PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Florida2011



florida2011
18-01-11, 21:50
Hallo allemaal.

Zoals mijn nick al aan geeft zijn we van plan om dit jaar naar Florida te gaan.
Na afgelopen jaren de west kust al verkend te hebben willen we nu graag naar Miami en omgeving. We gaan dit combineren met een bezoek aan New York.
Momenteel hebben we een opties op tickets genomen en dan zijn we ongeveer van 7 t/m 17 juni in Florida. Nu ben ik echter van alles aan het uitzoeken en nu blijkt dat er de meeste regen valt in juni... :???:
Aangezien we de tickets nog niet gekocht hebben kunnen we de vakantie nog verzetten.
Wat waren jullie ervaringen van een vakantie in Florida in juni? We willen graag naar Fort Lauderdale - the Keys (eventueel met 4 daagse cruise) - Miami (en dan ook naar de Everglades).
We zitten even in dubio, dus hopelijk hebben jullie wat ervaringen voor ons...

Bedankt!

Teleton
19-01-11, 08:20
Nu valt de meeste neerslag in juni.
Statistisch gezien heb je gelijk. Maar ja, statistieken he... De gemiddelde leeftijd van Nederlandse vrouwen bedraagt 82,5 jaar. Kijk eens in de krant hoeveel advertenties er staan van vrouwen die precies op die leeftijd zijn gestorven. Volgens diezelfde statistiek kan het dus zomaar zijn dat er dit jaar in juni in Florida maar een paar buitjes vallen.

Ik vraag me af wat de ervaringen van jullie zijn. Wanneer valt de regen bijvoorbeeld, 's nachts, 's ochtends, 's middags, hele dag door? En is dit heel vervelend? Normaal gesproken valt de regen in de namiddag. Heerlijk, een buitje voor het stof! Maar ja, het kan ook dagen achter elkaar regenen......Niet voor niets is het spreekwoord: 't kan vriezen, 't kan dooien. En da's pas vervelend


En zouden jullie aanraden om de vakantie eventueel te verplaatsen ivm klimaat? Tsja, Florida heeft een heerlijk klimaat. Gedurende twaalf maanden per jaar trekken er miljoenen liefhebbers heen. Voor- en najaar zijn de populairste periodes. Mar of je dan 'mooi' weer hebt, blijft altijd weer de vraag.

Ik hoop dat jullie ons wat wijsheid kunnen brengen met jullie ervaringen!Ben bang dat dat nooit zal lukken. Ervaring gaat over het verleden. En resultaten uit het verleden bieden, zeker wat het weer betreft, geen enkele garantie voor de toekomst

Oei wat een moeilijke vragen over het weer, weer. Florida heeft een subtropisch klimaat, maar dat wil niet zeggen dat er dagelijks zeven zonnen staan. Maar als de zon schijnt in juni, dan blijven de meeste locals er liever uit. Door de hitte verbrand je levend, vroeg uit de veren dus, om van de koele uurtjes te genieten. Door de vochtigheidsgraad wordt je loom. Zalig weer voor een relaxte vakantie, manana, manana, relaxa, relaxa.

Je schrijft eerst dat de kogel door de kerk is. Maar daarna heb je allerlei bedenkingen over het weer. Natuurlijk, je gaat midden in het hurricane-season. Maar je bent niet de enige en het is volstrekt verantwoord.

Helaas, nergens staat in de theeblaadjes, geitenbotjes, koffieprut, glazenbol of eksterogen hoe het weer zich in juni 2011 ontwikkelt. Een ding is zeker, de meeste vakantiegangers genieten van hun Floridavakantie, wat het weer ook brengt

sonja
20-01-11, 19:17
Laat je niet afschrikken door het weer. Juni heeft gewoon een heerlijke temperatuur en als het regent is het ook zo weer over. Kan je altijd nog de mall in;)

r.teeuwsen
20-01-11, 19:57
Ik sluit mij daar volledig bij aan, prima temperatuur, mooie tijd om te gaan.
En inderdaad, als er wat valt is het een verfrissende bui.... lekker de shopping mall in ;-)

florida2011
20-01-11, 21:31
Dank voor de reacties!
Tja, we zullen het nooit van te voren weten, maar ik denk dat we de plannen maar gewoon doorzetten... Ik heb er namelijk super veel zin in en ik wil lekker van de zon en de mooie dingen van Florida gaan genieten.

Hebben jullie ervaringen om vanuit Miami naar de Keys te rijden? Is dat een beetje te doen? Ik zag op google maps dat het ongeveer 4u gaat duren, dus ik reken maar op 5u met wat stops...

Njit
20-01-11, 23:43
Het is prima te rijden. En er zijn zat leuke stops om even te genieten van het prachtige uitzicht. Het is echter wel een 2-baans weg dus als er een ongeluk gebeurt kun je lang in de file staan.

gonniegans
21-01-11, 09:24
Wij zijn in juni gegaan, was alweer wat jaartjes geleden in 2005, en hebben inderdaad veel regen gehad. Op sommige dagen was het heet en zonnig, sommige dagen de hele dag grauw en regenachtig, maar we hebben ook dagen gehad met alleen 's middags even een kort buitje en daarna kon je weer prima aan het strand liggen. Ik zou zelf om die reden een andere datum kiezen, maar mss is dat ivm werk voor jullie wel niet zo makkelijk. Je keuze is niet voor niets op juni gevallen. Lastig, lastig..

Nu gaan we in april/mei, maar dat is eigenlijk vooral omdat we nu aan schoolvakanties gebonden zijn. Boffen we wel dat het qua weer ietsje beter is.

ronenivonne
23-01-11, 11:42
Wij zijn vorig jaar in Juni in Florida geweest.
En hebben met onze rondreis misschien in totaal 3 buitjes van een half uurtje gehad en dat was het. In 16 dgn tijd.
Het waren wel even heftige buien maar na een half uur was het over en scheen de zon weer.

Michael66
23-01-11, 13:52
Wij zijn in juni gegaan, was alweer wat jaartjes geleden in 2005, en hebben inderdaad veel regen gehad.Zomer 2005 was inderdaad erg nat. Dat was de eerste keer dat wij in Florida meemaakten dat het soms ook echt de hele dag kan regenen. De regenponcho's waren niet aan te slepen in de themaparken. Ik heb zo'n hekel aan die dingen: de klamme warmte .... jukkie! Doe mij dan maar een paraplu. Of gewoon nat regenen; 't is toch warm water wat uit de lucht komt vallen.

florida2011
23-01-11, 19:18
Fijn om de reacties te lezen.
We gaan er maar van uit dat we een beetje geluk hebben met het weer!
Vorig jaar oktober waren we in Curacao en daar hebben we elke ochtend regen gehad en 2 dagen alleen maar regen... en dan niet een klein beetje.
En toch was het een top vakantie en heeft de regen onze vakantie niet verstoord.
En ach, we moeten toch wat uurtjes in de shopping mall doorbrengen! ;)

Zijn er nog tips wat we echt moeten doen en zien of we waar lekker kunnen eten en borrelen?
We zijn van plan om in Fort Lauderdale te beginnen en we vliegen 10 dagen later terug vanuit Miami. We hebben niet de intentie om een hele rondrit te maken.