PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanneer naar WDW



bloempje
09-10-05, 23:29
Hoi luitjes,

Wij gaan deze kerstperiode naar florida toe. Nu ben ik bezig met een voorlopige planning. Wij hebben twee boys van 5 en 6, dus natuurlijk plan ik ook Magic kingdom in. We willen hier een dag naar toe. Alleen wanneer?
31 december, voor mijn gevoel heel bijzonder om oud en nieuw in MK door te brengen, maar is dit ook werkelijk zo leuk met twee kids en die drukte?
zondag 8 januari. Is alles dan nog in kerstsfeer, of duurt de kerstsfeer maar tot 25 december? Zijn er dan wel parades en vuurwerk, en is het die dag daadwerkelijk rustiger.
maandag 9 januari. Ook hier de vraag is er dan wel vuurwerk en zijn er dan parades. En of maandag echt rustig is, ik las net op een site dat maandag juist heel erg druk is. :roll:

Ook een vraag voor ouders, wat maakt op de kids de meeste indruk, de figuren, de parades en het vuurwerk, of de atracties.

Voor iedereen die me wat informatie kan verschaffen, alvast hartelijk bedankt.


Groetjes Saskia

Eric
10-10-05, 04:06
De kerstsfeer duurt zeker tot half januari, dus zeker nog op 9 jan.
Maandags is normaal gesproken de drukste dag van de week in het MK, maar aan de andere kant zijn de scholen dan weer begonnen, dus is het zeker rustiger dan van 24 dec - 01 jan.
Ik weet niet hoelang jullie gaan, en wat jullie verder gaan doen, maar waarom wacht je niet tot je daar bent, en beslis je ter plaatse het exacte programma, zodat je rekening kunt houden met het weer?
Eric

annemiek1001
18-01-06, 12:40
Ik ben al een heel tijdje over dit forum aan het surfen, maar krijg niet gevonden waarnaar ik op zoek ben :cry:

Ik heb een tijd terug een link gevonden waarmee je op een site komt waar per dag van het jaar de drukte in de vier disneyparken wordt voorspeld (geloof dat ze dit baseren op ervaringen uit voorgaande jaren). Ik hoop dat er nu bij iemand een bellete gaat rinkelen en dat iemand me aan deze link kan helpen. :D

Eric
18-01-06, 13:23
Kijk maar eens op de volgende site: http://www.touringplans.com/BestDays.htm
Succes, Eric

marisca
24-01-06, 22:22
Hoi, Annemiek , leuk dat je naar florida gaat , je zult een verslaving er bij krijgen. Mijn ervaring is dat het in de meeste pretparken op zondag ochtend het rustigst is, En als je animal kingdom bezoekt altijd de safari tour in de ochtend nemen. Magic kingdom is meestal het drukst op maandag ochtend. Ga je naar alle parken? groetjes marisca. :D

A nnemiek, Hoe lang verblijf je in orlando (gewoon benieuwd). 8) Groeten maris.

annemiek1001
26-01-06, 09:43
We zijn ongeveer 3,5 dag in Orlando. We moesten dus echt kiezen welke parken we gaan zien. In ieder geval naar Magic Kindom, die sfeer wil ik niet missen. De tweede dag naar AK en MGM en de derde dag naar Universal. De halve dag willen we proberen door te brengen in Seaworld......we gaan daar dan een hoop missen, maar ik wil er zooo graag heen, dat we dat zo gaan proberen op te lossen.

marisca
26-01-06, 11:09
Annemiek, Als ik het zou mogen kiezen , zou ik de eerste dag animal kingdom s'morgens mee pakken en begin bij de kilimanjao safari tour, dan zijn de beesten nog lekker levendig. Verder zou ik s'middags epcot pakken dit park kun je beter nemen dan Mgm, vooral omdat je universal ook bezoekt. Epcot mag je echt niet missen !!!!!De volgende dag bezoek je MK . Het is echt krap voor jullie wensen, Als je maar een dag universal kan bezoeken zou ik wel voor een hopper optie kiezen, want allebei de parken zijn ook om niet te vergeten!Animal kingdom attracties die je niet mag missen zijn : Kilimanjaro safari tour, Dinosaur , It's tough to be a bug=4-d film , Tarzan rocks show , Festival of the lion king , Va mei is de Expedition Everest geopend. ( rollercoaster met himalaya monster thema.) Dan heb je nog Epcot : Test track (onze favoriet) , Mission space ,Soirin , Universe of energie , The living seas , En sla aub Living whit the land over in epcot Saaaaai!! World show case is ook mooi om te zien , In norway heb je Maelstrom , die is ook wel aardig. Nu hebben wij nog MK over hier mogen we absoluut niet missen: Splash mountain, Big thunder mountain, Mickey's Philharmagic (GEWELDIG). , Met kinderen is Mickey's Toontown Fair ook leuk. Voor kids ook leuk: Buzzlightyear's Ranger spin. ,Share a dream come true parade, Sávonds Spectromagic!!, Het is ook geweldig om in Cristall palace te ontbijten met winnie de pooh en vriendjes. Ik weet niet of je kids hebt, maar ook zonder kids is het ook leuk, je voelt je zelf toch weer kind daar in Disney. Mocht je toch voor Mgm willen gaan , zou ik Tower of terror niet overslaan en de show Fantasmic , zorg er wel voor dat je 1 uur van te voren plaats neemt ivm vol is vol , en je moet dan proberen midden in helemaal boven te zitten. Oja de Rock'n'roller coaster starring aerosmith is ook leuk (maar die hebben ze in parijs ook ) Tip; doe de dingen die je in parijs niet hebt. Zonde van je tijd. Nu de top attracties van Universal studio's: Earth quake , Jaws, MIB, Terminator 3-d, Jimmie neutron , Shrek 4-D , The Mummy (mijn favoriet), Back to the future . En nu Islands of Adventure: Jurassic park , Hulk, Spiderman, Popey's Bluto's bilge-rat barges (Soaked), Rip saw falls, Dueling dragons (fire and ice), Voor de kleintjes is er Seus landing , Erg leuk allemaal. Als je uit de studio's weg gaat , vergeet dan niet bij Cinnabonn(de echte), er een mee te nemen . Er loopt nu al weer water in mijn mond. Als je van kaneel en koffie broodjes houd , gewoon proeven , je kunt het in nederland nergens krijgen! O ja er zit ook een bepaalt glazuur suiker over heen. We hebben ook eens een milkshake gedronken bij NBA city (lekkerrrr!!!) the best shake i ever had! Alleen voor 3 stuks betaalde wij 22 dollar , wel duur, maar ik zou het zo weer doen . Groetjes marisca. By the way is dit jullie eerste keer? en welke datum vertrekken jullie eigenlijk? :D :D

stammetje
11-07-06, 12:15
Hallo allemaal,

rond een half jaar geleden had iemand een site met daarop de drukste periodes van het jaar in de disneyparken. Ik bedoel niet die site die enkele posts hieronder staat van de maanden maar op die site stond het echt specifiek per dag hoe druk het zou zijn op een schaal van 1 tot 5 dacht ik.

Weet iemand die site nog????

enzob
11-07-06, 12:22
http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14

Enzo.

Leorob
14-08-06, 21:55
Hallo allemaal,

Misschien dat jullie me kunnen helpen.
Over 3,5 week ga ik naar Orlando, en ik vroeg me af of het wijs is om in het weekend van Night of Joy naar Magic Kingdom te gaan.
Zelf heb ik het idee dat het dan hartstikke druk is, aangezien mensen die naar dat evenement gaan een combinatieticket kunnen kopen, voor entree voor de gehele dag.
Hebben jullie hier ervaring mee? Is het drukker op zo'n dag, dan op een "normale"dag?
Dit vraag ik, ivm m'n planning....

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes, Leonie

Tom en Gees
16-10-08, 21:08
Wij zijn 25 dec in Orlando, en we willen graag een disneypark bezoeken, welke kunnen we het beste nemen? :-P:-P

Marjol
16-10-08, 22:33
Het zal in alle disneyparken op deze dag ontzettend druk zijn. Als je wil gaan, ga dan vroeg: Als een park zijn maximum capaciteit bereikt heeft (en dat gebeurt vaak op deze dagen), kom je er gewoon niet meer in.

pascalbrouwers
17-10-08, 00:47
ik zou een andere dag gaan, als het kan.
En als het dan echt moet zou ik voor magic kingdom kiezen.
maar dan ook alleen om de sfeer te proeven...
zal er ontzettend druk zijn.

Pascal

calypso
17-10-08, 08:31
Zoals ik al zei in het andere topic waar je dezelfde vraag stelde, Ik zou voor Magic Kingdom gaan, want daar heb je de beste kerstsfeer. Alleen zul je ervaren dat het erg druk is op de 25st. Dus zoals Pascal al hierboven zei als het op een andere dag kan zou ik het zeker doen.

cindy74
17-10-08, 11:42
magic kingdom vind ik persoonlijk 1 van de mindere parken maar met kerst is het zeker het mooist

corrus
17-10-08, 12:18
Het enige park wat nog een beetje te doen is op kerstdag is Seaworld...

girly1980
09-10-09, 15:28
Ik bedoel niet die site van die ene Mike oid..Vorig jaar had ik een site gevonden via dit? of een ander forum, en daar zag je op welke dag van de week je het beste naar Epcot kon gaan..Dit was ook per maand dacht ik, maar dat weet ik niet meer zeker.Nu was ik in de veronderstelling dat het nog jaren zou duren eer we weer naar Amerika zouden gaan, maar we gaan dit jaar weer terug..en heb die site niet meer, en kan hem niet vinden..Weet iemand welke ik bedoel?Suf he haha...

Njit
09-10-09, 15:56
Deze site geeft het voor een maand vooruit: http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14

Yvet
09-10-09, 17:02
Er is er nog 1 maar die is op dit moment wel up to date alleen het afgelopen jaar heeft er zooooo vaak oude info opgestaan, maanden niet bijgewerkt enz dat het soms geen info meer te noemen is.

http://www.venesstravelmedia.com/id74.html

Ikzelf vind de touringplans.com de beste site.

girly1980
09-10-09, 17:49
SUPER! dank jullie wel

Lady-M
30-11-09, 19:35
Deze moet je hebben Tourguide Mike (http://tourguidemike.com/) Hebben wij vorig jaar ook gebruikt en ga ik volgend jaar beslist weer doen!

Flufjuh
30-11-09, 20:08
Ik bedoel niet die site van die ene Mike oid....

Volgens mij bedoelt ze die dus juist niet. :)

Pietc
01-12-09, 14:29
Ik weet niet of dit mag maar wij gaan deze maand maar 1 dag naar Disney (Epcot Center) en ik was erg benieuwd of 14 December een geschikte dag is? Volgens http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14 wel maar ik ben benieuwd of tourguidemike er ook zo over nadenkt? Om 24$ daarvoor te betalen vindt ik ook een beetje te.

Njit
01-12-09, 15:35
De huisregels zijn er redelijk duidelijk over:
Geen links naar illegale zaken als warez, mp3's, simlocks en dergelijke plaatsen.

En aangezien TGM een betaalde site is lijkt vragen naar informatie die je enkel kunt lezen als je lid bent mij niet gewenst.

looney
02-12-09, 13:27
bestaat zoiets ook voor de niet-Disney parken?

Yvet
02-12-09, 15:31
Niet dat ik weet.
Maar het verschil is dan ook de drukte....
In de andere parken is het een stuk rustiger dan bij Disney, dus daardoor misschien minder hard nodig?!?

Flufjuh
03-12-09, 19:54
Nou....... In Universal stonden vorig jaar aaaaardig lange rijen, hoor. Dus of het echt veel drukker is in de Disneyparken weet ik niet.

Teleton
04-12-09, 00:24
bestaat zoiets ook voor de niet-Disney parken?Op de site van Universal waar je de express-tickets kunt bestellen (https://secure.universalstudios.com/webstore/shop/ViewItems.aspx?Merchant=UOMainB&CategoryGroupExternalID=UOb&CategoryExternalID=UObUEP2), kan je twee maanden van te voren aan de prijs van dit ticket zien of er grote drukte wordt verwacht. Hoe drukker, hoe hoger de prijs.....

Lady-M
07-12-09, 23:35
Volgens mij bedoelt ze die dus juist niet. :)


Hahaha! Ja, ik zie het nu. Eroverheen gelezen. Ik wil er geen reclame voor maken hoor, maar ik dacht juist dat ze erom vroeg :-#

pascalbrouwers
08-12-09, 10:06
Op de site van Universal waar je de express-tickets kunt bestellen (https://secure.universalstudios.com/webstore/shop/ViewItems.aspx?Merchant=UOMainB&CategoryGroupExternalID=UOb&CategoryExternalID=UObUEP2), kan je twee maanden van te voren aan de prijs van dit ticket zien of er grote drukte wordt verwacht. Hoe drukker, hoe hoger de prijs.....

Hey dat hebben ze ook bij de efteling :wink::-):-):-)

Debbbske
17-01-11, 08:32
Wij willen volgend jaar graag naar WDW. Nu hadden we zelf 14 april 2012 - 28 april 2012 in gedachten.

Nu heb ik ergens gelezen over pasen in/rond deze periode en dat het dan erg druk is.

Zelf wilde we graag in mei gaan, maar ik heb gehoord dat er dan veel beestjes zijn in die maand. Is dit waar?

cindy74
17-01-11, 09:02
in april is het pasen en inderdaad druk daarbij heb je ook nog de springbreakers .In mei zijn we ook een paar keer geweest en van muggen geen last gehad .

Teleton
17-01-11, 09:24
dat er dan veel beestjes zijn in die maand. Is dit waar?

Bedoel je van die kleine dingetjes met die kriebelpootjes? Of van die glibberige, met die rode oogjes? Misschien die zwarte, met die lange staarten...of toch die snelle met die lange poten? Er zijn ook vieze, die onder je bed leven en platte, die in je bed tieren.....

Het is waar: in Florida is het beestachtig druk, iedere maand weer! Maar onder het motto " jeuk is leuk", trekken wij ons er nooit wat van aan...\\:D/\\:D/\\:D/

cindy74
17-01-11, 09:37
^^^hahhahahahahah

Debbbske
17-01-11, 09:47
Hihi :razz:

Ik bedoelde inderdaad de muggen. Had gehoord dat er in mei erg veel van waren, dat ze in je haar gaan zitten enzo. Maar zo erg is dat dus niet?

Wanneer is dan de beste tijd om te gaan? In april of in mei? We willen ook wat waterparken bezoeken als we daar zijn. Is de tempratuur in april daar wel goed voor?

Hoor zoveel verschillende verhalen dat ik niet meer weet hoe het echt in elkaar zit, vandaar mijn aanmelding hier :)

Teleton
17-01-11, 11:06
We willen ook wat waterparken bezoeken als we daar zijn. Is de tempratuur in april daar wel goed voor?
D'r is echt maar één goed verhaal: April en mei zijn heerlijke maanden om naar Florida te reizen!. Echt waar! De temperatuur is heerlijk, er valt gemiddeld relatief weinig regen, de natuur staat in bloei (o, jee...bloemetjes, dus beestjes....:wink:) de watertemperatuur in de waterparken is altijd goed, geen reden voor koudwatervrees.

Veel mensen kiezen voor die periode en met de Pasen en op Memorial Day hangen ze dus met de bekende bruine benen buiten. De nederlandsche schoolvakantieperiode is goed merkbaar, je kunt er in onze eigen taal goed terecht. En we staan allemaal bij Alamo in de rij te mopperen omdat het hele vliegtuig een huurauto nodig heeft. Allemaal niks van aantrekken, gewoon doen.

O, ja, wij zijn er in die tijd wel eens vaker geweest. Eens leek het of de zondvloed losbarstte, het was koud en grijs......:-k. Resultaten uit het verleden.......

Hannah
17-01-11, 15:17
Wij zijn in 2008 van 5-15 mei geweest.
Heerlijk weer (soms zelfs ronduit te heet en écht weer voor - lange - siësta's).
Ik kan me geen muggenplaag herinneren.
WIj waren toen net ná de springbreakers en net ná de meivakantie. In de parken was het echt niet vreselijk druk, heel erg goed te doen zelfs.
Heerlijk de hele dag in zomerkleren, in het ochtend'fris' lekker rustig wakker worden , ontbijten en naar de parken lopen/railen/bussen.....(zucht ik wil terug)

Vorig jaar waren we er in januari-februari en we verkiezen echt mei boven die tijd.

Tinkerbell
17-01-11, 16:44
Bedoel je soms de Love Bugs als plaag?

Meestal zegt een foto meer als duizend woorden en daarom nog maar een keer een momentopname tijdens Springbreak in Magic Kingdom.

http://img19.imageshack.us/img19/5776/39205392.jpg (http://img19.imageshack.us/i/39205392.jpg/)

corrus
17-01-11, 16:46
Van hoelang geleden ook alweer???

Vaseline
18-01-11, 16:48
Dat ziet er gezellig druk uit... Maar je moet er wat voor over hebben! Het lijkt me sowieso altijd druk daar, toch?

[verwijderd]
18-01-11, 16:58
Nee, het is alleen zo druk als de Amerikanen een feestdag hebben of vakantie hebben, op andere dagen is het goed vertoeven in de parken.

Vergelijk het maar een beetje met de Nederlandse parken, daar heb je ook dagen dat je er niet wil zijn vanwege de drukte en dagen dat je er lekker snel alle attracties kan doen.

RobbieBoy
08-10-11, 12:26
Is september een goeie periode om te gaan, wat het weer betreft?
Augustus is hurricane seizoen, dus dat lijkt me geen goeie periode, of
valt dat wel mee?

RobbieBoy
08-10-11, 12:29
D'r is echt maar één goed verhaal: April en mei zijn heerlijke maanden om naar Florida te reizen!. Echt waar! De temperatuur is heerlijk, er valt gemiddeld relatief weinig regen, de natuur staat in bloei (o, jee...bloemetjes, dus beestjes....:wink:) de watertemperatuur in de waterparken is altijd goed, geen reden voor koudwatervrees.

Veel mensen kiezen voor die periode en met de Pasen en op Memorial Day hangen ze dus met de bekende bruine benen buiten. De nederlandsche schoolvakantieperiode is goed merkbaar, je kunt er in onze eigen taal goed terecht. En we staan allemaal bij Alamo in de rij te mopperen omdat het hele vliegtuig een huurauto nodig heeft. Allemaal niks van aantrekken, gewoon doen.

O, ja, wij zijn er in die tijd wel eens vaker geweest. Eens leek het of de zondvloed losbarstte, het was koud en grijs......:-k. Resultaten uit het verleden.......
Qua prijs zijn die maanden die je noemt toch vreselijk duur?

Sanibel
08-10-11, 18:21
Is september een goeie periode om te gaan, wat het weer betreft?
Augustus is hurricane seizoen, dus dat lijkt me geen goeie periode, of
valt dat wel mee?

Ook in september is het nog Hurricane season, het seizoen begint op 1 juni en eindigt op 1 november. Voor meer info klik hier (http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Atlantic_hurricane_season).

Volgens mij maakt het qua kans op een hurricane niets uit of je in augustus gaat of in september.

Maar op je originele vraag "wanneer naar WDW" wat ons betreft maakt de maand niet uit, wij zouden iedere maand gaan, wij zijn nu in feb, juni, juli, augustus, oktober en dec geweest en het is er altijd goed vertoeven.


Sjon, Bianca en Romy.