PDA

Bekijk Volledige Versie : Little Havana



charlottejustin
29-06-10, 11:37
Beste allemaal,

afgelopen jaar in een niet zo gezellige buurt rond gereden maar heb het niet kunnen vinden. althans het gezellig gedeelte waar je zou moeten zijn.

weet iemand waar ik zou moeten zijn voor mijn volgende bezoek aan miami.

alvast bedankt.

gr

p.s.
zo erg was de buurt niet hoor

Teleton
29-06-10, 12:01
weet iemand waar ik zou moeten zijn voor mijn volgende bezoek aan miami.

Over Miami is veel informatie beschikbaar. Probeer het bijvoorbeeld eens met deze site (http://miami.about.com/cs/maps/a/calle_ocho.htm), vol met tips over restaurantjes, parkjes en wandelingen in Little Havanna e.o.

Yowannes
30-06-10, 16:33
Je bent niet de enige, we hebben ook gezocht en niet gevonden.
Wij vonden het niet zo duidelijk aangegeven.

didierc
30-06-10, 19:26
Hoi

Zijn er een maand terug geweest, Tom Tom ingevoerd belangrijkste kruizing en rijden maar!
Stelt niet zo heel erg veel voor! alleen het dominoparkje vond ik leuk, mensen sommige met hele dikke sigaren kijken

pumi1000
01-07-10, 18:52
ook wij konden het niet echt vinden. We hadden ook een kruising ingevoerd op de tomtom, maar waar we doorreden was niet veel bijzonders. Bayside is veel leuker om te bezoeken.

charlottejustin
03-07-10, 12:01
Gelukkig zijn we niet de enige.
we gaan pas in april 2011. maar zou het toch nog een keer willen zoeken.
wie weet deze keer meer geluk.
(dit jaar gaan we in californie een rondje rijden)

Janneke
08-08-10, 07:03
het is niet zo heel interessant.
we zijn er vanmiddag doorheen gereden.

wel leuk is de sigarenfabriek van El Crédito. heeft een klein winkeltje waar je ruime keus hebt uit allerlei sigaren

koenkamphuys
08-08-10, 10:40
Calle Ocho (SW 8th st) heeft naar verluidt wel een aantal goede restaurantjes. In maart wordt hier elk jaar een tropische carnavalsoptocht gehouden. (http://miami.about.com/od/artsandentertainment/a/carnaval.htm en http://miami.about.com/cs/maps/a/calle_ocho.htm'
Ik ben zelf ook eens er doorheen gereden op zoek naar een restaurantje, en vroeg me zodanig af of je er je auto veilig kunt parkeren dat we uiteindelijk ergens anders zijn gaan eten. Het kwam me allemaal nogal shabby over. Maar als ik de reviews nog eens lees denk ik dat ik toch een keer echt ga kijken.

vettejus
23-08-10, 20:43
Oh, dacht al dat ik het niet had kunnen vinden, 2 jaar geleden door Calle Ocho gereden op een zondag, misschien de verkeerde dag, was echt niets te zien, dus maar weer doorgereden...

Don Fernando
12-09-10, 15:31
wel leuk is de sigarenfabriek van El Crédito. heeft een klein winkeltje waar je ruime keus hebt uit allerlei sigaren

Steek volgende keer de straat over en loop bij El Titan de Bronze binnen. Een veel kleiner bedrijf (El Crédito is onderdeel van het grote General Cigars en dat vertaalt zich in een stuk minder betrokkenheid en onpersoonlijke benadering) waardoor de passie er een stuk meer vanaf straalt.

Don Fernando
12-09-10, 15:34
Ik ben zelf ook eens er doorheen gereden op zoek naar een restaurantje, en vroeg me zodanig af of je er je auto veilig kunt parkeren dat we uiteindelijk ergens anders zijn gaan eten. Het kwam me allemaal nogal shabby over. Maar als ik de reviews nog eens lees denk ik dat ik toch een keer echt ga kijken.


Versailles Restaurantis een aanrader. Aan de ene kant van de straat is het echt Cubaans met een Spaanse kaart, aan de andere kant is het meer op Amerikanen en toeristen gericht met een Engelstalige kaart. Een vriend nam ons mee naar de 'Cubaanse' versie, ik spreek geen Spaans en weet een jaar later nog steeds niet wat ik heb gegeten, maar het was wel lekker.

Direct om de hoek hebben ze een koffietentje en een parkeerplaats waar je rustig kan parkeren. Ik heb nergens problemen gehad met parkeren op Calle Ocho trouwens, en dat terwijl ik toch met een hele duidelijke huurauto rond reed.

seinfeld1982
21-09-10, 14:37
Wij zijn er een week of drie geleden geweest, op een zondag.
Wij hebben de auto ergens bij een supermarkt op calle ocho geparkeerd.
Er was weinig te beleven en de mensen keken ons echt allemaal. We waren ongeveer de enige toeristen die daar liepen. Na 20 minuutjes zijn we weer weggegaan, want we voelden ons niet echt op het gemak.
We zijn toen weer lekker naar Miami South Beach geweest!

sjanzen
01-02-11, 12:24
Little havana is niet de moeite waard. Er hangen wat vlaggentjes en 2 sigaren winkeltjes maar veder ook niks...

Don Fernando
01-02-11, 16:47
Dan ben je op de verkeerde plek geweest Sjanzen. Little Havana is een hele grote wijk, en alleen op Calle Ocho vind je al meer dan wat vlaggetjes en 2 sigarenwinkeltjes.

Ergens in een achterbuurtje zal het best saai zijn, maar het hart van Little Havana is leuk en zeker het Maximo Gomez domino park is leuk om rond te hangen. Dan zie je nog echt de oude Cubaanse cultuur en het ademt ook sfeer uit.