PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Sybrigt: Miami-Key West-Bonita Springs-St.Petersburg-Orlando 2011



Sybrigt
12-01-11, 21:46
Hallo allemaal,

Ik ben hier net nieuw op het forum, maar ben alles eens even druk aan het lezen deze week en mij aan het orienteren op Florida. Ik krijg er al helemaal zin in!! :-)

Via Exit-reizen heb ik de volgende vakantie op het oog:

24 april -> Vlucht Amsterdam - Washington - Miami
2 nachten in Clinton South Beach Hotel
26 april -> Key West --> Inn at Key West - 2 nachten
28 april -> Bonita Springs --> Hotel Trianon Bonita Bay - 3 nachten
1 mei -> St. Petersburg --> Hotel Dolphin Beach resort - 3 nachten
4 mei -> Orlando --> Doubletree Resort Int. Drive - 4 nachten
8 mei -> Terugvlucht Orlando - Washington - Amsterdam

Hebben jullie er wat kijk op of dit een goede tijdsplanning is en of de hotels wat goed zijn en op mooie locaties liggen?
Hebben jullie daarnaast nog tips voor leuke dingen die we in deze verschillende plaatsen niet mogen missen?

Graag verneem ik wat jullie hier van vinden en of er evt. hotels of plaatsen bij zitten waarvan jullie zeggen dat het misschien beter anders kan!

In Orlando willen we Seaworld en Universal Studios gaan bezoeken, verder hebben we nog niks in de planning (behalve lekker op het strand liggen!)

2theUSA
12-01-11, 22:37
Hoi Sybrigt,


Wij hebben vorig jaar 3 nachten doorgebracht in "The Inn" op Key West, wij vonden het een prima hotel, mooi zwembad en vanuit het hotel uitzicht over de oceaan.
Op Key West hebben we o.a. een jetski tourtocht om Key West heen met een gids gemaakt. We hadden nog nooit eerder op een jetski gezeten. Na even wennen was het super leuk. Ik weet niet wat jullie samenstelling is, maar wij hebben met 2 kids 10 en 14 jaar een rondreis gemaakt. Op de weg van of naar de Keys ligt op Islamorada een iddylisch restaurant, Morada Bay (http://www.moradabay-restaurant.com/) wat een bezoek zeker waard is.

Kelly Park is ook een echte aanrader als je in Orlando bent, en een leuke afwisseling met de pretparken. (zie eventueel ons reisverslag 2010, link hieronder)

Verder is het handig veel reisverslagen te lezen, de reisgids van Capitool, voor Florida hebben wij ook gebruikt voor het plannen van onze reis.

Succes met de planning.

Groet Christa

SenT
13-01-11, 15:22
Of je hotel op Key West en in Bonita Springs goed is zal ik je enkele dagen voor je vertrek kunnen zeggen: dan passeren wij daar ook. (de 19de in Bonita en de 21 ste op Key West).
Hier op het forum is men toch enthousiast over The Inn at key West.
Trianon Bay schijnt ook niet slecht te zijn (zie tripadvisor), maar het ligt wat meer in het binnenland.

Zelf zijn wij ook begonnen aan onze reis met gids van Capitool; staan ook lekker veel foto's in, dan heb je al wat voorpret.

Daarna hebben we alles afgetoetst met oa dit forum en internet (bijvoorbeeld voor de State parks (floridastateparks.org)). Verder zijn we ook nagegaan wat de interessante ticketcombinaties waren voor de pretparken én wat de kinderen graag willen doen. Van de pretparkattracties in Orlando vind je bvb. massa's filmpjes op Youtube.

Zelf gaan wij voor de pretparken (Seaworld, Universal, Islands of Adventure, Epoct en Busch Gardens) en de natuur (Wekiwa Springs of Juniper Creek - zwemmen met de manatees in Crystal River - Fort de Soto park - Sanibel Islands -Myakka River State Park - Everglades -...).

Je reisschema ziet er mij redelijk rustig en evenwichtig uit.
Veel plezier alvast met het verder uitdokteren!

sonja
16-01-11, 18:53
Heerlijk vooruitzicht, je reisschema ziet er prima uit. Dolphin Beach resort is een prima hotel, ligt op het strand. Probeer een kamer met balkon te krijgen, de zonsondergangen zijn fantastisch. Geen wifi, leuke restaurants in de buurt en aan de overkant bij de Village Inn heerlijk ontbijtje met heel leuke en aardige bediening.

Sybrigt
17-01-11, 12:10
Bedankt voor alle reacties!

Ik zit te twijfelen om naar de Everglades te gaan als wij van ons hotel in Key West naar Bonita Springs rijden. Ik weet alleen niet of dit de moeite is, aangezien het al best een aardig stukje rijden is. Heeft iemand hier advies voor? Want kun je ook in bijvoorbeeld 3 uurtjes wel een mooi stukje van de Everglades bekijken? En hoe weet ik dan waar we zijn moeten, want het park ziet er op de kaart van Florida ZO groot uit!!

SenT
17-01-11, 19:43
Ben er zelf nog niet geweest, maar van een collega heb ik gehoord dat je op de Intertstate 41 (en niet de 75) ook een soort visitorcenter hebt, midden in de Everglades, Shark Valley genaamd. Daar kan je op een trammetje of op een fiets een afstand van 25 km. ( enkel) afleggen waarna je bij een uitkijktoren komt.

Shark Valley ligt op ca. 180 mijl van Key West. Ik denk dat je hiervoor met drie uurtjes genoeg tijd hebt.
Op het forum is Shark Valley al enkele malen voorbij gekomen o.a. in het topic over de Everglades.

A3
17-01-11, 21:42
Hoi,

Wij reden mi of meer dezelfde route, inclusief Shakr valley en Bonita.

Lees maar: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2077


MVG

A3

Sybrigt
18-01-11, 14:01
We hebben gister onze reis geboekt!! 24 april gaan we weg en op 9 mei komen we weer terug. Heb er al helemaal zin in!! :-)

Zijn er nog tips misschien wat er voor leuks te doen is in Bonita Springs en in St. Petersburg? Wat mogen we daar eigenlijk niet missen en wat zijn leuke uitstapjes?

2theUSA
18-01-11, 15:11
in St. Petersburg moet je eigenlijk naar het Salvador Dali museum. En het park Fort de Soto is ook vlakbij.

Succes en groet
Christa

Sybrigt
22-01-11, 14:42
In St. Petersburg slapen we in het Dolphin Beach Resort, en ik hoor hier meerdere mensen op het forum dat je moet proberen te regelen om een kamer met zeezicht te regelen, maar is dat te regelen via exit-reizen nu ik al geboekt heb? Of moet je daar extra voor bij betalen voor een kamer met zeezicht?

sonja
22-01-11, 16:58
In St. Petersburg slapen we in het Dolphin Beach Resort, en ik hoor hier meerdere mensen op het forum dat je moet proberen te regelen om een kamer met zeezicht te regelen, maar is dat te regelen via exit-reizen nu ik al geboekt heb? Of moet je daar extra voor bij betalen voor een kamer met zeezicht?

Je kunt het via Exit regelen, een kamer met poolview is prima, dan heb je ook zeezicht. Als niets aangeeft en de standaard kamer boekt dan kijk je uit op het parkeerterrein.