PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema JelleVR: Miami-Miami 28/05-09/06 2011



JelleVR
31-01-11, 11:55
Hey iedereen,

Vorig jaar trok ik met 3 vrienden voor 2 weken naar de WestCoast waar we een schitterende vakantie beleefden. Aangezien het Amerikavirus ook mij te pakken heeft gekregen, trek ik dit jaar samen met mijn vriendin voor 2 weken naar Florida. Onze vluchten liggen reeds vast, alleen aan onze route moeten we misschien nog een beetje sleutelen. Opmerkingen en tips zijn dan ook meer dan welkom! :)

Za 28/05 Brussel - Miami - Fort Pierce (130 miles)

Zo 29/05 Fort Pierce – Kennedy Space - Orlando (180 miles)
-> Merrit Island - Black Point Wildlife Drive
-> Kennedy Space Center
-> Orlando

Ma 30/05 Orlando
-> Sea World

Di 31/05 Orlando
-> Walt Disney World

Wo 01/06 Orlando - Homosassa Springs (90miles)
-> Universal Island Of Adventures of Disney Animal Kingdom
-> Homosasso Springs/Crystal River

Do 02/06 Homosassa Springs - St. Petersburg (100miles)
-> Homosasso Wildlife State Park
-> Zwemmen met de manatees
-> St Petersburg City

Vr 03/06 St. Petersburg - Fort Meyers (120miles)
-> St Petersburg City
-> Fort Meyers City

Za 04/06 Fort Meyers - Naples – Homestead (150miles)
-> Tamiami Trail
-> Shark Valley

Zo 05/06 Homestead – Everglades - Key Largo (100miles)
-> Everglades
-> Key Largo

Ma 06/06 Key Largo – Key West (100miles)
-> Snorkelen/duiken

Di 07/06 Key West – Miami (160miles)
-> Miami City/beach

Wo 08/06 Miami
-> Miami City/beach

Do 09/06 Miami – Brussel

Voor de meeste locaties hebben we al een geschikt hotel in gedachten, enkel voor Homosassa/Crystal River, Homestead & de Keys zijn we nog op zoek naar iets leuk/betaalbaar.

Teleton
31-01-11, 17:56
Onze vluchten liggen reeds vast, alleen aan onze route moeten we misschien nog een beetje sleutelen. Opmerkingen en tips zijn dan ook meer dan welkom! :)


Hey Jelle, welkom op het forum voor de verwende Floridaliefhebber, ook voor firsttimers! Voor een rondreis van twee weken is het meestal gunstiger om niet van dezelfde aanvlieghaven te vertrekken. Je wint wat tijd door bijvoorbeeld op Miami aan te komen en vanaf Orlando of Tampa te vertrekken. Maar de vluchten zijn gepland, niets meer aan te doen, dus, dan maar wat opmerkingen over wat mij opviel:

Je ziet soms dat de mogelijheden op één dag behoorlijk worden overschat door mensen die voor het eerst naar Florida gaan. Ik vroeg mij bijvoorbeeld af hoe laat jullie landen in Miami; hebben jullie misschien de directe vlucht met de KLM? Die komt waarschijnlijk wel vroeg in de middag aan. Met een overstap kom je meestal pas in de avond aan en om dan nog naar Fort Pierce te tuffen is best een hele opgave.

Ook de tweede dag lijkt nogal vol. Het lijkt er op dat jullie 'even' naar Kennedy Space Center gaan en en passant nog 'even' de Black Point Wild Drive doen. KSC doe je eigenlijk niet in een half dagje, zeker niet als je er voor het eerst komt.

Walt Disney World op één dag lijkt ook wat te veel van het goede. Ik neem aan dat jullie een keuze maken uit één van de vier themaparken en alle andere onderdelen van WDW maar voor een volgende keer willen bewaren?

Hou er rekening mee dat de themaparken nauwelijks in één dag te 'doen' zijn. Voor Universal Island of Adventure zou je in ieder geval Expresstickets moeten hebben om de ergste wachttijden te voorkomen.

De combinatie van themaparken is nu zo, dat je voor alle tickets de hoofdprijs betaalt. Met een andere keuze kom je in ieder geval voordeliger uit. Hierover kom je in de betreffende topics vast meer aan de weet.

En keuzes zal je zeker nog moeten maken, ben ik bang want Florida is too much! Vier dagen themaparken achter elkaar in juni, als de temperatuur en de luchtvochtigheid de gemiddelde europeaan slopen, gaan wellicht je niet in de koude kleren zitten.

Pas op dat je niet teveel hooi op de vork neemt. Plan rust en ruimte in om eventuele tegenvallers op te vangen. Ga er niet van uit dat de omstandigheden altijd ideaal zullen zijn, door tropische stormen kan je soms niet 'even' de kilometers maken die je had gedacht. Vooral in de middag kan het er behoorlijk spoken en dan zijn die 90 miles naar Homosassa na een dag in een park best een opgave. Maar misschien hebben jullie wel een ijzeren gestel en staan er zeven zonnen. Hoe dan ook, een Floridareis is altijd de moeite waard, dus veel plezier met de voorbereidingen....;).

hrjhaan
31-01-11, 19:35
Één nachtje Key West is ook best wel weinig. Het is een lange weg ernaar toe en veel te zien onderweg als je de tijd neemt om te stoppen. Het lijken niet zoveel kilometers, maar je hebt maar één rijbaan zonder al te veel inhaalmogelijkheden. Wij hebben vorig jaar 2 nachten Key West gedaan en dat was eigenlijk al te weinig.

Wij nemen ook eerst één overnachting in Miami voordat we verder reizen. Je hebt een lange reis achter de rug en je moet ook nog wennen aan het tijdsverschil. Als je een overnachting in Miami Beach neemt kun je meteen Lincoln Road en Ocean Drive meepikken en de volgende dag uitgerust verder reizen.

JelleVR
01-02-11, 10:24
Bedankt voor de info!

We vliegen vanuit Brussel via Frankfurt en landen om 14u in Miami.
Aangezien we daar op het einde nog terugkomen willen we al een eindje langs de kust rijden om de dag er na snel bij Cape Canaveral te zijn.
Achteraf gezien was vliegen op Orlando mss iets beter geweest, maar deze vluchten kwamen goedkoper uit en we kunnen er nu toch niks meer aan veranderen.

Over de Black Point Wild Drive had ik ergens iets gelezen en leek me wel nog interessant. Natuurlijk gaat Cape Canaveral voor en doen we BPWD alleen als we merken dat we er nog tijd voor hebben.

Ivm de pretparken heb ik al is gekeken naar de prijzen voor combitickets. Voor 2dagen Disney betaal je dan uiteindelijk ook nog $81 per dag.
Dan maakt het mij niet zoveel uit om enkele dollars meer te geven om 3 verschillende parken te doen. We zouden dan in Disney enkel Magic Kingdom bezoeken.
Vorig jaar zijn we in dezelfde periode naar de pretparken in LA geweest, waar het doen nog enorm rustig was. Is dit in Orlando dan helemaal anders?

Verder maak ik mij weinig zorgen over het aantal kilometers en dergelijke. We hebben vorig jaar ook enorm veel in 2 weken gepropt en zijn bijvoorbeeld in 1 keer van SF naar LA gereden wat ook iedereen afraadde.
Ik geniet er van om rond te cruisen en op te gaan in de omgeving dus enkele uren in de wagen zitten is geen helse tocht voor mij :) De laatste 4 dagen in de Keys & Miami lijken mij voldoende om nog even te ontspannen.

Sowieso hebben we overal wel enkele nachten/dagen te weinig (Tampa, Daytona, St Augustine, ...) zoals het altijd wel het geval is. We willen op 2 weken zoveel mogelijk opsnuiven van Florida en dan moet je jammer genoeg keuzes maken.
Ons eerste plan was om Daytona/St. Augustine er nog bij te nemen, maar dat hebben we uiteindelijk laten vallen om Homosassa te kunnen doen.
Het enige dat we misschien nog kunnen schrappen is 1 dag pretpark in Orlando om iets meer tijd te hebben voor de rest...

JelleVR
01-02-11, 13:30
Ik was hiernet aan het bekijken of we tussen Orlando & Homosassa nergens kunnen overnachten. Iemand enig idee of Wildwood daarvoor een goed alternatief is?
Sleep Inn & Suites Wildwood krijgt op booking.com positieve commentaren en vandaar is het de dag nadien nog een uurtje rijden naar Homosassa.

Is onze route voor de Everglades ook de meest ideale? Kunnen we vanuit Fort Myers niet beter naar Everglades City rijden en van daar dan de dag nadien doorrijden naar Key Largo? De tussenstop in Homestead lijkt mij zo nutteloos als we op 05/06 ook nog wat van de Everglades willen meepikken.

SenT
02-02-11, 10:36
Wat is je bedoeling met de manatees? Gewoon ernaar kijken of er wel degelijk mee zwemmen?

Als ik me niet vergis, ben je voor het zwemmen met manatees het best uit met Crystal River. je kan niet met hen zwemmen in Homosassa. je kan ze er wel onder water bekijken.
Anderzijds, juni is wel niet de ideale periode om met manatees te zwemmen: ze komen immers in grote getallen naar de warmwaterbronnen in de winter. Al heb je natuurlijk wel kans om een achterblijver te treffen.

JelleVR
02-02-11, 10:55
We zouden er inderdaad mee willen zwemmen, maar had ook al gelezen dat in juni de meeste Manatees alweer verdwenen zijn. Misschien kunnen we dit dan toch maar schrappen en die dag gebruiken om de regio St Petersburg/Tampa/Clearwater te verkennen...

JelleVR
02-02-11, 14:48
We hebben onze route wat aangepast, lijkt ons iets comfortabeler en haalbaarder :) Opmerkingen zijn altijd welkom!

28/05 BRUSSEL - MIAMI - FORT PIERCE

29/05 FORT PIERCE - ORLANDO
-> Cape Canaveral

30/05 ORLANDO
-> Sea World

31/05 ORLANDO
-> Universal Island Of Adventures

01/06 ORLAND0 - TAMPA
-> Universal Studio's

02/06 TAMPA - ST PETERSBURG
-> St Petersburg City
-> Tampa City
-> Clearwater

03/06 ST PETERSBURG - CAPE CORAL
-> Fort Meyers
-> Cape Coral

04/06 CAPE CORAL - EVERGLADES CITY
-> Naples
-> Everglades
-> Tamiami Trail

05/06 EVERGLADES CITY - KEY LARGO
-> Everglades
-> Tamiami Trail
-> Key Largo

06/06 KEY LARGO - KEY WEST
-> Key West
-> Snorkelen

07/06 KEY WEST - MIAMI
-> Miami City/beach

08/06 MIAMI
-> Miami City/beach

09/06 MIAMI - BRUSSEL
-> Miami City/beach
-> Miami - Brussel

JelleVR
04-02-11, 14:11
Nog een kleine aanpassing gedaan. We schrappen Universal Studio's en gaan naar Busch Gardens in de plaats. Lijkt onderstaande planning jullie haalbaar? We maaien er inderdaad veel door, maar het mag wel een beetje rock&roll zijn en ik denk dat we aan de Keys & in Miami wel nog wat tijd hebben om wat te relaxen.

28/05 BRUSSEL - MIAMI - FORT PIERCE

29/05 FORT PIERCE - ORLANDO
-> Cape Canaveral

30/05 ORLANDO
-> Sea World

31/05 ORLANDO
-> Universal Island Of Adventures

01/06 ORLAND0 - TAMPA
-> St Petersburg City
-> Tampa City

02/06 TAMPA - ST PETERSBURG
-> Busch Gardens

03/06 ST PETERSBURG - CAPE CORAL
-> Fort Meyers
-> Cape Coral

04/06 CAPE CORAL - EVERGLADES CITY
-> Naples
-> Everglades
-> Tamiami Trail

05/06 EVERGLADES CITY - KEY LARGO
-> Everglades
-> Tamiami Trail
-> Key Largo

06/06 KEY LARGO - KEY WEST
-> Key West
-> Snorkelen

07/06 KEY WEST - MIAMI
-> Miami City/beach

08/06 MIAMI
-> Miami City/beach

09/06 MIAMI - BRUSSEL
-> Miami City/beach
-> Miami - Brussel

JelleVR
24-02-11, 14:44
Finale route is eindelijk klaar. Het aftellen kan beginnen :)

28/05 BRUSSEL – MIAMI – FORT PIERCE
06:55 Brussel – Frankfurt 07:55
09:35 Frankfurt – Miami 13:35

29/05 FORT PIERCE – ORLANDO
Kennedy Space Center

30/05 ORLANDO
Seaworld

31/05 ORLANDO
Aquatica
Orlando Malls

01/06 ORLANDO - TAMPA
Gatorland
Tampa City

02/06 TAMPA
Busch Gardens

03/06 TAMPA - CAPE CORAL
Sarasota, Fort Meyers, Sanibel Island, …

04/06 CAPE CORAL - FLORIDA CITY
Naples, Everglades, Tamiami Trail, Shark Valley, …

05/06 FLORIDA CITY - KEY WEST
Everglades, Key’s, …

06/06 KEY WEST - MIAMI
Key's

07/06 MIAMI
Miami City/Beach

08/06 MIAMI
Miami City/Beach

09/06 MIAMI - BRUSSEL
16:10 Miami - Frankfurt 07:20 (10/06)
09:35 Frankfurt – Brussel 10:30 (10/06)

JelleVR
13-06-11, 14:22
Normaal gezien kon ik hier nu een fijn verslag neerschrijven over onze trip, maar jammer genoeg zijn we niet in Florida geraakt... Een week voor ons vertrek heb ik tijdens de opbouw van een event voor het werk een verrekking opgelopen aan mijn enkelbanden en mijn enkel gekneusd. Het gevolg laat zich dan ook raden, 3 weken gips en een annulatie van onze reis. Gelukkig hadden we een annulatieverzekering en zijn we niet veel kwijt.

Waarschijnlijk gaan we onze trip toch nog maken in september. Ik hou jullie op de hoogte :)

Teleton
13-06-11, 16:41
Wat een pech! Maar sinds het enkel om een redelijk onschuldig mankementje gaat en de verzekering de schade dekt, loopt het gelukkig met een sisser af. September is een heerlijke maand om naar Florida te gaan dus ik zou maar snel op zoek naar tickets gaan.......Beterschap!

JelleVR
14-06-11, 14:52
Ik hoorde net een kennis die in een reisbureau werkt en me enorm afraadde om naar Florida te trekken in september vanwege het orkaanseizoen. Volgens haar worden de Keys & dergelijke voor het minste afgesloten.

Nu weet ik echt niet meer wat we moeten doen... Toch naar Florida gaan of eventueel een 10 tal dagen naar NY, Washington & Philly...

Teleton
14-06-11, 15:50
Ik hoorde net een kennis die in een reisbureau werkt ...
Bende toch belatafeld....Als je zo redeneert, kan je tussen 1 juni en 1 december niet naar Florida. Normaal gesproken zou je er nu zitten, toch? Had je precies net zoveel kans op een hurricane gehad.........[-o<

Ja, in een groot deel van het jaar heb je kans op tropische stormen, stortbuien met onweer en wat je al niet meer aan rampspoed kunt verzinnen tot en met een hurricane met evacuatie. En de laaggelegen Keys met een zeer beperkte infrastructuur worden eerder gevacueerd dan Orlando, logisch toch? Juist in dit gebied neemt men geen risico want met één autoweg zit je natuurlijk in de val als het misloopt.

Waar een hurricane precies aan land gaat, is volstrekt onvoorspelbaar. Dat íe komt als 't ie zich eenmaal heeft ontwikkeld, staat als een paal boven water. En liggen de Keys op z'n route dan wordt er in het ergste geval geevacueerd zoals bijvoorbeeld in 2008. Maar 't kan ook anders: Bericht uit 2004:
In the past four weeks mainland Florida has been battered by Hurricane Charley and Hurricane Frances, which together resulted in about ten billion dollars worth of damage, although the Florida Keys escaped both storms largely unscathed.

JelleVR
15-06-11, 16:05
Nieuwe route zal waarschijnlijk dit worden.
Duimen dat onze reis dan geen 2e keer geannuleerd wordt door een orkaan J

21/09 Brussel - NY
22/09 NY
23/09 NY
24/09 NY
25/09 NY – Tampa (16u15 / Tampa Barricadeers-Atlanta Falcons)
26/09 Tampa – Orlando (Busch Gardens)
27/09 Orlando (Aquatica)
28/09 Orlando (Sea World)
29/09 Orlando (Cape Canaveral)
30/09 Orlando (St Augustine & Daytona)
01/10 Orlando - Homestead
02/10 Homestead - Key Largo (Everglades)
03/10 Key Largo - Key West
04/10 Key West - Miami
05/10 Miami
06/10 Miami
07/10 Miami - Brussel

Teleton
15-06-11, 18:24
Duimen dat onze reis dan geen 2e keer geannuleerd wordt door een orkaan J
Een vroege sneeuwstorm kan New York ook nog platleggen........:wink:.

Het wordt vast een fijne reis september. Plu mee, poncho mee en een elastiekje over je hoed, dan kan er niks gebeuren!

ferret
17-06-11, 21:53
September heeft onze voorkeur. Wij zijn er al een aantal keren geweest en hebben 1x een orkaan meegemaakt. Dat was bij aankomst in Miami. Wij zijn daardoor de volgende dag doorgereden naar Orlando. Daar was het mooi weer. Mensen bij ons in het vliegtuig die een cruise zouden maken hadden wel pech. Die ging niet door. Afgelopen september hebben we onze poncho niet eens gebruikt. Geen druppel regen in 4 weken.

JelleVR
20-06-11, 14:44
Ik maak me er weinig zorgen in :) Ik leg voorlopig nog geen hotels vast in Florida zodat we onze route ter plaatse nog kunnen aanpassen aan slecht weer.

Wij tellen in ieder geval (opnieuw) af naar ons vertrek :)