PDA

Bekijk Volledige Versie : Miami: South Beach



dinava
03-02-11, 21:12
Kan er mij iemand helpen met de plus en minpunten van South en North beach?

Teleton
04-02-11, 10:03
Misschien is het handig als je zelf eerst aangeeft wat je belangrijk vindt. Wat is een pluspunt en wat een minpunt. Zoals zovaak gezegd: de een houdt van de moeder, de ander van de dochter, de derde kiest voor allebei......:-$

Voor iemand die een lagere hotelprijs belangrijk vindt en die het niet erg vindt om wat verder van de hotspots vandaan te zitten, is North Beach geen gekke lokatie. Duizenden gingen hem voor! Wie het niet erg vind wat meer geld uit te geven om in the middle of Things te zitten, is het daar een saaie bedoening en een heel gedoe om in de gezelligheid terecht tekomen. Wie van rust houdt, kiest eerder voor North, wie juist van de drukte van het uitgaansleven houdt, kiest voor South. Wie het niet erg vindt om een poosje in de bus te hobbelen, kiest voor North, wie zijn auto voor een paar dollar op de hoek van de straat wil hebben staan, voor South.

Zoveel hoofden, zoveel zinnen. Ieder zijn meug. Enzovoort, enzovoort.

dinava
06-02-11, 00:19
Thx. Uitgaan is niet aan ons besteedt en we hebben een auto ter beschikking. Ik bedoelde meer het strand op zich. Als we shoppen, is dat meestal in de malls. Ligt het ver uit elkaar?

Greetz

Ebelix
06-02-11, 13:50
De 2 stranden liggen ongeveer een half uur uit elkaar. North Beach is een stuk rustiger.

dinava
06-02-11, 17:14
En als we voor de beach in Fort Lauderdale moesten kiezen, is dat ver van het gebeuren in Miami?

Teleton
06-02-11, 18:37
is dat ver van het gebeuren in Miami? Reken maar op een dikke 25 miles. Dat is een dikke 40 kilometer.

Voor 'hoever' vragen kan je misschien voortaan beter zelf even op Google Maps (http://maps.google.com/maps?hl=nl&tab=Tl)of Google Earth kijken. Kies voor routebeschrijving. Je krijgt dan precies de afstand tussen twee plaatsen, inclusief een handige beschrijving van de route. Het zijn handige, onmisbare hulpmiddelen bij de voorbereiding van je vakantie.

dinava
07-02-11, 20:33
Hartelijk bedankt voor de tip! :-)

JKG
11-02-11, 12:08
Ik zit zelf altijd in de buurt van Bal Harbour, volgens mij mag je dat wel North Beach noemen, voor zover ik nooit van die term gehoord heb. Maargoed, het hotel waar ik nu 3x ben verbleven is Best Western Ocean Front Resort, al heet het nu sinds kort
Best Western Ocean Front Suites. Bevalt me prima, gratis parkeren, redelijk grote kamer, 37" (denk ik) LCD TV, kluisje, magnetron, keukentje (waar de schoonmaak ook de afwas doet!), wifi, gratis ontbijt (al moet je daar niet teveel van verwachten).

Ook wel eens bij Howard Johnson Dezerland Beach & Spa (een paar straten naar beneden) gezeten, maar niet alleen de inrichting is jaren 50 (wat wel leuk is), maar de spullen ook. Overal roest, airco viel zowat van de muur af, dus veel herrie van de straat.

Het strand is erg rustig bij deze hotels. In de weekenden is het wat drukker, door de weeks weinig mensen, maar ook geen activiteiten in de buurt. Dan moet je echt bij South Beach zijn. Voor de rest pakken we de bus (30-40 min.) of taxi (20 min.) naar South Beach om daar te gaan stappen of te winkelen.


Publix ligt op kruipafstand van dat Best Western hotel, een Subway om de hoek.. wat mij betreft kom ik daar nog vaak terug. Aventura Mall is ook niet te ver rijden en een Wal-Mart, Outback (restaurant), Barnes & Nobles (grote boekwinkel) etc. zit allemaal op een paar minuten rijden met de auto.
Dus in 'North beach', zit je helemaal niet zo slecht.

sonja
15-02-11, 19:16
@JKG Dit ziet er goed uit. Waar boek(te) je het hotel, via Priceline, Hotwire of bij het hotel zelf?

JKG
16-02-11, 23:01
Nee, gewoon elke keer bij www.usafunvacations.nl (http://www.usafunvacations.nl) . Floridareizen boek ik altijd via een reisbureau. Nu gaan we naar de westkust en doe ik wel alles zelf. Volgende keer Florida boek ik het weer bij één reisbureau.

Verwacht in elk geval geen super-deluxe hotel, maar gewoon een prima hotel om in Miami te verblijven buiten de drukte, maar wel met enige gemakken voorzien (en zeker als je een auto hebt).

Op Tripadvisor (http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g34067-d80670-Reviews-Best_Western_Oceanfront_Resort-Bal_Harbour_Florida.html) staat nog wel wat info incl 92 foto's.

koenkamphuys
18-02-11, 19:54
Ook wel eens bij Howard Johnson Dezerland Beach & Spa (een paar straten naar beneden) gezeten, maar niet alleen de inrichting is jaren 50 (wat wel leuk is), maar de spullen ook. Overal roest, airco viel zowat van de muur af, dus veel herrie van de straat.
Heb mooie herinneringen aan het Dezerland (foto (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=131916#post131916))... ons eerste hotel ooit in Florida. Was onze honeymoon en we werden door het hotel in de watten gelegd. Maar dat was in 1995, toen heette het nog geen Howard Johnson, en ook toen kon je ook al zien dat de gloriedagen een beetje voorbij waren; terwijl we nog niet geleerd hadden om kieskeurig te zijn. Jammer dat het klaarblijkelijk verder achteruit is gegaan.

marijke8
18-02-11, 21:43
Wij hebben in 1993 ook in het Howard Johnson Dezerland gezeten dit was ook onze eerste keer in Florida. Ze probeerde ons toen met 4 volwassene in 1 king size bed te stoppen. Door de jaren heen wel wat ervaring op gedaan in andere hotels.

JKG
19-02-11, 00:18
Leuke foto, Koen!
Ook geeft zo'n oudere 'analoge' foto ook meer sfeer eigenlijk. :)

Beneden is het allemaal prima hoor, maar de kamers zelf vind ik gewoon slecht bij HoJo Dezerland. Roest op de lampen, kleine niet al te schone badkamer. Een kluisje die half werkt, zoals eerder vemeld een airco die bijna van de muur af valt, een open verbinding met buiten en dan staat er buiten nog iets te loeien op de begane grond (ik denk algemene airco) die je 's nachts constant hoort. Gelukkig 1 nachtje en we waren wezen stappen, dus om 5.30u in bed en om 8.30u eruit om op tijd op het vliegveld te zijn. Volgende keer Miami gewoon weer Best Western Oceanfront, 7 straten hoger.

deh78
20-02-11, 14:17
@JKG
Zelf heb ik ook goede ervaringen met het BEST WESTERN Oceanfront Resort wij hebben hier paar nachten in 2006 verbleven toen had het inderdaad een andere naam.

Nu gaan we weer naar Miami en ben ik in dit hotel geïnteresseerd http://www.circa39.com (http://www.circa39.com/)

Gr. Dennis

dinava
13-03-11, 21:09
Als we voor North beach moesten kiezen, nemen we de auto naar south beach, moeten we er alsnog parkeergeld betalen? Mits daar alles te beleven is, zullen we er best wel veel naartoe gaan en is het beter in South Beach zelf te zitten, denk ik.
Toch bedankt iedereen voor de waardevolle tips.

Lannie
13-03-11, 22:39
@deh78;
Hoi Dennis,
Wij hebben Circa 39 gewonnen via Priceline voor $ 100,00 per nacht, 30 juni voor 3 nachten. Ook bij ons stond Best Western bovenaan het lijstje, maar vonden het toch leuk een gokje te wagen via Priceline. Wij zijn helemaal tevreden met dit leuke hotel.

moonlight91
14-03-11, 10:29
wie,o,wie heeft gisteren csi:miami gezien (aflevering om 21.30op rtl5)

het laaste shot was dat het hele team aan het basketballen was op het strand.......(midden op het strand een verharde plaat,met basket)

waar is dat? of vind je die daar meerdere
onze zoon basketbalt namelijk heel graag en weet zeker dat hij dat heel leuk gaat vinden

fransje
14-03-11, 12:30
Grote kans dat dit strand in Californie is, aangezien daar vrijwel alles wordt opgenomen.

Het enige wat in Miami zelf is gefilmt, zijn wat actieshots met b.v. de Hummer, en die worden regelmatig opnieuw gebruikt.

kaya
02-11-16, 12:04
Hoi allen,

Ik heb het hier al eens gelezen en toen niet opgeschreven, maar ik vind het helaas niet meer terug. Ik ben wat aan het rondspeuren naar hét perfecte hotel in Miami en ik ben er alvast aan uit dat dit dichtbij South Beach moet liggen. Via hotwire wordt South Beach nog eens opgedeeld in 4 delen, dus ik weet nu niet goed meer wat te kiezen nu...

Kan iemand me de juiste locatie (tussen die straat en die straat) van het "leuke gezellige gedeelte" South Beach zeggen?

Alvast heel erg bedankt!

AlexFL
02-11-16, 16:14
Hoi Kaya,

Het leuke gezellige gedeelte waar je naar zoekt is vermoedelijk Ocean Dr tot aan de 15th Street, dat is het iconische Miami Beach met Art Deco stijl wat je "op TV" zou zien. South Beach loopt tot ongeveer de 24th street. (tussen 15th en 24th zitten echter eigenlijk alleen maar grote hotels of apartmentflats naast elkaar en niet de terrasjes zoals op Ocean Dr).

Een straat verder naar achter is Collins Ave en nog een straat verder naar achteren is Washington Ave. Mocht je een hotel in deze straten vinden dan zit je nog altijd op 5 minuten loopafstand van het strand.

De hotels rondom Ocean Dr zijn uiteraard extreem hoog geprijsd, in collins of washington ave kan de prijs zomaar 50% lager liggen. Hou er rekening mee dat je naast de overnachting ook nog 50$ per nacht aan parkeerkosten mag rekenen bij zowat elk hotel in Miami Beach.

Njit
02-11-16, 19:31
Wij hebben de laatste keer dat we er waren ook een hotel genomen welke net iets van SB aflag, namelijk het Viscay hotel (https://goo.gl/maps/Vts9tGp3WZF2).
Parkeerkosten zijn inderdaad belachelijk in Miami Beach.

kaya
02-11-16, 22:02
Bedankt voor de hulp, aan de hand van google maps heb ik nu een beter idee van hoe het daar in elkaar zit. Ik. Ind het erg moeilijk kiezen, vooral met hotwire omdat je OF moet kiezen voor ocean drive OF de hele buurt daarachter (en dus ook behoorlijk ver van het strand kan zitten...). Wij hebben echter wel een huurwagen, maar het lijkt me ook fijn alles te voet te kunnen doen. Moeilijk kiezen hoor!

Patrickwijk
04-11-16, 01:15
Ik heb persoonlijk in 2 hotels gezeten op miami beach. 2 hele goede ervaringen. De eerste was op ocean drive en was het hotel van Gloria Estefan genaamd Cardozo hotel south beach. Het andere zat iets lopen van ocean drive. Denk 2 straten. Dit was het dorchester hotel. Beiden een fijn verblijf gehad

utah
11-11-16, 11:58
Hebben in Townhouse hotel verbleven. Je moet er wel het kabaal en de short dressed vrouwen bijnemen in de weekends. Zaterdag en zondag avond en nacht is het op het dak telkens party. Benedenverdieping is bar met Sushi bar aan.

kaya
14-03-17, 10:40
Hotwire gaf ons het Penguin Hotel! Hopelijk leuke plek!?

Don Tuse
14-03-17, 17:16
Dat is inderdaad een nadeel van Hotwire. Daarom is het misschien te overwegen om alleen Hotwire te gebruiken als de locatie niet heel belangrijk is.
Wat je nog wel kan doen is kijken of je met behulp van de website BetterBidding (http://www.betterbidding.com/) misschien iets wijzer kan worden over welk hotel je kan treffen als je via Hotiwire boekt.

Njit
14-03-17, 18:22
Hotwire gaf ons het Penguin Hotel! Hopelijk leuke plek!?

Kun je zelf ook zien op Google Maps/Streetview: https://goo.gl/y6W6G9
Het is een hotel in Art-Deco stijl. Maakt het in ieder geval authentiek.

kaya
18-04-17, 23:44
The Penguin was ideaal van ligging vonden we, gelukkig maar!

koenkamphuys
23-04-17, 13:07
50 dollar per dag parkeren heb ik daar nog nooit uitgegeven. Als je enigszins in de buurt van de 13e straat zit is dit de beste plek om betaalbaar te parkeren:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16536-Parkeren-Miami-Beach-en-Fort-Lauderdale&p=202807&viewfull=1#post202807

De municipal parking is af en toe wel dicht omdat-ie helemaal volgeparkeerd is.

sanook
23-04-17, 13:17
Wij hebben de auto ook regelmatig in de Municipal Parking op 13th Street gezet als we naar South Beach gingen. Maar 1 dollar per uur en heel centraal gelegen.
https://www.google.nl/maps/place/Municipal+Parking/@25.7839327,-80.1311305,18.5z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x88d9b48e8bc080f1:0x7afeece4 a9efe6bd!2sSouth+Beach,+Miami+Beach,+Florida+33139 ,+Verenigde+Staten!3b1!8m2!3d25.7826123!4d-80.1340772!3m4!1s0x0:0x8077e7bb90686519!8m2!3d25.7 841502!4d-80.1306409

kaya
26-04-17, 20:34
O ja, parkeren, inderdaad, wij parkeerden op de municipal parking op 16th street, ietsje minder centraal dan 13th street (die stond vol), maar heel goedkoop. Wij betaalden 18 dollar om te parkeren vanaf 15/4 17.43 uur tot 16/4 19.21 uur, dus minder dan $18 per 24u!

'The Anchor Shops Garage' noemt die parking.