PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen tax betalen?



edbet
18-01-11, 12:21
Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest :oops:.
We gaan in april weer naar Orlando. Ik heb een tijdje geleden mensen gesproken die er al 17x geweest zijn.
Ze wisten mij te vertellen dat je in de outlets naar de klantenservice moet gaan. Daar moet je je laten registreren als klant en dan hoef je geen tax te betalen.
Is dit bekend? Of is het een compleet broodje aap verhaal? Ik heb er echt nog nooit van gehoord. Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Bettina

[verwijderd]
18-01-11, 12:33
Ik heb er nog nooit van gehoord en het lijkt mij erg stug, alle voorzieningen in Florida moeten immers toch van die tax die wij mede betalen betaald worden.

Ta2 Gerrit
18-01-11, 16:33
Het enige wat je bij de klantenservice kunt krijgen is een couponboekje met daarin kortingen bij diverse zaken, met natuurlijk de nodige restricties.
Minimum aankoopbedrag, geen aktie-artikelen (elimineert dus al 75% van het aanbod), dat werk.

Of zoals bij bijv. Macy's, waar internationale klanten een klantenkaart met 11% korting kregen. Ik zeg kregen, want dat is niet meer. Je kunt nu direct bij de kassa je korting krijgen, mits je een int. ID (paspoort/rijbewijs) bij je hebt.

Misschien dat ze daar mee in de war zijn, want taxfree is er echt niet bij.
Er is geen forummer die dat verborgen had gehouden voor zijn/haar medeforummers :mrgreen:

sonja
18-01-11, 17:00
Of zoals bij bijv. Macy's, waar internationale klanten een klantenkaart met 11% korting kregen. Ik zeg kregen, want dat is niet meer. Je kunt nu direct bij de kassa je korting krijgen, mits je een int. ID (paspoort/rijbewijs) bij je hebt.


De korting bij Macy's is inmiddels verlaagd naar 10% en wij kregen nog wel een klantenkaart. De kaart is gedateerd en geldig voor 30 dagen. Als je langer blijft gewoon weer een nieuwe ophalen.:grin:

Ta2 Gerrit
18-01-11, 18:06
Wij kregen hem afgelopen Oktober in de Florida Mal niet meer, met voornoemde uitleg.
Dat het nu 10% is had ik moeten weten, Marion had een totale korting van 60 %.
50 van de Columbusday presale en 10 van........:oops:

Riverwood
18-01-11, 18:34
Ook bij Bloomingdale kan je een kaart aanvragen, deze is echter maar een week geldig. Korting is 10 %.

Groetjes Henke.

marijke8
18-01-11, 19:21
Heb afgelopen winter via internet wat spullen besteld. Via de site zappos.com geen tax en verzendkosten voornamelijk uggs gekocht die niet in de outlets te koop waren.

Marijke8

koenkamphuys
18-01-11, 19:33
Ach met 6-7% tax is taxfree helemaal niet zo vreselijk interessant. Je kunt in Florida tegen veel leukere kortingen aanlopen. Begin je shoptocht in zaken als Ross, Marshall's en Beall's Outlet. Je zult steil achterover slaan van de koopjes die je daar kunt halen op normaliter dure merkartikelen. Zeker in de clearance-rekken. Daar kan geen taxfree tegenop. Als portemonnee, koffers en shophonger het dan nog toelaten, kun je ook nog eens in de outlets gaan snuffelen.

By the way, het summum van korting vind je op Black Friday (daags na Thanksgiving) en net na de kerstdagen. Dan wordt er pas echt met kortingen gegooid.

edbet
18-01-11, 20:50
Haha bedankt voor alle reacties!
Ja van die coupons had ik al gehoord. Op internet kan je er ook al genoeg uitdraaien.
Dat gaan we dus maar doen. Die tax nemen we maar voor lief.

Dr. Phlox
18-01-11, 21:02
Of zoals bij bijv. Macy's, waar internationale klanten een klantenkaart met 11% korting kregen. Ik zeg kregen, want dat is niet meer. Je kunt nu direct bij de kassa je korting krijgen, mits je een int. ID (paspoort/rijbewijs) bij je hebt.

Hoi Gerrit,
Dus gewoon je rijbewijs of paspoort laten zien voor 10% korting.
Grz
Ton

mattrob
18-01-11, 21:08
De kortingskaart krijg je tegenwoordig gewoon bij elke kassa, op vertoon van je ID. Tenminste, zo ging dat bij ons ook afgelopen trip. Je hoeft niet meer 'speciaal' naar de klantenservice, maar ze hebben ze gewoon overal liggen \\:D/ !

sonja
22-01-11, 09:58
De kortingskaart krijg je tegenwoordig gewoon bij elke kassa, op vertoon van je ID. Tenminste, zo ging dat bij ons ook afgelopen trip. Je hoeft niet meer 'speciaal' naar de klantenservice, maar ze hebben ze gewoon overal liggen \\:D/ !

Ja, zo ging dat ook bij ons, maar kreeg nog wel die kortingskaart die Ta2Gerrit dus niet meer kreeg.
Hoe dan ook, je krijgt als toerist gewoon 10% korting.:-)

Ta2 Gerrit
22-01-11, 11:46
Het kan zijn dat Marion die kaart beleefd afgeslagen heeft, we hadden al genoeg tijd en dollars achtergelaten die keer.
Over ± 6 weken "moet" ik er weer heen, dan zal ik ongetwijfeld actueel verslag doen :mrgreen:

chg-florida
23-01-11, 17:10
er zijn een aantal truukjes om geen sales tax te hoeven betalen,
maar niet in de winkel ofzo..

via internet worden sommige artikelen aangeboden vanuit een staat waar geen salestax betaald hoeft te worden (zoals oregon) als je betaald met een internationaal betalings middel (zoals bijv paypal) en zolang deze niet in de US of beter in de staat florida geregistreerd staat kan je zonder salestax er mee weg komen.

wil je bij Ritz camera's bijvoorbeeld iets kopen, dan kan je deze to-site laten bezorgen, en als je die ophaald in bijv de florida mall dan heb je geen sales tax betaald.

ik heb dit een aantal jaar geleden gedaan met een canon eos, en scheelde best wel
of dit truukje nog steeds werkt hangt een beetje af van de aanbieder en waar je vandaan besteld
(ik geloof dat compusa ook nog steeds lukt)

je betaald nl altijd sales tax in de staat waar je het artikel koopt en betaald.
helaas geen uitzonderingen dus, en in de vs kan je (in tegenstelling tot landen in het verre oosten) geen tax exempt krijgen wanneer je het land weer verlaat.

zou ook wel vreemd zijn want het grootste product van centraal florida is tourisme, en als je deze geen sales tax laat betalen, waar moet dan alles van betaald worden..

gerhard

disney fan
26-01-11, 09:16
Ik kreeg de Macy's 10% kortingskaart ook bij mijn E-tickets!
Deze kaart is 30 dagen geldig.
Heb deze keer geboekt bij American Estates.

Van verschil in de hoogte van de tax per staat heb ik gehoord maar echt nog nooit van geen tax betalen.