Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: AndoB

AndoB
04-01-11, 22:36
Hierbij wil ik me even voorstellen, heb me net aangemeld op het forum. 43 jaar oud, in het bezit van een Ford Mustang uit 1966 en nog nooit in de USA geweest... is dat wat!?

Eind april - begin mei ga ik met vrouw en zoon naar Florida. Eerst vijf dagen New York, daarna met een binnenlandse vlucht door naar Orlando. In Florida willen we een auto huren.

Voor ons allemaal is het de eerste keer USA, dus zoveel mogelijk informatie verzamelen. Ik denk dat de tips op een forum een stuk realistischer zijn dan alle reklame die je overal tegenkomt.

Ik zal eerst maar eens zoveel mogelijk doorspitten voordat ik vragen ga stellen....

remon
05-01-11, 00:22
Welkom
Veel plezier alvast , maar dat gaat wel lukken denk ik

Michael66
05-01-11, 07:05
Hoi Ando!
Welkom op het Florida Forum. Hier kun je inderdaad een heleboel informatie over Florida vinden. Of het objectief is? Ja, nee, misschien. De info die ik hier opschrijf is dat in ieder geval niet: ik zie alles graag door een oranje Florida-bril! 8-[

Wat gaaf om zo'n mooie Mustang te bezitten. Rijdt je er ook (veel) mee? Hij is in ieder geval uit het beste bouwjaar (net als ik \\:D/).

Veel plezier met je voorbereidingen, en straks op reis!

disney fan
05-01-11, 09:03
Welom op dit leuke en informatieve Forum!
Je zult hier ongetwijfeld op heel veel van je vragen een antwoord kunnen vinden.

Zo niet, stel je vraag gerust er zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen met de antwoorden op je vragen.

Wees je er wel van bewust dat de 1e keer USA/Florida hoogst waarschijnlijk niet de laatste keer zal betekenen....
Voor je het weet ben je verslaafs aan de USA!

Heel veel plezier met jullie voorbereiding.

Groetjes Lucy

AndoB
05-01-11, 16:17
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga er in elk geval vanuit dat de verhalen hier geen commerciële achtergrond hebben, dat scheelt stukken..

Als het goed weer is wordt er regelmatig met de Mustang gereden. Heb zelfs een huis gekocht met garage om daar de Mustang te stallen, dan kan ik er zo mee op pad als het nodig is. Naast de 'weekendritjes' doe ik ook meetings, toertochten en circuitdagen. Mijn eigen 'bouwjaar' is '67 maar een Mustang van '67 gaat het niet worden.. vind '65-'66 gewoon mooier.

Onderdelen shoppen voor de Mustang staat zeker ook op het verlanglijstje, al is het niet veel want hij is compleet gerestaureerd. meer info hierover op mustang.frames.nl

Ook een 'echte Amerikaanse' automeeting staat op het verlanglijstje, vooral voor de auto's en 'bouwwerken' die je hier in Nederland niet op de weg ziet.

Als ik vragen heb zal ik me zeker melden, maar ik geloof dat ik voorlopig genoeg leesvoer heb.

Gerrit&Joke
05-01-11, 16:22
Tip.
Donderdag Vrijdag Zaterdag
Okd Town In Kissimee
Donderdag overwegend Motors
Vrijdag zaterdag weet je niet wat je ziet
Veel Plezier
Gerrit&Ioke

Eve nog een Link hiernaar
http://www.old-town.com/
Veel succes

2theUSA
11-01-11, 10:30
Hoi Ando,

Welkom op dit forum, wij hebben voor het plannen van onze vakantie naar `florida veel gehad aan de `Capitool Gids' en het lezen van veel reisverslagen.

Veel plezier met plannen maken.

Groet Christa

AndoB
27-02-11, 13:50
Gerrit en Joke,

Een zaterdag Old Town staat op de planning! Lijkt me erg leuk en gezellig, voor ons allemaal wat te doen.

Dank je voor de tip!

AndoB
29-05-11, 12:45
Onze reis naar de USA zit er intussen al weer op. We hebben het heel erg naar onze zin gehad!

In de afgelopen 1 1/2 week heb ik een website in elkaar gesleuteld met ons verhaal en foto's:

http://usa.perronwei.nl

Zo af en toe komt er nog wat meer bovenborrelen, ik zal de website dan ook regelmatig aanpassen!

Njit
29-05-11, 13:13
Leuk om jullie belevenissen te lezen. Vond dit vooral erg grappig om te lezen over jullie vele aankopen:

Gevolg was wel dat we er twee grote koffers bij hebben moeten kopen om alles mee te kunnen nemen. Alleen al 20 paar schoenen waaronder 2 paar Ugg's laarzen nemen flink wat plek in. Naast de kleding die we gekocht hebben. Mijn oude jas heb ik in het laatste hotel achter gelaten, evenals de champoo's, alle verpakkingen/schoenendozen, de kleine koffer, de spanningsverdeldoos en de tandenborstels en tandpasta. We hadden echt geen keuze, we konden het gewoon niet meer meenemen!

En de volgende keer de auto gewoon al in Nederland of Duitsland huren. Scheelt je veel kosten en vooral veel gedoe (http://usa.perronwei.nl/auto-huren.aspx)!

AndoB
29-05-11, 14:05
Tja, reizen is wel verslavend.... binnen een week hadden we het al weer over een volgende vakantie naar de USA. Waarschijnlijk zal dit Californië worden. Zuid-Afrika is even doorgeschoven, we hadden het prima naar onze zin in de USA en er is nog voldoende te zien.

Eerst maar eens even sparen, als we weer een leuk bedrag op de bankrekening hebben staan gaan we wat meer gericht plannen maken.

r.teeuwsen
29-05-11, 15:02
Leuk verslag!! Ziet er goed uit!
Jammer dat je een tegenslag hebt gehad bij het huren van je auto, volgende keer gewoon vanaf hier regelen ;-)

Greetz, Remco

Marita
29-05-11, 21:41
Heel mooi verslag Genoten van jullie reis en heel goed opgedeeld. Super gewoon

Groetjes Marita

AndoB
01-06-11, 16:47
Dank jullie wel voor de complimenten voor de website. Ik ben er al met al toch zo'n 40 uur mee bezig geweest en nog steeds kleine aanpassingen aan het doorvoeren. Dan is het ook wel leuk als er mensen naar kijken!

Nu is websites bouwen wel een deel van mijn dagelijks werk dus dat moet ook wel een beetje lukken.

Nog iets Amerikaans voor geïnteresseerden:

http://mustang66.perronwei.nl