PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jan & Wilma: Orlando-Orlando 1 t/m 22 maart 2011



Jan & Wilma
01-02-11, 22:33
01-03: vliegen Amsterdam-Orlando
02-03: Orlando-Homestead. reisdag
03-03: Everglades. Flamingo vv. diverse trails Pine Island en Flamingo
04-03: Everglades. Tamiami Road naar Everglades City
Fietsen Shark Valley
05-03: Everglades City-LeHigh Acres.
Corkscrew Swamp
Sanibel Island
06-03:LeHigh Acres-New Port Richey
Myakka River State Park
Tarpon Springs
07-03:New Port Richey-Cedar Key
Homosassa Springs Wildlife State Park
08-03:Cedar Key
09-03:Cedar Key-Crawfordville
10-03:Crawfordville. Apalachicola National Forest.
11-03:Crawfordville. plantageroute + bezoek plantage
12-03:Crawfordville-Orlando. reisdag
13t/m21-03: Orlando. Disneypark
SeaWorld
Cape Canaveral
St Augustine
22-03: vliegreis Orlando-Amsterdam.

Dit is in het kort onze route. Heeft er iemand tips of aanvullingen?
Wij zijn natuurliefhebbers en wandelaars. Dit is onze 1e keer Florida.
Wij zijn al in het NoordWesten,ZuidWesten en Canada geweest.
Alvast bedankt, Wilma.

carmen1988
01-02-11, 22:43
Ziet er goed uit jullie schema. Wij zijn vorig jaar september naar Homosassa Springs Wildlife State Park geweest. Echt een gewelidig mooi park. Daar gaan jullie vast van genieten!

Have fun!

corrus
01-02-11, 22:47
Welkom Wilma en Jan,

Waarom stellen jullie je gelijk niet even voor... :D

Ta2 Gerrit
02-02-11, 00:29
Waarom ?? Ik ken ze al :lol: :lol: :lol: Oké, van een AAnder forum :mrgreen:

Ebelix
02-02-11, 12:28
Een erg mooie route. Vergeet niet om een stop te brengen aan het plaatsjes Apalachicola, Mexican Beach en Ocala. Dit ligt allemaal in de buurt van jullie route.

Alvast veel plezier.

Jan & Wilma
02-02-11, 23:36
Inmiddels hebben we bijna alle hotels vastgelegd en ook de auto is gehuurd; een SUV via USA reizen.
heeft er iemand tips voor Cedar Key en Apalachicola National Forest (mooie trails) en weet iemand een mooie plantage om te bezoeken?
Ook andere tips zijn meer dan welkom.
Groeten Wilma.

Jan & Wilma
04-02-11, 22:47
Hoop toch dat iemand ons kan helpen met tips.
Op dit forum moeten toch de kenners zitten.

Jan & Wilma
05-02-11, 21:45
Is er niemand die ons hiermee kan helpen?

Ta2 Gerrit
05-02-11, 23:34
Het begint er op te lijken dat jullie echt naar onontgonnen Floridagebied gaan :-)

Jan & Wilma
06-02-11, 00:05
Ik denk het ook maar ik kan me toch niet voorstellen dat wij de enigen zijn die zo'n soort route maken.
Is het echt zo dat de gemiddelde Floridaganger niet verder komt dan Orlando met z'n pretparken, Miami en de Keys?
Ik blijf hopen op antwoorden.
Wilma.

Ta2 Gerrit
06-02-11, 00:20
Ik had, n.a.v. jullie reisschema (op AA) wel even in Cedar Key willen gaan kijken, maar we trekken nu al een paar dagen zuidwaarts (Everglades > Hollywood), en dan blijft er weinig tijd over de eerste week. Dus jullie zijn er wss eerder dan ons, als we nog gaan :-)

Op de zoektocht via Google zag het er i.i.g. erg leuk uit, dus we houden het in gedachten.

Jan & Wilma
06-02-11, 01:34
We gaan een weblog bijhouden dus je kunt meebeleven hoe het in Cedar Keys is. Het lijkt ons een lekker rustig plekje en daar houden we van.
Misschien brengen we Floridagangers op ideeën met onze route.
Groet, wilma.

Ebelix
06-02-11, 13:49
Niet veel Floridagangers gaan de kant op van het Apalachicola forest. Wij zijn 2 keer een week op St. George Island geweest. Dit is voor de kust van Apalachicola en East Point. 2 keer kwamen we uit de richting van New Orleans. Na Destin ga je het bos in en het is dan erg rustig met af en toe een klein plaatsje. Vanaf St George Island zijn we door het bos naar Atlanta gereden. De omgeving is erg mooi maar we hebben nooit op trials gelet. Deze zijn er ongetwijfeld wel. Wellicht een keer zoeken op Google?

Succes

mara25
14-02-11, 11:34
Wij zijn ook een route aan het samenstellen en willen net als jullie ook bovenin Flordida een kijkje gaan nemen. Maar het was mij ook al opgevallen dat bijna niemand dat doet! Vind ik ook niet zo erg hoor... vind het wel leuk om op wat minder toeristische plekken te komen.

SenT
14-02-11, 16:28
Mochten jullie blijven overnachten in Flamingo: opgelet: er is nog enkel een campground. Het hotel werd enkele jaren geleden verwoest door de orkanen Katarina en Wilma, maar het staat wel nog in reisgidsen vermeld (oa de Capitool van 2009!)

Jan & Wilma
18-02-11, 23:09
SenT, we gaan niet overnachten in Flamingo maar bedankt voor de tip.

Mara, wat leuk dat jullie ook naar het noorden van Florida gaan. Wanneer gaan jullie?
Wij gaan al over 10 dagen.
Onze route staat op ons weblog en jullie kunnen ons volgen tijdens onze belevenissen.
Ons weblog is:http://www.janwilmausa2011.blogspot.com.
We hopen dat deze vakantie net zo geweldig wordt als onze 3 vorige USA vakanties.
We hebben er onwijs veel zin in.
Wilma.

mara25
18-02-11, 23:30
Wij gaan pas over 3 maanden, dus aan ons heb je niets helaas. Maar ik zal zeker jullie blog gaan volgen!

Fijne vakantie alvast!:D

Marco Stern
24-06-11, 05:33
Niet veel Floridagangers gaan de kant op van het Apalachicola forest. Wij zijn 2 keer een week op St. George Island geweest.

Ik zit as-we-speak in Apalachicola en morgen ga ik St. George Island bezoeken en door naar Panama City. Het is hier erg mooi en nog lekker authentiek. Meer op mijn blog...