PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Lion: Florida 26/12 - 6/1



Lion
24-01-11, 23:39
Wij gaan (misschien) in b.g. periode voor de eerste keer naar Florida
(2volw. 1kind 18j - 1 kind 15j) en wij hebben volgend reisschema bedacht. Nu willen wij dit eens voorleggen aan de doorgewinterde "Florida-gangers" of dit een beetje logisch is.

26/12 Amsterdam-Miami
27/12 Miami (Beach)
rondvaart, ronddwalen..... strand
28/12 Miami-Key West
onderweg: met dolfijnen zwemmen
29/12 Key-West
30/12 Key West-Naples of Ft. Myers
onderweg: Everglades, Airboattour, ....
31/12 Naples of Ft. Myers
als het weer het toelaat: strand, beetje shoppen etc
1/1 Naples/Ft. Myers-Orlando
2/1 t/m 4.1 Orlando
Universal, Sea World, Aquatica, shoppen
5.1 Orlando-Amsterdam

V.w.b. de twijfel tussen Naples of Ft. Myers: De reis vanaf Key West inkl. bezoek Everglades is m.i. al vrij lang. Dus ik weet niet of het beter is in Naples te stoppen of door te rijden naar Ft. Myers. Ben benieuwd naar jullie mening/tips welke plaats gezelliger is. Dus of het de moeite waard is om op die dag het stuk naar Ft. Myers door te rijden.

Verder hoop ik op reacties en eventuele (betere) tips.
En als jullie nog goede tips hebben voor de overnachtingen dan lezen we dat ook graag. (In Orlando willen we graag voor 4 nachten een appartement)

Vike32
25-01-11, 09:17
Hallo Lion,

Welkom op dit forum, je zult er heel veel nuttige informatie vinden.

Je reisschema lijkt me prima te doen, de reis op 30/12 is inderdaad redelijk lang maar zeker te doen, ik heb dezelfde tocht al enige keren in omgekeerde richting (Ft. Myers Beach-Key West) gedaan, soms ook met een stop in de Everglades voor een Airboatride.

Naples of Ft. Myers... hmm, lastig. Persoonlijk kies ik voor Ft. Myers Beach maar ook Naples is zeker de moeite waard. Smaken verschillen dus ik zou op dit forum en andere plaatsen op het Internet veel informatie over beide plaatsen zoeken. Voorbereiding is tenslotte ook één van de leuke dingen van zo'n reis.

Succes ermee!

Teleton
25-01-11, 10:02
.
En als jullie nog goede tips hebben voor de overnachtingen dan lezen we dat ook graag. (In Orlando willen we graag voor 4 nachten een appartement)

Vooraf boeken in deze periode; je zult vast niet de enige zijn.....\\:D/.

Voor 4 nachten een appartement huren kan, hou er wel rekening mee dat er bij een verblijf van minder dan 7 nachten, in de regel schoonmaakkosten betaald moeten worden.

2theUSA
25-01-11, 18:10
hallo Lion,

De keuze ft. Myers Beach of Napels hangt ook af van het type verblijf wat je zoekt. Wij hadden vorig jaar in ft. myers beach een huis op het strand, 1e rij, met een stuk prive strand voor de deur. (dagelijks zagen wij de dolfijnen voorbij komen). Volgens mij is dat in napels wat moeilijker, meer grotere of duurdere accomodaties.

succes, kijk anders op ons weblog van 2010 om te zien wat een leuk huis wij hadden.
groetjes Christa

Lion
25-01-11, 23:32
hallo Lion,

De keuze ft. Myers Beach of Napels hangt ook af van het type verblijf wat je zoekt.

Nu blijven we in Naples of Ft. Myers maar 2 nachten waarvan de eerste dag - denk ik - een latertje gaat worden als we naar Ft. Myers doorrijden. Dus de accomodatie daar zal niet zo uitgebreid hoeven te zijn, alhoewel een zwembadje wel prettig is, mocht het op het strand niet lekker zijn. Het gaat ons in de eerste instantie meer om de gezelligheid van de plaats zelf.

Maar in ieder geval tot zo ver bedankt voor de tips. Meer tips v.w.b route en overnachtingen etc. zijn natuurlijk van harte welkom.

Vike32
26-01-11, 09:20
Als je naar Ft. Meyers Beach gaat is het Best Western Beach Resort (http://www.bwbeachresort.com/)een aanrader. Niet te groot, zwembad, goede kamers, direct aan het strand, je ziet vanaf je balkon de dolfijnen voorbij zwemmen. Op loopafstand van restaurantjes, de pier en winkeltjes.

http://www.bwbeachresort.com/PhotoGallery/Hotel-Images/Main/11.jpg