kunnen voorkomen.
Ligt dus niet aan het vliegen of opstijgen.
tegen de zetel worden gedrukt van de snelheidKlopt... maar dat is gelukkig normaal... anders komt ie nooit in de lucht... :D
Als je heel snel optrekt met een sportauto wordt je ook in je stoel gedrukt... met opstijgen is het niet anders...

hopelijk is dit allemaal een grap van mijn vrienden ?Sterker nog... Ze proberen je gewoon bang te maken... niet intrappen.
Welke buurten vermijd je het beste in fl bij disneyworld als vrouw 26 jaar die alleen op stap is ?Zolang je op de hoofdwegen blijft is er helemaal niets aan de hand...
Bovendien went het heel snel...
Ik weet niet waar je woont maar sommige mensen vinden de binnenstad van de grote Nederlandse steden al heel snel eng, maar voor mensen die daar wonen is er niets aan de hand...

Er is een simpele stelregel...
Als ergens komt waar je jezelkf niet op je gemak voelt, keren en teruggaan waar je vandaan kwam..
Maar het is écht niet zo crimineel als dat je duidelijk denkt.


Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Teleton
05-02-11, 14:27
Ik zou me over het vliegen maar geen zorgen maken. En over vervelende buurten in de omgeving van Disney ook niet. Net als hier in Nederland, kan het geen kwaad je ogen en oren goed de kost te geven.

Maar als ik het goed begrijp, reis je alleen. Je hebt ook al een hotel op het oog. Heb je ook vervoer of moet je met de bus/taxi?

DB2010
05-02-11, 14:42
Maar als ik het goed begrijp, reis je alleen. Je hebt ook al een hotel op het oog. Heb je ook vervoer of moet je met de bus/taxi?

ja ik reis helemaal alleen ja heb al een hotel op het oog.

naar zaventem ga ik met de trein dag op voorhand slaap 1 nachtje in hotel van brussel vanuit brussel richting atalanta en van atlanta richting orlando daar zal ik een taxi nemen om dan naar het hotel te gaan dicht bij disneyworld.

en bij terug komst ga ik via Orlando richting new york om daar dan ook eens een paar dagen te blijven.

ben echt eens benieuwd

ietie
05-02-11, 20:34
Omdat je engels niet zo goed is is het misschien wel handig om alles van tevoren alvast vast te laten leggen, dat scheelt je een hoop handen en voeten werk aan de balie van je hotel.

Liberty
27-11-11, 23:42
Dit was voor ons de eerste keer dat we in zo'n gruwelijke lange rij hebben gestaan om door de douane te komen in Orlando.
Nadat je zo'n 20 uur al wakker bent, lang hebt gevlogen, en dan eindelijk denkt... he he, ff koffers pakken, en dan naar het hotel ..
en dan... kom je in een ruimte, met zo'n 600 mensen voor je... waar het best wel warm is, waar er wordt gemeld "het is streng verboden om je gsm aan te hebben, en om te filmen en fotograferen", aangezien de ruimte als een federal zone is aangemerkt.
Er zijn zo'n 25 "booths" waarvan er maar 8 bezet zijn, dus het schiet niet echt op..
en dan eindelijk, na anderhalf uur!, ben je aan de beurt,
de standaardvragen, wat kom je doen, hoe lang blijf je.., je vingerafdruk wordt genomen, en een foto gemaakt..
en dan kan je eindelijk erdoorheen, en je bagage ophalen.
Het was geen "warm" welkom.. zo jammer!, het zou zoveel anders kunnen..

knaapje
27-11-11, 23:47
..........en dan eindelijk denkt... he he, ff koffers pakken, en dan naar het hotel ..........................

Je had hier op het forum toch al wel gelezen, dat het er wel anders aan toe gaat ??

Knaapje

[verwijderd]
27-11-11, 23:51
Hoe denk je dat het voor die mensen achter de balies is?

Al ben ik het met je eens dat het geregeld wat vriendelijker kan want er zitten wel eens hele chagrijnige mensen bij. Wij hebben het voordeel dat mijn vrouw in Haarlem is geboren en dit leidt vaak tot een leuk gesprek omdat hun natuurlijk Harlem met 1 "a" kennen.

Vaak is het ook hoe jij er mee omgaat, het is natuurlijk een verplicht onderdeel en niemand staat er op te wachten om 1,5 uur te staan. Helaas is het soms niet anders. Om deze reden vlieg ik graag via een tussenstop zodat we al eerder door die verplichte immigratie heen zijn gegaan en op Orlando gewoon door kunnen lopen.

Liberty
28-11-11, 00:08
@knaapje:
Ik had het wel gelezen, maar ergens verwacht je toch dat het sneller gaat.. bijvoorbeeld door alle booths te bezetten, dat zou al heel wat schelen.. hahaha

@verwijderd:
en op die tussenstop, in amerika neem ik aan, heb je dan geen ellende lange rijen ?

trails
28-11-11, 10:01
Tuurlijk kun je op de tussenstop ook hele lange rijen hebben. In Newark vorig jaar kon je in elk geval niet de "verkeerde" rij kiezen. Je werd automatisch naar de eerste vrije booth gedirigeerd.

Ja, en dat wachten, stel je er gewoon op in, dan kan het ook nog eens meevallen. Onze eerste keer in Orlando: 1½ uur in de rij gestaan en in Newark, ik denk zo'n 20 minuten.
En altijd vriendelijk blijven :lol:

Liberty
29-11-11, 00:05
Natuurlijk blijf je vriendelijk, ook naar de mensen die staan te zuchten achter je, maar het is toch een hele opgave, en een bijzonder onvriendelijk welkom, gelukkig is de wereld na de douane een heeeel stuk gezelliger..:-)

Ta2 Gerrit
29-11-11, 12:34
Het is gewoon een kwestie van geluk of pech hebben, en dat kan in ieder POE in de US.
Washington kan ook zo'n rampendal zijn, zeker als er meerdere int. vluchten tegelijk aankomen (1 te laat, ander te vroeg, volgende wel op tijd, dan wordt het druk).

Afgelopen Oktober was het in Chicago ook behoorlijk druk, maar werd alles in goede banen geleidt door de medewerkers waardoor het erg opschoot. Zo kan het dus wel.
We gaan in Feb. maar eens wat eerder door C&I, in Dublin, kijken wat dat wordt.

koenkamphuys
01-12-11, 08:14
Het omgekeerde is ook mogelijk: ik heb meermalen gehad (o.a. in Atlanta en Chicago) dat de bezoekers niet in de rij stonden voor de immigration officers, maar dat de laatsten zaten te wachten op de passagiers... Er valt helaas niets zinnigs over te zeggen.

natascha666
06-12-11, 19:58
wij hadden denk ik geluk als ik dit zo lees; 15min. in washington , in brussel waar we vertrokken ook zo gepiept.. alleen daarna was minder; 6 uur wachten op de vlucht naar orlando :( (door de vertraging gelukkig geen rij bij de alamo in orlando), terug weg was nog sneller!