PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Deutjuh: Miami-Miami 6-25 mei 2011



deutjuh
01-02-11, 22:29
Beste Floridagangers,

Dit jaar besloten om 3 weken naar florida te gaan met mijn vriendin (wij zijn begin 30) na ons geweldige trip naar california in 2009, ja ja ook wij zijn besmet met het USA virus!!

Onze trip hebben we aardig uitgestippeld alleen zit ik met een paar dagen waarvan ik hoop wat tips te krijgen van jullie met name aan de oost en westkust, hieronder mijn reisschema :

6 mei -aankomst Miaim 1900 uur hotel gansevoort
7 mei - miami
8 mei - miami
9 mei - miami - key west ( hotel southernmost on the beast)
10 mei - key west
11 mei Key west naar westkust ?? vind niet erg om een stuk te rijden
12 mei westkust
13 mei westkust
14 mei westkust
15 mei westkust
16 mei tot 22 mei naar Orlando
22 mei tm 25 op mijn gemakkie naar miami vanwaar we weer naar huis vliegen

zoals je ziet ben ik er nog helemaal over uit waar we moeten verblijven aan de kusten. Ik hou van strand maar niet de hele dag moet ook wel wat te doen zijn.
Ik hoop van jullie wat feedback te krijgen over mijn reis .
alvast bedankt voor jullie genomen moeite
Groetes Deutjuh

Teleton
02-02-11, 08:47
Eerst even een flauw grapje naar aanleiding van een van de leukste verschijvingen tot nu toe: Gaan jullie ook nog naar Beauty and the beach als je in Orlando bent?

Voor wat betreft het schema: je geeft aan dat je nog wat vragen over de oost- en de westkust hebt. Nu zie ik dat je eerst naar Miami gaat aan de Oostkust. Tussen Key West en Orlando staat ook weer de Oostkust gepland. Betekent dat dat jullie de Westkust links laten liggen?

Hoe dan ook, we zijn hier niet voor een gat te vangen! Er zijn topics over Miami, Ft Lauderdale, Daytona, Merrit Island, St Augustine maar ook over Naples, St Peterburg en de Tampa area. Hierin vind je veel informatie. Ook kan het helpen als je wat meer over jullie belangstelling vertelt. Voor kunstliefhebbers is het SAlvador Dali museum mischien een leuke suggestie, voor kitschliefhebbers het Ringling Museum. Maar misschien gaan jullie wel liever zwemmen met zeehonden. Het aanbod is te groot want Florida is too much...

Hoe dan ook, jullie hebben een fantastische trip in het verschiet, in een rustige tijd met statistisch gezien een flinke kans op stralend weer met zeven zonnen. Wat wil een mens nog meer?

deutjuh
02-02-11, 10:08
Hoi Teleton,

Bedankt voor je reactie.

ik zie dat ik een behoorlijke tikfout maak ( het was al laat), ik ga uiteraard vanaf de keys langs de westkust van 11 tm 16 mei, ik kan alleen geen keuze maken tussen Naples, Fort meyers, Sarasota , clearwater en sint Petersburg in 5 dagen en om het allemaal binnen de 5 dagen te doen lijkt me teveel , het moet wel vakantie blijven. We zijn een jong stel , ik hou wel van geschiedenis maar ik zie mezelf niet met 30 graden door een museum lopen en wat betreft pretparken ja , daar lijkt mij Orlando voor toch? Dus misschien dat je hier nog wat mee kan om mij te adviseren. De natuur, en de gezelligheid staan bij mij hoog in het vaandel.

Ebelix
02-02-11, 11:22
De musea zijn altijd lekker koel.

Teleton
02-02-11, 11:42
en om het allemaal binnen de 5 dagen te doen lijkt me teveel , het moet wel vakantie blijven.

Zo is dat. Veel mensen twijfelen tussen deze plaatsen ik denk dat het een van meest voorkomende vragen is op dit forum. Er is voor alle locaties wat te zeggen. En om het nog ingewikkelder te maken; vergeet Cape Coral niet waar veel villa's al dan niet inclusief een boot te huur zijn voor een supernietnormaal luxe verblijf. De badplaatsen aan de westkust zijn stuk voor stuk relaxed, het hotelaanbod is zeer divers van superdeluxe tot heel eenvoudig. Take your pick!

Zoveel hoofden, zoveel zinnen maar als ik zelf vijf dagen voor de kust had tijdens een rondreis, koos ik voor twee dagen Naples/Marco Island, een nachtje Cape Coral en dan nog twee in de Tampa Bay area/Clearwater.

Waarom? Naples heeft een relaxte zuidelijke, luxe sfeer,vinden wij. Cape Coral uit nieuwsgierigheid omdat ik er veel positieve berichten over lees en we er nog nooit zijn geweest. Tampa Bay area omdat je daar alweer in het hartje van de toeristenindustrie zit, met alle mogelijkheden van dien. We zijn ook wel eens een dagje in Sarasota en Ft Meyers geweest, was eigenlijk ook niks mis mee, hoor je ook nooit vervelende berichten over.....;).

Het zijn lastige, maar leuke keuzes. Ik zou veel reisverslagen proberen te lezen en de topics over de verschillende plaatsen nog eens napluizen. Daarna is het God zegene de greep en geniet je van de keuze die je hebt gemaakt. Het kan niet kapot en de plaatsen die er nu bij inschieten, komen vast een volgende trip aan bod.

kimm82
14-02-11, 17:59
Hoi Deutjuh,

wat toevallig, wij gaan dit jaar ook van 6 t/m 25 mei naar Florida (ook landen en vertrek Miami). Ik zou ook kiezen voor 2 dagen Naples (van daaruit zou je Captiva/ Sanibel kunnen bezoeken) en 3 dagen ergens in de Tampa Bay area. Je kan dan onderweg door Sarasota rijden of pauzeren om daar toch iets van te zien. En als je Sarasota erg leuk vond kan je natuurlijk altijd nog eens terug rijden (vanuit St. Petersburg 3 kwartier). Ik lees ook veel positieve berichten over St. Pete Beach, misschien is dat een optie?
Wij kunnen ook niet kiezen waar te verblijven in de Tampa Bay area (zijn daar alleen nog in Clearwater geweest), dus we doen dat lekker op de bonnefooi (gaat prima, al eerder in Florida en Californie ook gedaan). We boeken alleen de eerste nacht in Miami en het hotel in Orlando.
Als je op de terugweg naar Miami nog een stop/overnachting wil inlassen kan ik je Vero Beach aanraden, erg leuk en gezellig plaatsje.

Have fun!!!!