PDA

Bekijk Volledige Versie : Pleasant Vacation Travel (Oplichters?)



ferret
09-01-11, 11:26
Ik ben afgelopen woensdag gebeld door Pleasant Vacation Travel uit Orlando dat wij een reis hebben gewonnen voor 5 personen omdat ik op hun website informatie heb gevraagd.
Het enige wat wij moeten verzorgen is het vervoer en de tax.
Het gaat om:
5 dagen/4 nachten Orlando
4 dagen/3 nachten Daytona
5 dagen Cruise Bahama's
5 dagen Cruise Cancun.

Afgelopen vrijdag kreeg ik 2 telefoontjes omdat mijn emailadres niet juist zou zijn, dus konden ze niets naar mij toe sturen.
Inderdaad kreeg ik binnen 1 uur op papier wat mij beloofd was.
Wij moeten 698 euro aan tax en verzekering overmaken. Ik heb de Visa gebeld, maar die konden mij niet vertellen of dit een "scam" is. Ze hadden nog nooit van dit bedrijf gehoord, maar ik kan het ieder moment weer terughalen, mocht ik het niet vertrouwen.
Hebben jullie hier wel eens van gehoord, want ik heb een stemmetje in mijn achterhoofd...........????!!!!

Njit
09-01-11, 11:33
Klinkt mij te mooi om waar te zijn. Heb je ook daadwerkelijk info opgevraagd op hun site?

Teleton
09-01-11, 12:25
op hun site? Was toch nieuwsgierig. Hoe ik ook google, ik kan hun site niet vinden.....

Vorige week kreeg ik per post een aanbieding voor een vakantie naar Turkije. kostte een sch**t en dr** kn*kkers. Maar wat blijkt? Je wordt wel van de ene naar de nader promotie gesleept. En denk maar niet dat je daar onderuit kunt.......je moet mee in de bus want je hotel is geboekt op een volgende lokatie.

Ik kan me nog goed herinneren hoe teleurgesteld ik was toen ik er achter kwam maar het is gewoon zo: Sinterklaas bestaat niet.

Mijn idee: zolang er onduidelijkheid bestaat over de herkomst van de aanbieding, de invulling van de reis en de voorwaarden, laat ik de beker, hoe verleidelijk ook, fijn passeren. Ik denk dat het stemmetje van Ferret, dat hij in zijn achterhoofd hoort, een goed signaal is waar zeker aandacht aan besteed moet worden...

[verwijderd]
09-01-11, 12:55
Ik zou er ook zeker niet vanuit gaan dat dit echt een geregelde vakantie is, zoals Teleton al aangeeft zou het best kunnen zijn dat je van het ene promotie/verkoop praatje naar de andere gesleept wordt als het al klopt.

Ik zou er zelf niet zo heel veel waarde aan hangen en denk ook niet dat ik het zou doen, zeker omdat je alleen op de site informatie had gevraagd en niet meer dan dat.

hrjhaan
09-01-11, 13:03
de site is volgens mij pvt-usa.com. Iets winnen en dan zelf ook nog iets moeten aanbetalen zou ik zelf niet doen. Je hoort wel vaker van dit soort oplichtingspraktijken. Misschien moeten we met z'n allen wat informatie aanvragen. Kijken of er meerdere mensen deze reis aangeboden krijgen.

JKG
09-01-11, 13:13
Als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat ook.
Op Google is er eigenlijk niets te vinden, ondanks 'pvt-usa' waar ik op zoch n.a.v. het bericht van hrjhaan.

Ik zou in elk geval vriendelijk bedanken.
Lees dit ook eens;
http://www.expertlaw.com/library/consumer/free_vacation_fraud.html

hrjhaan
09-01-11, 13:14
Ik heb nog even op de site rondgekeken en volgens mij gaat het om een commerciele organisatie. Je kunt een vakantiedatum opgeven en dan krijg je een prijsopgave. Zoals ik het lees hebben ze maar één soort reis. Waarschijnlijk heb je de "request vacation date" ingevuld en aan de hand daarvan de reis "gewonnen". Bij de voorwaarden staat dit:
Your vacation benefits packages includes up to 11 days / 10 nights: Four (4) nights in Orlando, Florida, two (2) nights in Daytona Beach, Florida and four (4) nights in Cancun, Mexico. A 90 minute sales presentation is required once you arrive in Florida at a resort location selected by PVT, as indicated in your vacation details. Failure to attend the sales presentation could result in additional charges. A $50.00 refundable deposit is required to book dates. This deposit is non refundable if customer fails to travel on dates confirmed.

knaapje
09-01-11, 15:28
Voor degenen, die de site niet kunnen vinden:

http://pvt-usa.com/

ferret
09-01-11, 15:44
Wij zijn al 5 keer in Florida geweest dus niet onbekend. Maar we hebben tot nu toe altijd alles zelf geregeld. Vorig jaar hebben we gezocht naar villa's om te verblijven mogelijk hebben we toen wat op die site ingevuld. We hebben afgelopen vrijdag een lijstje met vragen terug gestuurd waar we nog geen antwoord op hebben. Wanneer we het niet zeker weten doen we het natuurlijk niet. En de site was idd pvt-usa.com.
En in het telefoongesprek is niet gesproken over een sales presentation.

Teleton
09-01-11, 17:30
. En de site was idd pvt-usa.com.
En in het telefoongesprek is niet gesproken over een sales presentation. Maar in de terms & conditions op hun site staat het wel degelijk, onverbloemd en helder:




THIS ADVERTISING MATERIAL IS BEING USED FOR THE PURPOSE OF SOLICITING SALES OF VACATION OWNERSHIP INTEREST ONLY
This is a promotional vacation package good for those 23 years of age and older, married couples must travel together. All Reservations will be confirmed through Pleasant Vacation Travel (PVT), Reservation Agents for PVT (Florida Registered Seller of Travel ST 36830).
Your vacation benefits packages includes up to 11 days / 10 nights: Four (4) nights in Orlando, Florida, two (2) nights in Daytona Beach, Florida and four (4) nights in Cancun, Mexico. A 90 minute sales presentation is required once you arrive in Florida at a resort location selected by PVT, as indicated in your vacation details. Failure to attend the sales presentation could result in additional charges. A $50.00 refundable deposit is required to book dates. This deposit is non refundable if customer fails to travel on dates confirmed.


Maar er zijn meer clausules, of, om in hun termen te blijven: Er kunnen zich altijd verrassingen voordoen.



The traveler agrees to be responsible for any resort charges incurred in excess of those covered by this Vacation Package.




Holiday or Peak season fees may apply.

ferret
09-01-11, 18:23
Dit is wat we gekregen hebben in de mail. Dit moeten wij getekend terug sturen.
Daar kan ik in de kleine lettertjes niets vinden over timeshare of wat dan ook.

We would like to thank you for purchasing your holiday from Time Out for Vacations. Our commitment is to provide you and your family with the finest destinations, top resorts and leading hoteliers in the industry. We realize that we will earn your repetitive business only by surpassing your expectations.


*Promotional Holiday Includes:


ü 5 Days 4 Nights of accommodations in Orlando, Florida
ü 3 Days 2 Nights of accommodations in Daytona, Florida
ü 5 Days 4 Nights of accommodations in Cancun, Mexico
ü 4 Days 3 Nights of accommodations on Bahamas Cruise
ü $500 Discount Entertainment Guide












Please contact Pleasant Vacation Travel if you would like to get your holiday started please call

Customer Service/Reservations on 1-888-502-3115

Monday thru Friday 9am - 5pm (EST), 2pm- 10pm (UK) or

Website: www.pvt-usa.com (http://www.pvt-usa.com/)



E-mail: support@pvt-usa.com (support@pvt-usa.com)
Signature: ___________________________________ Date: _____/_____/_____
* I have authorized Pleasant Vacations to charge my credit card / banking account for the amount shown. This charge will appear as Pleasant Vacation on my banking statement. I understand that if payment is made by check and for any reason my check is returned I am responsible for any and all charges accrued.
I understand and agree to the details of participation listed below:
Primary traveler must be at least 23 years of age or older. This special promotional vacation/holiday is valid for up to 4 people. Pleasant Vacations requires a 45-day advance notice of travel dates. Travel dates requested and received less than 45 days may be subject to an early reservation fee and are made based on availability. The holiday package is valid 12 months from the date of purchase and is transferable to any individual above the age of 23. Travelers are accountable for all incidentals such as meals, entertainment, air and ground transportation, hotel taxes, room service and long distance telephone calls. Request for change in confirmed travel dates must be made in writing. Any request made 30 days or less will result in a charge equivalent of one nights stay in the location booked. Travelers are responsible for the administrative and reservation if applicable.

Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat ik mijn geld beter terug kan vragen bij Visa en op eigen houtje een vakantie boek naar Florida.

knaapje
09-01-11, 18:51
Begrijp ik het goed?
Vanochtend om 11.30 uur had je twijfels en stelde je vragen en inmiddels heb je toch geboekt en betaald?

quote......
....... maar ik kan het ieder moment weer terughalen, mocht ik het niet vertrouwen...........


Nou, ik heb 2 keer ervaring (helaas) met het laten terugboeken van een cc-betaling, maar dat heeft de nodige voeten in aarde.
Zomaar, van "ik wil toch de reis niet" zal waarschijnlijk niet werken.


Knaapje

pumi1000
09-01-11, 19:07
Dit lijkt heel erg op timeshare of een andere vorm van oplichting.
Ik zou nooit iets betalen voor iets wat je gewonnen hebt. Winnen is winnen en dat behoort gratis te zijn. Ben benieuwd of je al betaald hebt en of je hier op in gaat.

Heb ook even gekeken op die site en het staat het er inderdaad bij de terms&conditions zoals Teleton al aanhaalde. Timeshare gedoe en god weet wat die extra charges dan zullen zijn??!!

corrus
09-01-11, 19:22
Dit lijkt heel erg op timeshare of een andere vorm van oplichting.

Jij zegt hier dus dat Time sharing oplichting is...
Nog al een boute uitspraak. ](*,)

[verwijderd]
09-01-11, 19:29
Dat komt natuurlijk omdat timesharing in Europa heel erg vaak slecht uit de bus komt en dat er veel oplichters zijn in die regionen, nu is het in Amerika ook vaak in handen van Hotel ketens e.d. en die zullen niet zo snel misbruik van dit item maken.

pumi1000
09-01-11, 19:30
Tis maar net hoe je tegen timeshare aankijkt zou ik zeggen.......Genoeg mensen zijn er door in de problemen gekomen.

corrus
09-01-11, 19:34
Dat maakt Time Sharing op zich nog geen oplichterij...
Mensen op vakantie die door dat soort dingen in de problemen zijn gekomen, stonden kennelijk niet sterk in hun schoenen.

ferret
09-01-11, 19:42
We hebben al een keer eerder geld terug laten storten van de Visa i.v.m. een reisbureau die failliet was en dat was geen probleem.
Ik heb de vraag hier neer gelegd omdat ik twijfelde aan de hele handel, maar betaald is er al. Mijn twijfel is niet nieuw, dat heb ik al vanaf het begin. Je mag ook nog twijfelen nadat je hebt betaald, toch Knaapje???

hrjhaan
09-01-11, 19:56
Dit is wat we gekregen hebben in de mail. Dit moeten wij getekend terug sturen.
Daar kan ik in de kleine lettertjes niets vinden over timeshare of wat dan ook.

Ik ben bang dat als je dit tekend je wel aan hun "terms and conditions" vastzit. Zal vast wel ergens staan. Meestal als je een boeking online maakt moet je het vakje "ik accepteer de leveringsvoorwaarden" aanklikken.
Je zult zeker een aantal sales presentations moeten bijwonen.

Als ik het goed begrijp moet je zelf nog een vliegticket en vervoer regelen. Zij verzorgen dus alleen de accomodatie.
Ik zou lekker alles zelf doen, weet je (bijna) zeker wat je krijgt.

knaapje
09-01-11, 21:52
...........Mijn twijfel is niet nieuw, dat heb ik al vanaf het begin. Je mag ook nog twijfelen nadat je hebt betaald, toch Knaapje??? ................

Natuurlijk mag je dat, het zijn jouw centen.
Hoe ik er verder over denk zal ik maar in het midden laten.

En een reisbureau, dat failliet gegaan is, is wat anders als het feit dat jij annuleren wilt en de reisorganisatie er niet mee accoord gaat (anders kunnen ze je ook wel zelf terugbetalen). Vergeet niet dat een cc-betaling in principe "final" is en niet terug te draaien, ook de ontvanger moet zekerheid hebben.

Maar even goed, goede reis en ik hoop dat je er van geniet.

Knaapje

ferret
09-02-11, 15:09
Ik had beloofd de uitkomst nog even te laten weten.
We hebben nog 2 keer gebeld met Florida, maar op het moment dat we iets vragen worden we doorverbonden en dan krijg je niemand meer aan de lijn.
Uiteindelijk hebben we de Visa ingelicht. Het enige wat we moesten doen is alsnog een aangetekende brief naar Pleasant Vacation Travel, dat we het er niet mee eens waren en 2 dagen later stond ons geld weer op de Visa.
Waarom wij het geld wel zo snel terugkrijgen en iemand anders niet, weet ik niet.

Een reis naar Florida was leuk geweest, maar aangezien we net terug zijn, mogen we niet klagen. Wij hebben er weer een les bij geleerd.

rrtheu
12-04-11, 21:59
Is er iemand met PVT op vacantie geweest

hrjhaan
12-04-11, 22:21
Volgens mij is hier al een topic over. www.pvt-usa.com (http://www.pvt-usa.com) Dit zijn van die reizen die je kunt "winnen". Je moet dan wel aan commerciële activiteiten meedoen. Dit staat in hun voorwaarden: A 90 minute sales presentation is required once you arrive in Florida

Teleton
13-04-11, 00:01
Is er iemand met PVT op vacantie geweest Lees de voorwaarden.........

ferret
13-04-11, 00:41
Ik ben toch wel blij dat we er nog onderuit konden. Na een aangetekende brief naar PVT hebben wel wel keurig onze "aanbetaling" terug gekregen. Zonder morren of wat voor reactie dan ook. (dat vinden we ook gek).
Het geld wat we gekregen hadden van de Visa hebben we teruggegeven.
Ik heb inderdaad al een aantal mensen gesproken die de prijs ook "gewonnen"hadden, maar niemand die ook daadwerkelijk gegaan is.

dennis-oostveen
13-04-11, 12:17
Ben net op hun site wezen kijken, maar ze doen zich toch werkelijk voor als een reisbureau, máááár alleen bij terms and conditions kom je erachter dat het om promotiereizen gaat.

Je kan geen accommodatie vooraf kijken d.m.v. foto's aangezien ze zeggen dat het hotel kort voor aanvang van de reis bekend is.

kortom niet doen!!!!!

corrus
13-04-11, 13:10
Ik ben toch bang dat indien je ze oplichters gaat noemen en dat op papier zou zetten, je een aardige rechtzaak aan je kont krijgt...

ferret
13-04-11, 13:19
Ik heb ze aan de telefoon gehad (3x) en in 1 gesprek krijg je 3 verschillende mensen aan de telefoon waaronder een advocaat (zeggen ze). Volgens hen worden alle gesprekken opgenomen om later eventueel te kunnen gebruiken.
Wij kregen 3 verschillende emailadressen die niet juist waren en vervolgens 2 telefoonnummers die niet meer in gebruik waren. Dat is voor ons ook de reden geweest om het te gaan wantrouwen. Alle vragen over de reis werden door hun niet goed beanwoord en werden we doorverbonden naar iemand anders die ook geen antwoorden wist.

Aan de andere kant zou ik toch wel willen weten of ik me vergist heb.
Dat ik toch een leuke reis had gewonnen en door mijn achterdocht een reis heb gemist. Maar dan moet iemand het lef hebben om het toch te proberen......

Lindaa
14-04-11, 14:30
ik kan het ieder moment weer terughalen, mocht ik het niet vertrouwen.


Als je geld overmaakt of via CC betaald kun je het NIET zomaar even terughalen.
Als je het overmaakt moet de tegenpartij het terugstorten, daar moet je zelf achterheen, bij CC moet je een verzoek (formulieren) indienen bij de maatschappij

ferret
14-04-11, 19:41
Ja, dat is hier al eerder gezegd, maar de Visa heeft het geld teruggestort toen wij het verhaal uitgelegd hadden. Ze gaven ons wel het advies om een aangetekende brief te sturen naar PVT, maar het geld kregen we van de Visa gelijk terug. Nu PVT het geld alsnog aan ons hebben teruggegeven krijgt de Visa het geld ook van ons weer terug.
Wij hebben een formulier ingevuld "betwiste transactie" en 3 dagen later was het geld al gestort. Zelfs het verschil in koersen hebben we terug. Netjes hoor.

Lindaa
17-04-11, 19:49
idd netjes! Ik moest een heel formulier invullen...