PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Atlanta naar Orlando



Lindaa
03-08-09, 10:58
Is er iemand die vanaf Atlanta naar Florida is gereden?
En zo ja, hoe is dat bevallen, zijn er leuke steden/"dorpen" die je aan kunt doen?

vondutchga
03-08-09, 16:32
absoluut doen, ik heb het diverse keren gedaan (niet als toerist sinds ik hier woon maar toch).

Je kunt vanaf atlanta de 75 naar beneden rijden maar daar is niet veel aan.

Ga vanaf atlanta I85 south, naar de I185 via allerlei kleine gehucthjes naar Dothan, dan naar Panama city en vanaf Panama city via de 98 richting het westen/zuiden.

Je komt dorpjes tegen waarvan het lijkt dat de tijd heeft stil gestaan.

In Port St. Joe een dagje vertoeven op het witte strand van cape sand blast (state park aan het eind) en dan weer verder via perry FL etc.

je kunt een stop maken in Tallahassee en vervolgens langs de westkust richting Tarpon springs, tampa etc.etc.

absoluut de moeite waard.

Miss Eek
25-02-10, 19:52
Beste allemaal,

Ik ben een trip aan het plannen voor aankomende zomervakantie, het wordt een rondreis door Florida. Nu zit ik met het volgende; mijn zwager woont in Atlanta en die willen we ook graag bezoeken na ons bezoek in Orlando, maar wil de rit niet in 1 keer maken. Nu zit ik in dubio waar we zullen blijven slapen onderweg/halverwege, op de kaart zie ik Jacksonville, Tallahassee, Albany en bijvoorbeeld Valdosta. Heeft iemand een suggestie? of een andere leuke plaats onderweg die die heeft bezocht? ik hoor het graag!!


Groetjes Wendy

kyra
25-02-10, 20:24
Wij zijn vorig jaar van Atlanta naar Orlando in een keer door gereden, met stops, in 7 uurtjes. Was wel een saaie route, maar goed te doen.

gr

kyra

Miss Eek
25-02-10, 21:52
Hoi Kyra,

Bedankt voor je reactie! Ja het is wel te doen, maar ons kennende stoppen we tig keer bij een Wall Mart, Best Buys, Taco Bell oid :p....vorig jaar met hetzelfde gezelschap ook zo'n rit gemaakt namelijk. Ik weet het, dat dus niet doen en gewoon doorrijden,....

carino
18-01-11, 14:26
Hoewel we al meerdere keren naar Orlando zijn gevlogen, vliegen we dit jaar naar Atlanta en zullen met de auto de volgende dag naar Orlando rijden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en tips voor onderweg? Btw, we hebben onze 2 kinderen van 2 en 4 jaar bij ons.

Ik will bijv graag weten hoe Lang je er gemiddeld over doet en wat de moeite waard is om onderweg voor te stoppen.

Alvast dank voor jullie reacties

Ta2 Gerrit
18-01-11, 15:23
Calypso is waarschijnlijk de ervaringsdeskundige op dit gebied, maar ook wij zijn al eens "van boven" gekomen, maar dan met een tussenstop in Savannah.

Onderweg kun je bijv. St. Augustine (al veel over geschreven op dit forum) aandoen, of anders Daytona Beach (nog meer over geschreven).
Hoe lang je erover doet ligt natuurlijk aan je snelheid ;-). Die vraag laat ik aan Calypso.

calypso
18-01-11, 17:02
Deze weg heb ik inderdaad al diverse keren gereden en ga ik in Oktober weer doen. Normaal neem ik gewoon de I75 naar Orlando een rechte weg helemaal tot aan Inverness waar ik dan de Florida Turnpike Ronald Reagon Turnpike (PS houd er rekening mee dat dit een tolweg is!) neem richting Orlando toe.

Tip: Stop aan de State Line bij de parkeerplaats aldaar waar je allerlei informatie over Florida kunt inwinnen en ook korting coupons mocht je die willen. Ligt ongeveer iets verder dan halverwege de route dus goeie plek om eens te stoppen.

Rijtijd is ongeveer 7,5-8 uurtjes normale snelheid uiteraard want er staan veel Highway cops op deze route :!:
Maar het is goed te doen, en ik rij ook wel 10 miles boven de normale snelheid, doet iedereen daar, zolang je maar geen cop ziet in je achteruitspiegel .. \\:D/

Uiteraard kun je natuurlijk onderweg stoppen of een andere stad aan doen zoals TA2 Gerrit hierboven al zei maar dat doe ik normaal niet. En dan moet je rekenen op meer reistijd, want als je bv eerst naar Savannah gaat vanuit Atlanta is dat al een trip van zo'n 4uurtjes!

Want dan ga je in plaats van direct naar onder ga je eerst naar rechts naar de kust en dan moet je nog naar onder rijden. Zal ongeveer een dik uur extra zijn op je totale reistijd en de tijd dat je in Savannah doorbrengt dan zou je er al beter 2 dagen reizen van kunnen maken. Savannah is trouwens erg mooi stadje waar veel Amerikaanse films opgenomen zijn.


kwestie van even goed kijken op bv Google maps (http://maps.google.nl/maps?ct=reset)welke route je wilt nemen.

moonlight91
23-02-11, 13:33
wij zitten na te denken over een volgende florida trip (jawel haha,al moeten we eerst nog in april vertrekken)
en willen daarvoor ook eens kijken om vanuit atlanta naar orlando te rijden..
dus volg dit topic even voor de tips!
hoe zit dat met drop off kosten van je auto, en voor georgia moet je toch een international rijbewijs hebben
(klopt dat ,dat je die bij de anwb kunt aanvragen)

en waar vind ik dan de mooiste route qua landschap /platteland ..zeg maar met typische farms ed

Njit
23-02-11, 13:41
voor georgia moet je toch een international rijbewijs hebben
(klopt dat ,dat je die bij de anwb kunt aanvragen)

dat laatste klopt. Over het eerste heb ik zeer sterke twijfels. Over de zin en vooral onzin van dit papiertje zijn hier al 9 pagina's volgeschreven: Internationaal rijbewijs (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=607).

Don Fernando
23-02-11, 13:47
Rijtijd is ongeveer 7,5-8 uurtjes normale snelheid uiteraard want er staan veel Highway cops op deze route :!:
Maar het is goed te doen, en ik rij ook wel 10 miles boven de normale snelheid, doet iedereen daar, zolang je maar geen cop ziet in je achteruitspiegel .. \\:D/


of voor je ziet staan op de middenberm. Ik zag dat te laat en werd mooi aan de kant van de weg gezet. Gelukkig was het voor de state trooper teveel werk om een buitenlander te bekeuren dus kwam ik weg met een geschreven waarschuwing, die nu ingelijst aan de muur hangt in mijn woonkamer.

Je kan ook in een treintje gaan rijden, zorg dat je de achterste bent, volgens mijn Amerikaanse vrienden is alleen de voorste de pineut en ben je als volger redelijk veilig.

Georgia is trouwens een beruchte staat qua snelheidscontroles, ze controleren daar veel, vooral in het zuiden. En als je 'out of state' kentekenplaten hebt ben je nog sneller de klos.

Ta2 Gerrit
23-02-11, 13:57
Tussen Georgia en Florida heb je geen drop-off kosten. Althans dat staat te lezen op de site van usareisen. Ik weet niet of dat voor alle verhuurders geldt(bij Alamo wel). Even checken.
Internationaal vodje van de ANWB ? Gewoon vergeten, mijn mening, geen toegevoegde waarde.

knaapje
23-02-11, 14:03
@moonlight91
Drop off kosten tussen Georgia en Florida verschillen per verhuurder en misschien wel per broker.
Ik ben er tegengekomen die geen kosten berekenden, maar weet niet meer welke dat was.
Dus even goed zoeken in de aanbiedingen en tussen de verschilende tarieven.

Bij USAreizen.de bijv. gevonden bij Alamo voorwaarden:

Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und .................und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida

Knaapje

vondutchga
25-02-11, 18:38
houd je redelijk aan de snelheid rond Tift County, ik rijd deze weg iedere 2 weken (Kissimmee, Marietta GA) en heb nu toch echt wel een goede radar detector aangeschaft :) (btw ik doe er ongeveer 6.5 to 7 uur over maar stop absoluut niet en heb een sunpass dus ook niet bij de tollbooths)

vooral rond Tift County veel Laser controles, wat betreft dat de voorste auto de klos is gaat niet op.

sterker nog vaak krijgt de laatste auto de bekeuring.

Als er gelaserd word of radar van voren dan krijgt inderdaad de eerste auto de boete want ze kunnen de rest niet registeren, zelfde geld als de trooper vanachter komt registreerd hij alleen het laatste voertuig. ik spreek uit ervaring, deed een stoplicht sprint met een kameraad op de motor, beide aangehouden en state trooper verklaarde dat mijn kameraad 67 mijl reed maar dat hij mij niet kon klokken en ik zelfs harder reed (zal maar niet zeggen wat de speed limit was).

Anyway, 9 mijl over de snelheids limiet en je zit goed.

vondutchga
25-02-11, 18:46
oh nog 1 ding. GA heeft nu de SUPERSPEEDER law. Als je word veroordeelt (een ticket is nog geen veroordeling) voor sneller dan 75MPH op een tweebaans weg of sneller dan 85MPH op iedere weg (ja ook op landweggetjes) dan krijg je behalve de snelheidsovertreding een bonus bon van maar liefts $200 dus pas op :) (en als je de superspeeder niet op tijd betaalt nog eens $50 :) ) spek de staats kas

http://www.safespeedsgeorgia.org/

bertvlug
07-03-11, 15:54
In de afgelopen 20 jaar meerdere keren tussen Atlanta en Orlando heen en weer gereden. Omdat er familie van ons in Atlanta woont vliegen we vaak op Atlanta (ook omdat dat rechtstreeks kan) en gaan vervolgens na een paar dagen familiebezoek richting Florida.
In het verleden deden we dit met onze twee kinderen, nu die inmiddels groot zijn gaan we ieder jaar met zijn tweetjes.
Wij kiezen er echter vaak voor om juist niet via de Interstate te rijden, maar om via de "achteraf weggetjes" naar Florida (Orlando of welke andere plaats dan ook) te gaan. Je bent dan inderdaad véél langer onderweg, maar er is veel meer te zien en je komt soms nog wel eens het e.e.a. onderweg tegen, wij vinden dit absoluut de moeite waard.
Zo kwamen we bij toeval een keer (ergens) langs een rommelmarkt en aangezien we daar "verzot" op zijn wat tijd doorgebracht en wat leuke spulletjes gekocht.
Onze kinderen vonden dit ook altijd veel leuker dan via de Interstate, stoppen is makkelijker, even de auto uit om te shoppen of gewoon even wat naar de natuur te kijken het gaat allemaal wat makkelijker. Daarnaast ben je ook op vakantie en wil je je toch niet moeten "haasten" om ergens op tijd te zijn, je moet juist lekker relaxed rondrijden.

Wat jullie uiteindelijk ook kiezen om te doen, heel veel plezier gewenst.

A.Hofman
07-03-11, 20:08
Scheelt vliegen van/naar Atlanta ook nog in de ticketprijs, of maakt dat niks uit tov Orlando/Miami?

knaapje
07-03-11, 22:59
Gewoon via bijv. Expedia of Kayak een schijnboeking maken dan weet je het.
Zal mede van airline en tijd/datum afhangen.

Knaapje

chippie
11-03-11, 08:06
Wij gaan deze zomer ook via Atlanta richting Florida. Ik lees dit topic dus met grote interesse. Op dit moment is de planning, dat we vliegen op Atlanta en daar 1 dagen verblijven, daarna rijden we in 1 keer naar Daytona Beach. Volgens ons goed te doen.

carino
13-03-11, 10:17
Wij vertrekken 2 April naar Atlanta en blijven daar 1 nachtje. De volgende dag gaan we met de kinderen naar het aquarium. Aansluitend zijn we van plan om vast een uurtje of 2 richting st Augustine te rijden. Daar blijven we 2 dagen en dan rijden we naar Kissimmee. Weet iemand hoe het zit met huurauto' s in Atlanta? De laatste keer in Orlando kregen we een Toyota sienna mee ipv een fullsize bij ALamo. Zijn ze in Atlanta ook zo soepel? Heeft iemand daar ervaring mee? We hebben overigens nu een midsize SUV gehuurd.

Guus
13-03-11, 17:17
en voor georgia moet je toch een international rijbewijs hebben?
Nee, ook voor Georgia volstaat een normaal Nederlands rijbewijs.