PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Elisa: Orlando - Bahamas okt/nov 2011



Elisa
16-01-11, 23:05
Inmiddels zijn wij ook weer druk bezig met het plannen van onze 2e Florida trip. Dit keer gaan ook de oom en tante van Leroy mee, voor hun is het ook de 2e keer dat zij gaan.
Er is nog niets geboekt, dat gaat binnen nu en 4 weken gebeuren. we zitten nog met een dilemma wie wanneer vrij kan krijgen. Een aantal dingen staan wel al vast. We gaan 8 dagen naar Orlando (in een villa), gevolgd door een 5-daagse cruise naar de Bahamas.

Het schema ziet er voorlopig als volgt uit:

Dag 1 A'dam - Orlando
Dag 2 niets
Dag 3 Universal Islands of Adventure
Dag 4 Universal Studios
Dag 5 niets
Dag 6 Seaworld
Dag 7 niets
Dag 8 naar Cocoa Beach (even naar de Ron Jon surf shop e.d.) en in de middag inschepen in Port Canaveral
Dag 9 - 11 cruisen
Dag 12 ontscheping en naar het vliegveld (als er genoeg tijd is nog even naar Prime Outlets)

Als het rustig is willen we beide Universal parken op 1 dag doen.
Voor de dagen dat er niets gepland staan zijn we nog op zoek naar leuke tips. Bijvoorbeeld mooie parken, leuke stadjes etc. Geen pretparken of winkelcentra in ieder geval. Ook wilde ik weten of Kelly Park en Mount Dora op 1 dag te doen is? En is st. Augustine de moeite waard om naar toe te gaan? Ik heb al een aantal keer zitten "spitten" op het forum, maar kom er niet echt uit wat nou de Must sees zijn naast de pretparken en de shopping malls.

Ik hoor het graag!

Teleton
17-01-11, 10:23
Ik heb al een aantal keer zitten "spitten" op het forum, maar kom er niet echt uit wat nou de Must sees zijn naast de pretparken en de shopping malls.


Wonderlijk, want er is echt een schat aan informatie hier, hoor. Maar wat voor mij de must sees zijn, hoeft voor jou helemaal niet zo leuk te zijn. En andersom.

Sommige mensen genieten van St Augustine en rijden er speciaal voor naar toe. Het is voor hen heerlijk om met het trammetje door de stad te tuffen, zo hier en daar uit te stappen en het oudste houten schooltje/postkantoortje/schuttinkje van de USA te bezoeken. Anderen racen weer liever naar Daytona of sukkelen over het strand....Fietsen door de natuur, paardrijden, kitesurfen, ballonvaren, helicoptervluchten, boottochten, kanovaren, zwemmen met dolfijnen, manatees, zeehonden, stingrays of dikke duitsers? Musea, concerten, lanceringen, scrapbooken, snowballs, bioscopen, circussen, striptenten, alligatorfarms, tuperwareacademy, vlooienmarkten, sinaasappelvelden, schietbanen, uitkijktorens......'t zijn zo maar een paar must sees, naast de themaparken en de shoppingmalls.

Zet eens op een rijtje wat je nu zelf precies de moeite waard zou vinden en probeer de zoekfunctie eens, dan komt de informatie je zo tegemoet gerold. Vragen kan ook, maar dan is het beter om je vraag gericht te stellen: Wie heeft er wel eens in Fort Lauderdale met dikke duitse toeristen geworsteld? Wedden dat er wel een floridafanaat is die je verder helpt? Al is het maar van de wal in de sloot.........;).

Elisa
17-01-11, 16:23
Fietsen door de natuur, paardrijden, kitesurfen, ballonvaren, helicoptervluchten, boottochten, kanovaren, zwemmen met dolfijnen, manatees, zeehonden, stingrays of dikke duitsers? Musea, concerten, lanceringen, scrapbooken, snowballs, bioscopen, circussen, striptenten, alligatorfarms, tuperwareacademy, vlooienmarkten, sinaasappelvelden, schietbanen, uitkijktorens......

ik weet dat je dit allemaal kunt doen in de omgeving van Orlando. Ik doelde meer op het bezoeken van stadjes en "State parks" of men daar tips voor heeft (wel in de omgeving van Orlando). Want ik zie er wel info over staan op het forum, maar kom er niet echt uit wat nu echt de wat de populairdere plaatsen/parken zijn.
Op jou antwoord of ik het op een rijtje wilt zetten, ik dacht dat ik 2 redelijk duidelijke vragen stelde. Sorry als dat niet zo was. In elk geval hier een rijtje met vragen.

1. Is het te doen om op 1 dag naar Kelly park en Mount Dora te gaan?
2. Is er naast Lake Kissimmee State Park nog een ander State Park in de buurt van Kissimmee?
3. Is het op een rustige dag te doen om naar beide Universal parken te gaan?
4. Heeft iemand een tip wat je zeker moet zien/doen in st Augustine?
5. Weet iemand of je ook kunt "Partyboat" vissen in de buurt van Orlando? (heb ik gegoogled maar kom enkel op normale bootverhuur uit)

ik hoop dat iemand me een beetje op weg wilt helpen.

Teleton
17-01-11, 17:43
1. Is het te doen om op 1 dag naar Kelly park en Mount Dora te gaan?

Qua afstand is het goed te doen. Mount Dora is leuk voor een stopje (lees het verslag van pieter en petra waar het volgens mij leuk in beschreven staat) Verder is Mount Dora State Park zeker de moeite waard, maar dan is het waarschijnlijk geen stopje meer. Bestudeer de informatie met de link over de State Parks in je volgende vraag maar eens. In Kelly Park kan je, afhankelijk van wat je zelf allemaal wil doen, gemakkelijk een hele dag zoet zijn. Lees ook het topic over Kelly Park (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=655&highlight=kelly+park).

2. Is er naast Lake Kissimmee State Park nog een ander State Park in de buurt van Kissimmee?


Op deze site (http://www.floridastateparks.org/) vind je alle State Parks in Florida.

3. Is het op een rustige dag te doen om naar beide Universal parken te gaan?

Ja, een als je wil, lukt het vast ook nog om naar Seaworld te gaan. Maar
of het aan te bevelen is? Alles hangt weer af van je persoonlijke belangstelling, vind je het voldoende om lekker in het park te wandelen? Bezoek ze gerust op één dag. Wil je in de attracties, dan wordt het een andere zaak, maar je kunt speciale kaarten kopen waarmee je de wachttijd bekort. Wil je ook nog eens van de shows genieten? Kom dan gerust een tweede dag terug, want vaak lukt dit niet allemaal op één dag. Alle informatie hierover vind je in het bestaande topic over Universal. Is er iets niet duidelijk? Dan kan je het best daar je vraag stellen.

4. Heeft iemand een tip wat je zeker moet zien/doen in st Augustine?


Nog niet zo lang geleden plaatste een ander forum lid een link (http://www.augustine.com/)over de bezienswaardigheden in St Augustine. Ook is er een speciaal topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=300&highlight=augustine)over dit onderwerp. Veel toeristen maken gebruik van de tram en laten zich langs alle bezienswaardigheden rijden. De link staat vol tips en ook op dit forum is er echt al veel over geschreven. Doe de zoektest maar eens.

ik hoop dat iemand me een beetje op weg wilt helpen.

We willen hier altijd iedereen graag op weg helpen. Maar de forumleden die hun vragen in een bestaand topic stellen, worden nu eenmaal sneller, beter en gerichter geholpen dan iemand die alle vragen in het reisschema beantwoord wil zien. Echt waar! Het is nu eenmaal niet mogelijk om alle info, overzichten, links, tips en wetenswaardigheden iedere keer opnieuw te beschrijven, toch?

Elisa
17-01-11, 23:32
Hi Teleton,

hartstikke bedankt voor je antwoorden daar hebben we zeker wat aan!