PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Mirjam/monique



mirjam/monique
16-01-11, 17:47
Hallo Allemaal

Ik ben al even bezig om uit te vogelen hoe dit forum werkt:oops: maar het is nu dan eindelijk gelukt om te beginnen\\:D/

Ons gezin bestaat uit 3 personen , mijn man Martin en 12jarige dochter Lisa. Alledrie besmet met het Florida virus..............

Avonden ben ik al bezig met het lezen van reisverslagen echt superleuk om te lezen hoe jullie ervaringen zijn en vaak ook heel herkenbaar. Erg "
verslavend" ook hoor het word s avond vaak veel te laat omdat je toch nog ff het hele reisverslag wil lezen.

Wij zijn in mei 2009 in orlando geweest met nog een ander gezin en dachten zo n reis doe je maar 1x en zijn als een gek al de parken afgeweest! Maar juli 2009 hadden we de tickets alweer geboekt voor mei 2010 wederom met zn 6e.
Deze reis hebben we het wat rustiger aan gedaan en zijn we 11 dagen in Orlando en 8 dagen in Sarasota geweest.

2011 gaan we ook weer maar dan de 1e 3 weken van juli met zn 3e .
We gaan dan 13 dagen Orlando en 8 dagen Clearwater.

Groetjes Mirjam

[verwijderd]
16-01-11, 18:18
Welkom op dit forum waar eigenlijk al teveel informatie staat om makkelijk door te spitten, reisverslagen zijn vaak een leuke bron van informatie welke ik ook vaak mee lees om toch zo nog nieuwe dingen op te steken.

En zoals je gemerkt hebt is Florida een verslaving, wij hebben een zoon van 6 die momenteel al op You tube allerlei filmpjes aan het kijken is omdat we in mei ook weer naar Disney gaan, zelfs de park plattegronden zijn alweer tevoorschijn gehaald.

Verslaving begint bij sommige dus al jong. :razz:

Mochten er toch nog vragen zijn dan kan je ze gerust stellen en er zal altijd wel een verslaafde zijn die het antwoord op je vraag weet.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Teleton
16-01-11, 18:23
Hallo Mirjam/Monique, Martin en Elise en welkom op dit vrolijke vakantieforum voor de verwende floridafan. Jullie zijn met z'n drietjes en ik tel vier namen, tenzij Mirjam/Monique net zo gezien moet worden als JanKees. Leuk dilemma voor het namenvraagstuk bij het invullen van de paspoortgegevens, maar dit terzijde.

Het virus hebben jullie al, dus daar hoeven we niks meer aan te doen. Mochten er nog andere zaken zijn waar we jullie in de komende tijd een plezier mee kunnen doen dan horen we dat graag. We denken dat we van alle markten thuis zijn, slechts vragen over de temperatuur, de regenval, de dollarkoers en de benzineprijs in de toekomst blijven onbeantwoord. We zijn dan ook driftig op zoek naar een Heldere Geest die ons wat dat betreft ook nog uit de brand kan helpen.

Gaat het om fijne hotelletjes, lekkere eettentjes, voordelige autohuur of goedkope vliegtuigtickets, dan is er altijd wel iemand die je verder kan helpen als dat nog nodig is.

Want het is al bijna mei, dus is er vast het een ander al geregeld in Clearwater en Orlando. Hebben wij nog één verzoek: geef gauw de gegevens van je blog op, dan kunnen we jullie reisverslagen ook lezen. Wat? Geen blog.....? Toch eens over nadenken, misschien? Ook leuk voor de onvermijdelijke voorpret!

2theUSA
16-01-11, 19:06
Hoi Mirjam/monique,

Welkom op het forum voor Florida liefhebbers,
Leuk dat jullie je aangemeld hebben. En een heerlijk vooruitzicht om komende zomer weer heerlijk naar Florida op vakantie te gaan.

Veel plezier met de voorpret en het lezen van reisverslagen, vind ik ook heerlijk.

Groetjes Christa

Michael66
16-01-11, 19:09
2011 gaan we ook weer maar dan de 1e 3 weken van juli met zn 3e.Helaas moet ik je teleurstellen: die data zijn al bezet door mij en de mijnen. :-\" Had je maar eerder moeten melden ....:twisted:

mirjam/monique
16-01-11, 22:28
Bedankt voor jullie berichtjes echt leuk!!
En wat ik ook zo leuk vind is dat ik juist jullie reisverslagen heb gelezen!!!

ons plan is om naar Animal kingdom, Epcot, Universal studio s , 1 vd waterparken, st john pass village, Celebration city , Tarpon springs, Tampa ,bootochtje little toot , en een kano tocht op 1 vd springs eigelijk wilde we zwemmen met de manatee maar op het forum kwam ik erachter dat er erg weinig te zien is in juli.

Wie weet of er 4 juli nog iets is wat we niet mogen missen.


Graag zou ik van jullie willen weten of fort myers de moeite waard is om een dagje te bezoeken en of jullie wat weten van bv juniper springs of rainbow river parks of crystal river.

In Orlando zitten we in het Blue Tree Resort ...iemand al geweest misschien??
In Clearwater zitten we in Wingate by Wyndham
En de auto is van National middelgroot

@Jeroen ik zie net in je reisverslag dat we vorig jaar in dezefde periode zijn geweest.

@Teleton jullie reisverslag had ik ook al gelezen erg leuk en we hebben vanavond gelijk een blog aangemaakt http://mirjamvanschalm.blogspot.com/ tips van lekkere eettentjes zijn altijd welkom daar houden we wel van!!!! we hebben bijna alles geboekt bij expedia

@Christa ook jullie reisverslag had ik al gelezen erg leuk gedaan ook met alle foto s
erbij.

groetjes Mirjam:razz:

Tans4USA
16-01-11, 22:34
tips van lekkere eettentjes zijn altijd welkom daar houden we wel van!!!! we hebben bijna alles geboekt bij expedia
groetjes Mirjam:razz:

Welkom op het forum. Wij zijn ook dol op lekker eten en misschien haal je wel wat tips uit ons reisverhaal van 2010!
Nog maar 19 dagen en dan gaan wij ook weer heerlijk genieten van Orlando en omgeving.
Wist je dat als je je bij diverse restaurants aanmeldt voor hun nieuwsbrief, ongeveer 1 week voor vertrek. dat je dan leuke kortingsvouchers per mail ontvangt of vouchers voor free appetizers.

Wat ook de moeite waard is om te bezoeken is Kelly Park. Zijn jullie daar al eens geweest?

Veel plezier met de voorpret,
groetjes
Anita

Teleton
17-01-11, 08:31
...maar hoe zit het nu met Monique, Mirjam?

[verwijderd]
17-01-11, 08:47
...maar hoe zit het nu met Monique, Mirjam?

Teleton zijn hersenen spinnen en spinnen om maar alle mogelijkheden tegen het licht te houden en elke keer kijkt hij weer of de ontknoping al op het Florida forum te vinden is.:lol:

@Mirjam/monique, wellicht zijn we elkaar dan wel ergens voorbij gelopen, ik heb die vakantie zoveel Nederlands gehoord.

Micktomar
17-01-11, 09:32
Leuk, weer een "verslaafde" erbij, het wordt nog druk in de kliniek....

Misschien ook leuk om op een regenachtig ochtendje te gaan bezoeken met je dochter is wonder Works (I-drive, het gebouw op z'n kop) en inderdaad Kelly park, echt super om heerlijk te dobberen in een band, voor beide moet je wel zorgen dat je al vroeg voor de deur/het hek staat!
Wij hebben 2 jaar geleden 4 Juli in Celebrations meegemaakt, heerlijk sfeertje en ontzettend mooi vuurwerk, wel wat lastig parkeren maar zeker de moeite waard.

Teleton
17-01-11, 10:08
@Mirjam/monique, wellicht zijn we elkaar dan wel ergens voorbij gelopen, ik heb die vakantie zoveel Nederlands gehoord. Nee, Jeroen een vrouw met twee hoofden had vast wel opgemerkt.......;)

mirjam/monique
17-01-11, 15:15
haha nou teleton daar komt ie dan................monique is mijn 2e naam mirjam is mijn roepnaam

[verwijderd]
17-01-11, 15:19
Zo Lidy hartstikke blij want Teleton kan vanavond weer slapen. \\:D/

Hans uit Koekelare
17-01-11, 20:01
Ik denk zeker dat Fort Myers de moeite is, het edison museum is daar en en Fort Myers wordt ook "The City of Palms" genoemd. :D

mirjam/monique
17-01-11, 20:10
Welkom op het forum. Wij zijn ook dol op lekker eten en misschien haal je wel wat tips uit ons reisverhaal van 2010!
Nog maar 19 dagen en dan gaan wij ook weer heerlijk genieten van Orlando en omgeving.
Wist je dat als je je bij diverse restaurants aanmeldt voor hun nieuwsbrief, ongeveer 1 week voor vertrek. dat je dan leuke kortingsvouchers per mail ontvangt of vouchers voor free appetizers.

Wat ook de moeite waard is om te bezoeken is Kelly Park. Zijn jullie daar al eens geweest?

Veel plezier met de voorpret,
groetjes
Anita

Hallo Anita

Bedankt voor je tip van de restaurants dat gaan we zeker doen!!!

Kelly park lijkt me heel erg mooi ik heb net foto s bekeken maar las ook dat er soms slangen en krokodillen zijn klopt dat ??? Als dat zo is lig je ook niet lekker ontspannen in je zwemband:?:

Ik vind het wel superleuk dat juist de mensen reageren waar ik het reisverslag van gelezen hebt ook die van jullie heb ik gelezen echt super leuk gedaan en ook motiverend om zelf er 1 te schrijven!!!

Nou ik heb me aangemeld voor jullie blog krijg ik dan automatische een mailtje??of hoe werkt dat ???

mirjam/monique
17-01-11, 20:14
Ik denk zeker dat Fort Myers de moeite is, het edison museum is daar en en Fort Myers wordt ook "The City of Palms" genoemd. :D

Oke Hans bedankt we zijn het al 2 keer van plan geweest maar nu gaan we er toch een kijkje nemen.

Hans uit Koekelare
17-01-11, 20:19
@ Mirjam
Wij landden volgende zomer op de luchthaven van Fort Myers en verblijven dan in Cape Coral. Als ik jullie was zou ik ook Sanibel en Captiva meepikken, 2 eilandjes voor de kust van Fort Myers die er ook idyllisch zouden uitzien (moeten we ook nog zien :D)

Hopelijk heb je hier iets aan.

Mvg Hans

Njit
17-01-11, 20:20
Kelly park lijkt me heel erg mooi ik heb net foto s bekeken maar las ook dat er soms slangen en krokodillen zijn klopt dat ??? Als dat zo is lig je ook niet lekker ontspannen in je zwemband:?:

het blijft natuur dus er zullen vast wel wat slangen in het bos zitten. We hebben er ook een wasbeertje gezien. Het water bevat ook visjes maar echt last heb je er niet van. Het is gewoon heel erg relaxed :)

We hebben op onze Homepage (http://huizedenbosch.nl/) ook een Fotoboek met foto's van Kellypark (http://huizedenbosch.nl/vakantie/index.php?folder=/USA/Florida%202007/03%20-%20Orlando/11%20-%20Kellypark/).

mirjam/monique
17-01-11, 20:20
Leuk, weer een "verslaafde" erbij, het wordt nog druk in de kliniek....

Misschien ook leuk om op een regenachtig ochtendje te gaan bezoeken met je dochter is wonder Works (I-drive, het gebouw op z'n kop) en inderdaad Kelly park, echt super om heerlijk te dobberen in een band, voor beide moet je wel zorgen dat je al vroeg voor de deur/het hek staat!
Wij hebben 2 jaar geleden 4 Juli in Celebrations meegemaakt, heerlijk sfeertje en ontzettend mooi vuurwerk, wel wat lastig parkeren maar zeker de moeite waard.

Kelly park heb ik bekeken ziet er erg mooi uit dat gaan we zeker doen !!!

Celebrations stond ook op het lijstje dat verhuist nu naar 4 juli . Is dat allen s avonds dan ?

Wonder works lijkt mijn dochter zeker leuk , we gaan nog tijd te kort komen wat is het toch geweldig dat je via dit forum zoveel leuke dingen te weten komt echt super.

r.teeuwsen
17-01-11, 21:24
we gaan nog tijd te kort komen wat is het toch geweldig dat je via dit forum zoveel leuke dingen te weten komt echt super.

Nou Mirjam, dat is wel zeker hoor, je gaat zeker tijd tekort komen, maar gelukkig 'kun' je nog terugkomen, zoals zovelen hier doen.... 't is echt verslavend... ;-)

mirjam/monique
17-01-11, 21:31
het blijft natuur dus er zullen vast wel wat slangen in het bos zitten. We hebben er ook een wasbeertje gezien. Het water bevat ook visjes maar echt last heb je er niet van. Het is gewoon heel erg relaxed :)

We hebben op onze Homepage (http://huizedenbosch.nl/) ook een Fotoboek met foto's van Kellypark (http://huizedenbosch.nl/vakantie/index.php?folder=/USA/Florida%202007/03%20-%20Orlando/11%20-%20Kellypark/).

Wat een prachtige foto s van kelly park ik ga ons reisschema aanpassen we komen nog tijd tekort:-o

Tans4USA
17-01-11, 21:46
Hallo Mirjam,
Wij hebben in Kelly park alleen maar schildpadjes langs de kant zien zitten en geen slang of alligator gezien :-P

Updates van weblogs kun je volgen via google reader. Zelf kijk ik als me aangemeld heb op mijn blog bij dashboard, daar kun je ook de blogs vinden waar je je bij aangemeld hebt.

Succes
Anita

aggie
20-01-11, 09:00
Hallo Mirjam,

Met plezier je verhalen tot dusver gelezen. Jullie hebben weer een prachtige reis voor de boeg...ik wordt er een beetje jaloers van!! Het Florida-virus zit er bij jullie ook al in, leuk dat jullie veel tips gebruiken van mede-Florummers. Wij zijn naar Blue Spring State park geweest, is ook prachtig. Veel plezier met alle voorpret!!

mirjam/monique
20-01-11, 16:59
Hallo Aggie

nou weet ik het niet meer hoor haha blue spring park is zieter ook geweldig uit
En wat schrijf je ook een leuke blogs ik heb ze gelijk gelezen

Er zijn zoveel mooie springs kelly park, juniper, crystal river, rainbow river we willen er naar 2 gaan en ook een kanotocht lijkt me ook leuk hebben jullie dat al een keer gedaan?

ik las in je blog dat we vorig jaar indezelfde periode zijn geweest ,de meivakantie is een mooie periode daar maar omdat mijn dochter nu op het voortgezet onderwijs zitten we aan juli vast.

sonja
20-01-11, 19:14
Heb me ook meteen aangemeld als volger. Op dag 13, 14 en 15 ben je ook in de buurt van Tarpon springs (http://www.spongedocks.net/), leuk Grieks emigranten dorp, fijne restaurantjes en je kunt een boottochtje maken om het sponzenduiken te zien. In mijn reisverslag is het e.e.a. beschreven. Veel plezier met de planning.

2theUSA
20-01-11, 20:55
hoi Mirjam,

Ook ik heb mij voor je blog aangemeld, leuk om jullie avonturen te gaan volgen.
Jullie blog ziet er goed uit. ik had bij mijn eerste blog vorig jaar ook een 2e niet openbaar gemaakt testblog aangemaakt, om te oefenen en dingen uit te proberen.

Leuk dat je Kelly park in je schema hebt ingepast, het is echt erg leuk. je moet wel zorgen dat je er op tijd bent, en buiten het park tubes huren. Toen wij er waren haalden ze wel een slang uit het water, maar de rangers houden het water er goed in de gaten.

groet Chrita

aggie
21-01-11, 08:42
Hallo Mirjam,

Wij hebben wel al een keer een kano-tocht gemaakt, maar dat was afgelopen zomer in Minnesota....dus geen vergelijk met Florida. Is wel leuk om te doen!! Tja, je zult nog meerdere malen terug naar Florida moeten, wil je alles gezien en gedaan krijgen?! Dank je voor de complimenten over mijn blogs, is ook leuk om terug te lezen. Ik heb ze alledrie ook in boekvorm laten maken, is zeker een aanrader! Have Fun!!!

maantje71
11-02-11, 07:31
hallo mirjam

zat ik net mijn op mijn blog te kijken en zag dat je je aan gemeld had.
nu ging ik daardoor op jou blog kijken en volgens mij hebben wij elkaar gezien afgelopen mei in liki tiki daar zaten wij ook.
wij waren toen met mijn broer en schoonzusje.
klopt dit?
leuk dat jullie ook weer gaan.
wij gaan nu ook weer naar florida en dan gaan we een half rondje maken van miami naar orlando via key west.

ga in ieder geval je blog volgen

groeten manuela

mirjam/monique
15-02-11, 11:56
Hoi Manuela

Jahoor dat klopt daarom vond ik het ook zo leuk dat ik jullie blog tegenkwam
wij waren toen met vrienden maar we gaan nu met zn 3e daar hebben we superveel zin in.

Ik vind het helemaal geweldig om blogs te lezen, hoe anderen alles beleven en ook om
ideen op te doen.
leuk dat we elkaar hier weer tegen komen

groetjes mirjam