PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Martha



Martha
20-01-11, 00:07
Hallo, wij zijn 60 plussers en wij hebben plannen om naar Florida te gaan. Mijn man is slecht ter been, hoe rolstoelvriendelijk zijn de toeristische attracties en waar moeten we echt niet aan beginnen? Tips zijn welkom!

Elisa
20-01-11, 00:55
Hallo Martha,

Allereerst natuurlijk welkom op het forum!
Wat voor toeristische attracties hadden jullie een beetje in gedachten? Natuurgebieden, stranden, wat attractieparken?

Ik denk dat het over het algemeen wel aardig rolstoelvriendelijk is in Florida (staat nogal hoog in het vaandel daar, gelukkig), wij hebben best wat mensen in een rolstoel gezien toen wij er waren.
Ik denk dat zowieso Seaworld en Busch Gardens wel goed te doen zijn. Ik weet nog wel dat in Seaworld bij alle shows rolstoelplaatsten waren. Hier is een link naar de informatiepagina van Seaworld (wel in het engels) en daar staat goed beschreven hoe rolstoelvriendelijk het park is.
http://www.seaworld.com/assetrepo/documents/Orlando/May%202009%20internet%2072r.pdf (http://www.seaworld.com/assetrepo/documents/Orlando/May%202009%20internet%2072r.pdf)

Wanneer zijn jullie trouwens van plan om te gaan?

groetjes Elisa

hrjhaan
20-01-11, 08:46
Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst naar Florida geweest en onze zoon heeft altijd een rolstoel mee voor de langere afstanden en de parken. Florida is heel rolstoelvriendelijk. Overal zijn invalidentoiletten. Met je nederlandse invalidenparkeerkaart kun je bij de parken ook op de invalidenparkeerplaats parkeren. Op openbare parkeerplaatsen is je nederlandse kaart niet geldig, maar je kunt eventueel een tijdelijke kaart halen zodat je overal je nederlandse kaart kunt gebruiken. Wij hebben dat niet gedaan. Over het algemeen was er plaats genoeg op de parkeerplaatsen. Als je vanaf Düsseldorf vliegt: op het vliegveld van Düsseldorf kun je gratis parkeren met je invalidenparkeerkaart.
In de meeste parken kun je bij de klantenservice een speciale pas halen, dan mag je via de uitgang de attracties in. Ook kun je in de meeste parken een scootmobiel huren. Bij de shows zijn inderdaad speciale rolstoelplaatsen en plaatsen voor hun begeleiders.

Martha
20-01-11, 23:19
Hallo jullie beiden,
Bedankt voor de reacties en de tips, wij willen met de Kerst naar Florida gaan. Goed te weten dat het heel goed te doen is met de rolstoel en helemaal geweldig dat er ook scoots te huur zijn! Omdat we met drie generaties gaan, hebben we heel uiteenlopende plannen. Is de Everglades goed te doen, want dat willen we niet graag missen.

koenkamphuys
21-01-11, 07:02
Martha, een attractie op zich is de Wal-Mart... ook heel rolstoelvriendelijk en ook daar kun je gratis een scootmobieltje pakken om door de winkel te gaan. Ze zijn alleen wel erg groot want het merendeel van de gebruikers zijn invalide doordat ze ernstig overgewicht hebben... 't is wel Amerika he.