PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema ConQuestador: New York + Florida juni 2011



ConQuestador
25-01-11, 18:20
Hallo iederen,

Mijn vriendin en ik hebben het idee gekregen dit jaar New York en Florida te bezoeken. Om de hitte een beetje (een beetje dus :P) voor te zijn gaan we begin Juni (zou nog eerder kunnen, maar dan vind ik het geen zomervakantie meer :P )

We zijn al druk bezig vanalles uit te zoeken, mede dankzij dit forum heb ik al heel veel uit kunnen zoeken en weet ik al ongeveer welke vlucht we gaan boeken en waar we het beste onze auto kunnen huren. Tot nu toe zijn we op het volgende globale schema gekomen:

Dag 1 (zondag 29 mei)
· Vlucht Amsterdam --> New York
· Aankomst in New York
· 5 nachten NY

Dag 2 (maandag 30 mei)
· fietsen in NY, schijnt hip te zijn....
· broadway

Dag 3 (dinsdag 31 mei)
· speciale gebouwen bezoeken en bekijken

Dag 4 (woensdag 1 juni)
· central park

Dag 5 (donderdag 2 juni)
· Cruise / Vrijheidsbeeld

Dag 6 (vrijdag 3 juni)
· Vlucht New York -> Orlando
· 15 dagen auto
· 9 nachten Orlando

Dag 7 (zaterdag 4 juni)
· Disney: Magic Kingdom

Dag 8 (maandag 5 juni)
· Disney: Hollywood studios

Dag 9 (dinsdag 6 juni)
· Shoppen
· Disney Typhoon Lagoon

Dag 10 (woensdag 7 juni)
· Universal studios

Dag 11 (donderdag 8 juni)
· Sea World

Dag 12 (vrijdag 9 juni)
· Cape Canaveral
o Kennedy Space Center

Dag 13 (zaterdag 10 juni)
· Crystal River e.o.

Dag 14 (zondag 11 juni)
· ??? Suggesties???

Dag 15 (maandag 12 juni)
· Autorit Orlando --> Key West
· 2 nachten Key West

Dag 16 (dinsdag 13 juni)
· Key West/Key Largo

Dag 17 (woensdag 14 juni)
· Autorit Key West --> Miami
· ????
· 3 nachten Miami

Dag 18 (donderdag 15 juni)
· Miami beach

Dag 19 (vrijdag 16 juni)
· Everglades

Dag 20 (zaterdag 17 juni)
· Auto inleveren
· Vlucht Miami --> Amsterdam

Dag 21 (zondag 18 juni)
· Aankomst Amsterdam


Dit is slechts een globaal schema, de kans is heel groot dat we de volgorde nog wat gaan omgooien, maar aan de hand hiervan kunnen we tenminste goed inschatten hoe lang we overal willen zitten. Natuurlijk post ik hier niet alleen om jullie lekker te maken, ik wil ook graag advies van de ervaringsdeskundigen:
1. Is de volgorde Orlando-Miami handig, of is het handiger om dit om te draaien? (Wellicht dat 1 van de 2 een betere aansluiting heeft met Amsterdam qua vliegen, of wellicht dat 1 van de 2 veel inspannender is waardoor je die juist als 1e wilt doen)
2. Iemand een goede suggestie voor dag 14?
3. De autorit van dag 17 is niet dagvullend. Zijn er nog mustsees op die route, of wellicht andere dingen die heel mooi aansluiten bij deze rit?
4. Wat voor suggestie dan ook, wij zijn nog echt aan het oriënteren dus alles is mogelijk :)

2theUSA
25-01-11, 18:56
Een leuke suggestie voor dag 14 is Kelly Park in Apopka, een leuke onderbreking na al het Disney en co. Ga er wel op tijd heen. De tube huur je buiten het park, echt een leuke ervaring.

Ik zou op weg terug van de Keys naar Miami de Everglades bezoeken, daar rijdt je min of meer langs. Eenmaal in Miami zou ik liever daar in de omgeving blijven. Dan heb je dag 17 ook beter gevuld. Kijk eventueel een op ons weblog (http://www.medemaatjes.blogspot.com), wij hebben terug van de Keys op Big pine key, de keys deers gezocht en gevonden, zijn gestopt bij het Bahia Honda state park en natuurlijk mag je een lunch oid bij Morada Bay beach cafe op Isla Morada niet vergeten.

Succes en groetjes Christa

ConQuestador
26-01-11, 18:02
Oeps, ik heb een foutje gemaakt, van 4 naar 5 juni spring ik van zaterdag naar maandag. Dit betekend dus dat ik me 1 dag verteld heb en er dus een extra dag te besteden valt.

Iemand tips voor deze extra dag?

@Christa: Bedankt, op de terugrit van de keys meteen naar de Everglades had ik zelf nooit aan gedacht, maar nu je het zo stelt is dat wel een goed idee! Wellicht onze "extra" verkregen dag ook maar op de keys besteden (aangezien we anders maar 1 dag effectief op de keys hebben)