PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011



Michael66
31-12-10, 13:50
Zo op de valreep van 2010 nog beslist om in 2011 toch weer naar Florida te gaan. "Toch weer"? Tja, dat was geen keuze van willen (Ja, we willen!!) maar meer van lichamelijk kunnen. Met mijn lichamelijke conditie en het slopende klimaat in Florida is het een serieuze afweging geweest. Die gelukkig gunstig is uitgevallen. Met de nodige rust en flexibiliteit gaat het lukken.

Vluchtdata:
vr 1 juli 2011 AB7000 DUS - MIA
zo 24 juli 2011 AB7001 MIA - DUS (di 25 juli aankomst DUS)

Ondanks dat we het liefst met een tussenstop in de VS vliegen en vlakbij Schiphol wonen (Gouda - Schiphol 30-40min.) toch gekozen voor de zeer gunstige prijs van Air Berlin.

Keuze voor Miami is omdat we dit jaar eerst een weekje wat gaan toeren. Om te beginnen willen zoon Steven (11) en ik graag eens met dolfijnen zwemmen, wat we ergens op de Keys gaan doen. En dan meteen eens naar Key West, daar zijn we nog nooit (shame!) geweest. Dan eens kijken of de Everglades er nog zijn en langs de Golf van Mexico (of -wie weet- een bezoekje in Sebring?) omhoog naar St. Petersburg / Tampa. Om dan te eindigen in een villa in Kissimmee en daar twee weken te verpozen en allerlei leuke dingen te doen in de buurt (=binnen 1 a 1.5 uur rijden). Dan op 23 juli weer naar Miami om daar de 24e weer op te stijgen richting "die Heimat".

Kortom: grofweg ziet het er vooralsnog zo uit:

donderdag 30 juni 2011: 's middags Steven uit school halen en op weg naar Duesseldorf, daar overnachten vlakbij vliegveld
vrijdag 1 juli 2011: vlucht Duesseldorf - Miami. Na aankomst auto ophalen en alvast een stuk richting Keys, hotel onbekend.
zaterdag 2 juli 2011: Weinig doen, beetje bijkomen van de reis
zondag 3 juli 2011: Zwemmen met dolfijnen, doorrijden naar Key West
maandag 4 juli 2011: Key West > Marco Island/Naples. Onderweg ....??
dinsdag 5 juli 2011: Marco Island / Naples
woensdag 6 juli 2011: ??
donderdag 7 juli 2011: ??
vrijdag 8 juli 2011: Aankomst in Orlando / Kissimmee
zaterdag 9 juli 2011:
zondag 10 juli 2011:
maandag 11 juli 2011:
dinsdag 12 juli 2011:
woensdag 13 juli 2011:
donderdag 14 juli 2011:
vrijdag 15 juli 2011:
zaterdag 16 juli 2011:
zondag 17 juli 2011:
maandag 18 juli 2011:
dinsdag 19 juli 2011:
woensdag 20 juli 2011:
donderdag 21 juli 2011:
vrijdag 22 juli 2011:
zaterdag 23 juli 2011: Vertrek richting Miami
zondag 24 juli 2011: Vlucht Miami - Duesseldorf
maandag 25 juli 2011: Aankomst Duesseldorf, autorit naar Gouda. Pffff .....

Maar het zou zomaar helemaal anders kunnen worden.

Tijd genoeg om nog eens wat dingen te bekijken, uit te zoeken, vergelijken, in de week te zetten bij mijn reisgenoten. En dan hotels te boeken voor de eerste week (priceline).

Wat verder al op het brainstorm lijstje staat:

Holocaust Monument
Kelly Park
Silver Springs
Cocoa Beach
Honkbal kijken bij de Rays in St. Petersburg
Paar keer 9 holes golf in de ochtend
Uiteraard veel shoppen
Harry Potter
MOSI in Tampa
Edison Ford musea Ft. Myers
Myakka River State Park Sarasota
G.WIZ - The Science Museum Sarasota


Tips zijn altijd welkom.

Dr. Phlox
31-12-10, 15:37
Hoi Michael,

Goed om te lezen dat jullie toch gaan. Je heb in iedergeval weer voldoende punten op je lijstje staan.
Succes met plannen verder.
grz
Ton

Teleton
31-12-10, 15:47
Mooie manier om het jaar af te sluiten en het nieuwe te beginnen! Dat wordt vast een mooi rondje en....een mooi reisverslag?

Michael66
31-12-10, 16:30
Reisverslag komt er zeker weer, Ton! Met veel foto's!

Op dit moment is onze website met reisverslagen (http://www.chantalsweb.nl) en zo trouwens even uit de lucht vanwege een omzetting naar een andere webhost (one.com). Ergens in de komende dagen gaat e.e.a. weer "open".

cloggie68
31-12-10, 16:39
We zitten er in precies dezelfde periode (alleen jullie 3 daagjes langer) en doen ook een combi van villa en rondje. Leuk!! Wij doen eerst 2 nachtjes Clearwater Beach (waarschijnlijk), dan 12 dagen villa (Windsor Palms) en vervolgens zakken we af via (Naples, Miami, KeyWest) en de laatste 2 nachten liggen ook al vast (Priceline hotel in fort Lauderdale). Wij vliegen de 21e dan weer terug. Onze jongens zijn dan 7 en 9 dus hopelijk oud genoeg voor iets meer dan alleen een villa-vakantie :)

Teleton
31-12-10, 17:13
Ergens in de komende dagen gaat e.e.a. weer "open".
Had al stiekum gekeken, hoor, maar liep inderdaad vast. Hoe dan ook; jullie worden in in ieder geval weer door ons gevolgd. Al was het alleen maar om te zien hoe Steven is gegroeid.... Maar ook voor alle andere avonturen natuurlijk!

Michael66
31-12-10, 17:16
7 en 9? Tja, toen onze zoon die leeftijd had hebben we er steeds voor gekozen om drie weken Orlando te doen. Was ook zijn eigen keuze. Met een aantal uitstapjes naar van alles aan de oostkant en de westkant, die binnen 2 uur rijden te doen zijn.

Het was pas een week of twee geleden dan mijn zoon zelf met vragen kwam over andere dingen / plaatsen in Florida. Zijn wereld en blikveld worden groter! Toen ben ik samen met hem eens voor de computer gaan zitten en hebben we samen een rondje Florida gedaan; stukje voor stukje Florida bekeken welke plaatsen er zijn, wat er te doen is, wat interessant en leuk om te doen is etc. Hij heeft vanalles in zijn koppie opgeslagen, en zo af en toe borrelt er iets op, komt ie ineens met een vraag of zegt ineens: "Zou het leuk zijn om dit-of-dat te gaan bekijken of doen?" Hardstikke leuk!! Het gaat dus een iets andere vakantie worden dan we gewend zijn de laatste jaren. Vind ik wel leuk. Mijn eegaatje heeft er iets meer moeite mee, heeft wat meer tijd nodig om door te laten dringen, te accepteren, de mogelijkheden te zien. Maakt niet uit, we hebben nog een half jaar. Het wordt vast weer fantastisch.

@Teleton:
De laatste foto's van Steven op de site zijn alweer van anderhalf jaar geleden. Hij groeit niet ... hij EXPLODEERT! Tenminste, dat vind ik. Misschien wil hij dit jaar wel een reisverslag maken. Wie weet.

mattrob
31-12-10, 21:13
Echt gaaf dat jullie weer gaan (maar had ik al ergens anders laten weten). Dat zijn wel de leuke gesprekken, leuk als je zoon ineens 'ouder' wordt. Wacht maar tot hij 15 is, dan heb je ineens weer andere gesprekken [-o< ...

Ik zie 9 holes staan in de ochtend. Qua temperatuur wellicht aangenaam, maar de prijzen zijn dan relatief hoog. Juist eind van de middag (en inderdaad, met risico op onweer en hoge temperaturen; maar in karretje en 'rustig aan' toch goed te doen) zijn de prijzen onwaarschijnlijk laag; echt voor $ 20 of $ 25 op de prachtigste banen inclusief golfkarretje. Mag Steven nog voor niets meerijden (en zelfs slaan, als hij dat een beetje in zich heeft; kinderen zijn in zomer op meeste banen voor niets). Prachtige baan is die van Celebration, of Windermere. Helaas, wij zijn niet in Florida die periode, had graag 9 holes meegelopen ;-) !

disney fan
01-01-11, 09:14
Leuk dat jullie weer gaan en helemaal leuk dat er weer een reisverslag komt!
Ben benieuwd naar het zwemmen met dolfijnen op de Keys.
Heb zelf aleen ervaring met Discovery Cove
Heel veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes Lucy

Syllvia
01-01-11, 12:46
Leuk dat jullie de knoop doorgehakt hebben!!! Heerlijk om er weer naar uit te kijken, en plannen te maken.

Heb net voor het eerst onze vakantiefilm bekeken van oktober 2010.....
Denk toch dat we ook weer gaan, maar dan in het''' onderste'' deel blijven van Florida, dus geen Orlando voor ons dit jaar.

Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan doen, en naar jullie reisverslag!
Hopelijk vind Chantal het ook allemaal erg leuk, ik zelf vind een rondreis altijd erg leuk!

tomenvalesca
02-01-11, 16:51
hoi Michael, via welke website heb jij je vliegtickets geboekt? Wij willen ook rond die periode gaan en zien ook overal dat via Dusseldorf vliegen een pak goedkoper is. Groetjes

Hans uit Koekelare
02-01-11, 18:37
Wij hebben onze tickets rechtstreeks via AirBerlin geboekt.
Wij vertrekken ook van Dusseldorf naar Fort Myers

Harm
02-01-11, 18:48
Even een paar tips voor het stuk tussen Key West en Tampa
Langs de Tamiami trail, Shark valley per fiets of met de tram
Bezoek of stuur een kaartje vanuit het kleinste postkantoor van Amerika-
Rondvaart Ten Thousand Islands voor Naples.
Myakka River State Park wandeling over de boomtoppen.
Schelpen zoeken op Sanibel Island plus bezoek aan J N Darling National Wildlife Refuge
Sarasota bezoek het winterverblijf van de Ringling Bros. and Barnum & Bailey Circus
St. Petersburg/Tampa bezoek Fort de Soto County Park, Daly museum, Hollocaust museum, de pier , tropicana field Tampa bay Rays
Helaas kan ik je niet uit komen zwaaien Wij zijn dan al geweest en zijn op die datum in het zuiden des lands weer met vakantie.
IK miste jouw site al, omdat ik de ervaringen met Discovery cove voor onze volgende trip naar Florida nog even na wilde lezen.
Harm

Yvet
02-01-11, 23:18
Wat geweldig dat jullie weer in de mogelijkheid zijn om te gaan!!!
En een reisverslag zal ik altijd volgen!!!!:-D

koenkamphuys
03-01-11, 07:02
of -wie weet- een bezoekje in Sebring?
Hoi Michael, je zult gezien hebben dat we in Florida zitten in die periode. Je bent van harte welkom!

Michael66
03-01-11, 21:13
Tuurlijk heb ik dat gezien, Koen!
Lijkt me erg leuk om jullie IKEA-interieur te komen bewonderen. Ik ga e.e.a. nog eventjes in de week leggen bij mijn lieftallige wederhelft. 't Is nog een half jaar, dus we zien wel hoe het reisschema er uit gaat zien. Je staat in ieder geval op de voorlopige long-list.

Michael66
04-01-11, 12:57
Zo, noeste arbeid verricht en de website met reisverslagen (http://www.chantalsweb.nl) staat weer gedeeltelijk online. In een nieuwe layout. Het laatste reisverslag (2009) staat er voor 80% op. De algemene pagina's doen het, alleen nog wat veranderen aan de uitlijning en de links controleren.

Ik heb besloten om de voorbereidingsperikelen voor de komende reis vast te leggen. Mijn nieuwe webhost one.com biedt de mogelijkheid om een blog onder eigen beheer te maken (dus niet bij blogger of zo). Dat leek me wel wat en heb ik dus gedaan.

De eerste " stappen" van de voorbereiding staan er inmiddels op. Als je het wilt lezen: het staat op http://blog.chantalsweb.nl

belgske
06-01-11, 18:17
Michael,

Als je met de auto naar Düsseldorf rijdt en hem daar wil parkeren (indien je dit nog niet gedaan hebt), moet je snel zijn.
Wij vertrekken deze zomer vanuit Düsseldorf naar Egypte en waren er nog maar enkele, ca 20, goedkope parkeerplaatsen vrij. ( die van € 59,00 + €6 reserveringskosten (2wk). Vorig jaar zijn we ook via Düss naar Orlando gevlogen, zelfde prijs maar dan voor 20d.)
zie : http://www.dus-parken.nl/

eventuele vragen over de luchthaven mag je altijd afvuren, hè.

Saluukes

Hans uit Koekelare
06-01-11, 19:12
Bedankt Belgske,
Ik heb mijn parking al gereserveerd op 6 november, die 6€ wordt direkt afgetrokken van je VISA en die 59,00€ wordt afgetrokken op het moment van het parkeren.

belgske
06-01-11, 19:17
die 59,00€ wordt afgetrokken op het moment van het parkeren.


Bij het verlaten van de parking. Vergeet wel niet de cc bij te hebben waarmee je die €6 betaald hebt.

Hans uit Koekelare
06-01-11, 19:32
Dat weet ik, je moet je aanmelden met dezelfde cc als waar je mee je je reservering gemaakt hebt. :D

Groetjes.

Michael66
19-01-11, 18:00
Even een update. Inmiddels ruim twee weken na het boeken van de vlucht. Dus weer even tijd gehad om wat te bekijken, zoeken, speurneuzen, afwegen ...

De villa in Kissimmee is geboekt! Van 9 t/m 23 juli zitten / liggen / lopen / zwemmen we in een heerlijke villa (huis) met eigen zwembad in de community Cumbrian Lakes. Een relatief nieuwe community met mooie huizen, gelegen aan Poinciana Boulevard. Het huis heeft precies dat wat we zoeken: genoeg slaap en badkamers, een eigen zwembad (met whirlpool-gedeelte), snel en draadloos internet, grote flatscreen TV met voldoende zenders, een gameroom voor het mannelijke deel van het gezelschap. En dat allemaal voor een goede, acceptabele prijs.

Met dank aan een ander forumlid, van wiens kennis, ervaring en contacten ik dankbaar gebruik heb mogen maken.

Tijd om eens verder te denken over de invulling van de eerste week.

De planning was nog steeds om de eerste week rond te gaan toeren door zuid en west Florida. Zie de eerste post van dit topic. Dat wás dus de planning. Maar daar is nu wat verandering in gekomen. Enerzijds omdat ik er achter kwam dat we precies in het weekend van 4 juli daar zijn (Independance Day Weekend) en het dus erg druk en duus is om richting de Keys / Key West te gaan. En dat zou logischerwijs wel onze bedoeling zijn, als je in Miami landt en vanuit daar je toer begint. Anderzijds speelt nog heel erg dat mijn gezondheid ons aandacht vergt; voldoende rust en de mogelijkheid om extra rust te nemen als dat gewenst is. Geen idee hoe mijn lichaam dan gaat reageren op de vermoeienissen van de reis en de Floridiaanse omstandigheden.

En toch .... toch willen we best wel wat leuke dingen gaan zien en doen in die week. Ergens zijn waar we centraal genoeg zitten om niet steeds al te lange stukken te moeten rijden.

En toen - ik schreef het al bij het reisschema van TA2 Gerrit - kwam ik het illustere plaatsje Hollywood, FL (http://www.visithollywoodfl.org/) tegen. Wel apart: die plaatsnaam wordt altijd met de toevoeging ", FL" geschreven.
Zou dit wat zijn? Een plaatsje tussen Miami en Ft. Lauderdale in, vlakbij en toch er net buiten. Geen schreeuwende hoogbouw, een leuke, lange boulevard (The Broadwalk, ruim mijl), veel kleine restaurantjes, fietsverhuur (we blijven NLers!), veel strand- en boulevard-activiteiten. Je zou het bijna niet geloven ...
Van daaruit kun je gemakkelijk snel richting Miami en de eerste Keys komen (zwemmen met dolfijnen!), een stukje de Everglades in, de "forten" Pierce en Lauderdale bezoeken. En natuurlijk shoppen in de Sawgrass Mills en Aventura Malls. En wie weet zit er nog een wedstrijdje van de Florida Marlins in.

Ja, dat lijkt me wel wat. Meteen met Chantal besproken en die was ook enthousiast. Kortom: Daar gaan we een week verblijven, van 1 t/m 8 juli. Nu nog een passend appartement of huis zien te vinden. Mijn eerste indrukken op de plaatselijke toeristische website (http://www.visithollywoodfl.org/) stemmen me positief over die zoektocht. Tips zijn welkom!

Ook maar meteen even naar het honkbalschema gekeken. De schema's van MLB zijn nog "voorlopig", maar daar komt zelden verandering in nadat ze als zodanig zijn gepubliceerd.

Mijn hart vloog meteen weer in de jubelstemming: Als wij in Orlando zijn spelen de Rays een lange thuisreeks (15-21 juli) tegen .... de Boston Red Sox en de New York Yankees!!!. Da's dan alvast geregeld: daar gaan we heen! Meteen onze vriendin Darlene opzoeken, die woont daar in de buurt en is grote (ook qua omvang ...) fan van ex-Rays-speler Carl Crawford die nu bij Boston speelt.

http://img526.imageshack.us/img526/1258/raysschedule201107.jpg (http://tampabay.rays.mlb.com/schedule/index.jsp?c_id=tb&m=7&y=2011)
Rays schema voor juli 2011.

En laten de Florida Marlins in Miami nou net in de eerste week van juli een thuisreeks spelen tegen topteam Philadelphia Phillies en de Houston Astros. Goh, wat rot voor me .... :-D

http://img696.imageshack.us/img696/9573/marlinsscheduls201107.png (http://florida.marlins.mlb.com/schedule/index.jsp?c_id=fla&m=7&y=2011)

Life can be soooooooo good!!

Michael66
19-01-11, 18:26
donderdag 30 juni 2011: 's middags Steven uit school halen en op weg naar Duesseldorf, daar overnachten vlakbij vliegveld
vrijdag 1 juli 2011: vlucht Duesseldorf - Miami. Na aankomst auto ophalen en alvast een stuk richting Keys, hotel onbekend. naar huis/appartement in Hollywood, FL rijden
zaterdag 2 juli 2011: Weinig doen, beetje bijkomen van de reis
zondag 3 juli 2011: Zwemmen met dolfijnen, doorrijden naar Key West
maandag 4 juli 2011: Key West > Marco Island/Naples. Onderweg ....??
dinsdag 5 juli 2011: Marco Island / Naples
woensdag 6 juli 2011:
donderdag 7 juli 2011:
vrijdag 8 juli 2011:
zaterdag 9 juli 2011: Aankomst in Orlando / Kissimmee. Intrek nemen in villa Cumbrian Lakes.
zondag 10 juli 2011:
maandag 11 juli 2011:
dinsdag 12 juli 2011:
woensdag 13 juli 2011:
donderdag 14 juli 2011:
vrijdag 15 juli 2011:
zaterdag 16 juli 2011:
zondag 17 juli 2011:
maandag 18 juli 2011:
dinsdag 19 juli 2011:
woensdag 20 juli 2011:
donderdag 21 juli 2011:
vrijdag 22 juli 2011:
zaterdag 23 juli 2011: Vertrek richting Miami
zondag 24 juli 2011: Vlucht Miami - Duesseldorf
maandag 25 juli 2011: Aankomst Duesseldorf, autorit naar Gouda. Pffff .....

En nog een kaartje waarop is aangegeven waar Cumbrian Lakes is:

http://img23.imageshack.us/img23/8727/kissimmeecumbrianlakesm.png

http://img543.imageshack.us/img543/9607/cumbrianlakes2.jpg

Michael66
21-01-11, 10:45
Nog een reden erbij om 18-21 juli naar Rays-Yankees te gaan:


Honkballer Andruw Jones tekent bij Yankees
21 januari 2011 10:26 AMSTERDAM - Andruw Jones zet zijn honkbalcarrière voort bij New York Yankees. Dat maakte de Amerikaanse recordkampioen bekend.

Jones komt over van Chicago White Sox als een reserve voor alle drie posities in het verre veld. De Yankees worden Jones' vierde club in vier jaar en zijn vijfde club in de Major League.
De 33-jarige van Curaçao afkomstige Jones tekent een contract voor een seizoen in de Bronx. Hij gaat daar twee miljoen dollar, een kleine anderhalf miljoen euro, verdienen. Daar kan nog 1,2 miljoen dollar, ongeveer negenhonderdduizend euro, bovenop komen aan prestatiegerelateerde bonussen.Bron (http://www.nu.nl/sport/2428046/honkballer-andruw-jones-tekent-bij-yankees.html).

DrDre
21-01-11, 12:08
Hoi Michael,

Hollywoodbeach komt mij wel bekend voor.
Wij hebben daar nl. in het Hollywood Beach Resort gezeten tijdens onze eerste keer naar Florida in 1993.
Er zal ondertussen wel heel veel veranderd zijn, maar toen was het een leuke en redelijk centraal gelegen locatie.
Je zit er aan de A1A en als je een stukje westwaards rijdt zit je op de US1 en nog iets verder westwaards zit je op de 95
Ik zag trouwens op internet dat het tegenwoordig hotel "Ramada Hollywood Beach Resort" heet.

Toen wij er zaten was het een heel prettig hotel met heel vriendelijk personeel.
Beneden waren er een aantal foodcourts met uiteenlopende mogelijkheden van
een snelle hap hamburger en een afhaalchinees tot een goed restaurant.
Het mooie van dit hotel vond ik dat als je beneden in de lobby kwam,
je via de “achteruitgang” de boulevard overstak en meteen op het strand zat.
Op de boulevard waren er diverse mogelijkheden om wat te gaan zitten drinken
aan een tafeltje of aan de bar. En 's avonds was er vaak live-muziek.
Verder was er ook nog een zwembad op de boulevard.

Zoals gezegd, er zal in 18 jaar wel veel veranderd zijn, maar onze ervaringen met Hollywood FL. zijn in ieder geval goed.
(misschien ook wel omdat het mijn eerste vakantie was met mijn huidige vrouw ;) )

A.Hofman
21-01-11, 12:35
Misschien is het nieuwe Van der Valk Dusseldorf (http://www.airporthotelduesseldorf.de/de/default.asp) Airport hotel iets voor jullie?

Met een sleep/park/fly arrangement (http://www.airporthotelduesseldorf.de/de/arrangements/arrangements_02.asp)

PENPE
21-01-11, 12:53
Hey collega,

Fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat en dat jullie weer naar Florida gaan, dat zal je herstel bevorderen.

En dan komt er ook nog een reisverslag, dat wordt weer een feest om te volgen ;)

Groetjes,
Pieter & Petra

Michael66
21-01-11, 18:22
Thanx, DrDre. Jouw verhaal bevestigt mijn vermoeden dat het inderdaad een erg leuke plek is om te bivakeren. In 18 jaar verandert er veel, maar ook weer niet zo veel. Wat ik op de plaatjes en filmpjes zie die ik tegenkom is het er misschien juist mooier op geworden. Uit veel info lijkt het mij alsof er daar een soort van anti-beweging is tegen de moderne drukte van Miami. Vind ik wel leuk.

@A.Hofman: Ik ga er eens naar kijken. Alles is meegenomen. ;)

mattrob
21-01-11, 18:38
De villa in Kissimmee is geboekt! Van 9 t/m 23 juli zitten / liggen / lopen / zwemmen we in een heerlijke villa (huis) met eigen zwembad in de community Cumbrian Lakes. Een relatief nieuwe community met mooie huizen, gelegen aan Poinciana Boulevard.


Mooi locatie :-D ! Via Poinciana ben je overal vrij snel, vonden wij ;-) !



Mijn hart vloog meteen weer in de jubelstemming: Als wij in Orlando zijn spelen de Rays een lange thuisreeks (15-21 juli) tegen .... de Boston Red Sox en de New York Yankees!!!. Da's dan alvast geregeld: daar gaan we heen! Meteen onze vriendin Darlene opzoeken, die woont daar in de buurt en is grote (ook qua omvang ...) fan van ex-Rays-speler Carl Crawford die nu bij Boston speelt.


Dat is wel heel mooi geregeld :mrgreen: ! Dat zijn topwedstrijden, echt wat voor jou/jullie !

hrjhaan
21-01-11, 19:00
Wij slapen in het Holiday Inn in Düsseldorf Airport-Ratingen. Is ook niet zo duur en heeft ook park-sleep-fly arrangementen. Ook hebben ze kamers met 2 double beds.
http://www.holidayinn.com/hotels/gb/en/ratingen/dusrt/hoteldetail
Wij betalen zonder parkeren voor 3 volwassenen en 1 kind € 64,00 voor 1 nacht.
Ik heb wel even moeten bellen, want door de 3e volwassene kreeg ik online standaard 2 kamers toegewezen. Nu hebben we 1 kamer met 2 double beds.

Michael66
21-01-11, 19:01
Super hé?! Ik heb me al voorgenomen niet te gaan kiezen. Gewoon zoveel mogelijk wedstrijden meepakken als de conditie toelaat.

Poinciana Boulevard is lang, zeer lang! Cumbrian Lakes is wel zo'n beetje het uiterste punt dat voor ons acceptabel is. Liefst zaten we zo;n beetje op de stoep van de Walmart :oops: Maar dit is ook goed. In 2009 zaten we er vlakbij: één community eerder: Eagle Point(e). Via Poinciana zit je zo op de 192 of de 535 richting Disney SeaWorld / Int. Drive. En in 2009 ook ontdekt dat er een leuke / goedkope boerenwinkel zit op de kruising met de weg naar de Walmart (Oren Brown Rd). Daar kun je op weg naar "huis" stoppen om een lekkere watermeloen in te slaan, heerlijk om op te kluiven na een duik in het zwembad.

Bah! ik zit nu al te watertanden .... :p

Michael66
22-01-11, 13:27
Nu wordt het helemaal leuk: twee superspelers ingehuurd door de Rays! Johnny Damon én Manny Ramirez!! \\:D/

http://www.tampabay.com/sports/baseball/rays/johnny-damon-manny-ramirez-agree-to-deals-with-tampa-bay-rays/1146991

Ik ga dit zeker meemaken!

mattrob
22-01-11, 13:43
Echt gaaf, dat zijn inderdaad topspelers (fluistert mijn vrouw in); mijn vrouw gaat graag met je mee naar die wedstrijden :-k ... En als je de Poinciana de andere kant afrijdt, kom je bij Championsgate, daar liggen twee prachtige golfbanen :mrgreen: ! Wij hebben toen ook die route gereden, wij zaten toen inderdaad op de stoep van de Walmart :-D

Michael66
08-06-11, 12:06
Heb net bij AE mijn WDW tickets besteld: 7d base met non-expiration. 3 x € 268 (ja, de zoon is inmiddels in de leeftijd dat hij vol "mag" betalen). Da's € 38 pppd. Vond ik wel een mooi prijsje.
Ik wilde eigenlijk de 6-daagse bestellen, maar zag dat bij AE de 7-daagse maar € 5 duurder was dan de 6-daagse. En snel even vergeleken met UCT en BillyBoy, maar die waren wat minder gunstig qua prijs.

Zo, weer een stapje dichterbij.

Voor de eerste week ben ik nog aan het zoeken naar een condo in een mooi plaatsje aan de bovenkant van Miami. Het eerste idee was Hollywood, nu echter ook een interessant condo gevonden in Aventura. Info opgevraagd en even afwachten,

Nu nog iets zoeken om te zwemmen met dolfijnen, dat heb ik zoonlief beloofd.

Njit
08-06-11, 12:37
Klinkt allemaal weer dol fijn.. Tis nog maar efkes voor je weer mag vertoeven in het mooie Florida.

Michael66
08-06-11, 12:46
O ja, ook nog te doen:
Parkeren in Dusseldorf regelen
Overnachting 30-6 > 1-7 bij Dusseldorf regelen
Overnachting 8-7 > 9-7 in Orlando-regio regelen (Gaylord Palms (http://floridaforum.nl/showthread.php?p=147666#post147666)??)
Overnachting 15-7 > 16-7 in St. Petersburg regelen (Tradewinds Grand)
Overnachting 23-7 > 24-7 in Miami regelen (nog geen idee)

Ta2 Gerrit
08-06-11, 14:30
'T komt al weer mooi dichterbij.
Waarom niet een nachtje aan de kust (Cocao Beach, Daytona Beach) i.p.v. Orlando ?

Michael66
08-06-11, 15:27
Waarom niet? Iemand in ons gezelschap wil dat liever niet, die wil eigenlijk zelfs liever het verblijf boven Miami of in Orlando verlengen.

Gaylord Palms aanbieding is helaas helemaal uitverkocht. Jammer.

Ta2 Gerrit
08-06-11, 15:46
Kan ook, van boven Miami ben je met de Turnpike ook zo in Kissimmee.
Aan de goeie (jullie) kant van de 192 zelfs :-)

baluga
08-06-11, 23:09
Super hé?! Ik heb me al voorgenomen niet te gaan kiezen. Gewoon zoveel mogelijk wedstrijden meepakken als de conditie toelaat.

Poinciana Boulevard is lang, zeer lang! Cumbrian Lakes is wel zo'n beetje het uiterste punt dat voor ons acceptabel is. Liefst zaten we zo;n beetje op de stoep van de Walmart :oops: Maar dit is ook goed. In 2009 zaten we er vlakbij: één community eerder: Eagle Point(e). Via Poinciana zit je zo op de 192 of de 535 richting Disney SeaWorld / Int. Drive. En in 2009 ook ontdekt dat er een leuke / goedkope boerenwinkel zit op de kruising met de weg naar de Walmart (Oren Brown Rd). Daar kun je op weg naar "huis" stoppen om een lekkere watermeloen in te slaan, heerlijk om op te kluiven na een duik in het zwembad.

Bah! ik zit nu al te watertanden .... :p

Vlakbij Oren Brown Road ligt Bella Vida community. Daar hebben wij vorig jaar een townhome gehuurd. Perfect! En echt de walmart was maar liefst 1 minuut rijden....

koenkamphuys
09-06-11, 07:05
Hoi Michael,
Was je nog van plan om een uitje naar Sebring te maken eigenlijk? Je bent welkom.

--
Koen

samtif
22-06-11, 12:13
Hi Michael,

Een vraagje: heb je al (van te voren) geboekt voor het dolfijnen zwemmen.
Sitaat Michael66: Nu nog iets zoeken om te zwemmen met dolfijnen, dat heb ik zoonlief beloofd.

Wij willen namelijk ook als we in Miami zijn naar Key Largo reizen om daar bij Theater of the Sea te kunnen zwemmen met de dolfijnen.
Via de site zou je blijkbaar alleen telefonisch kunnen reserveren.
Wij gaan van 20 augustus tm 4 sept. met vakantie. Beginnend in Orlando en eindigend in Miami.
Natuurlijk wensen wij jullie alvast een prettige vakantie.

Monique:razz:

Michael66
22-06-11, 14:17
Eh .... nee, nog niet.:-k
Goed dat je het zegt, want dat ga ik dus vandaag maar eens doen. Voordat alle dolfijnen bezet zijn ...

Zojuist (ja, letterlijk twee minuten geleden) alvast de koffers al van de vliering gehaald. En langzaamaan wat dingetjes aan het bij elkaar leggen om mee te nemen.

Vanmorgen de bevestiging de deur uit gedaan voor het huis dat we de eerste week huren in Hollywood. Mooie deal voor $900 een hele week, inclusief alle taxes, kosten, fees en wat nog meer. Geen zwembad, maar met de zee in de buurt en een eigen zwembad in de twee weken daarna komen we daar wel overheen 8-[

http://img87.imageshack.us/img87/715/hollywoodfl.jpg

Nu nog regelen:
- hotel en parkeren bij Dusseldorf
- hotel voor één nacht in St. Pete Beach (Grand)
- hotel voor laatste nacht - dichtbij MIA
- zwemmen met dolfijnen
- tickets voor honkbalwedstrijden in Miami en St. Petersburg
- ....

Michael66
22-06-11, 14:27
Aangepast schema: donderdag 30 juni 2011: Inpakken, auto inladen. Klaar voor vertrek in de nacht / vroege ochtend.
vrijdag 1 juli 2011: Autorit Gouda > Duesseldorf Airport. vlucht Duesseldorf - Miami. Na aankomst auto ophalen, naar huis in Hollywood FL rijden
zaterdag 2 juli 2011: Weinig doen, beetje bijkomen van de reis
zondag 3 juli 2011: ...
maandag 4 juli 2011: ...
dinsdag 5 juli 2011: ...
woensdag 6 juli 2011: Zwemmen met dolfijnen bij Dolphins Plus (http://www.dolphinsplus.com/structured-dolphin-swim.htm), Key Largo
donderdag 7 juli 2011: ...
vrijdag 8 juli 2011: Vertrek uit Hollywood (vroeg), rijden naar Cocoa Beach voor lancering space shuttle, dan naar Orlando / Kissimmee. Intrek nemen in villa Cumbrian Lakes.
zaterdag 9 juli 2011: ...
zondag 10 juli 2011: ...
maandag 11 juli 2011: ...
dinsdag 12 juli 2011: ...
woensdag 13 juli 2011: ...
donderdag 14 juli 2011: ...
vrijdag 15 juli 2011: Naar St. Petersburg / St. Pete Beach. Shoppen. Strand. 's Avonds in m'n eentje naar Tropicana Field (19.10u Rays - Red Sox). Overnachten in St. Pete Beach.
zaterdag 16 juli 2011: 's ochtends naar Sunken Gardens in St. Petersburg (Groupon-bon), 's middags naar Tropicana Field (16.10u Rays - Red Sox), daarna terug naar Orlando/Kissimmee.
zondag 17 juli 2011: ...
maandag 18 juli 2011: ...
dinsdag 19 juli 2011: ... [optionele datum voor honkbalwedstrijd Rays-Yankees]
woensdag 20 juli 2011: ...
donderdag 21 juli 2011: Naar Tampa, Busch Gardens (samen met vrienden)
vrijdag 22 juli 2011: ...
zaterdag 23 juli 2011: Vertrek richting Miami
zondag 24 juli 2011: Vlucht Miami - Duesseldorf
maandag 25 juli 2011: Aankomst Duesseldorf, autorit naar Gouda. Pffff .....

Syllvia
22-06-11, 15:39
Whoow het is bijna zo ver! Hebben jullie de laatste dagen nog overnachtingen in de buurt van Miami, of rijd je terug van orlando?

groetjes syl

Michael66
22-06-11, 15:44
Za 23 juli rijden we naar Miami en doen daar één nachtje hotel in de buurt van het vliegveld denk ik. Of toch nog aan het strand ... ik weet het nog niet. Maar da's dan echt / helaas / meteen de laatste dag van de vakantie.

Hans uit Koekelare
22-06-11, 18:10
Ziet er mooi uit Michael66

Michael66
22-06-11, 21:14
En het wordt ook mooi! We maken het altijd mooi. We hebben dan ook een ding dat altijd meezit: Het is Florida!! :) :) :)

nikie1968
23-06-11, 10:18
das erg zit jullie vakantie er alweer bijna op...
wens jullie een hele goeie vlucht en jullie boffen ook hier wordt het prachtig weer....

mineke
23-06-11, 10:33
Ziet er goed uit jullie schema en volgende week donderdag is het al zo ver
heerlijk hoor dat wordt genieten weer.
Een hele fijne vakantie en het weer dat zal wel weer fantastisch zijn.
grtjes Mineke

Cara
23-06-11, 10:45
Ziet er allemaal goed uit. Heel veel plezier.

Michael66
23-06-11, 13:30
Net even de hotels bij Dusseldorf Airport gecheckt. Poeh, dat valt niet mee: €250 en meer voor een hotel dichtbij. Dus nog maar even Google maps bekeken: Gouda > DUS is maar 2 uur en 6 minuten. OK, duidelijk, dat ga ik dus gewoon rijden in de vroege ochtend. Om 4.00u vertrekken en we zijn er gewoon op tijd.

Meteen maar even parkeren geregeld: € 121.50 voor 25 dagen in P7 - vlakbij de terminal. Mooie prijs vind ik. Check!

Registratieformulieren voor het huis in Hollywood zijn gescand en verstuurd. Check!

Hotel in St. Pete Beach: Islands Grand is wel erg duur nu: voor één nacht zo'n $200 + tax + $25 resort fee. Ook maar eens via Priceline geprobeerd voor 4* St. Pete Beach (Islands Grand is de enige 4* daar) maar biedingen van 100, 112, 124 en 130 niet geaccepteerd. OK, morgen opnieuw proberen.

Nu even een paar uurtjes werken / cursus doen. En dan op zoek voor de laatste paar vooraf te regelen zaken:
- hotel St. Pete Beach 15-16 juli
- hotel Miami 23-24 juli = laatste nacht in Florida
- zwemmen met dolfijnen "ergens" op 3-4-5-6-7 juli Done!

Er gaat niets boven een beetje last-minute stress .... ;)

Riverwood
23-06-11, 13:52
Mocht je toch nog willen overnachten in de omgeving van het vliegveld, kijk dan eens in Roermond NL, goede verbinding naar vliegveld en nog redelijke prijzen.

Groetjes Henke.

fransje
23-06-11, 14:08
Ik heb net even op Hotwire gekeken: daar doet het enigste 4* hotel aan het strand op die datum $158, dus ook al niet goedkoop.

nikie1968
23-06-11, 14:33
wil je persé 4* in st pete's beach???

deh78
23-06-11, 17:42
@Michael66

Is maar een idee, Van de valk Hotel Venlo € 109 euro per kamer met ontbijt voor 3 pers.
Daarna in de auto en 45 min. rijden naar vliegveld.

Gr. Dennis

de jantjes
23-06-11, 18:28
parkeren kan ook bij www.park-and-travel.nl (http://www.park-and-travel.nl) voor de prijs € 100.= ???
voor 26 dagen.
Je word netjes met het shuttle busje voor de deur afgezet en natuurlijk ook weer opgehaald.
Wij hebben er goede ervaring mee !! Alles prima geregeld daar.

groetjes astrid

Michael66
23-06-11, 20:57
Is maar een idee, Van de valk Hotel Venlo € 109 euro per kamer met ontbijt voor 3 pers. Daarna in de auto en 45 min. rijden naar vliegveld.
... kijk dan eens in Roermond NL, goede verbinding naar vliegveld en nog redelijke prijzenBedankt voor de tips. Maar dat zet voor mij (te) weinig zoden aan de dijk: vanuit Gouda is het iets meer dan 2 uur rijden, vanuit Roermond nog 3 kwartier. Voor die 5 kwartier verschil rijd ik liever gewoon 's ochtends heel vroeg vanuit Gouda naar Dusseldorf.
Ik heb net even op Hotwire gekeken: daar doet het enigste 4* hotel aan het strand op die datum $158, dus ook al niet goedkoop.Welk hotel is dat? Volgens biddingfortravel zijn er in St. Pete Beach regio twee 4* hotels: Don Cesar en Islands Grand. Don Cesar heb ik op Priceline of Hotwire nog nooit voorbij zien komen. Island Grand wel.
wil je persé 4* in st pete's beach???Nee, nog specifieker: ik wil het Tradewinds Island Grand!
parkeren kan ook bij www.park-and-travel.nl (http://www.park-and-travel.nl) voor de prijs € 100.= ??? voor 26 dagen. Je word netjes met het shuttle busje voor de deur afgezet en natuurlijk ook weer opgehaald. Wij hebben er goede ervaring mee !! Alles prima geregeld daar.Ook bedankt voor deze tip. Nu heb ik een plekje in P7 voor €121, geen shuttle maar gewoon een kort loopje naar de terminal. Maar ik onthoud je tip, misschien iets voor een volgende keer.

fransje
23-06-11, 23:29
Michael66: Dat is dus het leuke;-) bij Hotwire: je kan op twee manieren aan een hotel komen: gewoon een hotel via hen boeken, of de zgn "mystery" hotels boeken. Dan zie je een mooie, lage prijs in de sterklasse en de regio die je wil, maar geen hotelnaam. Die krijg je pas na het boeken te zien. Verschil met priceline is dus dat je wel al weet wat je ervoor betaald. Kijk je op Hotwire zelf, dan staan er 4 x 4* hotels op met hun prijs, en bij die mystery aanbieding eentje. Dat is dus een gok, en aangezien je aangeeft perse het Tradewinds te willen, is dit dus waarschijnlijk geen optie.

oeps, lees nu pas dat je wel vaker op Hotwire kijkt, je weet de gang van zaken daar allang, neem me niet kwalijk

baluga
24-06-11, 11:11
En Busch Gardens is zoooooo leuk. Jullie zullen daar en topdag gaan beleven.

Syllvia
24-06-11, 12:07
Dat is dus het leuke;-) bij Hotwire: ....
Bedankt nu weet ik hoe het werkt :)

Michael66
24-06-11, 21:56
Zo, net even met Dolphins Plus gebeld en het zwemmen met dolfijnen geregeld. Meteen ook maar alvast de fotoCD erbij genomen. Was "maar" 95 dollar meer. Vind ik te doen voor een "once in a lifetime" belevenis.

Voor mijn overnachting in St. Pete Beach heb ik nog geen geluk met Priceline. Maar ik heb geduld!

Syllvia
25-06-11, 08:24
Only 6 days to go! sjonge zeg wat zullen jullie blij zijn:)

r.teeuwsen
25-06-11, 08:38
@Micheal,

Ik parkeer altijd hier: http://duesseldorf.parkwashfly.de
Je rijdt naar de vertrekhal, geeft je sleutels af aan de betreffende medewerker. Die neemt je auto mee... en jij loopt zo de hal binnen. Terug idem, je belt en je auto komt voorrijden ;-) Zo lekker....
Optie is ook 'gewassen' terug of zelfs gepoest....(tegen extra betaling)
Voor 25 dagen €95,- zonder extra's.

Veel plezier in Florida ;-)
Remco

Michael66
25-06-11, 12:51
Ow, da's wel een leuke tip, Remco. Staat genoteerd voor volgend jaar! Thanx! :p

Hans uit Koekelare
25-06-11, 18:30
Bedankt Remco,
Dat had ik nog niet gevonden, we zullen dat onthouden als we voor volgend jaar boeken. :D

Michael66
30-06-11, 12:11
En op de laatste dag voor vertrek toch nog een succes(je) op Priceline: Eindelijk het Tradewinds Island Grand (http://www.tradewindsresort.com/) in St. Pete Beach geboekt voor de nacht van 15-16 juli. Voor het luttele bedrag van 142 dollartjes plus tax en $25 resortfee. Met een leuk waterpark (http://www.tradewindsresort.com/water-park-tampa-florida.aspx) in de zee direct aan het strand.

O ja, het reisverslag heb ik ook alvast voor een deel aangemaakt. Zie link hieronder in mijn handtekening.

Ta2 Gerrit
30-06-11, 13:57
Have a safe trip. We gaan jullie op de voet volgen :-)

baluga
30-06-11, 14:06
Fijne vakantie, wij zijn ook aan het aftellen!

corrus
30-06-11, 14:31
Prettige vakantie Michael...
Ook wij zijn in het dorp vanaf 7 juli.

mattrob
30-06-11, 14:47
Goede reis, we zwaaien wel vanuit de lucht naar elkaar, wij vliegen vanaf Schiphol morgen :mrgreen: !

TheOne73
30-06-11, 15:29
Een veilig reis en veel plezier Michael, Groetjes :lol:

Syllvia
30-06-11, 15:45
Michael, Chantal en Steven, een heel fijne vakantie gewenst, en ik ga jullie volgen:) \\:D/

Ebelix
30-06-11, 17:20
Een hele fijne vakantie toegewenst. Ik ga jullie weer dagelijks volgen.

Mickey99
30-06-11, 22:14
Michael, Chantal en Steven een hele goede reis en een fijne vakantie toegewenst!

Groetjes,
Sonja

pumi1000
01-07-11, 12:19
Fijne vakantie en we lezen weer fijn mee.

Michael66
02-07-11, 08:11
Bedankt allemaal. We gaan verder in het reisverslag (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=13272).